KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. balandžio 29 d. Nr. V17E-94
Kaišiadorys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 22 straipsnio 3 dalimi, Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. V17E-62 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 23 punktu, Kaišiadorių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Sudaryti Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2023–2027 metų kadencijos įgaliojimų laikotarpiui Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos peticijų komisiją:
3. Pripažinti netekusiu galios Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos 2005 m. sausio 26 d. sprendimą Nr. V17-800 „Dėl Kaišiadorių rajono savivaldybės peticijų komisijos sudarymo ir nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Kaišiadorių rajono
savivaldybės tarybos
2024 m. balandžio 29 d.
sprendimu Nr. V17E-94
KAIŠIADORIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kaišiadorių rajono savivaldybės peticijų komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Kaišiadorių rajono savivaldybės peticijų komisijos (toliau – Peticijų komisija) kompetenciją, teises ir pareigas, darbo organizavimo, kreipimosi vertinimo ir pripažinimo peticija bei peticijų nagrinėjimo tvarką.
2. Peticijų komisija yra Kaišiadorių rajono savivaldybės tarybos sudaryta nuolatinė komisija, kuri sprendžia Lietuvos Respublikos peticijų konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka teikiamų kreipimųsi vertinimo, jų pripažinimo peticijomis ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimus, nagrinėja peticijas ir teikia išvadas dėl peticijose pateiktų prašymų ar siūlymų tenkinimo.
3. Peticijų komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Peticijų konstituciniu įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, kitais galiojančiais Lietuvos Respublikos norminiais teisės aktais bei šiais nuostatais.
4. Peticijų komisija nenagrinėja skundų, pareiškimų ir (ar) pasiūlymų, kurių nagrinėjimo tvarką nustato kiti įstatymai ir teisės aktai.
II SKYRIUS
PETICIJŲ KOMISIJOS KOMPETENCIJA
6. Peticijų komisija:
6.1. vertina kreipimąsi, pateiktą Peticijų konstitucinio įstatymo nustatyta tvarka, ir sprendžia, ar kreipimesi pateikto prašymo ar siūlymo nagrinėjimas priskirtinas jos kompetencijai;
III SKYRIUS
PETICIJŲ KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
7. Savivaldybės tarybos paskirtas Peticijų komisijos pirmininkas atstovauja Peticijų komisijai, šaukia posėdžius, rūpinasi, kad būtų parengti jiems reikalingi dokumentai, kita medžiaga. Peticijų komisijos pirmininko nesant, jo funkcijas vykdo Savivaldybės tarybos paskirtas Peticijų komisijos pirmininko pavaduotojas be atskiro įpareigojimo, jo nesant – Peticijų komisijos pirmininko paskirtas Peticijų komisijos narys.
8. Peticijų komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie rengiami pagal poreikį, atsižvelgiant į pateiktų kreipimųsi kiekį ir jų nagrinėjimo terminus.
9. Peticijų komisijos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Peticijų komisijos posėdžiai, išskyrus uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai. Transliacijos nuoroda yra skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje. Peticijų komisijos posėdžių garso ir vaizdo įrašai Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami.
10. Peticijų komisijos posėdį šaukia Peticijų komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į Peticijų komisijos narių pasiūlymus ir gautų kreipimųsi kiekį bei terminus. Posėdžio darbotvarkę Peticijų komisija tvirtina kiekvieno posėdžio pradžioje. Apie posėdį Peticijų komisijos nariams pranešama ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas, kartu jiems pateikiami (paprastai elektronine forma) numatomi vertinti kreipimaisi ir su jais susijusi medžiaga (dokumentų kopijos).
11. Peticijų komisija sudaroma iš ne mažiau kaip septynių narių. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė šios Peticijų komisijos narių. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Peticijų komisijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsuojama trečią kartą. Jeigu balsavus trečią kartą balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad pasiūlymui ar sprendimui nepritarta.
12. Peticijų komisijos posėdyje turi teisę dalyvauti pareiškėjas ar jo atstovas, Peticijų komisijos pasitelkti specialistai ar ekspertai, į posėdžius pakviesti institucijų ar įstaigų atstovai, pateikę ar galintys pateikti nuomonę ir kitą reikiamą informaciją dėl kreipimesi (peticijoje) pateikto prašymo ar siūlymo. Pareiškėjas ar jo atstovas turi teisę išdėstyti savo siūlymą ar prašymą (kiekvienam siūlymui ar prašymui išdėstyti skiriama ne daugiau kaip 5 minutės), atsakyti į Peticijų komisijos narių klausimus, išklausyti Peticijų komisijos narių, kviestų atstovų nuomonę ir specialistų, ekspertų išvadas, pareikšti savo nuomonę, dalyvauti diskusijose peticiją nagrinėjant iki tol, kol Peticijų komisija priima sprendimą. Peticijų komisija sprendimą priima nedalyvaujant pareiškėjui ar jo atstovui ir kviestiniams asmenims.
13. Peticijų komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu būdu priima Peticijų komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs Peticijų komisijos nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu. Apie priimtą sprendimą Peticijų komisijos posėdį organizuoti nuotoliniu būdu nedelsiant elektroninių ryšių priemonėmis turi būti pranešta Peticijų komisijos nariams ir kitiems posėdžio dalyviams. Peticijų komisijos posėdžiai nuotoliniu būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų Peticijų komisijos narių, išskyrus kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Peticijų komisijos posėdžiai negali vykti Peticijų komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai.
14. Nuotoliniu būdu vyksiančio Peticijų komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų šiuose nuostatuose nustatytų reikalavimų. Nuotoliniu būdu priimant Peticijų komisijos sprendimus, turi būti užtikrinamas Peticijų komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.
15. Peticijų komisijos sprendimai ir išvados įforminami protokolu. Protokolą pasirašo Peticijų komisijos posėdžio pirmininkas ir posėdžių sekretorius. Posėdžių sekretorius, kuris nėra Peticijų komisijos narys, skiriamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
IV SKYRIUS
PETICIJŲ KOMISIJOS PIRMININKO IR NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
17. Peticijų komisijos pirmininkas:
17.1. šaukia Peticijų komisijos posėdžius ir rūpinasi, kad jiems būtų parengti reikalingi dokumentai ir kita medžiaga;
17.4. pasirašo Peticijų komisijos posėdžių protokolus, išvadas ir kitus Peticijų komisijos dokumentus;
17.5. teikia Savivaldybės institucijų sprendimų dėl pritarimo Peticijų komisijos išvadoms projektus;
17.6. perduoda Savivaldybės tarybai pateiktus Peticijų konstitucinio įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nurodytus skundus dėl Peticijų komisijos sprendimų kartu su medžiaga, susijusia su apskųsto sprendimo priėmimu;
18. Peticijų komisijos pirmininko pavaduotojas pavaduoja Peticijų komisijos pirmininką, kai jis laikinai negali eiti pareigų.
19. Peticijų komisijos narys turi teisę:
20. Peticijų komisijos narys privalo:
20.2. iš anksto pranešti Peticijų komisijos pirmininkui, jeigu negali dalyvauti Peticijų komisijos posėdyje, nurodydamas nedalyvavimo priežastį;
20.3. laikyti paslaptyje informaciją ir duomenis, kurie sudaro valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį, neviešinti pareiškėjų ir jų atstovų asmens ir privataus gyvenimo duomenų;
V SKYRIUS
PETICIJŲ NAGRINĖJIMAS
21. Nagrinėdama peticijas, Peticijų komisija vadovaujasi Peticijų konstitucinio įstatymo 17 straipsnyje nustatytais principais.
22. Peticijų komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti pareiškėjas ar jo atstovas. Jis gali išdėstyti savo prašymą ar siūlymą ir įgyvendinti kitas teises, nurodytas šių nuostatų 12 punkte. Pareiškėjo ar jo atstovo nedalyvavimas posėdyje netrukdo Peticijų komisijai klausimus spręsti iš esmės.
23. Posėdžio sekretorius, prieš pradedant nagrinėti konkrečią peticiją, patikrina posėdyje dalyvaujančio pareiškėjo ir (ar) jo atstovo bei kitų dalyvaujančių asmenų tapatybę.
24. Peticijų komisija, prieš pradėdama nagrinėti konkrečią peticiją, esant Konstitucinio įstatymo 17 straipsnio 2 punkte nurodytiems atvejams, sprendžia dėl peticijos nagrinėjimo neviešame Peticijų komisijos posėdyje.
25. Asmenys, kurie nėra pakviesti dalyvauti Peticijų komisijos posėdyje, peticijų nagrinėjimą viešame posėdyje gali stebėti tik nuotoliniu būdu. Asmuo, pageidaujantis stebėti konkrečios peticijos nagrinėjimą viešame Peticijų komisijos posėdyje, ne vėliau kaip likus vienai darbo dienai iki šio posėdžio dienos apie tai turi pranešti Peticijų komisijos pirmininkui portalo „Mano Vyriausybė“ interneto svetainėje „E. pilietis“ paskelbtu Peticijų komisijos elektroninio pašto adresu, nurodydamas savo vardą, pavardę, elektroninio pašto adresą ir peticiją, kurios nagrinėjimą nori stebėti. Posėdžių sekretorius ne vėliau kaip likus vienai valandai iki posėdžio pradžios šiam asmeniui išsiunčia prisijungimo prie posėdžio duomenis.
26. Nagrinėjant peticiją Peticijų komisijos posėdyje, pareiškėjas ir (ar) jo atstovas išdėsto savo pateiktus prašymus ar siūlymus (kiekvienam prašymui ar siūlymui išdėstyti skiriama ne mažiau kaip 5 minutės) ir atsako į Peticijų komisijos narių klausimus. Posėdyje gali būti išklausoma Peticijų komisijos narių, Peticijų komisijos iniciatyva arba atsižvelgiant į pareiškėjo ir (ar) jo atstovo pasiūlymą pakviestų specialistų (ekspertų), institucijų ar įstaigų atstovų nuomonė ir rengiama diskusija.
27. Peticijų komisija, išnagrinėjusi peticiją, teikia vienai iš Savivaldybės institucijų išvadą dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo (visiškai ar iš dalies) arba netenkinimo. Tuo atveju, kai Peticijų komisija pateikia išvadą tenkinti peticijoje pateiktą prašymą ar siūlymą, gali būti parengiamas teisės akto projektas arba siūloma sudaryti komisiją ar darbo grupę teisės akto projektui parengti, arba siūloma pavesti Savivaldybės institucijoms parengti norminio teisės akto projektą. Parengtus projektus Peticijų komisija perduoda nagrinėti vienai iš Savivaldybės institucijų teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Apie Peticijų komisijos išvadą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo išvados priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui ir apie tai paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
29. Peticijos nagrinėjimo procedūra baigiama vienos iš Savivaldybės institucijų sprendimu dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo, priimamu atsižvelgiant į Peticijų komisijos išvadą, kuria vadovautis nėra privaloma.
30. Visos peticijos turi būti išnagrinėtos ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo sprendimo priimti peticiją nagrinėti priėmimo dienos.
31. Apie vienos iš Savivaldybės institucijų priimtą sprendimą dėl peticijoje pateikto prašymo ar siūlymo tenkinimo per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos pranešama pareiškėjui ar jo atstovui ir apie tai paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
34. Peticijų komisija ir Peticijų konstitucinio įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos asmens duomenis peticijų nagrinėjimo tikslais tvarko 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme nustatyta tvarka.