IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. gegužės 31 d. Nr. T-111

Ignalina

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsnio 17 dalies 6 punktu ir Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Strateginio planavimo Ignalinos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 28 d. sprendimą Nr. T-215 „Dėl Strateginio planavimo Ignalinos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Justas Rasikas

 

PATVIRTINTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2022 m. gegužės 31 d. sprendimu Nr. T-111

 

STRATEGINIO PLANAVIMO IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Strateginio planavimo Ignalinos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašas (toliau − aprašas) reglamentuoja Ignalinos rajono savivaldybės (toliau − savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų rengimo, svarstymo ir tvirtinimo, įgyvendinimo stebėsenos, numatytų pasiekti rezultatų vertinimo, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimo ir svarstymo, savivaldybės gyventojų įtraukimo į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimo tvarką.

2Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:

2.1. Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.2. Savivaldybės strateginio planavimo sistema (toliau – strateginio planavimo sistema) – tai planavimo dokumentų, dalyvių ir procesų visuma ilgalaikei ir darniai savivaldybės pažangai užtikrinti.

2.3. Utenos regiono plėtros planas (toliau – URPP) – ilgalaikės trukmės planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teritorijos bendrajame plane nustatytas teritorijos naudojimo privalomąsias nuostatas, pateikiama išsami regiono situacijos analizė, įvertinamas numatomas nacionalinių plėtros programų įgyvendinimo poveikis regiono lygiu, prireikus detalizuojamos regionui Regionų plėtros programoje nustatytos išankstinės sąlygos, kurias Regiono plėtros taryba ir regiono savivaldybės turi įgyvendinti ir užtikrinti jų laikymąsi, siekdamos veiksmingo ir rezultatyvaus pažangos uždavinių įgyvendinimo, nurodomi regiono plėtros tikslai ir regiono plėtros uždaviniai, suplanuojami regiono plėtros tikslus ir regiono plėtros uždavinius įgyvendinančios priemonės ir (arba) projektai, nurodomos preliminarios kiekvienai pažangos priemonei ir (arba) projektui įgyvendinti reikalingos pažangos lėšos, nustatomi rezultato rodikliai.

2.4. Savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau – SPP) 7–10 (septynerių–dešimties) metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiamas atsižvelgiant į kitus strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentus. Šis planas taip pat turi derėti su savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentais ir URPP.

2.5. Savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – savivaldybės veiklos 3 (trejų) metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į SPP ir kitus savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus ir aplinkos analizę, detalizuojamas Ignalinos rajono savivaldybės strateginio plėtros plano ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimas, atsižvelgiant į planuojamus savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.6. Savivaldybės administracijos metinis veiklos planas (toliau – MVP) – savivaldybės SVP programų, už kurias atsakinga savivaldybės administracija, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į savivaldybės biudžete numatomus programoms skirti asignavimus.

2.7. Strateginės plėtros taryba (toliau – SPT)SPT sudaroma savivaldybės tarybos sprendimu iš savivaldybės tarybos narių laikantis proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo (savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui), savivaldybės socialinių ir ekonominių partnerių, gyventojų atstovų bei savivaldybės administracijos atstovų. SPT vadovauja savivaldybės meras.

2.8. Strateginio planavimo grupė (toliau – SPG) – sudaryta savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, skirta SVP rengimui koordinuoti, sprendimams dėl SVP keitimo priimti, projektų įgyvendinimo prioritetams nustatyti, metinei SVP įgyvendinimo stebėsenai koordinuoti. SPG teikia SPT ir (ar) savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl savivaldybės strateginio veiklos plano sudarymo ir įgyvendinimo. SPG darbo reglamentas tvirtinamas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

2.9. Savivaldybės strateginio veiklos plano programa – viena iš programų, kurios sudaro savivaldybės tarybos tvirtinamą SVP, esminė savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.

2.10. Strateginis tikslas – planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.

2.11. Uždavinys per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.

2.12. Priemonė užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

2.13. Vertinimo kriterijus rodiklis, suteikiantis informaciją apie strateginio tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą.

2.14. Strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsena yra atskiras veiklos valdymo etapas, kurio tikslas rinkti ir analizuoti informaciją apie strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus dėl veiklos valdymo tobulinimo. Stebėsena apibrėžiama kaip nuolatinis ir sistemingas informacijos apie vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą rinkimas ir analizė siekiant pateikti informaciją apie strateginių tikslų pasiekimą einamuoju metu.

2.15. Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita dokumentas, kuriame pateikiama informacija apie SVP priemonių įgyvendinimą, planuotų lėšų panaudojimo sumos, planuotos ir faktinės vertinimo kriterijų reikšmės. Ataskaita parodo, ar įgyvendintos priemonės, ar pasiekti planuoti uždaviniai.

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

3Strateginio planavimo sistemą sudaro programavimo ir veiklos lygmens strateginio planavimo dokumentai (toliau – planavimo dokumentai), strateginio planavimo sistemos dalyviai, atsakingi už planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą ir įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.

4Strateginio planavimo sistemos dalyviai:

4.1. Savivaldybės taryba;

4.2. Savivaldybės administracija;

4.3. Savivaldybės biudžetinės įstaigos.

5Strateginio planavimo dokumentų sistemą sudaro:

5.1. Savivaldybės strateginis plėtros planas (SPP), kurį tvirtina savivaldybės taryba;

5.2. Atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) programos, kurias tvirtina savivaldybės taryba;

5.3. Savivaldybės strateginis veiklos planas (SVP), kurį kasmet tvirtina savivaldybės taryba.

6. Kiti planavimo dokumentai:

6.1. Savivaldybės administracijos metinis veiklos planas (MVP), kurį tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

7Strateginio planavimo sistemos principai:

7.1. Darnumo ir integralumo – viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai tarpusavyje turi būti susieti aiškiais loginiais ryšiais, o jų visuma turi sudaryti sąlygas pasiekti ilgalaikę ir darnią savivaldybės pažangą, užtikrinti veiksmingą savivaldybės finansų planavimą ir panaudojimą. Ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos turi pereiti į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Finansų planavimo dokumentuose turi būti numatytas finansavimas planavimo dokumentuose atitinkamais metais numatytoms veikloms įgyvendinti.

7.2. Veiksmingumo ir orientacijos į rezultatus priimant viešojo valdymo sprendimus, planuojant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas strateginiams tikslams ir uždaviniams nustatyti ir jiems įgyvendinti laiku, pasirenkant tam tinkamiausius būdus ir atsisakant vertės nekuriančios veiklos ar funkcijų.

7.3. Įrodymais grįsto valdymo viešojo valdymo sprendimų priėmimas turi būti pagrįstas pasiektų rezultatų stebėsenos duomenimis ir sprendimų finansinio, administracinio, socialinio ir kito poveikio išankstiniu vertinimu.

7.4. Efektyvumo ir finansinio ilgalaikio tvarumo viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai turi būti įgyvendinami siekiant didžiausios naudos mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant turimus finansinius išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti.

7.5. Bendradarbiavimo planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami bendradarbiaujant visiems strateginio planavimo sistemos dalyviams; savivaldybės administracijos padaliniams, savivaldybės viešosioms įstaigoms ir savivaldybės valdomoms įmonėms (bendrovėms), racionaliai naudojant jų išteklius strateginiams tikslams pasiekti ir uždaviniams įgyvendinti.

7.6. Atvirumo ir įtraukimo planavimo dokumentai turi būti rengiami ir įgyvendinami į sprendimo priėmimo procesus įtraukiant visas suinteresuotas šalis ir konsultuojantis su visuomene, socialiniais ir ekonominiais partneriais. Informacija apie pasiektą pažangą ir panaudotas lėšas turi būti aiški, suprantama ir viešai prieinama.

7.7. Lyčių lygybės ir nediskriminavimo – rengiant ir įgyvendinant planavimo dokumentus, turi būti atsižvelgiama į lyčių lygybės, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kitų diskriminacinių motyvų) aspektų integravimą planavimo, įgyvendinimo, stebėsenos ir vertinimo etapais, siekiant užkirsti kelią susidaryti kliūtims arba galimybių apribojimams, kurie gali sukelti nepageidaujamas pasekmes moterims ar vyrams, taip pat visuomenės grupėms, galinčioms patirti diskriminaciją.

7.8. Ateities vertinimo – strateginis valdymas turi būti grindžiamas ateities įžvalgomis, tai yra rengiant planavimo dokumentus turi būti sistemiškai ir kompleksiškai nagrinėjamos ir vertinamos įvairios ateities galimybės ir jų įtaka Lietuvai Europos ir pasaulio pokyčių kontekste, o vertinimo rezultatai pateikiami kartu su planavimo dokumentais juos tvirtinantiems strateginio valdymo sistemos dalyviams. Strateginiai tikslai turi būti formuluojami vertinant valstybės pažangos scenarijų įtaką Lietuvai ir atskiroms valstybės veiklos sritims. 

 

III SKYRIUS

SPP RENGIMO, SVARSTYMO IR TVIRTINIMO, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS, NUMATYTŲ PASIEKTI REZULTATŲ VERTINIMO, ATASKAITŲ DĖL PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMO RENGIMO IR SVARSTYMO, GYVENTOJŲ ĮTRAUKIMO Į JŲ RENGIMĄ, SVARSTYMĄ IR ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRĄ, VIEŠINIMO TVARKA

 

8. SPP yra savivaldybės bendruomenės, socialinių partnerių ir politinių partijų susitarimas dėl rajono ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių, rengiamas atsižvelgiant į URPP. Kiti savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su SPP nuostatomis. SPP įgyvendinimą, stebėseną, vertinimą ir ataskaitų rengimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius.

9SPP struktūra:

9.1. Bendroji informacija – nurodomas SPP rengimo tikslas, SPP laikotarpis, planavimo dokumentai, kuriais vadovautasi rengiant SPP, taip pat pateikiama kita SPP rengėjo nuožiūra svarbi informacija.

9.2. Vidaus ir išorės aplinkos analizė – pateikiama savivaldybės socialinės ir ekonominės situacijos ir teritorinio potencialo analizė, parengta pagal valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus.

9.3. Savivaldybės socialinės ir ekonominės, erdvinės plėtros vizija – nurodoma savivaldybės teritorijos, socialinės ir ekonominės situacijos būklė, kurios bus siekiama įgyvendinant SPP. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti savivaldybės išskirtinumą.

9.4. Savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai, neprieštaraujantys regiono plėtros tikslams ir uždaviniams, bei jų svarbiausios įgyvendinimo priemonės.

9.5. Preliminarus lėšų SPP įgyvendinti poreikis ir galimi finansavimo šaltiniai.

9.6. URPP pažangos priemonėms įgyvendinti suplanuoti projektai, kuriuos įgyvendina arba kuriuos įgyvendinant dalyvauja savivaldybė, preliminarios projektams įgyvendinti skiriamos pažangos lėšos, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas projektams įgyvendinti.

9.7. Kiti savivaldybės lėšomis finansuojami projektai.

9.8. SPP įgyvendinimo ir stebėsenos nuostatos ir kita reikalinga informacija.

10SPP rengimą koordinuoja ir jo įgyvendinimo priežiūrą vykdo savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta SPT, veikianti pagal savivaldybės tarybos patvirtintus nuostatus.

11SPP procese turi būti siekiama užtikrinti kuo aktyvesnį gyventojų, visų suinteresuotų strateginio valdymo sistemos dalyvių dalyvavimą, pagrįstą bendradarbiavimu ir partneryste su socialiniais ir ekonominiais partneriais, suinteresuotosiomis šalimis. Prireikus gali būti organizuojamos kūrybinės dirbtuvės. Pagal savo kompetencijas ir veiklos sritį rengiant SPP dalyvauja savivaldybės administracijos darbuotojai ir / arba skyriai. Taip pat gali būti pasitelkti išorės ekspertai.

12. SPP rengimo procesas susideda iš šių etapų:

12.1. Atsižvelgiant į atliktos socialinės-ekonominės būklės analizės išvadas ir nacionalinių planavimo dokumentų bei URPP nuostatas, formuluojama savivaldybės vizija ir strateginiai tikslai. Vizijos ir strateginių tikslų formuluotės aptariamos SPT posėdyje, prireikus tikslinamos pagal gautas pastabas.

12.2. Formuluojami SPP tikslai, uždaviniai, prireikus numatomos priemonės ir atsakingi jų vykdytojai, taip pat tikslų ir uždavinių įgyvendinimo stebėsenos rodikliai, įvertinamas preliminarus lėšų poreikis bei galimi finansavimo šaltiniai. Vizijos ir strateginių tikslų formuluotės aptariamos SPT  posėdyje, prireikus tikslinamos pagal gautas pastabas.

12.3. Kuriama SPP priežiūros sistema: aprašomos strateginio planavimo dokumentų sąsajos, įvardijamos atsakingos institucijos ir jų funkcijos, formuojama SPP priežiūros ir koregavimo sistema. Parengta medžiaga svarstoma SPT posėdyje, prireikus tikslinama pagal gautas pastabas.

13. Parengto SPP projektas paskelbiamas savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt viešosioms konsultacijoms, sudarant galimybes savivaldybės gyventojams susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei pasiūlymus. Prireikus gali būti organizuojamos ir kitos viešojo svarstymo priemonės (rengiami susitikimai, rengiamos viešos apklausos).

14. Pasibaigus viešųjų konsultacijų terminui, pagal gautas gyventojų pastabas patikslintas SPP projektas teikiamas svarstyti SPT.

15. SPT išnagrinėjus SPP projektą, jis teikiamas svarstyti savivaldybės tarybos komitetuose.

16. SPP projektą apvarsčius savivaldybės tarybos komitetuose, jis teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai.

17. Savivaldybės tarybai patvirtinus SPP, prasideda įgyvendinimo priežiūros ir stebėsenos procesas.

18. SPP įgyvendinimo priežiūros procesą sudaro:

18.1. SPP nuostatų integravimas į SVP ir metinius planus;

18.2. sistemingas rodiklių ir kitos informacijos apie SPP įgyvendinimą rinkimas;

18.3. SPP įgyvendinimo ataskaitos projekto parengimas, svarstymas, tvirtinimas, viešinimas (ataskaita rengiama du kartus per SPP galiojimo laikotarpį).

19. SPP įgyvendinimo stebėsenai vykdyti nustatomi prioritetų, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai:

19.1. Efekto vertinimo kriterijai (prioritetų rodikliai) parodo SPP įgyvendinimo poveikį savivaldybės raidai ir galimybes pasiekti viziją.

19.2. Rezultato vertinimo kriterijai (tikslų rodikliai) rodo ilgalaikius SPP įgyvendinimo rezultatus, kuriuos planuojama pasiekti įgyvendinant SPP tikslus.

19.3. Produkto vertinimo kriterijai (uždavinių rodikliai) rodo, kokie rezultatai bus pasiekti įgyvendinus SPP uždavinius.

20. Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, savivaldybės administracijos struktūriniams padaliniams bei kitiems SPP patvirtintiems už priemonių įgyvendinimą atsakingiems vykdytojams kasmet išsiunčia užklausimus apie SPP įgyvendinimą. Taip pat informacija skelbiama interneto svetainėje www.ignalina.lt, siekiant sudaryti galimybes gyventojams teikti pastebėjimus / pasiūlymus dėl SPP nustatytų prioritetų, tikslų ir uždavinių įgyvendinimo.

21. Parengta SPP įgyvendinimo ataskaita teikiama svarstyti SPT. SPT apsvarsčius SPP įgyvendinimo ataskaitos projektą, ji teikiama svarstyti savivaldybės tarybos komitetuose. SPP įgyvendinimo ataskaitos projektą apvarsčius savivaldybės tarybos komitetuose, ji teikiama tvirtinti savivaldybės tarybai.

22. Įvertinus SPP įgyvendinimo rezultatus, prireikus SPP gali būti keičiamas vieną kartą per kalendorinius metus. Pasiūlymai dėl SPP keitimo teikiami raštu savivaldybės administracijos direktoriui. Pakeitimai ar papildymai svarstomi SPT, savivaldybės tarybos komitetuose ir teikiami tvirtinti savivaldybės tarybai.

23. SPP įgyvendinimo ataskaita skelbiama viešai savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt, prireikus gali būti organizuojamas viešas pristatymas gyventojams.

24. SPP iš esmės turi būti atnaujintas iki galiojimo pabaigos.

25. Strateginės plėtros taryba – savivaldybės patariamasis organas, kuris koordinuoja SPP rengimo procesus, jo įgyvendinimą, rengia pasiūlymus savivaldybės tarybai ir savivaldybės administracijai dėl vykdomos SPP įgyvendinimo politikos strategijos, jos strateginių tikslų, prioritetų ir jų įgyvendinimo.

26. SPT vykdo šias funkcijas:

26.1. koordinuoja ir stebi SPP įgyvendinimo eigą ir vykdo priežiūrą;

26.2. prižiūri SPP rengimo ir įgyvendinimo procesą ir SPP įgyvendinimo priežiūros darbų eigą;

26.3. svarsto ir teikia savivaldybės tarybai rekomendacijas ir sprendimų projektus svarbiais ekonominiais ir finansiniais klausimais, susijusiais su SPP įgyvendinimu;

26.4. vykdo kitas funkcijas, numatytas SPT darbo reglamente;

26.5. siekiant į SPP rengimo procesus įtraukti kuo daugiau suinteresuotų gyventojų atstovų SPT posėdžiai yra atviri. Apie posėdžio datą ir laiką skelbiama savivaldybės interneto svetainėje ir renginių plane ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki posėdžio.

 

IV SKYRIUS

STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMO, SVARSTYMO IR TVIRTINIMO, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS, NUMATYTŲ PASIEKTI REZULTATŲ VERTINIMO, ATASKAITŲ DĖL STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMO IR SVARSTYMO, SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ ĮTRAUKIMO Į JO RENGIMĄ, SVARSTYMĄ IR ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRĄ, VIEŠINIMĄ TVARKA

 

27. SVP rengiamas kasmet siekiant suplanuoti savivaldybės asignavimus, skirtus URPP ir SPP nustatytoms pažangos priemonėms ir projektams įgyvendinti, taip pat asignavimus savivaldybės tęstinei veiklai vykdyti. SVP projektą rengia savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, kartu su kitais savivaldybės administracijos padaliniais, projekto rengimą koordinuoja SPG. Svarstymą savivaldybės tarybos posėdyje, viešinimą ir įgyvendinimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius.

28. SVP rengiamas atsižvelgiant į SPP, kitus planavimo dokumentus, asignavimų valdytojų, biudžetinių įstaigų strateginius ir metinius veiklos planus ir pagrindinius veiklos rodiklius, savivaldybės biudžeto maksimalių asignavimų prognozę metams.

29. SVP pateikiama ši informacija:

29.1. Savivaldybės misija ir veiklos prioritetai;

29.2. SPP nurodyti savivaldybės plėtros prioritetai, tikslai ir uždaviniai;

29.3. planuojami trejų metų asignavimai, skirti numatytoms pažangos priemonėms ir projektams įgyvendinti;

29.4. planuojami pasiekti rezultatai;

29.5. savivaldybės programos;

29.6. URPP pažangos priemonės ir projektai;

29.7. savivaldybės įgyvendinami projektai, kurie neįtraukti į URPP;

29.8. valstybės biudžeto dotacijos ir jų vertinimo ir stebėsenos rodikliai;

29.9. kita svarbi susijusi informacija.

30. SVP rengimo procesas susideda iš šių etapų:

30.1. Gyventojų informavimas apie SVP rengimo pradžią, skelbiant interneto svetainėje www.ignalina.lt.

30.2. Savivaldybės misijos ir veiklos prioritetų nustatymas.

30.3. SVP projektui pateiktos informacijos apibendrinimas ir svarstymas SPG.

30.4. SVP projekto svarstymas komitetuose ir tvirtinimas taryboje.

31. Savivaldybės biudžeto maksimalių asignavimų prognozę rengia savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už finansų valdymą savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme nustatytais terminais.

32. Už SVP parengimą ir įgyvendinimą atsakingas savivaldybės administracijos direktorius.

33. Savivaldybės administracijos padalinių vedėjai atsakingi už pasiūlymų pateikimą dėl SVP programų rengimo, priemonių įtraukimo ir priemonių tikslinimo, patvirtinto SVP priemonių įgyvendinimo.

34. Savivaldybės administracijos padaliniai, rengdami SVP programas:

34.1. turi naudoti savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintas formas;

34.2. savivaldybės administracijos padaliniai, atsižvelgę į kuruojamų biudžetinių įstaigų veiklos planus ir pagrindinius veiklos rodiklius, maksimalių asignavimų prognozę, rengia padalinių SVP programų projektus ir pateikia padaliniui, atsakingam už strateginį planavimą.

34.3. padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, gavęs iš savivaldybės administracijos padalinių SVP programų projektus, išanalizuoja jų parengtumą, pagrįstumą, atitiktį URPP, SPP, kitiems planavimo dokumentams bei savivaldybės biudžeto pajamų maksimalių asignavimų prognozei ir parengia SVP projektą.

35. Siekiant įtraukti kuo didesnę gyventojų dalį į SVP rengimo procesą, parengtas SVP projektas paskelbiamas savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt, sudarant galimybes savivaldybės gyventojams susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei pasiūlymus. Prireikus gali būti organizuojamas viešas aptarimas.

36. Pasibaigus viešųjų konsultacijų terminui, pagal gautas pastabas patikslintas SVP projektas teikiamas svarstyti SPG.

37. Siekiant į SVP rengimo procesus įtraukti kuo daugiau gyventojų, SPG posėdžiai yra atviri. Apie posėdžio datą ir laiką skelbiama savivaldybės interneto svetainėje ir renginių plane ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki posėdžio. 

38. SPG išnagrinėjus SVP projektą, jis teikiamas svarstyti savivaldybės tarybos komitetuose. SVP projektą apvarsčius savivaldybės tarybos komitetuose, jis teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai.

39. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP, jis skelbiamas viešai interneto svetainėje www.ignalina.lt. Prireikus gali būti organizuojamas viešas pristatymas gyventojams.

40. SVP projektas yra savivaldybės biudžeto projekto planavimo pagrindas. Parengtas SVP projektas turi atitikti savivaldybės finansines galimybes. Savivaldybės biudžeto projekte numatyti asignavimai (finansavimo šaltinis – savivaldybės savarankiškosioms funkcijoms finansuoti) turi atitikti SVP programoms įgyvendinti numatytus asignavimus.

41. SVP ir savivaldybės biudžetas gali būti svarstomi ir tvirtinami tame pačiame savivaldybės tarybos posėdyje.

42. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir savivaldybės biudžetą, pradedamas SVP įgyvendinimas.

43. Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, SVP pagrindu rengia MVP, kuriame detalizuoja SVP priskirtas vykdyti priemones. Savivaldybės MVP ir jo pakeitimus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

44. Savivaldybės biudžetinės įstaigos, savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir savivaldybės biudžetą, pasitvirtina metinius veiklos planus ir vykdo įgyvendinimo stebėseną, tvirtina metinių veiklos planų ataskaitas.

45. Pradėjus įgyvendinti SVP, prasideda nuolatinė SVP įgyvendinimo veiklos efektyvumo ir rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – nuolat stebėti SVP įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklos efektyvumą.

46. Atitinkamų metų SVP ataskaita rengiama kasmet, vadovaujantis SVP įgyvendinimo stebėsenos duomenimis ir strateginio planavimo sistemos dalyvių pateiktomis metinėmis ataskaitomis. Ataskaitoje pateikiama informacija apie pasiektus rezultatus, pažangą, kylančias problemas ir galimus iššūkius, tai yra daugiausia dėmesio skiriama pasiektiems rezultatams.

47. SVP ataskaitoje pateikiama informacija apie:

47.1. veiklos prioritetų įgyvendinimą, svarbiausių darbų atlikimą ir pasiektą pažangą;

47.2. tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, stebėsenos rodiklių reikšmių pasiekimą;

47.3. problemas ir priežastis, dėl kurių buvo nepasiekti tikslai ar neįgyvendinti uždaviniai, priemonės;

47.4. asignavimų panaudojimą programų tikslams pasiekti;

47.5. kita svarbi informacija.

48. Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizavęs gautą informaciją, parengia SVP ataskaitos projektą ir teikia jį svarstyti SPG.

49. Siekiant į SVP stebėsenos procesus įtraukti kuo daugiau gyventojų, SPG posėdžiai yra atviri. Apie posėdžio datą ir laiką skelbiama savivaldybės interneto svetainėje ir renginių plane ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki posėdžio. 

50. SPG išnagrinėjus SVP ataskaitos projektą, jis teikiamas svarstyti savivaldybės tarybos komitetuose. SVP ataskaitos projektą apvarsčius savivaldybės tarybos komitetuose, jis teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai.

51. Siekiant įtraukti kuo didesnę gyventojų dalį į SVP stebėsenos procesą, patvirtinta SVP ataskaita paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt, sudarant galimybes savivaldybės gyventojams susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą teikti pastabas bei pasiūlymus. Prireikus gali būti organizuojamas viešas aptarimas.

52. Iš gyventojų gauti pasiūlymai ir pastebėjimai yra apibendrinami bei į juos atsižvelgiama rengiant kitų metų SVP projektą.

53. Pasiūlymus dėl SVP koregavimo gali teikti gyventojai, savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos ir savivaldybės administracijos padalinių vadovai, kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

54. Pasiūlymai dėl SVP keitimo teikiami raštu ar elektroniniu būdu užpildant savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą formą. Padalinys, atsakingas už strateginį planavimą, išanalizuoja gautus pasiūlymus ir teikia juos svarstyti SPG.

55. Pritarus SPG, rengiamas savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl SVP keitimo. SVP keitimo dokumentų projektus rengia padalinys, atsakingas už strateginį planavimą. SVP gali būti keičiamas ne daugiau kaip 1 kartą per ketvirtį tik jei keičiasi SVP numatyti prioritetai, tikslai, uždaviniai, priemonės, vertinimo kriterijai arba atsiranda poreikis papildyti naujais. Esant rimtoms priežastims, SVP gali būti keičiamas ir dažniau.

56. Savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl SVP keitimo teikiamas svarstyti SPG, savivaldybės komitetams ir tvirtinti savivaldybės tarybai.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMO, SVARSTYMO IR TVIRTINIMO, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENOS, NUMATYTŲ PASIEKTI REZULTATŲ VERTINIMO, ATASKAITŲ RENGIMO IR SVARSTYMO, SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ ĮTRAUKIMO Į JO RENGIMĄ, SVARSTYMĄ IR ĮGYVENDINMO PRIEŽIŪRĄ, VIEŠINIMĄ TVARKA

 

57. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos yra ilgesnio laikotarpio (daugiau kaip 3 metų) planavimo dokumentai, skirti aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiami atsižvelgiant į valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus, kai šios veiklos nenumatytos SPP arba šių programų parengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose.

58. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos vadovaujantis šio aprašo 9, 11, 12 punktuose nustatyta tvarka.

59. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų rengimas inicijuojamas savivaldybės tarybos sprendimu.

60. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų rengimui inicijuojama atskira darbo grupė, taip pat gali būti pasitelkti išorės, gyventojų ekspertai.

61. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimo, stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir vertinimo procesai yra nustatomi savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų priežiūros sistemoje, kuri yra neatsiejama jos dalis.

62. Prireikus savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos skelbiamos interneto svetainėje www.ignalina.lt arba gali būti organizuojamas atskiras aptarimas su gyventojais.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

63. Aprašas, kiti savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai, taip pat ataskaitos dėl šių dokumentų įgyvendinimo yra vieši ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.

64. Tai, kas nereglamentuota apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

 

________________________