ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PROJEKTŲ, ĮGYVENDINAMŲ PAGAL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021–2023 METŲ STRATEGINIO VEIKLOS PLANO 2 PROGRAMOS „KRYPTINGO VERSLO VYSTYMO IR INVESTICIJŲ PRITRAUKIMO PROGRAMA“ PRIEMONĘ NR. 2.1.2.02 „SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SKATINIMAS“ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. liepos 22 d. Nr. 1-TS-237 

Anykščiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 25 punktu, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi ir 7 straipsniu bei  Anykščių rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginiu veiklos planu, patvirtintu Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. 1-TS-34 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Anykščių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Anykščių rajono savivaldybės projektų, įgyvendinamų pagal Anykščių rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio  veiklos plano 2 programos „Kryptingo verslo vystymo ir investicijų pritraukimo programa“ priemonę Nr. 2.1.2.02 „Smulkiojo ir vidutinio verslo skatinimas“, finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt.

 

 

Meras                                                                                                                       Sigutis Obelevičius

 

 


 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės

tarybos 2021 m. liepos 22 d.

sprendimu Nr. 1-TS-237

 

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS PROJEKTŲ, ĮGYVENDINAMŲ PAGAL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021–2023 METŲ STRATEGINIO  VEIKLOS PLANO 2 PROGRAMOS „KRYPTINGO VERSLO VYSTYMO IR INVESTICIJŲ PRITRAUKIMO PROGRAMA“ PRIEMONĘ NR. 2.1.2.02 „SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SKATINIMAS“ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Anykščių rajono savivaldybės projektų, įgyvendinamų pagal Anykščių rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano 2 programos „Kryptingo verslo vystymo ir investicijų pritraukimo programa“  priemonę Nr. 2.1.2.02 „Smulkiojo ir vidutinio verslo skatinimas“ (toliau – Priemonė), finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja programos tikslus ir uždavinius, remiamas veiklas, paramos teikimo, lėšų skyrimo ir administravimo, paraiškų vertinimo, komisijos darbo,  atsakomybės ir priežiūros tvarkas.

 

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – SVV Įstatymas), Anykščių rajono savivaldybės strateginiu 2019–2025 metų plėtros planu, patvirtintu Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. 1-TS-337 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės strateginio 2019–2025 metų plėtros plano patvirtinimo“, Anykščių rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginiu veiklos planu, patvirtintu Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. vasario 18 d. sprendimu Nr. 1-TS-34 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais.

 

3. Lėšos priemonei įgyvendinti numatomos kiekvienais metais Anykščių rajono savivaldybės biudžete.

 

II SKYRIUS

SĄVOKOS

 

4. Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos:

 

4.1. Įmonė – juridinis asmuo, vykdantis ūkinę komercinę veiklą;

 

4.2. Filialas – Anykščių rajone buveinę turintis įmonės padalinys, kuris gali užsiimti komercine-ūkine veikla, įsteigtas ir veikiantis pagal įmonės įstatų ar kitų steigimo dokumentų nustatyto įmonės valdymo organo patvirtintus filialo nuostatus, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įmonių įstatymo ir kitų Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

 

4.3. Labai maža įmonė – įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 10 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

 

4.3.1. įmonės metinės pajamos neviršija 2 mln. eurų;

 

4.3.2. įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 2 mln. eurų.

 

4.4. Maža įmonė – įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 50 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną iš sąlygų:

 

4.4.1. įmonės metinės pajamos neviršija 10  mln. eurų;

 

4.4.2. įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 10 mln. eurų.

 

4.5. Vidutinė įmonė – įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 250 darbuotojų ir kurios finansiniai duomenys atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

 

4.5.1. įmonės metinės pajamos neviršija 50  mln. eurų;

 

4.5.2. įmonės balanse nurodyto turto vertė neviršija 43 mln. eurų.

 

4.6. Verslininkas – fizinis asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka verčiasi komercine-ūkine veikla (įskaitant tą, kuria verčiamasi, turint verslo liudijimą);

 

4.7. Smulkaus ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektas – labai maža, maža ar vidutinė įmonė, verslininkas;

 

4.8. Pareiškėjas – SVV subjektas, teikiantis paraišką finansinei paramai gauti iš Priemonės pagal Aprašą. Pasirašius projekto įgyvendinimo sutartį „Pareiškėjas“ tampa „Paramos gavėjas“;

 

4.9. Paramos gavėjas – SVV subjektas, kuriam Apraše nustatyta tvarka yra skirta finansinė parama;

 

4.10. Paramos gavėjui artimas asmuo – asmuo, Fizinio asmens artimasis giminaitis, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 3.135 straipsnyje, asmuo, susijęs su Fiziniu asmeniu svainystės santykiais, kaip jie apibrėžti Civilinio kodekso 3.136 straipsnyje, Fizinio asmens sutuoktinis ar sugyventinis, asmuo, susijęs su Fiziniu asmeniu darbo santykiais arba su kuriuo darbo santykiai buvo nutraukti per paskutinius 36 mėnesius iki Fizinio asmens bankroto bylos iškėlimo, susijęs su paramos gavėju ar paramą gavusio juridinio asmens vadovu santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais (t. y. sutuoktinis, seneliai, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), jų sutuoktiniai, vaikaičiai, broliai, seserys ir jų vaikai, taip pat sutuoktinio tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai), arba juridinis asmuo, kuriam vadovauja toks asmuo;

 

4.11. Išlaidų kompensavimo būdas – taikant šį būdą, paramos gavėjas įgyvendina projektą iš nuosavų lėšų ir teikia paraišką, kurioje deklaruoja projekto įgyvendinimo metu patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus;

 

4.12. Išlaidas patvirtinantys dokumentai – juridinę galią turinčių dokumentų, patvirtinančių patirtas išlaidas, patvirtintos kopijos (sąskaitos, darbų atlikimo aktai, sutartys, banko išrašai);

 

4.13. Komisija – Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta Anykščių rajono savivaldybės Smulkiojo ir vidutinio verslo rėmimo paraiškų vertinimo komisija, kurios sudarymo ir darbo tvarka aprašyta VII skyriuje;

 

4.14. Savivaldybė – Anykščių rajono savivaldybė.

 

4.15. Finansiniai metai – kalendoriniai metai.

 

 

III SKYRIUS

PRIEMONĖS KOORDINAVIMAS

 

 

5. Už Priemonės koordinavimą atsakingas Anykščių rajono savivaldybės administracijos Investicijų ir projektų valdymo skyrius. Priemonės koordinatorius – Savivaldybės administracijos Investicijų ir projektų valdymo skyriaus specialistė Vida Meliūkštienė (J. Biliūno g. 23, Anykščiai, LT-29111, 203 kab., tel. (8 381) 59012, el. paštas vida.meliukstiene@anyksciai.lt). Dėl atostogų, komandiruotės, ligos, interesų konflikto ar kitų objektyvių priežasčių ir (ar) aplinkybių, Koordinatoriui negalint vykdyti visų jam Apraše priskirtų funkcijų, jas atlieka – Savivaldybės administracijos Investicijų ir projektų valdymo skyriaus vyriasioji specialistė Jolanta Jucevičienė (J. Biliūno g. 23, Anykščiai, LT-29111, 203 kab., tel. (8 381) 46524, el. paštas jolanta.juceviciene@anyksciai.lt).

 

 

IV SKYRIUS

REMIAMOS VEIKLOS, TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

6. Priemonės tikslas – remti ir skatinti verslumą, Anykščių rajono ekonomikos plėtrą, didinti jos konkurencingumą, teikiant finansinę paramą SVV subjektams, įregistruotiems ir savo veiklą vykdantiems Savivaldybės teritorijoje, padedantiems kartu siekti bendros vizijos, strateginių 2019–2025 metų plėtros plano tikslų bei atitinkantiems  Aprašo reikalavimus.

 

7. Uždaviniai Priemonės tikslui pasiekti:

 

7.1. sudaryti palankias veiklos sąlygas pradedantiems ir kuriantiems naujas darbo vietas smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams, didinant gyventojų užimtumą;

 

7.2. užtikrinti paramą bei galimybes plėtoti esamas bei kurti naujas, inovatyvias paslaugas, skatinant gyventojų verslumą, viešojo ir privataus sektorių sinergiją;

 

7.3. skatinti naujų technologijų, inovacijų, idėjų ir metodų taikymą Anykščių rajono įmonėse, didinant jų konkurencingumą ir veiklos efektyvumą;

 

7.4. skatinti SVV įmonių tarpusavio bendradarbiavimą šalies ir tarptautiniu lygiu, pritraukiant investicijas.

 

8. Prioritetinėmis 2021 metais įvardijamos šios veiklos, kurios prisideda prie Anykščių rajono savivaldybės strateginio 2019–2025 metų plėtros plano vizijos, Anykščių rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano strateginių tikslų, uždavinių, specializacijų ir jas atitinkančių veiklų įgyvendinimo:

 

8.1. kultūrinio turizmo vystymo ir kurortinės plėtros skatinimo;

 

8.2. ekonomikos augimo ir viešos infrastruktūros plėtros darnoje su gamtine aplinka vystymo;

 

8.3. Anykščių rajono patrauklumo, išskirtinumo, siekiant ekonomikos augimo – kaip „Lėto miesto“ vystymo su gyvenimo kokybės ir ekonomikos augimu, skatinant aktyvų smulkaus ir vidutinio verslo dalyvavimą;

 

8.4. sudaryti kokybiškas gyvenimo ir darbo sąlygas Anykščių rajono savivaldybės gyventojams bei palankią aplinką atvykstantiems kurtis Anykščių rajono savivaldybėje.

 

9. Remiamų veiklų dydžiai ir informacija Pareiškėjui:

 

Eil. Nr.

Remiama veikla

Maksimalus kompensacijos dydis vienam pareiškėjui

Informacija Pareiškėjui

9.1.

Naujos įmonės ar filialo steigimo išlaidų kompensavimas

Kompensuojama iki 80 proc., bet ne daugiau kaip 200 Eur

1. Parama gali būti suteikiama ne daugiau kaip vienai to paties steigėjo einamaisiais metais įsteigtai įmonei ar filialui.

2. Įmonė ar filialas turi būti įregistruota Anykščių rajone paraiškos pateikimo metais iki prašymo skirti patirtų išlaidų kompensavimą pateikimo dienos.

3. Įmonė ar filialas privalo realią ūkinę veiklą pradėti vykdyti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo įmonės ar filialo įsteigimo dienos.

4. Tinkamos išlaidos: steigimo dokumentų rengimo paslaugų išlaidos, mokestis notarui, Registrų centrui ir kitos pagrįstos išlaidos (darbų saugos, priešgaisrinės saugos mokymų išlaidos).

9.2.

Naujų darbo vietų įkūrimo dalinis kompensavimas

Kompensuojama iki 80 proc., iki 3 000 Eur, pagal sukurtų darbo vietų skaičių:

-               Iki 1 000 eurų, kai sukuriama 1 (viena) nauja darbo vieta;

-               iki 2 000 eurų, kai sukuriamos 2 (dvi) darbo vietos;

-               iki 3 000 eurų – 3 ir daugiau darbo vietų

1. Gali būti skiriama iki 1 200 Eur vienai naujai darbo vietai, kai įdarbinama Anykščių rajono savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaravę:

- vyresni kaip 50 metų asmenys;

- jaunimas (asmenys ne vyresni kaip 29 metų);

- žmonės su negalia;

- lygtinai paleisti iš pataisos įstaigų ar lygtinai atleisti nuo laisvės atėmimo bausmės prieš terminą asmenys.

2. Būtina sąlyga – darbo vietų skaičius įmonėje nemažėja / išlaikomas ne trumpiau kaip vienerius kalendorinius metus ir sutartis su įdarbinamu darbuotoju – ne trumpiau kaip 1 m.

3. Panaikinus įsteigtą darbo vietą, lėšų darbo vietai steigti gavėjas Savivaldybės administracijai turi grąžinti:

- visas lėšas, kai darbo vieta panaikinama per pirmųjų 6 mėnesių laikotarpį nuo darbo vietos įsteigimo (pritaikymo);

- 75 proc. lėšų, kai darbo vieta panaikinama per 6 mėnesius nuo jos įsteigimo (pritaikymo).

4. Tinkamos išlaidos: paraiškos pateikimo metais sukurtai naujai darbo vietai (-oms) patirtos išlaidos (darbo vietos įrengimo ir reikiamų darbo priemonių / įrangos (naujos ir (ar) naudotos) įsigijimo išlaidos).

5. Viena darbo vieta laikoma vienas pilnas etatas

9.3.

Verslo kūrimui /  plėtrai reikalingos techninės dokumentacijos parengimo išlaidų kompensavimas

Kompensuojama iki 80 proc., bet ne daugiau kaip 1 000 Eur vienam pareiškėjui

1. Verslo plano, investicinio projekto ir paraiškos skirti finansinę paramą dalinis kompensavimas, kai SVV subjektas gauna teigiamą įvertinimą ir pasirašoma dalinio finansavimo sutartis.

2. Verslo kūrimui ar plėtrai reikalingų teritorijų / žemėtvarkos planavimo dokumentų (žemės sklypo formavimo / ar prie esamo statinio ir kt.) ar techninių projektų parengimo išlaidų dalinis kompensavimas

9.4.

Viešinimo bei reklamos priemonių dalinis kompensavimas

Kompensuojama iki 80 proc., bet ne daugiau kaip 1 000 Eur vienam pareiškėjui

1. Kompensuojama:

- interneto svetainės, e-parduotuvės kūrimo išlaidų pilnas ar dalinis kompensavimas;

- reklamos, viešinimo priemonės ir paslaugos;

- dalyvavimas respublikinėse, tarptautinėse parodose, mugėse, kai  pareiškėjas yra mugės, parodos ar kito viešinimo renginio dalyvis.

2. Tinkamos išlaidos: svetainės, e-parduotuvės sukūrimo paslaugos; registracijos mokesčiai, parodinio ploto nuoma, stendo dizainas ir įrengimas, apgyvendinimo paslaugos, kelionės ir kitos pagrįstos išlaidos

9.5.

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų dalinis kompensavimas

Kompensuojama iki 200 Eur  už 1 (vieną) darbo vietą, bet ne daugiau kaip 1 000 Eur vienam SVV subjektui

1. Vienam smulkiojo ir vidutinio verslo subjektui, per kalendorinius metus laimėjusiam valstybės paramą pagal Vietinių užimtumo iniciatyvų (VUI) programą Anykščių rajono darbdavių projektams.

2. Negrąžintina subsidija už įsteigtas naujas darbo vietas paramos gavėjui galima tik  pateikus Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutarties bei duomenis apie sudarytas neterminuotas darbo sutartis

9.6.

Verslo idėjos /  naujos veiklos krypties projektų, inovacijų dalinis kompensavimas

Kompensuojama iki 50 proc., nuo 1 000 iki 10000 Eur vienam pareiškėjui

1. Tinkamas pareiškėjas – naujai registruota ir veiklą Anykščių rajone vykdanti įmonė ar filialas, tiek seniau veikianti įmonė visiškai naujai veiklai vykdyti, kai planuojama įgyvendinti / pradėti naują, originalią veiklos kryptį.

2. Projektų idėjos turi atitikti Aprašo 8 punktą.

3. Tinkamos išlaidos: naujos / dėvėtos įrangos įsigijimas, infrastruktūros, patalpų pritaikymas ūkinei komercinei veiklai bei kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios, būtinos išlaidos

 

V SKYRIUS

PARAMOS TEIKIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

10. Pareiškėju ir tinkamu Paramos gavėju laikomi SVV subjektai, atitinkantys Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme apibrėžtą sąvoką ir įstatymų nustatyta tvarka turintys teisę verstis ūkine komercine veikla, jei:

 

10.1. SVV subjekto registracijos ir veiklos vykdymo vieta – Anykščių rajono savivaldybės teritorija;

 

10.2. Paramos gavėjas veiklą vykdo ne ilgiau kaip 5 metus (laikoma, kad labai maža, maža ar vidutinė įmonė veikia ne ilgiau kaip 5 metus, jei ši įmonė ne anksčiau kaip prieš 5 metus yra įregistruota Juridinių asmenų registre; netaikoma kreipiantis paramos pagal Aprašo 9.6 papunktyje nurodytą veiklą);

 

10.3. SVV subjektas, kurio registracijos vieta nėra  Anykščių rajono savivaldybės teritorija, bet yra laimėjęs valstybės paramą pagal Vietinių užimtumo iniciatyvų (VUI) programą ir kuriantis darbo vietas Anykščių rajono savivaldybės teritorijoje, o jo veiklos vykdymo vieta yra Anykščių rajono savivaldybės teritorija.

 

11. Vienu metu vienas pareiškėjas gali teikti 1 (vieną) paraišką ne daugiau  – 3 (trims) finansavimo veikloms.

 

12. Bendra suteikta parama vienam Paramos gavėjui:

 

12.1. pagal Aprašo 9.1–9.5 papunkčiuose remiamas veiklas per einamuosius metus negali viršyti 3 000,00 Eur;

 

12.2. pagal Aprašo 9.6 papunktyje remiamas veiklas per dvejus (einamuosius ir prieš tai ėjusius paskutinius vienerius metus) metus negali viršyti 10 000,00 Eur;

 

12.3. bendra suteikta parama vienam smulkiojo ir vidutinio verslo subjektui per 3 (trejus) (einamuosius ir prieš tai ėjusius paskutinius dvejus metus) metus negali viršyti 10 000,00 Eur.

 

13. Finansavimas neskiriamas:

 

13.1. neatitinkantiems Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme apibrėžtų sąvokų ir įstatymų nustatyta tvarka neturintiems teisės verstis ūkine komercine veikla bei  neatitinkantiems Aprašo sąlygų;

 

13.2. turinčiam įsiskolinimų Savivaldybės biudžetui, Valstybinio socialinio draudimo fondui ar Valstybinei mokesčių inspekcijai;

 

13.3. kurio artimas asmuo per paskutinius dvejus metus (einamuosius ir prieš tai ėjusius paskutinius vienerius metus) yra gavęs paramą pagal Aprašo 9.1–9.6 papunkčiuose nurodytas veiklas atitinkamai Aprašo 12 punkte nurodytoms sumoms;

 

13.4.  bankrutuojantiems, likviduojamiems ar restruktūrizuojamiems pareiškėjams;

 

13.5. pareiškėjams, kurie anksčiau yra gavę finansavimą pagal šį tvarkos aprašą, tačiau neįvykdė sutartyje numatytų įsipareigojimų;

 

13.6. pareiškėjams, kurių registracijos ir veiklos vykdymo vieta nėra Anykščių rajono savivaldybėje;

 

13.7. pareiškėjams, kurie pateikė galimai klaidinančius duomenis, siekdami gauti finansinę paramą.

 

14. Paramos dydis smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams teikiamas nepažeidžiant valstybės pagalbą reglamentuojančių Europos Sąjungos teisės aktų.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

15. Paraiškos nuo kvietimo paskelbimo gali būti teikiamos nuolatos  iki spalio 30 d. (arba trumpiau, jei paskirstomos visos Priemonės įgyvendinimui numatytos lėšos). Informacija apie kvietimą teikti paraiškas skelbiama Anykščių rajono savivaldybės internetiniame puslapyje www.anyksciai.lt ir savivaldybės socialinių tinklų paskyrose. 

 

16. Paraiškas tiek juridiniai, tiek fiziniai asmenys gali teikti dviem būdais:

 

16.1. pristatant paraiškos originalą tiesiogiai nurodytu kvietime adresu. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu, lietuvių kalba, atspausdinta ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai susegta ir sunumeruota. Paraiškos originalas pateikiamas asmeniškai, per įgaliotą asmenį arba atsiunčiamas paštu kvietime nurodytu adresu. Teikiant paraiškos originalą taip pat pateikiama MS WORD formatu užpildyta paraiška be parašų;

 

16.2. teikiant paraišką elektroninėmis priemonėmis. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu, lietuvių kalba, MS WORD formatu.  Kartu su skenuotais pridedamais priedais teikiama naudojantis administracinių ir viešųjų elektroninių paslaugų portalu „Elektroniniai valdžios vartai“ www.epaslaugos.lt.

 

17. Paramos gavėjas, norintis gauti finansinę paramą, Savivaldybės administracijai vienu iš Aprašo 16 punkte nurodytu būdu pateikia užpildytą nustatytos formos paraišką (1 priedas) ir patirtas išlaidas pagrindžiančius dokumentus ar jų kopijas, t. y. visus juridinę galią turinčius dokumentus, patvirtinančius SVV subjekto patirtas ir apmokėtas išlaidas (pvz., sąskaitą faktūrą, atliktų darbų aktą,  banko išrašų (ne mokėjimo nurodymų) kopijas, sutartį su paslaugų teikėju ir apmokėjimo pagal šią sutartį dokumentus (Užimtumo tarnybos sutarties dėl finansavimo skyrimo kopija). Dokumentų kopijos turi būti patvirtintos pareiškėjo parašu.

 

18. Informacija Pareiškėjui:

 

18.1. paramos gavėjui pagal Aprašo 9.1–9.6 papunkčiuose remiamas veiklas kompensuojamos einamaisiais metais iki paraiškos pateikimo dienos patirtos išlaidos, susijusios su projekto veiklomis (be pridėtinės vertės mokesčio, toliau – PVM), patirtos ne anksčiau kaip nuo 2021 m. sausio 1 d. iki paraiškos pateikimo dienos), atitinka visus kitus Apraše išdėstytus reikalavimus. PVM tinkamos išlaidos yra tuo atveju, kai Pareiškėjas nėra PVM mokėtojas. Pareiškėjas iki paraiškos pateikimo projektą įgyvendina savo lėšomis. Visi apmokėjimai turi būti atlikti tik per e-bankininkystės sistemą;

 

18.2. paramos gavėjas, dirbantis pagal verslo liudijimą arba turintis individualios veiklos pažymą ir norintis gauti finansinę paramą, prie paraiškos pateikia verslo liudijimo arba individualios veiklos pažymos kopiją.

 

19. Komisija ir (arba) Anykščių rajono savivaldybės administracijos darbuotojas, atsakingas už SVV paramos koordinavimą, turi teisę el. paštu arba raštu prašyti paramos gavėją pateikti papildomą informaciją ir (arba) papildomus dokumentus.

 

20. Pareiškėjas įsipareigoja viešinti skirtą paramą, informuodamas visuomenę Paraiškos II skyriaus lentelėje nurodytomis projekto viešinimo priemonėmis (pvz., informacija savo svetainėje, socialinių tinklų puslapyje, plakatų patalpose ir prie jų ar kitomis jam priimtinomis priemonėmis, kuriose būtų įvardintas paramos teikėjas, t. y. Savivaldybė ar jos logotipas).

 

21. Paramos gavėjai, gavę kompensaciją, sutinka būti viešinami Anykščių rajono savivaldybės interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose ir žiniasklaidos priemonėse.

 

22. Gautos paraiškos ir jų priedai registruojami Savivaldybės Investicijų ir projektų valdymo skyriaus gaunamų dokumentų registre ir perduodamos koordinatoriui.

 

23. Priemonės koordinatorius apie gautą SVV subjekto  paraišką per 2 d. d. informuoja vertinimo komisijos pirmininką ir, suderinęs su juo, bet ne rečiau nei kartą per mėnesį, pateikia gautas paraiškas su visais priedais komisijos nariams vertinimui.

 

24. Paraiškas vertina ir siūlymą dėl paramos lėšų skyrimo / neskyrimo Administracijos direktoriui teikia Komisija.

 

 

VII SKYRIUS

VERTINIMO KOMISIJA

 

25. Pagrindinė Komisijos paskirtis – įvertinti gautas paraiškas ir teikti pasiūlymus / rekomendacijas savivaldybės Administracijos direktoriui dėl jų finansavimo skyrimo ar neskyrimo, apibendrinti įgyvendintus einamųjų metų projektus bei teikti rekomendacijas Administracijos direktoriui dėl išvardintų remiamų veiklų finansavimo.

 

26. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiuo Aprašu.

 

27. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principu, asmenine Komisijos narių atsakomybe už jos kompetencijai priskiriamų klausimų svarstymą ir sprendimų priėmimo nešališkumu.

 

28. Komisija priima sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

29. Komisijos sudėtis ir sudarymas:

 

29.1. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 narių. Komisijos nariais gali būti administracijos darbuotojai ir kiti deleguoti asmenys. Savivaldybės administracijos darbuotojai negali sudaryti daugiau kaip 2/3 visų Komisijos narių;

 

29.2. Administracijos direktorius įsakymu sudaro Komisiją, skiria jos pirmininką ir sekretorių, kuris nėra komisijos narys;

 

29.3. Komisijos narius deleguoti ir atšaukti gali juos paskyrusi institucija. Kasmet vykdoma ne mažiau kaip 1 (vieno) Komisijos nario rotacija.

 

29.4. Komisijos nariai netenka savo įgaliojimų, kai nutraukiama darbo sutartis, kai yra atleidžiami iš užimamų pareigų atitinkamose institucijose arba kitaip netenka įgaliojimų atstovauti jį delegavusiai institucijai;

 

29.5. Komisijos sudėtis keičiama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

30. Komisijos teisės ir pareigos:

 

30.1. siūlyti klausimus, kuriuos reikėtų įtraukti į posėdžio darbotvarkę;

 

30.2. gauti iš pareiškėjų, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės įstaigų dokumentaciją ar kitą su Komisijos veikla susijusią informaciją Komisijos kompetencijos klausimais;

 

30.3. į posėdį pasikviesti SVV subjektus, pateikusius paraiškas finansavimui gauti, informacijos patikslinimui;

 

30.4. esant reikalui, kviesti į posėdžius Savivaldybės administracijos specialistus svarstomiems klausimams aptarti;

 

30.5. prieš priimdami galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo, Komisijos nariai turi teisę kreiptis į Pareiškėją, jį lankyti ir prašyti patikslinti prašyme skirti lėšų teikiamą informaciją;

 

30.6. nustačiusi, kad kai kurios išlaidos nėra realios, akivaizdžiai neatitinka rinkos kainos arba yra nepakankamai pagrįstos, gali siūlyti skirti pareiškėjui mažesnę sumą, nei prašoma arba visai neskirti paramos;

 

30.7. jeigu yra pagrindo manyti, kad Komisijos nario dalyvavimas rengiant, svarstant ir priimant sprendimą dėl konkretaus prašymo skirti lėšų sukels interesų konfliktą, narys privalo informuoti Komisiją ir nusišalinti nuo šios procedūros. Posėdžio protokole turi būti nurodyta informacija apie galimą interesų konfliktą;

 

30.8. teikti siūlymus dėl klausimų, susijusių su Komisijos kompetencija, svarstymo organizavimo savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės merui.

 

31. Komisijos pirmininkas:

 

31.1. vadovauja Komisijos darbui. Jam nesant ir negalint atlikti savo pareigų, Komisijos pirmininko funkcijas vykdo Komisijos narių išrinktas narys;

 

31.2. organizuoja ir šaukia Komisijos posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį gavęs informaciją iš Priemonės koordinatoriaus apie  gautas ir užregistruotas paraiškas vertinimui; 

 

31.3. pirmininkauja Komisijos posėdžiams;

 

31.4. paskiria Komisijos nariams užduotis ir kontroliuoja jų vykdymą;

 

31.5. sprendžia Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiame Apraše.

 

32. Komisijos nariai:

 

32.1. per pirmąjį Komisijos posėdį pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą (Aprašo Priedas Nr. 2);

 

32.2. privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose;

 

32.3. iš anksto praneša Komisijos pirmininkui, jeigu negali dalyvauti posėdyje;

 

32.4. užtikrina asmenų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoja juos tik savo sprendimams priimti;

 

32.5. vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo reikalavimais.

 

33. Komisijos darbo organizavimas:s

 

33.1. Komisija savo sprendimus priima vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, teisės aktais, šiuo Aprašu, kitais priemonės lėšų skyrimą reglamentuojančiais tarybos sprendimais, Administracijos direktoriaus įsakymais;

 

33.2. Komisijos posėdžiai organizuojami pagal poreikį, ne rečiau kaip kartą per mėnesį, atsižvelgiant į gautus prašymus (jei yra gauta paraiškų);

 

33.3.  jei Komisijos pirmininkas ar sekretorius negali dalyvauti Komisijos posėdyje, tai posėdžio metu iš esamų Komisijos narių yra renkamas šio posėdžio Komisijos pirmininkas ar sekretorius;

 

33.4. kiekvienas Komisijos posėdis yra protokoluojamas pagal Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Vyriausiojo archyvo 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-177 „Dėl dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Komisijos posėdžių darbą protokoluoja Komisijos sekretorius, atsakingas Investicijų ir projektų valdymo skyriaus darbuotojas;

 

33.5.  Komisijos posėdis teisėtas, jeigu jame dalyvauja ar balsuoja ne mažiau kaip 2/3 visų Komisijos narių;

 

33.6. apie rengiamą Komisijos posėdį ir numatomą posėdžio darbotvarkę visi Komisijos nariai informuojami elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) darbo dienas iki Komisijos posėdžio arba iš anksto suderinus laiką su visais Komisijos nariais;

 

33.7. Komisijos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, informuoja posėdžio sekretorių, nurodo nedalyvavimo priežastį. Iš anksto susipažinę su svarstytinais klausimais ir dokumentais, jie gali elektroniniu paštu pranešti savo valią „už“ ar „prieš“ dėl kiekvieno svarstomo klausimo. Šie pranešimai yra įskaitomi į posėdžio kvorumą ir balsavimo rezultatus. Posėdžio sekretorius nedalyvaujančio Komisijos nario nuomonę paskelbia posėdžio metu.

 

34. Komisijos darbas, vertinant paraiškas:

 

34.1. Kiekvienas Komisijos narys, vertindamas paraišką, vadovaujasi Aprašo 2 punkte nurodytais dokumentais, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu, kitais reikalingais teisės aktais, dokumentais.

 

34.2. Vertinant paraišką, atsižvelgiama, ar:

 

34.2.1. Pareiškėjas savo projekto veiklomis prisideda prie Anykščių rajono savivaldybės strateginio 2019–2025 metų plėtros plano, Anykščių rajono savivaldybės 2021–2023 metų strateginio veiklos plano įgyvendinimo;

 

34.2.2. Pareiškėjas kuria naujas darbo vietas;

 

34.2.3. Pareiškėjo teikiama paraiška ir joje įgyvendintos veiklos kuria naują pridėtinę vertę, skatina kitus kurti ir dalyvauti vykdomose veiklose;

 

34.2.4. Pareiškėjo projekte vykdoma veikla orientuota į naujų trūkstamų, reikalingų paslaugų gyventojams kūrimą rajone;

 

34.2.5. Pareiškėjas numato plėtoti naujus, netradicinius verslus ar ūkinę-komercinę veiklą, atitinkančią Anykščių rajono savivaldybės strateginio 2019–2025 metų plėtros plano viziją ir prioritetus;

 

34.2.6. Pareiškėjas numato diegti verslo ar ūkinės-komercinės veiklos inovacijas, naujas technologijas;

 

34.2.7. skatina vietinių amatų, tautinio paveldo tradicijų puoselėjimą, atgaivinimą, plėtrą;

 

34.2.8. sukurtos darbo vietos ir įdarbinti šioms socialinės atskirties grupėms priskiriami asmenys:

 

34.2.8.1. neįgalieji;

 

34.2.8.2. išėję iš įkalinimo įstaigų;

 

34.2.8.3. pilnametystės sulaukę našlaičiai;

 

34.2.8.4. daugiau nei tris vaikus iki 18 m. auginantys asmenys;

 

34.2.8.5. jaunimas nuo 18 iki 29 metų amžiaus;

 

34.2.8.6. vyresni nei 50 metų amžiaus;

 

34.2.9. Pareiškėjas numato užsiimti socialiniu verslu.

 

34.3. Prašymai paramai gauti nagrinėjami eilės tvarka nuo visų dokumentų, kurių reikia finansinei paramai gauti pateikimo  pagal jų gavimo registracijos Savivaldybės administracijoje laiką.

 

34.4. Savivaldybės administracijai pateikta paraiška su visais dokumentais turi būti išnagrinėta Komisijos posėdžiuose per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo paraiškos įregistravimo dienos, jei visi reikiami dokumentai pateikti su paraiška ir sprendimui priimti pakanka pateiktos informacijos.

 

34.5. Kai pareiškėjas nepateikė visos reikalaujamos informacijos kartu su paraiška ir, Komisijos sprendimu, jam el. paštu arba raštu išsiųsta užklausa informacijos patikslinimui ir  (ar) papildomų dokumentų pateikimui, patikslinta paraiška su pateikta papildoma informacija ir pateiktais papildomais dokumentais turi būti išnagrinėta per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo paskutinių dokumentų pateikimo registracijos datos.

 

35. Komisijos sprendimų priėmimo ir paskelbimo tvarka:

 

35.1. Komisija, posėdyje įvertinusi kiekvieną paraišką, priima bendrą sprendimą rekomenduoti, skirti ar neskirti paramą.

 

35.2. Komisijos sprendimai priimami bendru sutarimu arba, jeigu jo negalima pasiekti, Komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Balsavimo metu kiekvienas narys turi vieną balsą. Balsams „už“ ir „prieš“ pasiskirsčius po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

 

35.3. Komisijos sprendimai protokoluojami. Posėdžio protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir Komisijos sekretorius. Posėdžių protokolai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

35.4. Protokolo projektas derinamas su Komisijos nariais. Komisijos nariai gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto per 3 (tris) darbo dienas arba per kitą iš anksto suderintą laikotarpį. Nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta.

 

36. Komisija atskaitinga administracijos direktoriui.

 

37. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentacija) saugomi ir registruojami savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nuostatų.

 

38. Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Komisijos protokolu, priima sprendimą dėl lėšų skyrimo ar neskyrimo. Sprendimas priimamas per 20 kalendorinių dienų nuo Komisijos pasiūlymų pateikimo.

 

39. Finansavimas skiriamas sudarant dvišalę – Savivaldybės administracijos ir lėšų gavėjo – biudžeto lėšų naudojimo sutartį (Aprašo Priedas Nr. 4., toliau – Sutartis).

 

40. Administracijos direktoriaus pasirašytas įsakymas dėl lėšų skyrimo ar neskyrimo SVV subjektams skelbiamas Savivaldybės interneto puslapyje www.anyksciai.lt ir savivaldybės socialinių tinklų paskyrose.

 

 

VIII SKYRIUS

FINANSAVIMAS, ATSKAITOMYBĖ IR PRIEŽIŪRA

 

41. Su pareiškėjais, kuriems skirta kompensacija, pasirašoma  Sutartis. Ji sudaryta, vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punktu.

 

42. Lėšų gavėjas per 1 mėnesį nuo sprendimo skirti lėšas priėmimo dienos privalo pasirašyti  (realiu ar mobiliu parašu) Sutartį. Jei Sutartis per nurodytą laiką nesudaroma, finansavimas iš programos lėšų neskiriamas.

 

43. Pasirašius Sutartį, pagal pateiktą prašymą (Sutarties Priedas Nr. 2) Finansų ir apskaitos skyrius per 10 (dešimt) kalendorinių dienų lėšas perveda į nurodytą sąskaitą banke.

 

44. Lėšų gavėjo ir Savivaldybės administracijos tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatoma Sutartyje.

 

45. Lėšų gavėjas privalo grąžinti lėšas, gautas už įmonės įregistravimą bei pradines steigimosi išlaidas, jei įmonė nuo lėšų gavimo dienos veikė trumpiau kaip 1 (vienerius) metus.

 

46. Lėšų gavėjas ne mažiau kaip 1 (vienerius) metus nuo gauto finansavimo datos įsipareigoja vykdyti, tęsti  veiklą, kuriai skirtas dalinis finansavimas.

 

47. Priemonės koordinatorius (Aprašo 5 punktas) visą reikiamą informaciją, dokumentų kopijas pagal poreikį  pateikia Savivaldybės Finansų ir apskaitos skyriaus atsakingam specialistui.

 

48. Komisijai pateikti išlaidų kompensavimui skirti dokumentai ar jų kopijos SVV subjektams negrąžinami.

 

49. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, programos koordinatorius turi teisę tikrinti, ar tikslingai ir efektyviai naudojamos biudžeto lėšos.

 

50. Lėšų gavėjas, gavęs paramą pagal Aprašo 9.2. papunktyje nurodytą veiklą, 1 (vienerius) metus, ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 d., įsipareigoja Savivaldybės administracijos Investicijų ir projektų valdymo skyriui teikti informaciją apie darbuotojų skaičiaus pokytį įmonėje ar filiale (Aprašo Priedas Nr. 3.).

 

51. Įgyvendintų  projektų už einamuosius metus ataskaita viešinama Savivaldybės interneto puslapyje www.anyksciai.lt ir savivaldybės socialinių tinklų paskyrose.

 

52. Priemonės įgyvendinimo kontrolę atlieka Investicijų ir projektų valdymo skyriaus darbuotojas.

 

53. Visi su Priemonės įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Savivaldybės administracijos Investicijų ir projektų valdymo skyriuje.

 

54. Priemonės finansinę kontrolę atlieka Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės Centralizuotas vidaus audito skyrius, Savivaldybės Finansų ir apskaitos skyrius.

 

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Šis Aprašas gali būti keičiamas, pildomas, pripažįstamas netekusiu galios tik Savivaldybės Tarybos sprendimu.

 

_______________

 

 

part_2f812c03550a4e308ea285ca5503893b_end