Valstybinė energetikos reguliavimo taryba

 

NUTARIMAS

DĖL VALSTYBINĖS ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOS 2009 M. LIEPOS 8 D.

NUTARIMO NR. O3-96 „DĖL ŠILUMOS KAINŲ NUSTATYMO

METODIKOS“ PAKEITIMO

 

2021 m. liepos 12 d. Nr. O3E-797

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 11 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 2 straipsnio 35 dalimi, atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Šilumos ir vandens departamento Šilumos bazinių kainų skyriaus 2021 m. birželio 30 d. pažymą Nr. O5E-725 „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“ pakeitimo“, Taryba n u t a r i a:

1. Pakeisti Šilumos kainų nustatymo metodiką, patvirtintą Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“ (toliau – Metodika):

1.1. Papildyti Metodiką 281 punktu:

281. Ūkio subjektas gali kreiptis į Reguliuojančią instituciją su prašymu grąžinti pateiktą šilumos bazinės kainos projektą ir pateikti naują šilumos bazinės kainos projektą, jei tenkinamas bent vienas iš šių kriterijų:

281.1. po šilumos bazinės kainos projekto pateikimo Reguliuojančiai institucijai pasikeitė Ūkio subjekto licencijuojamos veiklos teritorijoje veikiančių NŠG skaičius:

281.1.1. licencijuojamos veiklos teritorijoje, kurioje neveikė nė vienas NŠG, pradėjo veikti NŠG;

281.1.2. visi licencijuojamos veiklos teritorijoje veikę NŠG nutraukė veiklą;

281.2. po šilumos bazinės kainos projekto pateikimo buvo pakeistos Metodikos nuostatos, reglamentuojančios šilumos bazinių kainų nustatymą, išskyrus redakcinio pobūdžio pakeitimus ir pakeitimus, susijusius su procedūriniais reikalavimais;

281.3. po šilumos bazinės kainos projekto pateikimo buvo pakeista Kogeneracinių jėgainių šilumos ir elektros energijos sąnaudų atskyrimo metodika, patvirtinta Komisijos 2009 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. O3-107 „Dėl Kogeneracinių jėgainių šilumos ir elektros energijos sąnaudų atskyrimo metodikos“ (toliau – Kogeneracinių jėgainių metodika), ir vadovaujantis pakeistomis nuostatomis apskaičiuotos planuojamos kogeneracinių jėgainių pastoviosios ir kintamosios sąnaudos, nevertinant nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, didėja ne mažiau nei pateiktame šilumos bazinės kainos projekte šilumos gamybos kogeneracinėse jėgainėse veiklai priskirta investicijų grąžos suma, arba planuojamos kogeneracinių jėgainių pastoviosios ir kintamosios sąnaudos, nevertinant nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, mažėja daugiau nei 5 procentais;

281.4. po šilumos bazinės kainos projekto pateikimo buvo pakeistas Šilumos gamybos, perdavimo, mažmeninio aptarnavimo, karšto vandens tiekimo ir atsiskaitomųjų karšto vandens apskaitos prietaisų aptarnavimo veiklų lyginamosios analizės aprašas, patvirtintas Tarybos 2011 m. liepos 29 d. nutarimu Nr. O3-219 „Dėl Šilumos gamybos, perdavimo, mažmeninio aptarnavimo, karšto vandens tiekimo ir atsiskaitomųjų karšto vandens apskaitos prietaisų aptarnavimo veiklų lyginamosios analizės aprašo patvirtinimo“ (toliau – Lyginamosios analizės aprašas), išskyrus atvejus, kai tvirtinant Lyginamosios analizės aprašą numatytas apskaičiuotų lyginamųjų rodiklių taikymas, taip pat išskyrus redakcinio pobūdžio pakeitimus ir pakeitimus, susijusius su procedūriniais reikalavimais;

281.5. po šilumos bazinės kainos projekto pateikimo įvyko esminių pokyčių, reikšmingai keičiančių Ūkio subjekto pateiktame šilumos bazinės kainos projekte planuotą sąnaudų apimtį, t. y. patikslintos planuojamos pastoviosios ir kintamosios sąnaudos, nevertinant nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, didėja ne mažiau nei pateiktame šilumos bazinės kainos projekte įvertinta investicijų grąžos suma, arba planuojamos pastoviosios ir kintamosios sąnaudos, nevertinant nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, mažėja daugiau nei 5 procentais. Esminiais laikomi šie pokyčiai:

281.5.1. pasikeitė licencijuojamos veiklos teritorija;

281.5.2. įvyko reorganizacija;

281.5.3. pasikeitė Ūkio subjekto veiklos organizavimas, dėl ko išaugo veiklos efektyvumas;

281.5.4. naujai veiklą pradėjusio Ūkio subjekto šilumos bazinės kainos projekte neturint faktinių duomenų įvertintos planuojamos sąnaudos po nepriklausomo auditoriaus reguliuojamos veiklos ataskaitų patikros nepadengia faktinių būtinųjų sąnaudų arba yra didesnės nei faktinių būtinųjų sąnaudų apimtis;

281.5.5. kitos priežastys.“

1.2. Papildyti Metodiką 282 punktu:

282. Ūkio subjektui tenkinant bent vieną iš Metodikos 281 punkte pateiktų kriterijų, pateiktas šilumos bazinės kainos projektas gali būti grąžinamas tuo atveju, jeigu:

282.1. pateikto šilumos bazinės kainos projekto nagrinėjimas Reguliuojančioje institucijoje trunka ilgiau nei 6 mėnesius nuo projekto pateikimo dienos;

282.2. Savivaldybės institucija arba Įstatymo numatytais atvejais – Ūkio subjektas pritarė pateikto šilumos bazinės kainos projekto atsiėmimui ir naujo projekto pateikimui;

282.3. atitinkamam reguliavimo periodui pateiktas šilumos bazinės kainos projektas dar nebuvo grąžintas, išskyrus Metodikos 28 punkte nustatytą atvejį.“

1.3. Papildyti Metodiką 283 punktu:

283. Ūkio subjektas su prašymu grąžinti pateiktą šilumos bazinės kainos projektą privalo pateikti naują šilumos bazinės kainos projektą bei Savivaldybės institucijos arba Įstatymo numatytais atvejais – Ūkio subjekto pritarimą šilumos bazinės kainos projekto grąžinimui. Reguliuojančioji institucija, įvertinusi Ūkio subjekto pateikto prašymo atitiktį Metodikos 281 ir 282 punktuose nustatytiems reikalavimams, per 15 kalendorinių dienų raštu informuoja Ūkio subjektą apie sprendimą dėl prašymo grąžinti pateiktą šilumos bazinės kainos projektą.“

1.4. Papildyti Metodiką 641 punktu:

641. Ūkio subjektas gali kreiptis į Reguliuojančią instituciją su prašymu grąžinti pateiktą perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projektą ir pateikti naują perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projektą, jei tenkinamas bent vieną iš šių kriterijų:

641.1. po perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekto pateikimo Reguliuojančiai institucijai pasikeitė Ūkio subjekto licencijuojamos veiklos teritorijoje veikiančių NŠG skaičius:

641.1.1. licencijuojamos veiklos teritorijoje, kurioje neveikė nė vienas NŠG, pradėjo veikti NŠG;

641.1.2. visi licencijuojamos veiklos teritorijoje veikę NŠG nutraukė veiklą;

641.2. po perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekto pateikimo buvo pakeistos Metodikos nuostatos, reglamentuojančios šilumos kainų dedamųjų perskaičiavimą, išskyrus redakcinio pobūdžio pakeitimus ir pakeitimus, susijusius su procedūriniais reikalavimais;

641.3. perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekte įvertinta nauja kogeneracinė jėgainė ir po projekto pateikimo buvo pakeista Kogeneracinių jėgainių metodika, o vadovaujantis pakeistomis nuostatomis apskaičiuotos naujų kogeneracinių jėgainių pastoviosios ir kintamosios sąnaudos, nevertinant nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, didėja ne mažiau nei pateiktame perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekte šilumos gamybos naujose kogeneracinėse jėgainėse veiklai priskirta investicijų grąžos suma, arba apskaičiuotos naujų kogeneracinių jėgainių pastoviosios ir kintamosios sąnaudos, nevertinant nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, mažėja daugiau nei 5 procentais;

641.4. po perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekto, kuriame perskaičiuojant šilumos bazinės kainos dedamąsias naudojami lyginamieji rodikliai, pateikimo buvo pakeistas Lyginamosios analizės aprašas, išskyrus atvejus, kai tvirtinant Lyginamosios analizės aprašą numatytas apskaičiuotų lyginamųjų rodiklių taikymas, taip pat išskyrus redakcinio pobūdžio pakeitimus ir pakeitimus, susijusius su procedūriniais reikalavimais;

641.5. po perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekto pateikimo įvyko esminių pokyčių, reikšmingai keičiančių Ūkio subjekto pateiktame perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekte nurodytą sąnaudų apimtį, t. y. perskaičiuotos planuojamos pastoviosios ir kintamosios sąnaudos, nevertinant nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, didėja ne mažiau nei pateiktame perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekte įvertinta investicijų grąžos suma, arba perskaičiuotos pastoviosios ir kintamosios sąnaudos, nevertinant nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, mažėja daugiau nei 5 procentais. Esminiais laikomi šie pokyčiai:

641.5.1. pasikeitė licencijuojamos veiklos teritorija;

641.5.2. įvyko reorganizacija;

641.5.3. pasikeitė Ūkio subjekto veiklos organizavimas, dėl ko išaugo veiklos efektyvumas;

641.5.4. kitos priežastys.“

1.5. Papildyti Metodiką 642 punktu:

642. Ūkio subjektui tenkinant bent vieną iš Metodikos 641 punkte pateiktų kriterijų, pateiktas perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projektas gali būti grąžinamas tuo atveju, jeigu:

642.1. pateikto perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekto nagrinėjimas Reguliuojančioje institucijoje trunka ilgiau nei 4 mėnesius nuo projekto pateikimo dienos;

642.2. Savivaldybės institucija arba Įstatymo numatytais atvejais – Ūkio subjektas pritarė pateikto perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekto atsiėmimui ir naujo projekto pateikimui;

642.3. pateiktas perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projektas dar nebuvo grąžintas, išskyrus Metodikos 64 punkte nustatytą atvejį.“

1.6. Papildyti Metodiką 643 punktu:

643. Ūkio subjektas su prašymu grąžinti pateiktą perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projektą privalo pateikti naują perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projektą bei Savivaldybės institucijos arba Įstatymo numatytais atvejais – Ūkio subjekto pritarimą perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projekto grąžinimui. Reguliuojančioji institucija, įvertinusi Ūkio subjekto pateikto prašymo atitiktį Metodikos 641 ir 642 punktuose nustatytiems reikalavimams, per 15 kalendorinių dienų raštu informuoja Ūkio subjektą apie sprendimą dėl prašymo grąžinti pateiktą perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projektą.“

2. Nustatyti, kad šio nutarimo 1 punkte išdėstytos nuostatos gali būti taikomos iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos pateiktiems šilumos bazinių kainų ir perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projektams.

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                                                        Renatas Pocius