LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

2004 M. BALANDŽIO 15 D. ĮSAKYMO NR. V-232 „DĖL LIETUVOS

RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DARBO

REGLAMENTO PATVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2017 m. birželio 14 d. V-741

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-232 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1. Papildau 52 punktu:

52. Už dokumentų tvarkymą ministerijos administracijos padaliniuose atsakingi darbuotojai, o jei jų nėra - dokumentų projektų rengėjai ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje registruoja dokumentų projektus bei ministerijos administracijos padalinių siunčiamus kitiems administracijos padaliniams ir (ar) ministerijos vadovybei dokumentus (raštus), juos susieja su susijusiais dokumentais, žymi jų perdavimą, skenuoja ministerijos administracijos padalinių siunčiamus kitiems administracijos padaliniams ir (ar) ministerijos vadovybei dokumentus (raštus) ir įkelia juos į kompiuterinę dokumentų valdymo sistemą.

Už dokumentų tvarkymą ministerijos administracijos padaliniuose atsakingi darbuotojai, o jei jų nėra - dokumentų projektų rengėjai vizuoja (pažymi apie vizavimą) kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje ir pažymi šių dokumentų perdavimą.“

2. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Einamieji ministerijos veiklos klausimai aptariami ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio, ministro patarėjų, kitų politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos administracijos padalinių vadovų, įstaigų prie ministerijos vadovų ir kitų ministro pakviestų asmenų nustatytu laiku vykstančiuose pasitarimuose.

Viceministrai, ministerijos kancleris, ministro patarėjai gali organizuoti padalinių vadovų ir kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyrius organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžio ir/ar pasitarimo medžiagoje numatytų svarstyti klausimų pristatymo parengimą ir pateikimą ministerijos atstovui, dalyvausiančiam Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdyje ir/ar pasitarime Lietuvos Respublikos Vyriausybėje. Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriui Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdyje ir / ar pasitarime svarstomo klausimo pristatymą turi pateikti tiesioginis teisės akto projekto rengėjas.

Svarstomo klausimo pristatymas taip pat pateikiamas ir ministro patarėjui ryšiams su visuomene.

Lietuvos Respublikos Vyriausybės Europos Sąjungos komisijos posėdžio medžiagoje numatytų svarstyti klausimų pristatymo parengimą ir pateikimą ministerijos atstovui, dalyvausiančiam Lietuvos Respublikos Vyriausybės Europos Sąjungos komisijos posėdyje, organizuoja Tarptautinio bendradarbiavimo skyrius.

Ministerijos valstybės tarnautojai ir įstaigų prie ministerijos vadovai, dirbantys pedagoginį darbą, kas pusmetį turi pateikti ministerijos kancleriui vedamų paskaitų, pratybų planą, patvirtintą mokymo įstaigos vadovo. Dėl papildomo darbo, komandiruotės, atostogų ar renginio už ministerijos ribų išvykstantys ministerijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai turi užtikrinti padalinio darbo tęstinumą, už įstaigos ribų išvykstantys įstaigų prie ministerijos vadovai – įstaigos darbo tęstinumą. Jei ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas neatvyksta ar vėluoja į darbą dėl svarbių priežasčių, apie tai turi informuoti tiesioginį vadovą iš anksto arba tą pačią dieną (jei negali informuoti tą pačią dieną, turi pranešti kuo greičiau, kai tai tampa įmanoma).

Naujai priimamus ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus Personalo skyrius pasirašytinai supažindina su ministerijos struktūra, ministerijos administracijos padalinio nuostatais, šiuo reglamentu, pareigybės aprašymu bei kitais dokumentais.“

3. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Gauti dokumentai registruojami ministerijos Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje. Dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje. Neregistruojami gauti sveikinimai, kvietimai, reklaminiai bukletai, privataus pobūdžio laiškai, kita korespondencija.

Ministerijoje gauti registruotini dokumentų originalai skenuojami ir toliau tvarkomi naudojantis ministerijos kompiuterine dokumentų valdymo sistema. Ministerijoje popierine forma gautų dokumentų originalai lieka ir saugomi Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje, išskyrus didelės apimties (ne mažiau kaip 30 lapų) pateikiamus dokumentus, taip pat investicijų projektus, inventorizacijos dokumentus, dokumentus su pridedamais segtuvais, įrištas ataskaitas, sąskaitas faktūras, garantinius raštus, notarų patvirtintus ir surištus dokumentus, kurie popierinės formos perduodami tiesioginiams dokumentų adresatams (vykdytojams). Kompiuterinės dokumentų valdymo sistemos naudotojai (ministerijos darbuotojai) privalo kiekvieną darbo dieną nuolat tikrinti savo naudotojo paskyrą kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje ir elektroninio pašto dėžutę. Kompiuterinės dokumentų valdymo sistemos ir elektroninio pašto dėžutės neperžiūrėjimas neatleidžia nuo atsakomybės laiku įvykdyti užduotis ir pavedimus. Užduoties ar pavedimo išsiuntimas vykdytojui per kompiuterinę dokumentų valdymo sistemą ar elektroniniu paštu laikomas tinkamu supažindinimu su užduotimis. Ministerijai arba ministrui adresuoti raštai ir dokumentai iš tarptautinių organizacijų, kurių nepasirašo konkretus asmuo ir kurie siunčiami organizacijos arba organizacijos vadovo sekretoriato vardu, yra registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje.

Ministerijos administracijos padaliniai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, tiesiogiai iš kitų institucijų, įstaigų, organizacijų, piliečių ir kitų asmenų gavę dokumentus, adresuotus ministrui, viceministrui, ministerijos kancleriui, padalinio vadovui, ministerijos administracijos padaliniui, ministerijai, arba minėtus dokumentus gavę iš ministro, viceministro, ministerijos kanclerio, privalo nedelsdami juos pateikti registruoti Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriui. Ministerijai adresuoti elektroniniu paštu, faksu gauti dokumentai, jeigu jie yra pasirašyti, juose nurodyti siuntėjo vardas, pavardė, adresas, kuriuo jis pageidauja gauti atsakymą, telefonas (jeigu siuntėjas jį turi), registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje bendra tvarka. Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje registruoti viešųjų pirkimų dokumentai nedelsiant pateikiami Viešųjų pirkimų skyriui.

Europos Sąjungos dokumentai, gauti per Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą (toliau – LINESIS), registruojami, tvarkomi vadovaujantis Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“ (toliau – Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklės), nuostatomis. Europos Sąjungos dokumentai, gaunami per Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą, yra tvarkomi Tarptautinio bendradarbiavimo skyriuje. Tarptautinio bendradarbiavimo skyrius šiuos dokumentus pagal kompetenciją persiunčia ministerijos administracijos padaliniams ar ministerijai pavaldžioms įstaigoms, esant reikalui, nurodydamas Lietuvos pozicijų atitinkamais klausimais parengimo ir derinimo terminus. Parengtos ir su ministerijos administracijos padaliniais suderintos Lietuvos pozicijos yra pateikiamos Tarptautinio bendradarbiavimo skyriui.

Teismų šaukimai registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje ir nedelsiant pateikiami Atstovavimo ir teisės taikymo skyriui. Apie tai Atstovavimo ir teisės taikymo skyriaus vedėjas informuoja ministerijos kanclerį, nurodydamas, kuris ministerijos administracijos padalinys ar ministerijai pavaldi įstaiga turėtų atstovauti ministerijos interesams.

Teismo procese dalyvauja Atstovavimo ir teisės taikymo skyriaus paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, o esant būtinybei, pagal kompetenciją dalyvauja ir kito ministerijos administracijos padalinio, įgalioto atstovauti ministerijos interesams, valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

Teismų sprendimai registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje ir perduodami susipažinti ministrui, viceministrui, ministro patarėjui, ministerijos kancleriui, Atstovavimo ir teisės taikymo skyriui ir kitiems suinteresuotiems ar su teismo sprendimu susijusiems ministerijos administracijos padaliniams ar pavaldžioms įstaigoms. Jeigu ministerijos atžvilgiu priimtas nepalankus teismo sprendimas, Atstovavimo ir teisės taikymo skyrius nedelsdamas teismo sprendimo kopiją perduoda Vidaus audito skyriui.

Valstybės tarnautojų ir darbuotojų prašymus personalo klausimais prieš teikiant registruoti, vizuoja tiesioginis vadovas, atostogų prašymus – ir Personalo skyriaus atsakingas darbuotojas. Prašymus, susijusius su biudžeto lėšų panaudojimu, vizuoja Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas, o prašymus, susijusius su ministerijos turto panaudojimu – Turto valdymo ir ūkio skyriaus vedėjas. Jeigu prašyme nurodomas valstybės tarnautojas, laikinai vykdantis nesančio valstybės tarnautojo funkcijas, tokį prašymą taip pat vizuoja pavaduojantis valstybės tarnautojas.

Gauti Lietuvos Respublikos įstatymai, kiti Lietuvos Respublikos Seimo priimti teisės aktai, Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir Ministro Pirmininko potvarkiai registruojami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje ir pateikiami susipažinti ministrui, viceministrui, ministerijos kancleriui, ministro patarėjams ir padalinių vadovams bei suinteresuotų pavaldžių įstaigų vadovams. Vadovai, susipažinę pasirašytinai, grąžina dokumentų originalus Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriui, kuriame šie teisės aktai kaupiami ir saugomi.

Gautus Lietuvos Respublikos įstatymus, kitus Lietuvos Respublikos Seimo priimtus teisės aktus, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir Ministro Pirmininko potvarkius, kuriuos pavedama vykdyti ministerijai, nukreipia ministras, viceministras ar ministerijos kancleris. Šie teisės aktai perduodami vykdytojams bendra tvarka.

Gyventojų laiškai, taip pat ministerijai pavaldžių įstaigų ir kitų organizacijų raštai dėl gyventojų laiškų svarstymo ir juose iškeltų klausimų sprendimo rezultatų registruojami atskirai nuo kitos korespondencijos Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje.

Atsakymai į Sveikatos apsaugos ministerijos siųstus raštus užregistravus Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriuje kreipiami raštą rengusio padalinio vadovui.

4. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Užregistravus dokumentą, ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje nurodomas registracijos numeris ir, esant būtinybei, kontrolės data. Registracijos žymoje įrašoma dokumento gavimo data, registracijos numeris, kontrolės žymoje – užduoties įvykdymo laikas. Nuskenuotas dokumentas Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus naudojantis ministerijos kompiuterine dokumentų valdymo sistema perduodamas susipažinti ir spręsti dėl jo vykdymo:

29.1. ministrui, jei dokumentų siuntėjas yra reglamento 58 punkte nurodytas subjektas arba dokumentai yra tiesiogiai adresuoti ministrui (išskyrus ministrui adresuotus dokumentus, kuriuose prašoma konsultacijos ar informacijos (informacinio pobūdžio) ministerijos kompetencijos klausimais) ir netenkinamos reglamento 29.2–29.6 papunkčių sąlygos);

29.2. viceministrams pagal ministro nustatytas viceministrų veiklos sritis, ministerijos  kancleriui pagal nustatytas administravimo sritis, jei dokumentai yra tiesiogiai  adresuoti viceministrui ar ministerijos kancleriui (išskyrus tiesiogiai adresuotus  dokumentus,  kuriuose prašoma konsultacijos ar informacijos (informacinio pobūdžio) ministerijos kompetencijos klausimais) ir netenkinamos reglamento 29.329.6 papunkčių sąlygos;

29.3. ministro patarėjui, kai atsakoma į jo pasirašytą dokumentą, ar pagal dokumento turinį aiškiai matoma, kad dokumentas yra priskirtas konkretaus ministro patarėjo veiklos sričiai, nurodytai pareigybės aprašyme ar ministro pavedime (apie šias sritis ministro patarėjas informuoja Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrių) ir netenkinamos reglamento 29.429.6 papunkčių sąlygos;

29.4. padalinių vadovams, jei pareiškėjai yra fiziniai asmenys ir jų kreipimasis tiesiogiai susijęs su atitinkamo ministerijos padalinio kompetencija (prašymai, skundai), atsakoma į ministerijos administracijos padalinio vadovo pasirašytą dokumentą, taip pat jei dokumentai yra tiesiogiai adresuoti ministrui, viceministrui ar ministerijos kancleriui ir juose prašoma konsultacijos ar informacijos ministerijos kompetencijos klausimais (informacinio pobūdžio dokumentai);

29.5. komisijų (darbo grupių) sekretoriams, o kai jų nėra paskirta, komisijų (darbo grupių) vadovams ar vadovų funkcijas vykdantiems asmenims;

29.6. specialistui, jei dokumentas, į kurį atsakoma, buvo rengtas šio specialisto arba ministerijos kompiuterinės dokumentų valdymo sistemos duomenimis atitinkamą to paties (ar panašaus) pobūdžio klausimą nagrinėja (renka informaciją, rengia atsakymus ir kt.) konkretus specialistas.“

5. Papildau 291 punktu:

291. Naudojantis ministerijos kompiuterine dokumentų valdymo sistema reglamento 29.6 papunktyje nurodytiems subjektams perduodamas dokumentas kaip kopija nukreipiamas ir rengėjo padalinio vadovui.

Viceministrai, ministerijos kancleris, ministro patarėjai ir padalinių vadovai, jeigu mano, kad būtina, su dokumente  pateikta informacija   privalo   supažindinti   ministrą,      atitinkamai viceministrą, ministerijos kanclerį ar ministro patarėją.“

6. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Už pavedimo vykdymą atsakingi visi ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje nurodyti vykdytojai. Kai pavedimas duotas keliems vykdytojams, išvadas ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje pirmajam pavedimo rezoliucijoje nurodytam vykdytojui kiti rezoliucijoje nurodyti ministerijos administracijos padaliniai ir įstaigos prie ministerijos pagal kompetenciją privalo pateikti likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki pavedimo įvykdymo termino. Už pavedimo vykdymą atsakingi visi rezoliucijoje nurodyti ministerijos administracijos padaliniai ir įstaigos prie ministerijos. Jeigu rezoliucijoje pirmasis nurodytas viceministras arba ministerijos kancleris, išvados turi būti teikiamos po jo nurodytam vykdytojui. Už išvadų pateikimą laiku pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui atsakingi rezoliucijoje nurodytų padalinių ir įstaigų prie ministerijos vadovai. Pirmam vykdytojui paprašius konsultacijos (prašymo kopija persiunčiama ir vykdytojo vadovui), kiti pavedimo vykdytojai išvadą elektroniniu paštu pirmajam vykdytojui pateikia jo nustatytais terminais, kurie negali būti trumpesni kaip 1 darbo diena (išskyrus atvejus, kai išvadą dėl klausimo skubos turi būti pateikiama nedelsiant). Šios išvados turi būti pažymėtos ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje.“

7. Pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:

57. Ministras gali pavesti ministerijos administracijos padaliniams pagal kompetenciją įvertinti įstaigų prie ministerijos ir ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų, kurių steigėjas yra ministerija, vadovų priimtus norminius teisės aktus dėl jų atitikties Lietuvos Respublikos teisės aktams.

Gavęs tokį ministro pavedimą, ministerijos administracijos padalinys turi teisę raštu kreiptis į įstaigas prie ministerijos ir ministerijos reguliavimo sričiai priskirtas įstaigas, kurių vadovų priimtus norminius teisės aktus jis turi įvertinti, ir gauti įstaigų prie ministerijos ir ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų priimtų norminių teisės aktų kopijas (nuorašus), kitus su šiais teisės aktais susijusius dokumentus ir paaiškinimus, o įstaigos prie ministerijos ir ministerijos reguliavimo sričiai priskirtos įstaigos privalo įstaigų vadovų priimtų norminių teisės aktų kopijas (nuorašus), kitus su šiais teisės aktais susijusius dokumentus ir paaiškinimus pateikti ministerijos administracijos padaliniui, atsakingam už pavedimo vykdymą, jo nustatytais terminais.

Ministerijos administracijos padalinys įvertina įstaigų prie ministerijos ir ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų priimtus norminius teisės aktus dėl jų atitikties teisės aktams bei pateikia išvadas ir pasiūlymus sveikatos apsaugos ministrui dėl būdų ir priemonių šių teisės aktų prieštaravimams pašalinti, jei tokių nustatyta, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pavedimo gavimo dienos, jeigu ministro pavedime nenurodytas kitas pavedimo įvykdymo terminas.“

8. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Ministro pasirašomus dokumentus su priedais (išskyrus įsakymus dėl priedų, priemokų, pašalpų skyrimo valstybės tarnautojams ar darbuotojams bei jų skatinimo, perkėlimo į aukštesnės kategorijos pareigas, kvalifikacinių klasių, atostogų, laisvų ir papildomų poilsio dienų, komandiruočių suteikimo, dalyvavimo mokymuose, pavaduojančio asmens, pareigybių aprašymų, padalinių nuostatų, ministerijos pareigybių sąrašo tvirtinimo ar jų keitimo ir kt.), prieš teikiant ministrui pasirašyti, vizuoja dokumentą rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio padalinio vadovas, jei dokumentą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas, dokumento rengėjo nuožiūra ministerijos valstybės tarnautojas ar kitas darbuotojas, dalyvavęs rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus rengiant dokumento projektą, viceministras ir (ar) patarėjas pagal ministro nustatytą veiklos sritį. Dokumentai, parengti lietuvių kalba, ministro ar viceministro nurodymu turi būti suderinti su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Ministerijai pavaldžios įstaigos parengti dokumentai su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą, derinami tik tuo atveju, jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje nėra darbuotojo, atsakingo už dokumentų redagavimą. Jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje yra darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, ministerijai pavaldžios įstaigos parengti teisės aktų projektai turi būti su juo suderinti (jo vizuoti). Dokumentai, parengti užsienio kalba, turi būti pavizuoti Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjo arba jo funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo, esant galimybei, turi būti suderinti su vertėju.

Ministro pasirašomus norminio pobūdžio teisės aktų projektus (taip pat individualaus pobūdžio Vyriausybės priimamų teisės aktų projektus) taip pat vizuoja Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėjas, jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas ar kitas Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėjo nurodytas skyriaus valstybės tarnautojas (toliau Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas). Ministro pasirašomus individualaus pobūdžio teisės aktų projektus (išskyrus individualaus pobūdžio Vyriausybės priimamų teisės aktų projektus) Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas vizuoja esant ministro, viceministro, ministro patarėjo ar ministerijos kanclerio pavedimui vizuoti teisės akto projektą.

Įsakymų projektus personalo valdymo klausimais (dėl priedų, priemokų, pašalpų skyrimo valstybės tarnautojams ar darbuotojams bei jų skatinimo, perkėlimo į aukštesnės kategorijos pareigas, kvalifikacinių klasių, atostogų, laisvų ir papildomų poilsio dienų, komandiruočių suteikimo, dalyvavimo mokymuose, pavaduojančio asmens, pareigybių aprašymų, padalinių nuostatų, ministerijos pareigybių sąrašo tvirtinimo ar jų keitimo ir kt.) prieš teikiant pasirašyti ministrui vizuoja įsakymo projektą parengęs Personalo skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, Personalo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas, ministerijos administracijos padalinio, su kurio kompetencija yra susijęs atitinkamas įsakymo projektas, vadovas, rengėjo nuožiūra kitas ministerijos valstybės tarnautojas ar kitas darbuotojas, dalyvavęs rengiant ar vertinant įsakymo projektą, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis dėl ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų įstaigų vadovų. Ministro įsakymų projektus dėl valstybės tarnautojų ir darbuotojų atleidimo, tarnybinės ar drausminės nuobaudos skyrimo taip pat vizuoja Teisėkūros teisinio vertinimo skyriaus ir / ar Atstovavimo ir teisės taikymo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas.

Ministro pasirašomus įsakymus, jei jais numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje, taip pat vizuoja teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atlikęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas. Antikorupcinis vertinimas atliekamas reglamento 82 punkte nustatyta tvarka.

Ministro arba jo įgalioto asmens pasirašomas sutartis (išskyrus sutartis, parengtas vykdant viešąjį pirkimą), ministerijos ieškininius, pareiškimus, skundus, atsiliepimus bei kitus procesinius dokumentus teismams, prieš teikiant ministrui pasirašyti, vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, atitinkami padalinių vadovai pagal kompetenciją, Atstovavimo ir teisės taikymo skyriaus vedėjas, ministerijos kancleris. Ministerijos ieškininius, pareiškimus, skundus, atsiliepimus į juos bei kitus procesinius dokumentus teismams gali pasirašyti ir valstybės tarnautojas ar kitas darbuotojas, atstovaujantis ministerijai konkrečioje byloje ir turintis ministro įgaliojimą, šiuos procesinius dokumentus vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas, atitinkami padalinių vadovai pagal kompetenciją, Atstovavimo ir teisės taikymo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis atliekantis valstybės tarnautojas, ministerijos kancleris.

Sutartis, parengtas vykdant viešąjį pirkimą, vizuoja sutarties rengėjas, sutartį rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, viešojo pirkimo komisijos nariai, Viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas, rengėjo nuožiūra kitas ministerijos valstybės tarnautojas ar kitas darbuotojas, dalyvavęs rengiant ar vertinant sutarties projektą pagal kompetenciją, Atstovavimo ir teisės taikymo skyriaus vedėjas. Prie sutarties, parengtos vykdant viešąjį pirkimą, gali būti pridėti dokumentai, įrodantys, kad laikomasi viešojo pirkimo procedūrų.

Prie ministrui pasirašyti teikiamo įsakymo projekto (jeigu įmanoma) turi būti pridedamas įsakymo projekto aiškinamasis raštas ir lyginamasis variantas (išskyrus individualaus pobūdžio įsakymus personalo klausimais), parengtas vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų nuostatomis. Įsakymų projektų lyginamieji variantai vizuojami šio reglamento nustatyta tvarka. Ministrui pasirašyti teikiami įsakymo projektai (išskyrus su personalo valdymo klausimais susiję individualaus pobūdžio teisės aktų projektai) privalo būti suderinti su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą.“

9. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Ministerijos kanclerio pasirašomus dokumentus su priedais, prieš teikiant ministerijos kancleriui pasirašyti, vizuoja dokumentą rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dokumentą rengusio padalinio vadovas, jei dokumentą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas; ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dalyvavęs rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus dėl minėto dokumento. Ministerijos kanclerio prašymu dokumentą gali vizuoti viceministrai. Ministerijos kanclerio potvarkius (išskyrus potvarkius dėl atostogų, laisvų ir papildomų poilsio dienų suteikimo, komandiruočių, dalyvavimo mokymuose, pavaduojančio asmens ir kitais susijusiais klausimais taip pat turto priėmimo ir perdavimo aktus), prieš teikiant jam pasirašyti, kanclerio nurodymu taip pat gali vizuoti Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus ir / ar Atstovavimo ir teisės taikymo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis valstybės tarnautojas.“

10. Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Departamentų direktoriai ar skyrių vedėjai, kurių skyriai neįeina į departamentų sudėtį (kai jų laikinai nėra – departamento direktorių ar skyrių vedėjų funkcijas vykdantys valstybės tarnautojai), ministro patarėjai pagal kompetenciją, pasirašo raštus Lietuvos Respublikos Seimo narių patarėjams, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją, informacinio ar kitokio (kai jais nėra formuojama ministerijos politika) pobūdžio raštus institucijoms, įstaigoms, įmonėms, savivaldybėms ir jų institucijoms, kitoms organizacijoms, piliečiams ir kitiems asmenims, reglamento 29.6 papunktyje nurodytus dokumentus, taip pat visus raštus kitiems ministerijos administracijos padaliniams ir įstaigų prie ministerijos vadovams. Šio reglamento ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais arba ministro, viceministrų ar ministerijos kanclerio rašytiniu pavedimu šiame punkte nurodyti valstybės tarnautojai turi teisę pasirašyti kitus raštus arba dokumentus. Padalinio vadovo ar patarėjo pasirašomi raštai turi būti rengiami atitinkamame ministerijos administracijos padalinio blanke. Vidaus raštuose neturi būti herbo ir ministerijos rekvizitų. Ministro įsakymais ar ministerijos kanclerio potvarkiais sudarytų darbo grupių ar komisijų pirmininkai turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus, susijusius su darbo grupės ar komisijos darbo organizavimu.“

11. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Už vizų surinkimą atsakingi darbuotojai, tvarkantys padalinio arba įstaigos prie ministerijos, kuris buvo paskirtas pirmuoju vykdytoju arba rengė dokumentą, dokumentus, ar dokumentų rengėjai. Valstybės tarnautojui ar darbuotojui pateiktas ir su juo suderintas dokumentas privalo būti pavizuotas reglamento 84 punkte nustatytais terminais. Jeigu valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi pastabų dėl vizuojamo dokumento, dokumento rengėjas su pastabas pateikusiu valstybės tarnautoju ar darbuotoju jas derina darbine tvarka. Jei pastabos darbine tvarka nėra suderinamos,  valstybės tarnautojas ar darbuotojas prie vizos privalo nurodyti „su pastaba“ ir pastabas pridėti prie dokumento. Tai pažymima ir kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje.

Jeigu atitinkamo struktūrinio padalinio darbuotojas įtraukiamas į darbo grupę (komitetą, komisiją, programų valdymo tarybą ir kt.), tai įforminantis dokumentas teikiamas vizuoti to ministerijos administracijos padalinio, kuriame jis dirba, vadovui bei informuojamas darbuotojas.“

12. Papildau 651 punktu:

651. Jei rengiamas dokumentas yra skubus (jo parengimo terminas yra trumpas), dokumentų vizavimas gali būti atliekamas dokumento rengėjo nuožiūra nesilaikant šiame reglamente nustatytų  terminų.“  

13. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:

68. Ministerijai pavaldžių įstaigų parengti įsakymų projektai pirmiausia pateikiami Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriui. Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriaus darbuotojas pažymi įsakymo projekto duomenis kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje ir perduoda jį klausimą kuruojančiam ministerijos administracijos padaliniui. Pavizuotas įsakymo projektas, tai pažymėjus kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje, perduodamas vizuoti atitinkamam ministerijos administracijos padaliniui. Surinkus visas reikalingas vizas, įsakymų projektus (norminio pobūdžio) vizuoja Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis kitas valstybės tarnautojas.“

14. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:

75. Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės. Darbo grupė sudaroma, jei jos sudarymas numatytas Vyriausybės pavedime ar teisės akte, jei planuojamo rengti teisės akto reguliavimo dalykas apima ne vieno ministerijos administracijos padalinio kompetenciją arba jei numatomo teisinio reguliavimo dalykas yra sudėtingas ir reikalauja išsamios analizės pasitelkiant suinteresuotus asmenis.“

15. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:

79. Teisės aktų projektai rengėjų turi būti suderinti su ministerijos administracijos padaliniais, kurių veikla susijusi su teisės akto projekto nuostatomis, ministerijos Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriumi (norminio pobūdžio ar individualių Vyriausybės priimamų teisės aktų projektus), kuris įvertina, ar projektas atitinka galiojančius įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus bei 77 punkte nurodytų teisės aktų reikalavimus, ir darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą. Ministerijai pavaldžios įstaigos parengti teisės aktų projektai su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą, derinami tik tuo atveju, jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje nėra darbuotojo, atsakingo už dokumentų redagavimą. Jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje yra darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, ministerijai pavaldžios įstaigos parengti teisės aktų projektai turi būti su juo suderinti (jo vizuoti).“

16. Pakeičiu 82 punktą ir jį išdėstau taip:

82. Ministerijos administracijos padaliniai ar ministerijai pavaldžios įstaigos bei ministerijos darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, savo išvadas dėl pateiktų derinti teisės aktų projektų ministerijos kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje privalo pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos administracijos padalinyje ar ministerijai pavaldžioje įstaigoje dienos, jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas. Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyrius, kai pateikiami didelės apimties teisės aktų projektai (10 ar daugiau puslapių) ar sudėtingi įstatymų projektai (nustatantys naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantys) ir jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas, savo išvadas privalo pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų.“

17. Pakeičiu 84 punktą ir jį išdėstau taip:

84. Jeigu ministerijos administracijos padalinys pastabų ir pasiūlymų neturi, teisės akto projekto derinimo faktas patvirtinamas padalinio vadovo ir valstybės tarnautojo (-ų) ar darbuotojo (-ų), kuriam (-iems) buvo paskirtas nagrinėti projektas, viza (parašas, vardas (vardo raidė) ir pavardė, data, pareigų pavadinimas), jei teisės akto projektas buvo derintas su ministerijai pavaldžia įstaiga, – šios įstaigos vadovo viza. Vizuodami teisės akto projektą, valstybės tarnautojai ar darbuotojai patvirtina, kad jie yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal kompetenciją. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas su rengėju per reglamento 82 punkte nustatytą terminą suderintą projektą privalo vizuoti ne vėliau kaip per 1 darbo dieną. Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyrius, jei projektas didelės apimties (10 ar daugiau puslapių), projektą privalo vizuoti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Jeigu valstybės tarnautojui ar darbuotojui projektą su rengėju per reglamento 82 punkte nustatytą terminą suderinti nepavyksta, jis privalo projektą vizuoti kartu ant paties projekto surašant pastabos tekstą (pastabos tekstas negali būti ilgesnis nei 2 sakiniai), arba vizuoti su prierašu „su pastaba“ ir pastabą (-as) pridėti prie dokumento. Tai pažymima ir kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje.

Jei vizuojamame teisės akto projekte randama teisės akto projekto reguliavimo esmės nekeičiančių klaidų (toliau – neesminė klaida) ir teisės akto projektas jau yra vizuotas daugiau kaip penkių ministerijos administracijos padalinių ir (ar) pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, pataisytas teisės akto projektas šiems valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams vizuoti iš naujo gali būti nebeteikiamas, o pataisyto teisės akto projekto vizavimas toliau tęsiamas neesmines klaidas pastebėjusiame ministerijos administracijos padalinyje. Pataisytame teisės akto projekto egzemplioriuje ir kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje pažymima, kad teisės akto projekto vizavimas tęsiamas po neesminių klaidų pataisymo ir nurodomi ministerijos administracijos padalinių ir (ar) pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, vizavę teisės akto projektą iki jo pataisymo. Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriui privalo būti pateiktas tiek pradėtas vizuoti, tiek ir toliau vizuotas teisės akto projekto egzemplioriai. Už visų teisės akto projekto egzempliorių pateikimą Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyriui atsako teisės akto projekto rengėjas.“

18. Pakeičiu 85 punktą ir jį išdėstau taip:

85. Suderintus ministerijoje teisės aktų projektus, šio reglamento 81 punkte nurodytus priedus (jeigu jų yra), ministro įsakymų projektus vizuoja teisės akto projektą rengęs ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, projektą rengusio padalinio vadovas, jei teisės akto projektą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas, ministerijos administracijos padalinio, su kuriuo buvo derintas teisės akto projektas, vadovas ir valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuris nagrinėjo derinti pateiktą teisės akto projektą, darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis kitas valstybės tarnautojas (dėl norminio pobūdžio ar individualių Vyriausybės priimamų teisės aktų projektų); jei teisės akto projektas buvo derintas su ministerijai pavaldžia įstaiga, – šios įstaigos vadovas. Teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atlikęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja tuos teisės aktų projektus, kurie buvo vertinami antikorupciniu požiūriu. Antikorupcinis vertinimas atliekamas laikantis reglamento 82 punkto nustatyta tvarka.“

19. Pripažįstu netekusiu galios 89 punktą.

20. Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90. Įsakymo projekto rengėjas, gavęs suinteresuotų institucijų pastabas dėl įsakymo projekto, kurioms nepritaria, parengia derinimo pažymą, kurią kartu su įsakymo projektu reglamento 59 punkto nustatyta tvarka turi vizuoti ministerijos Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdantis kitas valstybės tarnautojas.“

21. Pakeičiu 95 punktą ir jį išdėstau taip:

95. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimo Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės institucijų interneto svetainėms patvirtinimo“ nustatyta tvarka ministerijos interneto svetainės skyriuje „Teisinė Informacija“ srityje „Teisės aktų projektai“ skelbiami ministerijos parengti norminiai teisės aktų projektai.

Ministerijos parengtų norminių dokumentų skelbimą ministerijos interneto svetainėje atsakingas sveikatos apsaugos ministro paskirtas ministerijos administracijos padalinys.“         

22. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:

97. Už TAIS veikimą ministerijoje yra atsakingas Sveikatos išteklių priežiūros ir inovacijų valdymo departamento Sveikatos paslaugų stebėsenos, inovacijų ir informacinių sistemų valdymo skyrius.“

23. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:

98. Ministerijos parengtus teisės aktų projektus kartu su jų lydimaisiais dokumentais TAIS skelbia ministerijos administracijos padalinio arba įstaigos prie ministerijos, kuris parengė teisės akto projektą, darbuotojas, tvarkantis ministerijos administracijos padalinio arba įstaigos prie ministerijos dokumentus, arba, jei jo nėra, – teisės akto projekto rengėjas.“

24. Pakeičiu 100 punktą ir jį išdėstau taip:

100. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu bei kitais teisės aktais ministro įsakymai (norminiai) registruojami ir oficialiai skelbiami Teisės aktų registre, kai ant įsakymo egzemplioriaus rengėjo nurodyta (tai pažymint ir kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje) „Skelbti Teisės aktų registre“ ir Teisėkūros ir teisinio vertinimo skyriaus vedėjas arba jo funkcijas vykdančio kito valstybės tarnautojo tai patvirtinanti nuoroda „TAR“. Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius Teisės aktų registre paskelbia el. parašu pasirašytus įsakymus, įsakymo rengėjo parengtus ADOC formatu. Šie teisės aktai Teisės aktų registre įregistruojami ir paskelbiami ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jų pasirašymo. Už ministro įsakymo paskelbimą Teisės aktų registre atsako Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius. Už teikiamo skelbti Teisės aktų registre įsakymo atitiktį pasirašytam atsako įsakymo rengėjas.“

25. Pakeičiu VII skyrių ir jį išdėstau taip:

VII SKYRIUS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

108. Visuomenės informavimu ir viešosios nuomonės apie ministerijos veiklą formavimu rūpinasi ministro patarėjas ryšiams su visuomene. Ministro patarėjas ryšiams su visuomene pagal kompetenciją teikia informaciją, organizuoja ministerijos kompetencijos klausimų komentarų pateikimą visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, informuoja apie ministerijos vadovų, valstybės tarnautojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, dokumentus, kitus su ministerijos veikla susijusius klausimus, taip pat rengia pranešimus visuomenės informavimo priemonėms. Ministerijos valstybės tarnautojai informaciją visuomenės informavimo priemonėms teikia suderinę su ministro patarėju ryšiams su visuomene.

109. Informacinius pranešimus pasirašo ministro patarėjas ryšiams su visuomene. Ministro patarėjo ryšiams su visuomene rengtas informacinis pranešimas turi būti suderintas su ministru, viceministru, ministerijos kancleriu. Elektroniniu paštu informaciją platina ministro patarėjas ryšiams su visuomene. Išplatinti pranešimai ir kita informacija visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei turi atitikti oficialią ministerijos poziciją. Informaciją ministro patarėjui ryšiams su visuomene ministerijos administracijos padaliniai teikia pagal kompetenciją.

110. Pasiūlymus dėl viešųjų sveikinimų, užuojautų rengimo iniciatoriai teikia Ministerijos kancleriui. Ministerijos kancleriui pritarus viešojo sveikinimo, užuojautos teksto skelbimo būtinumui, viešojo sveikinimo, užuojautos iniciatoriai pateikia ministro patarėjui ryšiams su visuomene (raštu ar el. paštu) būtiną informaciją. Už informacijos, pateikiamos tekste, teisingumą atsakingi iniciatoriai. Su ministro patarėju ryšiams su visuomene suderintą tekstą Dokumentų valdymo ir asmenų priėmimo skyrius išsiunčią viešųjų sveikinimų, užuojautų tekstą adresatams.

111. Informacija visuomenei teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių informacijos teikimą, nustatyta tvarka.“

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                       Aurelijus Veryga