Kaunor-m

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

3 POSĖDIS

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2009 M. BALANDŽIO 30 D. SPRENDIMO NR. TS-191 „DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. kovo 24 d. Nr. TS-126

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Kauno rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Kauno rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 19 d. sprendimu Nr. TS-94 „Dėl Kauno rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 235, 239, 2391 punktais, Kauno rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatus, patvirtintus Kauno rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. TS-191 „Dėl Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“:

1. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Komisija sudaroma Kauno rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) sprendimu jos įgaliojimo laikui.“

2. Pakeisti 10, 11 punktus ir juos išdėstyti taip:

10. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, kurio funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą. Komisijos atsakingasis sekretorius nėra Komisijos narys.

11. Komisija, atlikdama savo funkcijas, rengia posėdžius ir pasitarimus. Posėdis yra pagrindinė Komisijos darbo forma. Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja Komisijos narių dauguma. Posėdyje gali dalyvauti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (toliau  –VTEK) atstovai, kurie gali teikti siūlymus dėl tarnybinės etikos ar elgesio normų įgyvendinimo. Posėdyje Komisija priima Valstybės politikų elgesio kodekse ir šiuose nuostatuose numatytus sprendimus, taip pat neprivalomojo pobūdžio nutarimus organizaciniais ar kitais klausimais.“

3.  Pakeisti 13.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

13.1. šaukia Komisijos posėdžius, sudaro jų darbotvarkę, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio elektroniniu paštu pateikia Komisijos nariams posėdžio medžiagą, vadovauja Komisijos posėdžiams;“

4.  Papildyti naujais 13.4–13.6 papunkčiais ir juos išdėstyti taip:

13.4. pasirašo Komisijos priimtus sprendimus, posėdžių protokolus, raštus, atsako už Komisijos dokumentų tvarkymą;

13.5.    ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio, kuriame buvo priimtas Komisijos sprendimas dėl atlikto tyrimo, kartu su Komisijos atsakinguoju sekretoriumi įformina Komisijos sprendimą, kurio:

13.5.1. įžanginėje dalyje nurodoma: Komisijos pavadinimas; sprendimo pavadinimas; sprendimo priėmimo data ir vieta; posėdyje, kuriame buvo priimtas sprendimas, dalyvavę asmenys; asmens, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos;

13.5.2. aprašomojoje motyvuojamojoje dalyje nurodoma: tyrimo pagrindas; nagrinėjimo dalykas; Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; asmens, kurio veikla tiriama, paaiškinimai (jei jis juos pateikė); nuorodos į konkrečias teisės normas, kurios buvo taikomos tiriant; įrodymai (tokių esant), kuriais grindžiamos Komisijos išvados;

13.5.3. rezoliucinėje dalyje nurodoma: Komisijos sprendimas dėl svarstomo asmens veiksmų ir teisės aktas (-ai), kuriuo (-iais) vadovaujantis priimtas sprendimas.

13.6. atstovauja Komisijai valstybės ir savivaldybės institucijose;“

5. Buvusius 13.4–13.5 papunkčius laikyti atitinkamai 13.7–13.8 papunkčiais.

6.  Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Komisijos pirmininko pavaduotojas atlieka Komisijos pirmininko pareigas, kitus pirmininko pavedimus, kai šis negali jų atlikti dėl laikino nedarbingumo, atostogų, išvykimo į tarnybinę komandiruotę ar kitų svarbių priežasčių.“

7.  Papildyti nauju 15.1 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

15.1. siūlyti keisti arba papildyti posėdžio darbotvarkę;“

8. Buvusius 15.1–15.4 papunkčius laikyti atitinkamai 15.2–15.5 papunkčiais.

9.  Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:

16. Komisijos narių dalyvavimas posėdyje yra privalomas, neatvykimas pateisinamas tik dėl svarbios priežasties. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, Komisijos narys gali raštu pateikti dėl svarstomų klausimų savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą. Tokia nuomonė balsavimu nelaikoma“.

10.  Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:

18. Komisijos nariai sprendimą dėl svarstomo klausimo priima atviru balsavimu dalyvaujančių posėdyje Komisijos narių balsų dauguma. Balsuodamas kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.“

11.  Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20. Komisijos posėdžiai protokoluojami, taip pat gali būti daromas posėdžio garso įrašas. Protokolai Komisijos sekretoriaus surašomi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio. Protokole nurodoma: posėdžio data, vieta, posėdžio dalyviai, posėdžio darbotvarkė, trumpa svarstymo eiga, sprendimai, numatyti nuostatų V skyriuje, ar nutarimai organizaciniais bei kitais klausimais. Posėdžio protokolus pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas, jo nesant Komisijos pirmininko pavaduotojas ir Komisijos atsakingasis sekretorius. Pasirašytas ir užregistruotas posėdžio protokolas Komisijos sekretoriaus ne vėliau kaip per 1 darbo dieną išsiunčiamas Komisijos nariams, turintiems elektroninio pašto dėžutę, elektroniniu paštu, o neturintiems – pagal jų prašymą pateikiama protokolo kopija asmeniškai. Protokolai ir sprendimai yra saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.“

12.  Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Komisija atlieka šias funkcijas:

22.1. prižiūri, kaip Tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Kauno rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento (toliau – reglamentas), kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

22.2. analizuoja Tarybos narių nedalyvavimo Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

22.3. tiria ir priima sprendimus dėl Tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

22.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Tarybos narių veiklos skaidrumo;

22.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis Tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

22.6. Tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia Tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų įgyvendinimo.“

13.  Papildyti 221 punktu ir jį išdėstyti taip:

221. Komisija, veikdama pagal šių nuostatų 22.2 ir 22.6 papunkčius, rengia posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį.“

14. Pripažinti netekusiu galios 23.3 papunktį.

15.  Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Politiko elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 dienų nuo 23 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip 1 metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas politiko laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai politikas yra išvykęs į tarnybinę komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip dviem mėnesiams pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą.“

16. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Šių nuostatų 26 punkto nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, pasitelktiems specialistams.“

17.  Pakeisti 34 punktą ir jį išdėstyti taip:

34.   Pakartotiniai skundai apie galimą politiko padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal šiuose nuostatuose nustatytas procedūras.“

18. Pakeisti 36 punktą ir jį išdėstyti taip:

36. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją.“

19. Pripažinti netekusiu galios 37.2 papunktį.

20.  Pakeisti 39 punktą ir jį išdėstyti taip:

39. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, ir VTEK.“

21.  Papildyti 391 punktu ir jį išdėstyti taip:

391.  Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo valstybės politikui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.“

22. Pakeisti 40 punktą ir jį išdėstyti taip:

40.   Komisijos priimti sprendimai yra vieši ir turi būti skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir informaciniame leidinyje, jeigu toks leidinys leidžiamas.“

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Valerijus Makūnas

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

TEISĖS SKYRIUS

 

SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO „DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2009 M. BALANDŽIO 30 D. SPRENDIMO NR. TS-191 „DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2016 m. kovo 10 d.

Kaunas

 

1. Sprendimo projekto rengimą paskatinusios priežastys, tikslai.

Sprendimo projektas parengtas siekiant Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatus (toliau – nuostatai), patvirtintus Savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. TS-191 „Dėl Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“, suderinti su Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo normomis, Valstybės politikų elgesio kodeksu, taip pat patikslinti šios komisijos darbo organizavimo tvarką ir pan. Savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 15 d. sprendimu
Nr. TS-183 buvo sudaryta Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisija (toliau – Komisija). Komisija teikė siūlymus dėl Komisijos nuostatų pakeitimo.

2. Teisinis reglamentavimas (kaip šiuo metu reguliuojami sprendimo projekte aptariami klausimai).

Savivaldybės komisijų nuostatus tvirtina savivaldybės taryba (Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 7 dalis). Šio įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi nustatyta, kad savivaldybės taryba gali keisti savo priimtus teisės aktus.

3. Galimi sprendimo priėmimo padariniai (teigiami ir (ar) neigiami).

Pritarus šiam projektui Komisijos nuostatai bus suderinti su galiojančiomis Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso normomis, patikslinta Komisijos darbo organizavimo tvarka ir pan.

Neigiamų padarinių nenumatoma.

4. Keičiamo ar pripažįstamo netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimo pakeitimų sąrašas.

Kauno rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 30 d. sprendimas Nr. TS-191 „Dėl Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“, Kauno rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 15 d. sprendimas Nr. TS-184 „Dėl Kauno rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. TS-191 „Dėl Kauno rajono savivaldybės tarybos etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“.

5. Lėšos sprendimui įgyvendinti, jų šaltiniai.

Sprendimui įgyvendinti Savivaldybės biudžeto lėšų nereikės.

6. Būtinumas skelbti sprendimą Teisės aktų ir kituose registruose. Viešinimas.

Sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainės skyriuje „Taryba“.

7. Antikorupcinis vertinimas.

Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas neatliekamas, nes nenumatoma reguliuoti visuomeninių santykių, susijusių su Korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytais atvejais.

8. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai.

Vertinti nereikia.

9. Kiti, sprendimo iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.

10. Sprendimo projekto rengėjai. Asmuo, atsakingas už sprendimo įvykdymą.

Sprendimo projektą parengė Teisės skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Zymonienė. Atsakinga už sprendimo įgyvendinimą Savivaldybės tarybos narė, Komisijos pirmininkė Regina Lukoševičienė.

 

 

Teisės skyriaus vyriausioji specialistė                                                      Rasa Zymonienė