LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2004 M. VASARIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1K-047 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. kovo 4 d. Nr. 1K-083

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 1K-047 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos tvirtinimo“, priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Rimantas Šadžius

 


 

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos

priedas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS ANTIKORUPCINĖS PROGRAMOS

ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

 

PROGRAMOS TIKSLAS – DIDINTI VEIKLOS SKAIDRUMĄ IR STIPRINTI ATSPARUMĄ KORUPCIJAI FINANSŲ MINISTRUI PRISKIRTOSE VALDYMO SRITYSE

 

TIKSLO REZULTATO KRITERIJAI:

1)   kasmet antikorupciniu požiūriu įvertinama bent 10 proc. rizikingiausių Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklos sričių ir pagal poreikį įgyvendinamos būtinos korupcijos prevencijos priemonės;

2)   sudaromos galimybės asmenims pranešti apie korupcijos apraiškas Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veikloje.

 

 

1 UŽDAVINYS

ATSKLEISTI IR ŠALINTI KORUPCIJOS PRIELAIDAS FINANSŲ MINISTERIJOS REGULIAVIMO SRITYJE, ORGANIZUOJANT IR ĮGYVENDINANT KORUPCIJOS PREVENCIJĄ PAGAL GALIOJANČIUS TEISĖS AKTUS

 

Eil. Nr.

Priemonės

Vykdytojai

Įvykdymo laikas

Laukiami rezultatai

Vertinimo kriterijai

1.

Kiekvienais metais atlikti finansų ministro patvirtintų veiklos sričių antikorupcinę analizę ir vertinimą, parengti ir Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijai pateikti analizuotų veiklos sričių vertinimo aprašymus ir pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos priemonių, kurias tikslinga įgyvendinti siekiant sumažinti ar pašalinti analizės metu nustatytus korupcijos rizikos veiksnius.  

Finansų ministerijoje sudaryta darbo grupė

Kiekvienų metų III ketv.

Veiklos sričių antikorupcinė analizė ir vertinimas padės nustatyti svarbiausius korupcijos rizikos veiksnius veiklos srityse (teisės aktų spragas, tobulintinas administracines procedūras, sprendimų priėmimo tvarką ar pan.) ir imtis reikiamų korupcijos prevencijos priemonių nustatytoms korupcijos grėsmėms mažinti ar pašalinti. 

Parengti ir pateikti Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijai veiklos sričių vertinimo aprašymai ir pasiūlymai dėl korupcijos prevencijos priemonių, kurias tikslinga įgyvendinti siekiant sumažinti ar pašalinti analizės metu nustatytus korupcijos rizikos veiksnius.  

2.

Apsvarstyti finansų ministro patvirtintų veiklos sričių vertinimo aprašymus ir priimti sprendimus dėl jų įtraukimo į motyvuotos išvados dėl Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų veiklos sričių einamųjų metų analizės ir vertinimo rezultatų (toliau – motyvuota išvada) projektą ir motyvuotos išvados projekto teikimo finansų ministrui.

Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija

Kiekvienų metų III ketv.

Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos sprendimai dėl veiklos sričių vertinimo aprašymų įtraukimo į motyvuotos išvados projektą užtikrins, kad į motyvuotos išvados projektą bus įtraukta ir finansų ministrui pateikta aktuali informacija apie jo valdymo srities įstaigose nustatytus korupcijos rizikos veiksnius ir  jiems mažinti ar pašalinti reikiamas korupcijos prevencijos priemones.

Priimti  Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos sprendimai dėl veiklos sričių vertinimo aprašymų įtraukimo į motyvuotos išvados projektą ir šio projekto teikimo finansų ministrui.

3.

Parengti ir finansų ministrui pateikti motyvuotos išvados projektą.

Finansų ministro pasirašytą motyvuotą išvadą pateikti Specialiųjų tyrimų tarnybai (toliai – STT) ir paskelbti Finansų ministerijos interneto svetainėje.

Asmuo, įgaliotas atlikti korupcijos prevenciją ir kontrolę Finansų ministerijoje

Kiekvienų metų IV ketv.

Finansų ministro pasirašyta, STT pateikta ir viešai paskelbta motyvuota išvada informuos visuomenę apie Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo srities įstaigų veikloje einamaisiais metais nustatytas korupcijos grėsmes ir priemones, kurias finansų ministro  sprendimu numatoma įgyvendinti korupcijos grėsmėms  pašalinti ar sumažinti, suteiks reikiamos informacijos STT sprendimams dėl korupcijos rizikos analizės atlikimo finansų ministro valdymo srities įstaigose.

Parengta ir finansų ministro pasirašyta motyvuota išvada paskelbta Finansų ministerijos interneto svetainėje ir pateikta STT.

 

 

4.

Pakeisti Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinę programą ir jos įgyvendinimo priemonių planą, atsižvelgiant į finansų ministro sprendimus dėl einamųjų metų motyvuotoje išvadoje nurodytų korupcijos rizikos veiksnių ir jiems mažinti ar pašalinti reikiamų korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo.

 

 

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

 

Praėjus ne daugiau kaip 1 mėnesiui nuo motyvuotos išvados pasirašymo ir finansų ministro sprendimo dėl motyvuotoje išvadoje nurodytų korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo dienos

Bus užtikrintas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano aktualumas.

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos antikorupcinės programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano pakeitimo  projektas, parengtas  atsižvelgiant į finansų ministro sprendimus dėl einamųjų metų motyvuotoje išvadoje nurodytų korupcijos rizikos veiksnių ir jiems mažinti ar pašalinti reikiamų korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo, pateiktas tvirtinti finansų ministrui.

5.

 

 

 

Korupcijos prevencijos įstatymo 9 straipsnyje nurodytais pagrindais ir tvarka kreiptis į STT dėl informacijos apie asmenis, siekiančius eiti arba einančius pareigas, į kurias skiria finansų ministras.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

 

 

Finansų ministerijos vadovybės pavedimu

Gauta informacija padės įvertinti asmenų, kuriuos į pareigas skiria finansų ministras, patikimumą ir sumažins korupcijos tikimybę Finansų ministerijoje ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtose įstaigose.

Pateiktų prašymų ir iš STT gautų atsakymų skaičius.

6.

Teikti Valstybės tarnautojų ir Juridinių asmenų registrams informaciją apie Finansų ministerijoje dirbančius asmenis, kurie įsiteisėjusiu galutiniu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas, patraukti administracinėn ar drausminėn atsakomybėn už sunkius tarnybinius nusižengimus, susijusius su Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų pažeidimu, padarytus siekiant gauti neteisėtų pajamų ar privilegijų sau ar kitiems asmenims.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

 

Nuolat, pagal poreikį

Laiku pateikta Finansų ministerijos informacija padės kitoms institucijoms pagal jų poreikius gauti fizinių ar juridinių asmenų patikimumą apibūdinančius duomenis.

 

Asmenų, dėl kurių Valstybės tarnautojų ir Juridinių asmenų registrams privaloma pateikti informaciją, skaičius.

Pateiktų pranešimų skaičius.

 

 

2 UŽDAVINYS

PRISIDĖTI PRIE TEISĖS AKTŲ ANTIKORUPCINIŲ NUOSTATŲ TOBULINIMO ĮGYVENDINANT LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINĖS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS PRIEMONES

 

7.

Pateikti Teisingumo ministerijai ir STT pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos

įgyvendinimo 2015–2019 m. priemonių plano projekto.

Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisija

 

Finansų ministerijos administracijos padaliniai

2015 m. I pusmetis

Dalyvaudama rengiant Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 m. priemonių plano projektą, Finansų ministerija pagal kompetenciją prisidės prie viešųjų finansų skaidrumo stiprinimo ir korupcijos viešajame sektoriuje mažinimo. 

Parengti ir pateikti Teisingumo ministerijai ir STT Finansų ministerijos pasiūlymai dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos įgyvendinimo 2015–2019 m. priemonių plano projekto.

 

8.

Organizuoti Finansų ministerijos darbuotojų mokymus dėl teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

 

Kiekvienais metais

Darbuotojai įgis reikiamų žinių ir profesionaliau atliks antikorupcinį teisės aktų projektų vertinimą.

Mokymus išklausiusių darbuotojų skaičius.

Mokymų akademinių valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam darbuotojui.

 

3 UŽDAVINYS

ĮGYVENDINTI PRIEMONES, PARENGTAS PAGAL FINANSŲ MINISTERIJOS IR FINANSŲ MINISTRO VALDYMO SRIČIAI PRISKIRTŲ ĮSTAIGŲ VEIKLOS SRIČIŲ, KURIOSE YRA DIDELĖ KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ, ANALIZĖS IR VERTINIMO REZULTATUS

 

1. Valstybės iždo valdymo, Vyriausybės politikos valstybės vardu prisiimtų skolinių įsipareigojimų valdymo srityje įgyvendinimo ir uždavinių, susijusių su valstybės politikos centrinės valdžios sektoriaus skolos valdymu, įgyvendinimo veiklos srityje

9.

Finansų ministerijos interneto svetainėje skelbti aktualius atviruosius duomenimis (angl. open data) apie valstybės finansus ir valstybės skolos valdymą.

 

Finansų ministerijos administracijos padaliniai, atsakingi už aktualių valstybės finansų duomenų ir informacijos apie valstybės skolos valdymą skelbimą Finansų ministerijos interneto svetainėje

Nuolat

Visuomenei priimtinu būdu ir forma skelbiami aktualūs valstybės finansų duomenys, kuriuos galima nuskaityti kompiuteriu ir patogiai naudoti, padidins valdžios institucijų veiklos atvirumą ir skaidrumą, suteiks visuomenei būtiną informaciją ir padės visuomenę realiai įtraukti į valstybės valdymą.

 

Finansų ministerijos interneto svetainėje skelbiami aktualūs atvirieji duomenys (angl. open data) apie valstybės finansus ir valstybės skolos valdymą.

2. Valstybės institucijos (įstaigos) nuosavybės ir lėšų jai išlaikyti naudojimo priežiūros ir kontrolės veiklos srityje

10.

Pakeisti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos (toliau – Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba) valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, materialinės atsakomybės atsiradimo pagrindų ir sąlygų, materialinės atsakomybės ribų nustatymo, žalos nustatymo ir atlyginimo tvarką, patvirtintą Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos direktoriaus 2003 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 1-29 „Dėl Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, materialinės atsakomybės atsiradimo pagrindų ir sąlygų, materialinės atsakomybės ribų nustatymo, žalos nustatymo ir atlyginimo tvarkos bei visiškos materialinės atsakomybės sutarčių formų patvirtinimo“, reglamentuojant atsargų poreikio nustatymą ir jų išdavimo kontrolę, materialinės žalos nustatymo ir atlyginimo tvarką. 

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba

2015 m.

I pusmetis

Išsamiai reglamentavus atsargų poreikio nustatymą ir jų išdavimo kontrolę, materialinės žalos nustatymą ir atlyginimą bus sustiprinta darbuotojų materialinė atsakomybė, padidintas įstaigos nuosavybės ir lėšų naudojimo skaidrumas.

 

 

 

Parengtas ir Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos direktoriui pateiktas tvirtinti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, materialinės atsakomybės atsiradimo pagrindų ir sąlygų, materialinės atsakomybės ribų nustatymo, žalos nustatymo ir atlyginimo tvarkos aprašo projektas, reglamentuojantis atsargų poreikio nustatymą ir jų išdavimo kontrolę, materialinės žalos nustatymo ir atlyginimo tvarką. 

 

 

11.

Pakeisti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos atsargų įsigijimo, išdavimo ir nurašymo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos direktoriaus 2009 m. gegužės 28 d. įsakymu Nr. 1-111 „Dėl Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos atsargų įsigijimo, išdavimo ir nurašymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatant automobilių padangų, atsarginių dalių, degalų ir tepalų įsigijimo, išdavimo ir apskaitos tvarką.

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba

2015 m.

II pusmetis

 

Išsamiai reglamentuota įstaigos atsargų įsigijimo, išdavimo ir nurašymo tvarka sumažins sąlygas korupcijos apraiškoms Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos nuosavybės ir lėšų jai išlaikyti naudojimo priežiūros ir kontrolės veiklos srityje atsirasti.

 

 

Parengtas ir Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos direktoriui pateiktas tvirtinti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos atsargų įsigijimo, išdavimo ir nurašymo tvarkos aprašas, papildytas nuostatomis dėl automobilių padangų, atsarginių dalių, degalų ir tepalų įsigijimo, išdavimo ir apskaitos.

3. Atstovavimo valstybės institucijai ar įstaigai teismuose ir kitose ginčų nagrinėjimo institucijose veiklos srityje

12.

Pakeisti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos procedūrų vadovą, patvirtintą Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos direktoriaus 2006 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 1-351 „Dėl Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos procedūrų vadovo“, nustatant valstybės tarnautojų įgaliojimo atstovauti tarnybai teismuose, pasirengimo teismo procesui, atstovavimo ir tarnybai atstovaujančių valstybės tarnautojų veiklos kontrolės procedūras.

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba

2015 m.

I pusmetis

Atstovavimo Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai teismuose ir kitose ginčų nagrinėjimo institucijose procedūrų išsamus reglamentavimas sustiprins atstovavimo veiklos skaidrumą.

 

 

 

Parengtas ir Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos direktoriui pateiktas tvirtinti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos procedūrų vadovas, papildytas nuostatomis dėl valstybės tarnautojų įgaliojimo atstovauti Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai teismuose, pasirengimo teismo procesui, atstovavimo ir tarnybai atstovaujančių valstybės tarnautojų veiklos kontrolės.

4. Muitinės veiklos ir muitinės priežiūros organizavimo veiklos srityje

13.

Įdiegti sisteminių žurnalinių įrašų valdymo sistemą.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Muitinės departamentas)

2015 m. II ketvirtis

Sisteminių žurnalinių įrašų valdymo sistema padės užfiksuoti galimus pažeidimus informacinių sistemų ir duomenų saugos srityje ir užtikrinti jų prevenciją.

Įdiegta sisteminių žurnalinių įrašų valdymo sistema.

5. Muitinės veiklos taisyklėse nustatytų dokumentų išdavimo ir kontrolės veiklos srityje

14.

Pakeisti Leidimų laikinai saugoti prekes asmens, turinčio teisę jomis disponuoti, pageidaujamoje vietoje suteikimo taisykles, patvirtintas Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2004 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 1B-1136 „Dėl Leidimų laikinai saugoti prekes asmens, turinčio teisę jomis disponuoti, pageidaujamoje vietoje suteikimo taisyklių patvirtinimo“, nustatant leidimų laikinai saugoti prekes asmens, turinčio teisę jomis disponuoti, pageidaujamoje vietoje (toliau – leidimai laikinai saugoti prekes asmens pageidaujamoje vietoje) suteikimo kriterijus, išdavimo terminus ir prašymo suteikti tokius leidimus formą.

 

Muitinės departamentas

2015 m. II ketvirtis

Taisyklėse nustatyti aiškūs ir konkretūs leidimų laikinai saugoti prekes asmens pageidaujamoje vietoje suteikimo kriterijai, išdavimo terminai ir prašymo suteikti šiuos leidimus forma padidins leidimų laikinai saugoti prekes asmens pageidaujamoje vietoje išdavimo procedūros skaidrumą ir sumažins korupcijos pasireiškimo tikimybę. 

Parengtos ir Muitinės departamento generaliniam direktoriui pateiktos tvirtinti leidimų laikinai saugoti prekes asmens pageidaujamoje vietoje suteikimo taisyklės, papildytos nuostatomis dėl šių leidimų suteikimo kriterijų, išdavimo terminų ir prašymo suteikti leidimus forma.

 

 

 

 

15.

Pateikti Finansų ministerijai pasiūlymus dėl Muitinės tarpininko registravimo ir veiklos taisyklių, patvirtintų finansų ministro 2004 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 1K-405 „Dėl Muitinės tarpininkų registravimo ir veiklos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo, vietoj taisyklėse įtvirtintos muitinės pareigūnų teisės nustatant jų pareigą tam tikrais atvejais panaikinti muitinės tarpininko registravimą.

Muitinės departamentas

2015 m. III ketvirtis

Muitinės tarpininko registravimo ir veiklos taisyklėse įtvirtinus pareigą (o ne teisę) tam tikrais atvejais panaikinti muitinės tarpininko registravimą, sumažės sprendimus dėl muitinės tarpininko įregistravimo panaikinimo priimančių subjektų diskrecija.

 

 

Parengti ir Finansų ministerijai pateikti pasiūlymai Muitinės tarpininkų registravimo ir veiklos taisyklėse nustatyti muitinės pareigūnų  pareigą tam tikrais atvejais panaikinti muitinės tarpininko registravimą. 

 

 

 

16.

Parengti metodines rekomendacijas dėl muitinės tarpininkų veiklos kontrolės, nustatant konkrečias kontrolės procedūras, tikrinimo objektų, procedūrų pasirinkimo kriterijus ir taikymo tvarką.

 

Muitinės departamentas

2015 m. II ketvirtis

Reglamentavus muitinės tarpininkų veiklos kontrolės tvarką ir procedūras, sumažės prielaidos korupcijai teritorinėms muitinėms atliekant muitinės tarpininkų veiklos patikrinimus.

Parengtas ir Muitinės departamento generaliniam direktoriui pateiktas tvirtinti metodinių rekomendacijų dėl muitinės tarpininkų veiklos kontrolės projektas.

 

17.

Pakeisti Muitinės tarpininko atstovo kvalifikacijos suteikimo ir panaikinimo taisykles, patvirtintas Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2011 m. liepos 8 d. įsakymu Nr. 1B-391 „Dėl Muitinės tarpininko atstovo kvalifikacijos suteikimo ir panaikinimo taisyklių, Muitinės tarpininko registravimo liudijimo formos ir Muitinės tarpininkų atstovų įtraukimo (išbraukimo) į muitinės tarpininko atstovų sąrašą ir muitinės tarpininkų bei jų atstovų kontrolės taisyklių patvirtinimo“, nustatant jose muitinės pareigūnų pareigą tam tikrais atvejais panaikinti muitinės tarpininko atstovo kvalifikaciją.

 

Muitinės departamentas

2015 m. II ketvirtis

Aiškiai reglamentavus muitinės pareigūnų pareigą tam tikrais atvejais panaikinti muitinės tarpininko atstovo kvalifikaciją, bus panaikintos galimybės muitinės tarpininkų atstovų kontrolę atliekantiems pareigūnams sprendimus dėl muitinės tarpininko atstovo kvalifikacijos panaikinimo priimti savo nuožiūra.

Parengtos ir Muitinės departamento generaliniam direktoriui pateiktos tvirtinti

Muitinės tarpininko atstovo kvalifikacijos suteikimo ir panaikinimo taisyklės, papildytos nuostatomis dėl muitinės pareigūnų pareigos tam tikrais atvejais panaikinti muitinės tarpininko atstovo kvalifikaciją.

 

 

 

 

18.

Suteikti muitinės tarpininkų atstovų veiklos kontrolę vykdantiems teritorinių muitinių padalinių atsakingiems darbuotojams teises prisijungti prie

Integruotos muitinės informacinės sistemos posistemių: Administracinių teisės pažeidimų protokolų ir Prekių sulaikymo protokolų informacijos įvertinimo ir kaupimo posistemio ir Nacionalinio bylų valdymo ir žvalgybos posistemio (toliau – Integruotos muitinės informacinės sistemos posistemiai).

 

Muitinės departamentas

2015 m. I ketvirtis

Informacijos suteikimas muitinės tarpininkų atstovų veiklos kontrolę vykdantiems teritorinių muitinių padaliniams padidins muitinės tarpininkų atstovų veiklos kontrolės skaidrumą ir efektyvumą.

Muitinės tarpininkų atstovų veiklos kontrolę vykdantiems teritorinių muitinių padalinių atsakingiems darbuotojams suteiktos teisės prisijungti prie Integruotos muitinės informacinės sistemos posistemių.

19.

Pakeisti Leidimų atlikti prekių muitinį tikrinimą muitinės posto darbo (nedarbo) laiku asmens pageidaujamoje vietoje išdavimo taisykles, patvirtintas Muitinės departamento generalinio direktoriaus 2006 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. 1B-180 „Dėl Leidimų atlikti prekių muitinį tikrinimą muitinės posto darbo (nedarbo) laiku asmens pageidaujamoje vietoje išdavimo taisyklių patvirtinimo“, nustatant leidimų atlikti prekių muitinį tikrinimą muitinės posto darbo (ne darbo)  laiku asmens pageidaujamoje vietoje (toliau – muitinio tikrinimo leidimai) išdavimo terminus, muitinio tikrinimo leidimų neišdavimo kriterijus, atvejus, kuriems esant gali būti išduodami muitinio tikrinimo leidimai.

 

Muitinės departamentas

2015 m. II ketvirtis

Taisyklėse nustatyti muitinio tikrinimo leidimų išdavimo terminai, muitinio tikrinimo leidimų neišdavimo kriterijai, atvejai, kuriems esant gali būti išduodami muitinio tikrinimo leidimai, padės sumažinti prielaidas korupcijai.

 

.  

Parengtos ir Muitinės departamento generaliniam direktoriui pateiktos tvirtinti Leidimų atlikti prekių muitinį tikrinimą muitinės posto darbo (ne darbo) laiku asmens pageidaujamoje vietoje išdavimo taisyklės, papildytos nuostatomis dėl muitinio tikrinimo leidimų išdavimo terminų, muitinio tikrinimo leidimų neišdavimo kriterijų, atvejų, kuriems esant gali būti išduodami muitinio tikrinimo leidimai.

 

 

 

6. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos veiklos srityje – atranka ir parama auditui

20.

Pakeisti Gaunamų pranešimų apie mokestinius pažeidimus įvertinimo bei patikrinimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) viršininko 2012 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. V-344 „Dėl Gaunamų pranešimų apie mokestinius pažeidimus įvertinimo bei patikrinimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“, nustatant, kad pranešimai, kuriuose išreiškiamas nepasitikėjimas Valstybinės mokesčių inspekcijos veiksmais, sprendimais ir kt., negali būti nagrinėjami toje apskrities valstybinėje mokesčių inspekcijoje, kuria nepasitikima.

 

 

VMI prie FM

2015 m. I ketv.

Teisės akte įtvirtinus nuostatą, kad pranešimai, kuriuose išreiškiamas nepasitikėjimas Valstybine mokesčių inspekcija, negali būti nagrinėjami toje apskrities valstybinėje mokesčių inspekcijoje, kuria nepasitikima, padidės tokių pranešimų vertinimo, nagrinėjimo ir priimamų sprendimų skaidrumas.

 

 

 

 

Parengtos ir VMI prie FM viršininkui pateiktos tvirtinti Gaunamų pranešimų apie mokestinius pažeidimus įvertinimo bei patikrinimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklės, papildytos nuostata, kad pranešimai dėl nepasitikėjimo Valstybinės mokesčių inspekcijos veiksmais, sprendimais ir kt. neturi būti nagrinėjami apskrities valstybinėje mokesčių inspekcijoje, kuria nepasitikima.

 

 

 

 

7. Personalo formavimo, valdymo ir administravimo veiklos srityje

21.

Parengti Asmenų konsultavimo (žodžiu) Turto vertinimo priežiūros tarnyboje tvarkos aprašą.

 

Turto vertinimo priežiūros tarnyba

2015 m. II pusmetis

Išsamiai reglamentuotos Turto vertinimo priežiūros tarnybos specialistų funkcijos, teisės ir pareigos konsultuojant asmenis sumažins korupcijos pasireiškimo tikimybę ir užtikrins skaidresnį pavestų funkcijų atlikimą.

 

Parengtas ir Turto vertinimo priežiūros tarnybos direktoriui pateiktas tvirtinti Asmenų konsultavimo (žodžiu) Turto vertinimo priežiūros tarnyboje tvarkos aprašas.

 

 

 

8. Informacinių sistemų naudotojų duomenų tvarkymo veiklos srityje

22.

Prieš pradedant naudoti Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos (SFMIS) 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų posistemį (toliau – SFMIS2014), peržiūrėti SFMIS2014 procedūras reglamentuojančius Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) teisės aktus ir prireikus juos pakeisti.

CPVA

Per 1 mėnesį nuo atitinkamo SFMIS2014 plėtros etapo pabaigos

Užtikrintas CPVA priimamų sprendimų dėl ES struktūrinių fondų administravimo skaidrumas, nešališkumas ir informacijos konfidencialumas.

 

 

 

 

Peržiūrėti ir prireikus pakeisti SFMIS2014 procedūras reglamentuojantys CPVA teisės aktai.

 

 

 

23.

Parengti ir pateikti Finansų ministerijai pasiūlymus dėl darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atsakomybės už Statistikos įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimų pažeidimus nustatymo Statistikos įstatyme ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse.

Lietuvos statistikos departamentas

 

 

2015 m. II ketvirtis

Teisės aktuose įtvirtinus aiškias nuostatas dėl darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atsakomybės už Statistikos įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimų pažeidimus, bus skaidriau ir atsakingiau priimami sprendimai ir atliekamos pavestos funkcijos.

 

 

Parengti ir Finansų ministerijai pateikti pasiūlymai dėl darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, atsakomybės už Statistikos įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimų pažeidimus nustatymo Statistikos įstatyme ir Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse.

 

 

24.

Parengti Lietuvos statistikos departamento darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, tarnybinės veiklos vertinimo tvarkos aprašo projektą ir pateikti jį tvirtinti Lietuvos statistikos departamento generaliniam direktoriui.

Lietuvos statistikos departamentas

2015 m. II ketvirtis

Reglamentavus darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, veiklos vertinimo procedūras, padidės darbuotojų motyvacija ir karjeros skaidrumas.

Parengtas ir Lietuvos statistikos departamento generaliniam direktoriui pateiktas tvirtinti Lietuvos statistikos departamento darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, tarnybinės veiklos vertinimo tvarkos aprašo projektas.

25.

Pakeisti Privačių interesų deklaravimo administravimo, konsultavimo, informacijos pateikimo Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ir kontrolės Lietuvos statistikos departamente tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus 2014 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. DĮ-248 „Dėl Privačių interesų deklaravimo administravimo, konsultavimo, informacijos pateikimo Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ir kontrolės Lietuvos statistikos departamente tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatant jame, kad privačius interesus privalo deklaruoti Integruotos statistikos informacinės sistemos (toliau – ISIS) administratoriai ir ISIS programuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

Lietuvos statistikos departamentas

2015 m. I ketvirtis

Nustačius ISIS administratoriams ir ISIS programuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pareigą deklaruoti privačius interesus, bus sustiprinta privačių interesų kontrolė ir sumažinta interesų konfliktų tikimybė.

Parengtas ir Lietuvos statistikos departamento generaliniam direktoriui pateiktas tvirtinti Privačių interesų deklaravimo administravimo, konsultavimo, informacijos pateikimo Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai ir kontrolės Lietuvos statistikos departamente tvarkos aprašo pakeitimo projektas, kuriame ISIS administratoriams ir programuotojams nustatyta pareiga deklaruoti privačius interesus.

 

 

 

26.

Pakeisti Statistikos informacinės sistemos elektroninės informacijos saugaus tvarkymo taisykles, patvirtintas Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus 2008 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. DĮ-76 „Dėl Statistikos informacinės sistemos saugos politiką įgyvendinančių dokumentų patvirtinimo ir Statistikos informacinės sistemos veiklos atkūrimo darbo grupės sudarymo“, nustatant jose tarnybinių stočių slaptažodžių keitimo tvarką, ISIS pokyčių valdymo procedūras, darbo su ISIS teisių suteikimo, paraiškų dėl įgaliojimų naudotis kompiuterių tinklo tarnybų ištekliais ir įgaliojimų naudotis ISIS duomenų bazėmis atnaujinimo ir  pateikimo tvarką.

 

Lietuvos statistikos departamentas

2015 m. I ketvirtis

Reglamentavus tarnybinių stočių slaptažodžių keitimą, ISIS naudotojo teisių suteikimo ir atnaujinimo procedūras, ISIS pokyčių valdymą, bus sustiprinta tarnybinės informacijos apsauga ir sumažės korupcijos prielaidos.

Parengtos ir Lietuvos statistikos departamento generaliniam direktoriui pateiktos tvirtinti Statistikos informacinės sistemos elektroninės informacijos saugaus tvarkymo taisyklės, papildytos nuostatomis dėl tarnybinių stočių slaptažodžių keitimo tvarkos, ISIS pokyčių valdymo procedūrų, darbo su ISIS teisių suteikimo, paraiškų dėl įgaliojimų naudotis kompiuterių tinklo tarnybų ištekliais, įgaliojimų naudotis ISIS duomenų bazėmis atnaujinimo ir  pateikimo tvarkos.

 

 

27.

Pakeisti Finansų ministerijos mokymo centro viešųjų supaprastintų pirkimų taisykles, patvirtintas Finansų ministerijos mokymo centro (toliau – FMMC) direktoriaus 2014 m. lapkričio 14 d. įsakymu Nr. 33 „Dėl Finansų ministerijos mokymo centro direktoriaus 2014 m. kovo 3 d. įsakymo Nr. 16 „Dėl Finansų ministerijos mokymo centro viešųjų supaprastintų pirkimų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“, papildant jas nuostatomis dėl planuojamų viešųjų pirkimų vertės nustatymo tvarkos.

FMMC

2015 m. I pusmetis

Reglamentavus planuojamų viešųjų pirkimų vertės nustatymo tvarką, bus skaidriau nustatomos numatomų įsigyti prekių ir paslaugų vertės, sumažės prielaidos korupcijai atliekant viešuosius pirkimus.

Parengtos ir FMMC direktoriui pateiktos tvirtinti FMMC viešųjų supaprastintų pirkimų taisyklės, papildytos nuostatomis dėl planuojamų viešųjų pirkimų vertės nustatymo tvarkos.

28.

Pakeisti FMMC viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės procedūrų vykdymo vadovą, patvirtintą FMMC direktoriaus 2014 m. lapkričio 14 d. įsakymu Nr. 35 „Dėl Finansų ministerijos mokymo centro viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės procedūrų vykdymo vadovo“, nustatant jame planuojamų pirkimų vertės derinimo procesą, procedūras ir asmenų, dalyvaujančių derinant pirkimo vertę, funkcijas.

FMMC

2015 m. I pusmetis

Išsamiai reglamentavus FMMC viešųjų pirkimų organizavimo procedūras ir nustačius šias procedūras atliekančių asmenų konkrečias funkcijas, bus sustiprinta viešųjų pirkimų vidaus kontrolė ir sumažinta korupcijos tikimybė atliekant viešuosius pirkimus.

Parengtas ir FMMC direktoriui pateiktas tvirtinti FMMC viešųjų pirkimų organizavimo ir vidaus kontrolės procedūrų vykdymo vadovas, papildytas nuostatomis dėl planuojamų pirkimų vertės derinimo proceso, procedūrų ir asmenų, dalyvaujančių derinant pirkimo vertę, funkcijų.

 

9. Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizavimo pažeidimų tyrimo veiklos srityje

29.

Parengti Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizavimo pažeidimų tyrimo Lošimų priežiūros tarnyboje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Lošimų priežiūros tarnyba)

taisyklių projektą, nustatant jame pažeidimų tyrimo eigą, tyrimą atliekančių darbuotojų veiksmus, tyrimo metu nustatytų pažeidimų vertinimo kriterijus, sprendimų dėl tyrimo eigos ir rezultatų priėmimo tvarką.

Lošimų priežiūros tarnyba

 

 

2015 m. I ketvirtis

Išsamiai reglamentavus Lošimų priežiūros tarnybos veiklą tiriant azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizavimo pažeidimus, tyrimai bus atliekami skaidriau ir efektyviau.

 

 

Parengtas ir Lošimų priežiūros tarnybos direktoriui pateiktas tvirtinti Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizavimo pažeidimų tyrimo Lošimų priežiūros tarnyboje taisyklių projektas.

 

 

 

4 UŽDAVINYS

DIDINTI ANTIKORUPCINIO ŠVIETIMO SKLAIDĄ, STIPRINTI VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, ATLIEKANČIŲ JIEMS PAVESTAS FUNKCIJAS VEIKLOS

SRITYSE, KURIOSE YRA DIDELĖ KORUPCIJOS PASIREIŠKIMO TIKIMYBĖ, ANTIKORUPCINĖS ELGSENOS PASKATAS

 

30.

Organizuoti privalomus mokymus asmenims, įgaliotiems vykdyti korupcijos prevenciją ir kontrolę Finansų ministerijoje ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtose įstaigose.

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

Kiekvienais metais

Bus tobulinama už antikorupcinę veiklą atsakingų asmenų profesinė kompetencija, kuri leis racionaliau atlikti teisės aktuose nustatytas antikorupcines procedūras, parengti efektyvesnes korupcijos prevencijos priemones, organizuoti ir vykdyti šių priemonių įgyvendinimo kontrolę.

 

Asmenų, dalyvavusių mokymuose, skaičius.

 

31.

Kiekvienais metais organizuoti pristatymą, skirtą naujai priimtiems, grįžusiems į pareigas Finansų ministerijoje po ilgesnės pertraukos (pvz. atostogų vaikui prižiūrėti ir pan.) ir pagal poreikį kitiems darbuotojams supažindinti su Finansų ministerijoje įgyvendinamomis korupcijos ir sukčiavimo prevencijos priemonėmis, skirtomis viešųjų interesų viršenybei užtikrinti (įskaitant viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevencijos priemones).

 

Finansų ministerijos

Personalo skyrius

 

 

Kiekvienais metais

Naujai priimtiems į pareigas darbuotojams suteikta informacija apie Finansų ministerijoje įgyvendinamas korupcijos ir sukčiavimo prevencijos priemones, skirtas viešųjų interesų viršenybei užtikrinti, įtvirtins jų antikorupcinės elgsenos prioritetus, sumažins interesų konfliktų ir korupcijos prielaidas.

Organizuotas Finansų ministerijoje įgyvendinamų korupcijos ir sukčiavimo prevencijos ir kontrolės priemonių (įskaitant viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevencijos priemones) pristatymas.

 

 

32.

Organizuoti Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų darbuotojų antikorupcinius mokymus.

 

 

 

Finansų ministerijos Personalo skyrius

 

Finansų ministro valdymo sričiai priskirtos įstaigos

 

Kiekvienais metais

Darbuotojų švietimas antikorupcijos tema sustiprins jų antikorupcinį imunitetą.

10 proc. padidėjęs mokymus antikorupcijos tema išklausiusių Finansų ministerijos ir finansų ministro valdymo sričiai priskirtų įstaigų darbuotojų skaičius, palyginti su praėjusiais metais. Mokymų akademinių valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam darbuotojui.

 

______________________________

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

part_1d0a8d1a1e34402eb5fef744dc0b7517_end