Valstybinės geležinkelio inspekcijos

Prie Susisiekimo ministerijos

viršininkas

 

įsakymas

DĖL KRITERIJŲ, kuriais remiantis vertinama, ar planuojamas geležinkelių sistemos pakeitimas yra laikomas svarbiu, sąrašO PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugsėjo 2 d. Nr. V-180

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 6 straipsnio 3 dalies 14 punktu, atsižvelgdamas į Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 402/2013, kuriuo nustatomas bendrasis saugos būdas, susijęs su pavojaus lygio nustatymu ir pavojaus vertinimu, ir panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 352/2009 (OL 2013 L 121, p. 8), 4 straipsnio 1 dalį,

T v i r t i n u   kriterijų, kuriais remiantis vertinama, ar planuojamas geležinkelių sistemos pakeitimas yra laikomas svarbiu, sąrašą (pridedama).

 

 

 

Viršininkas                                                                                                                 Robertas Šerėnas


 

PATVIRTINTA

Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie

Susisiekimo ministerijos viršininko

2015 m. rugsėjo 2 d. įsakymu Nr. V-180

 

 

KRITERIJŲ, KURIAIS REMIANTIS VERTINAMA, AR PLANUOJAMAS GELEŽINKELIŲ SISTEMOS PAKEITIMAS YRA LAIKOMAS SVARBIU, SĄRAŠAS

 

1.  Geležinkelių sistemos pakeitimai laikomi svarbiais, jei atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

1.1.    Viešojoje geležinkelių infrastruktūroje pradedamas naudoti naujas infrastruktūros, energijos ar kontrolės, valdymo ir signalizavimo posistemis.

1.2.    Viešojoje geležinkelių infrastruktūroje pradedamas naudoti naujas geležinkelių riedmenų tipas, kuris anksčiau nebuvo naudotas viešojoje geležinkelių infrastruktūroje.

1.3.    Viešojoje geležinkelių infrastruktūroje atliekamas naujos pervažos ir (ar) perėjos įrengimas, rekonstruojama ar modernizuojama esama pervaža ir (ar) perėja (pakeitimas nelaikomas svarbiu viešojoje geležinkelių infrastruktūroje įrengiant naujas perėjas, skirtas geležinkelių infrastruktūros valdytojo, geležinkelio įmonės (vežėjo) ar kitos įmonės darbuotojams pereiti per geležinkelių kelią (kelius).

1.4.    Atliekamas infrastruktūros posistemio, naudojamo viešojoje geležinkelių infrastruktūroje, patobulinimas.

1.5.    Atliekamas energijos, kontrolės, valdymo ir signalizavimo posistemio ar geležinkelių riedmenų, naudojamų viešojoje geležinkelių infrastruktūroje, patobulinimas ir tokio pobūdžio pakeitimą jį įgyvendinanti organizacija atlieka pirmą kartą ir (ar) patobulinimo darbams atlikti naudoja anksčiau viešojoje geležinkelių infrastruktūroje nenaudotas medžiagas ar technologijas.

1.6.    Atliekamas infrastruktūros, energijos, kontrolės, valdymo ir signalizavimo posistemio ar geležinkelių riedmenų, naudojamų viešojoje geležinkelių infrastruktūroje, atnaujinimas ir tokio pobūdžio pakeitimą jį įgyvendinanti organizacija atlieka pirmą kartą ir (ar) atnaujinimo darbams atlikti naudoja anksčiau viešojoje geležinkelių infrastruktūroje nenaudotas medžiagas ar technologijas.

1.7.    Atliekamas geležinkelių transporto eismo organizavimo ir valdymo posistemio pakeitimas ir tokio pobūdžio pakeitimą jį įgyvendinanti organizacija atlieka pirmą kartą (geležinkelių transporto eismo organizavimo ir valdymo posistemio pakeitimams priskiriami ir instrukcijų, nustatančių geležinkelių transporto eismo organizavimo ir valdymo tvarką, pakeitimai ar naujų instrukcijų patvirtinimai).

1.8.    Patvirtinama nauja arba keičiama esama geležinkelių sistemos posistemio techninės priežiūros tvarka (pakeitimas nelaikomas svarbiu keičiant esamą geležinkelių sistemos posistemio techninės priežiūros tvarką, jei techninės priežiūros tvarka keičiama atsižvelgiant į gamintojo, Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos pateiktas rekomendacijas ir pasiūlymus, ar į teisės aktų, reglamentuojančių techninės priežiūros atlikimą, reikalavimų pasikeitimus).

1.9.    Atlikti pavojaus valdymo procesą įpareigoja kiti teisės aktai ar šis reikalavimas nustatytas geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemoje.

2Jei atliekamas geležinkelių sistemos pakeitimas neatitinka nei vieno iš šiame sąraše nurodytų kriterijų, papildomai vertinama, ar minėtas pakeitimas turi neigiamą poveikį geležinkelių transporto eismo saugai ir yra svarbus, vadovaujantis Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES)
Nr. 402/2013, kuriuo nustatomas bendrasis saugos būdas, susijęs su pavojaus lygio nustatymu ir pavojaus vertinimu, ir panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 352/2009
(OL 2013 L 121, p. 8),
4 straipsnio 2 dalyje nustatytais kriterijais.

_________________