VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOS KRAŠTOVAIZDŽIO SPECIALIOJO PLANO TEKSTINĖS DALIES TIKSLINIMO
2018 m. spalio 26 d. Nr. T3-353
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 15 str. 1 d. 8 p., 18 str. 1 d. 1 p., 28 str. 3 d., 4 d., 5 d., 39 str. 1 d., 3 d., Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 str., 7 str., remdamasi Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014-01-02 įsakymu Nr. D1-8 patvirtintų Kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklių 77 p., 139.3.2., 143 p., 144 p., 297 p., 312 p., 325 p., Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999-09-29 patvirtintu nutarimu Nr. 1073 Pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir būdo nustatymo ir keitimo tvarkos bei sąlygų aprašu, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2009-09-30 sprendimu Nr. T3-323 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014-12-17 sprendimo Nr. T3-571 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės teritorijos kraštovaizdžio specialiojo plano patvirtinimo“ 2 p., Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2017-01-27 sprendimo Nr. T3-45 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės teritorijos kraštovaizdžio specialiojo plano tekstinės dalies tikslinimo“ 1.1 p., 1.2 p., išnagrinėjusi Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016-12-08 įsakymu Nr. A27(1)-3140 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės teritorijos kraštovaizdžio specialiuoju planu patikslinto bendrojo plano aiškinamojo rašto tikslinimo darbo grupės sudarymo“ sudarytos darbo grupės 2018-10-25 išvadą Nr. A38(1)-625, Vilniaus rajono savivaldybės n u s p r e n d ž i a:
1. Patikslinti Vilniaus rajono savivaldybės teritorijos kraštovaizdžio specialiojo plano, patvirtinto Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014-12-17 sprendimu Nr. T3-571, (toliau – KSP) tekstinę dalį – aiškinamąjį raštą, įgyvendinant Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo plano sprendinius:
1.1. papildyti KSP aiškinamojo rašto 6 sk. lentelę „Bendri reglamentai visoms kraštovaizdžio tvarkymo zonoms“ 18 punktu ir išdėstyti jį taip:
„Kai KSP teritorija grafinėje dalyje nepažymėta kaip urbanizuota ar urbanizuojama teritorija, savivaldybės administracijos direktorius gali organizuoti detaliųjų planų keitimą ir koregavimą, siekiant padalyti žemės sklypą pagal KSP-e numatytą sklypų dydį, nekeičiant kitų privalomųjų teritorijos naudojimo reglamentų (žemės naudojimo paskirtis, žemės naudojimo būdai, leistinas pastatų aukštis, užstatymo tankis, užstatymo intensyvumas, užstatymo tipas, galimi žemės sklypų dydžiai, priklausomųjų želdynų ir želdinių teritorijų dalys procentais). Šie privalomi nekeičiami teritorijos naudojimo reglamentai, nustatyti galiojančiame detaliajame plane, įrašomi į Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl detaliojo plano keitimo ar koregavimo inicijavimo“;
1.2. patikslinti ir pakeisti KSP aiškinamojo rašto 6 sk. 6.1. lentelės „U“ tvarkymo zonos reglamentų aprašymo 5 pastraipą ir išdėstyti ją taip:
„Kitos paskirties žemės – vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijose nustatomas sodybinio užstatymo tipas. Kiti užstatymo tipai vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijose turi būti suplanuoti vietovės lygmens bendrajame plane pagal planuojamojoje teritorijoje bendrus apibūdinančius požymius (geologines, hidrogeologines sąlygas, higieninę ir ekologinę situaciją, aplinkinį užstatymą ir kt.), kai prisijungiama prie esamų komunalinių tinklų (vandens ir nuotekų) ir suplanuojama kita inžinerinė infrastruktūra (lietaus)“.
1.3. patikslinti KSP aiškinamojo rašto 6 sk. 6.1. lentelės „U1“ tvarkymo zonos reglamentus ir vietoj žemės sklypų naudojimo būdo „Gyvenamosios teritorijos“ įrašyti „Vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijos, išskyrus išimtį, kai į daugiabučių gyvenamųjų pastatų ir bendrabučių teritorijos naudojimo būdą leidžiama keisti Vilniaus rajono savivaldybės tarybai pritarus įvairių socialinių grupių gyvenamiesiems pastatams (bendrabučiai, vaikų namai, prieglaudos, globos namai, šeimos namai, vienuolynai) su pagalbinio ūkio paskirties pastatais statyti, jeigu projektas atitinka savarankiškųjų ir valstybinių funkcijų, humanitarinės pagalbos, socialinės integracijos paslaugų tikslus ar socialinės rizikos asmenų grupių poreikius“.
1.4. papildyti KSP aiškinamojo rašto 6 sk. lentelę „Bendri reglamentai visoms kraštovaizdžio tvarkymo zonoms“ 19 punktu ir išdėstyti jį taip:
„Kai KSP-e teritorija nepažymėta kaip urbanizuota ar urbanizuojama teritorija, savivaldybės administracijos direktorius gali organizuoti detaliųjų planų keitimą ir koregavimą, siekiant pakeisti detaliuoju planu nustatytą žemės sklypo naudojimo būdą pagal KSP 5.7.1.1 lentelėje „Gyvenviečių vystymo galimybių tipai ir jų reglamentai pagal BP“ numatytus galimus žemės naudojimo būdus, nekeičiant kitų privalomųjų teritorijos naudojimo reglamentų (žemės naudojimo paskirtis, žemės naudojimo būdai, leistinas pastatų aukštis, užstatymo tankis, užstatymo intensyvumas, užstatymo tipas, galimi žemės sklypų dydžiai, priklausomųjų želdynų ir želdinių teritorijų dalys procentais). Šie privalomi nekeičiami teritorijos naudojimo reglamentai, nustatyti galiojančiame detaliajame plane, įrašomi į Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl detaliojo plano keitimo ar koregavimo inicijavimo“.
1.5. patikslinti ir pakeisti KSP aiškinamojo rašto 6 sk. lentelės „Bendri reglamentai visoms kraštovaizdžio tvarkymo zonoms“ 10 punktą ir išdėstyti jį taip:
„Detalizuojant specialiajame plane numatytas urbanizuotas teritorijas, patenkančias į gamtinio karkaso zoną, nuo paviršinio vandens telkinių pusės, nuo kultūros paveldo objektų pusės arba siekiant suformuoti žaliąsias jungtis tarp atskirų miško plotų ar želdinių grupių, būtina suplanuoti iki 15 proc. ploto (bet ne mažiau nei užima paviršinio vandens apsaugos juosta) atskirųjų želdynų teritoriją, skaičiuojant nuo gyvenamiesiems pastatams skirtų teritorijų bendro ploto. Sklypuose, didesniuose kaip 1,0000 ha, nesančiuose gamtinio karkaso zonoje, kuriuose planuojamos kitos paskirties žemės – vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijos, numatyti ≥ 15 proc. ploto bendrojo naudojimo (miestų, miestelių ir kaimų ar savivaldybių bendrojo naudojimo) teritoriją, nustatant jai rekreacinių objektų lankymo servitutą. Sklypuose, didesniuose kaip 1,0000 ha, esančiuose gamtinio karkaso zonoje, kuriuose planuojamos kitos paskirties žemės – vienbučių ir dvibučių gyvenamųjų pastatų teritorijos, numatyti ≥ 15 proc. ploto atskirųjų želdynų teritoriją, nustatant jai rekreacinių objektų lankymo servitutą. Visais atvejais bendrojo naudojimo (miestų, miestelių ir kaimų ar savivaldybių bendrojo naudojimo) bei atskirųjų želdynų teritorijų plotas skaičiuojamas nuo KSP nurodytų užstatomų urbanizuotų ir urbanizuojamų teritorijų, išskyrus neužstatomas teritorijas, bendro ploto“.
2. Pavesti Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriui šį sprendimą paskelbti Teisės aktų registre, Savivaldybės tinklalapyje, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje bei šį sprendimą ir atitinkamai patikslintą KSP aiškinamąjį raštą registruoti Teritorijų planavimo dokumentų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
5. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 26 str. 1 d. ir 29 str. 1 d., šis sprendimas gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, LT-01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, LT-01102 Vilnius) per vieną mėnesį nuo jo gavimo dienos.