herbas_jb_sm.jpg

 

Joniškio rajono savivaldybės
Administracijos direktorius

 

Įsakymas

 

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANČIŲ NESIMOKANČIŲ VAIKŲ, MOKYKLOS NELANKANČIŲ MOKINIŲ APSKAITOS IR MOKYKLOS NELANKYMO PREVENCIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. spalio 11 d. Nr. A-911

Joniškis

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 2 dalies 7 punktu, Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 4 d. nutarimu Nr. 889 „Dėl Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. V-515 „Dėl Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinės sistemos nuostatų ir duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos 2019 m. rugpjūčio 2 d. raštą Nr. SR-3174 „Dėl mokinių lankomumo apskaitos panaikinus medicininės pažymos formą Nr. 094/A „Medicininė pažyma dėl neatvykimo į darbą, darbo biržą ar ugdymo instituciją“,

t v i r t i n u Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių nesimokančių vaikų, mokyklos nelankančių mokinių apskaitos ir mokyklos nelankymo prevencijos tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotojas,

atliekantis direktoriaus pareigas                                                                      Aivaras Rudnickas

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2019 m. spalio 11 d. įsakymu Nr. A-911

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANČIŲ NESIMOKANČIŲ VAIKŲ, MOKYKLOS NELANKANČIŲ MOKINIŲ APSKAITOS IR  MOKYKLOS NELANKYMO PREVENCIJOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Joniškio rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių nesimokančių vaikų, mokyklos nelankančių mokinių apskaitos ir mokyklos nelankymo prevencijos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) teritorijoje gyvenančių nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių apskaitos ir jų mokymosi pagal privalomojo švietimo programas kontrolės tvarką, savivaldybės mokyklose besimokančių vaikų apskaitos organizavimą ir tvarkymą, mokyklos nelankymo prevencijos organizavimą, siekiant užtikrinti, kad vaikai mokytųsi pagal privalomojo švietimo programas.

2. Vaikai, kurie mokosi savivaldybės teritorijoje esančiose mokyklose, vykdančiose ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ar profesinio mokymo programas, įrašomi į apskaitą Mokinių registre vadovaujantis Mokinių registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. ISAK-353 „Dėl Mokinių registro steigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“.

3. Šiame apraše vartojamos sąvokos:

Savivaldybės teritorijoje gyvenantis vaikas – vaikas, kurio deklaruota gyvenamoji vieta pagal Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymą yra Joniškio rajono savivaldybėje, arba vaikas, įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą pagal savivaldybę, kurioje gyvena.

Nesimokantis vaikas –  neįregistruotas Mokinių registre vaikas iki 16 metų amžiaus, kurio deklaruota gyvenamoji vieta yra Joniškio rajono savivaldybėje, arba vaikas, įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Joniškio rajono savivaldybėje.

Mokyklos nelankantis mokinys – įregistruotas Mokinių registre vaikas, kurio deklaruota gyvenamoji vieta yra Joniškio rajono savivaldybėje, arba vaikas, įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Joniškio rajono savivaldybėje, per mėnesį be pateisinamos priežasties neatvykęs į mokyklą ir praleidęs daugiau kaip pusę pamokų ar ugdymui skirtų valandų.

NEMIS – nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinė sistema.

 

II SKYRIUS

VAIKŲ APSKAITOS ORGANIZAVIMAS IR TVARKYMAS

 

4. Savivaldybės teritorijoje gyvenančių nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių apskaitą koordinuoja savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius (toliau – skyrius), Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinės sistemos duomenis tvarko skyriaus specialistas, kurio pareigybės aprašyme įrašyta ši funkcija.

5. Skyrius, užtikrindamas, kad vaikai mokytųsi pagal privalomojo švietimo programas:

5.1. organizuoja ir koordinuoja duomenų apie nesimokančius vaikus, taip pat mokyklos nelankančius mokinius rinkimą ir tvarkymą, vaikų faktinės gyvenamosios vietos ir jų nesimokymo, mokyklos nelankymo priežasčių nustatymą;

5.2. siekdamas nustatyti nesimokančius vaikus, jų nesimokymo priežastis, teikia į NEMIS įtrauktų savo savivaldybės teritorijoje gyvenančių, bet nesimokančių vaikų sąrašus bendrojo ugdymo mokykloms, ikimokyklinei įstaigai, kurios bendradarbiaudamos su seniūnijomis, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių apskrities vaiko teisių apsaugos skyriumi Joniškio rajone, savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriumi, policija, sveikatos priežiūros įstaigomis, vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) surenka ir pateikia skyriui informaciją apie vaiko faktinę gyvenamąją vietą ir jo nesimokymo priežastis NEMIS nuostatų nustatyta tvarka;

5.3. prireikus kreipiasi į kitų savivaldybių administracijas ir įstaigas dėl duomenų apie vaiko faktinę gyvenamąją vietą ir jo nesimokymo ir mokyklos nelankymo priežastis pateikimo;

5.4. gautą informaciją apie nesimokančius vaikus, jų nesimokymo priežastis įrašo į NEMIS jos nuostatų nustatyta tvarka;

5.5. jeigu neranda nesimokančio vaiko pagal deklaruotos gyvenamosios vietos adresą, nenustato jo faktinės gyvenamosios vietos, turi pagrįstų įtarimų, kad gali būti pažeidžiama vaiko teisė mokytis, ir pateikia šiuos faktus patvirtinančius duomenis, gali kreiptis į policijos įstaigą dėl tarnybinės pagalbos ir prašyti nustatyti šių vaikų faktinę gyvenamąją vietą;

5.6       kas mėnesį analizuoja duomenis, pateiktus Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinėje sistemoje, taikytas poveikio priemones bei teikia informaciją Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių apskrities vaiko teisių apsaugos skyriui Joniškio rajone;

5.7       vykdo aprašo įgyvendinimo priežiūrą švietimo įstaigose.

6.         Skyrius, iki vasario 10 d. gavęs iš Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinės sistemos informaciją apie savivaldybės teritorijoje gyvenančius ir nesimokančius vaikus, pateikia savivaldybės bendrojo lavinimo mokykloms jų aptarnavimo teritorijoje gyvenančių ir nesimokančių vaikų sąrašus, kuriuose nurodoma vaiko vardas, pavardė, gimimo data, deklaruota gyvenamoji vieta.

7.         Bendrojo ugdymo mokyklos ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos (toliau – mokyklos), gavusios aptarnavimo teritorijoje gyvenančių ir nesimokančių vaikų sąrašus, bendradarbiaudamos su seniūnijų socialiniais darbuotojais, per mėnesį išsiaiškina bei nustato priežastis, kodėl vaikas nesimoko mokykloje, ir raštu pateikia informaciją skyriui.

8.         Seniūnijos, nustačiusios, kad jų teritorijoje gyvena 6–18 metų nesimokantis vaikas, apie tai informuoja skyrių.

9.         Mokyklos skyriui kartą per mėnesį (iki penktos mėnesio dienos) pateikia informaciją apie mokyklos nelankančius mokinius.

10.       Mokyklos, bendradarbiaudamos su skyriumi, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių apskrities vaiko teisių apsaugos skyriumi Joniškio rajone, seniūnijų socialiniais darbuotojais, nustato priežastis, dėl kurių mokiniai nelanko mokyklos, ir numato priemones, padedančias mokinį grąžinti į mokyklą.

11.       Skyrius pagal pateiktą mokyklų informaciją nuolat atnaujina duomenis Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinėje sistemoje, vadovaudamasis Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinės sistemos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. V-515„Dėl nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinės sistemos nuostatų ir duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (2015 m. sausio 19 d. įsakymo Nr. V-24 redakcija).

 

III SKYRIUS

VAIKŲ MOKYMOSI PAGAL PRIVALOMOJO ŠVIETIMO PROGRAMAS UŽTIKRINIMO ORGANIZAVIMAS

 

12.       Tėvai ar kiti vaiko atstovai pagal įstatymą turi teisę ir pareigą rūpintis, kad būtų sudarytos sąlygos vaikui iki 16 metų mokytis, privalo užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų mokyklos lankymą. Jeigu vaikas negali atvykti į mokyklą, tėvai privalo nedelsdami informuoti mokyklą.

13.       Mokyklos organizuoja mokinių, įtrauktų į Mokinių registrą, lankomumo apskaitą ir vykdo mokyklos nelankymo prevenciją.

14.       Mokyklos, vadovaudamosi teisės aktų nuostatomis ir šiuo aprašu, nustato pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos tvarką: pateisinamas pamokų (ugdymo dienų) praleidimo priežastis, galimą didžiausią pateisinamą pamokų (ugdymo dienų) skaičių, pateisinimo tvarką, pamokų (ugdymo dienų) lankomumo kontrolės būdus ir kontrolę vykdančius asmenis, pamokų (ugdymo dienų) nelankymo priežasčių nustatymo būdus, prevencines priemones ir pagalbos organizavimo mokyklos nelankantiems mokiniams būdus.

15.  Klasių vadovams, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams rekomenduojama koordinuoti mokinių pamokų (ugdymo dienų) lankomumą, stebėti jų elgesį, pasiekimus ir kitų pareigų vykdymą, apie tai nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus); prireikus koordinuoti mokymosi pagalbos teikimą pamokas (ugdymo dienas) praleidusiems mokiniams mokyklos ugdymo plane nustatyta tvarka, bendradarbiauti su dalykų mokytojais, švietimo pagalbos specialistais, tėvais (globėjais, rūpintojais), mokyklos vaiko gerovės komisija; tvarkyti lankomumo apskaitos dokumentus.

16.  Švietimo pagalbos specialistams rekomenduojama bendradarbiauti su klasių vadovais ar ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo pedagogais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) ir kitomis įstaigomis, aiškintis, vertinti ir spręsti pamokas (ugdymo dienas) praleidusių mokinių tokio elgesio priežastis; mokyklos ugdymo plane nustatyta tvarka teikti švietimo pagalbą pamokas (ugdymo dienas) praleidusiems mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams), konsultuoti klasių vadovus, dalykų mokytojus; planuoti (pagal poreikį) priemones lankomumui gerinti. Taip pat įgyvendinti prevencines priemones – organizuoti ir vykdyti vaikų ir tėvų (globėjų, rūpintojų) apklausas, susijusias su mokinių adaptacija, savijauta, saugumu mokykloje, žalingais įpročiais; planuoti ir įgyvendinti prevencinę veiklą siekiant užtikrinti mokinių adaptaciją mokykloje, saugumą, žalingų įpročių prevenciją.

17.  Mokyklos vaiko gerovės komisijai rekomenduojama rūpintis vaikui saugia ir palankia mokymosi aplinka, orientuota į asmenybės sėkmę, gerą savijautą, brandą, individualias vaiko galimybes atitinkančius ugdymo(si) pasiekimus bei pažangą, atlikti kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas.

18.  Mokykla, siekdama įtvirtinti tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokyklos susitarimus dėl vaikų pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos, papildo esamas mokymo sutartis tėvų (globėjų, rūpintojų) įsipareigojimu iki sutartų terminų ir sutartais būdais pateikti pateisinimą dėl mokinių praleistų pamokų (ugdymo dienų) dėl pateisinamų priežasčių.

19.  Mokymo sutartyje taip pat turi būti įtvirtintos nuostatos dėl tėvų (globėjų, rūpintojų) atsakomybės už piktnaudžiavimą tėvų valdžia, neveikimo vaiko labui, jei nesilaikoma ar piktnaudžiaujama mokymo sutartyje, mokyklos pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos tvarkoje nustatytais susitarimais dėl vaikų lankomumo pateisinimo.

20.  Išanalizavus konkretaus vaiko mokyklos nelankymo priežastis ir įvykdžius numatytą prevencinių veiksmų planą, mokyklos direktorius kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ar vidutinės priežiūros priemonių taikymo konkrečiam vaikui Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka.

21.  Duomenis apie atvykusius ir iš mokyklos išvykusius mokinius mokyklos mokinių duomenų tvarkytojas Mokinių registro informacinėje sistemoje fiksuoja ne vėliau kaip per penkias darbo dienas.

22.  Mokyklų direktoriai yra atsakingi už 6–16 metų vaikų, įregistruotų Mokinių registre, mokymąsi pagal privalomojo švietimo programas iki išvykimo mokytis į kitą mokyklą bei teisingą mokinių duomenų bazių tvarkymą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Mokykla, rengdama dokumentus, reglamentuojančius lankomumo apskaitą ir prevencinę veiklą, susijusią su lankomumo gerinimu, bei tobulindama lankomumo gerinimo procesus mokykloje, vadovaujasi šiame apraše įteisintomis nuostatomis.

24. Mokyklų bendruomenės gali apsispręsti ir dėl kitų mokinių pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos ir mokyklos nelankymo prevencijos formų, kurios mokykloje yra veiksmingos ir užtikrina mokinių pamokų lankomumą.

25. Aprašo kontrolę vykdo skyriaus tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius.

26. Aprašas gali būti pakeistas ar panaikintas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

________________