Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. BALANDŽIO 13 D. NUTARIMO NR. 417 „DĖL PAIEŠKOS IR GELBĖJIMO DARBŲ ORLAIVIAIS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2015 m. gruodžio 16 d. Nr. 1303
Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 13 d. nutarimą Nr. 417 „Dėl Paieškos ir gelbėjimo darbų orlaiviais organizavimo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“:

1.  Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo 19 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 44 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.

2.  Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Paieškos ir gelbėjimo darbų orlaiviais organizavimo ir vykdymo taisykles:

2.1. Pakeisti I skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS“.

2.2. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

„1. Paieškos ir gelbėjimo darbų orlaiviais organizavimo ir vykdymo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) reglamentuoja žmonių paieškos ir gelbėjimo darbų, įvykus ar gresiant orlaivio ar laivo avarijai Lietuvos Respublikos atsakomybės zonoje, orlaiviais organizavimą ir vykdymą, taip pat informacijos apie paieškos ir gelbėjimo darbus įvykus orlaivio avarijai teikimą.“

2.3. Pakeisti 3 punkto penktąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

„Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme.“

2.4. Papildyti 33 punktu:

„33. Jeigu gresiančios ar įvykusios orlaivio avarijos vieta nežinoma, paieškos ir gelbėjimo darbus orlaiviais Lietuvos Respublikos atsakomybės zonoje organizuoja ir koordinuoja AGKC. AGKC, nustatęs, kad orlaivio avarija įvyko paieškos ir gelbėjimo rajone, paieškos ir gelbėjimo darbų orlaiviais organizavimą ir koordinavimą turi nedelsdamas perduoti JGKC.“

2.5. Pakeisti II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

 

II SKYRIUS

PAIEŠKOS IR GELBĖJIMO DARBŲ ORLAIVIAIS ORGANIZAVIMAS“.

2.6. Pakeisti 4 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

„4. AGKC, gavęs iš oro eismo paslaugų teikėjų, Budė (LUT BODOE, Norvegija) koordinacinio centro per tarptautinę palydovinę COSPAS–SARSAT sistemą ir kitų šaltinių informaciją, kad gresia arba įvyko orlaivio, laivo avarija Lietuvos Respublikos atsakomybės zonoje ir paieškos bei gelbėjimo darbams vykdyti gali būti panaudoti orlaiviai:“.

2.7. Pakeisti 4.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„4.2. informuoja JGKC budėtoją, jeigu orlaivio ar laivo avarija įvyko ar galėjo įvykti paieškos ir gelbėjimo rajone;“.

2.8. Pakeisti 4.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„4.6. perduoda informaciją Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – VSAT) budėtojui, jeigu paieškos ir gelbėjimo operacijoms prireiktų jos orlaivių;“.

2.9. Pakeisti 4.7 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„4.7. apskaičiuoja nuotolį ir kursą nuo KOP budinčiųjų paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnių ir VSAT orlaivių, kurie vykdys paieškos ir gelbėjimo darbus, bazavimosi vietos iki avarijos rajono;“.

2.10. Pakeisti 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

9. KOP paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnio (-ių) ir VSAT orlaivio (-ių) skrydžio (-ių) įgula (-os) avarijos ar nelaimės vietoje nustato ryšį su žemėje dirbančiomis gelbėjimo tarnybomis, kitais paieškoje dalyvaujančiais orlaiviais ir laivais 123,1 MHz darbo arba kitu dažniu (pagal susitarimą).“

2.11. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:

„10. Paieškos ir gelbėjimo orlaivių įranga ir skrydžių įgulų sudėtis turi atitikti Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos, prie kurios buvo prisijungta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 514 „Dėl Lietuvos Respublikos prisijungimo prie Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos“, priedų ir kitų Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos dokumentų reikalavimus.“

2.12. Pakeisti III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

 

III SKYRIUS

PAIEŠKOS IR GELBĖJIMO DARBŲ ORLAIVIAIS VYKDYMAS“.

2.13. Papildyti IV skyriumi:

 

IV SKYRIUS

Informacijos apie paieškos ir gelbėjimo darbus įvykus orlaivio avarijai teikimas

27. AGKC koordinuojant, organizuojant ir vykdant paieškos ir gelbėjimo darbus orlaiviais, valstybės įmonė „Oro navigacija“ jos direktoriaus nustatyta tvarka ir priemonėmis teikia visuomenei, avariją patyrusių orlaivių naudotojams, o kai jų nėra, savininkams informaciją apie paieškos ir gelbėjimo orlaiviais darbų vykdymą.

28. Orlaiviui patyrus avariją, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija ar jos įgaliota institucija informuoja orlaiviu skridusių asmenų artimuosius apie paieškos ir gelbėjimo darbų vykdymą. Artimųjų sąvoka suprantama taip, kaip ji apibrėžta 2010 m. spalio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 996/2010 dėl civilinės aviacijos avarijų ir incidentų tyrimo ir prevencijos, kuriuo panaikinama Direktyva 94/56 EB, 2 straipsnio 13 dalyje.“

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                      Rimantas Sinkevičius