herbas_jb_sm

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO 

 

2023 m. birželio 8 d. Nr. T-94

Joniškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 25 straipsniu, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. T-265 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vitalijus Gailius

 

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2023 m. birželio 8 d. sprendimu Nr. T-94

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės mero rezervo lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) mero rezervo lėšų naudojimo, skyrimo ir kontrolės tvarką.

2. Savivaldybės mero rezervas (toliau – rezervas) yra savivaldybės biudžeto asignavimų dalis.

3. Savivaldybės taryba tvirtina rezervą, kuris turi būti ne mažesnis kaip 0,25 procento ir ne didesnis kaip 1 procentas patvirtintų savivaldybės biudžeto pajamų (neįskaitant valstybės dotacijų savivaldybių biudžetams). Rezervas gali būti didesnis kaip 1 procentas, kai yra paskelbta valstybės ir (arba) savivaldybės lygio ekstremalioji situacija ir (arba) įvesta nepaprastoji padėtis. Konkretų rezervo dydį kasmet nustato savivaldybės taryba, tvirtindama arba tikslindama tam tikrų metų savivaldybės biudžetą.

4. Rezervo lėšas skiria savivaldybės meras potvarkiu.

 

II SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

5. Rezervo lėšos naudojamos:

5.1. ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti ir padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

5.2. gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti ir jų padarytiems nuostoliams iš dalies apmokėti;

5.3. dėl nepaprastosios padėties atsiradusioms išlaidoms iš dalies apmokėti ir (arba) jos padariniams šalinti.

 

III SKYRIUS

REZERVO LĖŠŲ SKYRIMAS

 

6. Lėšos gali būti skiriamos fiziniams ir juridiniams asmenims.

7. Fiziniai ir juridiniai asmenys, kurių deklaruota gyvenamoji vieta ar buveinės registracijos vieta yra Joniškio  rajono savivaldybė, norintys gauti  Aprašo 5 punkte  numatytas lėšas, savivaldybės merui ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo ekstremaliosios situacijos, ekstremaliojo įvykio, gaisro, stichinės nelaimės ar nepaprastosios padėties metu įvykusio įvykio, teikia motyvuotą prašymą (1, 2 priedai), kuriame nurodomi fizinio ar juridinio asmens duomenys, banko sąskaita, į kurią bus pervedamos lėšos, pagrįsti skaičiavimai (sąmatos) ir (arba) pridedamos išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijos, gaisro atveju – priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, stichinės nelaimės atveju – Hidrometeorologinės tarnybos pažyma. Kartu su prašymu pateikiami nuosavybės teisę į pastatus, žemę ir kitą turtą, kuriems buvo padaryta žala, patvirtinantys dokumentai, fiziniai asmenys teikia pažymą apie darbo užmokestį (gaunamas pajamas).

8. Lėšos fiziniams asmenims gaisro ar stichinės nelaimės atveju skiriamos už nuosavybės teise turimam gyvenamajam būstui padarytą žalą.

9. Skiriant lėšas fiziniams asmenims dėl gaisro ar stichinės nelaimės būstui padarytos žalos likvidavimui vertinama:

9.1. gyvenamojo būsto, nukentėjusio nuo gaisro, stichinės nelaimės, savininko (-ų) gaunamos pajamos;

9.2. Bendrųjų priešgaisrinės saugos taisyklių, patvirtintų Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2005 m. vasario 18 d. įsakymu Nr. 64 (2018 m. lapkričio 7 d. įsakymo Nr. 1-388 redakcija), reikalavimų įgyvendinimas – gyvenamosiose patalpose turi būti įrengti autonominiai dūmų signalizatoriai, išskyrus atvejus, kai gyvenamosiose patalpose įrengta stacionari gaisro aptikimo ir signalizavimo sistema. Patalpose įrengti autonominiai dūmų signalizatoriai turi būti techniškai tvarkingi ir veikiantys;

9.3. seniūno buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte pateikta informacija;

9.4. būsto draudimo, iki įvykstant gaisrui ar stichinei nelaimei, aplinkybės (ar būstas buvo draustas).

10. Skiriamų lėšų dydis nustatomas įvertinus Aprašo 9.1 – 9.4 papunkčiuose nurodytas lėšų skyrimo sąlygas, bet negali būti didesnis kaip 40 bazinių socialinių išmokų dydžio (BSI).

11. Juridiniams asmenims lėšos skiriamos:

11.1. ekstremalių situacijų ir (arba) ekstremalių įvykių likvidavimo, gaisrų ir stichinių nelaimių padarinių likvidavimo jų padarinių šalinimo išlaidoms apmokėti;

11.2. ekstremalių situacijų ir (arba) ekstremalių įvykių, gaisrų ir stichinių nelaimių padarytiems nuotoliams iš dalies kompensuoti. Lėšos neskiriamos juridinio asmens nekilnojamam turtui padarytiems nuostoliams kompensuoti.

12. Siūlymą skirti / neskirti rezervo lėšas fiziniams ir juridiniams asmenims savivaldybės merui teikia mero potvarkiu sudaryta komisija.

13. Komisija:

13.1. nagrinėja, ar prašyme nurodytos aplinkybės pagrįstos, ar atitinka Aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytus tikslus, vertina fizinių ir juridinių asmenų pateiktus Aprašo 7 punkte nurodytus dokumentus;

13.2. prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas ir įstaigas, siekdama nustatyti Aprašo 5.1–5.3 papunkčiuose nurodytas aplinkybes;

14. Mero rezervo lėšos skiriamos ir dydis nustatomas savivaldybės mero potvarkiu.

15. Savivaldybės mero potvarkių projektus dėl lėšų skyrimo iš rezervo rengia savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, atsakingas už civilinę saugą.

16. Prašymus pateikę fiziniai ir juridiniai asmenys apie savivaldybės mero sprendimą skirti / neskirti lėšas informuojami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatytais terminais.

17. Savivaldybės mero rezervo lėšos gali būti naudojamos ekstremaliosioms situacijoms ir (arba) ekstremaliesiems įvykiams likviduoti, jų padariniams šalinti, gaisrų, stichinių nelaimių ir kitų įvykių padariniams likviduoti bei dėl nepaprastosios padėties reikalingiems darbams, paslaugoms ar prekėms įsigyti, atsakingiems savivaldybės administracijos padalinių specialistams inicijuojant reikalingų darbų, paslaugų ar prekių įsigijimą tais atvejais, kai už šių situacijų ar įvykių likvidavimą, jų padarinių šalinimą, neparastosios padėties metu pavestų funkcijų ar darbų vykdymą yra atsakinga savivaldybė.

 

IV SLYRIUS

REZERVO LĖŠŲ APSKAITA IR KONTROLĖ

 

18. Savivaldybės tarybos patvirtinto rezervo lėšų asignavimų valdytojas yra savivaldybės administracija.

19. Rezervo lėšų apskaitą tvarko savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

20. Metinę rezervo lėšų panaudojimo ataskaitą rengia ir teikia tvirtinti savivaldybės tarybai, kartu su savivaldybės biudžeto tam tikrų metų vykdymo ataskaita, savivaldybės administracijos Finansų skyrius.

21. Rezervo lėšų panaudojimo kontrolę vykdo savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Aprašas keičiamas, papildomas ar pripažįstamas netekusiu galios savivaldybės tarybos sprendimu.

____________________________