LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINIŲ ATSTOVYBIŲ UŽSIENIO VALSTYBĖSE, LIETUVOS RESPUBLIKOS ATSTOVYBIŲ PRIE TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ, KONSULINIŲ ĮSTAIGŲ IR SPECIALIŲJŲ MISIJŲ, TAIP PAT KITŲ PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ, KURIOS UŽSIENYJE ĮSIGYJA PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ, SKIRTŲ UŽSIENYJE ESANTIEMS JŲ PADALINIAMS, KARINIAMS ATSTOVAMS AR SPECIALIESIEMS ATAŠĖ ARBA SKIRTŲ UŽSIENYJE VYKDOMIEMS VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO IR KITIEMS PROJEKTAMS, SUPAPRASTINTŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2017 m. rugpjūčio 31 d. Nr. V-809/V-188
Vilnius
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 25 straipsnio 3 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 30 d. nutarimo Nr. 92 „Dėl Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo įgyvendinimo“ 5 punktu:
1. Tvirtiname Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams, supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstame netekusiu galios Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2010 m. kovo 31 d. įsakymą Nr. V-307/V-40 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų užsienyje ir Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ir darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė, supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
3. Nustatome, kad iki šio įsakymo įsigaliojimo Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ir darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė, pradėtos supaprastintų pirkimų procedūros tęsiamos pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusias nuostatas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro
ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų
ministro 2017 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu
Nr. V-809/V-188
LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINIŲ ATSTOVYBIŲ UŽSIENIO VALSTYBĖSE, LIETUVOS RESPUBLIKOS ATSTOVYBIŲ PRIE TARPTAUTINIŲ ORGANIZACIJŲ, KONSULINIŲ ĮSTAIGŲ IR SPECIALIŲJŲ MISIJŲ, TAIP PAT KITŲ PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ, KURIOS UŽSIENYJE ĮSIGYJA PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ, SKIRTŲ UŽSIENYJE ESANTIEMS JŲ PADALINIAMS, KARINIAMS ATSTOVAMS AR SPECIALIESIEMS ATAŠĖ ARBA SKIRTŲ UŽSIENYJE VYKDOMIEMS VYSTOMOJO BENDRADARBIAVIMO IR KITIEMS PROJEKTAMS, SUPAPRASTINTŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams, supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja:
1.1. Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų (toliau – Atstovybių) atliekamus supaprastintus prekių, paslaugų ir darbų viešuosius pirkimus;
1.2. perkančiųjų organizacijų, kurios nepriskirtinos Atstovybėms, supaprastintus prekių, paslaugų ir darbų viešuosius pirkimus, kuriuos atlikus užsienyje įsigyjamos prekės, paslaugos ar darbai, skirti užsienyje esantiems šių perkančiųjų organizacijų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirti užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams.
2. Atliekant šio Aprašo reglamentuojamus viešuosius pirkimus, privalomai taikomos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 1–17 straipsnių, 26 straipsnio, 86 straipsnio 7 dalies ir VI skyriaus nuostatos.
3. Šiuo Aprašu reglamentuojamų pirkimų vertė skaičiuojama neatsižvelgiant į to paties tipo prekių ar to paties tipo paslaugų, perkamų pagal kitas pirkimo procedūras, vertes.
4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Supaprastintas viešasis pirkimas (toliau – pirkimas) – pirkimas, kuris atitinka bent vieną iš sąlygų, nustatytų Viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnio 2 dalyje.
4.2. Mažos vertės pirkimas – pirkimas, kuris atitinka bent vieną iš sąlygų, nustatytų Viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje.
4.3. Perkančioji organizacija – Atstovybė arba kita perkančioji organizacija, kuri užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jos padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams.
4.4. Pirkimas užsienyje – perkančiosios organizacijos atliekamas prekių, paslaugų ar darbų pirkimas, su pasirinktu (pasirinktais) tiekėju (tiekėjais) sudarant viešojo pirkimo-pardavimo sutartį, kai prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo vieta yra užsienio valstybės teritorijoje.
4.5. Pirkimo iniciatorius – perkančiosios organizacijos administracijos padalinys, valstybės tarnautojas, karys arba pagal darbo sutartį dirbantis darbuotojas, kuris nurodė poreikį įsigyti reikalingų prekių, paslaugų ar darbų.
4.6. Pirkimų žurnalas – perkančiosios organizacijos įgalioto asmens popieriuje ar elektroninėje laikmenoje rengiamas ir saugomas dokumentas, kuriame nurodoma informacija (daromi atitinkami įrašai) apie visus atliekamus ir atliktus šiuo Aprašu reglamentuojamus pirkimus. Jo formą, atsižvelgdama į šio Aprašo nuostatas ir atliekamų pirkimų ypatumus, nustato perkančioji organizacija.
4.7. Pirkimo organizatorius – perkančiosios organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens paskirtas valstybės tarnautojas, karys ar pagal darbo sutartį dirbantis darbuotojas, kuris šio Aprašo nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka pirkimus, kai tokiems pirkimams atlikti nesudaroma Viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija). Pirkimo organizatoriumi gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys.
4.8. Supaprastintas atviras konkursas – pirkimo būdas, kai kiekvienas suinteresuotas tiekėjas gali pateikti pasiūlymą.
6. Jei perkančioji organizacija nusprendžia vykdyti pirkimą kuriuo nors iš pirkimo būdų ar priemonių, numatytų Viešųjų pirkimų įstatyme, pirkimas vykdomas vadovaujantis atitinkamą pirkimo būdą ar priemonę reglamentuojančiomis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.
7. Pirkimai atliekami laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo, abipusio pripažinimo ir proporcingumo principų, konfidencialumo ir nešališkumo reikalavimų. Perkančioji organizacija, vykdydama pirkimą, siekia racionaliai naudoti tam skirtas lėšas ir kad vykdant pirkimo sutartis būtų laikomasi aplinkos apsaugos, socialinės ir darbo teisės įpareigojimų.
II SKYRIUS
PIRKIMŲ PLANAVIMAS
8. Perkančioji organizacija turi parengti ir patvirtinti planuojamų atlikti einamaisiais kalendoriniais metais pirkimų planus ir pagal Viešųjų pirkimų tarnybos nustatytus reikalavimus ir tvarką Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) paskelbti planuojamų atlikti pirkimų suvestinę. Ši suvestinė turi būti paskelbta kiekvienais metais ne vėliau kaip iki kovo 15 dienos, o patikslinus planuojamų atlikti einamaisiais kalendoriniais metais pirkimų planus, – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.
9. Šio Aprašo 8 punkte nurodyta tvarka paskelbta planuojamų atlikti pirkimų suvestinė papildomai gali būti paskelbta perkančiosios organizacijos interneto svetainėje, specialiai tam skirtoje skiltyje (pirkėjo profilyje). Paskelbtos planuojamų atlikti pirkimų suvestinės turinys visur turi būti tapatus.
III SKYRIUS
PIRKIMŲ ORGANIZAVIMAS, PIRKIMUS ATLIEKANTYS ASMENYS
10. Pirkimo (pirkimų) procedūroms atlikti perkančiosios organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo sudaro Komisiją arba paskiria pirkimo organizatorių.
11. Pirkimo procedūras paprastai atlieka Komisija. Komisija sudaroma ją sudarančios perkančiosios organizacijos vadovo įsakymu (potvarkiu) iš ne mažiau kaip 3 fizinių asmenų – Komisijos pirmininko ir bent 2 Komisijos narių. Šie Komisijos nariai gali būti ir ne Komisiją sudarančios perkančiosios organizacijos darbuotojai. Komisiją sudaranti perkančioji organizacija turi teisę pasikviesti ekspertų – dalyko žinovų konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių ar vertinimo.
12. Komisijos pirmininku skiriamas Komisiją sudariusios perkančiosios organizacijos vadovas arba jo įgaliotas šios perkančiosios organizacijos ar bendru pavaldumu susijusios kitos perkančiosios organizacijos darbuotojas. Skiriant Komisijos narius, turi būti atsižvelgiama į jų ekonomines, technines, teisines žinias ir Viešųjų pirkimų įstatymo bei kitų pirkimus reglamentuojančių teisės aktų išmanymą. Komisijos nariais gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys. Komisijos posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.
13. Komisija dirba pagal perkančiosios organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens patvirtintą Komisijos darbo reglamentą. Komisijai turi būti nustatytos užduotys ir suteikti visi užduotims vykdyti reikalingi įgaliojimai. Komisija sprendimus priima savarankiškai.
14. Komisija veikia nuo sprendimo ją sudaryti ir užduočių jai nustatymo iki sprendimo ją panaikinti priėmimo arba nuo ją sudariusios perkančiosios organizacijos rašytinių užduočių jai paskyrimo iki visų nustatytų užduočių įvykdymo arba sprendimo nutraukti pirkimo procedūras priėmimo. Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu. Balsuoti galima tik už arba prieš siūlomą sprendimą. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Protokole nurodomi Komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, Komisijos narių atskirosios nuomonės. Protokolą pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę nariai.
15. Komisija gali būti nesudaroma ir pirkimo procedūroms atlikti paskiriamas pirkimo organizatorius šiais atvejais:
15.2. kai pirkimo sutarties vertė neviršija 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų (be pridėtinės vertės mokesčio);
16. Sprendimą pavesti pirkimo procedūras atlikti pirkimo organizatoriui šio Aprašo 15.3 papunktyje nurodytais atvejais priima perkančiosios organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo.
17. Tuo pačiu metu atliekamoms kelių pirkimų procedūroms gali būti sudarytos kelios Komisijos ar viena nuolatinė Komisija, ar paskirti keli pirkimo organizatoriai.
18. Prieš pradėdami pirkimo procedūras Komisijos nariai, pirkimo organizatorius, ekspertai turi pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą (šio Aprašo priedas) ir Viešųjų pirkimų tarnybos kartu su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija nustatytos formos nešališkumo deklaraciją.
19. Norėdama įsigyti prekių, paslaugų ar darbų, perkančioji organizacija gali:
19.2. įgalioti kitą perkančiąją organizaciją atlikti pirkimo procedūras, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 83 straipsnio nuostatomis;
19.3. įsigyti prekes, paslaugas ir darbus iš centrinės perkančiosios organizacijos ar naudodamasi centrinės perkančiosios organizacijos atlikta pirkimo procedūra, valdoma dinamine pirkimo sistema ar sudaryta preliminariąja sutartimi;
19.4. įsigyti prekes, paslaugas ir darbus iš užsienio valstybės centrinės perkančiosios organizacijos ar naudodamasi užsienio valstybės centrinės perkančiosios organizacijos atlikta pirkimo procedūra, valdoma dinamine pirkimo sistema ar sudaryta preliminariąja sutartimi;
19.5. atlikti bendrus pirkimus kartu su kitomis Lietuvos Respublikos ar kitų valstybių narių perkančiosiomis organizacijomis, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 84 ir 85 straipsnių nuostatomis;
20. Siekdama pasirengti pirkimui ir pranešti tiekėjams apie pirkimo planus ir reikalavimus, perkančioji organizacija gali, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 27 straipsnio nuostatomis, prašyti suteikti ir gauti rinkos dalyvių, taip pat nepriklausomų ekspertų arba institucijų konsultacijas, taip pat gali iš anksto CVP IS pagal Viešųjų pirkimų tarnybos nustatytą tvarką paskelbti pirkimų techninių specifikacijų projektus.
21. Bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) sudarymo perkančioji organizacija turi teisę savo iniciatyva nutraukti pradėtas pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (perkamos prekės, paslaugos ir (ar) darbai tapo nereikalingos, nėra lėšų už jas apmokėti ir kt.), ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti Viešųjų pirkimų įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatyti principai ir atitinkamos padėties negalima ištaisyti. Teikimą dėl pirkimo nutraukimo Komisija arba pirkimo organizatorius teikia perkančiosios organizacijos vadovui arba jo įgaliotam asmeniui, kuris priima sprendimą dėl pirkimo procedūrų nutraukimo. Sprendimą dėl mažos vertės pirkimo nutraukimo gali priimti Komisija arba pirkimo organizatorius.
IV SKYRIUS
PIRKIMO BŪDAI
23. Perkančioji organizacija pirkimo būdą pasirenka atsižvelgdama į konkretaus pirkimo aplinkybes ir sąlygas.
24. Apklausa gali būti atliekama raštu arba žodžiu. Žodžiu apklausa gali būti atliekama:
24.1. kai pirkimo sutarties vertė neviršija 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų (be pridėtinės vertės mokesčio);
24.2. dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo iš anksto numatyti, būtina skubiai įsigyti reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, o vykdant apklausą raštu prekių, paslaugų ar darbų nepavyktų įsigyti laiku;
26. Apklausti vienintelį tiekėją galima šiais atvejais, kai:
26.1. numatoma pirkimo sutarties vertė neviršija 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų (be pridėtinės vertės mokesčio);
26.2. pirkime, apie kurį buvo skelbta, nebuvo gauta paraiškų ar pasiūlymų arba visos pateiktos paraiškos ar pasiūlymai yra netinkami, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;
26.3. perkančioji organizacija raštu kreipėsi į ne mažiau kaip 3 tiekėjus su prašymu pateikti pasiūlymą, tačiau nė vienas iš tiekėjų pasiūlymo nepateikė arba visų tiekėjų pateiktuose pasiūlymuose nurodytos kainos buvo per didelės ir perkančiajai organizacijai nepriimtinos (šiuo atveju apklausiamas kitas, pirmoje apklausoje nedalyvavęs, tiekėjas). Laikoma, kad pasiūlyta kaina yra per didelė ir nepriimtina, jeigu ji viršija perkančiosios organizacijos pirkimui skirtas lėšas, nustatytas ir užfiksuotas perkančiosios organizacijos rengiamuose dokumentuose prieš pradedant pirkimo procedūrą;
26.4. kai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo iš anksto numatyti, būtina ypač skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos. Kai pirkimą atlieka Komisija, aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, nurodomos Komisijos posėdžio protokole, o kai pirkimo organizatorius – pirkimų žurnale;
26.5. paslaugos perkamos po projekto konkurso, apie kurį buvo skelbta CVP IS, jeigu pirkimo sutartis sudaroma pagal projekto konkurse nustatytas taisykles ir perkama iš projekto konkurso laimėtojo;
26.6. prekes patiekti, paslaugas suteikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas dėl vienos iš šių priežasčių:
26.6.3. dėl išimtinių teisių, įskaitant intelektinės nuosavybės teises, apsaugos.
Šio punkto 26.6.2 ir 26.6.3 papunkčiai gali būti taikomi tik tuo atveju, kai nėra pagrįstos alternatyvos ar pakaitalo ir konkurencijos nebuvimas nėra sukurtas perkančiosios organizacijos, dirbtinai sugriežtinus pirkimo reikalavimus;
26.7. perkamos patalpų apsaugos paslaugos, komunalinės paslaugos, kitos prekės ar paslaugos, už kurias atsiskaitoma pagal patvirtintus tarifus (pvz., šaltas vanduo, dujos, elektra ir pan.);
26.8. perkančioji organizacija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš kokio nors tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekiant iš dalies pakeisti turimas prekes ar įrenginius arba padidinti turimų prekių ar įrenginių kiekį, kai, pakeitus tiekėją, perkančiajai organizacijai reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumas arba per didelių techninių eksploatavimo ir priežiūros sunkumų. Tokių sutarčių, kaip ir pasikartojančių sutarčių, trukmė paprastai negali būti ilgesnė kaip 3 metai, skaičiuojant nuo pradinės pirkimo sutarties sudarymo momento;
26.10. egzistuoja trumpalaikės sąlygos, suteikiančios galimybę perkančiajai organizacijai reikalingas prekes, paslaugas ar darbus įsigyti už daug mažesnę nei rinkos kainą (šios sąlygos privalo būti nurodytos, kai pirkimą atlieka Komisija – Komisijos posėdžio protokole, o kai pirkimo organizatorius – pirkimų žurnale) arba ypač palankiomis sąlygomis perkama iš tiekėjo, kuris yra likviduojamas, restruktūrizuojamas, bankrutuojantis, bankrutavęs ar su kreditoriais sudaręs taikos sutartį, arba tiekėjo atžvilgiu taikomos panašios procedūros pagal šalies, kurioje jis registruotas, teisės aktus;
26.11. iš to paties tiekėjo perkamos naujos paslaugos ar darbai, panašūs į tuos, kurie buvo pirkti pagal pirminę pirkimo sutartį, kai yra visos šios sąlygos kartu:
26.11.1. visi nauji pirkimai yra skirti tam pačiam projektui, dėl kurio buvo sudaryta pirminė pirkimo sutartis, vykdyti, o pagrindiniame projekte buvo numatyta galimų papildomų paslaugų ar darbų pirkimo apimtis ir sąlygos, kurioms esant bus perkama papildomai;
26.11.2. pirminė pirkimo sutartis buvo sudaryta paskelbus apie pirkimą šiame Apraše nustatyta tvarka, skelbime nurodžius apie galimybę pirkti papildomai ir atsižvelgus į papildomų pirkimų vertę;
26.13. perkami muziejų eksponatai, archyvų ir bibliotekų dokumentai, prenumeruojami laikraščiai, žurnalai ir/ar kita periodinė literatūra;
26.15. perkamos licencijos naudotis bibliotekiniais dokumentais ar duomenų (informacinėmis) bazėmis;
26.16. perkamos profesinės karo tarnybos karių, perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojų ir (arba) pagal darbo sutartį dirbančių darbuotojų mokymo ir konferencijų paslaugos;
26.17. perkamos ekspertų komisijų, komitetų, tarybų narių, taip pat jų pasitelkiamų ekspertų, valstybės institucijų kontrolės veiklai reikalingų ekspertų teikiamos nematerialaus pobūdžio (intelektinės) paslaugos;
26.18. perkamos keleivių pervežimo, nakvynės ir kitos su kelionių organizavimų susijusios paslaugos.
26.21. esant kitoms objektyviai pateisinamoms aplinkybėms, dėl kurių neįmanoma apklausti daugiau nei vieną tiekėją. Šiuo atveju aplinkybės, dėl kurių neįmanoma apklausti daugiau nei vieną tiekėją, kai pirkimą atlieka Komisija, nurodomos Komisijos posėdžio protokole, o kai pirkimo organizatorius – pirkimų žurnale.
V SKYRIUS
RAŠTU ATLIEKAMA APKLAUSA
28. Vykdant pirkimą raštu, atliekamą apklausos būdu (toliau – apklausa raštu), vienam ar keliems tiekėjams pateikiami pirkimo dokumentai, parengti pagal šio Aprašo VIII skyriuje nustatytus reikalavimus, ir prašoma pateikti pasiūlymus pagal perkančiosios organizacijos keliamus reikalavimus.
29. Apklausiamus tiekėjus ir jų skaičių pasirenka Komisija arba pirkimo organizatorius. Vienas tiekėjas gali būti apklausiamas šio Aprašo 26 punkte nustatytais atvejais.
VI SKYRIUS
ŽODŽIU ATLIEKAMA APKLAUSA
32. Vykdant pirkimą žodžiu, atliekamą apklausos būdu (toliau – apklausa žodžiu), kreipiamasi į vieną arba kelis tiekėjus ir prašoma pateikti pasiūlymą arba analizuojama tiekėjų viešai pateikta informacija (pvz., reklama internete, informacija parduotuvėje ir kt.) apie siūlomas prekes, paslaugas, darbus.
33. Apklausiamus tiekėjus, jų skaičių, apklausos žodžiu formą (bendrauti tiesiogiai ar analizuoti viešai paskelbtą informaciją) pasirenka Komisija arba pirkimo organizatorius. Vienas tiekėjas gali būti apklausiamas šio Aprašo 26 punkte nustatytais atvejais.
34. Vykdant apklausą žodžiu pirkimo dokumentai (įskaitant techninę specifikaciją) gali būti nerengiami, jei nusprendžiama juos rengti, jų reikalavimai nustatomi perkančiosios organizacijos nuožiūra.
VII SKYRIUS
SUPAPRASTINTAS ATVIRAS KONKURSAS
36. Vykdant supaprastintą atvirą konkursą, dalyvių skaičius neribojamas. Apie pirkimą skelbiama šio Aprašo XIII skyriuje nustatyta tvarka.
37. Pasiūlymų pateikimo terminas negali būti trumpesnis negu 7 darbo dienos, mažos vertės pirkimų atveju – 3 darbo dienos nuo skelbimo apie pirkimą paskelbimo CVP IS dienos.
38. Supaprastintame atvirame konkurse gali būti numatytos derybos tarp perkančiosios organizacijos ir dalyvių. Derybų pasirinkimo pagrindai turi būti aiškiai apibrėžti ir numatyti pirkimo dokumentuose.
VIII SKYRIUS
PIRKIMO DOKUMENTAI, JŲ AIŠKINIMAS IR KEITIMAS
40. Tiekėjams teikiamus pirkimo dokumentus pagal pirkimo iniciatoriaus parengtas pagrindines pirkimo sąlygas rengia Komisija arba pirkimo organizatorius. Pirkimo dokumentus rengiantys asmenys turi teisę gauti visą informaciją, kurios reikia pirkimo dokumentams parengti ir pirkimo procedūroms atlikti.
41. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji organizacija nupirkti tai, ko reikia.
42. Pirkimo dokumentuose nustatyti reikalavimai negali dirbtinai riboti tiekėjų galimybių dalyvauti pirkime ar sudaryti sąlygas dalyvauti tik konkretiems tiekėjams.
43. Pirkimo dokumentuose, atsižvelgiant į pirkimo objekto ypatumus, pirkimo sąlygas, pasirinktą pirkimo būdą ir kitas aplinkybes, pateikiama visa arba dalis šios informacijos:
43.2. perkančiosios organizacijos Komisijos nario (vieno ar kelių) arba pirkimo organizatoriaus, kuris įgaliotas palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardas, pavardė, kontaktinė informacija;
43.8. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, preliminarūs, o jeigu įmanoma, – tikslus jų kiekis (apimtis), prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai;
43.10. informacija, ar pirkimo objektas skirstomas į dalis, kurių kiekvienai bus sudaroma pirkimo sutartis arba preliminarioji sutartis, ir ar leidžiama pateikti pasiūlymus tik vienai pirkimo objekto daliai, kelioms dalims ar visoms dalims; pirkimo objekto dalių, dėl kurių gali būti pateikti pasiūlymai, apibūdinimas;
43.11. jeigu taikoma, – tiekėjų pašalinimo pagrindai, kvalifikacijos reikalavimai ir (ar) reikalaujami kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartai, taip pat tiekėjų pašalinimo pagrindų nebuvimą, atitiktį kvalifikacijos reikalavimams ir, jeigu taikytina, reikalaujamiems kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartams, patvirtinančių dokumentų sąrašas;
43.12. informacija, kad jeigu tiekėjo kvalifikacija dėl teisės verstis atitinkama veikla nebuvo tikrinama arba tikrinama ne visa apimtimi, tiekėjas perkančiajai organizacijai įsipareigoja, kad pirkimo sutartį vykdys tik tokią teisę turintys asmenys;
43.13. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma kaina ar sąnaudos. Į kainą ar sąnaudas turi būti įskaityti visi mokesčiai;
43.14. informacija, kad pasiūlymuose nurodytos kainos bus vertinamos eurais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos bus perskaičiuojamos eurais pagal Europos centrinio banko skelbiamą orientacinį euro ir užsienio valiutų santykį, o tais atvejais, kai orientacinio euro ir užsienio valiutų santykio Europos centrinis bankas neskelbia, – pagal Lietuvos banko nustatomą ir skelbiamą orientacinį euro ir užsienio valiutos santykį paskutinę pasiūlymų pateikimo termino dieną;
43.16. siūlomos pasirašyti pirkimo (preliminariosios) sutarties svarbiausios sąlygos ir (arba) pirkimo (preliminariosios) sutarties projektas, jeigu jis yra parengtas;
43.20. gali būti reikalaujama, kad tiekėjas pasiūlyme nurodytų, kokius subrangovus ir kokiai pirkimo daliai atlikti jis ketina pasitelkti;
43.21. informacija, ar bus deramasi arba kokiais atvejais gali būti deramasi dėl pasiūlymo sąlygų, ir derėjimosi tvarka;
44. Pirkimo dokumentuose gali būti pateikiama ne visa šio Aprašo 43 punkte nurodyta informacija. Pirkimo dokumentuose pateikiamos informacijos apimtį nustato Komisija arba pirkimo organizatorius.
45. Pirkimo dokumentai paprastai rengiami lietuvių kalba. Pirkimo dokumentai, atsižvelgiant į konkretaus pirkimo aplinkybes ir sąlygas, gali būti rengiami kitomis kalbomis.
46. Pirkimo dokumentuose, nustatant pasiūlymų rengimo ir pateikimo reikalavimus, nurodoma, kad:
46.1. raštu teikiami pasiūlymai turi būti pasirašyti tiekėjo ar jo įgalioto asmens ir pateikti Komisijos arba pirkimo organizatoriaus pasirinktu vienu ar keliais iš šių būdų:
46.2. paštu ar per kurjerį teikiami pasiūlymai turi būti įdėti į voką, jis užklijuojamas, ant jo užrašomas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir adresas. Jeigu numatoma pasiūlymus vertinti pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, vertinant ekspertinių vertinimų metodais, tai pirkimo dokumentuose nurodoma, kad tiekėjai pasiūlymo kainą pateiktų viename užklijuotame voke, o likusias pasiūlymo dalis (techninius pasiūlymo duomenis ir kitą informaciją bei dokumentus) – kitame užklijuotame voke. Šie abu vokai turi būti įdėti į bendrą voką, jis taip pat užklijuojamas, ant jo užrašomas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir adresas. Reikalavimas pasiūlymą pateikti dviejuose vokuose netaikomas, kai pirkimo metu gali būti deramasi dėl pasiūlymo sąlygų arba kai pateikti pasiūlymą kviečiamas vienas tiekėjas;
46.3. pirkimo dokumentuose gali būti nustatyta, kad pasiūlymo (atskirų pasiūlymo dalių) lapai turi būti sunumeruoti, susiūti siūlu, kuris neleistų nepažeidžiant susiuvimo į pasiūlymą įdėti naujus, išplėšti esančius lapus ar juos pakeisti. Tokiu atveju pasiūlymo paskutinio lapo antrojoje pusėje siūlas užklijuojamas popieriaus lapeliu, ant kurio pasirašo tiekėjas arba jo įgaliotas asmuo. Pasiūlymo paskutinio lapo antrojoje pusėje nurodomas pasirašančio asmens vardas, pavardė ir pareigos, pasiūlymo lapų skaičius. Pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas neįsiuvamas ir nenumeruojamas. Šio punkto reikalavimai netaikomi, jeigu perkančioji organizacija priima elektroninėmis priemonėmis pateiktus pasiūlymus.
47. Norint įsitikinti, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai atitinka teisės aktuose nustatytus privalomuosius techninius reikalavimus, gali būti paprašyta pateikti oficialių institucijų išduotus dokumentus.
48. Pirkimo dokumentuose gali būti reikalaujama pateikti tiekėjo tiekiamų prekių, atliekamų darbų ar teikiamų paslaugų aprašymus, pavyzdžius ar nuotraukas ar paprašyti tiekėjo leidimo apžiūrėti pirkimo objektą.
49. Apklausos būdu atliekamo pirkimo dokumentai, pirkimo dokumentų paaiškinimai, papildymai, tarp jų ir kvietimai, pranešimai tiekėjams pateikiami perkančiosios organizacijos pasirinktu būdu: asmeniškai, siunčiami registruotu laišku, faksu, elektroniniu paštu, skelbiami perkančiosios organizacijos interneto svetainėje ar CVP IS priemonėmis.
50. Tiekėjas gali paprašyti, kad perkančioji organizacija paaiškintų pirkimo dokumentus. Perkančioji organizacija atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, gautą likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Į vėliau gautus rašytinius prašymus perkančioji organizacija gali atsakyti, jeigu yra pakankamai laiko atsakymui parengti ir išsiųsti. Perkančioji organizacija, atsakydama tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems ji pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus.
IX SKYRIUS
TIEKĖJO PAŠALINIMO PAGRINDAI, KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMAI, KOKYBĖS VADYBOS SISTEMOS IR APLINKOS APSAUGOS VADYBOS SISTEMOS STANDARTAI
52. Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į konkretaus pirkimo aplinkybes ir sąlygas, pirkimo dokumentuose gali nustatyti tiekėjų pašalinimo pagrindus, ir (ar) kvalifikacijos reikalavimus ir (ar) reikalaujamus kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartus (toliau – reikalavimai tiekėjui).
53. Pirkimo dokumentuose nustatant reikalavimus, nurodytus šio Aprašo 52 punkte, rekomenduojama vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymo 46–49 straipsniais.
54. Tikrinant, ar nėra pirkimo dokumentuose nustatytų tiekėjo pašalinimo pagrindų, ar tiekėjas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, ar tiekėjas laikosi kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų, nustatytų pirkimo dokumentuose, perkančioji organizacija gali reikalauti patvirtinančių dokumentų, nurodytų Viešųjų pirkimų įstatymo 48 ir 51 straipsniuose. Tikrindama, ar tiekėjui bus prieinami kitų ūkio subjektų, kurių pajėgumais jis remiasi pagal Viešųjų pirkimų įstatymo 49 straipsnį, turimi ištekliai, perkančioji organizacija iš jo priima bet kokias tai patvirtinančias priemones.
X SKYRIUS
TECHNINĖ SPECIFIKACIJA
55. Perkamų prekių, paslaugų ar darbų ypatybės apibūdinamos pirkimo dokumentuose pateikiamoje techninėje specifikacijoje. Atliekant pirkimus, išskyrus mažos vertės pirkimus ir pirkimus, kurių pirkimo sutarties vertė neviršija 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų (be pridėtinės vertės mokesčio), rengiant techninę specifikaciją vadovaujamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 37 straipsnio nuostatomis.
56. Kiekviena perkama prekė, paslauga ar darbai techninėje specifikacijoje turi būti aprašyti aiškiai ir nedviprasmiškai. Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų.
57. Techninė specifikacija gali būti parengta nurodant standartą, techninį reglamentą ar normatyvą arba nurodant pirkimo objekto funkcines savybes ar apibūdinant norimą rezultatą arba šių būdų deriniu. Šios savybės ir reikalavimai turi būti tikslūs ir aiškūs, kad tiekėjai galėtų parengti tinkamus pasiūlymus, o perkančioji organizacija įsigyti reikalingų prekių, paslaugų ar darbų.
58. Rengiant techninę specifikaciją, nurodomos pirkimo objekto arba pirkimo objekto panaudojimo tikslo ir sąlygų savybės (pvz., našumas, matmenys, energijos suvartojimas, norima gauti nauda naudojant pirkimo objektą ir pan.) ir reikalavimų šioms savybėms reikšmės. Reikšmės nurodomos ribiniais dydžiais („ne daugiau kaip...“, „ne mažiau kaip...“) arba reikšmių diapazonais („nuo.... iki....“). Tik pagrįstais atvejais reikšmės gali būti nurodomos tiksliai („turi būti lygu...“).
59. Paslaugų pirkimo atveju techninėje specifikacijoje nurodomas paslaugų pobūdis ir jų teikimo vieta, nustatomi kartu su paslaugomis tiekiamų prekių ar atliekamų darbų techniniai reikalavimai. Prekių pirkimo atveju techninėje specifikacijoje nustatomi ir kartu su prekėmis tiekiamų paslaugų ar atliekamų darbų techniniai reikalavimai. Perkant darbus, nurodoma darbų atlikimo vieta ir reikalavimai kartu perkamoms paslaugoms, prekėms.
60. Techninėje specifikacijoje apibūdinant pirkimo objektą, negali būti nurodytas konkretus modelis ar tiekimo šaltinis, konkretus procesas, būdingas konkretaus tiekėjo tiekiamoms prekėms ar teikiamoms paslaugoms, ar prekių ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, išskyrus atvejus, kai neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pirkimo objekto. Šiuo atveju privaloma nurodyti, kad savo savybėmis lygiaverčiai objektai yra priimtini, įrašant žodžius „arba lygiavertis“.
61. Funkciniai reikalavimai gali apimti ir aplinkos apsaugos reikalavimus. Pirkimo dokumentuose galima nustatyti tam tikrus reikalavimus, pavyzdžiui, gamybos būdui ar pagrindinėms naudojamoms medžiagoms (maisto produktai neapdoroti kenksmingomis medžiagomis, tam tikra naudojamų medžiagų dalis pagaminta iš perdirbtų žaliavų, energija pagaminta iš atsinaujinančiųjų energijos šaltinių) arba tam tikrų produktų grupių arba paslaugų poveikiui aplinkai. Perkančioji organizacija, nustatydama reikalavimus, gali remtis standartais ar ekologiniais ženklais. Šiuo atveju ji nurodo standartuose ar ekologiniuose ženkluose keliamus reikalavimus objekto savybėms ir kaip atitikties šiems reikalavimams įrodymą priima oficialių institucijų išduotus dokumentus ar gamintojo patvirtinimą.
XI SKYRIUS
PASIŪLYMŲ PRIĖMIMAS, NAGRINĖJIMAS IR VERTINIMAS
63. Jeigu pasiūlymai pateikiami užklijuotuose vokuose, vadovaujamasi šiomis nuostatomis:
63.1. Pavėluotai gauti vokai su pirkimo pasiūlymais neatplėšiami, nenagrinėjami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams. Neužklijuotuose, turinčiuose mechaninių ar kitokių pažeidimų, galinčių kelti abejonių pasiūlymų slaptumu, vokuose pateikti pasiūlymai nepriimami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams.
63.2. Vokus su pasiūlymais atplėšia, pasiūlymus nagrinėja ir vertina supaprastintą pirkimą atliekanti Komisija ar pirkimo organizatorius.
63.3. Vokai su pasiūlymais atplėšiami Komisijos posėdyje. Jeigu pirkimą pavesta atlikti pirkimo organizatoriui, rekomenduojama, kad vokus su pasiūlymais jis atplėštų kito perkančiosios organizacijos valstybės tarnautojo, kario ar pagal darbo sutartį dirbančio darbuotojo akivaizdoje.
63.4. Jeigu pasiūlymus buvo prašoma pateikti dviejuose vokuose, vokai su pasiūlymais turi būti atplėšiami dviejuose posėdžiuose. Pirmame posėdyje atplėšiami tik tie vokai, kuriuose yra pateikti techniniai pasiūlymo duomenys ir kita informacija bei dokumentai, antrame posėdyje – vokai, kuriuose nurodytos kainos. Antras posėdis gali vykti tik tada, kai perkančioji organizacija patikrina, ar nėra pirkimo dokumentuose nustatytų tiekėjo pašalinimo pagrindų, ar tiekėjas atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, ar tiekėjas laikosi kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų, nustatytų pirkimo dokumentuose, ar pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus, ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius duomenis. Apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus perkančioji organizacija privalo raštu pranešti visiems suinteresuotiems dalyviams ir kartu nurodyti antro vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio laiką ir vietą. Jeigu perkančioji organizacija, patikrinusi ir įvertinusi pirmame voke tiekėjo pateiktus duomenis, atmeta jo pasiūlymą, neatplėštas vokas su pasiūlyta kaina saugomas kartu su kitais tiekėjo pateiktais dokumentais.
64. Komisija vokų atplėšimo procedūros ir pradinio susipažinimo su elektroninėmis priemonėmis gautu pasiūlymu rezultatus įformina protokolu. Jeigu pirkimą atlieka pirkimo organizatorius, šiuos duomenis jis įrašo į pirkimų žurnalą.
65. Pasiūlymai nagrinėjami ir vertinami konfidencialiai, nedalyvaujant pasiūlymus pateikusių tiekėjų atstovams.
66. Komisija arba pirkimo organizatorius, nagrinėdami tiekėjo pasiūlymą:
66.1. jeigu taikytina, pirkimo dokumentuose nustatyta tvarka patikrina, ar nėra tiekėjo pašalinimo pagrindų, ar tiekėjas atitinka nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, ar tiekėjas laikosi kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų;
66.3. jeigu dalyvis pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie atitiktį pirkimo dokumentų reikalavimams arba šių dokumentų ar duomenų trūksta, privalo nepažeidžiant lygiateisiškumo ir skaidrumo principų prašyti dalyvį šiuos dokumentus ar duomenis patikslinti, papildyti arba paaiškinti per jos nustatytą protingą terminą. Tikslinami, papildomi, paaiškinami ir pateikiami nauji gali būti tik dokumentai ar duomenys dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų nebuvimo, atitikties kvalifikacijos reikalavimams, kokybės vadybos sistemos ir aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartams, tiekėjo įgaliojimas asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, jungtinės veiklos sutartis, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas ir dokumentai, nesusiję su pirkimo objektu, jo techninėmis charakteristikomis, sutarties vykdymo sąlygomis ar pasiūlymo kaina. Kiti tiekėjo pasiūlymo dokumentai ar duomenys gali būti tikslinami, pildomi arba aiškinami vadovaujantis Aprašo 66.4 papunkčiu;
66.4. Vadovaudamasi šio Aprašo 66.3 papunkčiu, gali prašyti dalyvių patikslinti, papildyti arba paaiškinti savo pasiūlymus, tačiau ji negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo ar galutinio pasiūlymo, pateikto derybų metu, esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus. Pasiūlymų nagrinėjimo metu radus pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant susipažinimo su pasiūlymais metu užfiksuotos kainos. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis gali taisyti kainos sudedamąsias dalis, tačiau neturi teisės atsisakyti kainos sudedamųjų dalių arba papildyti kainą naujomis dalimis;
66.5. kai pateiktame pasiūlyme nurodoma kaina arba sąnaudos atrodo neįprastai mažos, turi teisę pareikalauti, o ketinant atmesti pasiūlymą – privalo pareikalauti, iš tiekėjo pagrįsti siūlomą kainą ar sąnaudas. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina arba sąnaudos visais atvejais turi būti laikomos neįprastai mažomis, jeigu jos yra 30 ir daugiau procentų mažesnės už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių ir kurių pasiūlyta kaina arba sąnaudos neviršija pirkimui skirtų lėšų, nustatytų ir užfiksuotų perkančiosios organizacijos rengiamuose dokumentuose prieš pradedant pirkimo procedūrą, pasiūlytų kainų arba sąnaudų aritmetinį vidurkį;
67. Perkančioji organizacija atmeta pasiūlymą, jeigu:
67.1. nustatomas tiekėjo pašalinimo pagrindas, tiekėjas neatitinka kvalifikacijos reikalavimų, ar tiekėjas nesilaiko kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų, jei pastarieji reikalavimai buvo nustatyti pirkimo dokumentuose;
67.2. dalyvis per perkančiosios organizacijos nustatytą terminą nepatikslino, nepapildė, nepaaiškino informacijos, kaip nurodyta šio Aprašo 66.3 papunktyje;
67.4. buvo pasiūlyta neįprastai maža kaina ir tiekėjas perkančiosios organizacijos prašymu nepateikė tinkamų kainos pagrįstumo įrodymų;
67.5. visų dalyvių, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės, perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos;
68. Perkančioji organizacija gali nevertinti viso tiekėjo pasiūlymo, jeigu patikrinusi jo dalį nustato, kad, vadovaujantis šio Aprašo reikalavimais, pasiūlymas turi būti atmestas. Šio punkto nuostata netaikoma, jeigu perkančioji organizacija ketina vykdyti derybas tarp perkančiosios organizacijos ir dalyvių.
69. Perkančioji organizacija ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą iš dėl šio Aprašo 67 punkte nurodytų priežasčių neatmestų pasiūlymų išrenka pagal:
69.1. kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį. Vertinant atsižvelgiama į kainą arba sąnaudas ir kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, įskaitant kokybinius, aplinkosaugos ir (arba) socialinius kriterijus , pavyzdžiui:
69.1.1. techninius pranašumus, estetines ir funkcines charakteristikas, prieinamumą, tinkamumą visiems vartotojams, socialines, aplinkosaugines ir inovatyvias charakteristikas bei sąžiningos prekybos sąlygas (pavyzdžiui, taikant šį kriterijų gali būti vertinama, kiek tiekėjo siūlomas atlyginimas pirkimo sutartį vykdysiantiems darbuotojams viršija jo arba ūkio subjekto, kurio pajėgumais remiamasi, kilmės šalyje nustatytą minimalų darbo užmokestį);
69.1.2. pirkimo sutarčiai įvykdyti paskirtų darbuotojų organizavimą, kvalifikaciją ir patirtį, kai tai daro reikšmingą įtaką pirkimo sutarties įvykdymo kokybei;
69.2. sąnaudas, kurios apskaičiuojamos pagal gyvavimo ciklo sąnaudų metodą, aprašytą Viešųjų pirkimų įstatymo 56 straipsnyje;
70. Pasiūlymus vertindama pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose gali iš anksto nustatyti fiksuotą kainą arba sąnaudas. Tokiu atveju tiekėjai konkuruoja ir ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrenkamas tik kokybės kriterijų pagrindu.
71. Perkančioji organizacija, norėdama priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, turi nedelsdama įvertinti pateiktus dalyvių pasiūlymus ir nustatyti pasiūlymų eilę (išskyrus atvejus, kai pasiūlymą pateikti kviečiamas tik vienas tiekėjas arba pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas). Pasiūlymų eilė nustatoma ekonominio naudingumo mažėjimo tvarka. Tais atvejais, kai kelių tiekėjų pasiūlymų ekonominis naudingumas yra vienodas, sudarant pasiūlymų eilę, pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio pasiūlymas pateiktas anksčiausiai.
72. Tais atvejais, kai pasiūlymą pateikti kviečiamas tik vienas tiekėjas arba pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas, jo pasiūlymas laikomas laimėjusiu, jeigu nėra tiekėjo pašalinimo pagrindų, tiekėjas atitinka kvalifikacijos reikalavimus, tiekėjas laikosi kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartų, jei pastarieji reikalavimai buvo nustatyti pirkimo dokumentuose, ir tiekėjo pasiūlymas atitinka perkančiosios organizacijos nustatytus reikalavimus ir yra priimtinas perkančiajai organizacijai.
73. Informacija apie apklausos raštu ar supaprastinto atviro konkurso rezultatus nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo nustatyti laimėjusį pasiūlymą priėmimo dienos, pateikiama visiems suinteresuotiems dalyviams, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu. Perkančioji organizacija suinteresuotiems dalyviams raštu praneša apie priimtą sprendimą nustatyti laimėjusį pasiūlymą, dėl kurio bus sudaroma pirkimo sutartis, nurodo nustatytą pasiūlymų eilę, laimėjusį pasiūlymą ir tikslų atidėjimo terminą, ne trumpesnį kaip nurodyta Aprašo 75 punkte.
XII SKYRIUS
PIRKIMO SUTARTIS (PRELIMINARIOJI SUTARTIS)
74. Komisija ar pirkimo organizatorius, įvykdęs pirkimo procedūras ir nustatęs laimėjusį pasiūlymą pateikusį tiekėją, parengia pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) projektą, jeigu jis nebuvo parengtas kaip pirkimo dokumentų sudėtinė dalis, ir organizuoja pirkimo (preliminariosios) sutarties pasirašymą.
75. Tiekėjas sudaryti pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) kviečiamas raštu arba elektroniniu paštu (išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu arba atvejus, nurodytus šio Aprašo 26 punkte). Kvietime sudaryti pirkimo sutartį (preliminariąją sutartį) gali būti nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties). Supaprastinto atviro konkurso ir apklausos raštu atvejais pirkimo (preliminarioji) sutartis gali būti sudaryta ne anksčiau kaip praėjus 5 darbo dienoms nuo šio Aprašo 73 punkte nurodytos informacijos išsiuntimo tiekėjams dienos, išskyrus šiuos atvejus, kai:
75.2. vienintelis suinteresuotas dalyvis yra tas, su kuriuo sudaroma pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis;
76. Tais atvejais, kai pirkimo (preliminarioji) sutartis sudaroma raštu, o tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo (preliminariąją) sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimą patvirtinančio dokumento, arba iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko nepasirašo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties, arba atsisako sudaryti pirkimo sutartį ar preliminariąją sutartį šiame Apraše ir pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo (preliminariąją) sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo (preliminariąją) sutartį.
77. Sudarant pirkimo (preliminariąją) sutartį joje negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ar galutiniai derybų rezultatai ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos.
78. Pirkimo (preliminarioji) sutartis sudaroma raštu, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis gali būti sudaroma žodžiu. Raštu sudaromoje pirkimo (preliminariojoje) sutartyje, išskyrus mažos vertės pirkimus, turi būti nustatyta:
78.2. perkamos prekės, paslaugos ar darbai, preliminarūs, o jeigu įmanoma, – tikslus jų kiekis (apimtis);
78.3. kaina arba kainodaros taisyklės, nustatytos pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą metodiką;
78.7. pirkimo (preliminariosios) sutarties peržiūros sąlygos ar pasirinkimo galimybės, jeigu tai numatoma;
79. Pirkimo sutartis, kurios vertė ne didesnė kaip 10 000 (dešimt tūkstančių) eurų (be pridėtinės vertės mokesčio), gali būti sudaroma žodžiu.
XIII SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE PIRKIMUS SKELBIMAS IR TEIKIMAS
81. Perkančioji organizacija skelbimą apie kiekvieną supaprastinto atviro konkurso būdu atliekamą pirkimą, šio pirkimo dokumentus skelbia CVP IS Viešųjų pirkimų įstatymo 34 straipsnyje nustatyta tvarka. Skelbimo paskelbimo diena yra skelbimo paskelbimo CVP IS data.
82. Papildomai skelbimai ir informaciniai pranešimai gali būti skelbiami perkančiosios organizacijos tinklalapyje, kitur internete, valstybės, kurioje atliekamas pirkimas, vietiniuose leidiniuose ar kitomis priemonėmis. Perkančioji organizacija užtikrina, kad papildomai informacija gali būti paskelbta ne anksčiau negu paskelbta CVP IS, o to paties skelbimo turinys visur bus tapatus. Už skelbimo turinį atsakinga perkančioji organizacija.
XIV SKYRIUS
PIRKIMO EIGĄ PAGRINDŽIANTYS DOKUMENTAI, JŲ SAUGOJIMAS
83. Perkančioji organizacija turi dokumentais pagrįsti atliekamo pirkimo eigą net ir tuo atveju, kai pirkimas atliekamas elektroninėmis priemonėmis. Kiekviena atliekama pirkimo procedūra patvirtinama šiais dokumentais:
83.1. jei atliekama apklausa žodžiu, pirkimą patvirtinantys dokumentai yra sutartis, o jei sutartis sudaryta žodžiu – sąskaita faktūra arba kiti buhalterinės apskaitos dokumentai;
83.2. jei atliekamas supaprastintas atviras konkursas arba apklausa raštu, pirkimą patvirtinantys dokumentai yra susirašinėjimo informacija, įskaitant skelbimą apie pirkimą (jei pirkimas buvo skelbiamas) ir kitus pirkimo dokumentus, protokolai (fiksuojantys Komisijos sprendimus ar surašomi derybų ar susitikimų su tiekėjais atveju), taip pat sudaryta sutartis, o jei sutartis sudaryta žodžiu – sąskaita faktūra arba kiti buhalterinės apskaitos dokumentai;
Tais atvejais, kai pirkimą atlieka vienas asmuo ir jį patvirtinantys dokumentai yra saugomi to asmens elektroniniame pašte ar CVP IS naudotojo paskyroje, perkančioji organizacija užtikrina tokių dokumentų prieinamumą, iškilus tokiam poreikiui.
84. Pirkimus prižiūrinčios institucijos turi teisę stebėti visas pirkimų procedūras, prireikus filmuoti Komisijos posėdžius ir kitas pirkimo procedūras.
85. Kiekvieną atliktą pirkimą Komisija, pirkimo organizatorius arba už viešųjų pirkimų dokumentų kaupimą atsakingas asmuo registruoja pirkimų žurnale.
86. Įvykdžiusi pirkimą, Komisija arba pirkimo organizatorius perduoda visus su pirkimu susijusius dokumentus ir mokėjimų dokumentų kopijas už viešųjų pirkimų dokumentų kaupimą atsakingam asmeniui, o mokėjimų dokumentų originalus – perkančiosios organizacijos už finansų apskaitą atsakingam asmeniui.
87. Planavimo ir pasirengimo pirkimams dokumentai, pirkimo dokumentai, paraiškos, pasiūlymai, jų nagrinėjimo ir vertinimo dokumentai, Komisijos sprendimų priėmimo, derybų, dialogo ar kiti protokolai, susirašinėjimo su tiekėjais dokumentai, kiti su pirkimu susiję dokumentai saugomi ne trumpiau kaip 4 metus nuo pirkimo pabaigos, preliminariosios sutartys, pirkimo sutartys, jų pakeitimai ir su jų vykdymu susiję dokumentai – ne trumpiau kaip 4 metus nuo pirkimo sutarties įvykdymo.
XV SKYRIUS
VISŲ PER KALENDORINIUS METUS SUDARYTŲ PIRKIMO SUTARČIŲ ATASKAITA
XVI SKYRIUS
GINČŲ SPRENDIMAS
Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių
užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos
atstovybių prie tarptautinių organizacijų,
konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat
kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje
įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje
esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar
specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje
vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir
kitiems projektams, supaprastintų viešųjų
pirkimų tvarkos aprašo priedas
|
(Viešojo pirkimo komisijos pirmininko, nario, pirkimo organizatoriaus ar eksperto vardas ir pavardė) |
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
20 m. d. Nr. |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(vietovės pavadinimas) |
Būdamas |
|
, |
|
(viešajame pirkime atliekamų pareigų pavadinimas) |
|
1. Pasižadu:
1.1. saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma, atliekant man viešajame pirkime pavestas pareigas;
1.2. man patikėtus dokumentus, kuriuose yra konfidenciali informacija, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti, ir nepasilikti jokių man pateiktų dokumentų kopijų;
1.3. neatskleisti tiekėjams konfidencialios informacijos, esančios tiekėjo pasiūlyme, jei jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, kenkia visuomenės interesams, teisėtiems tiekėjo ar perkančiosios organizacijos komerciniams interesams ar trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
2. Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:
2.1. informacija, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas ir jos atskleidimas nėra privalomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
2.2. visa su pirkimu susijusi informacija ir dokumentai, kuriuos Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatos nenumato teikti pirkimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims;
2.3. informacija, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
3. Esu įspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti perkančiajai organizacijai ir tiekėjams padarytus nuostolius.
|
|
|
|
|
(Pareigų pavadinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas ir pavardė) |