A black and white logo of a knight on a horse  Description automatically generated with low confidence

LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

Dėl Energetikos ministerijos Energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos Nr. 11 „Privačių ir viešųjų juridinių asmenų investicijos į elektros energijos iš AEI gamybos įrenginius“ VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO schemos patvirtinimo

 

2023 m. gruodžio 22 d. Nr. 1-390

Vilnius

 

T v i r t i n u  Energetikos ministerijos Energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos Nr. 11 „Privačių ir viešųjų juridinių asmenų investicijos į elektros energijos iš AEI gamybos įrenginius“ valstybės pagalbos teikimo schemą (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras                                                                                                 Dainius Kreivys

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos energetikos ministro

2023 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 1-390

 

ENERGETIKOS MINISTERIJOS ENERGETIKOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 03-001-06-03-02 „DIDINTI ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS IŠTEKLIŲ DALĮ, UŽTIKRINANT ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ INTEGRACIJĄ Į ELEKTROS TINKLUS“ VEIKLOS NR. 11 „PRIVAČIŲ IR VIEŠŲJŲ JURIDINIŲ ASMENŲ INVESTICIJOS Į ELEKTROS ENERGIJOS IŠ AEI GAMYBOS ĮRENGINIUS“ VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO SCHEMA

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

1.

Teisinis pagrindas

1.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 651/2014). Teikiant pagalbą pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnį turi būti užtikrinta atitiktis minėto straipsnio 1 daliai; 5-6 dalims; laikomasi 41 straipsnio 6, 7 ir 8 dalyse nurodytų intensyvumų ir laikomasi visų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus reikalavimų.

1.2. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241 2021 m. vasario 12 d. kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė.

1.3. 2021 m. liepos 26 d. Europos Sąjungos Tarybos patvirtintas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planas „Naujos kartos Lietuva“ su visais pakeitimais.

1.4. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymas Nr. 1K-237 „Dėl 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“.

2.

 

Finansinei priemonei „Privačių ir viešųjų juridinių asmenų investicijos į elektros energijos iš AEI gamybos įrenginius (toliau – Priemonė) skiriama finansavimo suma ir metinis valstybės pagalbos biudžetas

2.1. Iki 549 131 000 (penki šimtai keturiasdešimt devyni milijonai šimtas trisdešimt vienas tūkstantis) Eur REPowerEU lėšų ir iki 22 562 000 (dvidešimt du milijonai penki šimtai šešiasdešimt du tūkstančiai) Eur Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

2.2. Pagal Priemonės schemos 14 punktą apskaičiuotas metinis galimas suteikti valstybės pagalbos dydis neturi viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies a punkte nustatytų ribų.

3.

Priemonės schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė

Pagal šią Schemą paskolos sutartys su paskolos gavėjais turi būti sudarytos ne vėliau kaip iki 2026 m. birželio 30 dienos.

4.

Paskolos davėjas

Priemonę įgyvendins ir paskolas teiks INVEGA kaip ENEF valdytoja, paskirta vadovaujantis ENEF sutartimi, kuri Priemonę įgyvendina teikdama Paskolas tiesiogiai paskolų gavėjams.

5.

Sąvokos

Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnyje, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – SVV įstatymas), Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įmonių įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu ir kt.

6.

Remiama veikla

Saulės ir (ar) vėjo elektrinių įrengimas arba įsigijimas iš parko.

 

7.

 

Paskolos gavėjai ir jiems keliami reikalavimai

 

 

7.1. Paskolos teikiamos gaminantiems vartotojams arba siekiantiems tapti gaminančiais vartotojais, kurie yra:

7.1.1. Privatūs juridiniai asmenys:

7.1.1.1 SVV įstatymo 3 straipsnyje nurodytus reikalavimus atitinkančios: labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ), arba didelės įmonės (toliau – didelė įmonė) (toliau kartu – įmonės);

7.1.1.2. valstybės valdomos bendrovės;

7.1.1.3. savivaldybės valdomos bendrovės;

7.1.1.2. kiti privatūs juridiniai asmenys.

7.1.2.viešieji juridiniai asmenys:

7.1.2.1. valstybės ir savivaldybės įmonės;

7.1.2.2. viešosios įstaigos;

7.1.2.3. kiti viešieji juridiniai asmenys, atitinkantys pelno nesiekiantiems asmenims nustatytus kriterijus.

7.2. Paskolos neteikiamos įmonėms, vykdančioms veiklą žuvininkystės, akvakultūros sektoriuje, biudžetinėms įstaigoms, saulės ir (ar) vėjo elektrinių parkų vystytojams, elektros energijos gamintojams ir investiciniams fondams, kurie ketina finansuoti saulės ir (ar) vėjo elektrines, siekiant gaminti elektros energiją ne savo vartojimo poreikiams ir neatitinka imperatyvių teisės aktų reikalavimų.

7.3. Paskolos gavėjas atitinka šiuos reikalavimus:

7.3.1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymu, Lietuvos banko Finansų rinkos dalyviams skirtais nurodymais dėl tarptautinių sankcijų įgyvendinimo ir Pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo prevencijos bei tarptautinių sankcijų įgyvendinimo politika Paskolos gavėjui, jo vadovui, atstovui, Paskolos gavėjo nuosavybės struktūroje esantiems asmenims, naudos gavėjams, sandorio ir (arba) mokėjimo bei tiekimo grandinėje dalyvaujantiems subjektams ir valstybėms, ar su jais ekonominio ar kitokio pobūdžio ryšiais susijusiems asmenims nėra taikomos tarptautinės sankcijos ir (ar) ribojamosios priemonės, kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Tautų Saugumo Taryba, Europos Sąjunga, Lietuvos Respublika, Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė, ar nėra pagrįstos informacijos apie galimą sankcijų taikymą ar jų apėjimą;

7.3.2. vykdo veiklą Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas vykdančiu veiklą Lietuvos Respublikoje tuo atveju, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius arba Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą;

7.3.3. paraiškos vertinimo metu Paskolos gavėjas per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei Paskolos gavėjas yra užsienyje registruotas juridinis asmuo, neatitikimo (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai) ir nėra informacijos, kad Paskolos gavėjas neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, nustatytų Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje.;

7.3.4. Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) sprendimo suteikti Paskolą metu nėra patiriantys sunkumų, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Paskolos davėjas, siekdamas įsitikinti, kad Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) sprendimo suteikti Paskolą metu nėra patiriantys sunkumų, iki sprendimo suteikti Paskolą patikrina Paskolos gavėjo ir įmonių grupės (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) patvirtintus paskutinių dvejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius. Jei paaiškėja, kad pagal paskutinių dvejų finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius Paskolos gavėjas ir (ar) įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) buvo patiriantys sunkumų, tačiau Paskolos gavėjui pateikus pagrindžiančius dokumentus (Paskolos gavėjas pateikia Paskolos davėjui finansinės atskaitomybės už paskutinį praėjusį ketvirtį arba mėnesio, ėjusio prieš paraiškos gauti Paskolą pateikimą, paskutinę dieną dokumentus ir, jei per laikotarpį nuo finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo iki sprendimo suteikti Paskolą dienos paraiškos įvyko nuosavybės struktūros (kapitalo, akcijų priedų, perkainojimo rezervų, rezervų) pokyčių, – dokumentus, pagrindžiančius šiuos pokyčius (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus susijusius dokumentus), kad iki sprendimo suteikti Paskolą dienos Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) nebėra laikomi sunkumų patiriančiais, bus laikoma, kad toks Paskolos gavėjas ir įmonių grupė (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) Paskolos suteikimo metu nėra patiriantys sunkumų; 

7.3.5. Paskolos gavėjui nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą;   

7.3.6. paraiškos pateikimo metu yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui finansinių ataskaitų už paskutinius trejus finansinius metus ar trumpesnį terminą (jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei trejus metus) rinkinį, kuriame būtų išsamiai pateikta nuosavo kapitalo sudėtis. Jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei, valstybės įmonei Registrų centrui turi būti pateiktas įmonių grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų už paskutinius trejus finansinius metus ar trumpesnį terminą (jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei trejus metus) rinkinys, kuriame būtų išsamiai pateikta nuosavo kapitalo sudėtis.

7.3.7. priimant sprendimą dėl Paskolos suteikimo Paskolos gavėjas nėra gavęs Lietuvos Respublikoje valstybės pagalbos, kuri Paskolos davėjo sprendimu buvo pripažinta nepagrįstai išmokėta ir (arba) kaip nurodyta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 55 straipsnio 2 dalyje Europos Komisijos buvo pripažinta ir nesuderinama su Europos Sąjungos vidaus rinka ir (arba) pagalbos teikėjo, kaip jis apibrėžtas Konkurencijos įstatyme, sprendimu pripažinta neteisėta pagalba, arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles;

7.3.8. Paskolos gavėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio valstybės pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 dalies s) punkto ir 41 straipsnio nuostatomis (kai Paskolos gavėja MVĮ, nevykdanti veiklos pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, arba didelė įmonė);

7.3.9. Paskolos gavėjo veikla nėra vykdoma Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2 dalies a punkte ir 3 dalies a ir c punktuose išvardytais atvejais;  

7.3.10. Paskolos gavėjo ir (ar) Paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikingumo lygio, įskaitant riziką, susijusią su Paskolos gavėjo, jo vadovo, savininkų, Naudos gavėjų reputacija, o Projektas Paskolos davėjo yra pripažintas ekonomiškai pagrįstu ir finansiškai gyvybingu. Rizikingumo lygio ir Projekto ekonominio pagrįstumo bei finansinio gyvybingumo vertinimas atliekamas Paskolos davėjo vidaus procedūrų nustatyta tvarka.

7.3.11. Paskolos gavėjas neturi arba yra nutraukęs prekybinius įsipareigojimus su Rusijos Federacijos (toliau – Rusija) ir (ar) Baltarusijos Respublikos (toliau – Baltarusija) fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis ne vėliau kaip iki 2022 m. rugpjūčio 31 d. Atitiktis šiame papunktyje nurodytam reikalavimui vertinama pagal Paskolos gavėjo Paskolos davėjui pateiktą informaciją (laisvos formos patvirtinimą apie prekybinių įsipareigojimų nutraukimą arba jų neturėjimą);  

7.3.12. Per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu Paskolos gavėjas, jo vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis Paskolos gavėjo atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl:

7.3.12.1. padaryto sunkaus profesinio nusižengimo;

7.3.12.2. sukčiavimo;

7.3.12.3. korupcijos;

7.3.12.4. nusikalstomo susivienijimo;

7.3.12.5. pinigų plovimo arba teroristų finansavimo;

7.3.12.6. teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų;

7.3.12.7. vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų;

7.3.12.8. dėl netinkamai vykdytų įsipareigojimų, susijusių su jam skirta ES finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius ar buvo pritaikytos kitos sankcijos;

7.3.12.9. padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje, t. y, bet kuris Bendrijos teisės aktų nuostatų pažeidimas, susijęs su ekonominės veiklos vykdytojo veiksmų ar neveikimo, dėl kurio Bendrijų bendrajam biudžetui ar jų valdomiems biudžetams padaroma žala sumažinant ar iš viso prarandant pajamas, gaunamas iš tiesiogiai Bendrijų vardu surinktų nuosavų lėšų, arba darant nepagrįstas išlaidas;

7.3.12.10. padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje, t. y, bet kuris Bendrijos teisės aktų nuostatų pažeidimas, susijęs su ekonominės veiklos vykdytojo veiksmų ar neveikimo, dėl kurio Bendrijų bendrajam biudžetui ar jų valdomiems biudžetams padaroma žala sumažinant ar iš viso prarandant pajamas, gaunamas iš tiesiogiai Bendrijų vardu surinktų nuosavų lėšų, arba darant nepagrįstas išlaidas;

7.3.12.11. įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją arba nustatyta, kad Paskolos gavėjas buvo įsteigtas turint šiame papunktyje nurodytą ketinimą.

7.3.13. „Paskolos gavėjas nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su Europos Sąjunga tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje, taip pat nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose registruotais juridiniais asmenimis (tikslinių teritorijų sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo.“.

8.

Tinkamos finansuoti Projekto išlaidos

8.1. Pagal Priemonę Paskolos lėšomis gali būti finansuojamos šios Projekto išlaidos:

8.1.1. Pasirengimo elektrinės statybai ir prijungimo dokumentacijos parengimas (techninio projekto parengimas, statybą leidžiančio dokumento išdavimas ir kita);

8.1.2. Privažiavimo kelių iki sklypo, kuriame statoma saulės ir/ar vėjo elektrinė, statybos išlaidos, kai jos sudaro ne daugiau nei 10 proc. visų tinkamų finansuoti išlaidų vertės;

8.1.3. žemės sklypo sutvarkymas, infrastruktūros ir inžinerinių tinklų bei sistemų sklype įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir apsaugos įrengimo darbai (įskaitant sklypo aptvėrimo, apšvietimo išlaidas) (jei saulės ir (ar) vėjo elektrinė statoma ant žemės);

8.1.4. saulės ir (ar) vėjo elektrinės ir reikalinga įsigyti susijusi elektrotechninė įranga, konstrukcijos, kabeliai bei susiję montavimo (derinimo) darbai ir kiti susiję saulės ir (ar) vėjo elektrinės statybos darbai pagal sudarytas turto įsigijimo, prekių tiekimo ir (ar) paslaugų atlikimo, rangos sutartis;

8.1.5. elektros jungties (oro linijos/kabelio) tiesimo  darbai iki saulės ir (ar) vėjo elektrinės prijungimo vietos;

8.1.6. elektrinės prijungimo prie elektros energijos skirstomojo ir (arba) perdavimo tinklo mokestis pagal prisijungimo sąlygas;

8.1.7. pastatytos, bet iki perleidimo pareiškėjo nuosavybėn neeksploatuotos elektrinės įsigijimo investicinės išlaidos;

8.1.8. pastatytos ir neeksploatuotos elektrinės dalies įsigijimo investicinės išlaidos.

9.

Netinkamos finansuoti išlaidos  

 

 

9.1. Pagal Priemonę Paskolos lėšomis negali būti apmokamos:

9.1.1. išlaidos, kurios buvo anksčiau finansuotos (apmokėtos) iš Europos Sąjungos fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ir (ar) kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų;

9.1.2. paraiškos Paskolai bei Projekto aprašymo parengimo išlaidos;

9.1.3.  žemės įsigijimo ir (ar) nuomos ir su tuo susijusios išlaidos;

9.1.4. Projektui, kurio investicijos pradėtos įgyvendinti iki paraiškos pateikimo dienos, t. y. iki paraiškos pateikimo dienos jau pasirašyta (-os) sutartis (-ys) ir (arba) apmokėta sąskaita dėl turto įsigijimo, prekių tiekimo ir (ar) paslaugų atlikimo, rangos darbų pradėjimo;

9.1.5. atsiskaitymams su Rusijos Federacijoje ir Baltarusijos Respublikoje registruotais fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis. 

10.

Projekto atitiktis principui „nedaryti reikšmingos žalos“ (angl. Do-No-Significant Harm)

Finansuojamas Projektas turi atitikti principą „nedaryti reikšmingos žalos“, kaip apibrėžta 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlemento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, atsižvelgiant į 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintas Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą technines gaires.

11.

 

Paskolų teikimo sąlygos

 

11.1. Paskolos suteikiamos Paskolos gavėjo Projektui finansuoti, sudarant paskolos sutartį tarp Paskolos davėjo ir Paskolos gavėjo (toliau – Paskolos sutartis);

11.1.1. Viešajam juridiniam asmeniui gali būti suteiktas iki 100 proc. finansavimas nuo tinkamų išlaidų sumos. PVM yra tinkamas finansuoti, jeigu pagal atitinkamam viešajam juridiniam asmeniui taikomus teisės aktus jo negalima įtraukti į PVM atskaitą;

11.1.2. Privatiems juridiniams asmenims gali būti suteiktas iki 80 proc. finansavimas nuo tinkamų išlaidų sumos be PVM;

11.2. Paskolos laikotarpis:

11.2.1. ne ilgiau nei 15 metų imtinai, kai Paskolos gavėjas siekia statyti ir (ar) įsirengti, ir (ar) įsigyti saulės elektrinę;

11.2.2. ne ilgiau nei 20 metų imtinai, kai Paskolos gavėjas siekia statyti ir (ar) įsirengti, ir (ar) įsigyti vėjo ar hibridinę (kurios viena dalių – vėjo, o kita - saulės) elektrinę.

11.3. Paskolos gavėjas gali Paskolą ar jos dalį grąžinti anksčiau nei Paskolos sutartyje nurodytas Paskolos laikotarpis be jokių papildomų mokesčių;

11.4. Metinė palūkanų norma nustatoma kaip kintamos palūkanos: 1 proc. + 6 mėn. EURIBOR (esant neigiamai 6 mėn. EURIBOR reikšmei, laikoma, kad 6 mėn. EURIBOR reikšmė lygi 0 proc. Visais atvejais metinė palūkanų norma negali viršyti 3 proc.

11.5. Paskolos panaudojimo laikotarpis:

11.5.1. iki 36 mėnesių imtinai, pradedant skaičiuoti nuo Paskolos sutarties sudarymo, kai Paskolos gavėjas siekia statyti ir (ar) įsirengti saulės elektrinę;

11.5.2. iki 48 mėnesių imtinai, pradedant skaičiuoti nuo Paskolos sutarties sudarymo, kai Paskolos gavėjas siekia statyti ir (ar) įsirenti vėjo elektrinę.

11.6. Paskolos panaudojimo laikotarpis gali būti pratęstas Paskolos gavėjo prašymu Paskolos gavėjo ir Paskolos davėjo rašytiniu  susitarimu;

11.7. Paskolos gavėjas Paskolą turi pradėti grąžinti pagal Paskolos gavėjui pateikiamą grafiką, kuris yra sudedamoji Paskolos sutarties dalis.

11.8. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas;

11.9. Jei nustatoma, kad Paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės Paskolos suteikimui, Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą valstybės pagalbą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis ir su palūkanomis, kurios skaičiuojamos nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos iki jos išieškojimo dienos, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589;

11.10. Išsami Priemonės įgyvendinimo tvarka ir procedūros  nustatomos Priemonės įgyvendinimo sąlygų aprašyme, tvirtinamame INVEGA generalinio direktoriaus įsakymu.

12.

Privataus finansuotojo dalyvavimas Projekte, kurį vykdo privatus juridinis asmuo

Privačiajam juridiniam asmeniui Paskola gali būti suteikta tik tuo atveju, jei bent 20 proc. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis ir visos netinkamomis pripažintos išlaidos yra finansuojamos Paskolos gavėjo nuosavomis ar (ir) skolintomis lėšomis. Paskolos gavėjo nuosavos arba skolintos lėšos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir šiam finansavimui gauti negali būti suteikta valstybės pagalba

13.

 

Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui ir Projektui

 

13.1. Vienam Paskolos gavėjui iš Priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios Paskolos, tačiau bendra Paskolų suma neturi viršyti didžiausio galimo suteikti valstybės pagalbos dydžio Paskolos gavėjui;

13.2. Suteikiamos Paskolos suma Paskolos gavėjui ar įmonių grupei (jei Paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) negali viršyti galimo suteikti valstybės pagalbos dydžio;

13.3. Galimas suteikti Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui apskaičiuojamas, atsižvelgiant į galimą suteikti valstybės pagalbos dydį Paskolos gavėjui. 

14.

Valstybės pagalbos apskaičiavimas

14.1. Valstybės pagalbos, suteikiamos Paskolos davėjui, dydį kaip bendrąjį subsidijos ekvivalentą (toliau – BSE) skaičiuoja INVEGA, atsižvelgdama į Europos Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02)9;

14.2. Paskolos gavėjui apskaičiuota valstybės pagalbos suma (BSE), priklauso nuo Paskolos gavėjui nustatytos paskolos palūkanų normos ir orientacinės rinkos palūkanų normos skirtumo bei atitinkamos taikomos rizikos premijos (maržos), kuri priklauso nuo Paskolos gavėjo reitingo ir įkeičiamo turto dydžio;

14.3. Skaičiuojant BSE, yra įvertinama paskolos suma, paskolos laikotarpis ir metinė palūkanų norma;

14.4. Ateityje mokama pagalba diskontuojama iki suteikimo momentu esamos jos vertės. Diskonto norma nustatoma atsižvelgiant į Europos Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02)9;

14.5. Jeigu BSE viršija didžiausią galimą suteikti valstybės pagalbos dydį, atitinkamai, suderinus su Paskolos gavėjui, yra keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis, Paskolos palūkanų normos dydis), arba Paskola nesuteikiama.

15.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

Pagal Schemą teikiama valstybės pagalba sumuojama, kaip tai nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnyje.

16.

 

Stebėsena

 

16.1. Paskolos davėjas turi užtikrinti, kad teikiamos Paskolos atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014,ir Priemonės schemos nuostatas

16.2. Paskolos davėjas turi skelbti duomenis apie suteiktą pagalbą Registre.

16.3. Paskolos davėjas turi pateikti duomenis apie suteiktą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“

 

17.

Skaidrumo reikalavimai

17.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos interneto svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=en.

17.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją pagalbos davėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai, kuri ją paskelbia Schemos 17.1 papunktyje nurodytoje interneto svetainėje.

17.3. Lietuvos respublikos energetikos ministerija užtikrina, kad įgyvendinant valstybės pagalbos schemą, kuriai taikoma išimtis pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, vadovaujantis šio reglamento 11 straipsnyje nustatyta tvarka, Europos Komisijai būtų perduodama informacijos apie tokią pagalbą santrauka pagal šio reglamento II priede pateiktą standartinę formą. Užpildyta forma Europos Komisijai perduodama per Konkurencijos tarybą.

 

_____________________