Šiaulių miesto savivaldybės taryba
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2010 M. KOVO 25 D. SPRENDIMO NR. T-93 „DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. kovo 27 d. Nr. T-76
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia pakeisti Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2010 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. T-93, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2010 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. T-93
(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2014 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. T-76 redakcija)
MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO
TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Šiaulių miesto savivaldybės mokinio krepšelio lėšų dalies, kurią Šiaulių miesto savivaldybė (toliau – Savivaldybė) gali naudoti savo nustatyta tvarka, paskirstymo principus ir naudojimo tvarką. Aprašas taikomas Šiaulių miesto savivaldybės ir nevalstybinėms bendrojo ugdymo mokykloms ir ikimokyklinėms įstaigoms (toliau – mokyklos), Pedagoginei psichologinei tarnybai, neformaliojo švietimo įstaigoms.
II. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS
2. Savivaldybės skirstomos mokinio krepšelio dalies lėšos skiriamos:
2.3. profesinės linkmės moduliams mokyklose, vykdančiose neformaliojo vaikų švietimo
programas, finansuoti;
2.4. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;
2.6. bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;
3. Pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti mokinio krepšelio lėšos skiriamos Pedagoginei psichologinei tarnybai, kuri minėtas lėšas naudoja darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms. Lėšų poreikis apskaičiuojamas įvertinus vidutinius pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo koeficientus.
4. Lėšos brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti paskirstomos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, pasibaigus brandos egzaminų pagrindinei ir pakartotinei sesijai, bet ne vėliau kaip iki lapkričio 1 dienos, ir naudojamos mokėti už pagrindinės ir pakartotinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą.
5. Lėšos profesinės linkmės moduliams finansuoti paskirstomos mokykloms, vykdančioms profesinės linkmės modulio programas pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą Profesinės linkmės ugdymo modulio aprašą, atsižvelgiant į atitinkamas programas pasirinkusių vaikų skaičių.
6. Neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, lėšos paskirstomos ir naudojamos vadovaujantis kita Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
7. Lėšos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti bei ugdymo formų įvairovei įgyvendinti proporcingai paskirstomos mokykloms, vykdančioms ikimokyklinio ugdymo programas, ir ikimokyklinio ugdymo įstaigoms, įvertinus lėšų poreikį pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje. Skirtas lėšas mokyklos pagal poreikį naudoja pedagoginei psichologinei pagalbai, neformaliajam švietimui, pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti ir vasaros metu papildomai įdarbintų pedagogų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms.
8. Bendrojo ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo paslaugų prieinamumui didinti lėšos skiriamos toms bendrojo ugdymo mokykloms:
8.1. kurios įgyvendina arba einamaisiais metais pradės įgyvendinti priemones dėl bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos (mokykla reorganizuojama arba vykdomas struktūros pertvarkymas);
8.2. kurioms nepakanka mokinio krepšelio lėšų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms, nors ir taikomi minimalūs pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo koeficientai, bei minimaliam kitų mokymo reikmių tenkinimui ir kurios:
8.2.1. organizuoja mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymąsi mobiliosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose;
9. Įvertinus lėšų poreikį visoms mokymo reikmėms, likusios lėšos proporcingai pagal sutartinių mokinių skaičių paskirstomos mokykloms, vykdančioms bendrojo ugdymo programas. Skirtas lėšas mokyklos naudoja pagal poreikį pedagoginei psichologinei pagalbai, neformaliajam švietimui, pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti, mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi finansuoti mobiliosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose.
10. Šio Aprašo 2.1, 2.3, 2.5, 2.6 ir 2.7 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšas mokykloms pagal Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus pateiktus duomenis paskirsto Savivaldybės administracijos Finansų skyrius.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
12. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, ir atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Mokinio krepšelio lėšų naudojimo atitinkamoms mokymo reikmėms tenkinti rekomendacijas. Už tikslingą ir racionalų lėšų naudojimą atsako švietimo įstaigos vadovas.