KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. LIEPOS 3 D. SPRENDIMO NR. TS-168 „DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. gruodžio 16 d. Nr. TS-324
Kėdainiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. liepos 3 d. sprendimo Nr. TS-168 „Dėl Strateginio planavimo Kėdainių rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ preambulę ir ją išdėstyti taip:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymu ir Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 133 punktu, Kėdainių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:“.
2. Pakeisti nurodytu sprendimu patvirtintą Strateginio planavimo Kėdainių rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą:
2.1. Pakeisti 2.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„2.2. Savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – Plėtros planas) – 4–10 metų trukmės programavimo lygmens planavimo dokumentas, kuris skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Kėdainių rajono savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiamas atsižvelgiant į kitus strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentus. Šis planas taip pat turi derėti su savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais ir Kauno regiono plėtros planu.“
2.2. Pakeisti 2.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„2.3. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programa (toliau – Atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programa) – yra ilgesnio laikotarpio (daugiau kaip 3 metų) planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiamas atsižvelgiant į valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus.“
2.3. Pakeisti 2.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
2.4. Pakeisti 2.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„2.5. Metinis veiklos planas (toliau – Metinis planas) – vienerių metų laikotarpio veiklos lygmens planavimo dokumentas, įgyvendinantis Veiklos planą arba jo dalį (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), kuriame suplanuojama Savivaldybės administracijos, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos metų veikla, atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete skirtus asignavimus.“
2.5. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme ir kituose su strateginiu planavimu ir valstybės kapitalo investicijomis susijusiuose teisės aktuose.“
2.6. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.7. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
2.8. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6. Strateginio planavimo sistemos principai:
6.1. darnumo ir integralumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai tarpusavyje turi būti susieti aiškiais loginiais ryšiais, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią savivaldybės pažangą, užtikrinti veiksmingą savivaldybės finansų planavimą ir panaudojimą. Ilgesnės trukmės planavimo dokumentų nuostatos turi pereiti į trumpesnės trukmės planavimo dokumentų nuostatas. Savivaldybės biudžete turi būti numatytas finansavimas planavimo dokumentuose atitinkamais metais numatytai veiklai įgyvendinti;
6.2. veiksmingumo ir orientacijos į rezultatus – priimant viešojo valdymo sprendimus, rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas strateginiams tikslams ir uždaviniams nustatyti ir jiems įgyvendinti laiku, pasirenkant tam tinkamiausius būdus ir atsisakant vertės nekuriančios veiklos ar funkcijų;
6.3. įrodymais pagrįsto valdymo – viešojo valdymo sprendimų priėmimas turi būti pagrįstas pasiektų rezultatų stebėsenos duomenimis ir sprendimų finansinio, administracinio, socialinio ir kito poveikio išankstiniu vertinimu;
6.4. efektyvumo ir finansinio ilgalaikio tvarumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai turi būti įgyvendinami siekiant didžiausios naudos mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant turimus finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;
6.5. bendradarbiavimo – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami bendradarbiaujant savivaldybės padaliniams, savivaldybės pavaldžioms įstaigoms bei įmonėms, siekiant racionaliai naudoti jų išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti;
6.6. atvirumo ir įtraukimo – planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami į sprendimo priėmimo procesus įtraukiant visas suinteresuotas šalis ir konsultuojantis su visuomene, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Informacija apie planavimo dokumentus ir juos įgyvendinant pasiektą pažangą bei panaudotas lėšas turi būti aiški, suprantama ir viešai prieinama;
6.7. lyčių lygybės ir nediskriminavimo – rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų diskriminacinių motyvų) aspektų integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapais, siekiant užkirsti kelią susidaryti kliūtims arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams, taip pat visuomenės grupėms, galinčioms patirti diskriminaciją;
2.9. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7. Savivaldybės planavimo dokumentų sistemą sudaro:
7.2. Atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos (joms rengti, svarstyti ir tvirtinti rekomenduojama Plėtros plano struktūra ir procedūros), kurias pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus įgaliota tvirtinti Savivaldybės taryba. Šių dokumentų laikotarpis yra toks, koks apibrėžtas Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose;
2.10. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8. Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą. Strateginio planavimo dokumentai yra tarpusavyje siejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentų nuostatos pereina į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Kiti Savivaldybėje rengiami strateginio planavimo dokumentai turi būti suderinti su Plėtros plano nuostatomis.“
2.11. Pakeisti 12 punktą ir jį išdėstyti taip:
„12. Plėtros plano projektui parengti Mero potvarkiu sudaroma viena ar kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, kurias sudaro savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos darbuotojai, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų, savivaldybės valdomų įmonių ir kitų Kėdainių rajone veikiančių organizacijų atstovai bei savivaldybės bendruomenės nariai. Plėtros planas gali būti rengiamas pasitelkus išorinį konsultacinių paslaugų teikėją.
Rengiant Plėtros planą turi būti siekiama kuo aktyvesnio visų suinteresuotų savivaldybės strateginio planavimo sistemos dalyvių dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimo ir partneryste su socialiniais ir ekonominiais partneriais, suinteresuotomis šalimis.“
2.12. Pakeisti 59.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„59.6. Savivaldybės tarybai patvirtinus einamųjų metų biudžetą bei priėmus kitus sprendimus dėl lėšų paskirstymo, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ar ministrų įsakymus dėl lėšų skyrimo, Europos Sąjungos lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimo eigą ir Europos Sąjungos lėšų panaudojimą, einamųjų metų Veiklos planas patikslinamas ne mažiau kaip vieną kartą iki einamųjų metų pabaigos. Veiklos plano patikslinimo projektas pristatomas Komisijoje ir jos siūlymu teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.“.