JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2015 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS IR PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO
2014 m. birželio 26 d. Nr. T2-177
Jurbarkas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos patvirtinimo“, Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti:
2. Įpareigoti Jurbarko rajono savivaldybės administracijos direktorių ir skyrių vedėjus, seniūnus, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių vadovus pagal kompetenciją įgyvendinti priemones, numatytas Jurbarko rajono savivaldybės 2014–2015 metų korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo priemonių plane.
PATVIRTINTA
Jurbarko rajono savivaldybės tarybos
2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T2-177
JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2014–2015 METŲ PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Jurbarko rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2014–2015 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011–2014 metų programos patvirtinimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, kitais teisės aktais ir informacija. Programa skirta korupcijos prevencijai biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, kurių savininkė ar steigėja yra Jurbarko rajono savivaldybė.
2. Pagrindinis Programos tikslas – šalinti prielaidas korupcijai Jurbarko rajono savivaldybės administracijoje (toliau – Savivaldybės administracija), jos kontroliuojamuose, pavaldžiose ar valdymo sričiai priskirtuose viešuosiuose juridiniuose asmenyse.
3. Programoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos ir Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme.
4. Ši Programa pagrįsta bendradarbiavimo su visuomene, korupcijos prevencijos ir dirbančiųjų valstybės tarnyboje atsakomybės neišvengiamumo principais.
5. Korupcija valstybės tarnyboje kenkia demokratijai, ekonomikai ir teisės sistemai, todėl ypač daug dėmesio turi būti skirta korupcijos apraiškų prevencijai ir neišvengiamos atsakomybės už neteisėtus veiksmus principui įgyvendinti, būtina ugdyti visuomenės nepakantumą šiam reiškiniui.
6. Korupcija – valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens tiesioginis ar netiesioginis siekimas, reikalavimas arba priėmimas turtinės ar kitokios asmeninės naudos (dovanos, paslaugos, pažado, privilegijos) sau ar kitam asmeniui už atlikimą arba neatlikimą veiksmų pagal einamas pareigas, taip pat valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens veiksmai arba neveikimas siekiant, reikalaujant turtinės ar kitokios asmeninės naudos sau arba kitam asmeniui ar šią naudą priimant, taip pat tiesioginis ar netiesioginis siūlymas ar suteikimas valstybės tarnautojui, jam prilygintam asmeniui turtinės ar kitokios asmeninės naudos (dovanos, paslaugos, pažado, privilegijos) už atlikimą arba neatlikimą veiksmų pagal valstybės tarnautojo ar jam prilyginto asmens einamas pareigas, taip pat tarpininkavimas darant šioje dalyje nurodytas veikas.
7. Korupcinio pobūdžio nusikalstama veika yra ši: kyšininkavimas, tarpininko kyšininkavimas, papirkimas, kita nusikalstama veika, jei ji padaryta viešojo administravimo sektoriuje arba teikiant viešąsias paslaugas, siekiant sau ar kitiems asmenims naudos, piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi arba įgaliojimų viršijimas, piktnaudžiavimas oficialiais įgaliojimais, dokumentų suklastojimas, sukčiavimas, turto pasisavinimas ar iššvaistymas, tarnybos paslapties atskleidimas, komercinės paslapties atskleidimas, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimas, kišimasis į valstybės tarnautojo ar viešojo administravimo funkcijas atliekančio asmens veiklą ar kita nusikalstama veika, kai tokios veikos padarymu siekiama ar reikalaujama kyšio, papirkimo arba nuslėpti ar užmaskuoti kyšininkavimą ar papirkimą.
8. Korupcijos požymiai tiek valstybės tarnyboje, tiek privačiame sektoriuje kenkia valstybei ir jos teisės sistemai, todėl kovos priemonės turi būti nuoseklios ir visapusiškos.
9. Korupcijos prevencija – korupcijos priežasčių, sąlygų atskleidimas ir šalinimas sudarant bei įgyvendinant atitinkamų priemonių sistemą, taip pat poveikis asmenims siekiant atgrasinti nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymo.
10. Visuomenės nepakantumas korupcijai turi būti pradedamas ugdyti bendrojo lavinimo mokyklose pagal specialią programą, susijusią su kitomis švietimo ir mokslo programomis.
11. Programa įgyvendinama pagal Programos priede pateiktą Programos įgyvendinimo priemonių planą. Programos nuostatų vykdymą koordinuoja ir kontroliuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas Savivaldybės administracijos darbuotojas. Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta Antikorupcijos komisija prižiūri Programos įgyvendinimą.
II. VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖ
12. Korupcijos prielaidos:
12.2. teisinės (teisės aktų netobulumas, dažnas jų keitimas bei kolizijos, kontrolės sistemų, teisinių procedūrų ir priemonių netobulumas, profesinių elgesio kodeksų nebuvimas valstybės tarnyboje ir svarbiausių etikos principų nesilaikymas);
12.3. institucinės (netobuli darbuotojų priėmimo į tarnybą atrankos kriterijai, motyvacinės karjeros sistemos nebuvimas, darbuotojų, žinančių apie korupcijos atvejus, baimė dalyvauti antikorupcinėje veikloje);
12.4. visuomenės pilietiškumo stoka (visuomenės požiūrio į korupciją neapibrėžtumas ir prieštaringumas, nesipriešinimas korumpuotiems valstybės tarnautojams, piliečių pasyvumas antikorupcinėje veikloje);
12.10. pareigybių aprašymų, pareiginių instrukcijų, struktūrinių padalinių veiklos nuostatų netobulumas;
III. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS TIKSLAI
13. Sukurti veiksmingą Savivaldybės korupcijos prevencijos sistemą, užtikrinančią skaidrumą ir atvirumą vykdant viešuosius pirkimus, administruojant, teikiant viešąsias paslaugas. Įgyvendinanti veiksmingą antikorupcinių priemonių sistemą, skatinančią plėtoti ryšius tarp Savivaldybės tarybos, Savivaldybės administracijos ir visuomenės.
14. Užkirsti kelią korupcijai palankioms sąlygoms atsirasti įstaigose, kurių steigėja yra Savivaldybė. Šalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės, Savivaldybės įstaigų ir Savivaldybės kontroliuojamų įmonių darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi.
15. Užtikrinti Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų ir kontroliuojamų įmonių veiklos viešumą ir reagavimą į gyventojų nuomonę, gyventojų dalyvavimą tvarkant viešuosius Savivaldybės reikalus.
IV. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS UŽDAVINIAI
17. Veiksmingai korupcijos prevencijai kasmet būtina atnaujinti šios Programos pagrindu parengtą priemonių planą.
18. Svarbiausi programos uždaviniai:
18.2. tobulinti Savivaldybės institucijų teisėkūros procesą, didinti jos viešumą ir skaidrumą. Antikorupciniu požiūriu vertinti Savivaldybės teisės aktų projektus;
18.3. užtikrinti veiksmingą ir kryptingą ilgalaikį korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimą Savivaldybės administracijos padaliniuose bei pavaldžiose įstaigose ir nustatyti konkrečius terminus;
18.4. užtikrinti, kad būtų laiku nustatomi ir išanalizuojami pagrįsti įtarimai dėl korupcinio pobūdžio nusikalstamos Savivaldybės administracijos padalinių ir pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų veiklos, o pasitvirtinus informacijai apie korupcijos faktą, pranešti tokius nusikaltimus tiriančiai institucijai;
V. PROGRAMOS TIKSLŲ IR UŽDAVINIŲ VERTINIMO KRITERIJAI
19. Programos efektyvumas vertinamas pagal šiuos kriterijus:
19.6. anoniminių ir oficialiųjų pranešimų apie galimas korupcinio pobūdžio veikas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas skaičiaus pokytį;
19.7. įstaigų darbuotojų, visuomenės švietimo ir visuomenės paramos vykdant antikorupcines priemones rezultatus (renginių, mokymų, kitų švietimo priemonių ir dalyvių skaičių);
VI. KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMAS IR
FINANSAVIMAS
20. Programai įgyvendinti sudaromas priemonių planą, kuris nustato korupcijos prevencijos priemones, jų įgyvendinimo terminus bei vykdytojus (priedas). Priemonių plano įgyvendinimą kiekvienų metų pradžioje peržiūri Savivaldybės antikorupcijos komisija ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.
21. Už Programos įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius. Programos įgyvendinimą koordinuoja, Priemonių plano projektą rengia Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją.
22. Programos įgyvendinimo kontrolę vykdo Tarybos sudaryta Savivaldybės antikorupcijos komisija šios komisijos nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.
23. Už konkrečių Programos priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.
24. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai pasibaigus pusmečiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos, pateikia Savivaldybės administracijos darbuotojui, atsakingam už korupcijos prevenciją, informaciją apie Programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą.
25. Už korupcijos prevenciją ir kontrolę atsakingas asmuo pasibaigus metams apibendrina iš vykdytojų gautą informaciją apie priemonių įgyvendinimą, jų veiksmingumą, pasiektus rezultatus ir Programos vykdymo išvadą pateikia Savivaldybės tarybai.
26. Programos veiksmingumo stebėseną, korupcijos rizikos valdymo vertinimą Savivaldybėje atlieka Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją.
27. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtaką Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Savivaldybės antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.
28. Savivaldybės įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos gali teikti Savivaldybės antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar (ir) pildymo.
29. Atsižvelgus į Savivaldybės antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitą ar sociologų tyrimų rezultatus, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas pagal poreikį Tarybos sprendimu gali būti atnaujinama.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
31. Programa įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka.
33. Siekiant veiksmingos korupcijos prevencijos programos įgyvendinimo, supažindinti su šia programa visus savivaldybės administracijos tarnautojus ir darbuotojus per dokumentų valdymo sistemą WebPartner, o biudžetinių ir viešųjų įstaigų ir Savivaldybės kontroliuojamų įmonių vadovus – pasirašytinai.
PATVIRTINTA
Jurbarko rajono savivaldybės tarybos
2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T2-177
JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2014–2015 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS
Eil.Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Vykdytojas |
Vykdymo laikas |
Laukiami rezultatai |
Įgyvendinimo vertinimo kriterijai |
Finansavimas |
1. |
Antikorupciniu požiūriu vertinti teisės aktų projektus |
Teisės akto projekto vertintojas |
2014–2015 m. |
Pagerės Savivaldybės institucijų ir įstaigų priimamų teisės aktų kokybė |
Įvertintų teisės aktų projektų skaičius |
|
2. |
Teisės aktų nustatyta tvarka interneto svetainėje ir/ar naudojant kitas informacijai skirtas priemones skelbti informaciją apie numatomus, vykdomus viešuosius pirkimus ir jų rezultatus |
Savivaldybės įstaigų vadovai;
asmenys, atsakingi už viešuosius pirkimus ir informacijos teikimą |
Nuolat |
Užtikrintas viešųjų pirkimų skaidrumas; visuomenė informuota apie planuojamus ir įvykdytus pirkimus |
Paskelbta informacija apie viešuosius pirkimus interneto svetainėje ir/ar naudojant kitas informacijai skelbti skirtas priemones |
|
3. |
Teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės interneto svetainėje ir/ar naudojant kitas informacijai skirtas priemones skelbti informaciją apie išduotas licencijas |
Savivaldybės administracijos Ūkio ir turto skyrius, Dokumentų ir viešųjų ryšių skyrius |
Per 3 d. d. |
Užtikrintas licencijų išdavimo skaidrumas; visuomenė informuota apie licencijų išdavimą |
Paskelbta informacija apie išduotas ir panaikintas licencijas Savivaldybės interneto svetainėje |
|
4. |
Viešai skelbti Savivaldybės korupcijos prevencijos programą ir priemonių planą |
Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją |
Kasmet Savivaldybės tarybai patvirtinus sprendimą |
Visuomenei bus pateikiama daugiau informacijos apie vykdomą Jurbarko rajono savivaldybės korupcijos prevenciją |
Sudaryti galimybę plačiau informuoti visuomenę |
. |
5. |
Teikti savivaldybės Tarybai tvirtinti Antikorupcijos komisijos veiklos ataskaitą, pateikiant trumpą informaciją apie vykdomą veiklą, paskelbti viešai |
Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją |
2015 m. I ketvirtis |
Užtikrins Savivaldybėje teikiamų viešųjų paslaugų skaidrumą, šalins prielaidas pasinaudoti tarnybine padėtimi |
Įgyvendintų priemonių skaičius |
. |
6. |
Užtikrinti Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo nuostatų taikymą Savivaldybės administracijoje, struktūriniuose padaliniuose, pavaldžiose įstaigose. Kontroliuoti, ar laiku ir tinkamai pateikiamos privačių interesų deklaracijos |
Juridinis skyrius |
2015 m. I ketvirtis |
Asmens, dirbančio valstybės tarnyboje, nusišalinimas nuo sprendimų rengimo, jei tai sukels interesų konfliktą. Padidės Savivaldybės administracijos darbuotojų veiklos skaidrumas |
Nusišalinusių nuo pavesto darbo ar užduoties darbuotojų skaičius. Ne laiku pateiktų privačių interesų deklaracijų skaičius |
. |
7. |
Plėtoti elektroninių paslaugų teikimą fiziniams ir juridiniams asmenims, atnaujinti atmintines apie įstaigų teikiamas paslaugas kartu su prašymų formomis internete
|
Savivaldybės administracijos skyriai, Dokumentų ir viešųjų ryšių skyrius |
Kasmet III ketvirtis |
Elektroninių paslaugų teikimas gyventojams |
Parengtų, paskelbtų ar atnaujintų paslaugų skaičius |
|
8. |
Organizuoti savivaldybės administracijos darbuotojų kursus dėl teisės aktų projektų vertinimo, korupcijos, socialinių, ekonominių, finansų ir kitais požiūriais |
Tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, teisės akto projekto rengėjai |
Vieną kartą metuose |
Pagerės Savivaldybės institucijų ir įstaigų priimamų teisės aktų kokybė antikorupciniu požiūriu |
Įvertintų teisės aktų projektų skaičius |
|
9. |
Įdiegti Savivaldybės tinklalapyje interaktyvią vaikų priėmimo į ugdymo įstaigą registracijos sistemą
|
Švietimo skyrius |
2015 m. III ketvirtis |
Pagerės vaikų priėmimas į ugdymo įstaigas |
Pasinaudojusių interaktyvia registracijos sistema vaikų priėmimo į ugdymo įstaigas skaičius |
|
10. |
Paskirti asmenis, atsakingus už korupcijos prevenciją ir kontrolės vykdymą sveikatos priežiūros įstaigose bei pavaldžiose įstaigose
|
Savivaldybei priklausančios įmonės bei įstaigos |
2015 m. II ketvirtis |
Paskirtas įstaigoje asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją, padės vykdyti korupcijos prevencijos programą ir kontrolę |
Paskirtas įstaigoje asmenų, atsakingų už korupcijos prevenciją ir kontrolės vykdymą, skaičius |
|
11. |
Teikti raštu informaciją apie „karštojoje linijoje“ gautus pranešimus |
Asmuo atsakingas už „Karštosios linijos“ administravimą
|
Gavus pranešimą per 1 dieną |
Pagerins „karštosios linijos“ administravimą |
Pranešimų skaičius |
|
12. |
Tikrinant Savivaldybei priklausančių įmonių bei įstaigų veiklą, nustačius korupcijos atsiradimo prielaidas, informuoti Antikorupcijos komisiją
|
Centralizuota vidaus audito tarnyba |
Nuolat |
Siekti Savivaldybei priklausančių įmonių bei įstaigų veiklos skaidrumo |
Nustatytų atvejų skaičius |
|
13. |
Diegti antikorupcines mokymo programas švietimo įstaigose (konkursų, paskaitų ir kt. renginių antikorupcine tema organizavimas)
|
Švietimo skyrius, Jaunimo reikalų koordinatorė |
Kasmet |
Mokinių informavimas ir švietimas |
Švietimo įstaigų, kuriose įdiegtas antikorupcinis mokymas, skaičius |
|
14. |
Parengti Savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymo ir vertinimo motyvuotą išvadą ir pateikti Savivaldybės merui |
Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją |
Korupcijos tikimybės nustatymas atliekamas kiekvienais metais III ketvirtį, motyvuota išvada per vieną mėnesį pateikiama STT |
Pagerins Savivaldybės administracijos skyrių, pavaldžių įstaigų veiklos skaidrumą |
Nustatytų korupcijos požiūriu rizikingiausių veiklos sričių skaičius ir gautas atsakymas iš STT |
|
15. |
Bendradarbiauti su korupcijos prevenciją vykdančiomis institucijomis |
Antikorupcijos komisija, įstaigų vadovai, struktūrinių padalinių vadovai, valstybės tarnautojai |
Nuolat |
Efektyvus korupcijos prevencijos ir kontrolės vykdymas |
Aktyvus susirašinėjimas ir bendradarbiavimas su kitomis institucijomis |
|