KAUNO APYGARDOS ADMINISTRACINIO TEISMO

PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO KAUNO APYGARDOS ADMINISTRACINIAME TEISME TAISYKLIŲ PAKEITIMO

 

2015 m. sausio 16 d. Nr. V-4(E)

Kaunas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 14 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 patvirtintomis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, atsižvelgdamas į 2014 m. rugsėjo 9 d. Kauno apygardos administracinio teismo planinio kompleksinio administracinės veiklos patikrinimo aktą Nr. D-7,

k e i č i u Kauno apygardos administracinio teismo pirmininko 2012 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. V-8 patvirtintas Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Kauno apygardos administraciniame teisme taisykles ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

 

Teismo pirmininkas                                                                                          Rimantas Giedraitis


PATVIRTINTA
Kauno apygardos administracinio teismo pirmininko 2015 m. sausio 16 d.  įsakymu

Nr. V-4(E)

 

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO

KAUNO APYGARDOS ADMINISTRACINIAME TEISME

TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Kauno apygardos administraciniame teisme taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) aptarnavimą, priimant skundus, prašymus, procesinius ir kitus dokumentus, informacijos apie teismo kaip valstybės institucijos veiklą teikimą, prašymų, kurių nagrinėjimo tvarkos nereglamentuoja specialūs įstatymai ir kiti teisės aktai, nagrinėjimą Kauno apygardos administraciniame teisme (toliau – Teismas).

2. Aptarnaujant asmenis teismo darbuotojai privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo, objektyvumo ir pagalbos principais.

3. Asmenų pareiškimai, prašymai, skundai bylose bei kiti procesiniai dokumentai priimami ir nagrinėjami Lietuvos Respublikos procesinių įstatymų nustatyta tvarka ir šios Taisyklės jų nagrinėjimui netaikomos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias asmenų aptarnavimą.

4. Šių Taisyklių nustatyta tvarka nagrinėjami asmenų kreipimaisi į teismą, kai:

4.1. išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie teismo administracinės veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti;

4.2. informuojama apie teismo darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį;

4.3. kitokie asmenų kreipimaisi į teismo administraciją.

5. Teismo darbuotojas, gavęs pavedimą nagrinėti prašymą, dėl kurio gali kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas, privalo apie jas pranešti teismo pirmininkui.

6. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus ir skundus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Teismo pirmininko paskirtas asmuo užtikrina, kad šių darbuotojų atostogų, komandiruočių, seminarų metu ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais būtų paskirti darbuotojai, turintys tokius pat įgaliojimus.

7. Aptarnaujant asmenis, nagrinėjant jų prašymus ir skundus šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

 

II. ASMENŲ APTARNAVIMAS JIEMS ATVYKUS Į TEISMą

 

8. Asmenys aptarnaujami, jų prašymai ir skundai priimami Kauno apygardos administracinio teismo raštinėje, adresu A. Mickevičiaus 8 A, LT-44321 Kaunas, tel.: (8 37) 201 467, faks.: (8-37) 753 030, el. p. kauno.administracinis@teismas.lt.

9. Teismo darbo laikas – pirmadienį, antradienį, trečiadienį, ketvirtadienį nuo 8 val. iki 17 val.; penktadienį – nuo 8 val. iki 15 val. 45 min. Švenčių dienų išvakarėse darbo dienos trukmė yra trumpesnė viena valanda. Pietų pertrauka nuo 12 val. iki 12 val. 45 min.

10. Tam, kad asmenys, norintys ar privalantys pateikti prašymą (skundą) asmeniškai, galėtų tai padaryti, Teisme nustatomos dvi papildomos prašymų ir skundų priėmimo valandos per savaitę prieš darbo dienos laiką, t. y. antradienį ir ketvirtadienį Teismo raštinės darbas pradedamas 7 valandą. 

11. Už asmenų aptarnavimą, jų prašymų, skundų priėmimą atsakingas raštinės vedėjas, jo nesant – kitas Teismo pirmininko įgaliotas asmuo. Teismo raštinės vedėjas pagal savo kompetenciją asmenis priima teismo darbo laiku.

12. Teismo pirmininkas asmenis priima pagal išankstinį susitarimą, teismo darbo laiku. Dėl priėmimo laiko tariamasi su teismo pirmininko posėdžių sekretoriumi tel.: (8 37) 323 020.

13. Asmenų aptarnavimo klausimas jų pageidavimu gali būti iš anksto derinamas telefonu, ar kita ryšių priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui atsakingi teismo darbuotojai apie tai įspėja asmenį.

14. Teismo raštinėje, matomoje vietoje, yra laikoma Asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knyga, kurioje asmenys, gali raštu išreikšti savo nuomonę apie aptarnavimo kokybę, išdėstyti savo pageidavimus ir pasiūlymus. Be to, teismo pirmojo aukšto koridoriuje yra įrengta speciali dėžutė, kur gali būti įmetami į teismą besikreipiančių asmenų rašytiniai paaiškinimai, pasiūlymai ir pageidavimai dėl teismo darbuotojų veiklos. 

15. Kai asmuo nemoka kalbėti ar nesupranta valstybinės kalbos, arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, jam kreipiantis žodžiu į Teismą turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą bei į asmeniui suprantamą kalbą (vertėjas).

16. Asmenims neteikiama privati informacija apie kitus asmenis, informacija, sudaranti valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar banko paslaptį, arba jeigu ji yra kito asmens privati informacija. Asmeniui neteikiama privati informacija apie jį patį, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymai nustato, kad tokia informacija negali būti teikiama. Taip pat neteikiama ir kita informacija, kurią teikti draudžia įstatymai.

17. Teismo darbuotojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą, gerai matomoje vietoje privalo segėti ar būti prisikabinę identifikavimo kortelę, kurioje būtų nurodytas valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas, pavardė ir pareigos.

 

III. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PATEIKIMAS

 

18. Asmenų skundai ir prašymai priimami teismo raštinėje, 116 kabinete, Taisyklių 10 ir 11 punktuose nustatytu darbo laiku.

19. Priimami ir sprendžiami tik tokie žodiniai prašymai (telefonu ar tiesiogiai asmeniui atvykus į teismą), kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Teismo interesų. Į žodinius prašymus neteikiamas rašytinis atsakymas. Jei žodinis prašymas negali būti išspręstas nedelsiant, asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

20. Asmenų prašymai pateikiami raštu turi būti:

20.1. parašyti valstybine kalba (ši nuostata netaikoma prašymams, siunčiamiems paštu);

20.2. parašyti įskaitomai;

20.3. pasirašyti asmens, nurodant jo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti.

21. Kai asmens prašymą Teismui paduoda asmens atstovas, jis privalo pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį šių Taisyklių 20 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Teismą kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas turi atitikti šių Taisyklių 20.1 ir 20.2 punktų reikalavimus.

22. Kai prašymą Teismui paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079.

23. Paštu gauto nevalstybine kalba parašyto prašymo visą tekstą į lietuvių kalbą išsiverčia Teismas. Prašymai parašyti nevalstybine kalba, kurių išversti į valstybinę kalbą nėra galimybių, Teismo pirmininko arba jo įgalioto asmens sprendimu paliekami nenagrinėti.

24. Asmuo, pateikęs Teismui asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs savo asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

25. Elektroniniu paštu atsiųsti rašytiniai prašymai ir skundai prilyginami prašymams ir skundams raštu ir nagrinėjami Teisme, jeigu jie yra pasirašyti elektroniniu parašu. Elektroniniu būdu pateiktas prašymas ar skundas turi būti sudarytas taip, kad jį gavus būtų galima:

25.1 atpažinti elektroninio dokumento formatą;

25.2 atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis Teismo naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

25.3 atpažinti prašymo turinį;

25.4 identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą ar skundą pateikusį asmenį.

 

IV. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ REGISTRAVIMAS,

JŲ PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

26. Prašymų, skundų registravimą ir jų perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją organizuoja  Teismo raštinė.

27. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš asmens arba atsiųsti paštu, registruojami  atitinkamame Teismo dokumentų registre ir tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230), nustatyta tvarka.

28. Asmenų skundai, prašymai ir kiti dokumentai, gauti Teismo raštinėje tiesiogiai, paštu, per kurjerius ar elektroniniu paštu, užregistruojami jų gavimo dieną. Ant prašymų, skundų, gautų procesinių dokumentų dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma gavimo data ir registracijos numeris.

29. Rašytinių prašymų, skundų, procesinių dokumentų užregistravimas asmens pageidavimu gali būti patvirtinamas asmens pateiktoje dokumento kopijoje, nurodant teismo pavadinimą, dokumento registravimo datą ir registracijos numerį.

30. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai atspausdinami ir perduodami registruoti į raštinę bendra tvarka. Atsakymai į tokius prašymus pateikiami elektroniniu būdu, o asmens pageidavimu - siunčiami paštu nurodytu adresu arba įteikiami.

31. Užregistruoti prašymai ir skundai perduodami nagrinėti pagal kompetenciją.

32. Pakartotiniai prašymai, nagrinėtini šių Taisyklių nustatyta tvarka, su kuriais tas pats asmuo kreipiasi į teismą tuo pačiu klausimu nenagrinėjami, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis prašymas nenagrinėjamas, Teismas per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo gavimo teisme praneša asmeniui, kodėl jo prašymas nenagrinėjamas.

33. Prašymas, kurio Teismas pagal savo kompetenciją nėra įgaliotas spręsti, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos yra grąžinamas siuntėjui arba išsiunčiamas kompetentingai institucijai (pasiliekant prašymo kopiją). Apie tai prašymą pateikusiam asmeniui pranešama raštu, paaiškinant persiuntimo priežastis.

34. Prašymai, skundai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą. Teismas per 5 darbo dienas nuo prašymo, skundo gavimo kreipiasi į asmenį, prašydamas per nustatytą terminą pateikti šį sutikimą. Kai per Teismo nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Šios Tvarkos 34 punkte nustatytas 5 darbo dienų prašymo, skundo persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo asmens rašytinio sutikimo persiųsti prašymą, skundą gavimo Teisme.

35. Asmens prašymo, adresuoto keliems teismams ir priklausančio kelių teismų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja pirmasis Teismas, nurodytas adresatų sąraše. Tokiu atveju pirmajam adresatui Teismas pateikia pasiūlymus dėl prašymo nagrinėjimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo teisme, jei nėra reikalingos papildomos organizacinės priemonės (prašymo vertimas ar pan.).

36. Asmenų prašymai, nagrinėtini vadovaujantis šiomis Taisyklėmis, išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo jų gavimo teisme.

37. Jeigu prašymo nagrinėjimui reikalingos papildomos organizacinės priemonės (komisijos sudarymas ir pan.), dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo teisme, teismo pirmininkas per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki šių Taisyklių 35 punkte nustatyto termino pabaigos, Teismas išsiunčia asmeniui pranešimą raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodydamas prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

38. Prašymai, parašyti neįskaitomai, per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo teisme grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Teisme pasiliekama prašymo kopija.

39. Asmens nepasirašyti prašymai arba kuriuose nenurodytas asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) ar pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti, nenagrinėjami, jeigu teismo pirmininkas nenusprendžia kitaip.

 

V. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ, SKUNDĄ PARENGIMAS IR

IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI

 

40. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba. Atsakymas išsiunčiamas tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepaprašė gauti atsakymo kitu būdu.

41. Atsakymas į prašymą parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas - lieka Teisme. Atsakymą į prašymą, išnagrinėtą vadovaujantis šiomis Taisyklėmis, pasirašo teismo pirmininkas.

42. Atsakymas asmeniui išsiunčiamas per 3 darbo dienas nuo jo pasirašymo.

43. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

 

VI. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ APSKUNDIMAS

 

44. Asmuo, nesutinkantis su Teismo atsakymu į jo prašymą ar skundą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka kompetentingam administraciniam  teismui.

45. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.

 

VII. ASMENŲ APTARNAVIMAS

 

46. Teismo valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, aptarnaudami klientus vadovaujasi Kauno apygardos administracinio teismo pirmininko įsakymu patvirtintu Klientų aptarnavimo standartu.

47. Visi asmenys Teisme aptarnaujami eilės tvarka, nebent yra ypatingos aplinkybės, verčiančios elgtis kitaip.

48. Su atvykusiais į teismą asmenimis bendraujama valstybine lietuvių kalba, nebent darbuotojas moka interesantui suprantamą kalbą ir gali atsakyti į jo užduotus klausimus.

49. Teisme už pirminį asmenų aptarnavimą telefonu atsakinga Teismo raštinė.

50. Informacija telefonu turi būti suteikiama trumpai ir suprantamai:

50.1. paaiškinant, ar Teismas kompetentingas nagrinėti prašymą asmeniui rūpimu klausimu; kokius dokumentus reikėtų pateikti, kad prašymas, nagrinėtinas šių Taisyklių nustatyta tvarka, būtų išnagrinėtas;

50.2. nurodant instituciją (jos adresą ir telefono numerį), į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu Teismas nekompetentingas nagrinėti jo prašymo; 

50.3. pateikiant kitą asmens pageidaujamą informaciją (išskyrus informaciją, susijusią su teisingumo vykdymu), kuria disponuoja Teismas ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

51. Išsami informacija telefonu apie konkrečią bylą gali būti suteikiama tik bylos proceso dalyviams, įsitikinus skambinančiojo asmens tapatybe.

 

VIII. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

52. Teismo pirmininko įgalioti asmenys kasmet atlieka anoniminę asmenų priėmimo organizavimo ir informacijos suteikimo tvarkos laikymosi Teisme apklausą, nagrinėja Piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygos įrašus. Surinkta informacija naudojama asmenų aptarnavimo kokybei Teisme gerinti.

53. Asmenų priėmimo organizavimo ir informacijos suteikimo tvarkos laikymosi kokybės vertinimo rezultatai kartą per metus skelbiami Teismo interneto svetainėje.

____________________________