ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2017 M. SAUSIO 30 D. ĮSAKYMO NR. A-116 „DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS SVEIKATOS PROJEKTŲ RENGIMO, FINANSAVIMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. liepos 15 d. Nr. A-984
Šiauliai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 18 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-102 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės 2019 metų visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos patvirtinimo“,
p a k e i č i u Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatos projektų rengimo, finansavimo ir atskaitomybės tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. A-116 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos programos projektų rengimo, finansavimo ir atskaitomybės tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2017 m. sausio 30 d.
įsakymo Nr. A-116
(Šiaulių rajono savivaldybės administracijos
direktoriaus 2019 m. liepos 15 d
įsakymo Nr. A-984 redakcija)
ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS SVEIKATOS PROJEKTŲ RENGIMO, FINANSAVIMO IR ATSKAITOMYBĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatos projektų rengimo, finansavimo ir atskaitomybės tvarkos aprašas (toliau – Tvarka) reglamentuoja Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių (toliau – Specialioji programa) įgyvendinimo ir finansavimo iš Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšų tvarką.
2. Specialioji programa – kompleksas visuomenės sveikatos ugdymo, profilaktikos ir saugos priemonių, kurios įgyvendinamos siekiant pagerinti gyventojų sveikatą ir gyvenimo kokybę.
3. Specialiosios programos paskirtis – remti Savivaldybėje vykdomas visuomenės sveikatinimo priemones bei suteikti paramą Savivaldybės gyventojų sveikatos priežiūrai.
II SKYRIUS
SPECIALIOSIOS PROGRAMOS SUDARYMAS
5. Specialioji programa rengiama atsižvelgiant į Lietuvos sveikatos programoje numatytas sveikatinimo veiklos kryptis, Nacionalinės sveikatos tarybos, Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas, Savivaldybės visuomenės sveikatos stebėsenos ataskaitos rezultatus ir kitus teisės aktus.
6. Specialiosios programos prioritetines kryptis (tiksliniam finansavimui ir paraiškų atrankos konkursui) kasmet nustato Savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba (toliau – Sveikatos taryba).
7. Specialiosios programos priemonės:
7.1. tiksliniai Specialiosios programos asignavimai Savivaldybės strateginiuose dokumentuose (strateginiame veiklos plane, Savivaldybės kompleksinėse programose ar kt.) numatytoms sveikatinimo priemonėms įgyvendinti;
7.2. Savivaldybės bendruomenių sveikatinimo priemonių rėmimas, skelbiant paraiškų atrankos konkursą;
7.3. Savivaldybės administracija ir Sveikatos taryba, atsižvelgdama į Šiaulių rajono gyventojų poreikius, sveikatos politiką bei teisės aktus, atsiradusias nenumatytas problemas sveikatos srityje, gali skirti Specialiosios programos lėšas konkrečiai problemai spręsti. Lėšos priemonei skiriamos Administracijos direktoriaus įsakymu.
8. Specialiąją programą kartu su priemonių finansavimo sąmatą kiekvienais metais rengia Savivaldybės gydytojas arba jo funkcijas atliekantis specialistas (toliau – Specialistas).
III SKYRIUS
SPECIALIOSIOS PROGRAMOS LĖŠOS
10. Specialiosios programos finansavimo šaltiniai:
10.2. 20 procentų Savivaldybės aplinkos apsaugos specialiosios programos lėšų (neįskaitant medžioklės plotų naudotojų 70 procentų mokamo mokesčio už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą);
12. Lėšų, skirtų Specialiajai programai įgyvendinti, panaudojimo ataskaitą tvirtina Savivaldybės taryba.
13. Specialiosios programos lėšų apskaitą tvarko Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius (toliau – Buhalterinės apskaitos skyrius).
14. Specialiosios Programos lėšos, panaudotos ne pagal paskirtį, teisės aktų nustatyta tvarka išieškomos iš kaltų asmenų ir grąžinamos į Programos sąskaitą.
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ TEIKIMAS
16. Specialiosios programos projektų paraiškas gali teikti biudžetinės ir viešosios įstaigos, asociacijos, nevyriausybinės ir kitos organizacijos, veikiančios pagal Lietuvos Respublikoje galiojančius įstatymus (toliau – Organizacijos).
19. Pareiškėjas yra pripažįstamas netinkamu gauti finansavimą:
19.1. jeigu yra nustatyta, kad ankstesniais metais gautas finansavimas buvo panaudotas ne pagal Specialiosios programos kryptis ir prioritetus;
20. Specialiosios programos priemonėms teikti kasmet yra skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliuraj.lt konkursas, kurį sausio–kovo mėn. organizuoja Šiaulių rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), o Sveikatos taryba vertina ir atrenka finansuotinus projektus, pagal Sveikatos tarybos nustatytus prioritetus.
21. Projektus gali rengti ir paraiškas teikti Organizacijos, kurių teikiamoje paraiškoje veikla yra skirta Šiaulių rajono gyventojams ir susijusi su visuomenės sveikatos funkcijų vykdymu: visuomenės sveikatos stiprinimu, stebėsena, sveikatos išsaugojimu.
23. Projektai teikiami Sveikatos tarybai užpildžius paraiškos formą. 1 popierinis variantas ir kitas pateikiamas elektroniniu būdu.
24. Projektų paraiškas registruoja Sveikatos tarybos veiklą techniškai aptarnaujantis Savivaldybės administracijos paskirtas specialistas (sekretorius) ir perduoda projektus svarstyti Sveikatos tarybai.
V SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMAS
26. Sveikatos tarybos nariai paraiškas vertina balais pagal paraiškų vertinimo kriterijus (2 priedas). Paraiškas vertina kiekvienas Sveikatos tarybos narys atskirai, po to apskaičiuojamas komisijos narių skirtų įvertinimų vidurkis ir užpildoma vertinimo rezultatų lentelė (3 priedas). Maksimalus balų skaičius yra 30. Jei paraiška įvertinta 10 balų imtinai, ji nefinansuojama. Jei paraiška įvertinama 20–30 balų, siūloma ją finansuoti, jei paraiška įvertinama 11–19 balų, siūlomas dalinis finansavimas.
27. Finansuojant projektus prioritetas taip pat teikiamas:
28. Sveikatos tarybos narys privalo atsisakyti vertinti jam pateiktą projektą, jei paaiškėja, kad Sveikatos tarybos narys:
VI SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKA
31. Įvertinus pateiktas projektų paraiškas yra surašomas Sveikatos tarybos protokolas, kuris pateikiamas Administracijos direktoriui.
32. Su kiekvienu projekto, laimėjusio konkursą, vykdytoju Administracijos direktorius sudaro projekto finansavimo sutartį (toliau – Sutartis). Sutarties neatsiejama dalis yra Programos išlaidų sąmata (Finansų ministerijos nustatytos formos).
33. Sutartyje apibrėžiami šalių įsipareigojimai, atsiskaitymo už įgyvendintą projektą ir panaudotas lėšas sąlygos. Šio atsiskaitymo neatsiejama dalis yra biudžeto sąmatos įvykdymo apyskaita (Finansų ministerijos nustatytos formos), pateikiama Buhalterinės apskaitos skyriui.
34. Pasirašius Sutartį, lėšoms gauti pildomos mokėjimo paraiškos (4 priedas). Projekto vykdytojai paraiškas pildo turimoms faktinėms išlaidoms, neviršijant ketvirčio patvirtintų išlaidų plano, užpildę jas pateikia Buhalterinės apskaitos skyriui.
35. Lėšos projektų vykdytojams pervedamos vadovaujantis patvirtinta Programos išlaidų sąmata. Projekto vykdytojas tvarko lėšų apskaitą ir saugo su apskaita susijusius dokumentus.
36. Projektų vykdytojas, pasirašęs Sutartį su Administracijos direktoriumi, įsipareigoja apie projekte įvykdytas sveikatinimo veiklas viešinti bendruomenėje (informacija Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliuraj.lt, leidiniuose, susitikimuose su bendruomene ir kt. priemonėse) nurodant Šiaulių rajono savivaldybę kaip priemonę finansavusią instituciją.
37. Lėšos skiriamos šioms priemonėms: kelialapiams į sveikatinimo stovyklas, gydytojų-specialistų konsultacijoms, medikamentams, dezinfekcinėms, dezinsekcinėms ir deratizacinėms medžiagoms, asmens higienos priežiūros priemonėms, medicinos personalo apsaugos priemonėms.
38. Ne daugiau kaip po 10 proc. projekto sumos, skiriamos iš Šiaulių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos, skiriama:
38.1. trumpalaikiam turtui (kanceliarinėms priemonėms, spaudiniams, fotoprekėms, smulkiam sportiniam inventoriui) įsigyti;
40. Projekto finansavimui skirtos lėšos negali būti naudojamos statyboms, patalpų remontui ar jų rekonstrukcijai.
41. Maksimalus finansavimo dydis vienam projektui:
42. Projekto vykdytojo nuosavos lėšos turi sudaryti ne mažiau kaip 10 proc. nuo bendros projekto sumos.
43. Projektuose numatomos priemonės turi būti tik kaip priemonė tikslams pasiekti, tačiau negali būti pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.
44. Už projekto lėšų tinkamą panaudojimą, darbų apimčių ir kokybinių parametrų įvykdymą, dalykinės ir finansinės ataskaitų pateikimą atsako projekto vadovas.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ IR PROJEKTŲ VYKDYMO PRIEŽIŪRA
46. Už projektų lėšų tinkamą panaudojimą, darbų apimčių ir kokybinių parametrų įvykdymą, veiklos ir finansinių ataskaitų pateikimą atsako projekto vadovas. Projekto vykdytojui skirtas lėšas naudojant ne pagal paskirtį, Sveikatos taryba gali koreguoti projektui skiriamų lėšų sumą ir siūlyti tikslinti Sutartį arba inicijuoti Sutarties nutraukimą, grąžinant pervestas ir ne pagal paskirtį panaudotas lėšas.