LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRO 2016 M. LIEPOS 4 D. ĮSAKYMO NR. 1-194 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 4 PRIORITETO „ENERGIJOS

EFEKTYVUMO IR ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ ENERGIJOS GAMYBOS IR NAUDOJIMO SKATINIMAS“ 04.3.1-VIPA-V-101 PRIEMONĖS „VALSTYBEI NUOSAVYBĖS TEISE PRIKLAUSANČIŲ PASTATŲ ATNAUJINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gegužės 22 d. Nr. 1-134

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.1-VIPA-V-101 priemonės „Valstybei nuosavybės teise priklausančių pastatų atnaujinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2016 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1-194 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.1-VIPA-V-101 priemonės „Valstybei nuosavybės teise priklausančių pastatų atnaujinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ (toliau – Aprašas):

1.    Pakeičiu Aprašo 35 punkto lentelės 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Tinkami finansuoti šie darbai:

- Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priede nurodyti viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmai (priemonės);

- Viešųjų pastatų energinio efektyvumo programos 2 priede nurodytų viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmų (priemonių) įgyvendinimo metu padarytų pastato konstrukcijų ir kitų elementų fizinių pažeidimų pradinės būklės atkūrimo darbai;

Investicijų dalis, tenkanti Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priedo 12-14 punktuose nurodytiems viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmams (priemonėms) įgyvendinti ir visų įgyvendinant Programos 2 priede nurodytus viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmus (priemones) padarytų pastato konstrukcijų ir kitų elementų fizinių pažeidimų pradinei būklei atkurti, neturi viršyti 20 procentų visos investicijų sumos. Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priedo 12-14 punktuose nurodyti viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmai (priemonės) nefinansuojami, jeigu viešajame pastate tuo pačiu metu yra atliekami statybos darbai, finansuojami iš kitų 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priemonių ar kitų finansavimo šaltinių.

- pastato techninio projekto ar, jeigu techninio projekto rengti yra neprivaloma, kito Lietuvos Respublikos statybos įstatymo 20 straipsnyje nurodyto dokumento parengimo ir techninio projekto ekspertizės išlaidos;

- statinio projekto vykdymo priežiūros išlaidos;

- statybos techninės priežiūros išlaidos.

2.    Pakeičiu Aprašo 39.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

39.5. pagal šį Aprašą nėra finansuojami konkretūs Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priede nurodyti viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmai (priemonės), kuriems skirta lėšų iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti, skyrus ES struktūrinių fondų lėšas, jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir apmokėtos daugiau nei vieną kartą. Taip pat nėra finansuojami konkretūs Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priedo 1-11 punktuose nurodyti viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmai (priemonės), kurioms anksčiau buvo skirta lėšų iš šiame punkte nurodytų šaltinių, nebent argumentuotai būtų pagrįstas tokių priemonių finansavimo poreikis (be tokių konkrečių priemonių nebūtų pasiekta pastato C energinio naudingumo klasė).“

3.    Pakeičiu Aprašo 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41.     Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos, taikomi reikalavimai, nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 36 skirsnyje ir Bendrųjų nuostatų reglamento 61 straipsnyje. Projekto pajamomis laikomos visos dėl projekto įgyvendinimo gaunamos pajamos. Veiklos išlaidos, sutaupytos įgyvendinant energijos vartojimo efektyvumo priemones, nėra laikomos grynosiomis pajamomis, kaip numatyta 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014/ES, bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012.“

4.    Pakeičiu Aprašo 79 punktą ir jį išdėstau taip:

79.   Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, su galutiniu mokėjimo prašymu teikia su įgyvendinančiąja institucija suderintą Grafiką. Galutinės energijos sąnaudų sumažėjimas (procentais) vertinamas lyginant sumines energijos sąnaudas arba bendras šildymui, vėsinimui, karštam vandeniui ruošti, sumines elektros energijos sąnaudas pagal pateikiamą energinio naudingumo sertifikatą, išduotą prieš pastato atnaujinimą su bendromis šildymui, vėsinimui, karštam vandeniui ruošti, suminėmis elektros energijos sąnaudomis, nurodytomis  energinio naudingumo sertifikate, po pastato atnaujinimo. Energinio naudingumo sertifikatas, išduotas prieš pastato atnaujinimą, turi būti perskaičiuotas ta pačia energinio naudingumo sertifikato rengimo programos versija, pagal kurią buvo rengiamas energinio naudingumo sertifikatas po pastato modernizavimo.“

5.       Pakeičiu Aprašo 80 punktą ir jį išdėstau taip:

80.   Metinis preliminarus grąžintinų lėšų dydis kiekvienam projektui nustatomas individualiai. Visais atvejais grąžinama 30 proc. pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų, susijusių su rangos darbais, skirtais Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priedo 1-11 punktuose nurodytų viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmų (priemonių) įgyvendinimui, sumos. Grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimas vykdomas vieną kartą per metus: iki einamųjų metų birželio 30 d.“

6.       Pakeičiu Aprašo 81 punktą ir jį išdėstau taip:

81.   Grafikas gali būti tikslinamas ne dažniau kaip kas 3 (tris) metus, jeigu įgyvendinančioji institucija, išnagrinėjusi projekto vykdytojo raštu pateiktą argumentuotą prašymą tikslinti Grafiką ir jį pagrindžiančius dokumentus, priima sprendimą dėl jo pakeitimo.“

7.       Pakeičiu Aprašo 82 punktą ir jį išdėstau taip:

82.   Lėšų grąžinimo terminas – 20 metų, pradedant skaičiuoti nuo kitų metų po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.“

8.       Pakeičiu Aprašo 84 punktą ir jį išdėstau taip:

84.   Kai projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga, sutaupytos lėšos Ministerijai grąžinamos projekto vykdytojui taikant tiesioginį asignavimų mažinimo (asignavimų planų perskirstymas) būdą: projekto vykdytojas, kiekvienais metais vykdydamas įstaigos programų sąmatų planavimą teisės aktuose numatyta tvarka ir terminais, vadovaujasi Grafiko duomenimis ir numato atitinkamai mažesnę išlaidų sumą komunalinėms paslaugoms, kurioms numatoma sutaupyti lėšų. Asignavimų valdytojas, pagal Projekto vykdytojo pateiktus duomenis, atsižvelgiant į Grafiką, atitinkamai programos sąmatoje, komunalinėse paslaugų eilutėse, kuriose bus lėšų sutaupymai, sutaupytu lėšų dydžiu nurodo mažesnę išlaidų sumą ir iki einamųjų metų balandžio mėn. 30 d. informuoja įgyvendinančiąją instituciją ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Biudžeto departamentą (toliau – Biudžeto departamentas), kuris pagal asignavimų valdytojų pateiktas programų sąmatas rengia valstybės biudžeto patvirtintų asignavimų paskirstymą pagal programas ir, vadovaujantis Grafiko duomenimis, planuoja grąžinamosios subsidijos grąžintinas lėšas tiesiogiai mažindamas valstybės biudžeto asignavimus projekto vykdytojui, o sumažintą lėšų sumą skiria Ministerijai, kuri atsakinga už pakartotinį gražinamosios subsidijos grąžintinų lėšų panaudojimą. Atlikus asignavimų planų perskirstymą, Biudžeto departamentas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų apie atliktą perskirstymą raštu informuoja Ministeriją, pateikiant su lėšų perskirstymu susijusius duomenis, ir įgyvendinančiąją instituciją, kuri taip pat atsakinga už projekto vykdytojo finansinių įsipareigojimų vykdymo stebėseną. Jeigu įgyvendinančioji institucija nustato, kad perskirstyta lėšų suma neatitinka Grafike esančių duomenų, apie tai informuoja Ministeriją ir Biudžeto departamentą, kuri netikslumų ištaisymą atlieka planuojant sekančius biudžetinius metus. Biudžeto departamente informacija kaupiama pagal kiekvieną projekto vykdytoją (valstybės biudžetinę įstaigą).

9.       Pripažįstu Aprašo 94 punktą netekusiu galios.

 

 

 

Energetikos ministras                                                                         Žygimantas Vaičiūnas                                                  

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2020 m. gegužės 20 d. raštu

Nr. ((24.37E)-5K-2007814)-6K-2002941

SUDERINTA

Uždarosios akcinės bendrovės

Viešųjų investicijų plėtros agentūros

2020 m. gegužės 8 d. raštu

Nr. 2020/2-677