PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO R. DEMBAVOS PROGIMNAZIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. liepos 14 d. Nr. T-161

Panevėžys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu ir 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 60 straipsnio 6 dalimi, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Panevėžio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Panevėžio r. Dembavos progimnazijos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Dembavos progimnazijos direktorę Aušrą Raišienę pasirašyti nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka juos įregistruoti Juridinių asmenų registre.

3. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 20 d. sprendimo Nr. T-202 „Dėl Panevėžio rajono Smilgių gimnazijos pavadinimo pakeitimo ir švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 2.1 papunktį nuo Panevėžio r. Dembavos progimnazijos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre datos.

4. Sprendimas įsigalioja 2022 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Povilas Žagunis


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2022 m. liepos 14 d. sprendimu Nr. T-161

 

PANEVĖŽIO R. DEMBAVOS PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio r. Dembavos progimnazijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Panevėžio r. Dembavos progimnazijos (toliau – progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, progimnazijos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, progimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.

2. Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Panevėžio r. Dembavos progimnazija, trumpasis pavadinimas – Dembavos progimnazija. Progimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 1903 99728.

3. Mokykla įsteigta 1991 m. (remiantis archyviniais dokumentais). Savivaldybės tarybos 2011 m. lapkričio 10 d. sprendimu Nr. T-234 mokykla pavadinta progimnazija.

4. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Savininkė – Panevėžio rajono savivaldybė.

7. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri:

7.1.         tvirtina progimnazijos nuostatus;

7.2.         nustato didžiausią leistiną pareigybių skaičių;

7.3.         priima sprendimus dėl:

7.3.1. progimnazijos buveinės pakeitimo;

7.3.2. progimnazijos reorganizavimo ar likvidavimo;

7.3.3. progimnazijos skyriaus ar filialo steigimo ir jų veiklos nutraukimo;

7.4. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

8. Buveinė: Dembavos g. 28, Dembavos k., 38016 Panevėžio r. sav.

                     9. Grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

                     10. Tipas – progimnazija.

                     11. Pagrindinė paskirtis – progimnazijos tipo progimnazija.

                     12. Kita paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis.

                     13. Mokymo kalba – lietuvių.

                     14. Mokymosi formos:

                     14.1. grupinio mokymosi;

                     14.2. pavienio mokymosi.

                     15. Mokymosi proceso organizavimo būdai:

                     15.1. kasdienis;

                     15.2. savarankiškas;

                     15.3. nuotolinis;

                     15.4. ugdymasis šeimoje.

                     16. Vykdomos švietimo programos:

                     16.1. ikimokyklinio ugdymo programa;

16.2. priešmokyklinio ugdymo programa;

                     16.3. pradinio ugdymo programa;

                     16.4. pradinio ugdymo individualizuota programa;

                     16.5 pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programa;

                     16.6. pagrindinio ugdymo pirmosios dalies individualizuota programa.

                     17. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

                     17.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

                     17.2. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

                     17.3. pradinio išsilavinimo pažymėjimas;

                     17.4. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

                     17.5. pažymėjimas.

18. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją sąskaitą ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

19. Progimnazijos veiklos sritis – švietimas 85.

20. Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:

20.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;    

20.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

20.2.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10.10;

20.2.2. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20;

20.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

20.2.4. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

20.2.5. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60;

20.2.6. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

20.2.7. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51.

21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

21.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

21.2. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

21.3. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

21.4. nepavojingų atliekų tvarkymas ir šalinimas, kodas 38.21;

21.5. kitas, niekur kitur nepriskirtas, keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39.

22. Progimnazija gali vykdyti neformaliojo švietimo programas, dalyvauti šalies ir kituose švietimo projektuose.

23. Progimnazijos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai, profesinei karjerai ir mokymuisi visą gyvenimą.

24. Progimnazijos veiklos uždaviniai:

24.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį išsilavinimą, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies išsilavinimą;

24.2. padėti mokiniams išsiugdyti vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis, įgyti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant gimtosios ir užsienio kalbų mokėjimą, informacinį raštingumą, šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą ir sveikai gyventi;

24.3. perteikti mokiniams tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, garantuoti tautos, krašto kultūros tęstinumą, jos tapatybės išsaugojimą, nuolatinį jos vertybių kūrimą, puoselėti krašto atvirumą ir dialogiškumą;

24.4. sudaryti sąlygas mokiniams įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės bei politinės kultūros pagrindus, išplėtoti gebėjimus ir patirtį, būtiną asmenims, kaip kompetentingiems Lietuvos piliečiams, Europos ir pasaulio bendrijos, daugiakultūrės visuomenės nariams;

24.5. sudaryti sąlygas mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, galimybes prireikus motyvuotai keisti savo pasirinkimą, nustatyti mokinių kūrybinius gebėjimus ir pagal tai padėti jiems įgyti profesinę kvalifikaciją ir kompetenciją, atitinkančią šiuolaikinį kultūros ir technologijų lygį;

24.6. skatinti mokinių lygybę ir solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, siekti socialinio mokinių solidarumo, išmokyti teikti socialinę paramą artimiesiems;

24.7. užtikrinti sveiką ir saugią mokymo(si) aplinką.

25. Progimnazijos funkcijos:

25.1. formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies ugdymo programas bei Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintus bendruosius ugdymo planus ir bendrąsias programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;

25.2. kuria ir įgyvendina gabių mokinių mokymo(si) strategijas;

25.3. organizuoja neformalųjį vaikų švietimą;

25.4. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, nukreipia į Pedagoginę psichologinę tarnybą arba skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka, individualizuoja ir pritaiko ugdymo programas skirtingų gebėjimų mokiniams;

25.5. esant poreikiui organizuoja pailgintos darbo dienos ir / ar užimtumo grupių darbą;

25.6. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

25.7. sudaro higienos, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichinį bei fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;

25.8. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programas pasiekimus įteisinančius dokumentus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

25.9. atlieka progimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;

25.10. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

25.11. sudaro sąlygas progimnazijos darbuotojams tobulinti kvalifikaciją;

25.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamus materialinius išteklius ir edukacines aplinkas;

25.13. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

25.14. organizuoja vaikų, mokinių, darbuotojų ir kitų asmenų maitinimą teisės aktų nustatyta tvarka;

25.15. kuria progimnaziją kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;

25.16. viešai skelbia informaciją apie progimnazijos veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;

25.17. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

 

III SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

26. Progimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

26.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

26.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

26.3. bendradarbiauti su progimnazijos veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

26.4. vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

26.5. stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

26.6. dalyvauti konkursuose, olimpiadose, sporto varžybose Panevėžio rajone, Lietuvos Respublikos teritorijoje ir už Lietuvos ribų;

26.7. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

26.8. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių įstaigų duomenis, kurių reikia progimnazijos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;

26.9. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis;

26.10. nuomoti progimnazijos patalpas.

27. Progimnazijos pareiga yra užtikrinti jai pavestų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, priskirtų funkcijų kokybišką atlikimą.

 

IV SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

28. Progimnazijos veikla organizuojama pagal:

28.1. direktoriaus patvirtintą progimnazijos strateginį planą, kuriam yra pritarusi progimnazijos taryba;

28.2. direktoriaus patvirtintą progimnazijos metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi progimnazijos taryba;

28.3. direktoriaus patvirtintą progimnazijos ugdymo planą, suderintą su Savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, kuriam yra pritarusi progimnazijos taryba;

28.4. direktoriaus patvirtintas progimnazijos darbo tvarkos taisykles.

29. Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas penkeriems metams viešo konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Panevėžio rajono savivaldybės mero Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Viešas konkursas mokyklos direktoriaus pareigoms eiti skelbiamas teisės aktų nustatyta tvarka ir likus ne mažiau kaip 4 mėnesiams iki mokyklos direktoriaus kadencijos pabaigos, išskyrus atvejus, kai mokyklos direktorius paskiriamas be konkurso antrajai penkerių metų kadencijai.

30. Direktorius:

30.1. tvirtina progimnazijos vidaus struktūrą, progimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

30.2. nustato progimnazijos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, direktoriaus pavaduotojo administracijai ir ūkiui veiklos sritis;

30.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

30.4. priima mokinius Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

30.5. suderinęs su progimnazijos taryba, tvirtina progimnazijos darbo tvarkos taisykles;

30.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

30.7. vadovauja progimnazijos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina progimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

30.8. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

30.9. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes, metodines grupes;

30.10. sudaro progimnazijos vardu sutartis progimnazijos funkcijoms atlikti;

30.11. organizuoja progimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

30.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja progimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

30.13. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

                        30.14. inicijuoja progimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

30.15. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir progimnazijai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

30.16. atstovauja progimnazijai teisme ir kitose institucijose;

30.17. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro jiems sąlygas savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už atliktą darbą;

30.18. palaiko ryšius su progimnazijos rėmėjais, vietos bendruomene;

30.19. analizuoja progimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja progimnazijos veiklos kokybės įsivertinimą;

30.20. vykdo kitas funkcijas, nustatytas pareigybės aprašyme;

30.21. turi teisę dirbti papildomą darbą toje pačioje švietimo įstaigoje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę;

30.22. atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi, už demokratinį progimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų progimnazijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, progimnazijos veiklos rezultatus, už tinkamą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

30.23. Progimnazijos direktorių priima į pareigas ir iš jų atleidžia Savivaldybės meras.

 

V SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

31. Progimnazijoje veikia šios savivaldos institucijos: progimnazijos taryba, mokytojų taryba, metodinės grupės, mokinių taryba, mokinių tėvų taryba.

                        32. Progimnazijos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji progimnazijos savivaldos institucija, sudaryta iš mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vietos bendruomenės atstovų. Už savo veiklą progimnazijos taryba atsiskaito ją rinkusiems progimnazijos bendruomenės nariams. Taryba telkia progimnazijos mokinius, mokytojus, tėvus (globėjus, rūpintojus), vietos bendruomenę demokratiniam progimnazijos valdymui, padeda direktoriui atstovauti teisėtiems progimnazijos interesams.

33. Taryba savo darbe vadovaujasi Tarybos nuostatais, patvirtintais progimnazijos direktoriaus.

                       34. Tarybą lygiomis dalimis sudaro: 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 mokytojai ir
3 mokiniai (7–8 klasių), 1 bendruomenės atstovas.

35. Tarybos kadencija – dveji metai. Galimas Tarybos nario kadencijų skaičius – dvi kadencijos iš eilės. Jei per tą laikotarpį Tarybos narys išvyko ar dėl kitų priežasčių negali dalyvauti Tarybos veikloje, nustatyta tvarka išrenkami nauji nariai. Jų kadencija baigiasi kartu su visos Tarybos įgaliojimais. Tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, vietos bendruomenės narys deleguojami kas dveji metai, mokiniai – kasmet.

36. Į Tarybą slaptu balsavimu renka:

36.1. tėvus – mokinių tėvų taryba;

36.2. mokytojus – mokytojų taryba;

36.3. mokinius (7–8 klasių) – mokinių taryba.

36.4. vietos bendruomenės atstovą deleguoja progimnazijos direktorius.

37. Likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui iki Tarybos kadencijos pabaigos skelbiami nauji progimnazijos tarybos rinkimai. Pasibaigus progimnazijos tarybos kadencijai, Taryba baigia savo veiklą ir perduoda savo įgaliojimus naujai išrinktai Tarybai.

38. Pasibaigus progimnazijos tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, į jo vietą iki veikiančios Tarybos kadencijos pabaigos deleguojamas naujas narys, atstovaujantis tėvams, pedagogams, mokiniams arba vietos bendruomenei, priklausomai nuo to, kuriai grupei atstovavo buvęs mokyklos progimnazijos tarybos narys.

39. Progimnazijos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusios progimnazijos bendruomenės grupės. Į atšaukto nario vietą iki veikiančios progimnazijos tarybos kadencijos pabaigos išrenkamas naujas narys atstovauti tai grupei, kuriai atstovavo buvęs Tarybos narys.

40. Į Tarybą išrenkami asmenys, surinkę daugiausia balsų. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama pakartotinai, į balsavimo kortelę įrašant vienodai daugiausia balsų gavusių pretendentų pavardes.

41. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas balsų dauguma pirmajame progimnazijos tarybos posėdyje laisvai pasirinktu balsavimu (atviru ar slaptu) posėdyje dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių. Nesant progimnazijos tarybos pirmininko, jį pavaduoja posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas progimnazijos tarybos narys.

42. Progimnazijos tarybos posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę turi Tarybos pirmininkas, Tarybos nariai, progimnazijos direktorius.

43. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma laisvai pasirinktu balsavimu (atviru ar slaptu). Kiekvienas narys turi vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, balsavimo sprendimą lemia progimnazijos tarybos pirmininko balsas. 

44. Progimnazijos tarybos posėdžiuose stebėtojų teisėmis gali būti kviečiami dalyvauti kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai, progimnazijos direktorius, mokytojai, mokinių tėvai (kiti atstovai pagal įstatymą) ir kiti asmenys.

45. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija bei švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustačiusios, kad Tarybos sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems progimnazijos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Tarybai juos svarstyti iš naujo. Tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

                        46. Tarybos funkcijos:

46.1. teikia siūlymus dėl progimnazijos veiklos perspektyvos, pagrindinių darbo krypčių, ugdymo organizavimo tvarkos;

46.2. pritaria progimnazijos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, ugdymo planui, progimnazijos nuostatams, darbo tvarkos taisyklėms, kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems progimnazijos direktoriaus;

46.3. išklauso progimnazijos direktoriaus metinę veiklos ataskaitą ir teikia siūlymus dėl progimnazijos veiklos tobulinimo;

46.4. teikia siūlymus progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos nuostatų pakeitimo, progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;

46.5. skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją ir atviro konkurso laisvai progimnazijos direktoriaus vietai užimti komisiją;

46.6. kolegialiai svarsto progimnazijos lėšų naudojimo klausimus;

46.7. teikia siūlymus dėl progimnazijos darbo tobulinimo, talkina formuojant progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

46.8. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;

46.9. inicijuoja progimnazijos bendruomenės ir visuomenės bendradarbiavimą;

46.10. svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, planuoja savo veiklą;

                        46.11. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymų progimnazijos direktoriui;

                        46.12. teikia siūlymus Panevėžio rajono savivaldybės tarybai dėl progimnazijos veiklos tobulinimo, materialinio aprūpinimo;

                        46.13. Tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

                        47. Mokytojų taryba – nuolat veikianti progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro visi progimnazijoje dirbantys mokytojai, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.

48. Mokytojų tarybai vadovauja progimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, jam nesant – mokytojų tarybos sekretorius. Mokytojų tarybos dokumentus tvarko sekretorius, atviru balsavimu balsų dauguma išrinktas pirmojo posėdžio metu.

49. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.

50. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

51. Mokytojų tarybos funkcijos:

51.1. aptaria praktinius švietimo pokyčių įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių mokymo(si) rezultatus, mokytojų veiklos tobulinimo būdus;

51.2. diskutuoja dėl progimnazijos veiklos planavimo ir strategijos, aptaria ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo klausimus;

51.3. priima nutarimus Bendruosiuose ugdymo planuose nurodytais klausimais;

51.4. kartu su progimnazijos švietimo pagalbos ir sveikatos priežiūros specialistais aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;

51.5. pagal klasių vadovų pateiktą informaciją analizuoja ir vertina mokinių pasiekimus ir pažangą.

52. Progimnazijos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės:

52.1. metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(si) ir ugdymo(si) priemones ir patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su progimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir progimnazijos pažangos;

52.2. metodinių grupių sudarymo ir vadovavimo joms principai nustatomi progimnazijos darbo tvarkos taisyklėse;

52.3. metodinių grupių funkcijos:

52.3.1. organizuoja ir koordinuoja progimnazijos metodinę veiklą, darbo patirties sklaidą;

52.3.2. nustato metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius;

52.3.3. inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą progimnazijoje;

52.3.4. teikia progimnazijos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.

53. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais progimnazijos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

                       54. Mokinių tarybos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius. Mokinių tarybos nariai yra klasių mokinių susirinkimų deleguoti atstovai. Jai vadovauja mokinių tarybos narių išrinktas vadovas. Mokinių taryba inicijuoja ir padeda organizuoti progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į progimnazijos tarybą.

                       55. Mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybos nariai renkami klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime. Jai vadovauja mokinių tėvų tarybos narių susirinkimo išrinktas vadovas. Mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba aptaria mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos apie vaikus gavimo klausimus, padeda organizuoti klasės ir progimnazijos renginius, išvykas, organizuoti ugdymą karjerai, kurti edukacinę aplinką, teikia siūlymų progimnazijos tarybai ir direktoriui.

56. Mokyklos savivaldos institucijos savo veiklą organizuoja vadovaudamosi mokyklos strateginiu planu, metiniu veiklos planu, ugdymo planu, mokyklos nuostatais, Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais. Progimnazijoje gali veikti ir kitos savivaldos institucijos (mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų).

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

57. Darbuotojai į darbą progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

                     59. Progimnazijos mokytojai atestuojasi, kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Progimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

                     60. Progimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

                     61. Progimnazijos lėšų šaltiniai:

                     61.1. valstybės biudžeto lėšos, savivaldybės biudžeto lėšos, tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų lėšos;

                     61.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

                     61.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus, parama;

                     61.4. kitos teisėtai įgytos lėšos.

                     62. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

                     63. Progimnazijos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

                     64. Progimnazijos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

                     65. Progimnazijos veiklos priežiūrą atlieka savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

                     66. Švietimo stebėsena vykdoma Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

                     67. Pranešimai ir informacija visuomenei apie progimnazijos veiklą, pertvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą bei kitus teisės aktuose numatytus atvejus skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka progimnazijos interneto svetainėje www.dembavosprogimnazija.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų pranešimai“.

                     68. Progimnazijos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus tvirtina Panevėžio rajono savivaldybės taryba.

                     69. Progimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos, progimnazijos direktoriaus ar progimnazijos tarybos iniciatyva.

                     70. Progimnazija reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.

_______________________________________

part_1a3c983602744d89ad635fe769533599_end