zarasų rajono savivaldybės TARYBa
SPRENDIMAS
DĖL Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo IR zARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO organizavimo modelių patvirtinimo
2022 m. liepos 8 d. Nr. T-125
Zarasai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi bei 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymo Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 7.1 papunkčiu, bei atsižvelgdama į Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2022 m. balandžio 29 d. sprendimo Nr. T-82 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių skaičiaus kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičiaus kiekviename sraute bei mokinių, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, skaičiaus ir priešmokyklinio ugdymo grupių skaičiaus 2022–2023 mokslo metams nustatymo“ 2 punktą, Zarasų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti:
1.1. Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 30 d. sprendimą Nr. T-93 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašo ir Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių patvirtinimo“ su visais pakeitimais.
PATVIRTINTA
Zarasų rajono savivaldybės tarybos
2022 m. liepos 8 d. sprendimu
Nr. T-125
ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO
MODELIŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Zarasų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja rajono bendrojo ugdymo mokyklose taikomus priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius (toliau – Modeliai).
3. Grupės darbo/veiklos ypatumų visuma – ugdymo vieta, trukmė (per mėnesį, per savaitę, parą), teikiamos paslaugos vaikui (švietimo pagalba ir kita), ugdomoji kalba, mokytojų (priešmokyklinio ugdymo pedagogo, neformaliojo švietimo mokytojo, pagalbos mokiniui specialisto, valstybinės ir užsienio kalbos mokytojo, mokytojo padėjėjo ir kt.), dirbančių Grupėje, skaičius – yra vadinama priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliu (toliau – Modelis).
4. Priešmokyklinis ugdymas organizuojamas vadovaujantis Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2021 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. V-2303 „Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymo Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ bei Lietuvos higienos norma HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji saugos reikalavimai“ patvirtinimo“.
II SKYRIUS
PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
5. I Modelis:
5.6. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir įgijęs ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo kvalifikaciją.
5.7. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai.
5.8. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.
6. II Modelis:
6.1. Grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (toliau – Jungtinė grupė), kurioje vaikai ugdomi pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.
6.5. Šis Modelis taikomas, kai bendrojo ugdymo mokyklos aptarnavimo teritorijoje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų.
6.7. Jungtinėje grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir įgijęs ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo kvalifikaciją. Priešmokyklinio ugdymo pedagogui gali talkinti pedagogo padėjėjas.
6.8. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus), vyksta integruotai bei diferencijuotai, ugdymo turinį pritaikant skirtingo amžiaus vaikams.
6.9. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.
7. III Modelis:
7.6. Grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir įgijęs ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo kvalifikaciją.
7.7. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus) ir vyksta integruotai.
7.8. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.
7.9. Organizuojamas vaikų maitinimas ir poilsis tam skirtose patalpose ir (ar) pritaikytose erdvėse.
8. IV Modelis:
8.5. Šis Modelis taikomas, kai bendrojo ugdymo mokyklos aptarnavimo teritorijoje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų.
8.7. Jungtinėje grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir įgijęs ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo kvalifikaciją. Priešmokyklinio ugdymo pedagogui gali talkinti pedagogo padėjėjas.
8.8. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus), vyksta integruotai bei diferencijuotai, ugdymo turinį pritaikant skirtingo amžiaus vaikams.
8.9. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.
8.10. Organizuojamas vaikų maitinimas ir poilsis tam skirtose patalpose ir (ar) pritaikytose erdvėse.
9. V Modelis:
9.5. Šis Modelis taikomas, kai bendrojo ugdymo mokyklos aptarnavimo teritorijoje yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų.
9.7. Jungtinėje grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, turintis aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą ir įgijęs ikimokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo kvalifikaciją. Priešmokyklinio ugdymo pedagogui privalo talkinti pedagogo padėjėjas.
9.8. Ugdymo procesas yra vientisas, neskaidomas į atskiras sritis (atskirus dalykus), vyksta integruotai bei diferencijuotai, ugdymo turinį pritaikant skirtingo amžiaus vaikams.
9.9. Pagal poreikį vaikams teikiama logopedo, specialiojo pedagogo, psichologo, socialinio pedagogo pagalba.
9.10. Organizuojamas vaikų maitinimas ir poilsis tam skirtose patalpose ir (ar) pritaikytose erdvėse.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Zarasų rajono savivaldybės tarybos
2022 m. liepos 8 d. sprendimu
Nr. T-125
ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI
Eil. Nr. |
Mokyklos pavadinimas |
Priešmokyklinio ugdymo grupių skaičius |
Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelis |
1. |
Dusetų Kazimiero Būgos gimnazija |
1 grupė |
III modelis |
2. |
Antazavės Juozo Gruodžio pagrindinė mokykla |
1 grupė |
V modelis |
3. |
Zarasų „Santarvės“ pradinė mokykla |
4 grupės |
III modelis |
4. |
Zarasų „Santarvės“ pradinės mokyklos Salako ugdymo skyrius |
1 grupė |
IV modelis |
____________________________