LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

2016 m. balandžio 25 d. įsakymO Nr. 3-140(1.5 E)DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 6 PRIORITETODARNaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra 06.2.1-TID-R-511 PRIEMONĖS VIETINIŲ KELIŲ vystymas PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. lapkričio 14 d. Nr. 3-524

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.2.1-TID-R-511 priemonės „Vietinių kelių vystymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2016 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 3-140(1.5 E) „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.2.1-TID-R-511 priemonės „Vietinių kelių vystymas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Regionų projektų sąrašai turi būti sudaryti iki 2018 m. gruodžio 31 d. Jeigu iki šios datos regionas nepaskirstytų viso Aprašo 10.1 papunktyje nurodyto ES struktūrinių fondų lėšų limito, ministerija gali imtis 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių 139 punkte nustatytų veiksmų spartesniam ES struktūrinių fondų lėšų panaudojimui užtikrinti.“

2. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Projektu turi būti siekiama toliau išvardytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

26.1. kai įgyvendinama Aprašo 12.1 papunktyje numatyta veikla, – produkto tipo rodiklio „Įdiegtos saugų eismą gerinančios ir aplinkosaugos priemonės“, kodas P.S.342;

26.2. kai įgyvendinama Aprašo 12.2 papunktyje numatyta veikla, – produkto tipo rodiklio „Bendras rekonstruotų arba atnaujintų kelių ilgis“, kodas P.B.214, ir (arba) produkto tipo rodiklio „Bendras naujai nutiestų kelių ilgis“, kodas P.N.508;

26.3. Aprašo 26.1 ir 26.2 papunkčiuose nustatytų stebėsenos rodiklių reikšmių, atsižvelgiant į pateiktose lentelėse konkrečiam regionui nustatytas tarpines ir galutines stebėsenos rodiklių reikšmes:

 

Regionas

„Bendras rekonstruotų arba atnaujintų kelių ilgis“ (kodas P.B.214), km

Tarpinė reikšmė 2018 m. pab.

Galutinė reikšmė

2023 m. pab.

Alytaus

0

3

Kauno

0

11

Klaipėdos

0

6

Marijampolės

0

3

Panevėžio

0

5

Šiaulių

0

6

Tauragės

0

3

Telšių

0

3

Utenos

0

4

Vilniaus

0

15

Iš viso:

0

59

 

Regionas

„Bendras naujai nutiestų kelių ilgis“ (kodas P.N.508), km

„Įdiegtos saugų eismą gerinančios ir aplinkosaugos priemonės“ (kodas P.S.342), vnt.

Tarpinė reikšmė 2018 m. pab.

Galutinė reikšmė

2023 m. pab.

Tarpinė reikšmė 2018 m. pab.

Galutinė reikšmė

2023 m. pab.

Alytaus

0

0,14

0

1

Kauno

0

0,56

1

2

Klaipėdos

0

0,32

1

2

Marijampolės

0

0,16

0

1

Panevėžio

0

0,25

1

2

Šiaulių

0

0,3

1

2

Tauragės

0

0,13

0

1

Telšių

0

0,17

0

1

Utenos

0

0,18

0

1

Vilniaus

0

0,79

1

2

Iš viso:

0

3

5

15“.

 

3. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Aprašo 26.2 papunktyje nurodyto Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio „Bendras naujai nutiestų kelių ilgis“, kodas P.N.508, skaičiavimo aprašas nustatytas Priemonių įgyvendinimo plane. Kitų Aprašo 26.1 ir 26.2 papunkčiuose nurodytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai nustatyti Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše. Visų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašai skelbiami ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt.

4. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Įgyvendinant projektus, prisidedančius prie eismo saugos gerinimo (įgyvendinant Aprašo 12.1 papunktyje numatytą veiklą), turi būti diegiamos Inžinerinių saugaus eismo priemonių projektavimo ir naudojimo rekomendacijose R ISEP 10, patvirtintose Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2010 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. V-146 „Dėl Inžinerinių saugaus eismo priemonių projektavimo ir naudojimo rekomendacijų R ISEP 10 patvirtinimo“, numatytos inžinerinės automobilių kelių saugaus eismo priemonės. Projektuose numatytos įrengti pėsčiųjų perėjos turi atitikti Pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2012 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. V-239 „Dėl Pėsčiųjų perėjų įrengimo taisyklių patvirtinimo“, nuostatas. Automobilių stovėjimo vietų įrengimas laikomas netinkama finansuoti veikla. Šaligatvių įrengimas ar rekonstrukcija laikoma tinkama finansuoti veikla.“

5. Pakeičiu 45.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

45.1. Investicijų projektą, parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt, jeigu projektu siekiama investuoti į turtą arba infrastruktūrą, reikalingą viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, teikti ir jeigu projektui įgyvendinti suplanuotų investicijų į nurodytus investavimo objektus išlaidų suma, išskyrus (atėmus) šioms išlaidoms tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM) ir išlaidas, kurios apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas), viršija 300 000 eurų. Kartu pateikiamas į elektroninę laikmeną įrašytas investicijų projektas, taip pat jo priedai – sąnaudų ir naudos analizės rezultatų lentelės Excel formatu, kurios rengiamos vadovaujantis Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika, skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt. Investicijų projekte turi būti išnagrinėtos ir palygintos ne mažiau kaip trys projekto įgyvendinimo alternatyvos, atitinkančios Investicijų projektų rengimo metodikos 4 priede „Minimaliai privalomos išnagrinėti ir palyginti projekto įgyvendinimo alternatyvos pagal investavimo objekto tipą“ numatytas alternatyvas:

45.1.1. Naujų inžinerinių statinių (susisiekimo komunikacijų) statybos atveju:

45.1.1.1. naujų inžinerinių statinių statyba;

45.1.1.2. esamų inžinerinių statinių techninių savybių gerinimas;

45.1.1.3. inžinerinių statinių nuoma / panauda;

45.1.1.4. trūkstamų paslaugų užtikrinimas perkant paslaugas rinkoje.

45.1.2. Esamų inžinerinių statinių (susisiekimo komunikacijų) techninių savybių gerinimo atveju:

45.1.2.1. inžinerinių statinių techninių savybių gerinimas;

45.1.2.2. esamų inžinerinių statinių keitimas;

45.1.2.3. trūkstamų paslaugų užtikrinimas perkant paslaugas rinkoje.

45.1.3. Jeigu projektams yra taikomi teisiniai, ekonominiai ir socialiniai apribojimai ir dėl to investicijų projekte negali būti išnagrinėta bet kuri iš Aprašo 45.1.1 arba 45.1.2 papunktyje nurodytų projekto įgyvendinimo alternatyvų, turi būti paaiškintos tokio pasirinkimo priežastys. Tuo atveju, jeigu nėra galimybės išnagrinėti Aprašo 45.1.1.2–45.1.1.4 arba 45.1.2.2–45.1.2.3 papunkčiuose nurodytų alternatyvų, turi būti nagrinėjamos bent dvi 45.1.1.1 arba 45.1.2.1 papunktyje nurodytos alternatyvos, kurios skiriasi savo techniniais sprendimais.

45.1.4. Investicijų projekte, kai numatoma vykdyti Aprašo 12.2 papunktyje numatytą veiklą, turi būti pateiktas esamo eismo intensyvumo rekonstruojamo kelio (gatvės) ruože arba planuojamo pasiekti eismo intensyvumo tiesiamo kelio (gatvės) ruože vertinimas. Rekonstruojamo (tiesiamo) kelio (gatvės) ruožo vidutinis metinis paros eismo intensyvumas (toliau – VMPEI) turi būti ne mažesnis kaip 100 automobilių per parą. VMPEI nustatomas vadovaujantis Transporto srautų eismo intensyvumo skaičiavimo metodika, skelbiama interneto puslapyje http://dspace.vgtu.lt/bitstream/1/1503/1/1420_Sivilevicius_Transporto_WEB.pdf.“

6. Pakeičiu 51.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

51.7. kai įgyvendinama Aprašo 12.1 papunktyje numatyta veikla, Aprašo 51.7.1 arba 51.7.2 papunkčiuose nurodytus dokumentus:

51.7.1. juodųjų dėmių pasus, parengtus vadovaujantis Juodųjų dėmių nustatymo ir šalinimo gatvėse ir vietinės reikšmės keliuose metodika;

51.7.2. vadovaujantis Kelių eismo sąlygų kontrolės tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos policijos generalinio komisaro 2005 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 5-V-671 „Dėl Kelių eismo sąlygų kontrolės tvarkos patvirtinimo“, 10 punktu arba 16 punktu kelių policijos išduotą dokumentą dėl pavojingos vietinės reikšmės kelių tinklo vietos nustatymo ir jos pertvarkymo rekomendacijų ir savivaldybės saugaus eismo komisijos protokolinį sprendimą dėl saugų eismą gerinančių priemonių įdiegimo poreikio pavojingiausiose savivaldybės vietinės reikšmės kelių tinklo vietose;“.

7. Pakeičiu 51.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

51.8. finansavimo šaltinius patvirtinančius dokumentus – savivaldybės tarybos sprendimą ir savivaldybės administracijos ir (ar) partnerio (-ių) pažymas, patvirtinančias pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) indėlį finansuoti projekto tinkamų išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamas išlaidas, nurodant finansavimo šaltinius (pvz., Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (įskaitant Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšas), savivaldybės biudžeto lėšos, banko paskolos lėšos, Europos investicijų banko lėšos, dotacijų lėšos ir kt.), sumas ir laiką; šios pažymos turi būti patvirtintos pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) vadovo ir vyriausiojo finansininko parašais;“.

8. Pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:

70. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję viešieji pirkimai, kurie bus pradėti po Aprašo patvirtinimo, būtų vykdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, konkursų sąlygose perkamiems produktams (projektavimo paslaugoms ir statybos darbams) būtų numatyti aplinkai palankūs (žalieji) kriterijai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos turi taikyti pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“; rangos darbų sutartys būtų parengtos vadovaujantis Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos (FIDIC) leidiniu „Užsakovo suprojektuotų statybos ir inžinerinių darbų statybos sutarties sąlygos (Raudonoji knyga)“ arba lygiavertėmis kitų tarptautinių organizacijų standartinėmis statybos sutarčių sąlygomis; kai perkamos prekės ir paslaugos, sutarčių sąlygos būtų parengtos vadovaujantis Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2007 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1S-76 „Dėl Prekių ir paslaugų viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių standartinių sąlygų taikymo rekomendacijų ir prekių ir paslaugų viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių standartinių sąlygų patvirtinimo“ patvirtintomis prekių ir paslaugų pirkimo–pardavimo sutarčių sąlygomis.“

9. Papildau 1 priedą 6.4 papunkčiu:

„6.4. Projektas atitinka Europos investicijų banko (toliau – EIB) nustatytas išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygas.

(Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, jei projektą planuojama bendrai finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra Lietuvos Respublikos biudžeto lėšos) arba projekto visą nuosavų lėšų sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, vadovaujantis Europos investicijų banko paskolos, skirtos iš 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos lėšų bendrai finansuojamiems projektams įgyvendinti, perskolinimo gairių, skelbiamų svetainėse www.finmin.lrv.lt ir www.esinvesticijos.lt, nuostatomis. Atsakant į šį klausimą įvertinama projekto atitiktis EIB nustatytoms išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygoms, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 11 priede nustatyta tvarka. Tuo atveju, kai:

-   projekto visą nuosavų lėšų sumą ar jos dalį planuojama bendrai finansuoti iš projekto vykdytojui ir (arba) partneriui perskolintų EIB paskolos lėšų, tačiau projektas neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, šio papunkčio ir, nesant kitų pagrįstų nuosavo įnašo finansavimo užtikrinimo šaltinių, 6.1 papunkčio vertinimas turi būti „Ne“.

-   projektą planuojama bendrai finansuoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (įskaitant atvejus, kai projekto vykdytojo ir (arba) partnerio nuosavų lėšų šaltinis yra Lietuvos Respublikos biudžeto lėšos), tačiau jis neatitinka EIB nustatytų išlaidų tinkamumo finansuoti sąlygų, šio papunkčio vertinimas turi būti „Ne“.

Jei šio papunkčio vertinimo aspektas įvertinamas neigiamai, tai neturi įtakos bendram atitikties bendriesiems reikalavimams vertinimui.)“.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                                     Rokas Masiulis

 

 

 

SUDERINTA

Transporto investicijų direkcijos

2017 m. spalio 13 d. raštu

Nr. 1.2-1829

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

2017 m. spalio 30 d. raštu

Nr. 1D-5703