LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2001 M. GRUODŽIO 29 D. ĮSAKYMO NR. 480 „DĖL LAIVŲ ĮRENGINIŲ SERTIFIKAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. spalio 12 d. Nr. 3-474
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 480 „Dėl Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatų patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 41 straipsniu, Lietuvos Respublikos atitikties įvertinimo įstatymo 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. nutarimo Nr. 1482 „Dėl institucijų, įgaliotų tvirtinti privalomuosius produktų saugos reikalavimus ir nustatyti atitikties įvertinimo reikalavimus, paskyrimo“ 1.4 papunkčiu, Bandymų laboratorijų, sertifikacijos ir kontrolės įstaigų paskyrimo ir paskelbimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. 674 „Dėl Bandymų laboratorijų, sertifikacijos ir kontrolės įstaigų paskyrimo ir paskelbimo taisyklių patvirtinimo“, 4 punktu ir įgyvendindamas 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/90/ES dėl laivų įrenginių, kuria panaikinama Tarybos direktyva 96/98/EB (OL 2014 L 257, p. 156), ir 2017 m. vasario 6 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2017/306, kuriuo nurodomi laivų įrenginių modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimai ir bandymo standartai (OL 2017 L 48, p. 1),“.
1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintus Laivų įrenginių sertifikavimo nuostatus:
1.2.2. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:
„18. Gamintojai, ženklindami laivų įrenginius šturvalo ženklu, užtikrina, kad laivų įrenginiai yra suprojektuoti ir pagaminti laikantis 2017 m. vasario 6 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2017/306, kuriuo nurodomi laivų įrenginių modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimai ir bandymo standartai (OL 2017 L 48, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2017/306), priede nurodytų ir tarptautiniuose dokumentuose pateiktų modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų, ir prisiima Nuostatų 19–26 punktuose nustatytus įsipareigojimus.“
1.2.3. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:
„25. Gamintojai, manantys arba turintys pagrindo manyti, kad jų pagamintas laivo įrenginys, paženklintas šturvalo ženklu, neatitinka Reglamento (ES) 2017/306 priede nurodytų tarptautiniuose dokumentuose pateiktų modelio, konstrukcijos ir veikimo charakteristikų reikalavimų ir bandymo standartų, nedelsdami imasi taisomųjų priemonių, būtinų, kad būtų užtikrinta pagamintų laivų įrenginių atitiktis šiems reikalavimams, ir, jeigu tikslinga, turi imtis priemonių, kad tokie laivų įrenginiai būtų pašalinti arba atšaukti iš rinkos. Jeigu laivo įrenginys kelia pavojų, gamintojai nedelsdami apie tai praneša Administracijai ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių kompetentingoms institucijoms ir pateikia išsamią informaciją apie neatitiktis reikalavimams ir apie visas taikytas taisomąsias priemones.“
1.2.4. Pakeičiu 34 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„34. Gamintojas arba gamintojo įgaliotasis atstovas privalo pasitelkti notifikuotąją įstaigą, kuri atliktų konkretaus laivo įrenginio atitikties įvertinimą. Atitikties įvertinimas turi būti atliekamas pasinaudojant viena iš Reglamento (ES) 2017/306 priede numatytų alternatyvų, pasirenkant vieną iš šių procedūrų:“.