ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL TRŪKSTAMŲ GYDYTOJŲ, REZIDEDNTŲ PRITRAUKIMO DIRBTI ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE PARAMOS (FINANSAVIMO) TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. kovo 12 d. Nr. T-98
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 18 dalimi, 65 straipsnio 3 dalimi, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Trūkstamų gydytojų, rezidentų pritraukimo dirbti Šiaulių rajono savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigose paramos (finansavimo) teikimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. T-381 „Dėl Paramos (finansavimo) teikimo atvykstantiems dirbti į Šiaulių rajono savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigas gydytojams, rezidentams bei medicinos krypties specialybių studentams tvarkos aprašo patvirtinimo“.
Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2024 m. kovo 12 d. sprendimu Nr. T-98
DĖL TRŪKSTAMŲ GYDYTOJŲ, REZIDENTŲ PRITRAUKIMO DIRBTI ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE PARAMOS (FINANSAVIMO) TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Trūkstamų gydytojų, rezidentų pritraukimo dirbti Šiaulių rajono savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigos paramos (finansavimo) teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato skatinimo priemones pritraukti dirbti trūkstamų specialybių gydytojus, rezidentus Šiaulių rajono savivaldybėje esančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose (toliau – Įstaiga), kurios yra sudariusios paslaugų teikimo sutartis su Teritorine ligonių kasa.
2. Aprašo tikslas – nustatyti skatinimo priemonių teikimo bei rezidentų studijų apmokėjimo tvarką Šiaulių rajono savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigose trūkstamų specialybių gydytojams, siekiant užtikrinti kokybiškų ir prieinamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą Šiaulių rajono gyventojams.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Trūkstamas gydytojas, rezidentas– gydytojas, rezidentas laikomas trūkstamu, jei apie specialisto reikalingumą Įstaiga Šiaulių rajono savivaldybės administracijai yra pateikusi poreikį ir apie specialisto reikalingumą Įstaigai paskelbus Įstaigos, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos interneto svetainėje, spaudoje ar Užimtumo tarnyboje praeina daugiau nei 2 mėnesiai ir neatsiranda kandidatų ir jei gydytojas, rezidentas dirba ne ilgiau kaip 3 mėn., įskaitant bandomąjį laikotarpį, iki Įstaigos prašymo pateikimo Šiaulių rajono savivaldybės merui.
II SKYRIUS
SKATINIMO PRIEMONĖS IR JŲ TAIKYMO TVARKA ATVYKSTANTIEMS GYDYTOJAMS IR REZIDENTAMS
5. Apraše numatytos šios pritraukimo priemonės:
5.1. 30 000 eurų vienkartinė išmoka gydytojui jo poreikiams tenkinti, jei gydytojas Įstaigoje iškart įsipareigoja dirbti ne trumpiau kaip 3 metus ir ne mažesniu kaip 1,0 etato darbo krūviu nuo pagal Aprašo 18 punktą sudarytos sutarties įsigaliojimo dienos (nėštumo ir gimdymo atostogų bei atostogų vaikui prižiūrėti laikotarpis neįskaičiuojamas);
5.2. Ne daugiau kaip 12 000 eurų rezidento kasmetinė stipendija, skirta rezidentūros studijoms Lietuvos Respublikos universitetuose apmokėti pagal rezidentūros išlaidų sąmatą. Pritraukimo priemone pasinaudojęs rezidentas įsipareigoja Įstaigoje dirbti pagal savo specializaciją laikotarpį, proporcingą Savivaldybės biudžeto finansuotam rezidentūros studijų laikotarpiui, nuo pirmos darbo dienos Įstaigoje kaip gydytojas specialistas, bet ne trumpiau kaip 1 metus;
5.3. Jei gydytojas įsikuria Šiaulių rajone (įsigyja nekilnojamąjį turtą ir deklaruoja gyvenamąją vietą), pateikia tai įrodančius dokumentus ir įsipareigoja Įstaigoje dirbti penkerius metus (nėštumo ir gimdymo atostogų bei atostogų vaikui prižiūrėti laikotarpis neįskaičiuojamas) ne mažesniu kaip 1,0 etato darbo krūviu, gali būti išmokama iki 50 000 Eur išmoka. Jei gydytojas pasinaudoja šia skatinimo priemone, jis nepretenduoja į Aprašo 5.1 papunktyje nurodytą skatinimo priemonę.
6. Į finansinę paramą neturi teisės pretenduoti gydytojas, jeigu jis dirbo šioje ar kitoje Šiaulių rajono savivaldybės teritorijoje esančioje sveikatos priežiūros paslaugas teikiančioje įstaigoje ir po darbo sutarties pasibaigimo dienos iki naujos darbo sutarties su įstaiga sudarymo dienos, praėjo mažiau kaip 3 metai;
III SKYRIUS
DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TEIKIMO TVARKA
8. Prašymą (priedas) dėl 5 punkte nurodytų skatinimo priemonių finansavimo Įstaigos vadovas teikia Šiaulių rajono savivaldybės merui (toliau – Savivaldybės meras). Prie prašymo pridedami pasirinktos skatinimo priemonės skyrimo reikalingumą pagrindžiantys dokumentai.
9. Prašymas gali būti pateiktas elektroniniu paštu prim@siauliuraj.lt arba dokumentų valdymo sistema „@vilys“.
10. Įstaigos prašymą nagrinėja Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta Trūkstamų gydytojų, rezidentų pritraukimo dirbti Šiaulių rajono savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigose paramos (finansavimo) teikimo komisija (toliau – Komisija).
11. Komisija savo darbe vadovaujasi Savivaldybės mero potvarkiu patvirtintais Komisijos nuostatais ir Aprašu.
12. Komisija apsvarsto Įstaigos prašymą ir teikia Savivaldybės merui motyvuotą siūlymą dėl skatinimo priemonių taikymo Įstaigos siūlomiems kandidatams:
14. Savivaldybės meras paveda Šiaulių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) direktoriui teisės aktų nustatyta tvarka pasirašyti sutartį dėl skatinimo priemonės gydytojui, rezidentui skyrimo. Su Įstaiga pasirašoma Biudžeto lėšų naudojimo sutartis dėl skatinimo priemonės teikimo gydytojui, rezidentui.
15. Savivaldybės administracijos savivaldybės gydytojas (toliau – Savivaldybės gydytojas) rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo ir Biudžeto lėšų naudojimo sutarties projektą dėl finansavimo teikimo taikant skatinimo priemonę gydytojui, rezidentui.
16. Įstaiga apie priimtą sprendimą dėl finansavimo teikimo taikant skatinimo priemonę gydytojui, rezidentui informuojama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
17. Savivaldybės administracija su Įstaiga pasirašo sutartį dėl finansavimo teikimo taikant skatinimo priemonę gydytojui, rezidentui.
18. Per mėnesį nuo sutarties tarp Savivaldybės administracijos ir Įstaigos įsigaliojimo dienos Įstaiga su trūkstamu gydytoju, rezidentu sudaro sutartį, kurioje turi būti numatyti Įstaigos ir gydytojo, rezidento įsipareigojimai, teisės ir atsakomybė, sutarties nutraukimo tvarka ir kt.
19. Jei per nustatytą terminą be pateisinamų priežasčių sutartis su gydytoju, rezidentu nepasirašoma, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl skatinimo priemonės skyrimo pripažįstamas netekusiu galios.
20. Pasirašytos finansavimo sutarties su gydytoju ar rezidentu kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, per 10 darbo dienų nuo jos pasirašymo dienos privalo būti pateikta Savivaldybės gydytojui ir saugoma kaip neatsiejama Savivaldybės administracijos ir įstaigos sutarties dalis.
21. Savivaldybės administracijos direktorius, gavęs Aprašo 18 punkte nurodytos sutarties kopiją, paveda Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui sutartyje nustatyta tvarka ir terminais į sutartyje nurodytą Įstaigos banko sąskaitą pervesti išmoką / kompensaciją.
22. Už Biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytų įsipareigojimų vykdymą atsakinga Įstaiga, pasiūliusi gydytojo kandidatūrą ir su juo sudariusi sutartį. Gydytojui, rezidentui pažeidus finansavimo sutarties su Įstaiga sąlygas, Įstaiga ne ginčo tvarka privalo grąžinti Biudžeto lėšų naudojimo sutartyje, pasirašytoje su Savivaldybės administracija, numatytas (skirtas) lėšas į savivaldybės biudžetą.
IV SKYRIUS
APRAŠO ĮGYVENDINIMAS IR FINANSAVIMAS
24. Įstaiga apie trūkstamos specialybės gydytojus, rezidentus privalo iki einamųjų metų spalio 15 d. Savivaldybės merui parengti sveikatos priežiūros paslaugų ir jas teikiančių specialistų poreikio prognozes.
V SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ
26. Įstaigos vadovas turi užtikrinti, kad pritraukimo priemone pasinaudojęs trūkstamas specialistas privalomuoju sveikatos draudimu apdraustiems asmenims teiktų tik nemokamas sveikatos priežiūros paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Įstaigos vadovas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu informuoti Savivaldybės administraciją, jeigu gydytojas, rezidentas nutraukia darbo santykius su Įstaiga, nepraėjus sutartyje numatytam terminui;
28. Skatinimo priemonei gautą sumą Įstaiga privalo grąžinti, jeigu gydytojas, rezidentas nutraukia darbo santykius su Įstaiga, nepraėjus sutartyje nustatytam terminui;
29. Įstaiga už gautas lėšas atsiskaito Savivaldybės administracijos ir Įstaigos sutartyje nustatyta tvarka ir terminais.
30. Ne pagal paskirtį panaudotos lėšos iš kaltų asmenų gali būti išieškomos teisine tvarka ir finansavimas nutraukiamas.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
32. Teikiant ir vertinant prašymą, tvarkomi šie asmens duomenys: trūkstamo gydytojo, rezidento darbo sutarties duomenys, mokymosi įstaiga, studijų (kursų) programa, kvalifikacija, gyvenamosios vietos adresas, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, elektroninis parašas.
33. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.
34. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą. Asmens duomenys trečiosioms šalims gali būti teikiami tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka bei laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų.
35. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.