Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. BALANDŽIO 13 D. NUTARIMO NR. 417 „DĖL PAIEŠKOS IR GELBĖJIMO DARBŲ ORLAIVIAIS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. gruodžio 16 d. Nr. 1303
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 13 d. nutarimą Nr. 417 „Dėl Paieškos ir gelbėjimo darbų orlaiviais organizavimo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:
2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Paieškos ir gelbėjimo darbų orlaiviais organizavimo ir vykdymo taisykles:
2.2. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1. Paieškos ir gelbėjimo darbų orlaiviais organizavimo ir vykdymo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) reglamentuoja žmonių paieškos ir gelbėjimo darbų, įvykus ar gresiant orlaivio ar laivo avarijai Lietuvos Respublikos atsakomybės zonoje, orlaiviais organizavimą ir vykdymą, taip pat informacijos apie paieškos ir gelbėjimo darbus įvykus orlaivio avarijai teikimą.“
2.3. Pakeisti 3 punkto penktąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
2.4. Papildyti 33 punktu:
„33. Jeigu gresiančios ar įvykusios orlaivio avarijos vieta nežinoma, paieškos ir gelbėjimo darbus orlaiviais Lietuvos Respublikos atsakomybės zonoje organizuoja ir koordinuoja AGKC. AGKC, nustatęs, kad orlaivio avarija įvyko paieškos ir gelbėjimo rajone, paieškos ir gelbėjimo darbų orlaiviais organizavimą ir koordinavimą turi nedelsdamas perduoti JGKC.“
2.5. Pakeisti II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
2.6. Pakeisti 4 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„4. AGKC, gavęs iš oro eismo paslaugų teikėjų, Budė (LUT BODOE, Norvegija) koordinacinio centro per tarptautinę palydovinę COSPAS–SARSAT sistemą ir kitų šaltinių informaciją, kad gresia arba įvyko orlaivio, laivo avarija Lietuvos Respublikos atsakomybės zonoje ir paieškos bei gelbėjimo darbams vykdyti gali būti panaudoti orlaiviai:“.
2.7. Pakeisti 4.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.8. Pakeisti 4.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.9. Pakeisti 4.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.10. Pakeisti 9 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.11. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:
„10. Paieškos ir gelbėjimo orlaivių įranga ir skrydžių įgulų sudėtis turi atitikti Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos, prie kurios buvo prisijungta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 514 „Dėl Lietuvos Respublikos prisijungimo prie Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos“, priedų ir kitų Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos dokumentų reikalavimus.“
2.12. Pakeisti III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
2.13. Papildyti IV skyriumi:
„IV SKYRIUS
Informacijos apie paieškos ir gelbėjimo darbus įvykus orlaivio avarijai teikimas
27. AGKC koordinuojant, organizuojant ir vykdant paieškos ir gelbėjimo darbus orlaiviais, valstybės įmonė „Oro navigacija“ jos direktoriaus nustatyta tvarka ir priemonėmis teikia visuomenei, avariją patyrusių orlaivių naudotojams, o kai jų nėra, savininkams informaciją apie paieškos ir gelbėjimo orlaiviais darbų vykdymą.
28. Orlaiviui patyrus avariją, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija ar jos įgaliota institucija informuoja orlaiviu skridusių asmenų artimuosius apie paieškos ir gelbėjimo darbų vykdymą. Artimųjų sąvoka suprantama taip, kaip ji apibrėžta 2010 m. spalio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 996/2010 dėl civilinės aviacijos avarijų ir incidentų tyrimo ir prevencijos, kuriuo panaikinama Direktyva 94/56 EB, 2 straipsnio 13 dalyje.“