DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2019 M. VASARIO 25 D. ĮSAKYMO NR. V35-139 „DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ŽEMĖS ŪKIO RĖMIMO PROGRAMOS 2019-2021 METAMS PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO, PARAIŠKOS ŽEMĖS ŪKIO RĖMIMO PROGRAMOS PROJEKTUI FINANSUOTI FORMOS PATVIRTINIMO BEI PROJEKTŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMO“ PAKEITIMO
2020 m. vasario 6 Nr. V35-120
Druskininkai
1. P a k e i č i u Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. vasario 25 d. įsakymą Nr. V35-139 „Dėl Druskininkų savivaldybės Žemės ūkio rėmimo programos 2019-2021 metams projektų finansavimo tvarkos aprašo, paraiškos žemės ūkio rėmimo programos projektui finansuoti formos patvirtinimo bei projektų vertinimo ir atrankos komisijos sudarymo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ŽEMĖS ŪKIO RĖMIMO PROGRAMOS 2019-2021 METAMS PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO, PARAIŠKOS ŽEMĖS ŪKIO RĖMIMO PROGRAMOS PROJEKTUI FINANSUOTI FORMOS PATVIRTINIMO BEI PROJEKTŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Druskininkų savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T1-33 „Dėl Druskininkų savivaldybės 2019-2021 metų strateginio veiklos plano“ bei Druskininkų savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T1-34 „Dėl 2019 metų Druskininkų savivaldybės biudžeto“:
1. T v i r t i n u:
1.1. Druskininkų savivaldybės Žemės ūkio rėmimo programos 2019-2021 metams projektų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama);
2. S u d a r a u nuolatinę Druskininkų savivaldybės Žemės ūkio rėmimo programos 2019-2021 metams projektų vertinimo ir atrankos komisiją (toliau – Komisija):
Komisijos pirmininkė - Violeta Grigorienė, Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja, o jos tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai ji laikinai negali eiti pareigų – Druskininkų savivaldybės administracijos direktorė Vilma Jurgelevičienė.
Komisijos sekretorius - Alvydas Vengrauskas, Druskininkų savivaldybės administracijos Ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas, o jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai jis laikinai negali eiti pareigų – Agnė Baranauskaitė, Druskininkų savivaldybės administracijos Ūkio skyriaus vedėja.
Nariai: Julija Ramanauskienė, Druskininkų savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyriaus vedėja, o jos tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai ji laikinai negali eiti pareigų – Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjo pavaduotoja Jurgita Balčiūtė,
Antanas Krancevičius, Druskininkų savivaldybės administracijos Leipalingio seniūnijos seniūnas, o jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai jis laikinai negali eiti pareigų – Leipalingio seniūnijos seniūno pavaduotoja Lijana Kubilienė,
Alvydas Varanis, Druskininkų savivaldybės administracijos Viečiūnų seniūnijos seniūnas, o jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos ar kitais atvejais, kai jis laikinai negali eiti pareigų – Viečiūnų seniūnijos vyresnioji specialistė Laima Ražienė.“
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. vasario 25 d. įsakymą Nr. V35-139 „Dėl Druskininkų savivaldybės Žemės ūkio rėmimo programos 2019-2021 metams projektų finansavimo tvarkos aprašo, paraiškos žemės ūkio rėmimo programos projektui finansuoti formos patvirtinimo bei projektų vertinimo ir atrankos komisijos sudarymo“.
Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2019 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. V35-139
(Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2020 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. V35-120 redakcija)
DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ŽEMĖS ŪKIO RĖMIMO PROGRAMOS
2019-2021 METAMS PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. SKYRIUS
BENDROJIDALIS
1. Druskininkų savivaldybės Žemės ūkio rėmimo programos (toliau – Programa) 2019-2021 metams projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Programos tikslus ir uždavinius, projektų finansavimo principus, paraiškų pateikimo tvarką, projektų vertinimo tvarką ir sprendimų įforminimą, finansinės paramos įforminimą, lėšų išmokėjimą, kontrolę ir atsakomybę. Aprašas parengtas Druskininkų savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T1-33 „Dėl Druskininkų savivaldybės 2019-2021 metų strateginio veiklos plano“ ir Druskininkų savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T1-34 „Dėl 2019 metų Druskininkų savivaldybės biudžeto“ patvirtinta Druskininkų savivaldybės 2019 m. biudžeto asignavimų pagal programas ir priemones bei finansavimo šaltinius programos „Ūkio infrastruktūros plėtra bei priežiūra“ priemone „Žemės ūkio rėmimo programos lėšos“.
2. Programa skirta skatinti Druskininkų savivaldybės teritorijos ūkininkų valdomų ir naujai besikuriančių ūkių gyvybingumo didinimą ir plėtrą, žmogiškųjų išteklių ugdymą, užimtumo kaime didinimą ir investicijų skatinimą į pirminę žemės ūkio gamybą teikiant prioritetą pieninei galvijininkystei, efektyvinti Lietuvos ūkininkų sąjungos Druskininkų padalinio organizacinę ir švietėjišką veiklą. Programos lėšos skiriamos žemės ūkio veiklos subjektams ir žemdirbių organizacijoms (toliau – ŽŪV subjektai) siekiant skatinti Druskininkų savivaldybėje palankią ekonominę – socialinę aplinką kaime ir yra orientuota į efektyvią bei ilgalaikę žemės ūkio plėtrą.
3. Programai įgyvendinti lėšos skiriamos iš Druskininkų savivaldybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių.
4. Skiriama parama - nereikšminga (de minimis) pagalba ūkio subjektui, vykdančiam veiklą žemės ūkio sektoriuje. Suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba registruojama ir tvarkoma vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
II. SKYRIUS
TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
5. Programos tikslas – pilnai ar iš dalies remti ir teikti finansinę paramą ŽŪV subjektų 2019-2021 metais įgyvendintiems ir (ar) vykdomiems Programos projektams (toliau – Projektai) Druskininkų savivaldybėje. Pageidautina, kad ŽŪV subjektai būtų įregistravę žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre bei ūkininko ūkį Ūkininkų ūkių registre ir einamaisiais metais pateikę paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraišką. Tai įgalintų ŽŪV subjektus pasinaudoti ne tik šios Programos lėšomis, bet ir kitomis paramų schemomis pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. (2021-2027 m.) programos įvairių priemonių veiklos sričių įgyvendinimo taisykles iš ES ir nacionalinio biudžeto lėšų, o gautos didesnės paramos lėšos prisidėtų prie jų valdomų ir naujai besikuriančių ūkių gyvybingumo didinimo ir plėtros.
6. Programos uždaviniai - didinti žemės ūkio veiklos subjektų ūkių gyvybingumą ir konkurencingumą bei užimtumą kaimiškose teritorijose, aktyvinti jaunimą užsiimti žemės ūkio veikla ir ugdyti agroverslumą bei kurti patrauklią gyvenamąją aplinką kaime. Siekiant įgyvendinti Programos tikslą ir uždavinius, nustatomi paramos teikimo prioritetai:
6.1. skatinti pieninių veislių galvijų laikytojus investuoti į pirminės žemės ūkio gamybos plėtrą; skatinti ūkyje pagaminto žalio pieno perdirbimą ir prekybą tiesiogiai bei dalyvavimą mokymuose;
6.2. skatinti ūkinių gyvūnų laikytojus investuoti į prevencines priemones, siekiant išvengti medžiojamųjų gyvūnų daromos žalos;
6.3. skatinti ūkinių gyvūnų laikytojus investuoti, įgyvendinti ir laikytis biologinio saugumo reikalavimų gyvulininkystės ir paukštininkystės ūkiuose, siekiant sumažinti pavojingų ligų grėsmes ir su jomis susijusias pasekmes. ŽŪV subjektas, vykdantis ūkyje kelias gyvulininkystės veiklas, traktuojamas kaip veiklą vykdantis vienas pareiškėjas;
6.4. skatinti bičių laikytojus investuoti ir vykdyti bitynuose varozės kontrolę, kad galima būtų sumažinti bitynuose laikomų bičių šeimų sergamumą varoze, jos platinimą
6.5. vykdantiems žemės ūkio veiklą dalinai kompensuoti ūkinių gyvūnų ir (ar) aukštos reprodukcijos sėklų ir sodinamosios medžiagos įsigijimo išlaidas;
6.7. skatinti ir stiprinti Lietuvos ūkininkų sąjungos Druskininkų padalinio konsoliduojančią, švietėjišką ir organizacinę veiklą, skleisti gerąją kaimo plėtros patirtį;
6.8. remti, Druskininkų savivaldybės Žemės ūkio rėmimo programos 2019- 2021 metams projektų vertinimo ir atrankos komisijos (toliau – Komisija) siūlymu, kitas veiklas, kurios susijusios su pirmine žemės ūkio gamyba ir aktualios Druskininkų krašto ŽŪV subjektams, bet neįvardytos 6.1-6.6 papunkčiuose.
III. SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRINCIPAI
7. ŽŪV subjektas, atitinkantis keliamus reikalavimus ir pageidaujantis gauti paramą Projektui, Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriui gali teikti Paraišką žemės ūkio rėmimo programos projektui finansuoti (toliau – Paraiška) kiekvienais kalendoriniais metais. Druskininkų savivaldybės administracijai Paraiškos teikiamos einamaisiais metais nuo kovo 1 d. iki einamųjų metų lapkričio 5 d.
8. Pareiškėjais (ŽŪV subjektai iki patvirtinimo paramos gavėjais) gali būti tik Druskininkų savivaldybės teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravę gyventojai (ar pareiškėjo vardu laikomi ūkiniai gyvūnai įregistruoti Ūkinių gyvūnų registre ir Savivaldybėje įregistruota žemės ūkio valda bei ūkininko ūkis) ir užsiimantys pirmine žemės ūkio gamyba šioje teritorijoje bei Lietuvos ūkininkų sąjungos Druskininkų padalinys.
9. Pareiškėjas turi būti neskolingas valstybės ir savivaldybės biudžetams. Esant įsiskolinimui, Paraiška atmetama ir neadministruojama. Pareiškėjas, užpildęs Paraišką, atsako už pateiktų duomenų teisingumą. Parama neteikiama, jei pareiškėjas turi finansinių sunkumų (pareiškėjas bankrutuoja arba yra likviduojamas).
10. Paraiškos teikimo metais finansuojamos tik tais kalendoriniais metais ŽŪV subjektų Projekto įgyvendinimui patirtos (planuojamos patirti) išlaidos. Kartu su paraiška pateikiami pareiškėjo patirtų (planuojamų patirti) išlaidų ir išlaidų apmokėjimo įrodymą patvirtinančių bei kitų dokumentų pareiškėjo parašu patvirtintos kopijos:
10.1. pagal Aprašo 6.1 papunktį teikiami dokumentai ir skiriama parama (teikiantiems Savivaldybei pieno gamybos ir realizavimo metinę deklaraciją):
10.1.1. pieninių veislių galvijų (karvių ir (ar) telyčių) Gyvulių sėklinimo pažymėjimai (tinkamos finansuoti tik paraiškos teikimo metais ir praeitais kalendoriniais metais atliktos investicijos, jeigu nebuvo skirta parama pagal šią Programą). Pienininkystės ūkiui skiriama iki 300 eurų paramos suma per kalendorinius metus;
10.1.2. kergimui naudojamo aprobuoto buliaus kilmės dokumentai ir kiti būtini dokumentai (parama skiriama paraiškos teikimo metais). Parama skiriama pienininkystės ūkiams, kurie laiko virš 20 vnt. pieninių veislių karvių ir (ar) telyčių, o jų kergimas vykdomas su tame ūkyje laikomu aprobuotu buliumi). Pienininkystės ūkiui skiriama 300 eurų paramos suma per kalendorinius metus;
10.1.3. prekių įsigijimo ir išlaidų apmokėjimo dokumentai ūkyje pagaminto žalio pieno perdirbimui (tinkamos finansuoti tik paraiškos teikimo metais atliktos investicijos). Parama skiriama tik tiems ūkiams, kurie vykdo ūkyje pagaminto žalio pieno ūkyje perdirbimą. Vienam pareiškėjui skiriama iki 500 eurų per kalendorinius metus, bet ne daugiau kaip 50 proc. patirtų tinkamų finansuoti išlaidų. Parama tęstinė – kiekvienais vėlesniais kalendoriniais metais galima teikti paraišką dėl atliktų investicijų į ūkyje pagaminto žalio pieno ūkyje perdirbimui (tinkamos finansuoti tik paraiškos teikimo metais atliktos investicijos). Skiriama iki 200 eurų per kalendorinius metus, bet ne daugiau kaip 50 proc. patirtų tinkamų finansuoti išlaidų;
10.2. pagal Aprašo 6.2 papunktį teikiami elektrinio piemens impulsų generatoriaus, elektrinio piemens laidininkų (sintetinio laido su įpintomis vielutėmis, monolitinės vielos, juostos, elektrinio tinklo), elektrinio piemens kuolų, izoliatorių, įžeminimo strypų, sujungimo kabelių, vartų, ričių, apsaugos nuo žaibo ir t. t. įsigijimą ir apmokėjimą patvirtinantys dokumentai (tinkamos finansuoti tik paraiškos teikimo metais atliktos investicijos). Parama skiriama tiems gyvulininkystės ūkiams, kuriuose paraiškos teikimo metu laikoma ne mažiau kaip 10 vnt., bet ne daugiau kaip 20 vnt. ūkinių gyvūnų: galvijų, arklių, avių, ožkų. Jeigu ūkyje laikoma daugiau kaip 20 vnt. ūkinių gyvūnų, pareiškėjas turi raštu patvirtinti, kad paraiškos teikimo metu negalėjo pasinaudoti kitomis paramomis, kurios teikiamos iš ES ir (ar) nacionalinio biudžeto bei nurodyti priežastį. Garsinės baidyklės (patrankos) – netinkamos finansuoti išlaidos, todėl parama neteikiama. Pakartotinai galima teikti paraišką tik po 4 kalendorinių metų nuo paramos skyrimo. 2019-2021 metais parama neteikiama tiems ŽŪV subjektams, kurie teikė paraiškas 2018 m. ir 2019 m. Gyvulininkystės ūkiui skiriama iki 150 eurų paramos suma per kalendorinius metus;
10.3. pagal Aprašo 6.3 papunktį teikiami prekių (biocido, tvorų, vartų, dezinfekcinių barjerų, dezinfekcinių purkštuvų, plovimo, valymo, dezinfekcijos įrangos ir priemonių, nuo graužikų, vabzdžių, paukščių ir kitų kenkėjų apsaugančios įrangos) įsigijimą ir apmokėjimą patvirtinantys dokumentai (tinkamos finansuoti tik paraiškos teikimo metais atliktos investicijos). Paramos gavėjas užtikrina, kad, įgyvendinus projektą, įsigytos prekės ir priemonės bei įgyvendintos investicijos atitiks Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamų teisės aktų reikalavimus. Gyvulininkystės ūkiui skiriama iki 150 eurų paramos suma per kalendorinius metus;
10.4. pagal Aprašo 6.4 papunktį teikiami veterinarinių preparatų varozei gydyti įsigijimą ir apmokėjimą patvirtinantys dokumentai (parama skiriama laikantiems iki 10 bičių šeimų). Parama skiriama tik einamaisiais kalendoriniais metais teikiantiems Savivaldybei paraiškas už papildomą bičių maitinimą. Bitynų savininkai privalo vadovautis Gyvūnų laikymo Druskininkų savivaldybės teritorijos gyvenamosiose vietovėse taisyklėmis, patvirtintomis Druskininkų savivaldybės direktoriaus 2015 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. V35-942 „Dėl Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus 2013 m. liepos 31 d. įsakymo Nr. V35-623 „Dėl gyvūnų laikymo Druskininkų savivaldybės teritorijos gyvenamosiose vietovėse taisyklių“ pakeitimo“. Bitynui, priklausomai nuo laikomų bičių šeimų skaičiaus, skiriama iki 50 eurų paramos suma per kalendorinius metus. Išimtinais atvejais (pasireiškus varozės protrūkiui bityne) Druskininkų savivaldybės Žemės ūkio rėmimo programos 2019-2021 metams projektų vertinimo ir atrankos komisijos siūlymu remiami ir didesni nei 10 bičių šeimų bitynai. Teikiama parama derinama individualiai pagal bityne laikomų bičių šeimų skaičių;
10.5. pagal Aprašo 6.5 papunktį teikiami įsigijimą ir apmokėjimą patvirtinantys dokumentai, sertifikuotos javų sėklos (ne žemesnės kaip „C“ kategorijos), paprastųjų hibridų elitinės (skirtos dvigubiems, trigubiems ar aukščiausios kombinacinės galios hibridams išauginti) sertifikatai, sėklinių bulvių gumbų (ne žemesnės kaip Sąjungos A ir Sąjungos B klasių pirmos ar antros kartos) sertifikatai (tinkamos finansuoti tik paraiškos teikimo metais patirtos išlaidos). Veislės turi būti įrašytos į Nacionalinį augalų veislių sąrašą ar į Bendrąjį žemės ūkio augalų rūšių veislių katalogą. Parama skiriama pirminę žemės ūkio gamybą vykdantiems (deklaruojantiems pasėlius Savivaldybėje) pareiškėjams, kurių žemės ūkio valdos produkcijos standartine verte išreikšto žemės ūkio valdos ekonominis dydis iki 3999 Eur. Vienam pareiškėjui skiriama iki 200 eurų per kalendorinius metus, bet ne daugiau kaip 50 proc. patirtų tinkamų finansuoti išlaidų;
10.6. pagal Aprašo 6.6 papunktį Savivaldybės administracijos direktoriui teikiami išankstiniai pareiškėjų prašymai dėl dalyvavimo varžytuvėse. Suderinus dalyvavimą, gavus pritarimą raštu, dalyvavus varžytuvėse, pareiškėjai teikia pasiruošimo varžytuvėms, aprangos, prizų, inventoriaus įsigijimo, maitinimo, įvairių mokesčių, transportavimo (arklių, inventoriaus, artojų) paslaugų įsigijimą ir išlaidų apmokėjimą patvirtinančius dokumentus (parama skiriama tik Druskininkų savivaldybei atstovaujantiems artojams (arimo arkliais). Iš viso prioritetui einamaisiais metais skiriama iki 550 eurų paramos suma per kalendorinius metus;
10.7. pagal Aprašo 6.7 papunktį teikiami juridinio asmens steigimo dokumentai, numatomų išlaidų sąmata (tinkamos finansuoti tik paraiškos teikimo metais planuojamos patirti išlaidos). Pasirašoma finansavimo sutartis. Už panaudotas lėšas atsiskaitoma pagal finansavimo sutartyje nurodytas sąlygas iki kalendorinių metų gruodžio 1 d. Iš viso prioritetui skiriama 4 500 (keturi tūkstančiai penki šimtai) eurų paramos suma per kalendorinius metus;
10.8. pagal Aprašo 6.8 papunktį teikiami ūkio situaciją įrodantys ir (ar) ūkyje atliktų (planuojamų atlikti) būtinų investicijų, patirtų išlaidų, prekių įsigijimą ir patirtų išlaidų apmokėjimą patvirtinantys dokumentai. Gali būti teikiami įvairūs kiti dokumentai, kurie sudarytų galimybę Komisijai objektyviai įvertinti ūkyje susidariusią realią padėtį bei spręsti dėl paramos skyrimo tikslingumo. Komisija, pritarusi įgyvendintiems ir (ar) vykdomiems Programos projektams, siūlo Savivaldybės administracijos direktoriui skirti paramą ŽŪV subjektams.
11. Parama neskiriama pareiškėjo sutuoktiniui (-ei), kai jie verčiasi tokia pačia pirmine žemės ūkio gamyba (išskyrus pieninę galvijininkystę), nors yra įregistruotos atskiros žemės ūkio valdos ir / ar ūkininko ūkiai.
12. Vienam ŽŪV subjektui, išskyrus Lietuvos ūkininkų sąjungos Druskininkų padalinį, paramos suma negali viršyti 500 eurų per kalendorinius metus.
13. Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma nuolatinė Druskininkų savivaldybės Žemės ūkio rėmimo programos 2019-2021 metams projektų vertinimo ir atrankos komisija (toliau – Komisija) ne mažiau kaip iš 5 asmenų.
14. Projektams įgyvendinti lėšos skiriamos Komisijos siūlymu Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Pareiškėjas tampa paramos gavėju.
15. ŽŪV subjektams paramos lėšos išmokamos Projekto įgyvendinimo metu patirtų išlaidų kompensavimo principu (išskyrus Lietuvos ūkininkų sąjungos Druskininkų padalinį). Atsižvelgiant į pareiškėjo planuojamų patirti išlaidų būtinumą ir preliminarią sąmatą bei finansinę ūkio situaciją, paramos lėšos gali būti išmokamos iš anksto būtinų investicijų įgyvendinimui.
16. Lietuvos ūkininkų sąjungos Druskininkų padalinio Projektui vykdyti lėšos skiriamos pateikus Paraišką ir numatomų patirti išlaidų sąmatą bei pasirašius finansavimo sutartį su Savivaldybės administracijos direktoriumi.
IV. SKYRIUS
PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA
18. Kvietimas teikti Paraiškas (toliau - Kvietimas) skelbiamas Savivaldybės internetinėje svetainėje ir vietos spaudoje likus ne mažiau kaip 10 kalendorinių dienų iki Paraiškų priėmimo dienos. Kvietime nurodoma Paraiškų teikimo termino pradžia ir pabaiga, vieta, kiti šiame Apraše nustatyti reikalavimai.
19. Paraiškų teikimas vykdomas šio Aprašo nustatyta tvarka. Paraiška (užpildyta ranka (ar) spausdintine forma) ir (arba) dokumentai gauti paramą turi būti pildomi lietuvių kalba, tvarkingi ir užpildyti įskaitomai. Jei prie Paraiškos pridedami dokumentai parengti užsienio kalba, dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą. Jei dokumentas yra išverstas iš užsienio kalbos, privaloma pateikti kompetentingos institucijos, atliekančios vertimo paslaugas, pažymą (žymą) apie vertimą į lietuvių kalbą. Kita kalba užpildyta Paraiška ir jos priedai nepriimami. Paraiškos ir priedų kopijos turi būti patvirtintos pareiškėjo parašu. Pareiškėjas privalo pasirašyti kiekvieną paraiškos ir jos priedų lapą. Paramos paraiška ir (arba) papildomi dokumentai gali būti pateikti pareiškėjo asmeniškai arba per įgaliotą asmenį teisės aktų nustatyta tvarka, paštu registruotu laišku, per kurjerį. Faksu arba elektroniniu paštu teikiamos Paraiškos nepriimamos.
V. SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMO TVARKA IR SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS
21. Projektus vertina Žemės ūkio rėmimo programos projektų 2019-2021 metams vertinimo ir atrankos komisija (toliau – Komisija).
22. Komisija, įvertinusi pateiktus Projektus ir apibendrinusi vertinimo rezultatus, teikia siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl Projektų sąrašo tvirtinimo ir lėšų jiems įgyvendinti skyrimo ar patirtų išlaidų įvykdytiems projektams kompensavimo.
24. Komisijos veiklai vadovauja Komisijos pirmininkas, kuris organizuoja Komisijos darbą, pirmininkauja posėdžiams, pasirašo posėdžių protokolus.
25. Komisijos posėdžiai laikomi teisėtais, jei juose dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių. Sprendimai priimami bendru sutarimu arba, jei jo negalima pasiekti, Komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant atviru balsavimu. Balsuodami Komisijos nariai turi po vieną balsą. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo Komisijos posėdyje dalyvavusių narių dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.
26. Komisiją aptarnauja Komisijos sekretorius, kuris rengia posėdžių protokolus (protokolas surašomas per 5 darbo dienas), informuoja Komisijos narius apie posėdžių datą, laiką ir vietą, vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus, susijusius su Komisijos darbu.
27. Komisijos narys privalo nusišalinti svarstant ir vertinant Projektus, su kuriais Komisijos narį sieja ryšiai, neleidžiantys priimti objektyvių sprendimų. Komisijos nariai pasirašo Konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją (1 priedas).
28. Komisijos nariai negali platinti informacijos apie Komisijos siūlymus, kol Savivaldybės administracijos direktorius nepatvirtino Projektų sąrašo ir jiems įgyvendinti skirtų lėšų. Komisijos nariai privalo užtikrinti ŽŪV subjektų Projektuose pateiktos informacijos konfidencialumą ir jos neskleisti.
29. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos Projekto vertinimui, Komisija turi teisę raštu paprašyti pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 5 darbo dienas nuo tokio prašymo išsiuntimo dienos. Paramos neskyrimas taikomas, jeigu pareiškėjas, norėdamas gauti paramą, pateikė melagingos informacijos arba dėl aplaidumo nepateikė būtinos informacijos. Tokiu atveju pareiškėjas netenka teisės dalyvauti ir gauti paramą pagal šią Programą einamaisiais metais.
30. Visi ŽŪV subjektai, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti paramą, SMS žinute (ar el. paštu) informuojami apie tai, ar jų Projektai bus finansuojami, ar ne, bei nurodoma finansavimo suma.
VI. SKYRIUS
FINANSINĖS PARAMOS ĮFORMINIMAS
32. Savivaldybės administracijos direktoriui priėmus sprendimą dėl paramos lėšų skyrimo, Lietuvos ūkininkų sąjungos Druskininkų padaliniui išsiunčiamas kvietimas pasirašyti finansavimo sutartį, kuris galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo išsiuntimo dienos. Kitiems ŽŪV subjektams (paramos gavėjams) taikomas paramos iš dalies ar pilnai kompensuojant patirtas projekto išlaidas būdas arba taikomas investicinis finansavimas pagal preliminarią sąmatą, o finansavimo sutartys nesudaromos.
33. Druskininkų savivaldybės administracija su Lietuvos ūkininkų sąjungos Druskininkų padaliniu sudaro finansavimo sutartį, kurioje turi būti numatyta:
VII. SKYRIUS
LĖŠŲ IŠMOKĖJIMAS
VIII. SKYRIUS
KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ
37. Lietuvos ūkininkų sąjungos Druskininkų padalinys už panaudotas lėšas atsiskaito pagal finansavimo sutartyje nurodytas sąlygas.
38. Už lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį ir išlaidas patvirtinančių dokumentų tikrumą bei teisėtumą atsako paramos gavėjas. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitiems tikslams, nei nurodyta pasirašytoje finansavimo sutartyje arba perkeltos į kitus biudžetinius metus. Iki gruodžio 15 d. vykdytojo einamaisiais metais nepanaudotos lėšos turi būti grąžintos į finansavimo sutartyje nurodytą sąskaitą.
39. Už duomenų suvedimą į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrą atsakingas Druskininkų savivaldybės administracijos Finansų ir apskaitos skyrius.
Druskininkų savivaldybės Žemės ūkio
rėmimo programos 2019-2021 metams
projektų finansavimo tvarkos aprašo
1 priedas
Druskininkų SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA
_________________________________________________________
(komisijos nario vardas ir pavardė)
ŽEMĖS ŪKIO RĖMIMO PROGRAMOS 2019-2021 metams PROJEKTŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS nario KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS ir Nešališkumo deklaracija
20_____ m. __________________ d.
Aš, __________________________________________, vertindamas (-a) Žemės ūkio
(vardas ir pavardė)
rėmimo programos 2019-2021 metams projektus (toliau – Projektus):
1. Pasižadu:
1.1. saugoti ir tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais bei tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma, vertinant Projektus;
1.2. man patikėtus dokumentus, kuriuose yra konfidenciali informacija, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti.
2. Pareiškiu, kad man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:
2.1. Projektų duomenys ir turinys;
2.2. Projektų vertinimo išvados;
2.3. Projektų vertinimo rezultatų duomenys;
2.4. kita informacija, susijusi su Projektų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir palyginimu, jeigu jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams.
3. Patvirtinu, kad atsisakysiu vertinti man pateiktą Projektą, jei paaiškės, kad aš esu Projektą pateikusios organizacijos narys (-ė); dalyvauju Projektą pateikusios organizacijos valdymo organų veikloje; esu įtrauktas (-a) į projekto, kuris yra vertinimo stadijoje, vykdymo procesą; galiu nesuderinti viešųjų ir privačių interesų ir galiu būti šališkas (-a).
4. Esu perspėtas (-a), kad, pažeidęs (-usi) šį pasižadėjimą, atsakysiu teisės aktų nustatyta tvarka ir turėsiu atlyginti savivaldybės administracijai padarytus nuostolius.
_______________________ _________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Forma patvirtinta
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2019 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. V35-139
(Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus
2020 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. V35-120 redakcija)
(Paraiškos forma)
Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriui
PARAIŠKA ŽEMĖS ŪKIO RĖMIMO PROGRAMOS 2019-2021 METAMS PROJEKTUI FINANSUOTI
________________Nr.________
(data)
______________________
(sudarymo vieta)
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
Pareiškėjo vardas, pavardė:
|
Fizinio / juridinio asmens kodas | |
Adresas: (nurodoma pareiškėjo gyvenamoji vieta (įmonės buveinės adresas), telefonas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir (ar) projekto įgyvendinimo metu) |
Savivaldybės pavadinimas |
Seniūnijos pavadinimas |
Gyvenamosios vietovės pavadinimas |
Gatvės pavadinimas |
Namo Nr. |
Buto Nr. |
Telefono Nr. |
El. paštas |
Pareiškėjo banko pavadinimas |
Pareiškėjo banko kodas |
Pareiškėjo atsiskaitomosios sąskaitos Nr. |
Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą ir paramos lėšų skyrimą / neskyrimą? PASTABA. Užpildykite, pažymėdami langelį ženklu „X“. |
|
SMS žinute |
□ |
Elektroniniu paštu |
□ |
II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMA
1. Programos pavadinimas |
DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ŽEMĖS ŪKIO RĖMIMO PROGRAMA |
|
2. Veikla pagal Programos tikslą ir uždavinius |
(nurodoma pagal Žemės ūkio rėmimo programos tikslus ir uždavinius) |
|
3. Projekto įgyvendinimo vieta |
(duomenys reikalingi patikrai vietoje atlikti) |
|
4. Gauti (planuojami gauti) rezultatai įgyvendinus projektą |
(kokybiniai ir kiekybiniai) |
|
5. Asmuo, atsakingas už projektą |
(pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.) |
|
6. Projekto įgyvendinimo laikotarpis |
nuo
iki |
|
7. Bendra planuojamo (įvykdyto) projekto vertė, Eur |
iš viso |
|
8. Bendra prašomos paramos suma, Eur |
iš viso |
|
9. Prašomas finansavimo būdas (intensyvumas) |
finansuoti dalį Projekto įgyvendinimo išlaidų |
□ |
finansuoti visas Projekto įgyvendinimo išlaidas |
□ |
|
10. Anksčiau gauta parama pagal šią Programą, Eur |
|
|
Pateikiama trumpa informacija apie įgyvendintą, planuojamą įgyvendinti Projektą (kaip Projektas atitinka Programos tikslą ir prioritetą bei prisideda (prisidės) prie Druskininkų savivaldybės žemės ūkio plėtros, ūkio gyvybingumo, konkurencingumo, darbo vietų didinimo ir investicijų skatinimą į pirminę žemės ūkio gamybą. Žemdirbių organizacija pateikia informaciją apie planuojamą veiklą, renginius ir t.t. |
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
III. INFORMACIJA APIE PROJEKTO VYKDYMUI PLANUOJAMAS / PATIRTAS IŠLAIDAS
Planuojamos / patirtos išlaidos (kas nereikalinga, išbraukti) |
Ar prašoma kompensuoti |
Pastabos |
|
□ Taip □ Ne |
|
|
□ Taip □ Ne |
|
IV. PAREIŠKĖJO ATITIKTIS TINKAMUMO REIKALAVIMAMS PARAMAI GAUTI (šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas ženklu „X“ langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“)
1. |
Ar esate įregistravęs žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre? |
□ Taip □ Ne |
2. |
Ar esate įregistravęs ūkininko ūkį Ūkininkų ūkių registre? |
□ Taip □ Ne |
3. |
Ar esate 20____ metais pateikęs paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraišką? |
□ Taip □ Ne |
4. |
Ar patvirtinate, kad projekte numatytos, patirtos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų savivaldybės ar valstybės biudžeto programų, Europos Sąjungos fondų ir kitų lėšų? |
□ Taip □ Ne |
5. |
Ar patvirtinate, kad neturite įsiskolinimų valstybės ir savivaldybės biudžetui? |
□ Taip □ Ne |
6. |
Ar esate atsiskaitęs (-iusi) su Valstybine mokesčių inspekcija? |
□ Taip □ Ne |
7. |
Ar esate atsiskaitęs (-iusi) su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? |
□ Taip □ Ne |
8. |
Ar patvirtinate, kad neturite finansinių sunkumų, t. y. nesate bankrutuojantis (-i) / likviduojamas (-a)? |
□ Taip □ Ne |
9. |
Ar patvirtinate, kad įgyvendinus projektą nuo sprendimo skirti paramą priėmimo dienos ūkis atitiks (pilnai ar iš dalies) keliamiems aplinkos apsaugos reikalavimams? |
□ Taip □ Ne |
10. |
Ar patvirtinate, kad esate pridėtinės vertės mokesčio (PVM) mokėtojas? (jei atsakymas „taip“, prašome nurodyti PVM mokėtojo kodą) |
□ Taip □ Ne |
V. PATEIKIAMI DOKUMENTAI
(pažymima (ženklu „X“), kurie dokumentai pateikiami, ir nurodomas pateikiamų dokumentų lapų skaičius)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti X |
Lapų skaičius |
1. |
Juridinio asmens steigimo dokumentų (pvz., įstatai, nuostatai) kopija |
□ |
|
2. |
Planuojamų atlikti (įvykdytų) darbų arba planuojamų gauti (gautų) paslaugų sąmata (kopija) |
□ |
| |
3. |
Pareiškėjo paslaugų ir (ar) prekių įsigijimą patvirtinantys ir patirtų išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai (kopijos) |
□ |
|
4. |
(įrašyti kitus pareiškėjo nuomone svarbius dokumentus) |
□ |
|
5. |
(įrašyti kitus pareiškėjo nuomone svarbius dokumentus) |
□ |
|
VI. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduojantis (-i) gauti paramą pagal Druskininkų savivaldybės Žemės ūkio rėmimo programą, pasirašydamas (-a) šioje Paraiškoje patvirtinu, kad: 1. Šioje Paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga. 2. Prašoma parama yra mažiausia Projektui įgyvendinti reikalinga suma. 3. Nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir savivaldybės lėšų. 4. Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu. 5. Žinau, kad Paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją). 6. Sutinku, kad Paraiškoje ir kituose Druskininkų savivaldybės administracijai (toliau – Administracija) teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenys ir kiti duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Administracija gautų mano asmens ir (arba) įmonės, kuriai aš atstovauju, duomenis ir kitus duomenis iš kitų fizinių / juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais. 7. Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis. 8. Suteikiu Administracijai teisę patikrinti pateiktus duomenis ir gauti papildomos informacijos apie mano ūkinę veiklą. 9. Esu informuotas, kad suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba bus registruojama ir tvarkoma vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais. 10. Žinau, kad, pavėluotai pateikus Paraišką, pretenduoti į paramą negalėsiu. 11. Žinau, kad Administracija gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano projektą ir su juo susijusią veiklą. 12. Esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų. Esu informuotas, kad duomenų valdytojas yra Administracija.
_______________________________ __________ _______________________ (pareiškėjo arba jo įgalioto asmens pareigos (parašas) (vardas, pavardė)
|