LIETUVOS KULTŪROS TARYBOS PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL PROJEKTO „SOCIALINĮ POVEIKĮ KURIANTYS DIZAINO SPRENDIMAI“
EKSPERTŲ ATRANKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. spalio 11 d. Nr. VĮ-18(1.1 E)
Vilnius
Vadovaudamasi 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ veiklos Nr. 2 „Dizaino sparnai“ projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2024 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. ĮV-665 „Dėl kultūros ministro 2023 m. birželio 27 d. įsakymo Nr. ĮV-542 „Dėl 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, 5.1.22.1 papunkčiu:
tvirtinu Projekto „Socialinį poveikį kuriantys dizaino sprendimai“ ekspertų atrankos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos kultūros tarybos pirmininko
2024 m. spalio 11 d. įsakymu
Nr. VĮ-18(1.1 E)
PROJEKTO „SOCIALINĮ POVEIKĮ KURIANTYS DIZAINO SPRENDIMAI“
EKSPERTŲ ATRANKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projekto „Socialinį poveikį kuriantys dizaino sprendimai“ ekspertų atrankos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turėtų vadovautis asmenys, pretenduojantys tapti projekto „Socialinį poveikį kuriantys dizaino sprendimai“ ekspertais, jų atrankos tvarką bei ekspertų vykdomas funkcijas.
2. Ekspertams už ekspertinio vertinimo paslaugas apmokama iš Lietuvos kultūros tarybai (toliau – Taryba) įgyvendinant 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 08-001-01-09-01 „KKI plėtra, skatinanti konkurencingumą ir pridėtinės vertės kūrimą“ veiklos Nr. 2 „Dizaino sparnai“ projektą „Socialinį poveikį kuriantys dizaino sprendimai“ (toliau – DS projektas) skirtų lėšų.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Dizaino sprendimas – kūrybinės veiklos rezultatas, kuriuo galutinio naudos gavėjo gaminamam / planuojamam gaminti gaminiui, teikiamai / planuojamai teikti paslaugai arba veiklos procesui, įskaitant organizacinių inovacijų diegimą, suteikiama naujų charakteristikų;
3.2. Dizaino sprendimo sukūrimas – galutinio naudos gavėjo veiklos patobulinimas dizaino pagalba, t. y. naujo gaminio, paslaugos arba veiklos proceso dizaino sukūrimas, arba jau esamo gaminio, arba paslaugos, arba veiklos proceso dizaino pakeitimas naujais, kurį sudaro du etapai: 1. Dizaino sprendimo kūrimo etapas: dizaino tyrimo atlikimas, dizaino koncepcijos idėjos parengimas ir detalizavimas, maketo, vizualizacijos ar eskizo sukūrimas (rezultatas turi atitikti Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Klasifikacijos aprašas) įvardintą mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapą); 2. Dizaino sprendimo diegimo etapas: dizaino realizavimo bandymas, pavyzdžio (-ų) gamyba (rezultatas turi atitikti Klasifikacijos apraše įvardintą mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros 5-6 etapą) (Klasifikacijos aprašu remiamasi siekiant nustatyti produkto / sprendimo kūrimo etapą, tačiau projekte neprivaloma vykdyti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklų);
3.3. Dizaino tyrimas – kūrybinio mąstymo metodika grindžiami klientų poreikių ir (arba) vartotojų, respondentų tyrimai, apklausos, siekiant parengti dizaino sprendimo idėją, techninę užduotį ir (arba) užtikrinti gaminio arba paslaugos, arba veiklos proceso dizaino sprendimo sukūrimo naujumą;
3.4. Ekspertas – Apraše, patvirtintame Tarybos pirmininko, nustatyta tvarka atrinktas asmuo, vykdantis pradedančiųjų dizainerių ir galutinių naudos gavėjų paraiškų vertinimą ir atranką, teikiantis konsultacijas DS projekto komandai, paraiškas teikti planuojantiems galutiniams naudos gavėjams bei atrankose planuojantiems dalyvauti pradedantiesiems dizaineriams;
3.5. Gaminys – pagamintas fizinis arba skaitmeninis objektas, subjekto galimas įgyti nuosavybės teise, kurią jis gali perleisti kitam subjektui, sudarydamas rinkos sandorį;
3.6. Gaminio dizainas – viso gaminio ar jo dalies vaizdas, išreiškiamas linijomis, kontūrais, spalvomis, forma, tekstūra ir (arba) medžiaga;
3.7. Galutiniai naudos gavėjai – Tarybos paskelbtuose kvietimuose teikti paraiškas dalyvavusios bei nefinansinę paramą gaunančios įmonės, nevyriausybinės organizacijos ir fiziniai asmenys, vykdantys ūkinę veiklą, kuriems projekto įgyvendinimo metu bus sukurti socialinį poveikį kuriantys dizaino sprendimai;
3.8. Mentorius – Mentorių̨ atrankos apraše, patvirtintame Tarybos pirmininko, nustatyta tvarka atrinktas asmuo, teikiantis konsultacijas dizaino sprendimus kuriantiems pradedantiesiems dizaineriams ir galutiniams naudos gavėjams;
3.9. Nefinansinė parama – tai galutiniam naudos gavėjui skiriama į piniginį ekvivalentą nekonvertuojama suma, suteikiama naujų dizaino sprendimų sukūrimui, pasitelkiant kiekvienam galutinio naudos gavėjo projektui pagal paraiškoje pateiktą informaciją atrinktą pradedantįjį dizainerį bei solidesnę profesinę patirtį turintį mentorių, lydėsiantį pradedantįjį dizainerį kelyje link rezultato ir padėsiantį jam atskleisti kūrybinį potencialą. Nefinansinę paramą gavusio galutinio naudos gavėjo atstovai taip pat bus pakviesti dalyvauti mokymuose kartu su pradedančiaisiais dizaineriais;
3.10. Nevyriausybinė organizacija – nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valdymo nepriklausomas savanoriškumo pagrindais įsteigtas visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus;
3.11. Organizacinė inovacija – naujo ar patobulinto, kuris skiriasi nuo anksčiau taikytų, organizacinio metodo diegimas organizacijos veikloje (įrengiant darbo vietas arba plėtojant išorinius ryšius ir panašiai);
3.12. Paslauga – atlygintina veikla ir (arba) jos rezultatas, kuriais siūloma tenkinti ar yra tenkinamas konkretus vartotojo poreikis;
3.13. Paslaugos dizainas – remiantis klientų (vartotojų) patirtimi ir poreikiu sukuriamas priemonių rinkinys, įskaitant naują paslaugos teikimo schemą, kuris padeda tiems klientams (vartotojams) naudotis pilna paslauga, o galutiniams naudos gavėjams – paslaugą teikti efektyviau. Paslaugos dizainu nelaikomas interjero ar (eksterjero) dizainas, elektroninės parduotuvės, interneto svetainės dizainas;
3.14. Pradedantysis dizaineris – ne anksčiau nei treji metai nuo pradedančiųjų dizainerių dalyvavimo DS projekte atrankos paskelbimo Tarybos internetinėje svetainėje www.ltkt.lt įgijęs menų, inžinerijos mokslo, informatikos mokslo, technologijų mokslo, verslo ir viešosios vadybos studijų krypčių grupėse ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu arba jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija bei dizaino sprendimo (-ų) sukūrimo paslaugas galutiniams naudos gavėjams teiksiantis asmuo;
3.15. Projekto komanda – pareiškėjo DS projekto įgyvendinimo laikotarpiui sutelkta žmonių̨ grupė, kurios nariai dalyvauja projekto kūrime, valdyme ir įgyvendinime. Pradedantieji dizaineriai, mentoriai ir ekspertai nėra laikomi DS projekto komandos nariais;
3.16. Socialinė inovacija – socialinių inovacijų atvejis, atskleidžiantis naują idėją (produktai, paslaugos ar modeliai), kuria tenkinami įvairaus pobūdžio socialiniai poreikiai, sprendžiamos socialinės, ekonominės ar aplinkosaugos problemos bei daromas socialinis poveikis, registruotas ir paskelbtas Europos socialinių inovacijų kompetencijų centro nacionalinėje socialinių inovacijų vertinimo platformoje (angl. The Social Innovation Match (SIM): https://ec.europa.eu/european-social-fund-plus/en/social-innovation-match;
3.17. Socialinis poveikis – tai teigiamas socialinis ir (ar) ekonominis pokytis, kurį patiria socialinė grupė (-ės) dėl ūkio subjekto vykdomos veiklos, sprendžiant socialinius iššūkius ir (arba) kuriant tvarias ir šeimos bei darbo įsipareigojimams palankias, jaunimui ir (ar) kūrėjams patrauklias veiklos sąlygas, didinant galimybes dalyvauti kultūros veiklose ar gerinant sąlygas kurti įvairioms socialinės atskirties grupėms, didinant kultūros turinio prieinamumą, siekiant mažinti kultūrinę atskirtį ją dėl finansinių ar sveikatos apribojimų patiriančioms socialinėms grupėms, tokioms kaip vyresnio amžiaus ar negalią turintiems gyventojams. Socialinis poveikis apibrėžiamas per pokytį ir jo mastą socialinei grupei, kurios iššūkis sprendžiamas, nustatant socialinės grupės dydį ir (ar) jos dalį, kuri paveikiama matuojamo pokyčio. Socialinis poveikis matuojamas vadovaujantis Socialinio poveikio ataskaitų gairėmis: https://data.kurklt.lt/wp-content/uploads/2023/04/Poveikio-ataskaitu-gaires.pdf ir https://gerinorai.lt/wp-content/uploads/2022/05/Toolbox-LIT.pdf;
4. Ekspertu tapęs asmuo privalo vadovautis šiais pagrindiniais principais:
4.1. profesionalumo – ekspertinis vertinimas turi būti atliekamas atsakingai, grindžiamas turima kompetencija;
4.2. nešališkumo – ekspertinis vertinimas turi būti atliekamas objektyviai, vengiant išankstinės nuomonės ar asmeninių nuostatų;
4.3. skaidrumo – ekspertinis vertinimas turi būti atliekamas laikantis nustatytos tvarkos, pateikiant aiškias ir pagrįstas išvadas;
4.4. sąžiningumo – ekspertinis vertinimas turi būti atliekamas sąžiningai, atidžiai, rūpestingai ir teisingai, jaučiant atsakomybę už teikiamų vertinimo paslaugų kokybę;
4.5. konfidencialumo – ekspertinis vertinimas turi būti atliekamas laikantis konfidencialumo vertinamų dokumentų, jų pateikėjų, taip pat kitų ekspertų darbo grupės narių nuomonių, ekspertinio vertinimo ir vertinimo rezultatų požiūriu;
4.6. lygiateisiškumo – ekspertinis vertinimas turi būti atliekamas nediskriminuojant vertinamų dokumentų teikėjų lyties, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, lytinės orientacijos, negalios, religijos, politinių įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus ar kitais pagrindais;
II SKYRIUS
EKSPERTŲ FUNKCIJOS
5. Ekspertai vykdo šias funkcijas:
5.1. galimų pareiškėjų konsultavimas nuotolinių arba gyvų susitikimų metu apie dizaino sprendimų kūrimą, galimybes, potencialą;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PRETENDENTAMS
6. Pretendentas, pageidaujantis tapti ekspertu, turi atitikti Aprašo 6.1 papunktyje nurodytą reikalavimą ir bent vieną iš Aprašo 6.2–6.3 papunkčiuose nurodytų reikalavimų:
6.1. turėti įgytą menų, menų, inžinerijos mokslo, informatikos mokslo, technologijų mokslo, socialinių mokslų, verslo ir viešosios vadybos studijų krypčių grupėse ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu arba jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija;
6.2. turėti ne mažesnę kaip 5 metų darbo patirtį bent vienoje iš šių dizaino kategorijų: produkto dizainas, komunikacijų dizainas, procesų, paslaugų ir sąsajų dizainas ir per paskutinius 2 metus iki ekspertų atrankos pradžios būti vykdžius konsultaciją (-as) verslo įmonei (-ėms) ir (arba) nevyriausybinei organizacijai (-oms) dizaino sprendimų kūrimo temomis, ir (arba) turėti ne mažesnę kaip 2 metų darbo patirtį teikiant konsultaciją (-as) verslo įmonei (-ėms) ir (arba) nevyriausybinei (-ėms) organizacijai (-ioms) socialinio verslo ir (arba) socialinio poveikio, ir (arba) socialinių inovacijų kūrimo temomis;
6.3. turėti ne mažesnę kaip 5 metų profesinę patirtį steigiant socialinį verslą ir (arba) vystant socialinio verslo veiklas ir (arba) produktus, ir (arba) paslaugas ir (arba) turėti ne mažesnę kaip 3 metų profesinę patirtį teikiant konsultaciją (-as) socialinio verslo ir (arba) socialinio poveikio ir (arba) socialinių inovacijų kūrimo temomis ir (arba) atliekant socialinio verslo ir (arba) socialinių inovacijų kūrimo ekspertinį vertinimą (-us);
IV SKYRIUS
PRETENDENTŲ ATRANKA
7. Pretendentų atranka atliekama viešojo konkurso būdu. Informacija apie atranką skelbiama DS projekto interneto svetainėje www.dizainosparnai.lt ir Tarybos interneto svetainėje www.ltkt.lt.
8. Pagal Aprašą numatoma skelbti 1 konkursą pretendentų atrankai. Atranką numatoma skelbti 2024 metais 2024–2027 m. laikotarpiui, atrenkant ne mažiau kaip po 2 dizaino ekspertus kiekvienai Aprašo 6.2 papunktyje nurodytai dizaino kategorijai bei ne mažiau nei 2 socialinio poveikio ekspertus ir įtraukti juos į galutinį ekspertų sąrašą bei sudaryti rezervinį ekspertų sąrašą Aprašo nustatyta tvarka. Jei pasibaigus pretendentų atrankai asmenys, įtraukti į galutinį ekspertų sąrašą, negali teikti paslaugų viso DS projekto įgyvendinimo metu, arba iškyla papildomas ekspertų poreikis, Taryba turi teisę įsigyti paslaugas iš asmenų, įtrauktų į rezervinį ekspertų sąrašą, arba skelbti papildomą konkursą pretendentų atrankai.
9. Pretendentas Tarybai jos nurodytu būdu ir terminais privalo pateikti:
10. Tarybai pateiktos Pretendento anketos vertinimą sudaro trys etapai:
11. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar dokumentai pateikti laikantis Aprašo 6 ir 9 punktuose nustatytų reikalavimų. Administracinės atitikties vertinimo metu Taryba turi teisę paprašyti pretendentų pateikti papildomus dokumentus ir (arba) paaiškinimus dėl Pretendento anketoje nurodytos informacijos.
12. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Tarybos pirmininko paskirtas Tarybos administracijos darbuotojas. Administracinės atitikties vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Pretendentų atrankos kvietime nurodyto dokumentų teikimo termino pabaigos.
13. Administracinės atitikties vertinimo metu nustačius, kad pretendentas neatitinka šio Aprašo 6 punkte nustatytų reikalavimų, Pretendentų atrankos komisijos pirmininkas priima sprendimą tokių pretendentų dokumentų nesvarstyti. Tarybos darbuotojas per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos Pretendento anketoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pretendentą apie priimtą sprendimą, nurodydamas dokumentų atmetimo priežastis.
14. Administracinės atitikties vertinimo metu nustačius administracinį (-ius) trūkumą (-us), išskyrus trūkumą (-us), nurodytą (-us) Aprašo 13 punkte, Tarybos darbuotojas Pretendento anketoje nurodytu elektroninio pašto adresu apie tai vieną kartą informuoja pretendentą, nustatydamas ne trumpesnį nei 3 darbo dienų terminą nustatytam (-ems) trūkumui (-ams) pašalinti. Jeigu trūkumas nepašalinamas per Tarybos darbuotojo nustatytą terminą, Pretendentų atrankos komisijos pirmininkas priima sprendimą tokių dokumentų nesvarstyti. Tarybos darbuotojas per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos Pretendento anketoje nurodytu elektroninio pašto adresu informuoja pretendentą apie priimtą sprendimą.
15. Nustačius, kad pretendento pateikta Pretendento anketa atitinka visus administracinius reikalavimus, ji teikiama vertinti Pretendentų atrankos komisijai, kuri sudaroma Tarybos pirmininko įsakymu iš DS projekto komandos ir Tarybos administracijos atstovų.
16. Pretendentų atrankos komisijos nariai, vadovaudamiesi Pretendentų vertinimo kriterijų balų aprašu (Aprašo 2 priedas), įvertina Pretendento anketoje nurodytą informaciją ir užpildo Pretendentų į dizaino ekspertus vertinimo lentelę (Aprašo 3 priedas) bei Pretendentų į socialinio poveikio ekspertus vertinimo lentelę (Aprašo 4 priedas).
17. Pretendentų atrankos komisijos narių balai yra susumuojami ir išvedamas jų vidurkis šimtųjų tikslumu.
18. Į pirminį ekspertų sąrašą (atskirai pagal dizaino ekspertų ir socialinio poveikio ekspertų kategorijas) įtraukiami ir toliau pagal surinktus balus nuo didžiausio iki mažiausio balo reitinguojami asmenys, kurie šiame Apraše nustatyta tvarka yra įvertinami 3 ir daugiau balų.
19. Taryba turi teisę reikalauti, kad asmuo, įtrauktas į pirminį ekspertų sąrašą, per jos nustatytą terminą pateiktų Pretendento anketoje nurodytus duomenis pagrindžiančius dokumentus ar jų kopijas.
20. Į pirminį ekspertų sąrašą įtraukti asmenys kviečiami dalyvauti interviu su Pretendentų atrankos komisijos nariais. Po visų interviu su pretendentais Pretendentų atrankos komisijos nariai užpildo Pretendentų interviu vertinimo lentelę (Aprašo 5 priedas), o į galutinį ekspertų sąrašą įtraukiami tie asmenys, kurių Pretendentų komisijos narių vertinimų vidurkis pagal Aprašo 5 priede nurodytą vertinimo kriterijų Nr. 3 yra lygus 3 ir daugiau balų. Asmenys, įvertinti mažiau nei 3 balais, bet ne mažiau kaip 2 balais, įtraukiami į rezervinį ekspertų sąrašą, kurie prireikus gali būti kviečiami pasirašyti ekspertinio vertinimo paslaugų teikimo sutartį.
21. Pretendentų atrankos komisija galutinį sprendimą dėl asmenų, kuriuos siūloma įtraukti į galutinį ekspertų sąrašą priima per 15 darbo dienų po administracinės atitikties vertinimo termino, nurodyto Aprašo 12 punkte, pabaigos. Galutinis ekspertų sąrašas formuojamas atsižvelgiant į Aprašo 8 punkte nurodytas dizaino ekspertų ir socialinio poveikio ekspertų kvotas.
22. Siekiant užtikrinti, kad pirminis ekspertų sąrašas būtų sudarytas atsižvelgiant į Tarybai reikalingų dizaino ekspertų bei socialinio poveikio ekspertų kvotą, Pretendentų atrankos komisija gali priimti sprendimą dėl siūlymo įtraukti asmenį į pirminį ekspertų sąrašą neatsižvelgiant į Aprašo 18 punkte nustatytą tvarką.
V SKYRIUS
SUTARČIŲ SU EKSPERTAIS SUDARYMAS
24. Su į galutinį sąrašą atrinktais ekspertais pasirašoma preliminarioji ekspertinio vertinimo atlygintinų paslaugų pirkimo sutartis, o už paslaugas yra apmokama Tarybos įgyvendinamo DS projekto lėšomis, sudarius kiekvienam paraiškų vertinimo etapui pagrindinę ekspertinio vertinimo atlygintinų paslaugų pirkimo sutartį.
25. Su eksperto statusu susijusias teises ir pareigas ekspertas įgyja nuo pagrindinės ekspertinio vertinimo atlygintinų paslaugų pirkimo sutarties su Taryba sudarymo dienos.
26. Ekspertams už vienos paraiškos įvertinimą mokamas 18 eurų atlygis, o už dalyvavimą posėdyje (gyvame arba nuotoliniame susitikime, konsultacijoje, darbo grupėje ir pan.) – 14 eurų atlygis už vieną posėdžio valandą. Ekspertai paslaugas teikia pagal individualios veiklos pažymą ir mokesčius moka savarankiškai.
27. Ekspertai šalinami iš galutinio ekspertų sąrašo arba rezervinio ekspertų sąrašo, jeigu:
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
28. Į galutinį ekspertų sąrašą įtrauktas asmuo, pasikeitus jo Pretendento anketoje nurodytai informacijai, privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie tai raštu informuoti DS projekto vadovą.
29. Pretendento anketoje nurodyti duomenys yra tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, Lietuvos kultūros tarybos pirmininko įsakymu tvirtinamu Asmens duomenų tvarkymo Taryboje tvarkos aprašu. Ši informacija viešai skelbiama Tarybos interneto svetainėje www.ltkt.lt.
Projekto „Socialinį poveikį kuriantys dizaino
sprendimai“ ekspertų atrankos aprašo
1 priedas
_____________________________________________________________
(vardas, pavardė)
PRETENDENTO ANKETA
1. Asmeninė informacija
1.1. Gyvenamoji vieta (šalis, miestas)............................................................................................
1.2. Tel. Nr.: ..................................................................................................................................
1.3. El. paštas: .................................................................................................................................
2. Įgytas menų, menų, inžinerijos mokslo, informatikos mokslo, technologijų mokslo, socialinių mokslų, verslo ir viešosios vadybos studijų krypčių grupėse ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu arba jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikacija (Aprašo 6.1 papunktis):
Baigtos studijos, įstaiga |
Baigimo metai |
Mokslo kryptis, įgyta specialybė, kvalifikacinis laipsnis |
|
|
|
|
|
|
3. Pretendentas atitinka bent vieną iš 3.1 arba 3.2 papunkčių reikalavimų (galima pasirinkti pildyti vieną iš toliau detalizuotų papunkčių arba pildyti abu):
3.1. turi ne mažesnę kaip 5 metų darbo patirtį bent vienoje iš šių dizaino kategorijų[1] (pažymėkite tinkamą):
a) produkto dizainas,
b) komunikacijų dizainas,
c) procesų, paslaugų ir sąsajų dizainas
ir per paskutinius 2 metus iki pretendentų į ekspertus atrankos paskelbimo dienos teikė konsultaciją (-as) verslo įmonei (-ėms) ir (arba) nevyriausybinei organizacijai (-oms) dizaino sprendimų kūrimo temomis,
Darbdavys, paslaugos gavėjas, autorinio kūrinio užsakovas ir kt. |
Veiklos apibūdinimas: pareigos, suteiktos paslaugos, sukurtas kūrinys ir kt. |
Veiklos laikotarpis nuo iki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ir (arba) turi ne mažesnę kaip 2 metų darbo patirtį teikiant konsultaciją (-as) verslo įmonei (-ėms) ir (arba) nevyriausybinei (-ėms) organizacijai (-ioms) socialinio verslo ir (arba) socialinio poveikio, ir (arba) socialinių inovacijų kūrimo temomis (Aprašo 6.2 papunktis):
Darbdavys, paslaugos gavėjas, autorinio kūrinio užsakovas ir kt. |
Veiklos apibūdinimas: pareigos, suteiktos paslaugos, sukurtas kūrinys ir kt. |
Veiklos laikotarpis nuo iki |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. turi ne mažesnę kaip 5 metų profesinę patirtį steigiant socialinį verslą ir (arba) vystant socialinio verslo veiklas ir (arba) produktus, ir (arba) paslaugas ir (arba) turi ne mažesnę kaip 3 metų profesinę patirtį teikiant konsultaciją (-as) socialinio verslo ir (arba) socialinio poveikio ir (arba) socialinių inovacijų kūrimo temomis ir (arba) atliekant socialinio verslo ir (arba) socialinių inovacijų kūrimo ekspertinį vertinimą (-us) (Aprašo 6.3 papunktis):
Veiklos apibūdinimas |
Veiklos laikotarpis nuo iki |
|
|
|
|
|
|
Kitos žinios ir gebėjimai, padėsiantys įgyvendinti eksperto funkcijas bei kita pretendento manymu svarbi aukščiau nepaminėta informacija:
|
PRIDEDAMA:
1. Privalomas pridėti dokumentas – laisvos formos gyvenimo ir profesinės veiklos aprašymas (CV) bei įgytą išsilavinimą pagrindžiantys dokumentai.
Patvirtinu, kad:
1. esu nepriekaištingos reputacijos, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme;
2. esu susipažinęs su projekto „Socialinį poveikį kuriantys dizaino sprendimai“ ekspertų atrankos aprašu ir darbą reglamentuojančiais teisės aktais.
Pateikdamas šią anketą patvirtinu, kad visa joje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga.
Anketą pateikė _____________________________________
(vardas, pavardė)
Projekto „Socialinį poveikį kuriantys
dizaino sprendimai“
ekspertų atrankos aprašo
2 priedas
PRETENDENTŲ VERTINIMO KRITERIJŲ BALŲ APRAŠAS
1. Vertinimo kriterijus: pretendento turimų žinių, įgūdžių ir patirties susietumas su atitinkamai pagal Aprašo 6.2 arba 6.3 papunktį pasirinkta patirtimi.
Pretendentų vertinimo kriterijaus aprašas |
Vertinant atitiktį kriterijui galimi skirti balai |
Galimo skirti balo reikšmė |
Atitiktis Aprašo 6 punkte įvardintiems reikalavimams grindžiama turimomis žiniomis, įgūdžiais bei praktine profesinės veiklos patirtimi Lietuvoje ir užsienyje. Įgytas išsilavinimas bei turima profesinės veiklos patirtis užtikrins kokybišką, profesionalų, visapusį, aktualaus kultūros lauko konteksto išmanymu grįstą bei kvalifikuotą eksperto funkcijų, susijusių su pasirinkta Aprašo 6.2 arba 6.3 papunkčio patirtimi, vykdymą. |
5 |
Atitiktis kriterijui vertinama 5 balais, jei pretendentas visiškai atitinka kriterijaus aprašą. |
4 |
Atitiktis kriterijui vertinama 4 balais, jei pretendentas kriterijaus aprašą atitinka daugiau nei vidutiniškai. |
|
3 |
Atitiktis kriterijui vertinama 3 balais, jei pretendentas kriterijaus aprašą atitinka vidutiniškai. |
|
2 |
Atitiktis kriterijui vertinama 2 balais, jei pretendentas kriterijaus aprašą atitinka mažiau nei vidutiniškai. |
|
1 |
Atitiktis kriterijui vertinama 1 balu, jei pretendentas kriterijaus aprašą atitinka minimaliai. |
2. Interviu vertinimo kriterijus: pasiruošimas būti DS projekto ekspertu:
Pretendentų vertinimo kriterijaus aprašas |
Vertinant atitiktį kriterijui galimi skirti balai |
Galimo skirti balo reikšmė |
Interviu metu aptariama pretendento motyvacija tapti DS projekto dizaino arba socialinio poveikio ekspertu, turima patirtis ir įgūdžiai naudotis naujausiomis technologijomis kasdienėje veikloje (nuotolinių susitikimų programomis), patirtis dalyvaujant atrankų ir (ar) paraiškų vertinimo procesuose. |
5 |
Atitiktis kriterijui vertinama 5 balais, jei pretendentas visiškai atitinka kriterijaus aprašą. |
4 |
Atitiktis kriterijui vertinama 4 balais, jei pretendentas kriterijaus aprašą atitinka daugiau nei vidutiniškai. |
|
3 |
Atitiktis kriterijui vertinama 3 balais, jei pretendentas kriterijaus aprašą atitinka vidutiniškai. |
|
2 |
Atitiktis kriterijui vertinama 2 balais, jei pretendentas kriterijaus aprašą atitinka mažiau nei vidutiniškai. |
|
1 |
Atitiktis kriterijui vertinama 1 balu, jei pretendentas kriterijaus aprašą atitinka minimaliai. |
Projekto „Socialinį poveikį kuriantys dizaino
sprendimai“ ekspertų atrankos aprašo
3 priedas
PRETENDENTŲ Į DIZAINO EKSPERTUS VERTINIMO LENTELĖ
Eil. Nr. |
Pretendento vardas ir pavardė |
Atitiktis Aprašo 6.1 ir 6.2 punktuose įvardintiems reikalavimams vertinama balais (1; 2; 3; 4; 5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lentelę užpildė: _______________ ______________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Projekto „Socialinį poveikį kuriantys dizaino
sprendimai“ ekspertų atrankos aprašo
4 priedas
PRETENDENTŲ Į SOCIALINIO POVEIKIO EKSPERTUS VERTINIMO LENTELĖ
Eil. Nr. |
Pretendento vardas ir pavardė |
Atitiktis Aprašo 6.1 ir 6.3 punktuose įvardintiems reikalavimams vertinama balais (1; 2; 3; 4; 5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lentelę užpildė: _______________ ______________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Projekto „Socialinį poveikį kuriantys dizaino
sprendimai“ ekspertų atrankos aprašo
5 priedas
PRETENDENTŲ INTERVIU VERTINIMO LENTELĖ
Eil. Nr. |
Pretendento vardas ir pavardė |
Pretendentas į dizaino ekspertus arba į socialinio poveikio ekspertus (įrašyti reikiamą) |
Vertinimo kriterijus Nr. 3 vertinama balais (1; 2; 3; 4; 5) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lentelę užpildė: _______________ ______________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
[1] a) produkto, gaminio dizainas (objektai): pramoninis, industrinis dizainas; mados, drabužių, kostiumo, tekstilės dizainas; baldų ir interjero elementų dizainas; transporto dizainas; maisto dizainas;
b) komunikacijų dizainas (vaizdai, žinutės): grafinių komunikacijų dizainas; vizualiųjų komunikacijų dizainas; grafinis dizainas; pakuočių dizainas; šriftų dizainas; ženklodaros dizainas; reklamos dizainas; leidybos dizainas;
c) procesų, paslaugų ir sąsajų dizainas (patirtys): strateginis dizainas; koncepcinis dizainas; dizaino tyrimai; socialinis dizainas; paslaugų dizainas; daugialypės terpės dizainas ir vartotojo patirties (UX) dizainas (angl. User Experience); vartotojo sąsajų (UI) dizainas (angl. User Interface).