ELEKTRĖNŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. gruodžio 30 d. Nr. TS-311

Elektrėnai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2011, Nr. 155-7353; 2012, Nr.136-6968; 2013, Nr.57-5861; 2013, Nr.126-6414; 2014, Nr. XII-1366), Elektrėnų savivaldybės taryba

n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama, 7 lapai);

2. Panaikinti Elektrėnų savivaldybės tarybos 2013-12-30 sprendimą Nr. TS-297 „Dėl Socialinės pašalpos ir Būsto šildymo, geriamojo ir karšto vandens išlaidų kompensacijų teikimo tvarkos aprašų patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                  Kęstutis Vaitukaitis

 

PATVIRTINTA

Elektrėnų savivaldybės tarybos

2014 m. gruodžio 30 d.

sprendimas Nr. TS-311

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašas (toliau Aprašas) reglamentuoja socialinės pašalpos ir būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarką, pagrindus, kuriems esant socialinė parama skiriama kitais Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme nenumatytais atvejais ir bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių, religinių bendrijų, kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, gyvenamosios vietovės bendruomenės narių,  seniūnaičių, kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas. 

2. Piniginė socialinė parama skiriama vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau Įstatymas), Gyventojų turto ir pajamų deklaravimo įstatymais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintais teisės aktais, susijusiais su piniginės socialinės paramos teikimu nepasiturintiems gyventojams, Valstybės kainų ir energetikos kontrolės komisijos nutarimu patvirtinta Atskirų energijos ir kuro rūšių sąnaudų normatyvų būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti nustatymo ir taikymo metodika ir šiuo Aprašu.

3. Elektrėnų savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau Skyrius) ir Finansų ir strateginio planavimo skyrius, energetines, komunalines ir kitas paslaugas teikiančios ir kompensacijas skaičiuojančios organizacijos, skirdami, skaičiuodami ir pateikdami ataskaitas, privalo naudoti dokumentų formas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

4. Aprašas taikomas nepasiturintiems gyventojams, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą bei nuomojantiems būstą Elektrėnų savivaldybėje.

5. Piniginę socialinę paramą administruoja Skyrius ir Finansų ir strateginio planavimo skyrius, sprendimus pasirašo Skyriaus vedėjas, vedėjo pavaduotojas ar kitas administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

 

II. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKA

 

6. Elektrėnų savivaldybės gyventojai dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi į Skyriaus socialinio darbo organizatorius ar vyresniuosius specialistus seniūnijoje pagal gyvenamąją vietą arba į Skyriaus atsakingus specialistus, kurie priima prašymus-paraiškas su visais reikiamais dokumentais.

7. Skyriaus darbuotojai gautą prašymą-paraišką užregistruoja prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami per Įstatyme numatytą laikotarpį.

8. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai Skyrius duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų.

9. Skyriaus socialinio darbo organizatoriai ir vyresnieji specialistai tikrina visų naujai besikreipiančių asmenų dėl socialinės pašalpos gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, o kilus įtarimų, kad gaunantys piniginę socialinę paramą asmenys pateikė neteisingus duomenis, tikrina pakartotinai ir prašymus-paraiškas su dokumentais per 7 dienas pristato į Skyrių.

10. Skyriaus atsakingi specialistai pagal pateiktus dokumentus įvertina nepasiturinčių gyventojų socialinę padėtį ir pajamas, testuoja turtą ir, kilus įtarimų, tikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą ir priima sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo/neskyrimo, parengia pažymas apie gyventojų pajamas kompensacijoms apskaičiuoti.

11. Socialinės pašalpos dydis Skyriaus specialistų apskaičiuojamas vadovaujantis Įstatymu ir šiuo Aprašu, naudojant kompiuterinę programą „Parama“.

12. Skyriaus atsakingų specialistų parengtos pažymos kompensacijoms apskaičiuoti perduodamos iš programos „Parama“ į šilumą (energiją), geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančias įmones.

13. Pažymos apie nepasiturinčių gyventojų pajamas kompensacijoms apskaičiuoti išduodamos visam šildymo sezonui ar visiems metams, jei nesikeičia asmens pajamų šaltinis, turtas ar neatsiranda kitų priežasčių, turinčių įtakos kompensacijų skaičiavimui.

14. Kompensacijos būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojant kietąjį ar kitokį kurą, kurio faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, skiriamos piniginėmis lėšomis iš karto už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį ar dalimis, jei keičiasi asmens pajamų šaltinis, turtas ar atsiranda kitų priežasčių, turinčių įtakos kompensacijos skaičiavimui.

15. Kompensacijos būstui šildyti naudojant kietąjį ar kitokį kurą skiriamos šildymo sezonui – 6 mėnesiams (nuo spalio 1 d. iki kovo 31 d. imtinai).

16. Įsiskolinimu už būsto šildymą, geriamąjį ir karštą vandenį laikoma, kai skola yra didesnė negu 290 Eur.

17. Piniginė socialinė parama skiriama Skyriaus vedėjo, vedėjo pavaduotojo ar kito administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu naudojant kompiuterinę programą „Parama“ iš Skyriui skirtų asignavimų.

18. Piniginė socialinė parama pagal Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1, 2 ir 8 punktus skiriama Skyriaus vedėjo ar pavaduotojo sprendimu, atsižvelgiant į Skyriaus darbuotojų, socialinių darbuotojų, pedagogų, seniūnų, seniūnijų specialistų, seniūnaičių, bendruomeninių organizacijų ar (ir) religinių bendruomenių ir (ar) bendrijų, nevyriausybinių organizacijų atstovų, gyvenamosios vietos bendruomenės narių ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymus ir rekomendacijas.

19. Piniginė socialinė parama pagal Įstatymo 23 straipsnio 2 dalies 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 punktus neskiriama ar skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims, arba pagal  Socialinės paramos teikimo komisijos ar seniūnijose veikiančių Piniginės socialinės paramos komisijų rekomendacijas skiriama Skyriaus vedėjo ar pavaduotojo sprendimu. 

20. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo/neskyrimo priimamas nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta parama, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

21. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

21.1. pinigais išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį per bankus, paštus (ar) ir išmokų išnešiojimo įstaigas pagal Skyriaus sudarytus ir pateiktus žiniaraščius kiekvieno mėnesio 10–25 dienomis;

21.2. nepinigine forma.

22. Piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams, patyrusiems socialinę riziką, teikiama vadovaujantis savivaldybės tarybos patvirtintu Socialinių išmokų ir kompensacijų teikimo socialinę riziką patyrusiems gyventojams tvarkos aprašu.

23. Piniginė socialinė parama 6 mėnesius neteikiama, kai bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą ir:

23.1. pareiškėjas ar bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nepateikė informacijos apie socialinės pašalpos gavimo laikotarpiu gautas pinigines lėšas, viršijančias Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

23.2. bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą 4 ir daugiau kartų.

24. Šilumą (energiją) ir vandenį tiekiančios įmonės:

24.1. pagal Skyriaus pateiktus duomenis apskaičiuoja kompensacijas ir atitinkamai paramos gavėjams sumažina mokesčius;

24.2. kiekvieną mėnesį duomenis apie suskaičiuotas kompensacijas ir paraiškas dėl lėšų kompensacijoms, išskiriant kompensacijas, paskirtas išimties tvarka ar pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsnio 3 dalies 2, 3, 4, 7, 8, 9, 11 punktus ir 5 dalį, pateikia Skyriui;

24.3. iki kiekvieno mėnesio paskutinės dienos privalo raštu informuoti Skyrių apie nepasiturinčius gyventojus, kuriems skirtos kompensacijos, tačiau turi didesnį nei 290 Eur įsiskolinimą už būsto šildymą, geriamąjį ir karštą vandenį ir nėra sudarę sutarties dėl įsiskolinimo padengimo, arba teismas nėra priteisęs padengti įsiskolinimą, arba nevykdo sutartyje numatytų sąlygų.

25. Šilumą (energiją) ir vandenį tiekiančioms įmonėms už šildymą ir vandenį lėšos pervedamos į įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose už kiekvieną praėjusį mėnesį.

26. Paskirta, bet laiku neatsiimta piniginė socialinė parama išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį piniginė socialinė parama buvo paskirta.

27. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama piniginė socialinė parama, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta piniginė socialinė parama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po piniginę socialinę paramą gavusio asmens mirties dienos, išmokama mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, piniginės socialinės paramos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta piniginė socialinė parama neišmokama.

28. Neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos išieškojimas:

28.1. nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti, arba paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba jos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą, ją sumokėti dalimis arba parašyti sutikimą dėl kompensacijos perskaičiavimo;

28.2. negrąžinta neteisėtai gauta piniginė socialinė parama yra išskaičiuojama vadovaujantis Skyriaus priimtu sprendimu iš piniginę socialinę pašalpą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą;

28.3. jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta arba neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

29. Dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

III. PAGRINDAI, KURIEMS ESANT PINIGINĖ SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA IŠIMTIES ATVEJAIS

 

30. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, Socialinės paramos teikimo komisijos ar seniūnijose veikiančių Piniginės socialinės paramos komisijų sprendimais gali būti skiriama:

30.1. socialinė pašalpa, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka vieno ar abiejų šių reikalavimų:

30.1.1. bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnyje, vertė neviršija turto vertės normatyvo;

30.1.2. kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo, vienas gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų atitinka bent vieną iš Įstatymo 8 straipsnyje nurodytų sąlygų, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į socialinę pašalpą;

30.2. kompensacijos, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnyje nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

30.3. būsto šildymo išlaidų kompensacija už didesnį, negu nustatyta Įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą ir (ar) kompensuojama didesnė būsto šildymo išlaidų dalis, negu nustatyta Įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punkte ir 11 straipsnio 1 dalies 1 punkte, bet ne didesnė kaip 10 procentų skirtumo tarp bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų ir valstybės remiamų pajamų bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui dydžio;

30.4. socialinė pašalpa ir kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą, arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

30.5. socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims atskirai, kai santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu yra ginčas;

30.6. socialinė pašalpa, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 50 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau bendrai gyvenantiems asmenims – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

30.7. būsto šildymo išlaidų kompensacija vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

30.8. būsto šildymo išlaidų kompensacija, jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

30.9. socialinė pašalpa ir kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

30.10. nemažinant socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta Įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose, jeigu Lietuvos teritorinė darbo birža ar kitos valstybės valstybinė įdarbinimo tarnyba socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nepasiūlė darbo arba nepasiūlė dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse;

30.11. piniginė socialinė parama kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių).

 

IV. PAGRINDAI, KURIEMS ESANT SOCIALINĖ PARAMA SKIRIAMA KITAIS ATVEJAIS

 

31. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 1 valstybės remiamų pajamų dydžio, Socialinės paramos teikimo komisijos sprendimu gali būti skiriama iki 2 bazinės socialinės išmokos dydžių vienkartinė socialinė parama šiais (kitais) atvejais:

31.1. skurdo atveju;

31.2. sunkiems ligoniams, sergantiems lėtinėmis ligomis.

32. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžių, Socialinės paramos teikimo komisijos sprendimu gali būti skiriama iki 5 bazinės socialinės išmokos dydžių vienkartinė socialinė parama šiais (kitais) atvejais:

32.1. sunkiems ligoniams, kurie per 12 mėnesių patyrė traumą, sunkiai susirgo ar liga labai progresuoja;

32.2. protezų daliniam kompensavimui, išskyrus dantų protezus, pateikus išlaidų pagrindimo dokumentus;

32.3. savivaldybės administracijos socialinės rizikos šeimų ar socialinės rizikos asmenų apskaitoje esančioms šeimoms ir asmenų, turinčių priklausomybę psichotropinėms medžiagoms, gydymui ar detoksikacijai pagal Minesotos ar panašias programas;

32.4. savivaldybės administracijos socialinės rizikos šeimų apskaitoje esančioms moterims, gydytojo paskirtoms ilgalaikio veikimo kontraceptinėms priemonėms įsigyti;

32.5. kitais nenumatytais atvejais.

33. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 3 valstybės remiamų pajamų dydžių, Socialinės paramos teikimo komisijos sprendimu gali būti skiriama iki 5 bazinės socialinės išmokos dydžių vienkartinė socialinė parama onkologiniams ligoniams, kuriems per pastaruosius 24 mėnesius buvo atlikta operacija, taikyta spindulinė terapija ar chemoterapija ar ligoniams po sudėtingų operacijų, kuriems reikalinga nuolatinė gydytojų ar kitų specialistų priežiūra, reikalaujanti papildomų išlaidų.

34. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 5 valstybės remiamų pajamų dydžių, Socialinės paramos teikimo komisijos sprendimu gali būti skiriama iki 40 bazinės socialinės išmokos dydžių vienkartinė socialinė parama stichinės nelaimės (potvynis, audra, liūtis, uraganas), gaisro, netekties ar sužalojimo, įvykusių per 12 mėnesių iki kreipimosi, atvejais.

35. Asmenims, grįžusiems iš įkalinimo įstaigos po su laisvės atėmimu susijusios bausmės atlikimo, Skyriaus vedėjo ar pavaduotojo sprendimu skiriama 1 bazinės socialinės išmokos dydžio vienkartinė socialinė parama.

36. Asmenys, grįžę iš įkalinimo įstaigos, norintys gauti Aprašo 41 punkte numatytą vienkartinę socialinę paramą, privalo kreiptis per 2 mėnesius nuo paleidimo dienos.

37. Vienkartinė socialinė parama neskiriama, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per metus vienkartinės socialinės paramos prašo pakartotinai.

38. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį vienam asmeniui neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžių, Socialinės paramos teikimo komisijos sprendimu gali būti skiriama mokslo metų laikotarpiu bazinės socialinės išmokos dydžio socialinė parama studijoms aukštųjų mokyklų nuolatinių (dieninių) studijų gerai besimokantiems studentams, atitinkantiems vieną iš šių sąlygų:

38.1. turintiems negalią;

38.2. netekusiems tėvų globos;

38.3. iš šeimų, kuriose auga 3 ir daugiau vaikų;

38.4. iš šeimų, kurios gauna socialinę pašalpą;

38.5. iš šeimų, kuriose vaikus augina vienas iš tėvų (tėvai išsiskyrę, miręs vienas iš tėvų, nenustatyta tėvystė ir kiti atvejai);

38.6. iš socialinės rizikos šeimų;

38.7. iš šeimų, kuriose vienas ar abu tėvai turi neįgalumą ar yra pensinio amžiaus.

39. Gerai besimokantys studentai tie, kurių egzaminų (įskaitų), o pirmakursių vidurinio mokslo baigimo pažymėjimo metinių pažymių vidurkiai yra ne žemesni kaip 8 balai. Mokymosi rezultatai tikslinami po kiekvienos sesijos.

 

V. BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ PASITELKIMO DALYVAUTI SVARSTANT KLAUSIMUS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO TVARKA

 

40. Savivaldybės administracijos direktorius sudaro seniūnijų teritoriniu principu veikiančius kolegialius visuomeninius organus – Piniginės socialinės paramos komisijas, į kurių sudėtį galėtų įeiti seniūnai, socialiniai darbuotojai, mokyklų darbuotojai, bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ar religinių bendrijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovai, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys.

41. Bendruomeninės organizacijos, religinės bendruomenės ar religinės bendrijos ir nevyriausybinės organizacijos, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys turi teisę teikti Skyriui ir seniūnijoms informaciją apie piniginės socialinės paramos gavėjus, siūlyti socialinės paramos teikimo būdus.

42. Bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ar religinių bendrijų ir nevyriausybinių organizacijų nariai, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys turi teisę dalyvauti Piniginės socialinės paramos komisijų seniūnijose veikloje.

43. Socialinės paramos teikimo komisijos sudėtį ir nuostatus tvirtina Elektrėnų savivaldybės taryba.

44. Piniginės socialinės paramos komisijų seniūnijose sudėtį ir nuostatus tvirtina administracijos direktorius seniūnų teikimu.

44. Piniginės socialinės paramos komisijų seniūnijose funkcijos:

45.1. teikti rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo išimties atvejais, kai bendrai gyvenantiems arba vienam gyvenančiam asmeniui socialinė parama skiriama pagal šio Aprašo 30 punktą;

45.2. teikti rekomendacijas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar mokėjimo atnaujinimo, kai bendrai gyvenantiems arba vienam gyvenančiam asmeniui piniginės socialinės paramos mokėjimas sustabdomas ar nutraukiamas, ar piniginė socialinė parama skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims pagal Įstatymo 23 straipsnio 2 dalies 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10 punktus;

45.3. analizuoti probleminius atvejus (piktnaudžiavimo, kilus ginčui dėl piniginės socialinės paramos sustabdymo, nutraukimo, skyrimo ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims ar teikimo nepinigine forma būdų parinkimo) ir teikti rekomendacijas;

45.4.  kviesti piniginės socialinės paramos gavėjus pokalbio;

45.5. dalyvauti tikrinant bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

45.6.  analizuoti ir teikti siūlymus dėl piniginės socialinės paramos mokėjimo būdo parinkimo.

46. Piniginės socialinės paramos komisijų seniūnijose posėdžiai renkami pagal poreikį, bet ne mažiau kaip vieną kartą per ketvirtį. Kiekvienas posėdis protokoluojamas ir kiekvienam svarstytam atvejui priimamas rekomendacinio pobūdžio motyvuotas sprendimas apie piniginės socialinės paramos skyrimą ar neskyrimą ar teikimo nepinigine forma būdų parinkimą. Protokolas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikiamas Skyriui.

47. Bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį, kuriuos dėl socialinės paramos skyrimo reikalinga aptarti Piniginės socialinės paramos komisijoje, siūlo ir visus turimus dokumentus bei informaciją apie šiuos asmenis pateikia Skyrius, seniūnija ar pats pareiškėjas.

48. Piniginės socialinės paramos komisijų seniūnijose nariai užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų socialinei paramai gauti duomenų konfidencialumą pasirašytinai.

 

VI. NEPANAUDOTŲ LĖŠŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI NAUDOJIMAS

 

49. Nepanaudotos savivaldybių biudžetų lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti, atsižvelgiant į poreikį, pirmiausia naudojamos kitai socialinei paramai finansuoti pagal kiekvienais metais iškilusį poreikį atskirais savivaldybės tarybos sprendimais.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Socialinės paramos teikimo komisijai, administracijos direktoriui ir kitoms institucijoms Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

__________________________