LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. SAUSIO 31 D. ĮSAKYMO NR. V-137 „DĖL „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. lapkričio 13 d. Nr. V-1268
Vilnius
Pakeičiu „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. V-137 „Dėl „Tūkstantmečio mokyklų“ programos patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
2. Papildau 6.9 papunkčiu:
„6.9. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – PAFT);“.
3. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Programos rodikliai:
Rodiklio pavadinimas |
Pradinė reikšmė |
Siekiama reikšmė 2025 m. |
Siekiama reikšmė 2030 m. |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.)
|
71,2 (6–10 balų) (2021–2022 m. m.)
48,2 (7–10 balų) (2021–2022 m. m.) |
72,6 (6–10 balų) (2024–2025 m. m.)
50,0 (7–10 balų) (2024–2025 m. m.) |
74 (6–10 balų) (2029–2030 m. m.)
52,0 (7–10 balų) (2029–2030 m. m.) |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
25,2 (6–10 balų) (2021–2022 m. m.)
16,2 (7–10 balų) (2021–2022 m. m.) |
33 (6–10 balų) (2024–2025 m. m.)
20 (7–10 balų) (1 pastaba) (2024–2025 m. m.) |
35 (6–10 balų) (2029–2030 m. m.)
26 (7–10 balų) (2029–2030 m. m.) |
Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.) |
4,0 (2020–2021 m. m.) |
2,0 (2024–2025 m. m.) |
1,0 (2029–2030 m. m.) |
Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
11,3 (2020–2021 m. m.) |
11,8 (2024–2025 m. m.) |
12,3 (2029–2030 m. m.) |
Pastabos:
1. Rodiklių aprašymai pateikti 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. V-153 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašo patvirtinimo“.
2. Iki 2024–2025 m. m. pabaigos „Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.)“ ir „Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.)“ rodiklių reikšmės skaičiuojamos pagrindinį pasiekimų lygmenį laikant 6–10 balų, nuo 2025–2026 m. m. pagrindinis pasiekimų lygmuo laikomas 7–10 balų. Rodikliai paskaičiuoti savivaldybės mokykloms (t. y. skaičiuojant bendrą rodiklį iš savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų rodiklių).
4. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:
6. Pakeičiu 33.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
7. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:
„36. Pažangos planui įgyvendinti investicijos yra galimos penkiose kryptyse:
Investavimo kryptis |
Galimos išlaidos |
Būtinos sąlygos išlaidoms |
36.1. Infrastruktūra |
Skiriamos lėšos naujai infrastruktūrai kurti, turimai infrastruktūrai įveiklinti, gerinti bei plėsti (sporto aikštynai, bibliotekos, laboratorijos, mokomieji kabinetai, koridoriai, individualaus mokymosi ir poilsio erdvės, mokyklos prieigos, naujų mokyklų statyba ir pan.), remonto darbams atlikti. |
Pažangos plane būtina pagrįsti infrastruktūros poreikį. Pažangos plane būtina aptarti turimą infrastruktūrą (kiekį, užimamą plotą, būklę ir pan.) ir panaudojimo galimybes. Programoje dalyvaujančių mokyklų turima ar joje numatoma kurti infrastruktūra turi būti prieinama naudotis kitoms mokykloms.
|
36.2. Įranga ir mokymo priemonės |
Skiriamos lėšos mokymo priemonėms bei ugdymo(si) procese reikalingai įrangai įsigyti. |
Pažangos plane būtina pagrįsti planuojamos įsigyti įrangos bei priemonių sąsają su bent viena iš Programos VI skyriuje nurodytų veiklos tobulinimo sričių. Gali būti perkama tik nauja įranga. |
36.3. Mokyklų bendruomenių kompetencijų stiprinimas |
Skiriamos lėšos esamų bendrojo ugdymo mokyklų pedagoginių darbuotojų, mokytojų padėjėjų, laborantų, mokinių, kitų mokyklų bendruomenės atstovų, STEAM, lyderystės, įtraukties ir kultūrinio ugdymo sričių koordinatorių, vadovų kompetencijoms tobulinti per praktiką (seminarai, kursai, stažuotės, mentoriavimas, šešėliavimas ir kt.), savivaldybės mokykloms pasidalyti patirtimi, bendriems edukaciniams renginiams organizuoti ir pan.
|
Kompetencijos gali būti tobulinamos tik pagal neformaliojo švietimo programas. Kompetencijos tobulinimo kryptys turi atitikti Programos VI skyriuje nurodytas mokyklos veiklos tobulinimo sritis. Pažangos plane galima numatyti tik į mokyklų praktikos tobulinimą nukreiptus mokymus, kuriuose turi dalyvauti mokyklų bendruomenės. Programos mokymuose ir edukaciniuose renginiuose gali dalyvauti ir kitų savivaldybės mokyklų bendruomenių nariai (jungtinių Pažangos planų atveju – ir savivaldybės partnerės), bei savivaldybių administracijose už STEAM, lyderystės, įtraukties ir kultūrinio ugdymo sritis atsakingi koordinatoriai, o pasidalijimo patirtimi renginiuose – ir kitų savivaldybių mokyklų bendruomenės bei kitų savivaldybių administracijose už Programos VI skyriuje nurodytas mokyklos veiklos tobulinimo sritis atsakingi koordinatoriai. |
36.4. Tinklo mokyklų išteklių prieinamumo gerinimas |
Skiriamos lėšos mokinių vežiojimui organizuoti ir (arba) mokykliniams autobusams įsigyti. |
Pažangos plane būtina pagrįsti planuojamų įsigyti mokyklinių autobusų poreikį bei sąsają su Programoje dalyvaujančių mokyklų turimų išteklių prieinamumo kitoms (jungtinių pažangos planų atveju – ir savivaldybės partnerės) savivaldybės teritorijoje esančioms mokykloms užtikrinimu. Perkami mokykliniai autobusai turi būti pritaikyti specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams vežioti. |
36.5. Ugdymo veiklų ir užsiėmimų organizavimas |
Skiriamos lėšos mokyklos lygmeniu įtraukiajam, kultūriniam, STEAM ugdymui stiprinti, lyderystei visais lygmenimis skatinti. |
Edukacinės veiklos turi būti ilgalaikės, įtraukiančios visus mokyklos mokinius, jų turinys turi stiprinti Programos VI skyriuje nurodytas mokyklos veiklos tobulinimo sritis. Ugdymo veiklose gali dalyvauti ir kitų savivaldybės mokyklų (jungtinių Pažangos planų atveju – ir savivaldybės partnerės) mokiniai.“ |
8. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:
„37. Visos investicijos pagal Programos 36 punktu nustatytas investavimo kryptis, numatytos savivaldybės Pažangos plane, turi būti susijusios su bendrojo ugdymo stiprinimu Programos 27 punktu nustatytose srityse, Programos ir savivaldybių pasirinktais pažangos rodikliais, atitinkančiais Programos 20.4.2 papunktį, atitikti Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 789 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“, 64, 68, 71, 145, 146, 151, 152 ir 174 punktų reikalavimus, jei jie yra taikomi, o planuojamos išlaidos turi atitikti PAFT VII skyriuje išdėstytus projektų išlaidoms taikomus reikalavimus. Programos 36.3 ir 36.5 papunkčiais nustatytos investavimo kryptys yra privalomos.“
9. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:
10. Pakeičiu 43.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„43.2. nepasiekus savivaldybei privalomų Programos ir (ar) savivaldybės pasirinktų pažangos pasirenkamųjų rodiklių reikšmių, numatytų Pažangos plane ir jungtinės veiklos sutartyje, galutinis savivaldybei skirtas finansavimas proporcingai nepasiektoms rodiklių reikšmėms gali būti mažinamas vadovaujantis PAFT 171–178 punktuose nustatyta tvarka.“