ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
Dėl ŠiLalės rajono savivaldybės bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo
2021 m. sausio 29 d. Nr. T1-19
Šilalė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1, 6 ir 8 dalimis, Šilalės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Šilalės rajono savivaldybės bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
2. Paskelbti informaciją apie priimtą sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, 92236 Klaipėda) arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos.
PATVIRTINTA
Šilalės rajono savivaldybės tarybos
2021 m. sausio 29 d. sprendimu
Nr. T1-19
ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šilalės rajono savivaldybės bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės kontrolės vykdymo procedūras socialines paslaugas teikiančiose įstaigose ir organizacijose (toliau – paslaugų teikėjai), kurių veiklos reguliavimas yra priskirtas Šilalės rajono savivaldybei.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės, kitais teisės aktais.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Paslaugų teikėjai – savivaldybės biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, bendruomenės, privatūs ir kiti teikėjai, kurie teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę teikti socialines paslaugas ir kurioms yra skiriamas finansavimas iš Šilalės rajono savivaldybės biudžeto tiesioginio finansavimo būdu ar sutartiniu pagrindu;
II SKYRIUS
BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR ETIKOS PRINCIPAI
5. Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo tikslas – išsiaiškinti paslaugų gavėjų poreikių patenkinimą, nuomonę apie teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybę iš kliento bei darbuotojo pusės bei identifikuoti kylančias su paslaugų teikimu susijusias problemas.
6. Socialinių paslaugų kokybės vertinimo uždaviniai:
7. Specialistas, atlikdamas anketinę apklausą, privalo laikytis šių pagrindinių etikos principų:
7.1. saugios aplinkos sukūrimas – specialistas turi kurti pasitikėjimu grįstą santykį su asmeniu ir sukurti saugią, skatinančią aplinką asmeniui, kurioje asmuo jaustųsi įgalintas išsakyti savo nuoširdžią nuomonę, nebijotų kalbėti apie kylančius sunkumus; taip pat, specialistas privalo vengti bet kokio spaudimo, bauginimo, grasinimų, naudojimosi savo tarnybine padėtimi ir (ar) bet kokio netinkamo poveikio asmeniui ir jo nuomonei ir (ar) galimybei ją išsakyti;
7.2. konfidencialumo principas – specialistas privalo užtikrinti vertinimo metu surinktos informacijos konfidencialumą, naudoti ją tik darbo ir pagalbos asmeniui užtikrinimo tikslams;
7.3. geranoriškumo ir nusiteikimo nekenkti vertinamam asmeniui principas – specialistas turi būti korektiškas, vengti, kad jo atliekamas vertinimas sukeltų asmeniui emocinį diskomfortą, pablogintų jo situaciją;
7.5. nediskriminavimo principas – specialistas privalo vienodai gerbti ir vienodai elgtis su visais asmenimis, nepriklausomai nuo jų lyties, rasės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, sveikatos būklės, religijos, etninės priklausomybės ar kitų aplinkybių;
7.6. geriausių asmens interesų užtikrinimo principas – visa informacija turi būti vertinama asmens geriausių interesų užtikrinimo aspektu;
7.7. objektyvumo principas – specialistas privalo atskirti faktus nuo nuomonių, išankstinių nusistatymų ar pažiūrų;
III SKYRIUS
BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
8. Paslaugų teikėjų planinį ir neplaninį veiklos vertinimą organizuoja ir atlieka Savivaldybės administracijos Turto ir socialinės paramos skyriaus (toliau – Skyrius) darbuotojai paskirti Savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įsakymu.
9. Skyrius rengia metinį Paslaugų teikėjų planinių vertinimų grafiką ir planą, kurį tvirtina Administracijos direktorius ne vėliau kaip iki kiekvienų metų kovo 1 d., ir jį skelbia Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje.
10. Skyrius, prieš pradėdamas planinį Paslaugų teikėjo vertinimą, informuoja Paslaugų teikėją raštu arba elektroniniu būdu apie numatomą vykdyti vertinimą ir nurodo vertinimo pagrindą, sritį, pateikia preliminarių dokumentų, kurių kopijas paslaugų subjektas turi pateikti Skyriui, sąrašą.
11. Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinime naudojamas anketinės apklausos metodas.
11.1. Anketinė apklausa atliekama apklausiant telefonu ar betarpiškai bendraujant su socialinių paslaugų gavėju, jo šeimos nariais (artimaisiais) ar kitais suinteresuotais asmenimis (1 ir 2 priedai). Anketos gali būti skelbiamos Šilalės rajono savivaldybės arba paslaugų teikėjų internetinėse svetainėse.
12. Respondentų apimtis apklausoje – ne mažiau kaip 20 procentų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų gavėjų ir Darbuotojų iš vienos įstaigos ar organizacijos. Apklausiamų artimųjų skaičius – pagal galimybes. Respondentai atrenkami atsitiktine tvarka.
14. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:
14.1. gavus valstybės ar Savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;
14.2. gavus fizinio ar juridinio asmens pranešimą apie Paslaugų teikėjo galbūt neteisėtą veiklą ar netinkamai vykdomas funkcijas;
14.3. kilus pagrįstų įtarimų dėl Paslaugų teikėjo veiklos teisėtumo ir (ar) Savivaldybės ir (ar) valstybės lėšų netikslingo naudojimo;
15. Neplaninis vertinimas atliekamas iš anksto su Paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku.
16. Skyrius atlikdamas planinį ir neplaninį vertinimą turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, Savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir kitus Paslaugos gavėjus bei privačius asmenis dėl informacijos apie Paslaugų teikėjo veiklą gavimo.
17. Paslaugų teikėjų veiklos kokybės vertinimas apima:
17.1. Paslaugų teikėjų konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;
17.4. vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimų – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. Informaciją apie bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolę kaupia ir apibendrina Skyrius.
19. Už šio Aprašo įgyvendinimą atsakingas Skyrius bei bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą teikiančios įstaigos ir organizacijos.
Šilalės rajono savivaldybės bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo
1 priedas
ANKETA SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJUI
2. Kokios socialinės paslaugos Jums teikiamos (pažymėkite ir pabraukite tinkamą variantą):
□ Bendrosios socialinės paslaugos: informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, maitinimo organizavimas, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne, transporto organizavimas, sociokultūrinės paslaugos, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas;
□ Socialinė priežiūra: pagalba į namus, socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas, apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose.
3. Kiek laiko Jums teikiamos socialinės paslaugos:
□ trumpiau kaip metus;
□ nuo 1 iki 3 metų;
□ nuo 3 iki 5 metų;
□ ilgiau kaip 5 metus.
4. Apie socialines paslaugas Jūs sužinojote iš:
□ spaudos, televizijos;
□ pažįstamų / artimųjų;
□ socialinių darbuotojų;
□ medikų;
□ kitų ________________.
5. Įvertinkite balais nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:
Prašymo pateikimo galimybės |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Informacijos apie socialines paslaugas prieinamumas, aiškumas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Jūsų savijauta / gyvenimo kokybė iki socialinių paslaugų skyrimo |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Jūsų savijauta / gyvenimo kokybė po socialinių paslaugų suteikimo |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Teikiamų socialinių paslaugų kokybė |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sąlygos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Skundo ar siūlymų pateikimo galimybės |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6. Ar pritariate žemiau nurodytiems teiginiams:
Man skiriama pakankamai laiko paslaugai suteikti |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Teikiant paslaugas atsižvelgiama į mano prašymus / siūlymus |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Teikiamos socialinės paslaugos pateisino mano lūkesčius |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Pasitikiu paslaugas teikiančiu darbuotoju |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Darbuotojas laiku atvyksta į darbą |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Darbuotojas išdirba visą grafike nustatytą darbo laiką |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Teikiantis paslaugas darbuotojas, mandagus, atidus man |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Problemos sprendžiamos operatyviai ir sėkmingai |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Man teikiama pakankama informacija apie paslaugą |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Dėkojame už atsakymus!
_____________________________
Šilalės rajono savivaldybės bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo
2 priedas
ANKETA SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJO ARTIMIESIEMS
2. Kokios socialinės paslaugos teikiamos Jūsų artimiesiems (pažymėkite ir pabraukite tinkamą variantą);
□ Bendrosios socialinės paslaugos: informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, maitinimo organizavimas, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne, transporto organizavimas, sociokultūrinės paslaugos, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas, pagalbos pinigai;
□ Socialinė priežiūra: pagalba į namus, socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas, apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose.
3. Kiek laiko teikiamos socialinės paslaugos Jūsų artimajam:
□ trumpiau kaip metus;
□ nuo 1 iki 3 metų
□ nuo 3 iki 5 metų
□ ilgiau kaip 5 metus.
4. Apie socialines paslaugas Jūs sužinojote iš:
□ spaudos, televizijos;
□ pažįstamų / artimųjų;
□ socialinių darbuotojų;
□ medikų;
□ kitų ________________.
5. Įvertinkite balais nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:
Prašymo pateikimo galimybės |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Informacijos apie socialines paslaugas prieinamumas, aiškumas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Jūsų artimojo savijauta / gyvenimo kokybė iki socialinių paslaugų skyrimo |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Jūsų artimojo savijauta / gyvenimo kokybė po socialinių paslaugų suteikimo |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Teikiamų socialinių paslaugų kokybė |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sąlygos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Skundo ar siūlymų pateikimo galimybės |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6. Ar pritariate žemiau nurodytiems teiginiams:
Jūsų artimajam skiriama pakankamai laiko paslaugai suteikti |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Teikiant paslaugas atsižvelgiama į paslaugos gavėjo prašymus |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Teikiamos socialinės paslaugos pateisino mano lūkesčius |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Pasitikiu paslaugas teikiančiu darbuotoju |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Darbuotojas laiku atvyksta į darbą |
|
|
|
Darbuotojas išdirba visą grafike nustatytą darbo laiką |
|
|
|
Teikiantis paslaugas darbuotojas, mandagus, atidus man |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Jūsų artimojo problemos sprendžiamos sėkmingai, operatyviai |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Man teikiama pakankama informacija apie paslaugą |
□ taip |
□ ne |
□ nežinau |
Dėkojame už atsakymus!
____________________________________
Šilalės rajono savivaldybės bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo
3 priedas
ANKETA SOCIALINIAM DARBUOTOJUI
1. Prašome įvertinti balu nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:
Darbo sąlygos (švara, saugumas, komfortas ir kt.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Darbui reikalingos priemonės (darbų saugos priemonės, kanceliarinės ir ryšio priemonės, kompiuterinė įranga ir kt.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Darbo organizavimas (darbo grafikas, vadavimas ir kt.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Profesinė rizika (įvertinkite balu kaip vertinate riziką savo darbe) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Patiriamas stresas darbe |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Saugumo užtikrinimas (skiepai, apsaugos, dezinfekcinės priemonės ir kt.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Jūsų darbo krūvis |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Darbo tikslų ir rezultatų aiškumas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Bendradarbiavimas su kitomis įstaigomis |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Kaip vertinate savo pasitenkinimą darbu |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Įvertinkite savo motyvaciją darbui |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Darbo užmokestis |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Profesinės etikos laikymasis |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Dalyvavimas nustatant kvalifikacijos poreikį |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Teikiamų socialinių paslaugų viešinimo priemonės |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2. Kaip manote, kaip pasikeitė daugumos Jūsų klientų gyvenimo kokybė pradėjus teikti socialines paslaugas:
□ klientai tapo savarankiškesni, laimingesni;
□ klientų gyvenimo kokybė nepasikeitė;
□ neturiu nuomonės.
3. Su kokiomis socialinėmis grupėmis dirbate:
□ senyvo amžiaus asmenys;
□ neįgalūs asmenys;
□ asmenys, patiriantys socialinę riziką;
□ kita ___________________________.
4. Kokie pagrindiniai sunkumai darbe: ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
6. Į kliento individualius poreikius atsižvelgiama:
□ dažniausiai; □ pagal aplinkybes; □ retai; □ neturiu nuomonės.
7. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų sistemą: _______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Dėkojame už atsakymus!
___________________________
Šilalės rajono savivaldybės bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo
4 priedas
ANKETA SOCIALINIO DARBUOTOJO PADĖJĖJUI
1. Prašome įvertinti balu nuo 1 iki 5, kur 1 – žemiausias, 5 – aukščiausias balas:
Suteikiamos darbui reikalingos saugos priemonės |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Važiavimo išlaidų kompensavimo tvarka |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Darbo organizavimas (darbo grafikas, vadavimas ir kt.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Profesinė rizika (įvertinkite balu kaip vertinate riziką savo darbe) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Patiriamas stresas darbe |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Saugumo užtikrinimas (profilaktinis sveikatos patikrinimas ir kt.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Jūsų darbo krūvis |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Kaip vertinate savo pasitenkinimą darbu |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Įvertinkite savo motyvaciją darbui |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Darbo užmokestis |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Profesinės etikos laikymasis |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2. Kaip manote, kaip pasikeitė daugumos Jūsų klientų gyvenimo kokybė pradėjus teikti socialines paslaugas:
□ klientai tapo savarankiškesni, laimingesni;
□ klientų gyvenimo kokybė nepasikeitė;
□ neturiu nuomonės.
3. Su kokiomis socialinėmis grupėmis dirbate:
□ senyvo amžiaus asmenys;
□ neįgalūs asmenys;
□ asmenys, patiriantys socialinę riziką;
□ kita ___________________________.
4. Kokie pagrindiniai sunkumai darbe: ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
6. Į kliento individualius poreikius atsižvelgiama:
□ dažniausiai; □ pagal aplinkybes; □ retai; □ neturiu nuomonės.
7. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų sistemą: _______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Dėkojame už atsakymus!
_____________________________