KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. vasario 24 d. Nr. T11-59

Gargždai

 

Klaipėdos rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 ir 32 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu ir Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, nusprendžia:

1. Patvirtinti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Klaipėdos rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. T11-668 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų Klaipėdos rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Šį sprendimą skelbti Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Bronius Markauskas

 

 

PATVIRTINTA

Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos

2022 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. T11-59

 

 

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO KLAIPĖDOS RAJONO SAVIVALDYBĖS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų paskirstymo ir naudojimo Klaipėdos rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Klaipėdos rajono savivaldybės Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų vietinės reikšmės viešųjų ir vidaus kelių tiesimui, taisymui (remontui), rekonstravimui, priežiūrai, saugaus eismo sąlygų užtikrinimui paskirstymo tvarką, panaudojimą ir atsiskaitymą už panaudotus asignavimus.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ ir kitais teisės aktais.

3. Šiuo Aprašu siekiama užtikrinti Klaipėdos rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių gerą būklę, skaidrų ir tinkamą Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, paskirstymą ir naudojimą.

 

II SKYRIUS

PAGRINDINĖS SĄVOKOS IR TRUMPINIAI

 

4.       Apraše vartojami šie trumpiniai ir sąvokos:

4.1. LAKD – valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija;

4.2. KPPP – Kelių priežiūros ir plėtros programa;

4.3. KPPP skaičiuojamosios lėšos – Kelių direkcijos direktoriaus įsakymu skiriamos KPPP finansavimo lėšos savivaldybių institucijų valdomiems vietinės reikšmės keliams, kurios paskirstomos savivaldybėms pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių ilgį;

4.4. KPPP tikslinės lėšos – Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu savivaldybės objektams skiriamos KPPP finansavimo lėšos;

4.5. Susisiekimo komunikacijos - visų rūšių transporto ir pėsčiųjų judėjimui skirti statiniai (keliai, gatvės (keliai, turintys pavadinimus), šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai, automobilių stovėjimo aikštelės ir vietos ir kt.);

4.6. Vietinės reikšmės keliai – keliai, gatvės (keliai, turintys pavadinimus);

4.7. Inžineriniai tinklai – kelių apšvietimo (elektros) tinklai, lietaus, paviršinių nuotekų tinklai;

4.8. Susisiekimo infrastruktūros objektas – susisiekimo komunikacijų, jų inžinerinių tinklų visuma;

4.9. Esminis turto pagerinimas – vietinės reikšmės kelių, gatvių tiesimas, rekonstravimas ir kapitalinis remontas ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos;

4.10. Einamieji tikslai – vietinės reikšmės kelių, gatvių priežiūra, paprastasis remontas bei su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos, vietinės reikšmės kelių, gatvių inventorizavimas.

4.11. Savivaldybė – Klaipėdos rajono savivaldybė;

4.12. Prioritetinis objektų sąrašas – vietinės reikšmės kelių prioritetinės eilės.

4.13.  Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

KPPP FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO SRITYS

 

5. KPPP finansavimo lėšos vietinės reikšmės keliams turi būti naudojamos kaip nustatyta Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalies šioms reikmėms finansuoti:

5.1. Keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.2. Kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai būtinoms procedūroms atlikti, daiktinėms teisėms į žemę, šių teisių suvaržymams, juridiniams faktams registruoti;

5.3. Tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.4. Apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.5. Kelio juostoje esantiems paviršinio vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.6. Ekstremaliųjų situacijų, ekstremaliųjų įvykių ir įvykių padariniams keliuose likviduoti;

5.7. Kelio juostoje esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.8. Institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), grąžinti ir palūkanoms mokėti;

5.9. Tiesiant, rekonstruojant, taisant (remontuojant), prižiūrint kelius patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, naikinamus želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius;

5.10. Programos finansavimo lėšų naudojimo pagal paskirtį kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose;

5.11. Viešojo sektoriaus ir privačios partnerystės būdu įgyvendinamiems vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, projektų išlaidoms finansuoti;

5.12. Darnaus judumo priemonėms (esamiems šaligatviams, pėsčiųjų takams, pėsčiųjų viadukams ir tiltams, pėsčiųjų estakadoms, pėsčiųjų perėjoms (įskaitant požemines) pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; viešojo transporto infrastruktūrai; viešojo transporto eismui organizuoti; dviračių statymo infrastruktūrai; stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis; elektrinių transporto priemonių (išskyrus elektromobilius) viešosioms įkrovimo prieigoms; šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; pėsčiųjų, dviračių takų įrenginiams (tvorelėms ir pan.)) įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.13. Inžinerinėms saugaus eismo priemonėms (važiuojamajai kelio daliai siaurinti; įvažiavimų į teritorijas zonoms pertvarkyti; važiuojamajai kelio daliai iškreivinti; iškiliosioms greičio mažinimo priemonėms (greičio mažinimo kalneliams) įrengti; kelio įrenginiams (saugos salelėms, sankryžoms, pėsčiųjų perėjoms); greičio mažinimo priemonėms ties gyvenamosios teritorijos pradžia, siekiant sumažinti galimą per didelį transporto priemonių greitį ir parodyti, kad keičiasi važiavimo režimas (miesto vartai), įrengti; kelio ženklams įrengti; kelio dangai ženklinti; šviesoforams įrengti; tvoroms, kelio apsauginių atitvarų sistemoms, signaliniams stulpeliams įrengti; kelio veidrodžiams įrengti; elektroniniams įrenginiams (greičio kontrolės priemonėms, informacinėms momentinio važiavimo greičio švieslentėms, kintamosios informacijos ženklams (stendams) įrengti ir prižiūrėti; apšvietimui keliuose) ir kitoms priemonėms įgyvendinti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti;

5.14. Įgyvendinant vietinės reikšmės kelių projektus būtiniems vietinės reikšmės ir valstybinės reikšmės kelių statinių sujungimo darbams, kuriuos vykdant nekeičiami valstybinės reikšmės kelio (statinio) elementų (sankryžų, nuovažų) geometriniai parametrai, finansuoti;

5.15. Valstybinėje ir savivaldybių žemėje daugiabučių namų kiemų vidaus kelių (gatvių) ir daugiabučių namų gyventojų automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti)  ir prižiūrėti, neatsižvelgiant į tai, ar atlikta šių inžinerinių statinių teisinė registracija.

 

 

IV SKYRIUS

KPPP SKAIČIUOJAMŲJŲ LĖŠŲ PASKIRSTYMO TVARKA

 

6. Programos finansavimo lėšos, skirtos Klaipėdos rajono savivaldybės valdomiems vietinės reikšmės keliams skirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu šia tvarka:

6.1. ne mažiau kaip 60 procentų Programos finansavimo lėšų skiriama turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti, kapitališkai remontuoti.

6.2. ne mažiau kaip 10 procentų Programos finansavimo lėšų skiriama saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.

6.3. likusi lėšų suma skiriama atsižvelgiant į lėšų panaudojimo sritis (šio Aprašo 3 skyrius).

 

V SKYRIUS

KELIŲ IR GATVIŲ NAUJOS STATYBOS, REKONSTRAVIMO, KAPITALINO IR PAPRASTOJO REMONTO PRIORITETINIO OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMO TVARKA

 

7. Prašymus dėl vietinės reikšmės kelių tvarkymo darbų seniūnijų seniūnams fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys teikia iki kiekvienų metų spalio 15 d. Seniūnijų seniūnai išplėstinėse seniūnaičių sueigose, dalyvaujant vietos bendruomenių atstovams, vietos gyventojams, juridinių asmenų atstovams, išanalizuoja, aptaria gautus prašymus, atsižvelgdami į esamų kelių techninę būklę, parengia seniūnijos vietinės reikšmės kelių ir gatvių esminio pagerinimo perspektyvinį iki 3 metų objektų sąrašą prioriteto tvarka, kaip nustatyta šio Aprašo 9 punkte, bei darbų sąrašą kitų metų einamiesiems tikslams kelių ir gatvių priežiūrai ir paprastajam remontui. Seniūnaičių sueigų dokumentai su šių objektų sąrašais teikiami Savivaldybės administracijai iki kiekvienų metų lapkričio 30 d.

8. Visos Savivaldybės vietinės reikšmės kelių esminio pagerinimo objektų sąrašui sudaryti Administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija (toliau – Komisija), kuri pagal pateiktus seniūnijų objektų sąrašus sudaro Savivaldybės kelių esminio pagerinimo (rekonstravimo, kapitalinio remonto, naujos statybos) ir paprastojo remonto prioritetinį objektų sąrašą (toliau – Prioritetinis objektų sąrašas). Komisija, sudarydama Prioritetinį objektų sąrašą privalo išlaikyti planuojamų objektų, jų lėšų poreikį proporcingai seniūnijų gyventojų skaičiui bei kelių ir gatvių ilgiui, siekdama užtikrinti visų seniūnijų tolygią susisiekimo infrastruktūros plėtrą.

9. Komisija, sudarydama Prioritetinį objektų sąrašą, objektus įvertina pagal šiuos kriterijus:

 

Eil. Nr.

Kelių ir gatvių atrankos vertinimo kriterijai

Kriterijų reikšmės balais

Pastabos

1

Objektas finansuotas ankstesniais metais (tęstinis)

10-30

Objekto likutinė vertė su PVM:

iki 70 tūkst. Eur (imtinai)– 10 balų;

daugiau kaip 70 tūkst. Eur, bet ne daugiau 150 tūkst. Eur (imtinai) – 20 balų;

daugiau kaip 150 tūkst. Eur – 30 balų

2

Teigiama įtaka saugiam eismui (šaligatviai, pėsčiųjų, dviračių takai, gatvės apšvietimas, autobusų stotelės, pėsčiųjų perėjos, kryptinis jų apšvietimas, greičio mažinimo priemonės ir kt.)

0–10

Balas nustatomas atsižvelgiant į numatomų taikyti eismo saugumo priemonių skaičių (po 2 balus už kiekvieną taikomą priemonę, bet ne daugiau nei 10 balų)

3

Objekto aptarnaujamos teritorijos gyventojų skaičius

5-20

Bus aptarnaujami:

daugiau kaip 500 gyv. – 20 balų;

201-500 gyv. (imtinai)– 15 balų;

50-200 gyv.(imtinai) – 10 balų;

mažiau kaip 50 gyv. – 5 balai.

4

Objektas veda prie viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų ar pažintinių intensyviai lankomų vietų

0–10

Balas nustatomas atsižvelgiant į įstaigų bei lankomų vietų skaičių (po 2 balus už kiekvieną taikomą priemonę, bet ne daugiau nei 10 balų)

5

Objektas yra naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo, moksleivių pavėžėjimo eismui

0–20

Balas nustatomas atsižvelgiant į tai ar yra maršrutai (20 balų), ar ne (0 balų)

6

Objekte įrengti būtinieji požeminiai inžineriniai tinklai (vandentiekio, buitinių nuotekų, paviršinių nuotekų, ryšių, dujų tiekimo, elektros tiekimo)

0-20

Balas nustatomas atsižvelgiant į esamus inžinerinius tinklus (po 5 balus už vandentiekio, buitinių nuotekų, paviršinių nuotekų, dujų tiekimo komunikacijas; po 2 balus už ryšių, elektros tiekimo komunikacijas, bet nedaugiau nei 20 balų)

7

Susisiekimo infrastruktūros būklė

5-15

Balas nustatomas atsižvelgiant į esamą kelio dangos būklės priemonių skaičių , važiuojamosios dalies plotį, sankasos ir griovių būklę (po 5 balus už kiekvieną taikomą priemonę, bet ne daugiau nei 15 balų)

 

 

10. Komisija kiekvienam kriterijui skiria bendrą balą, kuris nustatomas Komisijos daugumos sprendimu. Komisijos nariai privalo nusišalinti nuo bet kokio dalyvavimo sprendžiant klausimą, jei tai sukels viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Apie tai Komisijos narys privalo informuoti Komisijos pirmininką.

11. Sudarytas Prioritetinis objektų sąrašas balų mažėjimo tvarka teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai artimiausiame posėdyje (arba kartu tvirtinant KPPP finansuojamų objektų sąrašą einamiesiems metams). Kiekvienais metais Prioritetinis objektų sąrašas atnaujinamas, tikslinamas ir papildomas, kaip nustatyta Aprašo 7–9 punktuose.

12. Objektai, kurie buvo patvirtinti 2019 m. lapkričio 28 d Klaipėdos rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T11-355 „Klaipėdos rajono savivaldybės ilgalaikis susisiekimo infrastruktūros objektų vystymo planas iki 2025 m.” ir yra neįgyvendinti, įrašomi pirmumo eile (pagal Tarybos sprendime esamą eiliškumą nenurodant balų) į naujai sudaromą Prioritetinį objektų sąrašą (-us).

13. Objektams, esantiems Prioritetiniame objektų sąraše, tačiau nefinansuojamiems Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis, lėšos skiriamos atsižvelgiant į strateginiame veiklos plane einamaisiais metais numatytas lėšas.

 

VI SKYRIUS

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS

 

14. Vadovaudamasis Savivaldybės tarybos patvirtintu prioritetinės eilės sąrašu, Savivaldybės administracijos Statybos ir infrastruktūros skyrius sudaro KPPP lėšomis finansuojamų vietinės reikšmės kelių tiesimo, rekonstravimo, taisymo (remonto), priežiūros ir saugaus eismo sąlygų užtikrinimo artimiausių 3 metų objektų sąrašą (toliau – Objektų sąrašas) ir pateikia jį tvirtinti Savivaldybės tarybai.

15. Savivaldybės administracija Objektų sąrašą suderina su LAKD.

16. Suderinusi Objektų sąrašą ir pasirašiusi finansavimo sutartį su LAKD, Savivaldybės administracija atlieka darbų ir paslaugų viešuosius pirkimus Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

DARBŲ IR PASLAUGŲ VYKDYMAS, ATSAKOMYBĖ IR ATSISKAITYMO TVARKA

 

17. Rangovai darbams vykdyti ir paslaugų teikėjai parenkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir Savivaldybės administracijos patvirtintomis Supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklėmis, kitais viešuosius pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.

18. Už KPPP finansavimo lėšų racionalų panaudojimą, vietinės reikšmės kelių statybos, rekonstravimo, remonto projektų, sąmatų, techninių dokumentų rengimą, konkursų organizavimą tiekėjams parinkti, darbų ir medžiagų kokybės kontrolę, statinių techninę priežiūrą, atsakingas Savivaldybės administracijos Statybos ir infrastruktūros skyrius.

19. Už vietinės reikšmės kelių priežiūros, remonto darbų organizavimą Savivaldybės seniūnijose (kelių profilio atstatymo darbai, duobių taisymas žvyruojant, sniego valymas nuo kelių ir gatvių, asfaltbetonio išdaužų remontas, sankasų ir griovių atstatymas ir pan.) yra atsakingi Seniūnijų seniūnai. Seniūnai derina atliktų darbų ar suteiktų paslaugų aktus.

20. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi finansavimo sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais, atsiskaito su rangovais (tiekėjais), tvarko KPPP lėšų apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, teikia LAKD programos lėšų sąmatas, sąmatų įvykdymo, lėšų panaudojimo, atliktų darbų ketvirtines ir metines ataskaitas.

 

 

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Savivaldybės administracijos Statybos ir infrastruktūros skyrius renka, inventorizuoja, tvarko ir saugo duomenis apie vietinės reikšmės kelius.

22. KPPP finansavimo lėšų panaudojimo kontrolė vykdoma teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________