IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2013 M. BALANDŽIO 30 D. SPRENDIMO NR. T-58 „DĖL VIETOS BENDRUOMENIŲ SAVIVALDOS 2013–2015 METŲ PROGRAMOS LĖŠŲ VIETOS BENDRUOMENIŲ SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2014 m. kovo 27 d. Nr. T-39

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos  Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. A-125 „Dėl Lietuvos  Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. kovo 7 d. įsakymo Nr. A1-102 „Dėl Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2013 m. balandžio 30 d. sprendimą Nr. T-58 „Dėl Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015  metų programos lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir šiuo sprendimu   patvirtintą Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti Ignalinos rajono savivaldybėje skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Bronis Ropė


 

PATVIRTINTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2013 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-58

(Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2014 m. kovo 27 d. sprendimo Nr. T-39 redakcija

 

 

VIETOS BENDRUOMENIŲ SAVIVALDOS 2013–2015 METŲ PROGRAMOS

LĖŠŲ VIETOS BENDRUOMENIŲ SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI IGNALINOS RAJONO  SAVIVALDYBĖJE SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos lėšų vietos bendruomenių sprendimams įgyvendinti Ignalinos rajono savivaldybėje skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Vietos bendruomenių tarybų sudarymo ir veiklos principus, lėšų skyrimo, naudojimo, stebėsenos ir kontrolės tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programa (toliau – programa), patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-71 „Dėl Vietos  bendruomenių savivaldos 2013-2015 metų programos patvirtinimo“, Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. A-102 „Dėl Vietos bendruomenių savivaldos 2013–2015 metų programos įgyvendinimo aprašo patvirtinimo“ (2014 m. kovo 5 d. įsakymo Nr. A1- 125 redakcija). 

3. Programos paskirtis – skatinti vietos bendruomenių savivaldą ir savarankiškumą, sudarant galimybes vietos bendruomenėms spręsti joms aktualius klausimus ir tenkinti bendruomenių viešuosius poreikius.

4. Vietos bendruomenė – seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojai, jų atstovai (seniūnaičiai), šioje teritorijoje veikiančios bendruomeninės organizacijos, religinės bendruomenės ir bendrijos, kitos nevyriausybinės organizacijos.

5. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

6. Aprašas tvirtinamas Ignalinos rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

 

II. VIETOS BENDRUOMENĖS TARYBOS SUDARYMAS IR VEIKLA

 

7. Savivaldybės administracijos Ceikinių, Didžiasalio, Dūkšto, Ignalinos miesto, Ignalinos, Kazitiškio, Linkmenų, Mielagėnų, Naujojo Daugėliškio, Rimšės, Tverečiaus, Vidiškių seniūnijose sudaroma po vieną Vietos bendruomenės tarybą. 

8. Vietos bendruomenės taryba (toliau – VBT) sudaroma iš toje seniūnijoje gyvenančių pavienių vietos bendruomenės narių, seniūnijos seniūnaičių, seniūnijos teritorijoje veikiančių bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ir bendrijų atstovų, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės įstaigų atstovų.

9. VBT sudarymo principai ir tvarka:

9.1. VBT sudaro nuo 5 iki 11 narių.

9.2. Pavieniai vietos bendruomenės nariai, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų atstovai negali sudaryti daugiau nei 1/3 VBT narių.

9.3. Seniūnas viešu pranešimu (savivaldybės interneto puslapyje, skelbimų lentose) ir papildomomis priemonėmis (telefonu, žodžiu, raštu) kviečia seniūnijos teritorijoje veikiančias bendruomenines organizacijas, religines bendruomenes ir bendrijas, vietos bendruomenės gyventojų poreikius tenkinančias nevyriausybines organizacijas ir savivaldybės įstaigas deleguoti savo atstovus į susirinkimą, kuriame bus renkama VBT, kartu nurodydamas susirinkimo vietą ir laiką. Taip pat šiuo pranešimu į seniūnijos vietos bendruomenės susirinkimą sušaukia seniūnaičius ir pavienius vietos bendruomenės narius.

9.4. Susirinkime, atsižvelgiant į aprašo 8, 9.1, 9.2 ir 9.3 punktų reikalavimus, pasitarus nusprendžiama (balsuojant), iš kokių organizacijų, bendruomenių, bendrijų, įstaigų atstovų bus sudaryta VBT, ir aptariamos galimos pavienių bendruomenės narių kandidatūros. Pavieniai asmenys gali būti įtraukiami į VBT sudėtį tik jiems sutikus.

9.5. Seniūnas, vadovaudamasis susirinkimo balsavimo rezultatais ir gavęs informaciją apie pavienių asmenų sutikimus, teikia Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriui raštą (kartu su įsakymo projektu, susirinkimo protokolo kopija, raštais dėl deleguojamų atstovų) dėl seniūnijos vietos bendruomenės tarybos patvirtinimo.

9.6. Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktorius, gavęs aprašo 9.5 punkte nurodytus dokumentus, įsakymu patvirtina vietos bendruomenės tarybą.

9.7. Vietos bendruomenės tarybos ir seniūnai, pradedant antraisiais programos įgyvendinimo metais, t. y. nuo 2014 m., organizuoja kasmetinę ne mažiau kaip ketvirtadalio VBT narių rotaciją.

10. VBT veiklos tikslas – bendradarbiaujant su vietos bendruomene, priimti sprendimus dėl programai įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tenkinant viešuosius vietos bendruomenės poreikius.

11. VBT darbo forma yra posėdžiai, kurių organizavimu rūpinasi vietos seniūnija.

12. VBT posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 jos narių.

13. VBT pirmininką, pavaduotoją ir sekretorių VBT nariai išrenka pirmojo posėdžio metu. VBT pirmininku negali būti savivaldybės administracijos ar kito įgyvendinti programą savivaldybėje paskirto subjekto atstovas.

14. Sprendimai priimami balsuojant atvirai. Susitarimas dėl slapto balsavimo priimamas tik dalyvaujančių VBT narių balsų dauguma. VBT posėdžiai yra atviri.

15. VBT sprendimus priima posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia VBT pirmininko (jo nesant – pirmininko pavaduotojo) balsas.

16. VBT sprendimai įforminami VBT posėdžio protokolu. Protokolą pasirašo VBT posėdžio pirmininkas ir sekretorius. Protokolų kopijos kartu su siūlomų finansuoti veiklų aprašymu ir sąmata pateikiami vietos seniūnijos seniūnui. 

 

III. LĖŠŲ SKYRIMAS, NAUDOJIMAS, STEBĖSENA IR KONTROLĖ

 

17. Sutartį su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija dėl VBT sprendimais priimtų veiklų finansavimo ir atsisikaitymo už gautas lėšas pasirašo Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktorius. Aprašo II dalyje įvardytiems VBT priimtiems sprendimams įgyvendinti skirtos programos lėšos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu skiriamos Ignalinos seniūnijoms lygiomis dalimis.

18. Tinkamomis finansuoti laikomos VBT sprendimu patvirtintos veiklos, tenkinančios vietos bendruomenių viešuosius poreikius:

18.1. Socialinė veikla, skirta socialiai pažeidžiamiems bendruomenės nariams ir (ar) grupėms (labdaros akcijų organizavimas, senyvo amžiaus ir kitų vienišų, pagalbos reikalingų asmenų lankymas, pagalbos sau grupių organizavimas nuo priklausomybių ar kitų socialinių problemų kenčiantiems asmenims ir jų artimiesiems, renginių ir kitų priemonių, skatinančių socialinę atskirtį patiriančių asmenų ir grupių įsitraukimą į bendruomenės gyvenimą, organizavimas).

18.2. Vaikų ir jaunimo užimtumas (renginių, stovyklų ir kitų prasmingo vaikų ir jaunimo laisvalaikio užimtumo veiklų organizavimas, skatinantis asmeninių ir socialinių gebėjimų ugdymą).

18.3. Kultūrinė ir švietėjiška veikla (mokymo(si) priemonių, skatinančių kūrybiškumą, saviraišką ir vietos gyventojų išprusimą, organizavimas, vietos bendruomenės tapatybei ir telkimui reikšmingų leidinių leidyba). 

18.4. Sporto ir sveikatinimo veikla (sportuojančių gyventojų telkimas, sporto varžybų ir treniruočių organizavimas, sveikai gyvensenai propaguoti skirtų renginių, teminių užsiėmimų ir mokymų organizavimas).

18.5. Bendruomenės akcijos ir iniciatyvos, skirtos viešųjų erdvių ir aplinkos kokybei gerinti (parkų, sporto ir poilsio aikštelių, vaikų žaidimų aikštelių, kitų vietos bendruomenės teritorijoje esančių poilsio ir rekreacijos vietų tvarkymas ir atnaujinimas, viešo naudojimo patalpų pritaikymas bendruomenės poreikiams).

18.6. Bendruomeninė veikla ir kita vietos bendruomenės sutelktumą ir gyvenimo kokybę gerinanti veikla (pilietinių iniciatyvų (bendruomenės forumų), skatinančių vietos gyventojus kelti ir spręsti vietos bendruomenei svarbius klausimus, bendruomeninių organizacijų ir vietos valdžios institucijų bendradarbiavimą, organizavimas ir savanoriškos veiklos organizavimas).

19. Lėšos negali būti naudojamos:

19.1. įsiskolinimams dengti;

19.2. investiciniams projektams rengti ir įgyvendinti;

19.3. apmokėti programos įgyvendinimo išlaidoms, kurios yra finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių;

19.4. veikloms, kurios:

19.4.1. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

19.4.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą;

19.4.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus. 

19.4.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą tautiniams ir religiniams Lietuvos valstybės simboliams

20. Programos įgyvendinimo veiklų vertinimo kriterijus – įgyvendinta ne mažiau kaip 90 proc. veiklų nuo VBT sprendimais patvirtintų veiklų.

21. Lėšos privalo būti naudojamos tik sutartyse nurodytai veiklai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir (ar) Socialinių paslaugų priežiūros departamentas turi teisę tikrinti, ar programai įgyvendinti skirtos lėšos naudojamos laikantis sutartyje nustatytų įsipareigojimų dėl finansavimo ir atsiskaitymo tvarkos.

22. Ilgalaikio materialiojo turto, įsigyto už programos lėšas, savininkė yra savivaldybė, o valdytoja – savivaldybės administracija (jos filialai – seniūnijos). Šis turtas naudojamas viešiesiems vietos bendruomenių poreikiams tenkinti.

23. Valstybės biudžeto lėšos turi būti laikomos banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje.

24. Savivaldybės administracija (toliau – administracija):

24.1. pagal poreikį konsultuojasi su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija dėl programos įgyvendinimo tvarkos aprašo ir jo pakeitimo projekto;

24.2. pateikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui savivaldybės tarybos patvirtintą programos įgyvendinimo tvarkos aprašą;

24.3. įgyvendina ar paveda įgyvendinti seniūnijoms ar kitiems už programos įgyvendinimą savivaldybėje atsakingiems subjektams VBT sprendimu numatytas finansuoti veiklas ir informuoja apie jas savivaldybės ir vietos bendruomenių gyventojus;

24.4. teikia Socialinių paslaugų priežiūros departamentui veiklos ir finansines ataskaitas sutartyje nustatyta tvarka;

24.5. atsako už informacijos ir pateiktų dokumentų teisingumą, tikslumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą teisės aktų nustatyta tvarka;

24.6. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja už programos lėšas įsigytą turtą ir juo disponuoja;

24.7. pirkdama prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu;

24.8. užtikrina ir kontroliuoja, kad VBT sprendimais patvirtintoms veikloms įgyvendinti skirtomis lėšomis nebūtų finansuojamos išlaidos, kurios yra finansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių.

25. Seniūnijų seniūnai:

25.1. organizuoja VBT sudarymą ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti jų sudėtį;

25.2. rūpinasi VBT posėdžių organizavimu: patalpomis, reikalingomis priemonėmis ir kitomis VBT veiklai reikalingomis sąlygomis;

25.3. pateikia administracijai VBT sprendimus (protokolo kopijas) ir sąmatas  dėl numatytų veiklų vykdymo;

25.4. organizuoja VBT sprendimų įgyvendinimą ir informuoja apie tai seniūnijos gyventojus (gyventojams prieinamu būdu);

25.5. teikia administracijai veiklos ir lėšų panaudojimo ataskaitas.

26. Bendruomeninės organizacijos, vietos bendruomenės gyventojų atstovai – seniūnaičiai dalyvauja vykdant programos įgyvendinimo stebėseną. 

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

27. Informacija apie finansuotas veiklas skelbiama savivaldybės tinklalapyje www.ignalina.lt.

__________________________________