Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL Mobilios brigados tepinėlių iš paciento nosiaryklės ir ryklės paėmimo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti organizavimo

 

2020 m. balandžio 6 d. Nr. A27(1)-848

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. kovo 30 d. sprendimais Nr. V-610 „Dėl informacijos teikimo“ ir Nr. V-611 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. kovo 23 d. sprendimo Nr. V-499 „Dėl sąlytį turėjusių asmenų grįžusių iš užsienio valstybių, izoliavimo“ pakeitimo,

1. T v i r t i n u Mobilios brigados tepinėlių iš paciento nosiaryklės ir ryklės paėmimo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Į s a k a u:

2.1. Vilniaus rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatoriui Robertui Kovalevskiui (toliau – Koordinatorius):

2.1.1. ne vėliau kaip prieš 24 val. iki numatomo tyrimo laiko) pranešti VšĮ Vilniaus rajono centrinės poliklinikos vyriausiajai gydytojai V. Žvirblienei apie poreikį paimti mėginius iš nosiaryklės ir ryklės COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti asmenims, kirtusiems valstybės sieną Medininkų pasienio poste, nurodyti numatomų ištirti asmenų skaičių ir mėginių paėmimo vietą;

2.1.2. organizuoti asmenų, kirtusių valstybėse sieną Medininkų pasienio poste, ištyrimą, numatant tyrimo datą, tiriamųjų sukvietimą (esant reikalui – transportavimą), tyrimo vietos paruošimą;

2.1.3.gautus teigiamus tyrimo rezultatus nedelsiant perduoti Greitosios medicinos pagalbos dispečerinei.

2.2. VšĮ Vilniaus rajono centrinės poliklinikos vyriausiajai gydytojai V. Žvirblienei:

2.2.1. gavus pranešimą iš Koordinatoriaus, nedelsiant paskirti Mobiliosios tepinėlių paėmimo brigados (toliau – Brigada) narius, vieną jų skirti vadovu;

2.2.2. organizuoti transportinių virusologinių terpių užsakymą numatytam ištirti asmenų skaičiui, skirti transportą jų paėmimui ir nuvežimui;

2.2.3. organizuoti Brigados darbuotojų nuvežimą į numatytą mėginių paėmimo vietą ir aprūpinti asmens apsaugos priemonėmis.

2.3. Brigados darbuotojams:

2.3.1. paimti tepinėlį iš nosiaryklės ir ryklės COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams;

2.3.2. siuntimus diagnostiniams tyrimams perduoti Nacionalinei visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijai (Žolyno g. 36, Vilnius), tyrimo užsakovu nurodant Vilniaus rajono savivaldybės administraciją bei Koordinatoriaus kontaktinius duomenis;

2.3.3. suvesti laboratorinio tyrimo užsakymą į Elektroninę sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą (ESPB IS), formą E200;

3.  N u r o d a u  Ūkio skyriui paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre, Viešųjų ir tarptautinių ryšių skyriui – savivaldybės interneto svetainėje, ir elektroniniu paštu išsiųsti VšĮ Vilniaus rajono centrinei poliklinikai.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                    Liucina Kotlovska

 

PATVIRTINTA

VšĮ Vilniaus rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020-04-06 įsakymu Nr. A27(1)-848

 

 

MOBILIOS BRIGADOS TEPINĖLIŲ IŠ PACIENTO NOSIARYKLĖS IR RYKLĖS PAĖMIMO COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS) LABORATORINIAMS TYRIMAMS ATLIKTI ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1.  Mobilios brigados kirtusiems Medininkų pasienio kontrolės postą tepinėlių iš paciento nosiaryklės ir ryklės COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti organizavimo tvarkos  aprašas (toliau – Aprašas) nustato mobilios laboratorinių tyrimų paėmimo komandos (toliau – mobilios brigados komanda) paslaugos, apimančios tepinėlio iš asmens nosiaryklės ir ryklės paėmimą COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) laboratoriniams tyrimams atlikti (toliau – Paslauga) vykdymo tvarką.

2.  Paslauga priskiriama būtinajai medicinos pagalbai.

3Paciento asmens duomenys surinkti Aprašo nustatyta tvarka tvarkomi vykdant COVID-19 ligos diagnostikos, paimant tepinėlius iš nosiaryklės ir ryklės tikslu. Asmens duomenys tvarkomi laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB  (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, reikalavimų.

4Mobili brigada paciento duomenis saugo ne ilgiau kaip iki valstybės lygio ekstremalios situacijos visoje šalyje dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo grėsmės atšaukimo.

 

 

PASLAUGOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

5.    Paslauga teikiama mobiliame punkte, kuriame turi būti:

5.1. priemonės ėminiui iš nosiaryklės COVID-19 ištyrimui (vienam pacientui reikalingi 2 sterilūs tamponai (specialios priemonės su transportine virusologine terpe), mėgintuvėlis su transportine terpe);

5.2. sandarūs plastikiniai maišeliai  (antrinė ėminio pakuotė);

5.3. kartoninė dėžė mėgintuvėliams su ėminiais sudėti (tretinė pakuotė), nenuplaunamas rašiklis;

5.4. rankų ir paviršių dezinfekcijai skirtos dezinfekcinės medžiagos, daugkartinio naudojimo pirštinės – valymo, dezinfekcijos darbams;

5.5. vienkartinių pirštinių dėžė;

5.6. nedidelis lengvai dezinfekuojamas staliukas;

5.7. uždaromas konteineris su neperšlampamu maišu užterštoms medicininėms atliekoms;

5.8. du šaltkrepšiai (vienas skirtas mėgintuvėliams su švariomis terpėmis, kitas – mėgintuvėliams su ėminiais);

5.9. ne mažiau kaip vienas atsarginis asmens apsaugos priemonių komplektas.

6.  Paslaugą teikia mobilios brigados komanda, kurią sudaro dvi slaugytojos arba slaugytoja ir slaugytojos padėjėja:

7.  Mobilios brigados komandos nariai turi dėvėti šias asmenines apsaugos priemones (AAP):

7.1. neperšlampamą kombinezoną su gobtuvu ar neperšlampamą chalatą ilgomis rankovėmis  su vienkartine kepuraite, antbačius;

7.2. vienkartines medicinines pirštines;

7.3. akinius tinkančius dėvėti su respiratoriumi arba veido skydelį;

7.4. respiratorių FFP2 arba FFP3;

7.5. AAP apsirengimo ir nusirengimo tvarka, respiratorių FFP2 ir FFP3 sandarumo patikrinimo rekomendacijos pateiktos adresu http://sam.lrv.lt/lt/news/koronavirusas/informacija-sveikatos-prieziuros-specialistams.

8. Paslauga teikiama šia tvarka:

8.1.         Vilniaus rajono savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centro koordinatorius (toliau – Koordinatorius) pateikia mobilios brigados darbuotojams numatomų ištirti sąrašą su jų asmens duomenimis.

8.2.  mobilios brigados darbuotojas sutikslina sąraše pateiktą informaciją pagal pateiktus asmens dokumentus;

8.3. mobilios brigados darbuotojas paima tepinėlius iš nosiaryklės ir ryklės. Ėminys paimamas ir supakuojamas transportavimui pagal Ėminių, dėl COVID-19 ligos ištyrimo, paėmimo ir transportavimo tvarką pateiktą adresu  http://sam.lrv.lt/lt/news/koronavirusas/informacija-sveikatos-prieziuros-specialistams.

8.4. mobilios brigados darbuotojas užpildo Siuntimus SARS-Co-2 (COVID-19) diagnostiniams tyrimams, tyrimo užsakovu nurodant Vilniaus rajono savivaldybės administraciją ir Koordinatoriaus kontaktinius duomenis bei kartu su paimtais mėginiais pristato į Nacionalinę visuomenės sveikatos priežiūros laboratoriją (Žolyno g. 36, Vilnius).

8.5. mobilios brigados nariai, kontaktavę su tiriamu asmeniu, nusiima pirštines, jas išmeta į neperšlampamą maišą užterštoms medicininėms atliekoms, esantį uždarame konteineryje, ir dezinfekuoja rankas. Prieš imant ėminį kitam asmeniui užsimaunama nauja pirštinių pora. Kitos asmens apsaugos priemonės nekeičiamos, jei nebuvo užterštos sekretais;

8.6. baigęs darbą kiekvienas mobilios brigados narys saugiai nusirengia / nusiima asmenines apsaugos priemones, sudeda jas į infekuotų medicininių atliekų konteinerį, nusiplauna ir dezinfekuoja rankas, po to, grįžęs į administracines patalpas, suveda laboratorinio tyrimo užsakymą į Elektroninę sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą (ESPB IS), formą E200;

8.7.  maišai su infekuotomis medicininėmis atliekomis, įskaitant mobilios brigados slaugytojo asmeninės apsaugos priemones, tvarkomos (utilizuojamos) vadovaujantis Asmens sveikatos priežiūros įstaigos (ASPĮ) vadovo nustatyta infekcijų kontrolės tvarka pagal Lietuvos higienos normoje HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013  m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-706 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 66:2013 „Medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatytus medicininių atliekų tvarkymo reikalavimus.

8.8. VšĮ Vilniaus rajono centrinės poliklinikos administracija organizuoja transportinių virusologinių terpių užsakymą numatytam ištirti asmenų skaičiui, skiria transportą jų paėmimui ir nuvežimui.

9.  Informavimo apie ėminių rezultatus tvarka:

9.1. Laboratorija apie ėminių rezultatus informuoja Vilniaus rajono savivaldybės administraciją pagal nurodytus Koordinatoriaus kontaktinius duomenis ir suveda tyrimų atsakymus į Elektroninę sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinę sistemą (ESPB IS), formą E200. Koordinatorius perspėja tiriamus asmenis, kad savo tyrimų rezultatus jie galės sužinoti e-sveikata programoje.

9.2. Koordinatorius, gavęs teigiamus tyrimo rezultatus, nedelsiant juos turi perduoti Greitosios medicinos pagalbos dispečerinei.

10Viešąją tvarką mobilios brigados veiklos teritorijoje privalo užtikrinti savivaldybės viešosios tvarkos skyrius, prireikus pasitelkiama policija.

11Mobilios brigados darbuotojai privalo užtikrinti Lietuvos higienos normoje HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 47-1:2012 „Sveikatos priežiūros įstaigos. Infekcijų kontrolės reikalavimai“ patvirtinimo“, nustatytus infekcijų kontrolės reikalavimus.

 

_________________________________