VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL DVIEJŲ BUTŲ IŠ FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ PIRKIMO EKONOMINIO IR SOCIALINIO PAGRINDIMO APRAŠO TVIRTINIMO

 

2021 m. birželio 8 d.   Nr.  30-1536/21

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. gruodžio 13 d. nutarimu
Nr. 1036 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašo tvirtinimo“ patvirtinto Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimų tvarkos aprašo 17 punktu,

t v i r t i n u Dviejų butų iš fizinių ir juridinių asmenų pirkimo ekonominio ir socialinio pagrindimo aprašą (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotojas,

pavaduojantis Administracijos direktorių                                                          Adomas Bužinskas

 

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2021 m. birželio 8 d.

įsakymu Nr. 30-1536/21

 

DVIEJŲ BUTŲ IŠ FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ PIRKIMO EKONOMINIO IR SOCIALINIO PAGRINDIMO APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Dviejų butų iš fizinių ir juridinių asmenų pirkimo ekonominio ir socialinio pagrindimo aprašas parengtas vadovaujantis šiais teisės aktais:

1.1. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu;

1.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. 1036 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašo 17 punktu;

1.3. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. kovo 16 d. įsakmu Nr. A1-226 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.1-CPVA-V-427 „Institucinės globos pertvarka: investicijos į infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 patvirtinimo“ patvirtinto 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonės Nr. 08.1.1-CPVA-V-427 „Institucinės globos pertvarka: investicijos į infrastruktūrą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 2 39.1 ir 39.4 papunkčiais;

1.4. 2021 m. balandžio 30 d. Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto Nr. 08.1.1-CPVA-V-427-16-009 „Vilniaus miesto socialinių paslaugų infrastruktūros tinklo kūrimas ir plėtra asmenims, turintiems proto ir (arba) psichikos negalią“ sutartimi Nr. A94-6/21.

2. Du butai perkami įgyvendinant Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansuojamą projektą „Vilniaus miesto socialinių paslaugų infrastruktūros tinklo kūrimas ir plėtra asmenims, turintiems proto ir (arba) psichikos negalią“.

 

 

II. TIKSLAI IR JŲ PASIEKIMO BŪDAI

 

 

3. Tikslas – skelbiamų derybų būdu įsigyti du 4–5 kambarių butus Vilniaus mieste esančiose teritorijose ir juose teikti bendruomenines, t. y. apgyvendinimo apsaugotame būste paslaugas. Apgyvendinimo apsaugotame būste paslaugos – asmens (šeimos) apgyvendinimas ir pagalbos suteikimas namų aplinkoje, reikalingų paslaugų organizavimas bendruomenėje siekiant kompensuoti, atkurti, ugdyti, palaikyti ir plėtoti asmens (šeimos) socialinius ir savarankiško gyvenimo įgūdžius.

Vykstant institucinės globos pertvarkos procesui, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1-46 patvirtinto Socialinės globos normų aprašo 4 priedo „Senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos normos, taikomos socialinės globos namams, specializuotiems slaugos ir socialinės globos namams ir grupinio gyvenimo namams“ V srities „Aplinka ir būstas“ 16.7 papunktyje nustatyta, kad nuo 2016 m. liepos 1 d. asmenims su negalia (išskyrus asmenis su sunkia negalia, turinčius proto ir (ar) psichikos negalią ar kompleksinę negalią, kuriems nustatytas 0–25 procentų darbingumo lygis ir specialusis nuolatinės slaugos poreikis ar specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis) naujai steigiami tik grupinio gyvenimo namai. Atsižvelgiant į tai, kad proto ir (ar) psichikos negalią turintys asmenys, kuriems nenustatyti specialieji poreikiai, jau dabar nebeapgyvendinami  socialinės globos įstaigose, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija bei esant nuolatiniam ilgalaikės socialinės globos paslaugų poreikio augimui, pradėtas bendruomeninių socialinių paslaugų plėtros procesas. Vilniaus miesto savivaldybė parengė projektinį pasiūlymą „Vilniaus miesto bendruomeninių socialinių paslaugų infrastruktūros tinklo kūrimas ir plėtra asmenims, turintiems proto ir (arba) psichikos negalią“ (toliau – projektas), kuris buvo įtrauktas į valstybės finansuotinų projektų sąrašą. Projektinis pasiūlymas parengtas pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos investicinį projektą „Bendruomeninių apgyvendinimo bei užimtumo paslaugų asmenims su proto ir psichikos negalia plėtra Vilniaus regione“, kuriuo Vilniaus mieste numatyta įsteigti šiuos infrastruktūros objektus, kuriuose bus teikiamos bendruomeninės paslaugos: 6 grupinio gyvenimo namus, kuriuose gyvens 60 proto negalią turinčių žmonių; savarankiško gyvenimo namus, kuriuose gyvens 10 psichikos negalią turinčių žmonių; 2 apsaugotus būstus, kuriuose gyvens 8 psichikos negalią turintys asmenys; dienos centrą, kuriame dienos socialinės globos paslaugos bus teikiamos 20 asmenų; socialines dirbtuves / dienos užimtumo centrus, kuriuose paslaugos bus teikiamos 84 asmenims.

4. Projekto alternatyvos nagrinėtos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos parengtame investiciniame projekte „Bendruomeninių apgyvendinimo bei užimtumo paslaugų asmenims su proto ir psichikos negalia plėtra Vilniaus regione“, kuris buvo patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Perėjimo nuo institucinės globos prie šeimoje ir bendruomenėje teikiamų paslaugų neįgaliesiems ir likusiems be tėvų globos vaikams 2014–2020 metų veiksmų plano įgyvendinimo pertvarkos valdymo grupės: https://www.pertvarka.lt/ii-pertvarkos-etapas/parengtas-vilniaus-regiono-investiciju-projektas/. Nagrinėjant alternatyvas, buvo atlikta Registrų centro vidutinių rinkos kainų nustatymo ataskaitų bei regia.lt tinklalapyje pateikiamos informacijos analizė, kurios duomenimis remiantis priimtas sprendimas, kad apsaugoto būsto paslaugoms teikti tinkamus du butus Vilniaus miesto savivaldybėje yra efektyviau ir pigiau įsigyti ir susiremontuoti nei naujai statyti ar nuomoti. Nuomos alternatyva turėtų apribojimų dėl paslaugos specifiškumo, nes gyvenamų patalpų savininkas, pasirašydamas patalpų nuomos sutartį, gali turėti neigiamą išankstinę nuomonę ir nesutikti tikslinei grupei išnuomoti savo turto, vengdamas papildomos rizikos ir dėl baimės, kad jo asmeninis turtas gali būti sugadintas dėl tyčinės / netyčinės gyvenančių asmenų veikos. Lyginant butų nuomos ir butų įsigijimo alternatyvas, butų įsigijimas vertinant ekonominiu pagrindimu yra tinkamiausias dėl termino ir atsiperkamumo. Butų statybos alternatyva atmetama dėl projekto terminų ir nuolat kylančių statybos darbų kainų. Jei įgyvendinant projektą, nekilnojamojo turto rinkoje nebūtų tinkamų butų pasiūlymų, galėtų būti svarstomo gyvenamo namo ar jo dalies pirkimo alternatyva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. REIKALAVIMAI PERKAMIEMS BUTAMS

 

5. Pirkimo objekto dalys skirstomos į dvi grupes:

 

Grupės

Pirkimo objekto dalis

Teisės aktų nustatyta tvarka Nekilnojamojo turto registre įregistruoto gyvenamosios paskirties naudingas buto plotas*

Teisės aktų nustatyta tvarka Nekilnojamojo turto registre įregistruoto gyvenamosios paskirties buto lokacija Vilniaus mieste

Perkamų butų skaičius nurodytai pirkimo objekto daliai

I GRUPĖ

1

Apie 100 kv. m

Lazdynų seniūnijoje

1

II GRUPĖ

1

Apie 100 kv. m

Šeškinės seniūnijoje

1

* Naudingasis būsto plotas – bendras gyvenamųjų kambarių ir kitų būsto patalpų (virtuvių, sanitarinių mazgų, koridorių, įmontuotų spintų, šildomų lodžijų ir kitų šildomų pagalbinių patalpų) plotas. Į naudingąjį būsto plotą neįskaičiuojamas balkonų, terasų, rūsių, nešildomų lodžijų plotas.

 

6. Reikalavimai siūlomiems pirkti butams:

6.1. butas Nekilnojamojo turto kadastro duomenimis negali būti fiziškai nusidėvėję daugiau kaip 60 proc.;

6.2. butas gali būti bet kuriame aukšte;

6.3. butas turi būti su visais komunaliniais patogumais (vandentiekis, kanalizacija, centrinis šildymas), elektros instaliacija – jungikliai, kištukiniai lizdai, apšvietimo prietaisai – turi būti tvarkinga, be defektų;

6.4. bute turi būti įrengti visi apskaitos prietaisai (šalto, karšto vandens, elektros, dujų);

6.5. geros techninės būklės, techniškai tvarkingi buities ir santechnikos, patalpų šildymo prietaisai ir kita įranga (vamzdynai, dujinė ir elektrinė viryklė ir kita įranga);

6.6. butai turi būti techniškai inventorizuoti, su atskiru unikaliu numeriu ir numatyta buto tiksline naudojimo paskirtimi, įregistruoti Nekilnojamojo turto registre;

6.7. butai gali būti perkami ir renovuotuose namuose, tačiau pardavėjas turi būti sumokėjęs galimus įsiskolinimus;

6.8. jei butas įkeistas kredito įstaigai, būtina pateikti rašytinį kredito įstaigos sutikimą šį butą parduoti;

6.9. pirmenybė teikiama kuo aukštesnės energetinio naudingumo klasės ir vėlesnės statybos butams.

7. Neperkami butai:

7.1. esantys bendrabučio tipo gyvenamuosiuose namuose su bendrojo naudojimo patalpomis (virtuve, tualetu, dušu), pusrūsiuose, palėpėse;

7.2. apleisti, neįrengti ir su skolomis;

7.3. jei apribota siūlomo pirkti buto valdymo, naudojimo ar disponavimo juo teisė;

7.4. kurie neatitinka bent vieno šio aprašo 6 punkte keliamo reikalavimo.

8. Įvykdžius pirkimo procedūras ir buvusiems savininkams išsikėlus, butai ir jų priklausiniai (sandėliukai rūsyje) turi būti perduoti tvarkingi, nereikalaujantys papildomų išlaidų remontui ar kitokiam tvarkymui, butų savininkai turi būti visiškai atsiskaitę su komunalinių paslaugų teikėjais už iki buto perdavimo suteiktas paslaugas. Jeigu bute yra asmenų, deklaravusių gyvenamąją vietą, jie privalo išsideklaruoti iki pirkimo sutarties sudarymo dienos.

 

 

IV. PIRKIMO BŪDAS

 

 

9. Nekilnojamasis turtas perkamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. 1036 „Dėl Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ patvirtinto Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašo 8.1 papunkčiu ir 9 punktu.

 

 

V. PIRKIMO KRITERIJAI

 

 

10. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sutaryta Dviejų butų pirkimų komisija, prieš priimdama sprendimą dėl minėto nekilnojamojo daikto pirkimo, turi vadovautis šiais kriterijais (pagal eiliškumą):

10.1. butai turi būti inventorizuoti ir teisiškai įregistruoti Nekilnojamojo turto registre;

10.2. nekilnojamieji daiktai turi būti tinkami eksploatuoti ir atitikti pirkimų sąlygų reikalavimus;

10.3. pirkimo kaina palyginama su nekilnojamųjų daiktų rinkos kainų analogais ir nustatoma derybų būdu siekiant ekonomiškai naudingiausio rezultato.

11. Jeigu kiekvienoje konkrečioje 5 punkte nurodytoje teritorijoje bus gauta daugiau negu vienas pasiūlymas, atitinkantis pirkimo kriterijus, sprendimas dėl laimėtojo bus priimamas pagal ekonomiškiausius ir tinkamiausius butų, kuriuose bus teikiamos apgyvendinimo apsaugotame būste paslaugos pasiūlytus kriterijus (mažėjimo tvarka):

11.1. siūloma buto kaina už vieną naudingo jo ploto kvadratinį metrą;

11.2. buto energinė klasė (pirmenybė teikiama mažesnio naudingojo ploto butams);

11.3. kambarių skaičius (pirmenybė teikiama 5 kambarių butui).

_____________________________________