LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2009 M. BALANDŽIO 10 D. ĮSAKYMO NR. 3D-236 „DĖL DRAUDIMO ĮMOKŲ DALINIO KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. liepos 19 d. Nr. 3D-467

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. balandžio 10 d. įsakymą Nr. 3D-236 „Dėl Draudimo įmokų dalinio kompensavimo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PASĖLIŲ IR AUGALŲ DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 6 punktu ir 8 straipsnio 1 ir 4 dalimis,

tvirtinu Pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimo taisykles (pridedama).“

 

 

 

Susisiekimo ministras,

pavaduojantis žemės ūkio ministrą                                                                           Marius Skuodis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2009 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 3D-236

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2023 m. liepos 19 d. įsakymo Nr. 3D-467 redakcija)

 

 

PASĖLIŲ IR AUGALŲ DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamento (ES) 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius (toliau – Reglamentas (ES) 2022/2472), I skyriumi ir 28 straipsniu, 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su visais pakeitimais (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1408/2013), Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrosiomis administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės), ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. lapkričio 13 d. nutarimą Nr. 1218 „Dėl augalų, už kuriuos mokamos tiesioginės išmokos, draudimo įmokų žemės ūkio veiklos subjektams ir draudimo įmonių išlaidų dalinio kompensavimo“.

2. Taisyklės parengtos siekiant skatinti Taisyklių nuostatas atitinkančius žemės ūkio sektoriuje veikiančius subjektus drausti augalus ir pasėlius nuo gaivalinėms nelaimėms prilyginamų pavojingų meteorologinių reiškinių ir (arba) kitų pavojingų meteorologinių reiškinių sukeltų padarinių ir tokiu būdu valdyti vykdomos ūkinės veiklos riziką.

3. Taisyklių tikslas – nustatyti pagal valstybės biudžeto lėšomis finansuojamą augalų ir pasėlių draudimo įmokų kompensavimo priemonę (toliau – Priemonė) teikiamos pagalbos skyrimo tvarką ir reikalavimus.

II SKYRIUS

SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

4. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

4.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

4.2. Augalai – Lietuvos Respublikos teritorijoje auginami augalai ir pasėliai, už kurių auginimą Tiesioginių išmokų taisyklėse nustatyta tvarka mokamos tiesioginės išmokos.

4.3. Įmonė – kaip apibrėžta Reglamento (ES) 2022/2472 I priedo 1 straipsnyje.

4.4. KOTIS registras– Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registras.

4.5. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

4.6. MVĮ – labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių kategorijai priklausanti įmonė, kaip apibrėžta Reglamento (ES) 2022/2472 I priede.

4.7. Nereikšminga (de minimis) pagalba – iš valstybės biudžeto lėšų teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, skirta Taisyklėse nurodytai veiklai remti, atitinkanti Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 nuostatas.

4.8. Pagalba – valstybės pagalba ir (arba) nereikšminga (de minimis) pagalba.

4.9. Pagalbos gavėjas – įmonė, Taisyklėse nustatyta tvarka patvirtinta valstybės pagalbai ir (arba) nereikšmingai (de minimis) pagalbai gauti.

4.10. Paraiška – siekiančios gauti pagalbą įmonės užpildytas ir savivaldybei pateiktas dokumentas, nurodytas Taisyklių 1 priede.

4.11. Pareiškėjas – paraišką pateikusi įmonė.

4.12. Pirminė žemės ūkio gamybakaip apibrėžta 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamente (ES) 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius.

4.13. Savivaldybė – savivaldybės, kurioje įregistruota žemės ūkio valda, Žemės ūkio skyrius.

4.14. Sunkumų patirianti įmonė – kaip apibrėžta Reglamento (ES) 2022/2472 2 straipsnio 59 punkte.

4.15. Valstybės pagalba – iš valstybės biudžeto lėšų teikiama valstybės pagalba, skirta Taisyklėse nurodytai veiklai remti, atitinkanti Reglamento (ES) 2022/2472 nuostatas.

4.16. Žemės ūkio valda – vienetas, kurį sudaro pirminei žemės ūkio produktų gamybai naudojama žemė, patalpos ir įrenginiai.

4.17. ŽŪMIS – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos informacinė sistema.

4.18. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Reglamente (ES) 2022/2472, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Bendrosiose administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

III SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

5. Pagal Priemonę remiama įmonių veikla, susijusi su augalų draudimu nuo nuostolių, kuriuos sukelia gaivalinėms nelaimėms prilyginami pavojingi meteorologiniai reiškiniai ir (arba) kiti pavojingi meteorologiniai reiškiniai (toliau – meteorologiniai reiškiniai).

6. Pagal Priemonę remiamas Lietuvos Respublikos teritorijoje auginamų augalų ir (arba) pasėlių, už kurių auginimą Tiesioginių išmokų taisyklėse nustatyta tvarka mokamos tiesioginės išmokos, draudimas.

 

IV SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

7. Pagalbos pagal Taisykles gali kreiptis įmonės, kurios:

7.1. yra fiziniai asmenys arba juridiniai asmenys, savo vardu įregistravę žemės ūkio valdą;

7.2. užsiima pirmine žemės ūkio gamyba;

7.3. priskiriamos prie MVĮ kategorijos;

7.4. nėra sunkumų patiriančios įmonės. Nuostata netaikoma, jei prašoma nereikšmingos (de minimis) pagalbos.

 

V SKYRIUS

TINKAMUMO SĄLYGOS IR REIKALAVIMAI PAGALBAI GAUTI

 

8Pareiškėjas gali teikti vieną paraišką pagal vieną draudimo objektą (augalų plotą ir (arba) pasėlių plotą ir (arba) riziką) vienam augalų vegetacijos laikotarpiui, vadovaudamasis Taisyklėse nustatytais terminais.

9Pareiškėjo tinkamumas gauti pagalbą vertinamas pagal Paraiškos vertinimo metu pareiškėjo paraiškoje pateiktus bei viešuosiuose registruose esančius duomenis. Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis. Pareiškėjas laikomas tinkamu pagalbai gauti, jeigu:

9.1. atitinka Taisyklių IV skyriuje įvardytus galimus pareiškėjus;

9.2. užtikrina, kad prašomos kompensuoti išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš Europos Sąjungos fondų ir (ar) kitų viešųjų lėšų;

9.3. nėra gavęs ir negauna paramos pagal Kaimo plėtros 2004–2006 m. plano priemonę „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ ir (ar) Lietuvos kaimo plėtros
2007–2013 m. programos priemonę „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“ (ši nuostata taikoma fiziniam asmeniui ir jo sutuoktiniui);

9.4. nėra gavęs ir negauna valstybės pagalbos, kuri suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir (ar) nesuderinama su vidaus rinka, arba Pareiškėjas yra sugrąžinęs visą neteisėtos ir (ar) nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka;

9.5. yra apdraudęs augalus pagal tinkamą pagalbai gauti draudimo sutartį.

10. Paraiška (ir susiję dokumentai) laikoma tinkama, jeigu:

10.1. yra susijusi su Taisyklių III skyriuje nurodyta remiama veikla;

10.2. atitinka Taisyklių 1 priede pateiktą paraiškos formą;

10.3. yra pateikta Taisyklėse nustatytais terminais;

10.4. yra aiškiai ir įskaitomai užpildyta kompiuteriu arba ranka taisyklinga lietuvių kalba (kita kalba arba neaiškiai užpildyta paraiška ir susiję dokumentai nepriimami).

11. Draudimo sutartis laikoma tinkama pagalbai gauti, jeigu:

11.1. pagal ją apdrausti nuosavybės teise įmonei priklausantys ir Lietuvos Respublikos teritorijoje auginami augalai;

11.2. draudimo laikotarpis – ne ilgesnis, kaip vienas augalų vegetacijos laikotarpis;

11.3. kompensuojamos meteorologinių reiškinių rizikos – kruša, audra, liūtis, snygis, šalna, ilgalaikis lietus, ilgas lietingas laikotarpis, sausringas laikotarpis ir iššalimas ir kt.;

11.4. numatytas ne didesnių kaip 20 proc. vidutinės produkcijos nuostolių padengimas apdraudus augalus nuo iššalimo sukeliamų nuostolių. Vidutinė produkcija apskaičiuojama pagal tos savivaldybės, kurioje yra registruota pareiškėjo ar pagalbos gavėjo žemės ūkio valda, Lietuvos statistikos departamento oficialiai skelbiamą produkcijos rūšies derlingumą (t/ha) paskutinių trejų metų laikotarpiu, arba paskutinių penkerių metų laikotarpiu, neįskaitant didžiausios ir mažiausios vertės (toliau – vidutinė metinė produkcija);

11.5. nurodyti duomenys pagal apdraustų augalų rūšis: augalo rūšis, apdraustas plotas (ha), draudimo suma (Eur), draudžiamos rizikos, vidutinės produkcijos nuostolių padengimo dydis – ne didesnis kaip 20 proc. (nurodoma draudžiant nuo iššalimo), 20 proc. vidutinės metinės produkcijos (t/ha);

11.6nereikalaujama tam tikro tipo būsimos žemės ūkio produkcijos ar kiekio, ir toks tipas ar kiekis neturi būti nurodomi.

12. Tinkamos finansuoti išlaidos:

12.1. faktiškai patirtos ir pagrįstos mokėjimą įrodančiais dokumentais (toliau – mokėjimo dokumentai);

12.2. patirtos, atsiskaitant su draudimo įmonėmis per finansų įstaigas;

12.3. patirtos, draudimo paslaugą įsigijus iš pripažintų tinkamų teikti augalų draudimo paslaugas draudimo įmonių ar kitų ekonominės erdvės valstybių draudimo įmonių filialų, turinčių teisę vykdyti turto draudimo veiklą pagal Lietuvos Respublikos draudimo įstatymą;

12.4. patirtos ne anksčiau, kaip kitą dieną nuo paraiškos pateikimo savivaldybei dienos;

12.5. apskaičiuojamos pagal didžiausius galimus draudimo įmokų įkainius 1 ha deklaruoto ploto pagal augalų rūšis, kurių nustatymo metodika patvirtinta atskiru Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

13. Paraiška ir susiję dokumentai teikiami savivaldybei ne vėliau kaip iki nustatytų terminų paskutinės dienos 24 valandos šiais būdais (kitais būdais pateikti dokumentai nevertinami):

13.1. siunčiant el. paštu, patvirtintus pareiškėjo kvalifikuotu elektroniniu parašu. Dokumentai teikiami šiais formatais: PDF, ADOC, SHAPE, JPG, JPEG, PNG, BMP, DOC, DOCX, XLS, XLSX. Didesnės nei 25 MB apimties dokumentai gali būti išskaidyti ir siunčiami ne vienu metu, tačiau tą pačią dieną. Dėl kenkėjiškų programų tikimybės dokumentai negali būti pateikiami nuorodose. Dokumentus teikiant per įgaliotą asmenį, kartu pateikiamas notaro ar įmonės direktoriaus įsakymu patvirtintas arba VĮ Registrų centro registre užregistruotas ir internetiniu adresu https://igaliojimai.registrucentras.lt/viesa patikrinamas įgaliojimas, kurio kodas turi būti nurodytas paraiškoje. Draudimo sutartį bei jos priedus patikslinantys, papildantys ir (arba) keičiantys dokumentai, kiti draudimo įmonės dokumentai bei įmokų sumokėjimą įrodantys dokumentai savivaldybei gali būti pateikti ir draudimo įmonės;

13.2. asmeniškai, per kurjerį ar registruota pašto siunta, kiekvieną paraiškos lapą patvirtinant pareiškėjo parašu. Dokumentus teikiant per įgaliotą asmenį, kartu pateikiamas notaro ar įmonės direktoriaus įsakymu patvirtintas įgaliojimas arba paraiškoje nurodant VĮ Registrų centro registre užregistruoto įgaliojimo kodą.

14. Esant klausimų, susijusių su paraiškos, draudimo sutarties, pateiktų dokumentų ir kt. vertinimu, išsiųsdama pranešimą pareiškėjui ar pagalbos gavėjui savivaldybė gali paprašyti pateikti papildomus dokumentus ar trūkstamą informaciją arba patikslinti pateiktus duomenis, nurodydama ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų atsakymo pateikimo terminą. Per savivaldybės nustatytą terminą nepateikus prašomų dokumentų ar duomenų arba nepatikslinus informacijos, paraiška vertinama pagal turimą informaciją arba atmetama.

 

VI SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

15. Pareiškėjai ir (arba) pagalbos gavėjai įsipareigoja užtikrinti:

15.1. kad draudimo sutartyje nurodytas augalų plotas pagal augalų rūšis (toliau – apdraustas plotas) nėra didesnis už žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotų deklaravimo dokumentuose nurodytą plotą (toliau – deklaruotas plotas) ir plotai buvo atsodinti arba atsėti.

Tais atvejais, kai toje pačioje vietoje per augalų vegetaciją sodinami ar sėjami augalai ne vieną kartą ir tai yra nurodyta draudimo dokumentuose, vienu metu augančių augalų plotas negali būti didesnis už deklaruotą bendrą šių augalų plotą.

Apdraudus didesnį augalų plotą pagal augalų rūšis už deklaruotą plotą, pagalbos suma skaičiuojama atsižvelgiant į deklaruotą plotą ir sumažintą draudimo įmoką už šią augalų rūšį, išskyrus tuos atvejus, kai, įvykus draudžiamajam įvykiui, už juos yra sumokėtos draudimo išmokos;

15.2. sudaryti sąlygas asmenims, turintiems teisę audituoti, kontroliuoti, tikrinti, kaip yra vykdoma veikla, laikomasi sąlygų, už ką buvo skirta kompensacinė išmoka;

15.3. teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti.

 

VII SKYRIUS

PAGALBOS FORMOS

 

16. Pareiškėjas paraiškoje nurodo pagalbos formą:

16.1. valstybės pagalba (vertinamas įmonės susietumas ir sunkumų patyrimas);

16.2. nereikšminga (de minimis) pagalba (vertinamas įmonės susietumas, sunkumų patyrimas nevertinamas).

 

VIII SKYRIUS

PAGALBOS DYDIS

 

17. Pagalba įmonėms teikiama:

17.1. už draudimo sutarties įsigaliojimo dieną nuosavybės teise priklausančius augalus, apdraustus pagal Taisyklių V skyriuje nustatytus reikalavimus;

17.2. nepriklausomai nuo draudžiamojo įvykio bei žalos patyrimo fakto.

18. Pagalbos suma apskaičiuojama pagal didžiausius galimus draudimo įmokų įkainius 1 ha deklaruoto ploto pagal augalų rūšis ir draudžiamas rizikas. Apskaičiuota pagalbos suma pagal augalo rūšį suapvalinama euro cento tikslumu iki mažesnio skaičiaus. Didžiausių galimų draudimo įmokų įkainių nustatymo metodika ir jais kompensuojamų augalų sąrašas yra tvirtinamas atskiru Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

19. Pagalbos intensyvumas sudaro iki 50 proc. draudimo įmokų sumos, neviršijant didžiausių galimų draudimo įmokų įkainių.

20Teikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą, turi būti vadovaujamasi Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 nuostatomis ir laikomasi šių pagalbos dydžio reikalavimų:

20.1. jei įmonė vykdo veiklą keliuose sektoriuose, teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba sumuojama vadovaujantis Reglamento (ES) 1408/2013 5 straipsnio 1 ir 2 dalies nuostatomis;

20.2. jei dvi įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą ar viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių per paskutinius trejus finansinius metus, turi būti taikomos Reglamento (ES) 1408/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatos;

20.3. teikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą turi būti tenkinamos Reglamento (ES) 1408/2013 1 straipsnio nuostatos;

20.4. bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma vienai įmonei (įskaitant ir su šia įmone Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 25 000 eurų sumos;

20.5. bendra pirminės gamybos sektoriuje veiklą vykdančioms įmonėms skiriamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį neturi viršyti Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 II priede nurodytos nacionalinės ribos. Pagal nereikšmingos (de minimis) pagalbos priemones, naudingas tik vieno atskiro produkto sektoriui, kaip jis apibrėžtas Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 3 dalyje, bendra teikiama nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali viršyti 50 proc. Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 II priede nurodytos nacionalinės ribos.

21. Jei apskaičiuotas bendras lėšų poreikis viršija einamaisiais metais pagalbai skirtas lėšas, ir papildomos lėšos ar jų dalis nėra skiriama, visiems pagalbos gavėjams išmokama pagalbos suma sumažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui. Bet kuriuo atveju, pagalbos gavėjams tinkamų finansuoti išlaidų kompensavimo intensyvumas negali būti mažesnis nei 40 proc.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKOS TEIKIMO IR VERTINIMO TVARKA

 

22. Nuo einamųjų metų rugsėjo 1 d. iki gruodžio 31 d. ir nuo kitų metų kovo 1 d. iki birželio 30 d. prieš patirdamas draudimo įmokų sumokėjimo išlaidas pareiškėjas savivaldybei pateikia (teikiami dokumentai pažymimi pagalbos paraiškoje):

22.1. pagalbos paraišką;

22.2draudimo sutartį arba draudimo paraišką arba kitą dokumentą, atitinkantį draudimo įmonės pasiūlymą, su visais pakeitimais (teikiama, jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį buvo tikslinama; teikiama prieš patiriant išlaidas, t. y. prieš sumokant draudimo įmokas);

22.3. balanso ir pelno (nuostolio) ataskaitą (teikiama, kai pasirinkta pagalbos forma – valstybės pagalba ir pareiškėjas yra fizinis asmuo, priskiriamas 3 metus ir ilgiau veikiančiai MVĮ; pareiškėjas yra įmonė partnerė arba susijusi įmonė, turinti susietų fizinių asmenų);

22.4. notaro, įmonės direktoriaus įsakymu patvirtintą įgaliojimą arba VĮ Registrų centro registruoto įgaliojimo kodą (teikiama, jei paraiška teikiama per įgaliotą asmenį);

22.5. kitus dokumentus, kurie gali būti svarbūs vertinant paraišką (teikiama, jei tokių yra).

23. Savivaldybė, užregistravusi paraišką, per 10 darbo dienų patikrina, ar:

23.1. paraiška pateikta vadovaujantis Taisyklių 22 punkte nustatytais terminais;

23.2. pareiškėjas, paraiška, draudimo sutartis ir tinkamos finansuoti išlaidos atitinka Taisyklėse nustatytas tinkamumo sąlygas ir reikalavimus pagalbai gauti;

23.3. pareiškėjas nėra sunkumų patirianti įmonė, netaikoma, jei paraiškoje pasirenkama nereikšminga (de minimis) pagalba;

23.4. pateikti visi pagalbos paraiškoje nurodyti dokumentai;

23.5. pareiškėjas priskiriamas prie MVĮ kategorijos.

24. Pareiškėjas po paraiškos užregistravimo turi teisę raštu pranešti savivaldybei apie pateiktos paraiškos atšaukimą ir pateikti naują paraišką per Taisyklių 22 punkte nustatytą paraiškų teikimo terminą.

25. Savivaldybei gavus informacijos, kad dėl pareiškėjo veiklos yra pradėtas ar atliekamas ikiteisminis tyrimas, galintis turėti įtakos tolesniems paraiškos administravimo procesams, savivaldybė sustabdo paraiškos vertinimą ir kreipiasi į ikiteisminį tyrimą atliekančias teisėsaugos institucijas dėl papildomos informacijos pateikimo. Apie tai ji informuoja Ministeriją ir Agentūrą. Gavusi ikiteisminį tyrimą atliekančių teisėsaugos institucijų atsakymą, savivaldybė priima sprendimą dėl tolesnių paraiškos administravimo veiksmų.

26. Jei pareiškėjas mirė po paraiškos pateikimo, bet iki sprendimo skirti ar neskirti pagalbą priėmimo dienos, paraiška išregistruojama.

27. Savivaldybė, Taisyklių 23 punkte nustatyta tvarka atlikusi patikrinimą ir nustačiusi, kad pareiškėjas, paraiška, numatomos patirti išlaidos ar kitos sąlygos neatitinka Taisyklėse nustatytų tinkamumo reikalavimų pagalbai gauti, per 10 darbo dienų priima sprendimą neskirti pagalbos ir apie tai pranešimu informuoja pareiškėją, nurodydama sprendimo priėmimo pagrindus ir sprendimo apskundimo tvarką.

28. Savivaldybė, Taisyklių 23 punkte nustatyta tvarka atlikusi patikrinimą ir nustačiusi, kad pareiškėjas, paraiška, numatomos patirti išlaidos ir kitos sąlygos atitinka Taisyklėse nustatytus reikalavimus pagalbai gauti, per 10 darbo dienų:

28.1. apskaičiuoja preliminarią pagalbos sumą vadovaudamasi Taisyklių VIII skyriaus nuostatomis (toliau – pagalbos suma);

28.2vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – KOTIS registro nuostatai), patikrina, ar įmonei (įskaitant ir su Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusias įmones) suteikus pagal Taisykles mokėtiną nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumą, nebus viršytos leidžiamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos ribos. Jei pareiškėjui suteikus pagalbą būtų viršytos leidžiamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos ribos, priimant sprendimą dėl pagalbos suteikimo apskaičiuota pagalba sumažinama tiek, kad nebūtų pažeistas reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 (taikoma, jei pareiškėjas paraiškoje pasirenka nereikšmingos (de minimis) pagalbos formą).

28.3. priima sprendimą dėl valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo ar neskyrimo (pareiškėjas tampa pagalbos gavėju nuo sprendimo priėmimo dienos). Sprendime dėl valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo turi būti nurodyta skirtos pagalbos suma ir diskontuota skirtos pagalbos vertė (kai pagalba išmokama dalimis). Taip pat sprendime, kai teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, turi būti nurodyta, kad yra teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba ir pateikiama nuoroda į Reglamentą (ES) Nr. 1408/2013, t. y. nurodomas reglamento pavadinimas ir skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numeris.

29. Savivaldybė apie priimtą sprendimą dėl valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos skyrimo per 5 darbo dienas pranešimu informuoja pagalbos gavėją. Pranešime turi būti nurodyta:

29.1. teikiamos pagalbos forma, nurodyta Taisyklių VII skyriuje (teikiant nereikšmingą (de minimis) pagalbą, nurodomas Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 pavadinimas bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numeris);

29.2pagalbos suma, išmokama tuo atveju, jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį nebus tikslinama ar nutraukta, ir bus tenkinamos kitos pagalbos skyrimo sąlygos, ir diskontuota pagalbos vertė (kai pagalba išmokama dalimis);

29.3. informacija apie sumažintą pagalbos sumą vadovaujantis Taisyklių 28.2. papunkčiu;

29.4. informacija apie galimybę kreiptis dėl pagalbos avanso išmokėjimo Taisyklių X skyriuje nustatyta tvarka;

29.5apskaičiuota preliminari avanso suma (nurodant, kad tokio dydžio avanso suma bus išmokama tuo atveju, jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį nebus tikslinama ar nutraukta, ir bus tenkinamos kitos pagalbos skyrimo sąlygos).

30. Savivaldybė, vadovaudamasi KOTIS registro nuostatais, per KOTIS registro nuostatuose nustatytą terminą pateikia duomenis apie suteiktą valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą (išmokant pagalbą dalimis nurodoma diskontuota pagalbos vertė). KOTIS registrui pateikti duomenys apie suteiktą valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą tikslinami KOTIS registro nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais.

31. Vadovaujantis Reglamento (ES) 2022/2472 7 straipsnio 5 dalies nuostatomis ateityje mokėtina pagalba, įskaitant keliomis dalimis mokamą pagalbą, ir vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis keliomis dalinėmis išmokomis mokama pagalba diskontuojama pagalbos suteikimo dieną. Diskontuota pagalbos vertė apskaičiuojama pagal Bendrųjų administravimo taisyklių 3 priede nurodytą Valstybės pagalbos arba nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos (eurais) per visą pagalbos mokėjimo laikotarpį apskaičiavimą.

32Jei vienam pagalbos gavėjui skirta individuali pagalba (t. y. tam pačiam pagalbos gavėjui ir tam pačiam projektui arba veiklai skiriama  pagalba, net jeigu ji skirta kelių sprendimų pagrindu ir (arba) pagal skirtingas pagalbos priemones) viršija reglamento (ES) 2022/2472 9 straipsnio 1 dalies c punkto i papunktyje nurodytą 10 000 Eur sumą, Savivaldybė už per vieną kalendorinį mėnesį suteiktą valstybės pagalbą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos Reglamento (ES) 2022/2472 III priede nurodytą informaciją apie skirtą valstybės pagalbą pateikia Žemės ūkio ministerijai. Žemės ūkio ministerija gautą informaciją per šešis mėnesius nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos pateikia į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę.

33. Pagalbos gavėjas savivaldybei turi pranešti apie bet kurių paraiškoje pateiktų duomenų, draudimo sutarties, mokėjimo dokumentų, kontaktinių duomenų pasikeitimus bei aplinkybių, turinčių įtakos tinkamam įsipareigojimų vykdymui, atsiradimą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šių pakeitimų ar aplinkybių atsiradimo.

34. Pagalbos gavėjui mirus ar esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms, dėl kurių pagalbos gavėjas negali vykdyti prisiimtų įsipareigojimų po sprendimo skirti pagalbą priėmimo, pagalbos gavėjo prisiimti įsipareigojimai gali būti perduoti asmeniui, perimančiam pagalbos gavėjo įsipareigojimus ir tęsiančiam veiklą, jeigu jis įsipareigojimų perėmimo metu atitinka pareiškėjo tinkamumo gauti pagalbą sąlygas ir reikalavimus. Asmuo, perimantis pagalbos gavėjo įsipareigojimus, pateikia savivaldybei rašytinį prašymą dėl įsipareigojimų perėmimo ir pagalbos gavėjo mirties arba nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių patvirtinimo dokumentus.

 

X SKYRIUS

MOKĖJIMO DOKUMENTAI AVANSUI GAUTI

 

35. Nuo sausio 1 d. iki kovo 31 d. pagalbos gavėjas, pagal pateiktą paraišką apdraudęs augalus bei draudimo įmonei sumokėjęs visą draudimo sutartyje nurodytą draudimo įmokų sumą, gali kreiptis dėl avanso, sudarančio 60 proc. pagal Taisyklių VIII skyrių apskaičiuotos pagalbos sumos (toliau – avansas). Avanso suma apskaičiuojama pagal augalų rūšis, už kurias sumokėtos visos draudimo įmokos.

36. Pagalbos gavėjas savivaldybei teikia šiuos dokumentus (toliau – mokėjimo dokumentai):

36.1. draudimo sutartį su visais jos pakeitimais (teikiama, jei Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka pateikta draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį buvo tikslinta ar nutraukta);

36.2visos draudimo sutartyje nurodytos įmokų sumos sumokėjimo patvirtinimo dokumentus;

36.3. kitus papildomus dokumentus, kurie gali būti svarbūs vertinant paraišką (jei tokių yra).

37. Pagalbos gavėjas, vadovaudamasis Taisyklių XI skyriaus nuostatomis, savivaldybei pateikia reikalingus dokumentus.

 

XI SKYRIUS

MOKĖJIMO DOKUMENTAI PAGALBAI GAUTI

 

38. Nuo birželio 1 d. iki rugpjūčio 31 d. pagalbos gavėjas, pagal pateiktą paraišką apdraudęs augalus, draudimo įmonei sumokėjęs visą draudimo sutartyje nurodytą draudimo įmokų sumą bei einamaisiais metais deklaravęs žemės ūkio naudmenas pagal Tiesioginių išmokų taisykles, savivaldybei teikia šiuos dokumentus (toliau – mokėjimo dokumentai):

38.1. draudimo sutartį su visais jos pakeitimais (teikiama, jei Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka pateikta draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį buvo tikslinta ar nutraukta);

38.2. visos draudimo sutartyje nurodytos įmokų sumos sumokėjimo patvirtinimo dokumentus (neteikiama, jei šie dokumentai pateikti Taisyklių X skyriuje nustatyta tvarka, ir įmokų suma nesikeitė);

38.3. paaiškinimus dėl augalų atsėjimo ar atsodinimo, jeigu apdrausti augalų plotai didesni už deklaruotus;

38.4. dokumentus, įrodančius, kad draudžiamojo įvykio atveju (jei jis įvyko) buvo išmokėtos draudimo išmokos (t. y. draudimo įmonės raštas dėl draudimo išmokų išmokėjimo žalos atveju, išrašai apie gautas draudimo išmokas, žalų pranešimai ir kt.);

38.5. kitus papildomus dokumentus, kurie gali būti svarbūs vertinant paraišką (jei tokių yra).

39. Pagalbos gavėjas, dėl pateisinamų priežasčių norėdamas pratęsti mokėjimo dokumentų pateikimo terminą, iki Taisyklių 38 punkte nurodyto dokumentų pateikimo termino pabaigos savivaldybei pateikia argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo bei pateikia pateisinančias priežastis patvirtinančius dokumentus. Visais atvejais dokumentų pateikimo terminas negali būti pratęstas daugiau nei 30 kalendorinių dienų.

 

XII SKYRIUS

MOKĖJIMO DOKUMENTŲ ADMINISTRAVIMO SAVIVALDYBĖJE TVARKA

 

40. Savivaldybė, priėmusi pagalbos gavėjo mokėjimo dokumentus (avansui, likusiai pagalbos sumos daliai arba visai pagalbos sumai), per 10 darbo dienų (į šį terminą neįskaičiuojami Taisyklių 14 punkte nurodytų savivaldybės paklausimų terminai) patikrina, ar:

40.1. mokėjimo dokumentai pateikti vadovaujantis Taisyklių X arba XI skyriuose nustatytais terminais;

40.2. pagal pateiktus dokumentus pagalbos gavėjas, pateikti dokumentai ir patirtos išlaidos atitinka tinkamumo sąlygas ir reikalavimus pagalbai gauti, nurodytus Taisyklių V skyriuje;

40.3. pateikti visi reikalingi dokumentai;

40.4. pagalbos gavėjas laikosi įsipareigojimų, nurodytų Taisyklių VI skyriuje.

41. Savivaldybė, nustačiusi, kad pagalbos gavėjas neatitinka Taisyklių tinkamumo pagalbai gauti reikalavimų, apie tai pranešimu informuoja pagalbos gavėją, nurodydama sprendimo motyvus ir sprendimo apskundimo tvarką.

42. Savivaldybė nustačiusi, kad pagalbos gavėjas atitinka Taisyklių tinkamumo reikalavimus pagalbai gauti:

42.1. perskaičiuoja pagalbos ir (arba) avanso sumas bei patikslina priimtą sprendimą per 10 darbo dienų, jei:

42.1.1. draudimo sutartis buvo nutraukta (jei dėl to buvo sumokėta mažesnė draudimo įmokų suma už kartu su paraiška pateiktoje draudimo sutartyje nurodytą sumą);

42.1.2. draudimo sutartis ir joje nurodyti duomenys (t. y. apdraustas augalų plotas, draudimo suma ir (arba) draudimo įmokų suma) buvo pakeisti;

42.1.3dalis sumokėtos draudimo įmokos sumos buvo grąžinta pagalbos gavėjui;

42.1.4įvykus draudžiamajam įvykiui augalai nebuvo atsėti ar atsodinti;

42.1.5pagalbos gavėjas nesilaikė paraiškoje ir Taisyklių V skyriuje nustatytų reikalavimų;

42.1.6. buvo apdraustas didesnis plotas už deklaruotą plotą (taikoma vertinant galutinės pagalbos mokėjimo dokumentus);

42.1.7. gavus iš Agentūros informaciją apie proporcingai sumažintą/patikslintą pagalbos sumą.

42.2. informuoja pagalbos gavėją pranešimu per 5 darbo dienas apie patikslintą sprendimą ir pagalbos ir (arba) avanso sumą (taikoma, jei keičiasi pagalbos ir (arba) avanso suma);

42.3. perduoda patikslintus duomenis KOTIS registrui.

43. Savivaldybė per 5 darbo dienas nuo sprendimo patikslinimo:

43.1. apsaugotus slaptažodžiu duomenis apie avanso lėšų poreikį pateikia Agentūrai el. paštu nacparama@nma.lt (Taisyklių 5 priedas „Savivaldybės duomenų apie lėšų poreikį pagalbos avansams suvestinė“);

43.2. duomenis apie pagalbos lėšų poreikį (Taisyklių 2 priedas „Savivaldybės duomenų apie lėšų poreikį paramai suvestinė“) ir augalų draudimo sutartis (Taisyklių 3 priedas „Pažyma apie pagalbos gavėjus ir draudimo sutartis“) suveda į ŽŪMIS.

44. Savivaldybė Taisyklių 30 punkte nustatyta tvarka pagal poreikį patikslina duomenis KOTIS registre.

45. Teisė į pagalbą neprarandama, jei Taisyklėse nustatyti reikalavimai laiku neįvykdomi dėl aplinkybių, nepriklausančių nuo pagalbos gavėjo valios (pvz., ilgalaikis ir pastovus nedarbingumas, žemės ūkio valdai stiprų poveikį padariusi stichinė nelaimė ir kt.), ir pagalbos gavėjas per 10 darbo dienų nuo minėtų aplinkybių atsiradimo dienos arba nuo tos dienos, kai sužinojo arba turėjo sužinoti apie nuo pagalbos gavėjo valios nepriklausančias aplinkybes, apie tai raštu praneša savivaldybei, kartu pateikdamas įrodymo dokumentus.

46. Pasikeitus asmens ir kitiems duomenims (pvz., atsiskaitomosios sąskaitos numeris, adresas ir kt.), pagalbos gavėjas per 10 darbo dienų apie tai raštu praneša savivaldybei, pateikdamas atitinkamus įrodymo dokumentus.

47.Savivaldybė patikslina sprendimą, patikslina duomenis ŽŪMIS, informuoja atitinkamą pagalbos gavėją, Taisyklių 30 punkte nustatyta tvarka patikslina KOTIS registrui pateiktus duomenis ir informuoja Agentūrą, gavusi:

47.1. Taisyklių 51.3 papunktyje nustatytą Agentūros informaciją dėl atliktos patikros metu nustatytų neatitikimų ir kitų vertinimo metu rastų klaidų;

47.2. Taisyklių 53 punkte nustatytus Agentūros vertinimo duomenis dėl pagalbos gavėjui patikslintos pagalbos sumos;

47.3. Taisyklių 54 punkte nustatytą Agentūros informaciją dėl pagalbos neišmokėjimo.

 

XIII SKYRIUS

Dokumentų ADMINISTRAVIMO AGENTŪROJE TVARKA

 

48. Agentūra, gavusi savivaldybės Taisyklių 43.2 papunktyje nurodytus duomenis, patikrina:

48.1. ar pagalbos gavėjo apdraustų augalų pagal augalų rūšis plotas (plotas tikrinamas pagal tos dienos informaciją, nurodytą žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotų deklaravimo informacinėje sistemoje) nėra didesnis už deklaruotą, išskyrus tuos atvejus, kai, įvykus draudžiamajam įvykiui, už juos yra sumokėtos draudimo išmokos ir plotai buvo atsodinti arba atsėti;

48.2. ar pagalbos gavėjas ir (arba) jo sutuoktinis (jei pagalbos gavėjas yra fizinis asmuo) atitinka Taisyklių 9.3 papunktyje nurodytus reikalavimus.

49. Agentūra išsamiam patikrinimui pasirenka:

49.1. visas draudimo sutartis, kuriose bendra įmokų suma per vieną vegetacinį laikotarpį viršija 40 tūkst. Eur;

49.2. iš likusių nepasirinktų draudimo sutarčių – ne mažiau kaip 1 proc. visų draudimo sutarčių.

50. Agentūra patikrina išsamiam patikrinimui pasirinktų draudimo sutarčių pagalbos gavėjo, draudimo objekto ir draudžiamojo įvykio atitiktį Taisyklių 7.3, 7.4, 11 bei 43.2 punktuose nurodytiems reikalavimams.

51. Agentūra:

51.1. administracinei patikrai atlikti savo nustatyta tvarka ir terminais iš savivaldybės, draudimo įmonės ar pagalbos gavėjo gali prašyti su draudimo įmokų kompensavimu susijusių dokumentų (t. y. draudimo įmokos sumokėjimo įrodymo dokumentų, draudimo sutarties ir jos priedų, draudimo išmokų patvirtinimo dokumentų, kuriais patvirtinama kita su draudimo įmokų daliniu kompensavimu susijusi informacija). Jeigu prašoma informacija nepateikiama per Agentūros nustatytą laiką, kompensacija nemokama;

51.2. esant poreikiui, gali atlikti užsakomąsias patikras vietoje pagalbos gavėjo ūkyje ar draudimo įmonėje (patikrą vietoje taip pat gali atlikti ir Ministerijos atsakingi darbuotojai);

51.3. apie duomenų administracinės patikros metu, patikros vietoje metu ir (arba) Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 m. strateginio plano intervencinės priemonės „Pasėlių, augalų ir gyvūnų draudimas“ veiklos „Pasėlių ir augalų draudimo įmokos kompensacija“ nustatyta tvarka atliktos patikros vietoje metu nustatytas neatitiktis ir kitas vertinimo metu rastas klaidas el. paštu informuoja savivaldybę.

52. Agentūra, gavusi informaciją, kad dėl pagalbos gavėjo veiklos yra pradėtas ar atliekamas ikiteisminis tyrimas, galintis turėti įtakos tolesniems paraiškos administravimo procesams, sustabdo pagalbos gavėjo duomenų administracinę patikrą ir kreipiasi į ikiteisminį tyrimą atliekančias teisėsaugos institucijas dėl papildomos informacijos pateikimo. Apie tai ji informuoja Ministeriją ir savivaldybę.

53. Agentūra, atlikusi patikrą ir įvertinusi pagalbos gavėjo atitiktį pagalbai gauti, apskaičiuoja bendrą lėšų poreikį visų pagalbos gavėjų tinkamų finansuoti išlaidų kompensavimui, vadovaudamasi Taisyklių 21 punktu, esant poreikiui, perskaičiuoja pagalbos sumas visiems pagalbos gavėjams ir apie perskaičiuotas pagalbos sumas el. paštu informuoja savivaldybę.

54. Pagalba pagalbos gavėjui neišmokama, jei Agentūra administracinės patikros metu nustato, kad pagalbos gavėjas, draudimo objektas ar draudžiamasis įvykis neatitinka nors vieno iš Taisyklėse nustatytų reikalavimų.

55. Agentūra apie pagalbos neišmokėjimą nustatyta tvarka informuoja savivaldybę.

 

XIV SKYRIUS

PAGALBOS MOKĖJIMO TVARKA

 

56Jeigu Agentūra pripažįsta, kad savivaldybės pateikė tinkamus dokumentus ir (arba) duomenis, per 30 darbo dienų nuo Taisyklių 43.1 papunktyje nurodytų duomenų gavimo pagalbos gavėjui išmoka Taisyklių 35 punkte nurodyto dydžio pagalbos avansą.

57Jeigu Agentūra pripažįsta, kad savivaldybės pateikė tinkamus dokumentus ir (arba) duomenis, nustato pagalbos gavėjo atitiktį pagalbai gauti ir gavusi Taisyklių 43.2 papunktyje nurodytus duomenis taip pat, esant poreikiui, įvertinusi Taisyklių 21 punkte nurodytą galimą lėšų  perskaičiavimą,  užsako lėšas apskaičiuotai pagalbos sumai išmokėti (įvertindama išmokėtą avansą) Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra, gavusi iš banko, tvarkančio jos sąskaitas, išrašą apie pervestas lėšas daliai draudimo įmokų kompensuoti, per 5 darbo dienas, vadovaudamasi savivaldybės pateiktais duomenimis, perveda lėšas į pagalbos gavėjų sąskaitas.

58. Pagalbos gavėjui apskaičiuota pagalbos suma pervedama iki einamųjų metų pabaigos. Tuo atveju, jei einamaisiais metais pagalbai skirtų lėšų neužtenka kiekvienam pagalbos gavėjui išmokėti mažiausią mokėtiną pagalbos sumą (40 proc. tinkamų finansuoti išlaidų), einamaisiais metais kiekvienam pagalbos gavėjui išmokama mažiausia mokėtina pagalbos suma, sumažinta proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui, o likusi neišmokėta mažiausios mokėtinos pagalbos sumos dalis išmokama kitais metais iki metų pabaigos. 

59. Suteikta pagalba ar jos dalis grąžinama, jei įsigaliojęs draudimo sandoris, pagal kurį Agentūra kompensavo dalį draudimo įmokos, nutraukiamas arba duomenys tikslinami ir draudimo įmonė grąžina sumokėtą draudimo įmoką (jos dalį) pagalbos gavėjui, kuris ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo lėšų gavimo privalo grąžinti pagalbos sumą (jeigu draudimo sutartis tikslinama – jos dalis) Agentūrai, apie tai informuoti savivaldybę el. paštu, o jei draudimo sutartis tikslinama – ir patikslintą draudimo sutartį. Savivaldybė, gavusi nurodytą informaciją, Agentūrai su lydraščiu pateikia priimtą sprendimą, kuriuo pagalbos gavėjui patikslino pagalbos sumą, ir Pažymą apie patikslintus duomenis ir (arba) nutrauktus draudimo sandorius (Taisyklių 4 priedas). Suteikta pagalba turės būti grąžinama ir tuo atveju, jei išmokėtas avansas bus didesnis nei apskaičiuota galutinė mokėtina suma. Pažeidimai nustatomi ir grąžintinos lėšos administruojamos vadovaujantis Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

60. Jeigu po Taisyklių 38 punkte nurodytos datos tikslinamas arba nutraukiamas draudimo sandoris ir draudimo įmoka mažėja, draudimo įmonė per 1 mėnesį nuo draudimo sandorio patikslinimo arba nutraukimo privalo informuoti Agentūrą.

61Pažeidimai nustatomi ir grąžintinos lėšos administruojamos ir Kiti klausimai, susiję su pagalbos teikimu pagal Taisykles, bet neaptarti Taisyklėse, sprendžiami Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

XV SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

62Už Paraiškos bei kitų dokumentų bei duomenų pateikimą, prašymuose bei pažymose pateiktos informacijos teisingumą, lėšų grąžinimą Taisyklių 59 punkte nustatyta tvarka atsakingas pareiškėjas ir (arba) pagalbos gavėjas.

63. Už pareiškėjo arba pagalbos gavėjo tinkamumo pagalbai gauti nustatymą, sprendimo dėl pagalbos skyrimo priėmimą ir informavimą, pagalbos sumos apskaičiavimą, paraiškos registravimą ir administravimą, duomenų įvedimą ir pateikimą atsakingos savivaldybės.

64Už administracinę patikrą ir patikrą vietoje, teisingą išmokėtų lėšų apskaitą ir išmokėjimą pagalbos gavėjams, ataskaitų, duomenų ir informacijos teikimą Ministerijai atsakinga Agentūra.

65. Už Agentūros informavimą laiku apie nutrauktas ar patikslintas draudimo sutartis, kai mažėja draudimo įmoka po Taisyklių 38 punkte nurodytos datos, Taisyklių 60 punkte nustatyta tvarka atsakinga draudimo įmonė.

 

XVI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

66. Savivaldybės, Agentūros, Ministerijos sprendimai, jų veikimas ar neveikimas gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka tam pačiam viešojo administravimo subjektui arba aukštesniam pagal pavaldumą viešojo administravimo subjektui, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijai arba administraciniam teismui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

67. Draudimo sutartis, draudimo įmokų apmokėjimo ir kitus dokumentus, susijusius su pagalbos teikimu, savivaldybės ir draudimo įmonės turi saugoti ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal Taisykles suteikimo dienos, o pagalbos gavėjai – ne trumpiau kaip 3 metus nuo dokumentų pateikimo dienos.

68. Pagalbos gavėjai, neteisėtai gavę pagalbą, arba asmenys, prisidėję prie neteisėtos pagalbos gavimo (sąmoningai pateikė ar patvirtino klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

70. Pasikeitus Taisyklėms, nauji reikalavimai taikomi vienodai visiems pagalbos gavėjams, išskyrus atvejus, kai žemės ūkio ministro įsakyme numatyta kitaip.

_________________

 

part_ef13db14605a4733913177c41326cd71_end


 

Pasėlių ir augalų draudimo

įmokų kompensavimo

taisyklių

1 priedas

 

(Paraiškos forma)

 

Teikiama ________________________________________________ savivaldybės administracijai

 

PARAIŠKA PASĖLIŲ IR AUGALŲ DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSAVIMUI

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ (pildo fiziniai ir juridiniai asmenys)

Žemės ūkio valdos atpažinties kodas

 

Teisinė forma

 

Fizinio/juridinio asmens kodas

 

Vardas, pavardė / pavadinimas

 

Adresas (savivaldybė, seniūnija, vietovė, gatvė, namo Nr., buto Nr.)

 

Telefono Nr.

 

El. paštas

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris

 

Informaciją ir pranešimus apie paraiškos administravimo eigą noriu gauti:

El. paštu

[ ]

Registruotu laišku

[ ]

1.

Pagal 2022 m. gruodžio 14 d. Komisijos reglamento (ES) 2022/2472, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius su visais pakeitimais, I priedo nuostatas esu pripažįstamas (-a):

1.1.

šios rūšies įmone*:

savarankiška įmone

[ ]

įmone partnere

Susiję asmenys:

[ ]

 

Juridiniai asmenys (pavadinimas, įmonės kodas, akcijų procentas ir (arba) asmenų, turinčių balsavimo teisę, balsų skaičiaus procentine išraiška, darbuotojų skaičius ir metinė apyvarta):

1. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

Fiziniai asmenys, vykdantys ekonominę veiklą (nurodoma vardas ir pavardė, asmens kodas, akcijų procentas balsų skaičiaus procentine išraiška, darbuotojų skaičius ir metinė apyvarta):

1. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

3. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

Fiziniai asmenys, nevykdantys ekonominės veiklos (nurodoma vardas ir pavardė, asmens kodas)

1. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

3. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

 

susijusia įmone**:

Susiję asmenys:

[ ]

 

Juridiniai asmenys (nurodoma pavadinimas, įmonės kodas ir akcijų procentas ir (arba) asmenų, turinčių balsavimo teisę, balsų skaičiaus procentine išraiška):

1. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

3. _____________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

Fiziniai asmenys, vykdantys ekonominę veiklą (nurodoma vardas ir pavardė, asmens kodas, akcijų procentas ir (arba) asmenų, turinčių balsavimo teisę, balsų skaičiaus procentine išraiška, darbuotojų skaičius ir metinė apyvarta):

1. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

3. ___________________________________________________________________

___________________________________________________________________;

2.

Esu labai maža, maža arba vidutinė įmonė – MVĮ (kai neviršija šių dydžių: 250 dirbančių asmenų ir 50 mln. Eur metinės apyvartos ir (arba) 43 mln. Eur bendros metinės balanso sumos)

[ ]

3.

Darbuotojų skaičius per paskutinį ataskaitinį laikotarpį (pridėjus įmonių partnerių ir susijusių įmonių duomenis), vnt.

______

4.

Metinė apyvarta per paskutinį ataskaitinį laikotarpį (pridėjus įmonių partnerių ir susijusių įmonių duomenis), Eur

______

 

II. PAGALBOS FORMA (pažymimas vienas pasirinkimas)

1.

Nereikšminga (de minimis) pagalba (sunkumų patyrimas nevertinamas, todėl fizinių asmenų buhalterinės apskaitos dokumentų pateikti neprašoma)

2.

Valstybės pagalba (sunkumų patyrimas vertinamas, todėl kartu su paraiška fiziniai asmenys teikia balanso ir pelno (nuostolio) ataskaitą)

 

III. PAGALBOS RŪŠIS

Pagalbos rūšis

Dotacija

 

IV. Informacija apie pareiškėjo atitiktį Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams (pildoma, kai teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba)

Pagal reglamento (ES) Nr. 1408/2013 nuostatas, „viena įmonė“ apima visas įmones[1], kurių tarpusavio santykiai (teisiškai ar de facto) yra bent vienos rūšies iš toliau išvardytų (pildant lentelę visos eilutės turi būti pažymėtos „Taip“ arba „Ne“. Būtina nurodyti visas įmones, kurios laikomos „viena įmone“)

Eil.

Nr.

Įmonių tarpusavio santykių rūšys

1.

Mano įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą, arba kita įmonė turi mano įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą[2] (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomi įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai ir atitinkamai balsų skaičius procentine išraiška)

Taip

Ne

1.

2.

n.

2.

Mano įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių arba kita įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą mano įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys, įstatai ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne

1.

2.

n.

3.

Pagal sutartį arba vadovaujantis steigimo sutarties ar įstatų nuostata mano įmonei suteikiama teisė daryti kitai įmonei lemiamą įtaką[3] arba kitai įmonei suteikiama teisė daryti mano įmonei lemiamą įtaką (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys, įstatai ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne

1.

2.

n.

4.

Mano įmonė, būdama kitos įmonės akcininkė arba narė, vadovaudamasi su tos įmonės kitais akcininkais ar nariais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja tos kitos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą, arba kita įmonė, būdama mano įmonės akcininkė arba narė, vadovaudamasi su mano įmonės kitais akcininkais ar nariais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja mano įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys, įstatai ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne

1.

2.

n.

 

V. Informacija, reikalinga užtikrinti, kad nebūtų pažeistos nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimo sąlygos, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalyje (pildoma, kai teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba)

Eil.

Nr.

Įmonių susijungimas, įsigijimas ir skaidymas per trejus finansinius[4] metus

Pažymėti

1.

Mano įmonė per pastaruosius trejus finansinius metus susijungė su kita įmone arba mano įmonė įsigijo kitą įmonę, arba kita įmonė įsigijo mano įmonę (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomi susijusių įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne

1.

2.

n.

2.

Mano įmonė per pastaruosius trejus finansinius metus buvo įkurta suskaidžius kitą įmonę (Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodoma suskaidymo data, suskaidytos įmonės pavadinimas, įmonės kodas, taip pat iki suskaidymo veikusiai įmonei suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos (jeigu tokia pagalba buvo suteikta) dydis pagal reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 ir kokiai veiklai (jeigu vykdo kelias veiklas) ji buvo panaudota)

Taip

Ne

1.

2.

n.

 

VI. KARTU SU PAGALBOS PARAIŠKA PATEIKIAMi DOKUMENTAI

(Pažymimi teikiami dokumentai, ir nurodomas jų lapų skaičius)

1.

Draudimo sutartis arba draudimo paraiška, arba kitas dokumentas, atitinkantis draudimo įmonės pasiūlymą, su visais pakeitimais

|__|__|

2.

Balanso ir pelno (nuostolio) ataskaita (teikiama, kai pasirinkta pagalbos forma – valstybės pagalba ir: a) pareiškėjas yra fizinis asmuo, priskiriamas 3 metus ir ilgiau veikiančiai MVĮ; b) pareiškėjas yra įmonė partnerė arba susijusi įmonė, turinti susietų fizinių asmenų)

|__|__|

3.

Įgaliojimas (teikia, jeigu pareiškėjas paraišką pateikia per įgaliotą asmenį):

3.1. Notaro patvirtintas įgaliojimo dokumentas

|__|__|

3.2. Įmonės direktoriaus įsakymu patvirtintas įgaliojimo dokumentas

|__|__|

3.3. VĮ Registrų centro registre užregistruoto įgaliojimo kodas, patikrinamas adresu https://igaliojimai.registrucentras.lt/viesa

|__|__|__|__|__|__|

4.

Kiti dokumentai, kurie, pareiškėjo nuomone, gali būti svarbūs vertinant paraišką (įrašyti):

4.1.

|__|__|

4.2.

|__|__|

4.3.

|__|__|

 

VII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

Aš, pretenduojantis (-i) gauti draudimo įmokų dalinę kompensaciją (jei subjektas – fizinis asmuo) arba atstovaujantis (-i) įmonei, pretenduojančiai gauti draudimo įmokų dalinę kompensaciją už ________ m. derliui auginamus augalus, pasirašydamas (-a) patvirtinu, kad draudimo sutarties įsigaliojimo dieną:

1.

Esu susipažinęs (-usi) su Pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimo taisyklėmis ir atitinku jų reikalavimus

[ ]

2.

Aš ir mano sutuoktinis nesame gavę ir negauname paramos pagal Kaimo plėtros 2004–2006 m. plano priemonę „Ankstyvo pasitraukimo iš prekinės žemės ūkio gamybos rėmimas“ ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programos priemonę „Ankstyvas pasitraukimas iš prekinės žemės ūkio gamybos“ (taikoma tik fiziniams asmenims)

[ ]

3.

Užtikrinu, kad prašomos kompensuoti išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų Europos Sąjungos fondų ir (ar) kitų viešųjų lėšų

[ ]

4.

Nesu gavęs (-usi) neteisėtos valstybės pagalbos, kuri suteikta pagalbos teikėjo Lietuvoje ir Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba esu sugrąžinęs/sugrąžinusi visą neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos sumą, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka

[ ]

5.

Esu informuotas (-a) dėl prievolės pateikti savivaldybės, Agentūros ar Žemės ūkio ministerijos prašomus papildomus su draudimo įmokų kompensavimu susijusius dokumentus jos nustatytais terminais

[ ]

6.

Esu informuotas (-a), kad savivaldybė ir Agentūra mano asmeninius ir kitus duomenis, susijusius su pagalbos administravimo klausimais, tikrins ir gaus iš kitų juridinių asmenų, valstybinių registrų ir duomenų bazių. Esu informuotas (-a), kad esu atsakingas (-a) už reikiamų dokumentų ir (arba) pažymų pateikimą laiku

[ ]

7.

Įsipareigoju informuoti savivaldybę apie nutrauktą ir (arba) patikslintą draudimo sutartį

[ ]

8.

Įsipareigoju, gavęs (-usi) Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl pagalbos, jos dalies ar permokos grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą grąžinti į Agentūros sąskaitą nurodytą sumą ir sumokėti palūkanas (jei reikia)

[ ]

9.

Esu informuotas (-a), kad:

- paraiškoje bei kituose savivaldybei ir Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir kiti duomenys bus tvarkomi ir saugomi pagalbos administravimo informacinėse sistemose;

- asmens duomenų valdytojas yra savivaldybė ir Agentūra;

- Agentūros tvarkomi mano asmens duomenys (kategorijos) bei detalesnė informacija apie mano asmens duomenų tvarkymą yra nurodyta www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“;

- mano asmens duomenys yra saugomi iki išmokų mokėjimo, administravimo ir priežiūros laikotarpio pabaigos, vėliau šie duomenys archyvuojami bei perduodami valstybės archyvams.

[ ]

10.

Esu informuotas (-a), kad:

turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens duomenis („teisė būti pamirštam“), apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, taip pat nesutikti (teisiškai pagrindžiant), kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys, bei teisę į duomenų perkeliamumą;

- mano asmens duomenys yra tvarkomi šiais asmens duomenų tvarkymo tikslais bei teisiniais pagrindais: asmens, teikiančio pagalbos paraišką, tapatybės nustatymo, pagalbos administravimo, mokėjimo ir kontrolės, pagalbos viešinimo tikslais įgyvendinant Reglamentą (ES) 2022/2472, Bendrąsias administravimo taisykles, Taisykles.

[ ]

11.

Esu informuotas (-a) dėl prievolės ne mažiau kaip 3 metus nuo šios paraiškos pateikimo saugoti su augalų draudimu bei draudimo įmokų kompensavimu susijusius dokumentus

[ ]

12.

Nesu sunkumų patirianti įmonė, kaip apibrėžta Reglamento (ES) 2022/2472 2 straipsnio 59 punkte***

[ ]

13.

Esu informuotas (-a), kad visa informacija, susijusi su paraiškos administravimu, man bus teikiama paraiškoje pasirinktu informavimo būdu

[ ]

14.

Šioje paraiškoje ir pateiktuose dokumentuose nurodyta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga

[ ]

Pastabos:

*Nustatant įmonės (įmonė yra bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, kad ir koks jo teisinis statusas) rūšį ir kategoriją, įvertinamas įmonių susietumas vadovaujantis Reglamento (ES) (ES) 2022/2472 I priede nurodytais kriterijais.

** Susijusios įmonės – įmonės, kurios viena su kita susietos kuriais nors iš šių santykių:

1. viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą;

2. viena įmonė turi teisę skirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracinio, valdymo arba priežiūros organo narių;

3. viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį pagal su šia įmone sudarytą sutartį arba pagal steigimo sutarties ar įstatų nuostatą;

4. viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą.

***Sunkumų patirianti įmonė – įmonė, kuri susiduria su bent viena iš šių aplinkybių (įmone vadinamas bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, kad ir koks jo teisinis statusas):

1. ribotos turtinės atsakomybės bendrovė, t. y. akcinė bendrovė ar uždaroji akcinė bendrovė (kuri nėra MVĮ, veikianti trumpiau nei trejus metus), kurios daugiau nei pusė pasirašytojo akcinio kapitalo buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių. Taip yra tuomet, kai sukauptus nuostolius atėmus iš rezervų (ir visų kitų elementų, kurie paprastai laikomi bendrovės nuosavų lėšų dalimi) gaunama bendra neigiama suma, viršijanti pusę pasirašytojo akcinio kapitalo;

2. bendrovė, kurioje bent keli nariai turi neribotą turtinę atsakomybę už bendrovės (kuri nėra MVĮ, veikianti trumpiau nei trejus metus) skolą, kurios daugiau nei pusė jos kapitalo, kaip parodyta bendrovės apskaitoje, buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių;

3. jeigu įmonei taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra arba ji atitinka nacionalinės teisės kriterijus, kad jos kreditorių prašymu jai būtų pradėta kolektyvinė nemokumo procedūra;

4. jeigu įmonė gavo sanavimo pagalbą ir dar negrąžino skolos ar baigėsi jos garantijos galiojimas, arba gavo restruktūrizavimo pagalbą ir vis dar laikosi restruktūrizavimo plano;

5. įmonė, kuri nėra MVĮ, jeigu per paskutinius dvejus metus: 1) įmonės balansinis skolos ir nuosavo kapitalo santykis viršija 7,5 ir 2) įmonės EBITDA (pajamų neatskaičius palūkanų, mokesčių, nusidėvėjimo ir amortizacijos) palūkanų padengimo santykis yra mažesnis negu 1,0.

 

____________________________________________ ________ ___________________

(asmens / juridinio asmens atstovo pareigų pavadinimas)                                             (parašas)                          (vardas, pavardė)  

20 m. d.

(pildymo data)

 

part_8c2329062b094b83b73d86b103ae940e_end


 

Pasėlių ir augalų draudimo įmokų

kompensavimo taisyklių

2 priedas

 

(Lėšų poreikio daliai draudimo įmokų kompensuoti suvestinės forma)

 

_____________________SAVIVALDYBĖS DUOMENŲ APIE LĖŠŲ POREIKĮ PAGALBAI SUVESTINĖ

 

 

Eil. Nr.

Asmens / juridinio asmens kodas

Žemės ūkio valdos numeris

Vardas, pavardė / juridinio asmens pavadinimas

Banko / kredito unijos kodas

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris

Visas apdraustas plotas, ha

Kompensacijos suma, Eur

Metinė draudimo įmokų suma, Eur

Metinė draudimo suma, Eur

Savivaldybės kodas

Išmokos kodas

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2406

 

___________________________

 

part_88cf9f5ffa094dcbb98991ae8600caff_end


 

Pasėlių ir augalų draudimo įmokų

kompensavimo taisyklių

3 priedas

 

(Pažymos forma)

___________________________________________________________________________________________________________

(draudimo įmonės pavadinimas, kodas, buveinė, kiti draudimo įmonės duomenys)

Nacionalinei mokėjimo agentūrai

prie Žemės ūkio ministerijos

 

 

PAŽYMA APIE PAGALBOS GAVĖJUS IR DRAUDIMO SUTARTIS*

_______________ Nr.__________

(data)                                

 

Eil. Nr.

Asmens / juridinio asmens kodas

Vardas, pavardė / juridinio asmens pavadinimas

Adresas (gatvė, namo Nr., kaimas, seniūnija, savivaldybė, pašto kodas)

Draudimo sutarties

Apdrausto augalo rūšis** (įskaitant atsėtą)

Atsėtas plotas, ha

Metinė draudimo suma, Eur

Visa metinė draudimo įmoka, Eur

Draudimo įmoka pagal draudimo kompensavimo teisinį pagrindą, Eur

Draudimo įmokų sumokėjimą patvirtinančio dokumento

Sumokėta draudimo įmoka, Eur

Kompen-sacijos suma, Eur

Galutinė kompensa-cijos suma, pritaikius proporcingą mažinimą, Eur

Pagalbos forma (valstybės pagalba/ nereikšminga (de minimis) pagalba)

Pastabos

Įsigalio-jimo data

Pabaigos data

Serija ir Nr.

Kodas

Plotas, ha

ES

LT

Data

Nr.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

Pastabos:

* Savivaldybės šiame priede nurodytus duomenis suveda į ŽŪMIS.

** Pagal žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-897 „Dėl Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų taisyklių 2 priedą.

 

Draudimo sutartys pasirašytos ne ilgesniam kaip vienų metų augalų vegetacijos  laikotarpiui (reikalavimas patvirtinti taikomas savivaldybėms).

Teikimas kartu su ____________________________________________________

(dokumento Nr., data ir t. t.)

 

 

(Pareigų pavadinimas)                                                                                               (Parašas)                                                                                                                                                   (Vardas ir pavardė)

 

(Rengėjo nuoroda)

 

part_39f75dc2764446aea103c034d304b9de_end


 

Pasėlių ir augalų draudimo įmokų

kompensavimo taisyklių

4 priedas

 

(Pažymos forma)

______________________________________________________________________________________________________________________________________

(savivaldybės ar draudimo įmonės pavadinimas)

______________________________________________________________________________________________________________________________________

(kodas, buveinė, kiti savivaldybės ar draudimo įmonės duomenys)

 

Nacionalinei mokėjimo agentūrai

prie Žemės ūkio ministerijos

 

PAŽYMA APIE PATIKSLINTUS DUOMENIS IR (ARBA) NUTRAUKTUS DRAUDIMO SANDORIUS

 

 

_________________ Nr__________

(data)

 

 

Eil.

Nr.

Asmens / juridinio asmens kodas

Vardas, pavardė / juridinio asmens pavadinimas

Draudimo sutarties

Augalo rūšis* pirminėje pažymoje

Patikslinta metinė draudimo suma, Eur

Visa metinė draudimo įmoka pirminėje pažymoje, Eur

Patikslinta visa metinė draudimo įmoka, Eur

Tinkamos finansuoti išlaidos, Eur

Pagalbos suma pagal draudimo kompensavimo teisinį pagrindą, Eur

Augalo rūšis*

Vidutinis

metinis

praėjusių

3 metų produkcijos rūšies derlingumas savivaldybėje **, t/ha

Atsėtas plotas,

ha

Grąžinama pagalbos suma, Eur

Pagalbos suma, Eur

Sumokėta NMA pagalbos suma, Eur

Įsigaliojimo data

Serija ir Nr.

Kodas

Plotas, ha

ES

LT

Kodas

Patikslintas plotas (įskaitant atsėtą), ha

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos:

* Pagal žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-897 „Dėl Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų taisyklių 2 priedą.

** Savivaldybė, kurioje registruotas žemės ūkio veiklos subjekto ūkis.

 

Bendra draudimo suma ____________ Eur Bendra draudimo įmokų suma ______________ Eur

 

 

_________________________________________________                                        _______________________                                      _________________________________________

(pareigų pavadinimas)                                                                (parašas)                                                                                  (vardas ir pavardė)

 

(Rengėjo nuoroda)

 

part_aa3f2dfb095c4476a2eee3fda2d2eebb_end


 

Pasėlių ir augalų draudimo įmokų

kompensavimo taisyklių

5 priedas

 

(Suvestinės forma)

 

________________________SAVIVALDYBĖS DUOMENŲ APIE LĖŠŲ POREIKĮ PAGALBOS AVANSAMS SUVESTINĖ

 

 

Eil. Nr.

Asmens / juridinio asmens kodas

Vardas, pavardė / juridinio asmens pavadinimas

Banko / kredito unijos kodas

Atsiskaitomosios sąskaitos numeris

Draudimo įmonės pavadinimas

Draudimo įmonės kodas

Bendra sumokėta draudimo įmoka, Eur

Bendra kompensacijos suma, Eur

Avanso suma, Eur

Išmokos kodas

1

2

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________

part_a2c036f4483a456f953f93e619d8c859_end



[1] Bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų.

[2] Dauguma dalyvių (akcininkų, savininkų, narių) balsų suprantama kaip daugiau nei 50 proc. dalyvių balsų.

[3] Lemiama įtaka suprantama kaip turima teisė, neturint įmonės akcininkų ar narių balsų daugumos, skirti (atšaukti) įmonės valdymo organų narius, veto teisė priimant įmonei svarbius sprendimus ar pan.

[4] Treji finansiniai metai suprantami kaip praėjusių dvejų finansinių metų ir atitinkamų (einamųjų) finansinių metų laikotarpis.