LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE“ PRIEMONĖS „Rinkų priemonės (įskaitant skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti)“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠo PATVIRTINIMO
2024 m. birželio 10 d. Nr. 3D-456
Vilnius
Vadovaudamasis 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 4.1.1 papunktį,
t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Rinkų priemonės (įskaitant skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2024 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 3D-456
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE“ PRIEMONĖS „Rinkų priemonės (įskaitant skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti)“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
Prioritetas |
Konkretus tikslas |
Sektorius, prie kurio turi būti prisidedama projektu |
Paramos gavėjų rūšis |
Projektų susietumas su jūrų ir kitais vandenimis |
Specialiosios projektų sąsajos |
Projektų rūšis |
Intervencinių priemonių rūšis |
Paramos formos kodas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
02 „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“, Reglamento (ES) 2021/1139 26 straipsnio 1 dalies b punktas |
2.2. Skatinti žvejybos ir akvakultūros produktų prekybą, kokybę ir pridėtinę vertę, taip pat tų produktų perdirbimą. |
01 Žvejyba 02 Akvakultūra 03 Perdirbimas 04 Integruotasis / daugiasektoris
|
01 Gamintojų organizacija (angl. santrumpa PO) 04 Privati įmonė – labai maža 05 Privati įmonė – MVĮ (mažoji ar vidutinė įmonė) 09 Nevyriausybinė organizacija (NVO) / asociacija 16 Kita
|
01 Jūros 02 Vidaus vandenys 03 Abu 04 Netaikoma
|
31 Su klimato kaita susijęs veiksmas |
7 Investicijos atsekamumui gerinti 9 Prekybos veikla 53 Maisto kokybė ir higiena |
02. Ekonomiškai gyvybingų, konkurencingų ir patrauklių žvejybos, akvakultūros ir perdirbimo sektorių sąlygų skatinimas |
01 Dotacijos |
II. SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Taikomi teisės aktai ir sąvokos |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1. Teisės aktai: 1.1.1. 2012 m. lapkričio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1151/2012 dėl žemės ūkio ir maisto produktų kokybės sistemų; 1.1.2. 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000; 1.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060); 1.1.4. 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1139); 1.1.5. 2022 m. sausio 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2022/79, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1139 taikymo taisyklės dėl veiksmų lygmens įgyvendinimo duomenų registravimo, perdavimo ir pateikimo; 1.1.6. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamento (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas (ES) 2023/2831); 1.1.7. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programa (toliau – Žuvininkystės programa), patvirtinta 2022 m. spalio 31 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C (2022) 8008; 1.1.8. Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymas; 1.1.9. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-798 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“; 1.1.10. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau – PFAT), patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3D- 3D-414 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklių patvirtinimo“; 1.1.11. Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2021–2030 metais planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2021–2030 metais plano patvirtinimo“; 1.1.12. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas (toliau – Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas). 1.2. Sąvokos: 1.2.1. E. pardavimo sandorio sudarymo sprendimas – informacinėmis technologijomis paremti sprendimai, leidžiantys vykdyti produkcijos pirkimo ir pardavimo procesą internetu, įskaitant ir gaminių ir (ar) paslaugų paieškos, krepšelio (užsakymo) suformavimo, mokėjimo atlikimo bei užsakymo įvykdymo ir valdymo funkcijas (pavyzdžiui, el. parduotuvė, „verslas verslui“ (B2B), „verslas vartotojui“ (B2C) sprendimai, įskaitant ir integraciją su išteklių valdymo sistemomis tiek, kiek tai būtina e. pardavimo sandorio sudarymo sprendimui). 1.2.2. Išteklių valdymo sistemos integravimas – informacinėmis technologijomis grįstų išteklių valdymo sprendimų sujungimas, pritaikymas ir (ar) susiejimas su e. pardavimo sandorio sudarymo sprendimais, siekiant užtikrinti automatizuotą su užsakymais ir klientais susijusių duomenų perdavimą tarp šių sistemų. 1.2.3. Klasteris – ūkio subjektų ir (arba) mokslo ir studijų institucijų, ir (arba) kitų subjektų grupė, funkcionuojanti partnerystės principu ir kurios nariai veikia tarpusavyje įvairiose ekonominės veiklos ir iniciatyvų srityse, siekdami padidinti ekonominį savo veiklos efektyvumą. Turi veikti pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį. 1.2.4. Pačios įmonės pagamintos produkcijos pardavimo pajamos – pajamos, gaunamos iš pagamintų prekių (suteiktų paslaugų) pardavimo per ataskaitinį laikotarpį ir nurodomos tokiuose dokumentuose, kurie įrodo paties pareiškėjo pagamintų prekių (suteiktų paslaugų) pardavimo mastą. Pajamos, gaunamos už prekių ar paslaugų perpardavimą, nėra laikomos paties pareiškėjo pagamintos produkcijos pardavimo pajamomis. 1.2.5. Pridėtinės vertės kūrimo grandinė – tarpusavyje susijusių veiklų, kurių kiekviena suteikia papildomą vertę kuriant, tobulinant ir realizuojant produktą (-us), sistema; 1.2.6. Tarptautinė pridėtinės vertės kūrimo grandinė – tai daugiau negu vienoje šalyje vykdoma koordinuota bendradarbiavimo tinklui priklausančių įmonių veikla, kuri padeda įmonėms išlikti konkurencingoms, užtikrina įmonių sąnaudų mažinimą bei produktų pristatymą laiku galutiniam pirkėjui. 1.2.7. Vietinė trumpoji pridėtinės vertės kūrimo grandinė – tai vienoje šalyje vykdoma koordinuota bendradarbiavimo tinklui priklausančių įmonių veikla, kuri padeda įmonėms išlikti konkurencingoms, užtikrina įmonių sąnaudų mažinimą bei produktų pristatymą laiku galutiniam pirkėjui. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Galima didžiausia paramos suma projektui ir paramos intensyvumo norma |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Rinkų priemonės (įskaitant skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti)“ (toliau – Priemonė) projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas) projektams įgyvendinti skiriama iki 610 000 (šeši šimtai dešimt tūkstančių) Eur Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo (toliau – EJRŽAF) ir bendrojo finansavimo lėšų (70 proc. iš EJRŽAF lėšų ir 30 proc. iš bendrojo finansavimo lėšų) per visą priemonės įgyvendinimo laikotarpį. 2.2. Didžiausia galima paramos suma vienam projektui iki 100 000 Eur. 2.3. Paramos intensyvumo norma: 2.3.1. ne daugiau kaip 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) teikia Aprašo 3.2.1 papunktyje nurodytas pareiškėjas be partnerių; 2.3.2. ne daugiau kaip 60 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai PĮP teikia Aprašo 3.2.1-3.2.2 arba 3.2.5 papunkčiuose nurodytas pareiškėjas su partneriu (-iais) arba Aprašo 3.2.3–3.2.4 papunktyje nurodytas pareiškėjas (su partneriu (-iais) arba be partnerio (-ių)); 2.3.3. projekto veikloms, susijusioms su 2.3.3.1-2.3.3.3 papunkčių veiksmais, paramos intensyvumas gali būti padidinamas ne daugiau kaip iki 75 proc.: 2.3.3.1. veiksmai, kuriais remiami inovaciniai produktai, procesai arba įranga žvejybos, akvakultūros ir perdirbimo sektoriuose. Vertinama vadovaujantis sąvokomis, nustatytomis Projektų inovatyvumo vertinimo metodikoje, patvirtintoje žemės ūkio ministro 2023 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 3D-181 „Dėl projektų inovatyvumo vertinimo metodikos patvirtinimo“; 2.3.3.2. gamintojų organizacijų, gamintojų organizacijų asociacijų arba tarpšakinių organizacijų (Žvejybos produktų gamintojų organizacijų ir akvakultūros produktų gamintojų organizacijų pripažinimo ir pripažinimo panaikinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 3D-298 „Dėl Žvejybos produktų gamintojų organizacijų ir akvakultūros produktų gamintojų organizacijų pripažinimo ir pripažinimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka pripažintos žvejybos produktų gamintojų arba akvakultūros produktų gamintojų organizacijos (toliau – GO)) įgyvendinami veiksmai; 2.3.3.3. veiksmai, kuriais palengvinamas iškrauto nepageidaujamo verslinių išteklių laimikio pardavimas pagal Reglamento (ES) Nr. 1379/2013 8 straipsnio 2 dalies b punktą. 2.4. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) gali leisti įgyvendinant projektą sutaupytas lėšas panaudoti šiais atvejais, neviršijant projekto sutartyje projektui skirtos finansavimo sumos: 2.4.1. jeigu numatoma projektą įgyvendinti didesnės apimties: pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (ar) įvykdyti daugiau projekto veiklų, jeigu dėl didesnės apimties projektu būtų geriau prisidedama prie Žuvininkystės programos tikslų pasiekimo ir nekeičiama projekto esmė; 2.4.2. jeigu reikia apmokėti išlaidas, kurios susidaro projekto įgyvendinimo metu Agentūros keliamų papildomų su projekto įgyvendinimu susijusių reikalavimų (pavyzdžiui, kai prašoma pateikti pažymas, turto vertinimo ataskaitą ar kt.), kurie nebuvo keliami PĮP teikimo metu; 2.4.3. jeigu reikia apmokėti išlaidas, kurios yra tinkamos finansuoti ir kurių dėl objektyvių priežasčių nebuvo įmanoma numatyti PĮP rengimo, vertinimo, sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Reikalavimai projektams |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Projekte gali būti vykdoma daugiau nei viena veikla. Pagal Aprašą remiamos veiklos: 3.1.1. žuvininkystės produktų gamintojų bendradarbiavimas, įsitraukiant į vietines trumpąsias pridėtinės vertės kūrimo grandines ir (arba) tarptautines (kai aktualu) pridėtinės vertės tiekimo grandines, įskaitant, kai pasitelkiamas skaitmeninimas žvejybos ir akvakultūros produktų atsekamumui visoje vertės grandinėje (gamyboje, perdirbime, realizacijoje) gerinti. Apima smulkiųjų ūkinės veiklos vykdytojų bendradarbiavimą žvejybos ir akvakultūros produktų tiekimo srityje, derinant transportavimo, platinimo, rinkodaros, reklamos, kokybės valdymo veiklą ir siekiant, kad tiekiami produktai greitai pasiektų vartotoją; 3.1.2. žuvininkystės įmonių asociacijų dalyvavimas partnerystėse (įskaitant veiklas, skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti) siekiant skatinti žvejybos ir akvakultūros produktų prekybą, kokybę ir pridėtinę vertę; 3.1.3. produkcijos pristatymas tarptautinėse parodose, mugėse ir kituose viešinimo renginiuose. 3.2. Galimi pareiškėjai: 3.2.1. labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės statusą, kaip jis apibrėžtas Smulkiojo ir vidutinio verslo įstatyme, atitinkanti įmonė arba verslininkas (toliau – MVĮ), užsiimantis žvejybos ir (arba) akvakultūros produktų perdirbimu ir turintis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą gyvūninio maisto tvarkymo subjekto veterinarinį patvirtinimą ar registravimą; 3.2.2. klasteris, kai PĮP teikia MVĮ (kartu su partneriais), užsiimanti akvakultūra, versline žvejyba vidaus vandenyse, versline žvejyba jūrų vandenyse ir (arba) žvejybos ir akvakultūros produktų prekybos veikla ir atitinkamai turinti: a) arba Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą veterinarinį patvirtinimą ar registravimą, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą; b) ir (arba) Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą gyvūninio maisto tvarkymo subjekto veterinarinį patvirtinimą ar registravimą; c) ir (arba) perleidžiamąją teisę į žvejybos galimybes jūrų vandenyse; d) ir (arba) perleidžiamąją teisę į žvejybos vidaus vandenyse kvotą; e) ir (arba) perleidžiamąją teisę naudoti verslinės žvejybos įrankius priekrantės žvejybai, f) ir (arba) verslinės žvejybos kitų jūrų vandenyse leidimą (toliau - žuvininkystės sektoriaus MVĮ); 3.2.3. asociacija, įregistruota pagal LR asociacijų įstatymą arba GO (toliau kartu vadinamos asociacijomis); 3.2.4. kooperatyvas, įregistruotas pagal LR kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymą; 3.2.5. Pramonės, prekybos ir amatų rūmai, įsteigti pagal LR prekybos, pramonės ir amatų rūmų įstatymą. 3.3. PĮP gali būti teikiamas kartu su partneriais. Kai PĮP teikia Aprašo 3.2.2arba 3.2.5 papunktyje nurodytas pareiškėjas ir (arba) projekte numatoma įgyvendinti Aprašo 3.1.1 papunktyje numatytas veiklas, projektas turi būti įgyvendinamas su partneriais. 3.4. Vieno kvietimo teikti PĮP metu tas pats pareiškėjas gali teikti tik vieną PĮP. 3.5. jei pareiškėjas arba partneris yra gamintojų organizacija, negali būti remiamos projekto veiklos, susijusios su Gamybos ir prekybos plane (patvirtintas Žvejybos produktų gamintojų organizacijų ir akvakultūros produktų gamintojų organizacijų pripažinimo ir pripažinimo panaikinimo taisyklėse nustatyta tvarka) numatytų veiklų ir (ar) priemonių įgyvendinimu. 3.6. Projekto veiklos gali būti vykdomos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d. 3.7. Siektini stebėsenos rodikliai (1 projektas = mažiausiai 1 rodiklis, prie kurio prisidedama. PĮP planuojama pasiekti rodiklio CR16 reikšmė turėtų atitikti projekte dalyvaujančių galutinės naudos gavėjų žuvininkystės sektoriaus MVĮ skaičių, pateiktą, kartu su PĮP teikiamame, užpildytame Aprašo 1 priede): |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.8. Pagal Aprašą įgyvendinami PĮP prisideda prie: 3.8.1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos (toliau – plėtros programa) pažangos priemonės NR. 15-001-01-14-03 „Sudaryti sąlygas perspektyvioms, konkurencingoms ir patrauklioms tvarios žvejybos, darnios akvakultūros, saugaus žuvininkystės produktų tiekimo veikloms ir panaudoti mėlynosios ekonomikos teikiamas galimybes žvejybos ir akvakultūros regionuose“ (toliau – pažangos priemonė) veiklos „Rinkų priemonės (įskaitant skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti)“; 3.8.2. pažangos priemonės rezultato rodiklio „Subjektų, didinančių išteklių naudojimo efektyvumą gamybos ir (arba) perdirbimo veikloje, skaičius (vnt.)“; 3.8.3. įgyvendinant plėtros programos pažangos priemonę įgyvendinamo 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano uždavinio „Didinti žemės ūkio, maisto pramonės, žuvininkystės sektoriuose sukuriamą pridėtinę vertę bei konkurencingumą“; 3.9. Numatyti veiksmai prisidės prie aprūpinimo maistu (žuvininkystės produktais), jo kokybės ir atsekamumo, tvarių tiekimo grandinių formavimo, prisidedant prie Europos žaliojo kurso, „Nuo ūkio iki stalo“ strategijos ir atitinkamai prie Baltijos jūros regiono strategijos tikslo padidinti gerovę įgyvendinimo.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir su jais susijusių Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatų laikymosi reikalavimai: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamos Chartijoje nustatytų pagrindinių teisių nuostatos: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. 4.2. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą. 4.3. Pagal aprašą įgyvendinamu projektu tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai) neprisidedama prie HP įgyvendinimo. Priemonės įgyvendinimas nedaro tiesioginio poveikio Chartijos nuostatoms. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Reikalavimai teikiant valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. Valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama. 5.2. Nereikšminga (de minimis) pagalba teikiama pareiškėjui ir (ar) partneriui ir (ar) projekte dalyvaujančiam galutinės naudos gavėjui, vykdančiam kitą (papildomą) veiklą nei pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veikla arba žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veikla, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831 ir laikantis šių nuostatų: 5.2.1. teikiant paramą turi būti tenkinamos Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio, 3 straipsnio 5, 8 ir 9 dalies bei 5 straipsnio nuostatos; 5.2.2. tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar apskaitą, bus užtikrinama, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas (ES) 2023/2831 netaikomas, nebūtų naudojama de minimis pagalba, suteikta pagal šį reglamentą; 5.2.3. bendra vienam ūkio subjektui (kaip jis apibrėžtas Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje) suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma per bet kurį trejų metų laikotarpį negali viršyti 300 000 Eur; 5.3. Agentūra patikrina informaciją, ar ūkio subjektui (įskaitant su šiuo ūkio subjektu Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) pagal Aprašą suteikus paramą nebus viršyta nustatyta nereikšmingos (de minimis) pagalbos riba, ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pateikia duomenis apie suteiktą paramą. 5.4. Visi su de minimis pagalbos teikimu susiję dokumentai saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal veiklą suteikimo dienos (Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 3 ir 7 dalys). 5.5. Pagalbos gavėjas pagal Aprašą jam išmokėtą neteisėtos ar nesuderinamos pagalbos sumą privalo sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka laikantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Projektų atrankos kriterijai |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.4. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus PFAT 3 priede, išskyrus 6 punkte ir 2.3, 7.2 papunkčiuose nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus ir (ar) vertinimo aspektus. 6.5. Statiniai, į kuriuos investuojama paramos lėšomis, pareiškėjui arba partneriui(-iams) priklauso nuosavybės teise ne vėliau kaip nuo PĮP pateikimo dienos (išskyrus Aprašo 6.6 papunktyje numatytus atvejus). 6.6. Investuoti paramos lėšomis į statinius, valdomus pareiškėjo arba partnerio pagal nuomos, panaudos ar kitas teisėto naudojimosi nekilnojamuoju turtu sutartis, galima tik tada, kai tos sutartys sudarytos su valstybės ar savivaldybės nekilnojamojo turto valdytoju ir ne vėliau kaip iki PĮP pateikimo dienos yra įregistruotos VĮ Registrų centre. 6.7. Kai statiniai, į kuriuos investuojama paramos lėšomis, priklauso pareiškėjui arba partneriui su kitais asmenimis, pateikiamas rašytinis bendraturčio (-ių) sutikimas investuoti į jam kartu su pareiškėju arba partneriu priklausantį turtą ir plėtoti PĮP numatytą veiklą ne trumpiau kaip 10 metų nuo PĮP pateikimo dienos. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.1. Tęstinumo laikotarpis (reikalavimai) taikomas, kai projektų veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą arba gamybą (pvz., prekių ar paslaugų kūrimą), taip, kaip nurodyta PFAT aštuntame skirsnyje „Investicijų tęstinumas“. Tokiu atveju partnerystė turi būti užtikrinama ir Aprašo 6.1.1 papunktyje nustatytos partnerystės sutarties turi būti laikomasi ne trumpiau nei iki kontrolės laikotarpio pabaigos, kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais). 7.2. Paramos gavėjas projekto įgyvendinimo metu, taip pat kontrolės laikotarpiu (jei nustatyta prievolė užtikrinti investicijų tęstinumą, kai jis taikomas pagal Aprašo 7.1 papunktį) be Agentūros sutikimo negali perleisti, parduoti ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto paramos lėšos. Jei paramos gavėjas nori įkeisti turtą, jis turi pateikti Agentūrai finansų įmonės ar kredito įstaigos sprendimą, kuriuo patvirtinama paskolos suteikimo galimybė, ir (arba) pasirašytą paskolos suteikimo sutartį ir gauti Agentūros sutikimą, kuris gali būti suteikiamas tik tiems paramos gavėjams, kurie PĮP finansų įmonės ar kredito įstaigos paskolą įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių. 7.3. Turto, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto paramos lėšos, išlaikymas, nustatytas Aprašo 7.2 papunktyje, gali būti sutrumpinamas iki 3 metų, kai paramos gavėjas atitinka MVĮ statusą. Kai turto, kurį paramos gavėjas nori perleisti ar kitokiu būdu suvaržyti, tinkamų finansuoti išlaidų suma viršija 10 000 (dešimt tūkstančių) Eur, paramos gavėjas turi gauti Agentūros sutikimą, kuris gali būti suteikiamas, jei tai nepakenks projekto tikslams. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Kiti reikalavimai |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.1. Projektų atrankos būdas – konkurso. 8.2. PĮP teikiamas, administruojamas ir įgyvendinamas, pirkimai atliekami (netaikoma, kai tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai) laikantis PFAT nustatytų reikalavimų ir tvarkos. Kartu su PĮP (forma patvirtinta PFAT 1 priede) teikiami priedai ir dokumentai: 8.2.1. užpildytas Aprašo 1 priedas; 8.2.2. kai statiniai, į kuriuos investuojama paramos lėšomis, priklauso pareiškėjui arba partneriui su kitais asmenimis, pateikiamas bendraturčio sutikimas, kaip nurodyta Aprašo 6.7 papunktyje; 8.2.3. kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), įskaitant, kai PĮP teikia klasteris, galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, kaip nustatyta Aprašo 6.1.1 papunktyje; 8.2.4. kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais): 8.2.4.1. partnerio deklaracija pagal PFAT 1 priedo 1 priede pateiktą formą; 8.2.4.2. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PFAT 1 priedo 2 priede pateiktą formą; 8.2.5. tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 2 (du) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki PĮP pateikimo šių prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Šis reikalavimas netaikomas, kai tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai; 8.2.6. jeigu pareiškėjas iki PĮP pateikimo įvykdo pirkimus, šių pirkimų dokumentus pareiškėjas turi pateikti Agentūrai kartu su PĮP; 8.2.7. kai nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama paramos lėšomis, priklauso pareiškėjui arba partneriui su kitais asmenimis, pateikiamas rašytinis bendraturčio (-ių) sutikimas investuoti į jam kartu su pareiškėju arba partneriu priklausantį turtą, kaip nurodyta Aprašo 6.7 papunktyje; 8.2.8. prie PĮP gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys PĮP pateiktą informaciją, atitiktį Aprašo 6.5, 6.6 arba 9.2.1.3.1 papunkčiuose (kai aktualu) nustatytiems reikalavimams. 8.3. Sprendimą dėl projektų finansavimo priima Agentūros direktorius arba jo įgaliotas asmuo Agentūros nustatyta sprendimų dėl projektų finansavimo priėmimo tvarka. 8.4. PFAT 122–124 punktuose nustatytais terminais teikiamos veiklos ataskaitos, kuriose nurodoma pagrindinė projekto įgyvendinimo informacija. 8.5. Mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas nustatomas projekto sutartyje. Galimų teikti mokėjimo prašymų skaičius neribojamas ir nustatomas projekto sutartyje. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.1. Projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d., su sąlyga, kad visos projekto veiklos nėra baigtos iki pareiškėjui pateikiant PĮP. 9.2. Pagal Aprašą tinkami finansuoti išlaidų tipai (kategorijos): 9.2.1. pagal Aprašo 3.1.1 papunktyje nurodytą remiamą veiklą: 9.2.1.1. Transporto priemonės. N1 kategorijos bazinės komplektacijos transporto priemonės ir (arba) su O2 priekabomis, arba O2 priekabos, arba SP klasės transporto priemonės (įrengta kaip maisto prekių pardavimo vieta), kaip nurodyta Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimuose, patvirtintuose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“, atitinkančios reikalavimus: 9.2.1.1.1. parama naujų N1 klasės grynųjų elektromobilių įsigijimui skiriama tik tuo atveju, jei nebuvo pasinaudota iš Modernizavimo fondo lėšų juridiniams asmenims taikoma kompensacija naujų N1 klasės grynųjų elektromobilių įsigijimui. Duomenų patikrinimui Agentūra raštu kreipiasi į Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrą; 9.2.1.1.2. parama įsigyti nurodytas N1 klasės transporto priemones kroviniams vežti (išskyrus G kategorijos – padidinto važumo transporto priemones (visureigius)) ir (ar) mobiliajai prekybai vykdyti teikiama tuo atveju, kai N1 klasės transporto priemonėje yra 2 arba 3 sėdimosios vietos, krovinių skyrius atskirtas pertvara ir jame nėra langų, O2 ir SP klasės transporto priemonėje įrengta prekybinė zona su šaldoma patalpa (arba be jos) ir kai tai susiję su projekto veikla. 9.2.1.2. Prekybiniai baldai, prekybinė, sandėliavimo, produktų apdorojimo ir (arba) paruošimo realizacijai (įskaitant fasavimo ar pakavimo, kompiuterinę ir programinę, susijusią su įrangos ar proceso valdymu) įranga. Pavyzdžiui, stelažai, lentynos, šaldymo vitrinos, šaldytuvai, šaldikliai, termodėžės, mechaniniai-hidrauliniai vežimėliai ir (ar) krautuvai, išskyrus teleskopinius, ir kita. 9.2.1.3. Prekybos (įskaitant sandėliavimo) vietų įrengimas: 9.2.1.3.1. paprastojo remonto išlaidos, kai atliekami keli paprastojo remonto darbai vienu metu. Jeigu projekte numatytai įsteigti prekybos (įskaitant prekybos vietas, steigiamas miestuose) vietai planuojami statybos darbai, nurodyti statybos techniniame reglamente STR 1.01.08:2002 „Statinio statybos rūšys“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 622 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.08:2002 „Statinio statybos rūšys“ patvirtinimo“, su PĮP arba ne vėliau kaip su pirmuoju mokėjimo prašymu turi būti pateiktas paprastojo remonto projektas, parengtas pagal normatyvinius statybos techninių dokumentų reikalavimus); 9.2.1.3.2. infrastruktūros pritaikymas (apšvietimo įrengimas, vandens tiekimo (įskaitant vandens gręžinį) įrengimo ir nuotekų šalinimo sistemos įrengimo ir (ar) sutvarkymo išlaidos); 9.2.1.3.3. saulės baterijos, saulės kolektoriai, saulės moduliai, geoterminio šildymo, oras–oras, oras–vanduo šildymo sistemos, kai energija naudojama projekto veiklos poreikiais (pardavimui skirta energija neremiama). 9.2.1.4. Prekybinių kioskų įsigijimo. 9.2.1.5. Prekybos skaitmenizavimo: 9.2.1.5.1. e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimo, įskaitant išteklių valdymo sistemos integravimą, išlaidos; 9.2.1.5.2. realizavimui būtinų apskaitos, sandėlio, užsakymų ir maršrutų valdymo ir kitų būtinų sistemų įsigijimo ar sukūrimo ir pritaikymo paslaugų išlaidos. 9.2.1.6. Prekės ženklo, logotipo, pakuotės dizaino sukūrimo paslaugos. Įskaitant konsultacijas, dizaino kūrimą, darbinius failus, naudojimo vadovus (aprašus), pavyzdžių pagaminimą, mokesčius už paraiškos registruoti prekės ženklą, logotipą pateikimą, prekės ženklo įregistravimą, paskelbimą ir liudijimo išdavimą. Prekės ženklas, logotipas turi būti įregistruotas Lietuvos Respublikos valstybiniame patentų biure, ženklo registracijos liudijimas Agentūrai pateikiamas ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu. 9.2.1.7. Rinkodaros ir populiarinimo priemonės, skirtos įmonių grupės produktų žinomumui didinti (ne daugiau 30 proc. kitų Aprašo 3.1.1 papunktyje nurodytos veiklos tinkamų finansuoti projekto išlaidų): 9.2.1.7.1. informacinių skydelių (reklamjuostės), vaizdo ir (ar) garso klipų ir (ar) vaizdo filmų (informacinio siužeto) kūrimo ir demonstravimo, lankstinukų, rinkodaros socialiniuose tinkluose, vaizdo reklamos internete, mobiliosios rinkodaros, reklamos elektroniniu paštu, reklamos interneto portaluose, turinio rinkodaros (internetiniai dienoraščiai, elektroninės knygos ir kiti elektroniniai leidiniai, nuotraukos ir 3D turai, instrukcijos ir vadovai ir pan.) išlaidos; 9.2.1.7.2. interneto svetainės sukūrimo (ne e. pardavimo sandorių) ir atnaujinimo išlaidos, kurios gali sudaryti ne daugiau nei 2500 Eur (be PVM) tinkamų finansuoti išlaidų sumos; 9.2.1.7.3. trumpalaikių renginių organizavimo išlaidos (degustacijos (neapima degustuojamos produkcijos savikainos ar įsigijimo), gamybos proceso pristatymų ir pan.); 9.2.1.7.4. bendro rinkodaros plano parengimo paslaugos. 9.2.1.8. Žuvies atsekamumo sistemos pirkimas ar modernizavimas ir įdiegimas, įskaitant atsekamumo programinės įrangos pirkimą ar išplėtimą, įskaitant jos įdiegimą, taip pat paramos gavėjo darbuotojų, kurie yra šios programos įrangos naudotojai, mokymas. 9.2.1.9. Įrangos ar prietaisų, užtikrinančių žuvų produktų atsekamumo sistemų funkcionavimą, įsigijimas, įskaitant kompiuterinės ir programinės įrangos, tinkamos šios sistemos veikimui, įsigijimas, skaitytuvų, terminalų, brūkšninių kodų spausdintuvų, svėrimo įrangos įsigijimas, radijo dažnio atpažinimo (RFID) etikečių įsigijimas, elektroninių lustų arba duomenų bazių kūrimas ir programinės įrangos techninė pagalba. 9.2.1.10. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.9–10.11 papunkčiuose. Kuriam ekonomikos sektoriui pagal EVRK 2 klasifikatorių priklauso paramos gavėjas, nustatoma pagal įmonės kodą. Įmonės kodą įvedus į paieškos langelį Institucinių sektorių paieška (stat.gov.lt) gaunamas EVRK kodas. Tuomet EVRK klasifikatoriuje[1] pagal kodą randama, kuriam ekonominiam sektoriui priklauso paramos gavėjas; 9.2.1.11. Projektą vykdančio personalo komandiruočių (vykdančio personalo komandiruotės projekto veikloms vykdyti) transporto išlaidos (apmokamos taikant transporto išlaidų fiksuotuosius įkainius) apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus Aprašo 10.34–10.47 papunkčiuose. 9.2.2. Kai įgyvendinama Aprašo 3.1.2 papunktyje remiama veikla: 9.2.2.1. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.6–10.8 papunkčiuose. Kuriam ekonomikos sektoriui pagal EVRK 2 klasifikatorių priklauso paramos gavėjas, nustatoma pagal įmonės kodą. Įmonės kodą įvedus į paieškos langelį Institucinių sektorių paieška (stat.gov.lt) gaunamas EVRK kodas. Tuomet EVRK klasifikatoriuje[1] pagal kodą randama, kuriam ekonominiam sektoriui priklauso paramos gavėjas; 9.2.2.2. Projektą vykdančio personalo ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus Aprašo 10.24–10.47 papunkčiuose, 9.2.2.3. Aprašo 3.1.2 papunktyje numatytoms projekto veikloms įgyvendinti reikalingų paslaugų pirkimas: 9.2.2.3.1. konsultavimo, studijų, ekspertų, tyrimų, audito, vertinimų, kitų paslaugų, susijusių su finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimu, pirkimas; 9.2.2.3.2. mokomųjų renginių (seminarų, konferencijų, mokymų bei kitų informacinių renginių) organizavimo išlaidos. 9.2.2.4. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti ir eksploatuoti tais atvejais, kai šis turtas reikalingas aprašo 3.1.2 papunktyje numatytoms projekto veikloms įgyvendinti. 9.2.2.5. Rinkodaros ir populiarinimo priemonės, skirtos įmonių grupės produktų žinomumui didinti: 9.2.2.5.1. informacinių skydelių (reklamjuostės), vaizdo ir (ar) garso klipų ir (ar) vaizdo filmų (informacinio siužeto) kūrimo ir demonstravimo, lankstinukų, rinkodaros socialiniuose tinkluose, vaizdo reklamos internete, mobiliosios rinkodaros, reklamos elektroniniu paštu, reklamos interneto portaluose, turinio rinkodaros (internetiniai dienoraščiai, elektroninės knygos ir kiti elektroniniai leidiniai, nuotraukos ir 3D turai, instrukcijos ir vadovai ir pan.) išlaidos; 9.2.2.5.2. interneto svetainės sukūrimo (ne e. pardavimo sandorių) ir atnaujinimo išlaidos, kurios gali sudaryti ne daugiau nei 2500 Eur (be PVM) tinkamų finansuoti išlaidų sumos; 9.2.2.5.3. trumpalaikių renginių organizavimo išlaidos (degustacijos (neapima degustuojamos produkcijos savikainos ar įsigijimo), gamybos proceso pristatymų ir pan.); 9.2.2.5.4. bendro rinkodaros plano parengimo paslaugos. 9.2.3. Kai įgyvendinama Aprašo 3.1.3 papunktyje remiama veikla: 9.2.3.1. dalyvavimo tarptautinėse parodose išlaidos, kai paramos gavėjas dalyvauja parodoje kaip parodos dalyvis, turėdamas savo stendą arba erdvę, kurioje jis gali pristatyti savo produkciją, paslaugas ar naujoves. Kai tarptautinėje parodoje dalyvauja MVĮ, šios tinkamos finansuoti išlaidos yra apskaičiuojamos atitinkamai pagal Aprašo 10.12–10.23 papunkčiuose nustatytus fiksuotuosius vieneto įkainius. 9.2.3.2. dalyvavimas mugėse ir kituose viešinimo renginiuose (išskyrus, kai dalyvavimas finansuojamas pagal Aprašo 9.2.3.1 papunktį), kurias sudaro: 9.2.3.2.1. dalyvavimo trumpalaikiuose renginiuose vietos nuomos išlaidos. Išlaidos, skirtos išsinuomoti patalpas prekybai arba prekybos plotui, taip pat vietos nuomai, kai planuojama dalyvauti trumpalaikiuose, vienkartiniuose renginiuose (pvz., mugėse, parodose ir pan.); 9.2.3.2.2. produktų transportavimo išlaidos. Transporto nuomos, transportavimo paslaugų išlaidos. 9.2.4. Matomumo ir informavimo apie projektą išlaidos. Viešinimo tvarka nustatyta Komunikacijos nuostatuose (PFAT 6 priedas). Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.2–10.5 papunkčiuose. Kai įgyvendinant projektą įsigyjamos transporto priemonės, kiti panašaus pobūdžio (dydžio) kaip transporto priemonė daiktai, taikomos matomumo ir informavimo priemonės, nurodytos PFAT 6 priedo 5.5–5.6 papunkčiuose. 9.2.5. Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo Aprašo 3.1.1–3.1.2 papunkčiuose ir 3.1.3 papunktyje, kai PĮP teikiamas su partneriu (-iais), numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų (Aprašo 9.2.1–9.2.4 papunkčiai). Netiesioginės projekto išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąją normą, nustatytą Aprašo 10.1 papunktyje. 9.3. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi atitikti projektų išlaidų reikalavimus, nustatytus PFAT V skyriuje. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Taikomi Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre privalomoms matomumo ir informavimo priemonėms nustatyti supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras Parengti fiksuotųjų dydžių tyrimai EJRŽAF lėšomis finansuojamoms veikloms https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/parengti-fiksuotuju-dydziu-tyrimai/1105#c-47/t-81
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.24. |
Projektą vykdančio personalo ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos |
FĮ-56-01 |
- |
Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 1-oje šalių grupėje |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.25. |
FĮ-56-02 |
- |
Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 2-oje šalių grupėje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.26. |
FĮ-56-03 |
- |
Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 3-oje šalių grupėje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.27. |
FĮ-56-04 |
- |
Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 4-oje šalių grupėje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.28. |
FĮ-56-05 |
- |
Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 5-oje šalių grupėje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.29. |
FĮ-56-06 |
- |
Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 6-oje grupėje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.30. |
FĮ-56-07 |
- |
Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 7-oje grupėje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.31. |
FĮ-56-08 |
- |
Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 8-oje grupėje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.32. |
FĮ-56-09 |
- |
Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 9-oje grupėje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.33. |
FĮ-56-10 |
- |
Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 10-oje grupėje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.34. |
Projektą vykdančio personalo komandiruočių transporto išlaidos |
FĮ-57-01 |
- |
Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas neviršija 99 km |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.35. |
FĮ-57-02 |
- |
Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 100 km iki 499 km; |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.36. |
FĮ-57-03 |
- |
Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 500 km iki 1999 km |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.37. |
FĮ-57-04 |
- |
Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 2000 km iki 2999 km |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.38. |
FĮ-57-05 |
- |
Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 3000 km iki 3999 km |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.39. |
FĮ-57-06 |
- |
Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės ar ekologiškos kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 4000 km iki 7999 km |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.40. |
FĮ-57-07 |
- |
Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės ar ekologiškos kelionės į vieną pusę atstumas siekia 8000 km ir daugiau |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.41. |
FĮ-57-08 |
- |
Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 100 km iki 499 km |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.42. |
FĮ-57-09 |
- |
Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 500 km iki 1999 km |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.43. |
FĮ-57-10 |
- |
Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 2000 km iki 2999 km |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.44. |
FĮ-57-11 |
- |
Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 3000 km iki 3999 km |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.45. |
FĮ-57-12 |
- |
Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas neviršija 99 km |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.46. |
Projektą vykdančio personalo komandiruočių transporto išlaidos |
FĮ-58-01 |
- |
Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo tarpmiestinės kelionės išlaidų Lietuvoje fiksuotasis vieneto įkainis, apmokamas už nuvažiuotą 1 km, be PVM |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.47. |
FĮ-58-02 |
- |
Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo tarpmiestinės kelionės išlaidų Lietuvoje fiksuotasis vieneto įkainis, apmokamas už nuvažiuotą 1 km, su PVM |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||