VILNIAUS APYGARDOS ADMINISTRACINIO TEISMO

PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL REGIONŲ ADMINISTRACINIO TEISMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 20 d. Nr. T-128

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu ir 2022 m. lapkričio 24 d. Lietuvos Respublikos administracinių teismų reorganizavimo įstatymu Nr. XIV-1574:

1. Tvirtinu Regionų administracinio teismo nuostatus (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Vilniaus apygardos administracinio teismo nuostatus, patvirtintus teismo pirmininko 2020 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. TE-2 „Dėl Vilniaus apygardos administracinio teismo nuostatų pakeitimo“.

3. Pavedu:

3.1. teismo pirmininko patarėjai Kristinai Andrejevai įregistruoti šį įsakymą ir juo patvirtintus Regionų administracinio teismo nuostatus Teisės aktų registre (TAR);

3.2. vyriausiajam specialistui (informatikui) Daniui Lozorkevičiui Regionų administracinio teismo nuostatus paskelbti teismo interneto svetainėje;

3.3. teismo administracijos sekretorei Irenai Mialdunienei su šiuo įsakymu supažindinti teisėjus ir teismo darbuotojus.

 

 

 

Teismo pirmininkas                                                                                               Gediminas Užubalis

 

PATVIRTINTA

Vilniaus apygardos administracinio teismo

pirmininko 2023 m. gruodžio 20 d.

 įsakymu Nr. T-128

 

 

REGIONŲ ADMINISTRACINIO TEISMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Regionų administracinio teismo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Regionų administracinio teismo (toliau – Teismas) uždavinius, funkcijas, teises, organizacinę struktūrą, reglamentuoja Teismo darbo organizavimo tvarką.

2.  Teismas yra Lietuvos Respublikos teisminės valdžios institucija, vykdanti teisingumą Lietuvos Respublikos vardu.

3.  Teismas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, taip pat Nuostatais bei kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais.

4.  Teismas yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), registruotas Juridinių asmenų registre, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą bei nepriklausomumą, savarankiškai kuriantis vidaus kontrolės sistemą, tvarkantis Teismo buhalterinę apskaitą, valdantis ir disponuojantis bei naudojantis jam patikėtą turtą.

5.  Teismo pavadinimas – Regionų administracinis teismas. Juridinio asmens kodas –188733964. Teismo buveinės adresas – Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius, Lietuvos Respublika.

6.  Teismas susideda iš:

6.1. Regionų administracinio teismo Vilniaus rūmų, esančių Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius, Lietuvos Respublika;

6.2. Regionų administracinio teismo Kauno rūmų, esančių A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas, Lietuvos Respublika;

6.3. Regionų administracinio teismo Klaipėdos rūmų, esančių Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda, Lietuvos Respublika;

6.4. Regionų administracinio teismo Šiaulių rūmų, esančių Dvaro g. 80, 76298 Šiauliai, Lietuvos Respublika;

6.5. Regionų administracinio teismo Panevėžio rūmų, esančių Respublikos g. 62, 35158 Panevėžys, Lietuvos Respublika.

7.  Teismas turi antspaudą su Lietuvos Respublikos valstybės herbu ir kitus rekvizitus, taip pat savo sąskaitą banke.

8.  Teisėjų valdžios vykdant teisingumą simboliai yra mantija ir ženklas su Lietuvos valstybės herbu. Teisėjai bylas nagrinėja dėvėdami mantijas ir ženklus su Lietuvos valstybės herbu. Teismo posėdžių salėje privalo būti Lietuvos valstybės vėliava ir Lietuvos valstybės herbas.

9.  Teismas turi interneto svetainę (https://administracinis.teismas.lt), kurioje skelbiami vieši pranešimai ir kita informacija. Teisės aktų nustatytais atvejais vieši pranešimai skelbiami ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.

 

II SKYRIUS

TEISMO STEIGIMAS IR JO KOMPETENCIJA VYKDANT TEISINGUMĄ

 

10.  Teismas steigiamas ir jo veiklos teritorija bei kompetencija nustatoma įstatymu. Teismo veiklos tikslas – teisingumo vykdymas.

11.  Teismo teisėjų skaičių nustato Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.

12.  Teismas yra specializuotas teismas, nagrinėjantis bylas dėl ginčų, kylančių iš administracinių teisinių santykių.

13.  Teismas:

13.1. yra pirmoji instancija administracinėms byloms, įstatymų priskirtoms jo kompetencijai;

13.2. atlieka kitas jo kompetencijai įstatymų priskirtas funkcijas.

14.  Teismas, vykdydamas teisingumą, yra nepriklausomas nuo kitų valstybės valdžios institucijų, pareigūnų, politinių partijų, politinių ir visuomeninių organizacijų ir kitų asmenų.

 

III SKYRIUS

TEISMO TEISĖS

 

15.  Teismas, vykdydamas jam priskirtas funkcijas, turi:

15.1. teisę gauti iš valstybės įstaigų ir organizacijų, savivaldos institucijų, kitų teismų, įmonių bei kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą priskirtoms funkcijoms vykdyti;

15.2. teisę bendradarbiauti su Lietuvos, Europos Sąjungos ir kitų užsienio valstybių institucijomis bei įstaigomis savo veiklos klausimais, pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus;

15.3. kitas Lietuvos Respublikos teisės aktais suteiktas teises.

 

IV SKYRIUS

TEISMO STRUKTŪRA, VALDYMAS IR TEISMO DARBUOTOJAI

 

16.  Teismo, kaip valstybės valdžios institucijos ir biudžetinės įstaigos, vadovas yra Regionų administracinio teismo pirmininkas (toliau – Teismo pirmininkas), kuris skiriamas ir atleidžiamas Teismų įstatymo nustatyta tvarka.

17.  Teismas susideda iš šio Teismo pirmininko, pirmininko pavaduotojo (pavaduotojų), kitų teisėjų, valstybės tarnautojų (tiesiogiai padedančių teisėjams eiti pavestas pareigas ir kitų valstybės tarnautojų) bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis.

18.  Teismo pirmininkas, Teismo pirmininko pavaduotojas (pavaduotojai) vadovauja Teismo organizaciniam darbui, įgyvendina teisės aktuose nustatytas Teismo vidinio administravimo funkcijas.

19.  Teismo pirmininkas organizuoja Teismo vidinį administravimą:

19.1. sprendžia Teismo pirmininko kompetencijai priklausančius klausimus ir yra atsakingas už Teismo kompetencijai priskirtų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;

19.2. nustato teisėjų specializaciją atskirų kategorijų byloms nagrinėti, tvirtina Teismo struktūrą;

19.3. organizuoja ir prižiūri administravimą Teisme, kontroliuoja, kaip laikomasi Teisėjų etikos kodekso reikalavimų;

19.4. tiria asmenų skundus dėl Teismo pirmininko pavaduotojo (pavaduotojų) ir kitų teisėjų neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, ir suinteresuotiems asmenims praneša tyrimo rezultatus, šalina nustatytus Teismo darbo trūkumus;

19.5. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam nustatytas funkcijas.

20.  Teismo pirmininkas jam paskirtas teismo valdymo ir administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau, prireikus, Teismo pirmininkas dalį jam priskirtų Teismo veiklos organizavimo funkcijų gali pavesti atlikti Teismo pirmininko pavaduotojui (pavaduotojams), kitiems teisėjams, Teismo kancleriui.

21.  Teismo pirmininko pavadavimas ir laikinas pareigų ėjimas organizuojamas Teismų įstatyme nustatyta tvarka.

22.  Teismo administraciją sudaro šie struktūriniai padaliniai: Teismo kanclerio tarnyba, Teismo raštinės skyrius, Turto valdymo skyrius, Informacinių technologijų skyrius, Archyvo skyrius.

23.  Įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais Teisme gali būti steigiami ir kiti struktūriniai padaliniai atitinkamoms funkcijoms įgyvendinti.

24.  Teismo administracijai vadovauja Teismo kancleris – Teismo pirmininkui pavaldus karjeros valstybės tarnautojas, kurį penkerių metų kadencijai konkurso būdu Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Teismo pirmininkas.

25.  Teismo kancleris:

25.1. koordinuoja ir kontroliuoja Teismo administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant Teismo strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;

25.2. organizuoja ir koordinuoja Teismo strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą;

25.3. tvirtina Teismo administracijos ir kitų teismo padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais pavyzdiniais pareigybių sąrašais ir aprašymais;

25.4. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų jam tiesiogiai pavaldžius Teismo valstybės tarnautojus ir darbuotojus, juos skatina, skiria jiems pašalpas, Teismo valstybės tarnautojams ir darbuotojams skiria tarnybines nuobaudas arba priima sprendimus dėl darbo pareigų pažeidimo;

25.5. priima Teismo administracijos veiklos ir personalo įsakymus, susijusius su Teismo administracijos organizacine, jam pavaldžių Teismo administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, veikla;

25.6. atlieka kitas įstatymų, kitų teisės aktų ir Teismo pirmininko jam pavestas funkcijas.

26.  Kai Teismo kanclerio nėra, visas arba dalį jo funkcijų, išskyrus funkcijas, susijusias su asignavimų valdymu ir naudojimu, Teismo pirmininkas gali pavesti vienam iš Teismo valstybės tarnautojų.

27.  Kitiems Teismo struktūriniams padaliniams vadovauja ir už jų darbą atsako atitinkamo struktūrinio padalinio vadovas.

28.  Teismo struktūrinių padalinių, Teismo valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, veikla organizuojama vadovaujantis Nuostatais, Teismo struktūrinių padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymais ir kitais teisės aktais.

29.  Teismo personalo priėmimo dirbti į Teismą, darbo užmokesčio, priedų ir priemokų jiems mokėjimo tvarką bei sąlygas nustatymo įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

V SKYRIUS

TEISMO ATSAKOMYBĖ

 

30.  Teismo pirmininko pavaduotojas (-ai) atsako už Teismo organizacinio darbo sritį, kurią jam (jiems) paveda Teismo pirmininkas arba nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.

31.  Teismo kancleris atsako už Teismo organizacinio darbo sritį, kurią jam paveda Teismo pirmininkas arba nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.

32.  Teismo teisėjai atsakingi už bylų nagrinėjimą ir jiems patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą.

33.  Teismo valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, atsakingi už jiems priskirtų funkcijų, Teismo pirmininko, Teismo kanclerio pavedimų ir užduočių vykdymą, patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, įstatymais ir kitais teisės aktais priskirtų funkcijų vykdymą.

 

VI SKYRIUS

TEISMO FINANSAVIMAS IR MATERIALINIS TECHNINIS APRŪPINIMAS

 

34.  Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Teismo veiklai finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos. 

35.  Teismas yra asignavimų valdytojas ir turi atskirą savo išlaidų sąmatą, sudaro savo biudžeto projektus, pasiūlymus dėl savo biudžetų projektų teikia Teisėjų tarybai svarstyti. Patvirtinus biudžeto projektą sudaroma Teismo programos sąmata.

36.  Biudžeto lėšos naudojamos Teismui išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti.

37.  Teismo materialinį techninį aprūpinimą pagal patvirtintą išlaidų sąmatą organizuoja ir užtikrina Teismo kancleris. Teismo centralizuotą aprūpinimą reikiamu ilgalaikiu turtu, inventoriumi ir paslaugomis organizuoja ir užtikrina Nacionalinė teismų administracija.

38.  Pastatai ir kitas turtas, kuriuo Teismas naudojasi, yra valstybės nuosavybė. Teismas šį turtą valdo, juo naudojasi ir disponuoja turto patikėjimo teise.

39.  Teismui perduotas turtas negali būti paimtas be Teisėjų tarybos sutikimo. Atskirais atvejais, gavęs Teisėjų tarybos pritarimą, Teismas savo funkcijoms atlikti reikalingas patalpas gali nuomotis, nuomoti, valdyti valstybės nekilnojamąjį turtą ir juo naudotis panaudos pagrindais, taip pat apsirūpinti Teismo funkcijoms atlikti reikalingu nekilnojamuoju turtu valstybės nekilnojamojo turto valdymą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

TEISMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

40.  Teismo administracinės veiklos priežiūrą atlieka Teismo pirmininkas ir teisės aktų nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo pirmininkas, Teisėjų taryba.

41.  Teismo finansų apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

42.  Teismo finansų kontrolė atliekama teisės aktų ir Teismo pirmininko nustatyta tvarka.

43.  Teisme finansinį ir veiklos auditą įstatymų nustatyta tvarka pagal savo įgaliojimus atlieka Valstybės kontrolė.

44.  Teisme vidaus auditą įstatymų nustatyta tvarka atlieka Nacionalinė teismų administracija.

45.  Teismo vidinis administravimas vertinamas Teismų įstatymo ir Administravimo teismuose nuostatuose nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46.  Teismas reorganizuojamas ar likviduojamas įstatymu.

47.  Teismas negali būti reorganizuotas ar likviduotas, jeigu jo kompetencijai priskirtos teisingumo vykdymo funkcijos neperduotos kito teismo jurisdikcijai.

48.  Nuostatai keičiami Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

_____________