ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2008 M. RUGSĖJO 19 D. ĮSAKYMO NR. A-1247 „DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ KOMISIJŲ, SUDARYTŲ ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ATLIEKAMIEMS PIRKIMAMS VYKDYTI, DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“, PAKEITIMO

 

2017 m. liepos 13 d. Nr. A-991

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymo 1 straipsniu ir atsižvelgdamas į Viešojo pirkimo komisijos sudarymo ir jos veiklos organizavimo rekomendacijas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos 2006 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 1S-73 (2011 m. kovo 31 d. Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus įsakymo Nr. 1S-44 redakcija):

1. P a k e i č i u Viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Šiaulių miesto savivaldybės administracijos atliekamiems pirkimams vykdyti, darbo reglamentą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2008 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. A-1247 „Dėl viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Šiaulių miesto savivaldybės administracijos atliekamiems pirkimams vykdyti, darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Reglamentas) ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. N u r o d a u Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovams susipažinti su Reglamento pakeitimu ir supažindinti (dokumentų valdymo sistemoje @vilys) darbuotojus ir valstybės tarnautojus, kurie dalyvauja viešųjų pirkimų komisijų darbe.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                         Antanas Bartulis


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos

direktoriaus 2008 m. rugsėjo 19 d. įsakymu

Nr. A-1427

(Šiaulių miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2017 m. liepos 13 d. įsakymo Nr. A-991 redakcija)

 

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ KOMISIJŲ, SUDARYTŲ ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ATLIEKAMIEMS PIRKIMAMS VYKDYTI, DARBO REGLAMENTAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų pirkimų komisijų, sudarytų Šiaulių miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) atliekamiems viešiesiems pirkimams organizuoti ir vykdyti, darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) apibrėžia Savivaldybės administracijos prekių, paslaugų ar darbų viešojo pirkimo komisijos, projekto konkurso vertinimo komisijos (toliau kartu – Komisija) funkcijas, teises, pareigas, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką, komisijos narių, ekspertų atsakomybę, komisijos atskaitomybę ir atsakomybę.

2. Šis Reglamentas taikomas ir Komisijoms, vykdančioms mažos vertės pirkimus ir atnaujinto varžymosi pagal preliminariąją sutartį atliekamas procedūras.

3. Komisija sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu iš ne mažiau kaip 3 fizinių asmenų – Komisijos pirmininko ir bent 2 Komisijos narių (toliau – Komisijos narys, Komisijos nariai). Šie asmenys gali būti ir ne Savivaldybės administracijos darbuotojai. Komisijos pirmininku skiriamas Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas Savivaldybės administracijos ar bendru pavaldumu susijusios kitos perkančiosios organizacijos darbuotojas ar valstybės tarnautojas. Komisijos pirmininku ir nariais gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, turintys ar ekonominių, ar (ir) techninių, ar (ir) teisinių žinių ir išmanantys viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus. Savivaldybės administracija Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu turi teisę kviesti ekspertus – dalyko žinovus konsultuoti Komisiją klausimu, kuriam reikia specialių žinių, ar vertinimo. Jeigu projekto konkurso dalyviams keliami profesiniai reikalavimai, ne mažiau kaip trečdalis projekto konkurso vertinimo komisijos narių turi būti bent tokios pačios arba lygiavertės kvalifikacijos. Projekto konkurso vertinimo komisiją turi sudaryti su projekto dalyviais nesusiję fiziniai asmenys.

4. Savivaldybės administracija gali kviesti Komisijos posėdžiuose, išskyrus projekto konkurso vertinimo komisijos posėdžius, stebėtojo teisėmis dalyvauti valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų atstovus, pateikusius atstovaujamo subjekto įgaliojimą (toliau - stebėtojai).

5. Komisija gali būti sudaroma:

5.1. vienam pirkimui;

5.2. keliems tam tikros rūšies pirkimams;

5.3. pirkimams, atliekamiems tam tikru laikotarpiu;

5.4. nuolatiniams pirkimams (nuolatinė Komisija).

6. Komisija savo veikloje vadovaujasi Europos Sąjungos tiesiogiai taikomais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas), kitais teisės, kitais pirkimus reglamentuojančiais vidaus dokumentais ir šiuo Reglamentu.

7. Komisija savo sprendimus priima laikydamasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, konkurencijos ir skaidrumo principų. Priimdama sprendimus Komisija yra savarankiška. Komisija turi teisę atsisakyti vykdyti Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimų neatitinkantį pavedimą.

8. Komisija veikia nuo sprendimo ją sudaryti ir užduočių jai nustatymo iki sprendimo ją panaikinti priėmimo arba nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus rašytinių užduočių jai paskyrimo iki visų nustatytų užduočių įvykdymo arba sprendimo nutraukti pirkimo procedūras priėmimo. Įpareigojimus ir užduotis Komisijai teikia Savivaldybės administracijos direktorius raštu.

9. Komisijos veikla pasibaigia įsigaliojus pirkimo sutarčiai (preliminariajai sutarčiai) ir kitais Viešųjų pirkimų įstatyme pirkimo pabaigą apibrėžiančiais atvejais. Nuolatinės Komisijos veikla pasibaigia priėmus sprendimą ją panaikinti.

10. Komisija yra atskaitinga Savivaldybės administracijos direktoriui. Jam pareikalavus, Komisija privalo teikti savo veiksmų paaiškinimus. Komisijos pirmininkas, nariai, ekspertai ir stebėtojai už savo veiklą atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

11. Reglamente vartojamos sąvokos:

11.1. pirkimų organizatorius – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, kuris Viešųjų pirkimų proceso vykdymo Šiaulių miesto savivaldybės administracijoje tvarkos apraše, kurį tvirtiną Savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Aprašas) nustatytais atvejais ir tvarka organizuoja ir vykdo viešuosius pirkimus;

11.2. kitos šiame Reglamente vartojamos pagrindinės sąvokos apibrėžtos Viešųjų pirkimų įstatyme.

 

II. KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

12. Komisija nuo jos sudarymo dienos gauna įgaliojimus, jeigu dokumente dėl Komisijos sudarymo nenurodyta kitaip, atlikti šiuos veiksmus:

12.1. parinkti pirkimo būdą;

12.2. parengti pirkimo dokumentus, juos tvirtinti;

12.3. rengti pirkimų skelbimus, teikti juos Viešųjų pirkimų tarnybai (toliau – Tarnyba) ir skelbti apie pirkimą viešuosius pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta tvarka;

12.4. atliekant pirkimą neskelbiamų derybų būdu arba vykdant supaprastintą pirkimą, apie kurį perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą ir mažos vertės pirkimų tvarką reglamentuojančius teisės aktus gali neskelbti, išrinkti tiekėjus ir pakviesti juos dalyvauti pirkime;

12.5. nustatyti galutinius paraiškų ir pasiūlymų (projekto konkurso, supaprastinto projekto konkurso atveju – projektų) pateikimo terminus;

12.6. nustatyta tvarka pateikti pirkimo dokumentus tiekėjams ir (ar) skelbti juos viešai;

12.7. teikti tiekėjams pirkimo dokumentų paaiškinimus ir patikslinimus;

12.8. rengti susitikimus su tiekėjais (iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos susitikimai rengiami su kiekvienu tiekėju atskirai);

12.9. perduoti pranešimus tiekėjams;

12.10. atlikti susipažinimo su pasiūlymais (vokų atplėšimo) procedūrą;

12.11. tikrinti dalyvių ar kandidatų kvalifikacinius duomenis, priimti sprendimą dėl kiekvieno paraišką ar pasiūlymą pateikusio dalyvio ar kandidato kvalifikacinių duomenų;

12.12. nustatyti, ar pasiūlymo galiojimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus;

12.13. atliekant pirkimą riboto konkurso, skelbiamų derybų, neskelbiamų derybų, konkurencinio dialogo ir inovacijų partnerystės būdu atlikti dalyvių ar kandidatų kvalifikacinę atranką;

12.14. vykdant pirkimą skelbiamų ar neskelbiamų derybų, inovacijų partnerystės būdu derėtis su dalyviu dėl pasiūlymų sąlygų, siekiant geriausio rezultato. Vykdant pirkimą konkurencinio dialogo būdu, vesti dialogą su atrinktais dalyviais, siekiant atrinkti vieną ar keletą perkančiosios organizacijos reikalavimus atitinkančių sprendinių;

12.15. nagrinėti, vertinti, palyginti pateiktus pasiūlymus, priimti sprendimus;

12.16. nustatyti pasiūlymų eilę, priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo ir tikslų atidėjimo terminą;

12.17. prašyti tiekėjo įrodyti, kodėl nurodyta informacija yra konfidenciali;

12.18. rengti informacinius pranešimus bei pranešimus dėl savanoriško ex ante skaidrumo ir teikti juos Tarnybai;

12.19. nagrinėti tiekėjų pretenzijas, stabdyti pirkimo procedūras, kol bus išnagrinėtos tiekėjų pretenzijos ir priimtas sprendimas;

12.20. išnagrinėjus pretenziją, priimti sprendimą ir apie jį pranešti pretenziją pateikusiam tiekėjui, suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams, taip pat juos informuoti apie anksčiau praneštų pirkimo procedūros terminų pasikeitimą;

12.21. viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka nutraukti pirkimo procedūras;

12.22. protokoluoti posėdžius.

12.23. skelbti techninių specifikacijų projektus ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su pirkimo procedūromis, neprieštaraujančius viešuosius pirkimus reglamentuojantiems teisės aktams.

13. Komisija, organizuodama ir atlikdama mažos vertės pirkimą, nuo jos sudarymo dienos gauna įgaliojimus, jeigu dokumente dėl Komisijos sudarymo nenurodyta kitaip, atlikti šiuos veiksmus:

13.1. rengti pirkimo dokumentus;

13.2. rengti pirkimų skelbimus ir skelbti apie pirkimus nustatyta tvarka;

13.3. parinkti potencialius tiekėjus;

13.4. organizuoti potencialių tiekėjų apklausą;

13.5. patikrinti tiekėjų gebėjimus įvykdyti pirkimo sutartį;

13.6. nagrinėti, vertinti, palyginti tiekėjų pasiūlymus;

13.7. derėtis su tiekėjais dėl jų pasiūlymų pagerinimo;

13.8. nustatyti tiekėją, kuriam siūloma sudaryti sutartį;

13.9. nutraukti pirkimo procedūras;

13.10. nagrinėti tiekėjų pretenzijas, stabdyti pirkimo procedūras, kol bus išnagrinėtos tiekėjų pretenzijos ir priimtas sprendimas, išnagrinėjus pretenziją, priimti sprendimą ir apie jį pranešti pretenziją pateikusiam tiekėjui, suinteresuotiems kandidatams ir suinteresuotiems dalyviams, taip pat juos informuoti apie anksčiau praneštų pirkimo procedūros terminų pasikeitimą;

13.11. protokoluoti posėdžius,

13.12. atlikti kitus veiksmus, susijusius su pirkimo procedūromis, neprieštaraujančius viešuosius pirkimus reglamentuojantiems teisės aktams;

13.13. su pirkimu susijusius dokumentus perduoti pirkimų organizatoriui.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

14. Komisija, vykdydama jai pavestas užduotis, turi teisę:

14.1 gauti iš Savivaldybės administracijos padalinių informaciją apie reikalingų nupirkti prekių, paslaugų ar darbų techninius, estetinius, funkcinius ir kokybės reikalavimus, prekių kiekį, teiktinų su prekėmis susijusių paslaugų pobūdį, darbų ir paslaugų apimtis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo, darbų atlikimo terminus (įskaitant numatomus pratęsimus), eksploatavimo išlaidas, techninių specifikacijų projektus bei kitas pirkimo objektui keliamas sąlygas, tiekėjo kompetencijai keliamų, norint tinkamai įvykdyti pirkimo sutartį būtinų reikalavimų ir juos patvirtinančių dokumentų sąrašus, lėšų, skirtų konkrečių prekių, paslaugų ar darbų pirkimui, sumą, šių pirkimų poreikio pagrindimą ir visą kitą informaciją, reikalingą pirkimams organizuoti ir vykdyti;

14.2. prašyti, kad dalyviai ar kandidatai paaiškintų savo pasiūlymus, patikslintų duomenis apie savo kvalifikaciją;

14.3. prašyti, kad dalyviai ar kandidatai pratęstų savo pasiūlymų galiojimo terminą;

14.4. prašyti Savivaldybės administracijos direktoriaus kviesti ekspertus konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių, dalyvių ar kandidatų pateiktiems pasiūlymams nagrinėti.

15. Komisija turi ir kitų teisių, numatytų Viešųjų pirkimų įstatyme ar su pirkimais susijusiuose teisės aktuose.

16. Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, privalo:

16.1. vykdyti Reglamente nurodytas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytas užduotis;

16.2. vykdydama užduotis, laikytis Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimų;

16.3. neatskleisti visos, su pirkimais susijusios, informacijos tretiesiems asmenims, išskyrus jos pakviestus ekspertus, Viešųjų pirkimų tarnybos atstovus, perkančiosios organizacijos vadovą, jo įgaliotus asmenis, kitus asmenis ir institucijas, turinčius tokią teisę pagal jų veiklą reglamentuojančius Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu įgaliotus Europos Sąjungos ar atskirų valstybių finansinę paramą administruojančius viešuosius juridinius asmenis. Kitus asmenis gali supažindinti tik su ta su pirkimais susijusia informacija, kurią atskleisti leidžia Viešųjų pirkimų įstatymas.

16.4. gavus pagrįstos informacijos apie tai, kad Viešųjų pirkimų įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje nurodytas asmuo gali būti patekęs į interesų konflikto situaciją, informuoti Savivaldybės administracijos direktorių.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

17. Komisijos pirmininkas, kiekvienas Komisijos narys ir ekspertas gali dalyvauti Komisijos darbe tik pasirašęs konfidencialumo pasižadėjimą, kurio formą tvirtina Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius ir Tarnybos kartu su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija nustatytos formos nešališkumo deklaraciją.

18. Sprendimus Komisija priima posėdžiuose, sprendimai įforminami protokolu. Protokole nurodomi Komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, Komisijos narių atskirosios nuomonės, balsavimo rezultatai, įvardijant kiekvieno komisijos nario sprendimą (, prieš) svarstomu klausimu. Projekto vertinimo komisijos protokole turi būti nurodytas projektų eiliškumas, remiantis kiekvieno projekto pranašumais ir pateiktos pastabos, dėl kurių reikia papildomo paaiškinimo. Protokolą pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę Komisijos nariai. Protokolas turi būti surašomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas įvykus posėdžiui.

19. Komisijos posėdžiai ir priimti sprendimai yra teisėti, kai posėdyje  dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių, o jeigu Komisija sudaryta iš 3 asmenų – kai posėdyje dalyvauja visi Komisijos nariai.

20. Komisija sprendimus priima paprasta balsų dauguma, atviru vardiniu balsavimu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

21. Balsavimo metu Komisijos nariai negali susilaikyti nuo sprendimo priėmimo, o turi aiškiai išreikšti savo poziciją svarstomu klausimu už arba prieš siūlomą sprendimą. Jei Komisijos narys negali priimti sprendimo dėl informacijos ar laiko stokos, jis turėtų prašyti nukelti Komisijos posėdžio datą ir kreiptis dėl papildomos informacijos ir paaiškinimų suteikimo į kitus Komisijos narius ar ekspertus.

22. Komisijos veiklai vadovauja Komisijos pirmininkas.

23. Jei pirmininkas negali dalyvauti posėdyje, Komisijos veiklai vadovauja Komisijos pirmininko pavaduotojas.

24. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius

25. Komisijos sekretoriumi, išskyrus mažos vertės pirkimus, skiriamas Teisės skyriaus Viešųjų pirkimų poskyrio darbuotojas ar valstybės tarnautojas, kuris techniškai aptarnauja Komisiją ir vykdo funkcijas, nurodytas Apraše.

26. Mažos vertės pirkimų, kuriuos vykdo Savivaldybės administracijos padaliniai pagal jų vykdomą atitinkamą (-as) veiklos sritį (-is), Komisijos sekretoriumi skiriamas Savivaldybės administracijos padalinio, kurio kompetencijai priklauso pirkimas, pirkimo organizatorius arba valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir vykdantis funkcijas, nurodytas Apraše.

27. Apie rengiamą Komisijos posėdį ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas turi būti informuoti visi šios Komisijos nariai, ekspertai ir stebėtojai. Per tokį pat laiką Komisijos nariai turi gauti būsimo posėdžio darbotvarkės projektą ir jame svarstomų dokumentų projektus. Prireikus skubiai surengti Komisijos posėdį, jos nariai, ekspertai ir stebėtojai gali būti kviečiami posėdžio dieną. Posėdžio darbotvarkės projektas su jame svarstomų dokumentų projektais Komisijos nariams pateikiami posėdyje. Komisijos nariai ir ekspertai – Savivaldybės administracijos darbuotojai, į Komisijos posėdžius kviečiami žodžiu ar žinute elektroniniu paštu, Komisijos nariai, ekspertai ir stebėtojai, kurie yra ne Savivaldybės administracijos darbuotojai, į Komisijos posėdžius kviečiami raštu (pranešimas išsiunčiamas elektroniniu paštu, faksu, paštu), išskyrus atvejį, kai prireikia skubiai surengti Komisijos posėdį. Jei Komisijos narys negali dalyvauti posėdyje, tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio, turi informuoti Komisijos sekretorių, o jei reikia nurodyti ir jį pavaduojantį asmenį.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Tai, kas nereglamentuota šiame Reglamente, sprendžiama taip, kaip numatyta Viešųjų pirkimų įstatyme ar kituose viešuosius pirkimus reglamentuojančiuose teisės aktuose.

29. Pasikeitus Reglamente nurodytų norminių teisės aktų ir (ar) rekomendacinio pobūdžio dokumentų nuostatoms, norminiams teisės aktams ir (ar) rekomendacinio pobūdžio dokumentams netekus galios arba įsigaliojus naujiems norminimas teisės aktams ir (ar) rekomendacinio pobūdžio dokumentams, kurie kitaip reguliuoja ir (ar) rekomenduoja Reglamente aptariamus aspektus, Reglamentu vadovaujamasi tiek, kiek jis neprieštarauja norminiams teisės aktams, kartu atsižvelgiant į pasikeitusį, norminiuose teisės aktuose įtvirtintą teisinį reguliavimą ir (ar) pasikeitusias rekomendacinio pobūdžio dokumentų nuostatas.

30. Reglamentas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

_______________________