KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

 

DĖL Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų NEPASITURINTIEMS KRETINGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. sausio 30 d. Nr. T2-13

Kretinga 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 9 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktais, 7 ir 8 dalimis, Kretingos rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1. Patvirtinti Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų nepasiturintiems Kretingos rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Teisės aktą skelbti Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                 Juozas Mažeika

 


 

PATVIRTINTA

Kretingos rajono savivaldybės tarybos

2014 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. T2-13

 

 

Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų NEPASITURINTIEMS KRETNGOS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

1. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų (toliau – kompensacijos) nepasiturintiems Kretingos  rajono savivaldybės gyventojams teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarką, kompensacijas gaunančių asmenų teises ir pareigas, Kretingos rajono savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus (toliau – Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius) teises ir pareigas  teikiant kompensacijas.

2. Šis Aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar nuomojantiems būstą Kretingos rajono savivaldybės teritorijoje arba įtrauktiems į Kretingos rajono savivaldybės gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą.

3. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu (toliau – Įstatymas), kitais teisės aktais, patvirtintais įgyvendinant šį Įstatymą.

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II. KREIPIMASIS DĖL KOMPENSACIJŲ

 

5. Dėl kompensacijų bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo (toliau – nepasiturintys gyventojai) kreipiasi pagal deklaruotą gyvenamąją vietą į šiuos Kretingos rajono savavaldybės administracijos padalinius:

5.1. Kretingos miesto gyventojai  - į Socialinių reikalų ir sveikatos skyrių;

5.2. Salantų miesto gyventojai - į Salantų m. seniūniją;

5.3. kaimo vietovių gyventojai - į Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūnijas;

5.4. nepasiturintys gyventojai be nuolatinės gyvenamosios vietos, kurie savo gyvenamąją vietą deklaruoja Kretingos rajono savivaldybėje - pagal faktinę gyvenamąją vietą į Kretingos rajono savivaldybės administracijos padalinius.

6. Kreipdamiesi dėl kompensacijų, nepasiturintys gyventojai pateikia:

6.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

6.2. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 patvirtintos formos prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti ir jos priedus (toliau – prašymas-paraiška), kuriuose nurodo kompensacijai skirti ir apskaičiuoti būtinus duomenis apie:

6.2.1. save ir bendrai gyvenančius asmenis (SP-1 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183;

6.2.2. veiklos pobūdį (SP-2 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183);

6.2.3. turimą turtą ir Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 6 – 11 punktuose ir 2 dalyje nurodyto turto vertę, jei tokios rūšies turto turi;

6.2.4. gaunamas pajamas, nurodytas Įstatymo 17 straipsnyje;

6.2.5. kitą kompensacijai gauti būtiną informaciją:

6.2.5.1. atsižvelgiant į šeimos sudėtį ir kitas aplinkybes – vaiko (-ų) gimimo liudijimą (-us), santuokos ar ištuokos, mirties liudijimą ir kt.;

6.2.5.2. vaikų, vyresnių negu 16 metų amžiaus, pažymas apie mokymąsi;

6.2.5.3. pažymą apie nuomojamą iš valstybės žemės sklypą ar sutartį apie nuomojamą žemės sklypą iš fizinio ar juridinio asmens;

6.2.5.4. privalomo registruoti turto pirkimo-pardavimo ar dovanojimo sutartį, jei toks sandoris įvykdytas per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi mėnesio 1 d.;

6..2.5.5. viešajame registre įregistruotą sutartį apie nuomojamą būstą;

6.2.5.6. patalpų savininko pažymą apie būste deklaruotus asmenis;

6.2.5.7. būsto inventorinę bylą, kai kreipiamasi dėl būsto šildymo kietuoju kuru išlaidų kompensacijos;

6.2.5.8. kitus dokumentus.

7. Skolingieji už būsto šildymą, karštą ir (ar) geriamąjį vandenį, kreipdamiesi kompensacijų, turi pateikti sutartį dėl dalies skolos apmokėjimo arba patvirtinančius dokumentus, kad teismo sprendimu priteista skola dengiama.

8. Prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, gautas per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriamos kompensacijos, arba, jeigu pajamų šaltinis yra pasikeitęs arba tą mėnesį, nuo kurio skiriamos kompensacijos, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už du ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, pajamas to mėnesio, nuo kurio skiriamos kompensacijos, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

9. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, jeigu nėra pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių.

10. Turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, vertę nustato Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. A1-369/1K-174 patvirtinta Nepasiturinčių gyventojų, kurie kreipėsi dėl kompensacijų, turto vertės nustatymo metodika bei Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 3D-533 patvirtintomis Žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis.

11. Prašymas-paraiška užregistruojamas pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikiamas informacinis lapelis. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Kompensacijoms gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos kompensacijoms gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka. Kai pajamos kompensacijoms gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka, kompensacijoms gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius per 5 darbo dienas priima sprendimą neteikti kompensacijų ir asmeniui grąžina jo pateiktus dokumentus, o kopijos paliekamos asmens byloje.

12. Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus bei seniūnijų socialinės paramos specialistai  sutikrina pateiktų duomenų teisingumą su Socialinės paramos informacinės sistemos (toliau – SPIS) duomenų bazėse (Gyventojų registro, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, Darbo biržos, Regitros, Nacionalinės mokėjimo agentūros, Žemės ūkio transporto priemonių registro, Mokinių registro, Ūkinių gyvūnų registro, Neįgalumo darbingumo nustatymo tarnybos informacinės sistemos) turima informacija ir atspausdina duomenų bazių išrašus. Jei asmens pateikti duomenys nesutampa su duomenų bazių išrašuose turimais duomenimis, Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus bei seniūnijų socialinės paramos specialistai kviečia pareiškėją patikslinti informaciją. Jei reikia, raštu paprašo valstybės ar savivaldybės įmonių, įstaigų ir organizacijų, kitų institucijų reikalingos informacijos.

13. Prašymas-paraiška gali būti pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga.

14. Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas-paraiška pateikiami elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme-paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

15. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas (toliau – BTA) yra vienas iš dokumentų teisei į kompensacijas nustatyti.

 

III. KOMPENSACIJŲ SKYRIMAS

 

16. Kompensacijos skiriamos 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį nepasiturintys gyventojai įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, jeigu nepasiturintys gyventojai kreipimosi dėl kompensacijų ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę gauti kompensacijas.

17. Jeigu pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 3 mėnesius kreipiasi su prašymu-paraiška pateikdami naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas, kompensacijos skiriamos nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš trijų mėnesių, einančių po kompensacijų gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų metu ir laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę jas gauti.

18. Jeigu pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 3 mėnesių nuo anksčiau paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpio pabaigos, kompensacija skiriama šio Aprašo 16 punkte nustatyta tvarka.

19. Kompensacijos gali būti skiriamos trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į kompensacijas arba jų dydis pasikeis (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita).

20. Jeigu kompensacijų teikimo laikotarpiu jos dydis pasikeitė (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita), paskirtos kompensacijos skiriamos iš naujo nuo kito mėnesio po aplinkybės pasikeitimo.

21. Jeigu dėl kompensacijų kreipiamasi tą mėnesį, kurį pasikeičia bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis arba yra gauta vienkartinė išmoka ar už 2 ar daugiau mėnesių iš karto išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, kompensacija bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriama tik tam mėnesiui.

22. Jeigu vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų laikotarpiu, už kurį skiriamos ir (ar) mokamos kompensacijos, nutraukė registraciją Lietuvos darbo biržoje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Lietuvos darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta, kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui neskiriamos arba paskirtųjų mokėjimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po šių aplinkybių atsiradimo. Šiems asmenims, kai jie yra Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodyti asmenys, kompensacijos skiriamos, jeigu jie ne trumpiau kaip 3 mėnesius registruojasi Lietuvos darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje.

23. Jeigu bendrojo naudojimo objekto valdytojas arba savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius Savivaldybės administracijai pateikia dokumentus, patvirtinančius, kad daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą, ateinantį šildymo sezoną jo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam daugiabučio namo buto savininkui skiriama kompensuojama būsto šildymo išlaidų dalis mažinama 50 procentų, nuo kito šildymo sezono būsto šildymo išlaidų kompensacija neskiriama, iki bus įgyvendintas daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas, bet ne ilgiau kaip 3 metų šildymo sezonus, įskaitant atvejį, kai dėl šių asmenų veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti.

Duomenis Socialinių reikalų ir sveikatos skyriui apie asmenis, atsisakiusius dalyvauti daugiabučio namo modernizavimo programose, pateikia modernizavimo programos įgyvendinimo administratorius.

24. Sprendimas dėl kompensacijų skyrimo priimamas, nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirtos kompensacijos, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

25. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl kompensacijų skyrimo (neskyrimo) yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu kompensacijos neskiriamos, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos.

26. Jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, Savivaldybės administracija, priėmusi sprendimą dėl elektroniniu būdu pateikto prašymo-paraiškos, tą pačią dieną priimtą sprendimą pateikia elektroninių paslaugų sistemos paslaugos teikimo eigos stebėsenos modulyje.

27. Asmenims, skolingiems už būsto šildymą, geriamąjį bei karštą vandenį (skola didesnė už dviejų mėnesių priskaitymą), kompensacijos turi būti skiriamos, jei su paslaugų teikėju yra sudaryta skolos grąžinimo sutartis, kurioje numatoma mokėti mokesčius už praėjusį mėnesį ir dengti dalį įsiskolinimo, kas mėnesį grąžinant ne mažiau kaip 10 procentų, tačiau ne daugiau kaip 20 procentų šeimos pajamų, ir jei ji vykdoma arba teismas yra priėmęs sprendimą dėl skolos išieškojimo.

28. Kompensacijos ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui skiriamos, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas, bei asmenys atitinka šias sąlygas:

28.1. yra nedirbantys senatvės pensijos amžių sukakę asmenys arba nedirbantys darbingo amžiaus asmenys, netekę 60 procentų ir daugiau darbingumo (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažinti I ar II grupės invalidais);

28.2. nedeklaruoja pasėlių ir galvijų, žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotų tiesioginėms kompensacinėms išmokoms gauti.

29. Kompensacijas už centralizuotai tiekiamą šilumą, geriamąjį vandenį ir karštą vandenį apskaičiuoja juridiniai asmenys, su kuriais sudarytos sutartys dėl kompensacijų apskaičiavimo (toliau – Juridiniai asmenys).

30. Būsto šildymo išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijas, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, apskaičiuoja Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius.

31. Juridiniams asmenims sutartyse numatytais terminais pateikiami sutartyse numatyti duomenys apie asmenis, kuriems nustatyta teisė į kompensacijas.

32. Informacija apie apskaičiuotų kompensacijų sumas ir paraiškos pateikiamos Kretingos rajono savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui sutartyse nustatyta tvarka už kiekvieną praėjusį mėnesį.

33. Apskaičiuotų kompensacijų sumos pervedamos į Juridinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose sutartyse nustatyta tvarka už kiekvieną praėjusį mėnesį.

34. Vidutinė kietojo kuro kaina (įskaitant PVM), taikoma kompensacijoms skaičiuoti, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis kuras (malkos), nustatoma vadovaujantis Kretingos rajono savivaldybės tarybos sprendimu. 

35. Būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojant dujas kompensacijas skaičiuoja Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius, gavęs duomenis iš AB ,,Lietuvos dujos” Klaipėdos filialo apie faktinį dujų sunaudojimą, pagal skyriaus pateiktą paklausimą elektroniniu paštu.

36. Apskaičiuotų kompensacijų, kai būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis ar kitoks kuras, sumos kompensacijų gavėjams (ui) pervedamos į asmenų (-ens) atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

37. Siekiantys gauti kompensacijas būstą nuomojantys bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi būti su nuomotoju raštu sudarę gyvenamųjų patalpų nuomos sutartį ir ją įregistravę viešame registre.

38. Jeigu viename būste gyvenamąją vietą yra deklaravę dvi ir daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų, tačiau bent viena (vienas) iš jų neturi teisės į kompensacijas, kompensacijos neskiriamos nė vienai iš šių bendrai gyvenančių asmenų grupių ir nė vienam iš vienų gyvenančių asmenų.

39. Kompensacijos už būsto šildymą pradedamos skaičiuoti nuo Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskelbto šildymo sezono pradžios 6 mėnesiams.

 

IV. KOMPENSACIJŲ TEIKIMAS

 

40. Kompensacijos gali būti teikiamos pinigais bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, kurie būstą šildo ir karštą vandenį ruošia patys naudodami kitą kurą, pagal Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus sudarytus žiniaraščius, pervedant kompensacijų sumas į gyventojų asmenines sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke.

41. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama kompensacija, ji skiriama kitam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, lėšos pervedamos į vaiko (vaikų) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta kompensacija neišmokama.

42. Paskirta, bet laiku neatsiimta kieto kuro kompensacija išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį kompensacija buvo paskirta.

43. Gyvenamąją vietą būste deklaravusių, tačiau būstą kitur nuomojančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisė į kompensacijas deklaruotos gyvenamosios vietos būste nenustatoma.

44. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir (ar) karšto vandens išlaidų kompensacija mažesnė kaip 1 litas, kompensacija neišmokama.

45. Kompensacijos teikiamos už kiekvieną praėjusį mėnesį.

 

V. SOCIALINIŲ REIKALŲ IR SVEIKATOS SKYRIAUS PAREIGOS IR TEISĖS TEIKIANT KOMPENSACIJAS

 

46. Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius privalo:

46.1. bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, kompensacijas teikti Įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytu būdu;

46.2. 6 mėnesius neteikti bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą, iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie kompensacijų teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

46.3. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, skolingiems už būsto šildymą, karštą ar geriamąjį vandenį, kompensacijas teikti Įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatytu būdu, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytą reikalavimą;

46.4. neskirti kompensacijų, nutraukti jų teikimą skolingiems už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie nevykdo Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatyto reikalavimo;

46.5. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas arba patikrinimo metu kilus pagrįstam įtarimui, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau – Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

46.6. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti BTA, kurio pagrindu kompensacijos gali būti skiriamos, neskiriamos ar nutraukiamas jų mokėjimas.

47. Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius, teikdamas kompensaciją, įvertinęs buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte nurodytas aplinkybes, turi teisę neskirti kompensacijų:

47.1. 3 mėnesius neteikti kompensacijų ar 3 mėnesius nutraukti jų teikimą bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 2 punkte ir (ar) 3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė socialinės pašalpos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, socialinė pašalpa;

47.2. jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, kompensacijų neskirti ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

47.3. 6 mėnesius neteikti kompensacijų, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

47.3.1. vykdantiems individualią veiklą pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos vykdymo pažymą, savarankiškai dirbantiems;

47.3.2. darbingo amžiaus asmeniui (asmenims) gaunančiam (gaunantiems) minimaliąją mėnesinę algą per mėnesį ir daugiau;

47.3.3. asmeniui (asmenims), įsiregistravusiam (įsiregistravusiems) Lietuvos darbo biržoje prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje;

47.4. 6 mėnesius neteikti kompensacijų, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl kompensacijų perleido nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1-8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl kompensacijų prašyme - paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

47.5. 6 mėnesius neteikti kompensacijų  ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą darbingo amžiaus darbingam (darbingiems) vienam gyvenančiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims, vykdantiems individualią veiklą ir (ar) nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą, kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama piniginė socialinė parama, jeigu jie prašyme – paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį;

47.6. 12 mėnesių neteikti kompensacijų ar 12 mėnesių nutraukti kompensacijų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

47.7bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomuoja, bet jame faktiškai negyvena;

47.8. kreipimosi dėl kompensacijų metu turi skolų už būsto šildymą, karštą ir geriamąjį vandenį ir nesilaiko skolos grąžinimo grafikų ir nemoka einamųjų mokesčių. Kompensacijų gavimo laikotarpiu asmuo privalo mokėti einamuosius mokesčius ir skolas, bet ne mažiau kaip 20 procentų gaunamų pajamų.

48. Socialinių reikalų ir sveikatos skyrius turi teisę skirti kompensacijas iš Įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 2 punkte nurodytų lėšų, įvertinęs buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo akte ir  Seniūnijų socialinių klausimų komisijų rekomendacijose nurodytas aplinkybes, šiais atvejais:

48.1. jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

48.2. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį, negu nustatyta šio Įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą;

48.3. bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė dėl objektyvių priežasčių nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

48.4. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą savo nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

48.5. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju.

48.6. gavęs S.Į. „Kretingos komunalininkas“ pažymą apie  daugiabučio namo buto savininko  sutikimą dalyvauti  projekto įgyvendinime, nemažinti ir skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją daugiabučio namo buto savininkui, kuris nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo)  dėl pateisinamų priežasčių (ligos, komandiruotės ir t.t.) ir negalėjo pareikšti savo nuomonės. Daugiabučio namo buto savininkas sutikimą dalyvauti projekto įgyvendinime gali pareikšti per du mėnesius nuo susirinkimo datos.

49. Papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl kompensacijų skyrimo ar gauna jas, tikrinti pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į kompensacijas.

50. Siekdamas įvertinti kompensacijų teikimo veiksmingumą, periodiškai tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą.

51. Nereikalauti iš kompensacijas gaunančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę.

52. Sprendimą dėl kompensacijų skyrimo ar neskyrimo šio Aprašo 48 punkte numatytais atvejais ir kitais šiame Apraše nenumatytais atvejais, priima Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytų  Seniūnijų socialinių klausimų komisijų rekomendacijas.

 

VI. KOMPENSACIJAS GAUNANČIŲ ASMENŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

53. Kompensacijas gaunantys nepasiturintys asmenys turi teisę:

53.1. pasirinkti palankiausią Įstatymo nuostatą, pagal kurią gali būti paskirtos kompensacijos;

53.2. skųsti sprendimą dėl kompensacijų skyrimo ar neskyrimo Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

54. Kompensacijas gaunantys nepasiturintys asmenys privalo:

54.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktų nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);

54.2. pildydami prašymo-paraiškos formą ir jos priedus, pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti kompensacijas, ir būtinus jai gauti dokumentus;

54.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčius įtakos teisei į kompensacijas arba jų dydžiui;

54.4. Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

54.5. sudaryti Socialinių reikalų ir sveikatos skyriaus ir seniūnijų specialistams, Seniūnijos socialinių klausimų komisijos nariams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą.

 

VII. NETEISĖTAI GAUTŲ KOMPENSACIJŲ IŠIEŠKOJIMAS

 

55. Nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kompensacijas gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl kompensacijų metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus kompensacijoms skirti, arba kompensacijų teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į kompensacijas arba jų dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis.

56. Negrąžintos neteisėtai gautos kompensacijos yra išskaičiuojamos vadovaujantis Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus priimtu sprendimu iš kompensacijas gaunančiam asmeniui paskirtos sumos, išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra kompensaciją  gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą.

57. Jeigu neteisėtai gautos kompensacijos negrąžintos arba neišskaičiuotos, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

58. Dėl Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos kompensacijų lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Jeigu kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau šio Įstatymo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

60. Savivaldybės administracija užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų kompensacijoms gauti duomenų konfidencialumą.

61. Jeigu sprendimas dėl kompensacijų skyrimo priimtas iki 2014 m. sausio 1 d., kompensacijų dydis neperskaičiuojamas.

62. Tvarkos aprašas keičiamas savivaldybės Tarybos sprendimu.

 

_____________________