VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2016-11-16 ĮSAKYMO NR. 30-2550 „DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO KOKYBĖS STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. liepos 12 d. Nr. 30-1743
Vilnius
K e i č i u Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. 30-2550 patvirtintą Neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimo kokybės stebėsenos tvarkos aprašą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Vilniaus miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2016 m. lapkričio 16 d.
įsakymu Nr. 30-2550
(Vilniaus miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2017 m. liepos 12 d.
įsakymo Nr. 30-1743
redakcija)
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO KOKYBĖS STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programų (toliau – NVŠ programos) įgyvendinimo kokybės stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) parengtas įgyvendinant Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2016 m. liepos 20 d. sprendimu Nr. 1-583, reikalavimus.
2. Tvarkos aprašas nustato stebėsenos paskirtį, uždavinius, vykdymo būdus, stebėseną vykdančių atsakingų darbuotojų teises, pareigas ir atsakomybę.
3. Stebėsena vykdoma vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2016 m. liepos 20 d. sprendimu Nr. 1-583, ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
ii. STEBĖSENOS PASKIRTIS IR UŽDAVINIAI
4. Stebėsenos paskirtis – atlikti NVŠ programų stebėseną ir (į)vertinti jų įgyvendinimo kokybę, siekiant gerinti NVŠ teikėjų (toliau – Teikėjai) ugdymo paslaugas.
5. Stebėsenos uždaviniai:
5.1. stebėti, analizuoti ir vertinti su NVŠ programų įgyvendinimu susijusius duomenis, NVŠ programų įgyvendinimą ir jų atitiktį akredituotai NVŠ programai ir kitiems NVŠ švietimą reglamentuojantiems dokumentams;
III. STEBĖSENOS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
6. Stebėseną vykdo Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Jaunimo reikalų skyriaus (toliau – Skyrius) darbuotojai ir viešosios įstaigos „Savanorių centras“ darbuotojai (toliau – NVŠ programų stebėtojai).
7. Įgyvendinamos NVŠ programos stebimos:
8. Stebėsena vykdoma pasirinktinai:
8.2. analizuojant ir vertinant Teikėjo pateiktų su NVŠ programos įgyvendinimu susijusių dokumentų duomenis (2 priedas);
9. NVŠ programų stebėtojai NVŠ programų įgyvendinimo stebėsenos rezultatus fiksuoja NVŠ programos įgyvendinimo kokybės stebėsenos formose ir parengia apibendrinimą, su kuriuo supažindinamas Teikėjas elektroniniu paštu.
10. Teikėjas pirmos patikros metu nustatytus pažeidimus turi ištaisyti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas. Jei pakartotinės patikros metu jie yra nepašalinti ar pašalinti netinkamai, sustabdomas lėšų mokėjimas, nustatant terminą, per kurį padaryti pažeidimai turi būti pašalinti. Teikėjas gavęs informaciją apie priimtą sprendimą dėl lėšų mokėjimo sustabdymo ir pažeidimų pašalinimo, privalo per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime nurodytus reikalavimus ir apie jų įvykdymą raštu informuoti Skyrių. Lėšų mokėjimas atnaujinamas tik Tiekėjui pašalinus pažeidimus.
11. Per sprendime nustatytą terminą neįvykdžius nurodytų reikalavimų arba įvykdžius netinkamai apie Teikėjo pažeidimus informuojama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Neformaliojo vaikų švietimo programų vertinimo komisija, turinti teisę siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui panaikinti NVŠ programų akreditaciją, ir siūloma svarstyti klausimą dėl sutarties nutraukimo. Taip pat sutarties nutraukimo klausimą pagal kompetenciją iš karto gali svarstyti Savivaldybės administracijos direktorius.
12. Teikėjo stebėsenos rezultatai gali būti pateikti Neformaliojo vaikų švietimo programų vertinimo komisijai Teikėjui pateikus NVŠ programą akreditacijai.
IV. STEBĖTOJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
14. NVŠ programų stebėtojai, vykdydami savo funkcijas, turi teisę:
15. NVŠ programų stebėtojai, vykdydami savo funkcijas:
15.2. iškilus sudėtingai situacijai, tirti ją atsakingai, renkant informaciją iš kelių patikimų šaltinių;
15.4. neviešinti stebėsenos metu gautos informacijos tiek, kiek to nereikalauja situacijos sprendimas;
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Neformaliojo vaikų švietimo
programų įgyvendinimo kokybės
stebėsenos tvarkos aprašo
1 priedas
(Neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimo kokybės stebėsenos forma)
UGDYMO PROCESO STEBĖJIMAS
Programos stebėjimo data ir laikas:
NVŠ teikėjas:
NVŠ programos pavadinimas:
Programos vykdymo vieta:
INFORMACIJA APIE NVŠ VEIKLĄ (žymėti X) Žymima pagal NVŠ programos paraiškos formą
Kriterijai |
Taip |
Iš dalies |
Ne |
Pastabos |
Ugdymo kryptis atitinka paraišką |
|
|
|
|
Užsiėmimo tikslas atitinka paraiškoje numatytą tikslą |
|
|
|
|
Užsiėmimu siekiama suteikti arba tobulinti paraiškoje numatytas kompetencijas |
|
|
|
|
Ugdymo aplinka yra saugi ir sveika |
|
|
|
|
Priemonės atitinka ugdymo kryptį |
|
|
|
|
Pradžioje mokytojas su vaikais aptaria užsiėmimo planą |
|
|
|
|
Vaikai laisvai bendrauja tarpusavyje (individualiems užsiėmimas netaikoma) |
|
|
|
|
Vaikai laisvai bendrauja su pedagogu |
|
|
|
|
Vaikai įsitraukę į ugdymo(si) procesą |
|
|
|
|
Vaikai patiria teigiamas emocijas |
|
|
|
|
Mokiniai dirba porose, grupėse (individualiems užsiėmimas netaikoma) |
|
|
|
|
Naudojami aktyvūs mokymo(si) metodai |
|
|
|
|
Vaikai yra motyvuojami dalyvauti užsiėmime ir siekti pažangos (pvz., drąsinami, giriami, taikoma skatinimo sistema ir pan.) |
|
|
|
|
Mokytojas stebi vaikų pažangą ir teikia grįžtamąjį ryšį |
|
|
|
|
Pabaigoje mokytojas su vaikais aptaria užsiėmimą |
|
|
|
|
Yra galimybės atsiskleisti mokinių iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti veiklas, koreguoti turinį ir pan. |
|
|
|
|
Vaikų amžius atitinka paraišką |
|
|
|
|
Vaikų skaičius grupėje atitinka nurodytą grafike |
|
|
|
|
Grupės dydis yra optimalus siekiant kokybiškai įgyvendinti programą |
|
|
|
|
NVŠ VEIKLOS TURINYS
Tema: |
Trukmė: |
Veiklos apibūdinimas |
|
|
DOKUMENTAI (Jei dokumentų nėra užsiėmimo vykdymo vietoje, prašoma juos atsiųsti elektroniniu paštu)
|
Taip |
Ne |
Pastabos |
NVŠ užsiėmimas vyksta pagal pateiktą grafiką / tvarkaraštį |
|
|
|
Yra vedamas mokinių lankomumo žurnalas |
|
|
|
Mokinių lankomumo žurnalo ir mokinių registro duomenys sutampa (t. y. nelankantys, praleidę be pateisinamos priežasties pusę užsiėmimų, išregistruoti) |
|
|
|
Užsiėmimą vedantis asmuo atitinka reikalavimus, nurodytus NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos apraše |
|
|
|
Turi vaikų sveikatos pažymas (taikoma fizinę veiklą vykdančiuose užsiėmimuose) |
|
|
|
IŠVADOS APIE NVŠ TEIKĖJO VEIKLĄ
Pastebėjimai |
|
Pastabos / pažeidimai |
|
Rekomendacijos NVŠ teikėjui |
|
Susipažinau, sutinku
(NVŠ teikėjo vardas, pavardė, parašas)
Susipažinau, nesutinku
(NVŠ teikėjo vardas, pavardė, parašas)
Stebėseną atliko (vardas, pavardė, parašas)
Neformaliojo vaikų švietimo
programų įgyvendinimo kokybės
stebėsenos tvarkos aprašo
2 priedas
(Neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimo kokybės stebėsenos forma)
DOKUMENTŲ PATIKRA
NVŠ teikėjas:
NVŠ teikėjo dokumentų patikros pradžia (data) pabaiga (data)
Kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
Sutartys su mokinių tėvais / mokiniais yra galiojančios (sutartys gali būti pasirinktos atsitiktine tvarka) |
|
|
|
Galiojančių sutarčių skaičius atitinka Mokinių registre registruotų ir NVŠ finansavimą gaunančių mokinių skaičių |
|
|
|
Sutartyse su mokinių tėvais / mokiniais yra nurodytos kainos ir jų sumažinimas Savivaldybės nustatytu dydžiu (sutartys gali būti pasirinktos atsitiktine tvarka) |
|
|
|
Laisvasis mokytojas turi nuo veiklos pradžios galiojantį individualios veiklos pažymėjimą / verslo liudijimą. |
|
|
|
Pirminiai finansiniai dokumentai (banko pavedimai pagal sutartis, sąskaitos faktūros, čekiai) už laikotarpį nuo sutarties pasirašymo rodo, kad NVŠ lėšos panaudotos pagal paskirtį. |
|
|
|
IŠVADOS APIE NVŠ TEIKĖJO VEIKLOS DOKUMENTUS
Pastebėjimai |
|
Pastabos / pažeidimai |
|
Rekomendacijos NVŠ teikėjui |
|
Stebėseną atliko (vardas, pavardė, parašas)
Neformaliojo vaikų švietimo
programų įgyvendinimo kokybės
stebėsenos tvarkos aprašo
3 priedas
(Neformaliojo vaikų švietimo programų įgyvendinimo kokybės stebėsenos forma)
ATSILIEPIMAI APIE NVŠ TEIKĖJĄ
Apklausos data:
NVŠ teikėjas:
NVŠ programos pavadinimas:
Eil.nr. |
Tėvų / globėjų tel. numeris (atsitiktinai atrinkti) |
Pakankamas komunikavimas apie NVŠ sutarties sąlygas |
Vaikas patenkintas užsiėmimų kokybe |
Užsiėmimai vyksta bent 2 pedagogines val. per savaitę |
Sudaro sąlygas tėvams įsitraukti į vaikų ugdymą (teikiama informacija apie vaiko pažangą, kviečiami dalyvauti susirinkimuose, pasirodymuose ir pan.) |
1. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
2. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
3. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
4. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
5. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
6. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
7. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
8. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
9. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
10. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
11. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
12. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
13. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
14. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
15. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
16. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
17. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
18. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
19. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
20. |
|
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Taip Ne |
Stebėseną atliko (vardas, pavardė, parašas)