ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

 

DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. KOVO 26 D. SPRENDIMO NR. 1-TS-88 „DĖL ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. gruodžio 29 d. Nr. 1-TS-346

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 4, 7, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 24, 26, 27, 29, 32, 32-1, 33, 35-1, 53 straipsnių, devintojo skirsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 15-1 straipsniu įstatymo 21 straipsnio 2 dalimi ir siekdama patikslinti Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento nuostatas,  Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. 1-TS-88 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 26 punktą ir jį išdėstyti taip:

26. Tarybos posėdžiai yra atviri. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti kviestiems asmenims. Jeigu tarybos posėdyje svarstomas klausimas susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama užduoti klausimus pranešėjams ir kalbėti šio reglamento 36 ir 38 punktuose nustatyta tvarka. Tarybos posėdžiai tiesiogiai transliuojami savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt realiu laiku vykstant tarybos posėdžiui.

1.2. Pakeisti 57 punktą ir jį išdėstyti taip:

57. Tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su tarybos sprendimų projektais merui pateikia komitetai, komisijos, atskiri tarybos nariai, tarybos narių frakcijos ir grupės, savivaldybės kontrolierius, administracijos direktorius. Su sprendimų projektais pateikiamas aiškinamasis raštas, kuriame nurodomi sprendimo projekto tikslai, uždaviniai, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai, lėšų poreikis ir šaltiniai, kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai. Tarybos posėdyje svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių reglamento V skyriaus nustatyta tvarka yra pateikti pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai. Sprendimų projektų svarstymas komitete nėra privalomas reglamento 68 ir 70 punktuose numatytais atvejais.“

1.3. Pakeisti 106 punktą ir jį išdėstyti taip:

106. Mero, komitetų, komisijų parengtas Savivaldybės veiklos ataskaitos, kurios sudedamoji dalis yra mero veiklos ataskaita, projektas svarstomas Savivaldybės tarybos posėdyje.“

1.4. Pakeisti 107 punktą ir jį išdėstyti taip:

107. Savivaldybės veiklos ataskaita apsvarstyta Savivaldybės tarybos posėdyje, patvirtinama Tarybos sprendimu.“

1.5. Pakeisti 108 punktą ir jį išdėstyti taip:

108. Savivaldybės veiklos ataskaita pateikiama viešo susitikimo su Savivaldybės bendruomene metu, kad su ataskaita galėtų susipažinti kuo daugiau Savivaldybės bendruomenės narių. Savivaldybės veiklos ataskaitą Savivaldybės tarybos vardu pateikia meras.“

1.6. Pakeisti 110 punktą ir jį išdėstyti taip:

110. Meras kiekvienais metais iki gegužės 1 d. atsiskaito Savivaldybės tarybai už savo veiklą pateikdamas veiklos ataskaitą, kuri yra sudedamoji Savivaldybės veiklos ataskaitos dalis. Paskutiniais kadencijos metais Savivaldybės veiklos ataskaita pateikiama ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki kadencijos pabaigos.

Jeigu įvedama nepaprastoji padėtis, paskelbiama ekstremalioji situacija ar karantinas, ataskaita gali būti pateikiama vėlesniais terminais, bet ne vėliau kaip iki liepos 1 d.

1.7. Pakeisti 115 punktą ir jį išdėstyti taip:

115. Savivaldybės veiklos ataskaita turi būti paskelbta laikantis Vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Savivaldybės administracijos direktoriaus ataskaita skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje ir jos sutrumpintas tekstas gali būti paskelbtas vietiniame informaciniame leidinyje. Ataskaita apie Savivaldybės institucijų veiklą gali būti išleista atskiru leidiniu.“

1.8. Pakeisti 125.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

125.4. jungtis į savivaldybės tarybos narių frakcijas ir savivaldybės tarybos narių grupes reglamento 144 ir 149 punktuose nustatyta tvarka;“

1.9. Pakeisti 129 punktą ir jį išdėstyti taip:

129. Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų, laikinųjų komisijų, darbo grupių posėdžių laiku, taip pat, kai mero potvarkiu tarybos narys siunčiamas atstovauti Savivaldybei, tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jam darbo vietą.“

1.10. Pakeisti 137.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

137.1. tarybos nario telefoninių pokalbių;“

1.11. Pakeisti 157 punktą ir jį išdėstyti taip:

157. Taryba privalo sudaryti Kontrolės komitetą. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų tarybos narių frakcijų ir tarybos narių grupių, jeigu jas sudaro ne mažiau kaip 3 (trys) tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos narių frakcijų ar savivaldybės tarybos narių grupių ar jų skaičiaus pasikeitimo.“

1.12. Pakeisti 158 punktą ir jį išdėstyti taip:

158. Kontrolės komiteto pirmininką iš komiteto narių deleguoja tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija  per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Kontrolės komiteto pirmininko  arba deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką skiria savivaldybės taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria taryba.“

1.13. Pakeisti 1641 punktą ir jį išdėstyti taip:

1641. Siekiant užtikrinti, kad Savivaldybės tarybos komitetų pirmininkais būtų skiriami tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės tarybos narys, pretenduojantis tapti savivaldybės tarybos sudaromo komiteto pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną paskelbiama viešai savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt ir ten skelbiama tol, kol savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 151 nustatytų reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Kontrolės komiteto pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Kontrolės komiteto pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito savivaldybės tarybos nario ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.“

1.14. Papildyti 165.7 papunkčiu:

165.7. turi teisę gauti komiteto įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.“

1.15. Pakeisti 171 punktą ir jį išdėstyti taip:

171. Komiteto posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip 1/2 visų komiteto narių. Nesant kvorumo, Komiteto posėdis vykti negali. Komitetų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti suinteresuoti asmenys. Kai komiteto posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, komitetas gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje. Apie komitetų posėdžius yra skelbiama Reglamento 691 ir 70 punktuose nustatyta tvarka. Apie savo pageidavimą dalyvauti posėdyje norintis dalyvauti posėdyje asmuo turi pranešti komiteto pirmininkui. Taip pat komiteto pirmininkas savo iniciatyva ir savo pasirinktu būdu gali kviesti minėtus asmenis į posėdį.“

1.16. Pakeisti 184 punktą ir jį išdėstyti taip:

184. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro nuolatines Antikorupcijos bei Etikos komisijas. Šios komisijos sudaromos laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sudėtis, išlaikant proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininką iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – deleguoja savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojus mero siūlymu iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – skiria savivaldybės taryba. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų arba deleguoja savivaldybės tarybos narius, neatitinkančius Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus savivaldybės taryba mero siūlymu skiria iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių.“

1.17. Pakeisti 1841 punktą ir jį išdėstyti taip:

1841. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, savivaldybės tarybos narys. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimuo jeigu Etikos komisijos pirmininkas ar Antikorupcijos komisijos pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.

Siekiant užtikrinti, kad Savivaldybės tarybos komisijų pirmininkais būtų skiriami tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės tarybos narys, pretenduojantis tapti savivaldybės tarybos sudaromos komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną paskelbiama viešai savivaldybės interneto svetainėje www.anyksciai.lt ir ten skelbiama tol, kol savivaldybės tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

1.18. Pakeisti 185.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

185.1. prižiūri kaip tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį reikalavimų;“

1.19. Pakeisti 185.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

185.3. tiria ir priima sprendimus dėl tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;“

1.20. Pakeisti 185.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

185.6. tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.“

1.21. Papildyti 186.3 papunkčiu:

186.3. korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja savivaldybės tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Antikorupcijos komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija;“

1.22. Papildyti 1901 punktu:

1901. Tarybos sudaromų komisijų nariai, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje šių komisijų nariams, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.“

1.23. Pakeisti 191 punktą ir jį išdėstyti taip:

191. Komisijos pirmininkas turi teisę gauti komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar savivaldybės valdomų įmonių.“

1.24. Pripažinti netekusiu galios 211.13 papunktį.

1.25. Pripažinti netekusiu galios 211.20 papunktį.

1.26. Pakeisti 211.22 papunktį ir jį išdėstyti taip:

211.22. reglamento XV skyriuje nustatyta tvarka skelbia vietos gyventojų apklausą, kontroliuoja jos organizavimą ir vykdymą.“

1.27. Pakeisti 222 punktą ir jį išdėstyti taip:

222. Kasmetinės ir tikslinės atostogos merui ir mero pavaduotojui suteikiamos bei atšaukiama iš jų mero potvarkiu. Atostogų metu meras ir mero pavaduotojas neatlieka mero ar mero pavaduotojo pareigų, tačiau gali atlikti tarybos nario pareigas. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į 20 darbo dienų trukmės kasmetines minimaliąsias atostogas. Vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis, merui ir mero pavaduotojui gali būti suteikiamos šios tikslinės atostogos: nėštumo ir gimdymo, tėvystės, mokymosi, nemokamos. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į Darbo kodekse nustatytas lengvatas asmenims, auginantiems vaikus, ir į lengvatas neįgaliems darbuotojams.

1.28. Pakeisti 261.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

261.8. teikiamos Savivaldybės administracijos direktoriaus veiklos ataskaitos gyventojams šio reglamento IX skyriaus nustatyta tvarka;“   

1.29. Pakeisti 265 punktą ir jį išdėstyti taip:

265. Mero potvarkis paskelbti apklausą ir informacija gyventojams apie numatomą konsultavimąsi turi būti paskelbti laikantis Vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų.“

1.30. Pakeisti 266 punktą ir jį išdėstyti taip:

266. Apklausos rezultatus ne vėliau kaip  per 5 (penkias) darbo dienas po apklausos pabaigos apklausos komisija pateikia merui. Meras paskelbia apklausos rezultatus laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų.“

1.31. Pakeisti 267 punktą ir jį išdėstyti taip:

267. Taryba  artimiausiame posėdyje apsvarsčiusi apklausai pateiktą klausimą, ne vėliau kaip per 2 (du) mėnesius nuo apklausos, turi priimti atitinkamus sprendimus dėl gyventojų apklausai teikto (-ų) klausimo (-ų). Tarybos sprendime dėl apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų) turi būti nurodyti apklausos rezultatai ir tarybos sprendimo priėmimo motyvai. Savivaldybės tarybos sprendimas dėl apklausai pateikto klausimo turi būti paskelbtas laikantis Vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų.“

1.32. Pakeisti 268 punktą ir jį išdėstyti taip:

268. Apklausą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Apklausos organizavimo išlaidos apmokamos iš Savivaldybės biudžeto.“

1.33. Pakeisti priedą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti:

2.1. Šis sprendimas įsigalioja 2021 m. sausio 1 d.

2.2. Merui, mero pavaduotojui iki šio įstatymo įsigaliojimo priklausiusios nepanaudotos kasmetinės atostogos suteikiamos pagal iki 2021 m. sausio 1 d. galiojusio Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 19 straipsnio 15 dalį.

2.3. Šis sprendimas taikomas sudarant savivaldybės tarybos komitetus ir komisijas po 2021 m. sausio 1 d.

Šis sprendimas yra skelbiamas Teisės aktų registre ir Anykščių rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Meras                                                                                                                       Sigutis Obelevičius

 


 

Anykščių rajono savivaldybės tarybos

veiklos reglamento

priedas

 

 

(Savivaldybės tarybos sprendimo projekto aiškinamojo rašto forma)

 

SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO ________________________PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1.  Sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai

2.  Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos ir laukiami rezultatai

3. Lėšų poreikis ir šaltiniai

4. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto sprendimo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

5. Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios – kas ir kada juos turėtų priimti

6. Sprendimo įgyvendinimo terminai – kas, ką ir kada turėtų atlikti

7. Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

8. Kiti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ir paaiškinimai

9. Sprendimo projekto iniciatoriai ir rengėjai, pranešėjas            

 

 

 

part_0d483bb348e042eb8fffc813be69cd2c_end