Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, Linijinis piešimas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE PRIEMONĖS „Rinkų priemonės (įskaitant skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti)“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠo PATVIRTINIMO

 

2024 m. birželio 10 d. Nr. 3D-456

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 2021 m. liepos 7 d.  Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 4.1.1 papunktį,

t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Rinkų priemonės (įskaitant skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                Kęstutis Navickas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2024 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. 3D-456

 

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS ANTROJO PRIORITETO „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo SĄJUNGOJE“ PRIEMONĖS „Rinkų priemonės (įskaitant skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti)“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Prioritetas

Konkretus tikslas

Sektorius, prie kurio turi būti prisidedama projektu

Paramos gavėjų rūšis

Projektų susietumas su jūrų ir kitais vandenimis

Specialiosios projektų sąsajos

Projektų rūšis

Intervencinių priemonių rūšis

Paramos formos kodas

1

2

3

4

5

6

7

8

9

02 „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“,

Reglamento (ES) 2021/1139

26 straipsnio 1 dalies b punktas

2.2. Skatinti žvejybos ir akvakultūros produktų prekybą, kokybę ir pridėtinę vertę, taip pat tų produktų perdirbimą.

01 Žvejyba

02 Akvakultūra

03 Perdirbimas

04 Integruotasis / daugiasektoris

 

01 Gamintojų organizacija (angl. santrumpa PO)

04 Privati įmonė – labai maža

05 Privati įmonė – MVĮ (mažoji ar vidutinė įmonė)

09 Nevyriausybinė organizacija (NVO) / asociacija

16 Kita

 

01 Jūros

02 Vidaus vandenys

03 Abu

04 Netaikoma

 

31 Su klimato kaita susijęs veiksmas

7 Investicijos atsekamumui gerinti

9 Prekybos veikla

53 Maisto kokybė ir higiena

02. Ekonomiškai gyvybingų, konkurencingų ir patrauklių žvejybos, akvakultūros ir perdirbimo sektorių sąlygų skatinimas

01 Dotacijos

 

II.        SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

 

1. Taikomi teisės aktai ir sąvokos

 

1.1. Teisės aktai:

1.1.1.   2012 m. lapkričio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1151/2012 dėl žemės ūkio ir maisto produktų kokybės sistemų;

1.1.2. 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000;

1.1.3.   2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060);

1.1.4.   2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1139);

1.1.5.   2022 m. sausio 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2022/79, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1139 taikymo taisyklės dėl veiksmų lygmens įgyvendinimo duomenų registravimo, perdavimo ir pateikimo;

1.1.6. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamento (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas (ES) 2023/2831);

1.1.7.   Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programa (toliau – Žuvininkystės programa), patvirtinta 2022 m. spalio 31 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C (2022) 8008;

1.1.8. Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymas;

1.1.9.   Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-798 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“;

1.1.10. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau – PFAT), patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3D- 3D-414 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklių patvirtinimo“;

1.1.11. Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2021–2030 metais planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 3D-89 „Dėl Lietuvos akvakultūros sektoriaus plėtros 2021–2030 metais plano patvirtinimo“;

1.1.12. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas (toliau – Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas).

1.2. Sąvokos:

1.2.1. E. pardavimo sandorio sudarymo sprendimas – informacinėmis technologijomis paremti sprendimai, leidžiantys vykdyti produkcijos pirkimo ir pardavimo procesą internetu, įskaitant ir gaminių ir (ar) paslaugų paieškos, krepšelio (užsakymo) suformavimo, mokėjimo atlikimo bei užsakymo įvykdymo ir valdymo funkcijas (pavyzdžiui, el. parduotuvė, „verslas verslui“ (B2B), „verslas vartotojui“ (B2C) sprendimai, įskaitant ir integraciją su išteklių valdymo sistemomis tiek, kiek tai būtina e. pardavimo sandorio sudarymo sprendimui).

1.2.2. Išteklių valdymo sistemos integravimas – informacinėmis technologijomis grįstų išteklių valdymo sprendimų sujungimas, pritaikymas ir (ar) susiejimas su e. pardavimo sandorio sudarymo sprendimais, siekiant užtikrinti automatizuotą su užsakymais ir klientais susijusių duomenų perdavimą tarp šių sistemų.

1.2.3. Klasteris – ūkio subjektų ir (arba) mokslo ir studijų institucijų, ir (arba) kitų subjektų grupė, funkcionuojanti partnerystės principu ir kurios nariai veikia tarpusavyje įvairiose ekonominės veiklos ir iniciatyvų srityse, siekdami padidinti ekonominį savo veiklos efektyvumą. Turi veikti pagal jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį.

1.2.4. Pačios įmonės pagamintos produkcijos pardavimo pajamos – pajamos, gaunamos iš pagamintų prekių (suteiktų paslaugų) pardavimo per ataskaitinį laikotarpį ir nurodomos tokiuose dokumentuose, kurie įrodo paties pareiškėjo pagamintų prekių (suteiktų paslaugų) pardavimo mastą. Pajamos, gaunamos už prekių ar paslaugų perpardavimą, nėra laikomos paties pareiškėjo pagamintos produkcijos pardavimo pajamomis.

1.2.5. Pridėtinės vertės kūrimo grandinė – tarpusavyje susijusių veiklų, kurių kiekviena suteikia papildomą vertę kuriant, tobulinant ir realizuojant produktą (-us), sistema;

1.2.6. Tarptautinė pridėtinės vertės kūrimo grandinė – tai daugiau negu vienoje šalyje vykdoma koordinuota bendradarbiavimo tinklui priklausančių įmonių veikla, kuri padeda įmonėms išlikti konkurencingoms, užtikrina įmonių sąnaudų mažinimą bei produktų pristatymą laiku galutiniam pirkėjui.

1.2.7. Vietinė trumpoji pridėtinės vertės kūrimo grandinė – tai vienoje šalyje vykdoma koordinuota bendradarbiavimo tinklui priklausančių įmonių veikla, kuri padeda įmonėms išlikti konkurencingoms, užtikrina įmonių sąnaudų mažinimą bei produktų pristatymą laiku galutiniam pirkėjui.

 

2. Galima didžiausia paramos suma projektui ir paramos intensyvumo norma

 

2.1. Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos antrojo prioriteto „Darnios akvakultūros veiklos skatinimas ir žvejybos bei akvakultūros produktų perdirbimas ir prekyba jais, taip prisidedant prie aprūpinimo maistu saugumo Sąjungoje“ priemonės „Rinkų priemonės (įskaitant skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti)“ (toliau – Priemonė) projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas) projektams įgyvendinti skiriama iki 610 000 (šeši šimtai dešimt tūkstančių) Eur Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo (toliau – EJRŽAF) ir bendrojo finansavimo lėšų (70 proc. iš EJRŽAF lėšų ir 30 proc. iš bendrojo finansavimo lėšų) per visą priemonės įgyvendinimo laikotarpį.

2.2. Didžiausia galima paramos suma vienam projektui iki 100 000 Eur.

2.3. Paramos intensyvumo norma:

2.3.1. ne daugiau kaip 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP)  teikia Aprašo 3.2.1 papunktyje nurodytas pareiškėjas be partnerių;

2.3.2. ne daugiau kaip 60 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai PĮP teikia Aprašo 3.2.1-3.2.2 arba 3.2.5 papunkčiuose nurodytas pareiškėjas su partneriu (-iais) arba Aprašo 3.2.3–3.2.4 papunktyje nurodytas pareiškėjas (su partneriu (-iais) arba be partnerio (-ių));

2.3.3. projekto veikloms, susijusioms su 2.3.3.1-2.3.3.3 papunkčių veiksmais, paramos intensyvumas gali būti padidinamas ne daugiau kaip iki 75 proc.:

2.3.3.1. veiksmai, kuriais remiami inovaciniai produktai, procesai arba įranga žvejybos, akvakultūros ir perdirbimo sektoriuose. Vertinama vadovaujantis sąvokomis, nustatytomis Projektų inovatyvumo vertinimo metodikoje, patvirtintoje žemės ūkio ministro 2023 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 3D-181 „Dėl projektų inovatyvumo vertinimo metodikos patvirtinimo“;

2.3.3.2. gamintojų organizacijų, gamintojų organizacijų asociacijų arba tarpšakinių organizacijų (Žvejybos produktų gamintojų organizacijų ir akvakultūros produktų gamintojų organizacijų pripažinimo ir pripažinimo panaikinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. 3D-298 „Dėl Žvejybos produktų gamintojų organizacijų ir akvakultūros produktų gamintojų organizacijų pripažinimo ir pripažinimo panaikinimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka pripažintos žvejybos produktų gamintojų arba akvakultūros produktų gamintojų organizacijos (toliau – GO)) įgyvendinami veiksmai;

2.3.3.3. veiksmai, kuriais palengvinamas iškrauto nepageidaujamo verslinių išteklių laimikio pardavimas pagal Reglamento (ES) Nr. 1379/2013 8 straipsnio 2 dalies b punktą.

2.4. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) gali leisti įgyvendinant projektą sutaupytas lėšas panaudoti šiais atvejais, neviršijant projekto sutartyje projektui skirtos finansavimo sumos:

2.4.1. jeigu numatoma projektą įgyvendinti didesnės apimties: pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (ar) įvykdyti daugiau projekto veiklų, jeigu dėl didesnės apimties projektu būtų geriau prisidedama prie Žuvininkystės programos tikslų pasiekimo ir nekeičiama projekto esmė;

2.4.2. jeigu reikia apmokėti išlaidas, kurios susidaro projekto įgyvendinimo metu Agentūros keliamų papildomų su projekto įgyvendinimu susijusių reikalavimų (pavyzdžiui, kai prašoma pateikti pažymas, turto vertinimo ataskaitą ar kt.), kurie nebuvo keliami PĮP teikimo metu;

2.4.3. jeigu reikia apmokėti išlaidas, kurios yra tinkamos finansuoti ir kurių dėl objektyvių priežasčių nebuvo įmanoma numatyti PĮP rengimo, vertinimo, sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu.

 

3. Reikalavimai projektams

 

3.1. Projekte gali būti vykdoma daugiau nei viena veikla. Pagal Aprašą remiamos veiklos:

3.1.1. žuvininkystės produktų gamintojų bendradarbiavimas, įsitraukiant į vietines trumpąsias pridėtinės vertės kūrimo grandines ir (arba) tarptautines (kai aktualu) pridėtinės vertės tiekimo grandines, įskaitant, kai pasitelkiamas skaitmeninimas žvejybos ir akvakultūros produktų atsekamumui visoje vertės grandinėje (gamyboje, perdirbime, realizacijoje) gerinti. Apima smulkiųjų ūkinės veiklos vykdytojų bendradarbiavimą žvejybos ir akvakultūros produktų tiekimo srityje, derinant transportavimo, platinimo, rinkodaros, reklamos, kokybės valdymo veiklą ir siekiant, kad tiekiami produktai greitai pasiektų vartotoją;

3.1.2. žuvininkystės įmonių asociacijų dalyvavimas partnerystėse (įskaitant veiklas, skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti) siekiant skatinti žvejybos ir akvakultūros produktų prekybą, kokybę ir pridėtinę vertę;

3.1.3. produkcijos pristatymas tarptautinėse parodose, mugėse ir kituose viešinimo renginiuose.

3.2. Galimi pareiškėjai:

3.2.1.   labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės statusą, kaip jis apibrėžtas Smulkiojo ir vidutinio verslo įstatyme, atitinkanti įmonė arba verslininkas (toliau – MVĮ), užsiimantis žvejybos ir (arba) akvakultūros produktų perdirbimu ir turintis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą gyvūninio maisto tvarkymo subjekto veterinarinį patvirtinimą ar registravimą;

3.2.2.   klasteris, kai PĮP teikia MVĮ (kartu su partneriais), užsiimanti akvakultūra, versline žvejyba vidaus vandenyse, versline žvejyba jūrų vandenyse ir (arba) žvejybos ir akvakultūros produktų prekybos veikla ir atitinkamai turinti: a) arba Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą veterinarinį patvirtinimą ar registravimą, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą; b) ir (arba) Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą gyvūninio maisto tvarkymo subjekto veterinarinį patvirtinimą ar registravimą; c) ir (arba) perleidžiamąją teisę į žvejybos galimybes jūrų vandenyse; d) ir (arba) perleidžiamąją teisę į žvejybos vidaus vandenyse kvotą; e) ir (arba) perleidžiamąją teisę naudoti verslinės žvejybos įrankius priekrantės žvejybai, f) ir (arba) verslinės žvejybos kitų jūrų vandenyse leidimą (toliau - žuvininkystės sektoriaus MVĮ);

3.2.3.   asociacija, įregistruota pagal LR asociacijų įstatymą arba GO (toliau kartu vadinamos asociacijomis);

3.2.4.   kooperatyvas, įregistruotas pagal LR kooperatinių bendrovių (kooperatyvų) įstatymą;

3.2.5.   Pramonės, prekybos ir amatų rūmai, įsteigti pagal LR prekybos, pramonės ir amatų rūmų įstatymą.

3.3.      PĮP gali būti teikiamas kartu su partneriais. Kai PĮP teikia Aprašo 3.2.2arba 3.2.5 papunktyje nurodytas pareiškėjas ir (arba) projekte numatoma įgyvendinti Aprašo 3.1.1 papunktyje numatytas veiklas, projektas turi būti įgyvendinamas su partneriais.

3.4.      Vieno kvietimo teikti PĮP metu tas pats pareiškėjas gali teikti tik vieną PĮP.

3.5.      jei pareiškėjas arba partneris yra gamintojų organizacija, negali būti remiamos projekto veiklos, susijusios su Gamybos ir prekybos plane (patvirtintas Žvejybos produktų gamintojų organizacijų ir akvakultūros produktų gamintojų organizacijų pripažinimo ir pripažinimo panaikinimo taisyklėse nustatyta tvarka) numatytų veiklų ir (ar) priemonių įgyvendinimu.

3.6. Projekto veiklos gali būti vykdomos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d.

3.7. Siektini stebėsenos rodikliai (1 projektas = mažiausiai 1 rodiklis, prie kurio prisidedama. PĮP planuojama pasiekti rodiklio CR16 reikšmė turėtų atitikti projekte dalyvaujančių galutinės naudos gavėjų žuvininkystės sektoriaus MVĮ skaičių, pateiktą, kartu su PĮP teikiamame, užpildytame Aprašo 1 priede):

 

Rodiklio pavadinimas  

Rodiklio kodas 

Matavimo vienetai 

Siektina reikšmė (priemonės lygiu)

1

2

3

4

Suinteresuotųjų subjektų bendradarbiavimo veikla (veiksmų skaičius)

CR 13

Vnt.

4

Subjektai, kurie gauna naudos iš skatinimo ir informavimo veiklos (subjektų skaičius)

CR 16

Vnt.

20

3.8. Pagal Aprašą įgyvendinami PĮP prisideda prie:

3.8.1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos (toliau – plėtros programa) pažangos priemonės NR. 15-001-01-14-03 „Sudaryti sąlygas perspektyvioms, konkurencingoms ir patrauklioms tvarios žvejybos, darnios akvakultūros, saugaus žuvininkystės produktų tiekimo veikloms ir panaudoti mėlynosios ekonomikos teikiamas galimybes žvejybos ir akvakultūros regionuose“ (toliau – pažangos priemonė) veiklos „Rinkų priemonės (įskaitant skirtas geresniam atsekamumui ir kokybei užtikrinti)“;

3.8.2. pažangos priemonės rezultato rodiklio „Subjektų, didinančių išteklių naudojimo efektyvumą gamybos ir (arba) perdirbimo veikloje, skaičius (vnt.)“;

3.8.3. įgyvendinant plėtros programos pažangos priemonę įgyvendinamo 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano uždavinio „Didinti žemės ūkio, maisto pramonės, žuvininkystės sektoriuose sukuriamą pridėtinę vertę bei  konkurencingumą“;

3.9. Numatyti veiksmai prisidės prie aprūpinimo maistu (žuvininkystės produktais), jo kokybės ir atsekamumo, tvarių tiekimo grandinių formavimo, prisidedant prie Europos žaliojo kurso, „Nuo ūkio iki stalo“ strategijos ir atitinkamai prie Baltijos jūros regiono strategijos tikslo padidinti gerovę įgyvendinimo.

 

 

4. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir su jais susijusių Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatų laikymosi reikalavimai:

 

4.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamos Chartijoje nustatytų pagrindinių teisių nuostatos: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

4.2. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą.

4.3. Pagal aprašą įgyvendinamu projektu tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai) neprisidedama prie HP įgyvendinimo. Priemonės įgyvendinimas nedaro tiesioginio poveikio Chartijos nuostatoms.

 

5. Reikalavimai teikiant valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą

 

5.1. Valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama.

5.2. Nereikšminga (de minimis) pagalba teikiama pareiškėjui ir (ar) partneriui ir (ar) projekte dalyvaujančiam galutinės naudos gavėjui, vykdančiam kitą (papildomą) veiklą nei pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veikla arba žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veikla, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831 ir laikantis šių nuostatų:

5.2.1. teikiant paramą turi būti tenkinamos Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio, 3 straipsnio 5, 8 ir 9 dalies bei 5 straipsnio nuostatos;

5.2.2. tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar apskaitą, bus užtikrinama, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas (ES) 2023/2831  netaikomas, nebūtų naudojama de minimis pagalba, suteikta pagal šį reglamentą;

5.2.3. bendra vienam ūkio subjektui (kaip jis apibrėžtas Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje) suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma per bet kurį trejų metų laikotarpį negali viršyti 300 000 Eur;

5.3. Agentūra patikrina informaciją, ar ūkio subjektui (įskaitant su šiuo ūkio subjektu Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) pagal Aprašą suteikus paramą nebus viršyta nustatyta nereikšmingos (de minimis) pagalbos riba, ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pateikia duomenis apie suteiktą paramą.

5.4. Visi su de minimis pagalbos teikimu susiję dokumentai saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal veiklą suteikimo dienos (Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 3 ir 7 dalys).

5.5. Pagalbos gavėjas pagal Aprašą jam išmokėtą neteisėtos ar nesuderinamos pagalbos sumą privalo sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka laikantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio.

 

6. Projektų atrankos kriterijai

 

Eil.

Nr.

Kriterijaus tipas

Kriterijus

Kriterijaus vertinimo metodas

1

2

3

4

6.1. Specialusis projektų atrankos kriterijus

6.1.1.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

Jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais) arba projekto įgyvendinimo planą (PĮP) teikia klasterio koordinatorius, pareiškėjas ir visi projekto partneriai pasirašo Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį.

Kai PĮP teikiamas kartu su partneriu (-iais) arba PĮP teikia klasterio, kaip jis nurodytas Aprašo 3.2.2 papunktyje, koordinatorius prie PĮP turi būti pridedama galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi projekto partneriai. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai, projektu suteikiamos de minimis (kai aktualu) pagalbos pasiskirstymas tarp partnerių / pareiškėjo ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių. Atitiktis reikalavimui turi būti išlaikyta projekto įgyvendinimo laikotarpiu. Projekto įgyvendinimo laikotarpiu gali būti pasirašomos sutartys su naujais projekto įgyvendinimo partneriais. Jei projekto įgyvendinimo metu nutraukiama Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis su kuriuo nors iš partnerių, apie tai informuojama Agentūra, kuri turi įvertinti, ar projektas gali būti toliau įgyvendinamas.

6.1.2.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

Kai PĮP teikia klasterio koordinatorius, asociacija arba kooperatyvas, jo nariais turi būti ne mažiau kaip 3 veikiančios, tarpusavyje nesusijusios žuvininkystės sektoriaus įmonės, atitinkančios MVĮ statusą. Kai PĮP teikia prekybos, pramonės ir amatų rūmai (toliau – PPAR), projekto partneriais turi būti ne mažiau kaip 3 veikiančios, tarpusavyje nesusijusios žuvininkystės sektoriaus MVĮ.

MVĮ statuso atitiktis patikrinama vadovaujantis Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme nurodyta smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų samprata, remiantis „Sodros“ ir VĮ Registrų centro duomenimis.

Įmonių tarpusavio susietumas tikrinamas vadovaujantis Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo nuostatomis.

Žuvininkystės sektoriaus įmonė – įmonė, užsiimanti akvakultūra, žvejybos ir (arba) akvakultūros produktų perdirbimu, versline žvejyba vidaus vandenyse ir (arba) versline žvejyba jūrų vandenyse ir atitinkamai turinti:

a) arba Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą veterinarinį patvirtinimą ar registravimą, leidžiantį vykdyti akvakultūros veiklą;

b) ir (arba) Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos suteiktą gyvūninio maisto tvarkymo subjekto veterinarinį patvirtinimą ar registravimą;

c) ir (arba) perleidžiamąją teisę į žvejybos galimybes jūrų vandenyse;

d) ir (arba) perleidžiamąją teisę į žvejybos vidaus vandenyse kvotą;

e) ir (arba) perleidžiamąją teisę naudoti verslinės žvejybos įrankius priekrantės žvejybai;

f) ir (arba) verslinės žvejybos kitų jūrų vandenyse leidimą.

Veikianti įmonė – Juridinių asmenų registre įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos skyriams ir patvirtintus metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui.

Atitiktis reikalavimui turi būti išlaikyta projekto įgyvendinimo laikotarpiu. Jei projekto įgyvendinimo metu projektas nebeatitinka šio kriterijaus, atitiktis turi būti atkurta per 20 d. d. (esant išskirtinėms aplinkybėms, kurias paramos gavėjas pagrindžia ir įrodo, Agentūros sprendimu šis terminas gali būti pratęstas dar 20 d. d.). Per laikotarpį, kuriuo projektas laikinai neatitinka šio kriterijaus, projekto veiklos turėtų būti pristabdytos, nebent Agentūra priimtų kitokią rekomendaciją.

6.2. Prioritetiniai projektų atrankos kriterijai (mažiausias privalomas surinkti prioritetinių balų skaičius – 30):

6.2.1.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Ne mažiau negu 2 projekte dalyvaujantys klasterio, asociacijos, kooperatyvo nariai / PPAR projekto partneriai (žuvininkystės sektoriaus MVĮ) arba PĮP teikianti žvejybos ir (arba) akvakultūros produktų perdirbimo MVĮ veikia ne trumpiau kaip dvejus metus iki PĮP pateikimo dienos ir kiekvieno jų metinės pajamos ataskaitiniais metais, gautos už pačių pagamintą produkciją (žvejybos įmonių pirminio pardavimo pajamos arba akvakultūros įmonių savo užaugintos ir realizuotos produkcijos pardavimo pajamos), yra ne mažesnės kaip 120 000 eurų (be PVM).

Suteikiama – 20 balų.

Pirminio pardavimo pajamos vidaus vandenyse apskaičiuojamos Aplinkos apsaugos departamentui prie Aplinkos ministerijos deklaruotą sugavimų kiekį dauginant iš vidutinės kainos Eur/kg, nurodytos naujausioje (PĮP pateikimo metu) vidaus vandenų žvejybos įmonių Gamintojų organizacijos metinėje ataskaitoje. Žvejybos įmonių pirminio pardavimo pajamos nustatomos pagal žuvininkystės duomenų tvarkytojos Žuvininkystės tarnybos prie Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos duomenis. Akvakultūros įmonių savo užaugintos ir realizuotos produkcijos pardavimo pajamos ir žvejybos ir (arba) akvakultūros produktų perdirbimo įmonių pagamintos produkcijos pajamos nustatomos pagal žuvininkystės duomenų tvarkytojo valstybės įmonės Žemės ūkio duomenų centro (toliau – Centras) duomenis.

6.2.2..

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Projekto įgyvendinime dalyvauja daugiau galutinių naudos gavėjų (žuvininkystės sektoriaus MVĮ)

6.2.2.1. Aukštesnis įvertinimas suteikiamas tiems projektams, kurių įgyvendinime dalyvauja ir galutiniais naudos gavėjais tampa daugiau žuvininkystės sektoriaus MVĮ. Vertinimo skalė:

6.2.2.1.1. 10 ir daugiau – suteikiama 30 balų;

6.2.2.1.2. nuo 8 iki 9 – suteikiami 25 balai;

6.2.2.1.3. nuo 6 iki 7 – suteikiama 20 balų;

6.2.2.1.4. nuo 4 iki 5 – suteikiama 15 balų;

6.2.2.1.5. nuo 2 iki 3 – suteikiama 10 balų;

6.2.2.2. PĮP teikia žvejybos ir (arba) akvakultūros produktų perdirbimo įmonė be partnerių – suteikiama 10 balų.

Projekte dalyvaujančios galutinės naudos gavėjos žuvininkystės sektoriaus MVĮ: klasterio nariai arba PPAR projekto partneriai, pasirašę jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį, asociacijos arba kooperatyvo nariai, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo arba dalyvaujantys jo veiklose ir nurodyti PĮP. Kai PĮP teikia žvejybos ir (arba) akvakultūros produktų perdirbimo įmonė be partnerių, laikoma, kad ji yra vienintelis galutinės naudos gavėjas.

6.2.3.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Kai projektu numatomi įgyvendinti veiksmai, skirti pagerinti žuvininkystės sektoriaus MVĮ produktų realizaciją, gerinant tiekimo grandinės veikimą, t. y.:

6.2.3.1. plėtoti naujus pardavimo kanalus sukuriant (tobulinant) trumpąsias grandines ir (arba)

6.2.3.2. plėtoti naujus pardavimo kanalus įsitraukiant į vietinę maisto pridėtinės vertės kūrimo grandinę ir (arba)

6.2.3.3. naujų maisto tvarumo (kokybės) schemų parengimui ar pritaikymui ir (arba)

6.2.3.4. gerinti žuvininkystės produktų atsekamumą ir (arba)

6.2.3.5. naujų rinkų paieška ir eksporto skatinimas.

Suteikiama iki 50 balų: po 10 balų už kiekvieną iš penkių Aprašo 6.2.3.1-6.2.3.5 papunkčiuose nurodytą prioritetinio projektų atrankos kriterijaus veiksmą.

Vertinama pagal su PĮP pateikto Aprašo 1 priedo 2.3 papunktyje nurodytą pagrindimą.

 

6.4. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus PFAT 3 priede, išskyrus 6 punkte ir 2.3, 7.2 papunkčiuose nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus ir (ar) vertinimo aspektus.

6.5. Statiniai, į kuriuos investuojama paramos lėšomis, pareiškėjui arba partneriui(-iams) priklauso nuosavybės teise ne vėliau kaip nuo PĮP pateikimo dienos (išskyrus Aprašo 6.6 papunktyje numatytus atvejus).

6.6. Investuoti paramos lėšomis į statinius, valdomus pareiškėjo arba partnerio pagal nuomos, panaudos ar kitas teisėto naudojimosi nekilnojamuoju turtu sutartis, galima tik tada, kai tos sutartys sudarytos su valstybės ar savivaldybės nekilnojamojo turto valdytoju ir ne vėliau kaip iki PĮP pateikimo dienos yra įregistruotos VĮ Registrų centre.

6.7. Kai statiniai, į kuriuos investuojama paramos lėšomis, priklauso pareiškėjui arba partneriui su kitais asmenimis, pateikiamas rašytinis bendraturčio (-ių) sutikimas investuoti į jam kartu su pareiškėju arba partneriu priklausantį turtą ir plėtoti PĮP numatytą veiklą ne trumpiau kaip 10 metų nuo PĮP pateikimo dienos.

 

7. Reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas:

 

7.1. Tęstinumo laikotarpis (reikalavimai) taikomas, kai projektų veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą arba gamybą (pvz., prekių ar paslaugų kūrimą), taip, kaip nurodyta PFAT aštuntame skirsnyje „Investicijų tęstinumas“. Tokiu atveju partnerystė turi būti užtikrinama ir Aprašo 6.1.1 papunktyje nustatytos partnerystės sutarties turi būti laikomasi ne trumpiau nei iki kontrolės laikotarpio pabaigos, kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais).

7.2. Paramos gavėjas projekto įgyvendinimo metu, taip pat kontrolės laikotarpiu (jei nustatyta prievolė užtikrinti investicijų tęstinumą, kai jis taikomas pagal Aprašo 7.1 papunktį) be Agentūros sutikimo negali perleisti, parduoti ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto paramos lėšos. Jei paramos gavėjas nori įkeisti turtą, jis turi pateikti Agentūrai finansų įmonės ar kredito įstaigos sprendimą, kuriuo patvirtinama paskolos suteikimo galimybė, ir (arba) pasirašytą paskolos suteikimo sutartį ir gauti Agentūros sutikimą, kuris gali būti suteikiamas tik tiems paramos gavėjams, kurie PĮP finansų įmonės ar kredito įstaigos paskolą įvardijo kaip vieną iš projekto finansavimo šaltinių.

7.3. Turto, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto paramos lėšos, išlaikymas, nustatytas Aprašo 7.2 papunktyje, gali būti sutrumpinamas iki 3 metų, kai paramos gavėjas atitinka MVĮ statusą. Kai turto, kurį paramos gavėjas nori perleisti ar kitokiu būdu suvaržyti, tinkamų finansuoti išlaidų suma viršija 10 000 (dešimt tūkstančių) Eur, paramos gavėjas turi gauti Agentūros sutikimą, kuris gali būti suteikiamas, jei tai nepakenks projekto tikslams.

 

8. Kiti reikalavimai

 

8.1. Projektų atrankos būdas – konkurso.

8.2. PĮP teikiamas, administruojamas ir įgyvendinamas, pirkimai atliekami  (netaikoma, kai tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai) laikantis PFAT nustatytų reikalavimų ir tvarkos. Kartu su PĮP (forma patvirtinta PFAT 1 priede) teikiami priedai ir dokumentai:

8.2.1. užpildytas Aprašo 1 priedas;

8.2.2. kai statiniai, į kuriuos investuojama paramos lėšomis, priklauso pareiškėjui arba partneriui su kitais asmenimis, pateikiamas bendraturčio sutikimas, kaip nurodyta Aprašo 6.7 papunktyje;

8.2.3. kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), įskaitant, kai PĮP teikia klasteris, galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija, kaip nustatyta Aprašo 6.1.1 papunktyje;

8.2.4. kai projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais):

8.2.4.1. partnerio deklaracija pagal PFAT 1 priedo 1 priede pateiktą formą;

8.2.4.2. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PFAT 1 priedo 2 priede pateiktą formą;

8.2.5. tinkamoms finansuoti išlaidoms pagrįsti turi būti pateikiami bent 2 (du) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki PĮP pateikimo šių prekių, paslaugų ar darbų pirkimai neatlikti. Šis reikalavimas netaikomas, kai tinkamoms finansuoti išlaidoms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai;

8.2.6. jeigu pareiškėjas iki PĮP pateikimo įvykdo pirkimus, šių pirkimų dokumentus pareiškėjas turi pateikti Agentūrai kartu su PĮP;

8.2.7. kai nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama paramos lėšomis, priklauso pareiškėjui arba partneriui su kitais asmenimis, pateikiamas rašytinis bendraturčio (-ių) sutikimas investuoti į jam kartu su pareiškėju arba partneriu priklausantį turtą, kaip nurodyta Aprašo 6.7 papunktyje;

8.2.8. prie PĮP gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys PĮP pateiktą informaciją, atitiktį Aprašo 6.5, 6.6 arba 9.2.1.3.1 papunkčiuose (kai aktualu) nustatytiems reikalavimams.

8.3. Sprendimą dėl projektų finansavimo priima Agentūros direktorius arba jo įgaliotas asmuo Agentūros nustatyta sprendimų dėl projektų finansavimo  priėmimo tvarka.

8.4. PFAT 122–124 punktuose nustatytais terminais teikiamos veiklos ataskaitos, kuriose nurodoma pagrindinė projekto įgyvendinimo informacija.

8.5. Mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas nustatomas projekto sutartyje. Galimų teikti mokėjimo prašymų skaičius neribojamas ir nustatomas projekto sutartyje.

 

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

 

9.1. Projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d., su sąlyga, kad visos projekto veiklos nėra baigtos iki pareiškėjui pateikiant PĮP.

9.2. Pagal Aprašą tinkami finansuoti išlaidų tipai (kategorijos):

9.2.1.   pagal Aprašo 3.1.1 papunktyje nurodytą remiamą veiklą:

9.2.1.1. Transporto priemonės. N1 kategorijos bazinės komplektacijos transporto priemonės ir (arba) su O2 priekabomis, arba O2 priekabos, arba SP klasės transporto priemonės (įrengta kaip maisto prekių pardavimo vieta), kaip nurodyta Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimuose, patvirtintuose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“, atitinkančios reikalavimus:

9.2.1.1.1.          parama naujų N1 klasės grynųjų elektromobilių įsigijimui skiriama tik tuo atveju, jei nebuvo pasinaudota iš Modernizavimo fondo lėšų juridiniams asmenims taikoma kompensacija naujų N1 klasės grynųjų elektromobilių įsigijimui. Duomenų patikrinimui Agentūra raštu kreipiasi į Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrą;

9.2.1.1.2.          parama įsigyti nurodytas N1 klasės transporto priemones kroviniams vežti (išskyrus G  kategorijos – padidinto važumo transporto priemones (visureigius)) ir (ar) mobiliajai prekybai vykdyti teikiama tuo atveju, kai N1 klasės transporto priemonėje yra 2 arba 3 sėdimosios vietos, krovinių skyrius atskirtas pertvara ir jame nėra langų, O2 ir SP klasės transporto priemonėje įrengta prekybinė zona su šaldoma patalpa (arba be jos) ir kai tai susiję su projekto veikla.

9.2.1.2. Prekybiniai baldai, prekybinė, sandėliavimo, produktų apdorojimo ir (arba) paruošimo realizacijai (įskaitant fasavimo ar pakavimo, kompiuterinę ir programinę, susijusią su įrangos ar proceso valdymu) įranga. Pavyzdžiui, stelažai, lentynos, šaldymo vitrinos, šaldytuvai, šaldikliai, termodėžės, mechaniniai-hidrauliniai vežimėliai ir (ar) krautuvai, išskyrus teleskopinius, ir kita.

9.2.1.3. Prekybos (įskaitant sandėliavimo) vietų įrengimas:

9.2.1.3.1.          paprastojo remonto išlaidos, kai atliekami keli paprastojo remonto darbai vienu metu. Jeigu projekte numatytai įsteigti prekybos (įskaitant prekybos vietas, steigiamas miestuose) vietai planuojami statybos darbai, nurodyti statybos techniniame reglamente STR 1.01.08:2002 „Statinio statybos rūšys“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 622 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.08:2002 „Statinio statybos rūšys“ patvirtinimo“, su PĮP arba ne vėliau kaip su pirmuoju mokėjimo prašymu turi būti pateiktas paprastojo remonto projektas, parengtas pagal normatyvinius statybos techninių dokumentų reikalavimus);

9.2.1.3.2.          infrastruktūros pritaikymas (apšvietimo įrengimas, vandens tiekimo (įskaitant vandens gręžinį) įrengimo ir nuotekų šalinimo sistemos įrengimo ir (ar) sutvarkymo išlaidos);

9.2.1.3.3.          saulės baterijos, saulės kolektoriai, saulės moduliai, geoterminio šildymo, oras–oras, oras–vanduo šildymo sistemos, kai energija naudojama projekto veiklos poreikiais (pardavimui skirta energija neremiama).

9.2.1.4. Prekybinių kioskų įsigijimo.

9.2.1.5. Prekybos skaitmenizavimo:

9.2.1.5.1.    e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimo, įskaitant išteklių valdymo sistemos integravimą, išlaidos;

9.2.1.5.2.    realizavimui būtinų apskaitos, sandėlio, užsakymų ir maršrutų valdymo ir kitų būtinų sistemų įsigijimo ar sukūrimo ir pritaikymo paslaugų išlaidos.

9.2.1.6. Prekės ženklo, logotipo, pakuotės dizaino sukūrimo paslaugos. Įskaitant konsultacijas, dizaino kūrimą, darbinius failus, naudojimo vadovus (aprašus), pavyzdžių pagaminimą, mokesčius už paraiškos registruoti prekės ženklą, logotipą pateikimą, prekės ženklo įregistravimą, paskelbimą ir liudijimo išdavimą. Prekės ženklas, logotipas turi būti įregistruotas Lietuvos Respublikos valstybiniame patentų biure, ženklo registracijos liudijimas Agentūrai pateikiamas ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu.

9.2.1.7. Rinkodaros ir populiarinimo priemonės, skirtos įmonių grupės produktų žinomumui didinti (ne daugiau 30 proc. kitų Aprašo 3.1.1 papunktyje nurodytos veiklos tinkamų finansuoti projekto išlaidų):

9.2.1.7.1.          informacinių skydelių (reklamjuostės), vaizdo ir (ar) garso klipų ir (ar) vaizdo filmų (informacinio siužeto) kūrimo ir demonstravimo, lankstinukų, rinkodaros socialiniuose tinkluose, vaizdo reklamos internete, mobiliosios rinkodaros, reklamos elektroniniu paštu, reklamos interneto portaluose, turinio rinkodaros (internetiniai dienoraščiai, elektroninės knygos ir kiti elektroniniai leidiniai, nuotraukos ir 3D turai, instrukcijos ir vadovai ir pan.) išlaidos;

9.2.1.7.2.          interneto svetainės sukūrimo (ne e. pardavimo sandorių) ir atnaujinimo išlaidos, kurios gali sudaryti ne daugiau nei 2500 Eur (be PVM) tinkamų finansuoti išlaidų sumos;

9.2.1.7.3.          trumpalaikių renginių organizavimo išlaidos (degustacijos (neapima degustuojamos produkcijos savikainos ar įsigijimo), gamybos proceso pristatymų ir pan.);

9.2.1.7.4.          bendro rinkodaros plano parengimo paslaugos.

9.2.1.8. Žuvies atsekamumo sistemos pirkimas ar modernizavimas ir įdiegimas, įskaitant atsekamumo programinės įrangos pirkimą ar išplėtimą, įskaitant jos įdiegimą, taip pat paramos gavėjo darbuotojų, kurie yra šios programos įrangos naudotojai, mokymas.

9.2.1.9. Įrangos ar prietaisų, užtikrinančių žuvų produktų atsekamumo sistemų funkcionavimą, įsigijimas, įskaitant kompiuterinės ir programinės įrangos, tinkamos šios sistemos veikimui, įsigijimas, skaitytuvų, terminalų, brūkšninių kodų spausdintuvų, svėrimo įrangos įsigijimas, radijo dažnio atpažinimo (RFID) etikečių įsigijimas, elektroninių lustų arba duomenų bazių kūrimas ir programinės įrangos techninė pagalba.

9.2.1.10.           Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.9–10.11 papunkčiuose. Kuriam ekonomikos sektoriui pagal EVRK 2 klasifikatorių priklauso paramos gavėjas, nustatoma pagal įmonės kodą. Įmonės kodą įvedus į paieškos langelį Institucinių sektorių paieška (stat.gov.lt) gaunamas EVRK kodas. Tuomet EVRK klasifikatoriuje[1] pagal kodą randama, kuriam ekonominiam sektoriui  priklauso paramos gavėjas;

9.2.1.11.           Projektą vykdančio personalo komandiruočių (vykdančio personalo komandiruotės projekto veikloms vykdyti) transporto išlaidos (apmokamos taikant transporto išlaidų fiksuotuosius įkainius) apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus Aprašo 10.34–10.47 papunkčiuose.

9.2.2. Kai įgyvendinama Aprašo 3.1.2 papunktyje remiama veikla:

9.2.2.1. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.6–10.8 papunkčiuose. Kuriam ekonomikos sektoriui pagal EVRK 2 klasifikatorių priklauso paramos gavėjas, nustatoma pagal įmonės kodą. Įmonės kodą įvedus į paieškos langelį Institucinių sektorių paieška (stat.gov.lt) gaunamas EVRK kodas. Tuomet EVRK klasifikatoriuje[1] pagal kodą randama, kuriam ekonominiam sektoriui  priklauso paramos gavėjas;

9.2.2.2. Projektą vykdančio personalo ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotuosius įkainius, nustatytus Aprašo 10.24–10.47 papunkčiuose,

9.2.2.3. Aprašo 3.1.2 papunktyje numatytoms projekto veikloms įgyvendinti reikalingų paslaugų pirkimas:

9.2.2.3.1. konsultavimo, studijų, ekspertų, tyrimų, audito, vertinimų, kitų paslaugų, susijusių su finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimu, pirkimas;

9.2.2.3.2. mokomųjų renginių (seminarų, konferencijų, mokymų bei kitų informacinių renginių) organizavimo išlaidos.

9.2.2.4. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti ir eksploatuoti tais atvejais, kai šis turtas reikalingas aprašo 3.1.2 papunktyje numatytoms projekto veikloms įgyvendinti.

9.2.2.5. Rinkodaros ir populiarinimo priemonės, skirtos įmonių grupės produktų žinomumui didinti:

9.2.2.5.1. informacinių skydelių (reklamjuostės), vaizdo ir (ar) garso klipų ir (ar) vaizdo filmų (informacinio siužeto) kūrimo ir demonstravimo, lankstinukų, rinkodaros socialiniuose tinkluose, vaizdo reklamos internete, mobiliosios rinkodaros, reklamos elektroniniu paštu, reklamos interneto portaluose, turinio rinkodaros (internetiniai dienoraščiai, elektroninės knygos ir kiti elektroniniai leidiniai, nuotraukos ir 3D turai, instrukcijos ir vadovai ir pan.) išlaidos;

9.2.2.5.2. interneto svetainės sukūrimo (ne e. pardavimo sandorių) ir atnaujinimo išlaidos, kurios gali sudaryti ne daugiau nei 2500 Eur (be PVM) tinkamų finansuoti išlaidų sumos;

9.2.2.5.3. trumpalaikių renginių organizavimo išlaidos (degustacijos (neapima degustuojamos produkcijos savikainos ar įsigijimo), gamybos proceso pristatymų ir pan.);

9.2.2.5.4. bendro rinkodaros plano parengimo paslaugos.

9.2.3. Kai įgyvendinama Aprašo 3.1.3 papunktyje remiama veikla:

9.2.3.1. dalyvavimo tarptautinėse parodose išlaidos, kai paramos gavėjas dalyvauja parodoje kaip parodos dalyvis, turėdamas savo stendą arba erdvę, kurioje jis gali pristatyti savo produkciją, paslaugas ar naujoves. Kai tarptautinėje parodoje dalyvauja MVĮ, šios tinkamos finansuoti išlaidos yra apskaičiuojamos atitinkamai pagal Aprašo 10.12–10.23 papunkčiuose nustatytus fiksuotuosius vieneto įkainius.

9.2.3.2. dalyvavimas mugėse ir kituose viešinimo renginiuose (išskyrus, kai dalyvavimas finansuojamas pagal Aprašo 9.2.3.1 papunktį), kurias sudaro:

9.2.3.2.1. dalyvavimo trumpalaikiuose renginiuose vietos nuomos išlaidos. Išlaidos, skirtos išsinuomoti patalpas prekybai arba prekybos plotui, taip pat vietos nuomai, kai planuojama dalyvauti trumpalaikiuose, vienkartiniuose renginiuose (pvz., mugėse, parodose ir pan.);

9.2.3.2.2. produktų transportavimo išlaidos. Transporto nuomos, transportavimo paslaugų išlaidos.

9.2.4. Matomumo ir informavimo apie projektą išlaidos. Viešinimo tvarka nustatyta Komunikacijos nuostatuose (PFAT 6 priedas). Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.2–10.5 papunkčiuose. Kai įgyvendinant projektą įsigyjamos transporto priemonės, kiti panašaus pobūdžio (dydžio) kaip transporto priemonė daiktai, taikomos matomumo ir informavimo priemonės, nurodytos PFAT 6 priedo 5.5–5.6 papunkčiuose.

9.2.5. Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo Aprašo 3.1.1–3.1.2 papunkčiuose ir 3.1.3 papunktyje, kai PĮP teikiamas su partneriu (-iais), numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų (Aprašo 9.2.1–9.2.4 papunkčiai). Netiesioginės projekto išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąją normą, nustatytą Aprašo 10.1 papunktyje.

9.3. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi atitikti projektų išlaidų reikalavimus, nustatytus PFAT V skyriuje.

 

10. Projekto veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

 

Taikomi Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre privalomoms matomumo ir informavimo priemonėms nustatyti supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Parengti fiksuotųjų dydžių tyrimai EJRŽAF lėšomis finansuojamoms veikloms

https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/parengti-fiksuotuju-dydziu-tyrimai/1105#c-47/t-81

Eil. Nr.

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

1.

2.

3.

4.

5.

10.1.

Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų

FN-01

7 proc.

Iki 7 proc. fiksuotoji norma

10.2.

Fiksuotąją sumą sudaro visų pirmojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) projekto įgyvendinimo pradžioje visuomenei gerai matomoje vietoje pakabintas bent vienas ne mažesnio nei A3 formato spausdintas skelbimas (plakatas) arba elektroniniame ekrane paskelbtas lygiavertis pranešimas, kuriame turi būti pateikta informacija apie veiksmą akcentuojant iš ES gaunamą finansinę paramą;

c) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

FS-01-01

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM

10.3.

FS-01-02

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM

10.4.

Fiksuotąją sumą sudaro visų antrojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

c) kai tik pradedami fiziškai vykdyti veiksmai, susiję su fizinėmis investicijomis, arba sumontuojama nupirkta įranga, visuomenei gerai matomoje vietoje iškabinamos ilgalaikės lentelės ar informacinės lentos su ES emblema.

FS-01-03

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

10.5.

FS-01-04

-

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

10.6.

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos

FĮ-21-01

-

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis A, E, G, H, L, N, P, R, S ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1;

10.7.

FĮ-21-02

-

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis C, D, F, M, O, Q ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1;

10.8.

FĮ-21-03

-

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis J ir K ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1.

10.9.

FĮ-39-01

-

Privačių juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis I, R, S, A, N, L, E, H, F, G, P ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių

10.10.

FĮ-39-02

-

Privačių juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis C, Q, B, D, M ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių

10.11.

FĮ-39-03

-

Privačių juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis K ir J ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių

 

10.12.

Ūkio subjektų dalyvavimas tarptautinėse parodose

FĮ-11-01

-

Fiksuotasis įkainis taikomas I šalių grupei, be PVM

10.13.

FĮ-11-02

-

Fiksuotasis įkainis taikomas I šalių grupei, su PVM

10.14.

FĮ-11-03

-

Fiksuotasis įkainis taikomas II šalių grupei, be PVM

10.15.

FĮ-11-04

-

Fiksuotasis įkainis taikomas II šalių grupei, su PVM

10.16.

FĮ-11-05

-

Fiksuotasis įkainis taikomas III šalių grupei, be PVM

10.17.

FĮ-11-06

-

Fiksuotasis įkainis taikomas III šalių grupei, su PVM

10.18.

FĮ-11-07

-

Fiksuotasis įkainis taikomas IV šalių grupei, be PVM

10.19.

FĮ-11-08

-

Fiksuotasis įkainis taikomas IV šalių grupei, su PVM

10.20.

FĮ-11-09

-

Fiksuotasis įkainis taikomas V šalių grupei, be PVM

10.21.

FĮ-11-10

-

Fiksuotasis įkainis taikomas V šalių grupei, su PVM

10.22.

FĮ-11-11

-

Fiksuotasis įkainis taikomas VI šalių grupei, be PVM

10.23.

FĮ-11-12

-

Fiksuotasis įkainis taikomas VI šalių grupei, su PVM

 

10.24.

Projektą vykdančio personalo ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos

FĮ-56-01

-

Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 1-oje šalių grupėje

10.25.

FĮ-56-02

-

Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 2-oje šalių grupėje

10.26.

FĮ-56-03

-

Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 3-oje šalių grupėje

10.27.

FĮ-56-04

-

Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 4-oje šalių grupėje

10.28.

FĮ-56-05

-

Darbuotojo vienos dienos, praleistos komandiruotėje fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka dvi ir daugiau dienų), kai vykstama į šalį, nustatytą 5-oje šalių grupėje

10.29.

FĮ-56-06

-

Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 6-oje grupėje

10.30.

FĮ-56-07

-

Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 7-oje grupėje

10.31.

FĮ-56-08

-

Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 8-oje grupėje

10.32.

FĮ-56-09

-

Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 9-oje grupėje

10.33.

FĮ-56-10

-

Darbuotojo komandiruotės fiksuotasis vieneto įkainis (kai komandiruotė trunka vieną dieną), kai vykstama į šalį, nustatytą 10-oje grupėje

10.34.

Projektą vykdančio personalo komandiruočių transporto išlaidos

FĮ-57-01

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas neviršija 99 km

10.35.

FĮ-57-02

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 100 km iki 499 km;

10.36.

FĮ-57-03

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 500 km iki 1999 km

10.37.

FĮ-57-04

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 2000 km iki 2999 km

10.38.

FĮ-57-05

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 3000 km iki 3999 km

10.39.

FĮ-57-06

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės ar ekologiškos kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 4000 km iki 7999 km

10.40.

FĮ-57-07

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės ar ekologiškos kelionės į vieną pusę atstumas siekia 8000 km ir daugiau

10.41.

FĮ-57-08

-

Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 100 km iki 499 km

10.42.

FĮ-57-09

-

Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 500 km iki 1999 km

10.43.

FĮ-57-10

-

Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 2000 km iki 2999 km

10.44.

FĮ-57-11

-

Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas siekia nuo 3000 km iki 3999 km

10.45.

FĮ-57-12

-

Ekologiškų kelionių atveju projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo kelionės į užsienį fiksuotasis vieneto įkainis, atsižvelgiant į kelionės atstumą, kai kelionės į vieną pusę atstumas neviršija 99 km

10.46.

Projektą vykdančio personalo komandiruočių transporto išlaidos

FĮ-58-01

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo tarpmiestinės kelionės išlaidų Lietuvoje fiksuotasis vieneto įkainis, apmokamas už nuvažiuotą 1 km, be PVM

10.47.

FĮ-58-02

-

Projekto dalyvio ir (arba) projektą vykdančio personalo tarpmiestinės kelionės išlaidų Lietuvoje fiksuotasis vieneto įkainis, apmokamas už nuvažiuotą 1 km, su PVM

 

________________________________