r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ETIKOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. rugpjūčio 30 d. Nr. T-174

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 7 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Valstybės politikų elgesio kodekso 6 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 3 dalimi ir 7 straipsniu,  atsižvelgdama į Vyriausybės atstovų įstaigos Vyriausybės atstovo   Šiaulių  ir  Telšių  apskrityse  2021 m. liepos 22 d.  teikimu  Nr. TR5-57(5.5E) „Dėl  Akmenės rajono savivaldybės etikos komisijos nuostatų pakeitimo“, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti pridedamus Akmenės rajono savivaldybės etikos komisijos nuostatus.

2. Pripažinti netekusiu galios Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. rugpjūčio 29 d. sprendimą Nr.T-169  „Dėl Akmenės rajono savivaldybės etikos komisijos nuostatų patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui arba Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Vitalijus Mitrofanovas


 

PATVIRTINTA

Akmenės rajono savivaldybės tarybos

2021 m. rugpjūčio 30 d.       

sprendimu Nr. T-174

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ETIKOS KOMISIJOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Akmenės  rajono savivaldybės etikos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Akmenės rajono savivaldybės etikos komisijos (toliau – Komisija) struktūrą, funkcijas, teises, pareigas, Komisijos narių darbo, atliekamų tyrimų ir sprendimų priėmimo tvarką, kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.

2.  Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Valstybės politikų elgesio kodeksu (toliau – Kodeksas), Akmenės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentu (toliau – Reglamentas), šiais Nuostatais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį.

3. Komisijos tikslai – plėtoti demokratinį valdymą, didinti visuomenės pasitikėjimą savivaldybių institucijomis, skatinti Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybos narių atsakomybę už savo elgesį, veiklą ir atskaitomybę visuomenei laikantis Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodekso principų, nuostatų ir kitų teisės aktų reikalavimų.

4. Pagrindiniai Komisijos veiklos principai: teisingumas, nešališkumas, skaidrumas, viešumas, atskaitomybė

5. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principu, asmenine Komisijos narių atsakomybe.

6. Komisija laikosi nuostatos, kad Tarybos nario statusas įpareigoja kiekvieną Tarybos narį Savivaldybės gyventojų interesus laikyti aukštesniais negu partiniai, grupiniai bei asmeniniai siekiai.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Komisiją sudaro Savivaldybės taryba savo įgaliojimų laikui Savivaldybės tarybos sprendimu. Dėl Komisijos narių skaičiaus nusprendžia Savivaldybės taryba. Komisija sudaroma laikantis proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo.

8. Į Komisijos sudėtį po vieną kandidatą gali siūlyti kiekviena Savivaldybės tarybai atstovaujanti partija ir (ar) visuomeninis rinkimų komitetas. Komisijos nariais gali būti Savivaldybės tarybos nariai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 Komisijos narių. Kandidatūros į Komisiją svarstomos balsuojant už kiekvieną atskirai arba už visas iš karto.     

9. Komisijos pirmininką iš šios Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių – deleguoja Savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu Savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Komisijos pirmininko arba deleguoja Savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Savivaldybės tarybos opozicija, Komisijos pirmininką Savivaldybės taryba mero siūlymu skiria iš šios Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių. 

10. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, Savivaldybės tarybos narys. Komisijos pirmininkas netenka įgaliojimų prieš terminą, jeigu jis neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 15straipsnyje nustatytų reikalavimų, mero siūlymu Savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas Savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje Savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Komisijos pirmininko ar deleguoja Savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 15straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Savivaldybės taryba.

11. Komisijos pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių – skiria Savivaldybės taryba.

12. Komisija, atlikdama savo funkcijas, rengia posėdžius ir pasitarimus. Posėdis yra pagrindinė Komisijos darbo forma. Posėdis laikomas teisėtu, jei jame dalyvauja Komisijos narių dauguma. Komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos atstovai, kurie gali teikti siūlymus dėl tarnybinės etikos ar elgesio normų įgyvendinimo. Komisija priima Valstybės politikų elgesio kodekse ir šiuose nuostatuose numatytus sprendimus, taip pat neprivalomojo pobūdžio nutarimus organizaciniais ar kitais klausimais, kurie įforminami Komisijos protokolu. Komisijai leidus, posėdžiuose (išskyrus uždarus posėdžius) gali dalyvauti ir savo nuomonę juose pareikšti kitų institucijų, taip pat viešųjų juridinių asmenų atstovai.

13. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnyje nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Vietos savivaldos įstatyme nustatytas Savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant Komisijos sprendimus, turi būti užtikrintas Komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.

14. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, o jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei posėdyje nedalyvauja nei Komisijos pirmininkas, nei pavaduotojas, Komisijai nusprendus, posėdžiui gali pirmininkauti posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma išrinktas Komisijos narys.

15. Komisijos pirmininkas:

15.1. šaukia Komisijos posėdžius, nustato jų datą ir vietą, sudaro jų darbotvarkę, ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki posėdžio pateikia Komisijos nariams posėdžio medžiagą, supažindina su gautais dokumentais, vadovauja Komisijos posėdžiams;

15.2. išklauso Komisijos narių bei kitų posėdžio dalyvių nuomones, skiria nariams pavedimus;

15.3. kviečia į Komisijos posėdžius asmenis, susijusius su nagrinėjamu klausimu;

15.4. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimo metu suteikia žodį skundą pateikusiam asmeniui, Tarybos nariui, Komisijos nariams. Pirmiausia žodis suteikiamas skundo pateikėjui ir po to Tarybos nariui. Komisijos nariams žodis suteikiamas eilės tvarka. Posėdyje dalyvaujantys asmenys gali kalbėti, klausti ar replikuoti tik posėdžio pirmininkui leidus. Tuo pačiu klausimu komisijos narys gali kalbėti vieną kartą iki 5 minučių ir ne daugiau kaip du kartus pasinaudoti replikos teise. Komisijos nariai eilės tvarka gali pateikti ne daugiau kaip po du klausimus tiek skundą pateikusiam asmeniui, tiek Tarybos nariui. Po komisijos narių kalbų skundo pateikėjas ir skundžiamas Tarybos narys turi baigiamojo žodžio teisę;

15.5. gali įspėti kalbėtoją, jei jis nukrypsta nuo klausimo esmės, viršija numatytą kalbos trukmę ar nutraukti jį, jei kalbama ne tuo klausimu;

15.6. pareiškia pastabą, jei Komisijos nariai ar kviestieji asmenys nesilaiko nustatytos tvarkos, įžeidinėja posėdžio dalyvius, kelia triukšmą;

15.7. pasirašo Komisijos sprendimus ir protokolus;

15.8. kartu su Komisijos sekretoriumi parengia raštu informaciją asmeniui, pateikusiam skundą, Tarybos nariui ir, esant reikalui, kitiems asmenims;

15.9. turi teisę gauti Komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar Savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar Savivaldybės valdomų įmonių.

16. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą pasirašo Komisijos (posėdžio) pirmininkas (jo nesant – pavaduotojas)  ir Komisijos sekretorius. Posėdžio metu gali būti daromas garso įrašas ir rašomas trumpos formos protokolas.

17. Komisijos sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, ši funkcija įrašoma į jo pareigybės aprašymą. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

18. Komisijos nariai sprendimą dėl svarstomo klausimo priima atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko (posėdžio pirmininko) balsas. Šiuo atveju Komisijos pirmininkas neturi teisės susilaikyti.

19. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Tarybai jį pakeisti.

20. Komisijos narys negali balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu yra galimas viešųjų ar privačių interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.

21. Motyvuotu Komisijos sprendimu Komisijos posėdis gali būti uždaras – žmogaus asmeninio ar šeiminio gyvenimo slaptumui apsaugoti, taip pat kai viešai nagrinėjant klausimą gali būti atskleista įstatymų saugoma paslaptis. Tokiu atveju viešai paskelbiama tik Komisijos priimto sprendimo nutariamoji dalis.

22. Komisiją aptarnauja Komisijos sekretorius, kuris:

22.1. rūpinasi, kad ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas iki posėdžio dienos Komisijos nariams ir suinteresuotiems asmenims (skundo pateikėjui, atitinkamam valstybės politikui ir pan.) būtų praneštas posėdžio laikas ir vieta, ir el. paštu išsiųsta posėdžio medžiaga;

22.2. rūpinasi, kad būtų paruošti posėdžiui reikalingi dokumentai bei jų kopijos, patalpos;

22.3. užtikrina, kad būtų daromas Komisijos posėdžių garso įrašas;

22.4. registruoja posėdžio dalyvius;

22.5. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Komisijos posėdžio, kurio metu buvo atliktas Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas, įformina Komisijos sprendimą, kurio:

22.5.1. įžanginėje dalyje nurodoma: sprendimo priėmimo data ir vieta; Komisijos pavadinimas; Komisijos sudėtis, asmens, kurio veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos, tiriami asmens veiksmai (tyrimo dalykas), teisės aktai ir konkrečios teisės aktų nuostatos, kuriomis vadovaujantis pradėtas tyrimas dėl asmens veiksmų;

22.5.2. aprašomojoje – motyvuojamojoje dalyje nurodoma: Komisijos nustatytos faktinės aplinkybės; asmens, kurio veikla tiriama, ir (ar) jo atstovo teikti paaiškinimai, prašymai ir pan.; įrodymai, kuriais grindžiamos Komisijos išvados; argumentai, dėl kurių atmetami tam tikri tiriamo asmens išsakyti teiginiai, kilusios pagrįstos abejonės, kurių pagrindu buvo pradėtas tyrimas; nuorodos į konkrečius teisės aktus ir šių aktų nuostatas, kurios buvo taikomos tiriant;

22.5.3. rezoliucinėje sprendimo dalyje nurodoma: Komisijos išvada dėl svarstomo asmens veiksmų, teisės aktas ir konkreti teisės akto nuostata, kuria vadovaujantis priimtas sprendimas; informacija apie komisijos išvados paskelbimo būdą ir vietą bei įteikimą suinteresuotiems asmenims, sprendimo apskundimo tvarka;

22.6. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų surašo Komisijos posėdžio protokolą: nurodoma posėdžio data, vieta, posėdžio dalyviai, posėdžio darbotvarkė, svarstymo eiga ir svarstyti dokumentai bei priimti sprendimai;

22.7. pasirašytą posėdžio protokolą išsiunčia komisijos nariams el. paštu;

22.8. raštu pateikia (išsiunčia el. paštu ir registruotu laišku) Komisijos sprendimą asmeniui, pateikusiam skundą, ir atitinkamam Tarybos nariui;

22.9. yra atsakingas už tai, kad Komisijos sprendimai patektų į Savivaldybės interneto svetainę, būtų persiųsti Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai, o Komisijai nusprendus, ir rajono visuomenės informavimo priemonėms.

23. Komisijos narys turi teisę:

23.1. dalyvauti rengiant ir svarstant Komisijos klausimus, balsuoti dėl svarstomų klausimų;

23.2. siūlyti kviesti į Komisijos posėdžius reikalingus asmenis;

23.3. susipažinti ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas iki posėdžio dienos su pateikta medžiaga;

23.4. kreiptis raštu į Komisijos pirmininką ar Komisijos pirmininko pavaduotoją dėl posėdžio sušaukimo;

23.5. dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo pareikšti savo atskirąją nuomonę.

24. Jeigu dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.

25. Komisijos narys privalo:

25.1. dalyvauti Komisijos posėdžiuose.

25.2. vykdyti Komisijos pavedimus.

26. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui. Dėl svarbių priežasčių negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje Komisijos narys gali raštu pateikti dėl svarstomų klausimų savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta į protokolą.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS

 

27. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės politikų elgesio kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, šiais Nuostatais, kitais teisės aktais, Komisija atlieka šias funkcijas:

27.1. prižiūri, kaip Savivaldybės tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;

27.2. analizuoja Savivaldybės tarybos narių nedalyvavimo Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;

27.3. tiria ir priima sprendimus dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių Savivaldybės tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;

27.4. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl Savivaldybės tarybos narių veiklos skaidrumo;

27.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu jis yra praleidęs iš eilės tris Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;

27.6. Savivaldybės tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia Savivaldybės tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų įgyvendinimo.

28. Komisija, veikdama pagal šių nuostatų 27.1 ir 27.2 papunkčius, rengia posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS TARYBOS NARIŲ ELGESIO TYRIMO PAGRINDAI IR TERMINAI

 

29. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas Komisijoje gali būti pradėtas, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:

29.1. fizinio ar juridinio asmens skundui, kreipimuisi ar pranešimui (toliau – skundas) apie Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą Valstybės politikų elgesio kodekse nustatytų valstybės politikų elgesio principų, nuostatų ar Reglamente Savivaldybės tarybos nariui nustatytų reikalavimų pažeidimą (toliau – pažeidimas);

29.2. visuomenės informavimo priemonėse paskelbtai pagrįstai informacijai apie Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą pažeidimą.

29.3. gavus pranešimą apie Savivaldybės tarybos nario nedalyvavimą Savivaldybės tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose be pateisinamos priežasties.

30. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimas pradedamas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo šių Nuostatų 29 punkte nurodyto pagrindo atsiradimo. Komisija tiria galimus pažeidimus, jeigu nuo jų padarymo praėjo ne daugiau kaip vieneri metai. Anoniminiai skundai nenagrinėjami. Komisijos atliekamas pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tyrimo pradžios. Į šį terminą neįskaičiuojamas Savivaldybės tarybos nario laikinojo nedarbingumo, atostogų laikas ir laikas, kai Savivaldybės tarybos narys yra išvykęs į komandiruotę. Prireikus Komisija gali, bet ne ilgiau kaip vienam mėnesiui, pratęsti šiame punkte nustatytą tyrimo terminą.

31. Atlikdama tyrimą, Komisija turi teisę:

31.1. apklausti Savivaldybės tarybos narį, kurio elgesys tiriamas, bei kitus asmenis, susijusius su Savivaldybės tarybos nario tiriamu elgesiu ar politine veikla;

31.2. apklausti skundo autorių ir išsiaiškinti jo žinomą informaciją apie Savivaldybės tarybos nario galimai padarytą Kodekse ar Savivaldybės veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, ar kituose teisės aktuose nustatytų Savivaldybės tarybos nario elgesio principų ar reikalavimų pažeidimą;

31.3. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) bei kitą tyrimui reikalingą informaciją;

31.4. prireikus išvykti į įvykio vietą;

31.5. pasitelkti specialistų.

32. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai privalo:

32.1. vadovautis Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais teisės aktais;

32.2. laikyti paslaptyje duomenis ar žinias, kuriuos jie sužinojo vykdydami tyrimą, jeigu tokie duomenys ar žinios sudaro valstybės, komercinę, banko, tarnybos arba kitą įstatymų saugomą paslaptį;

32.3. nenaudoti 31.2, 31.3 papunkčiuose nurodytų duomenų ar žinių asmeninei ar kitų asmenų naudai;

32.4. kol Komisija nebaigia tyrimo, niekam neteikti jokios informacijos apie vykdomo tyrimo aplinkybes, su tyrimu susijusius asmenis, turimą medžiagą, duomenis.

33. Šių Nuostatų 32.3 ir 32.4 papunkčių nuostatos taikomos ir Komisiją aptarnaujantiems darbuotojams, ir pasitelktiems specialistams.

34. Komisijos nariui draudžiama dalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimus arba kitaip paveikti sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą. Prieš pradedant tokio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu Komisijos narys privalo informuoti Komisiją apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir jokia forma nedalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant sprendimą.

35. Atlikdami tyrimą, Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir jos pasitelkti specialistai netrikdo valstybės institucijų, kitų įmonių, įstaigų ar organizacijų darbo ir privalo susilaikyti nuo išankstinių vertinimų ir išvadų, kol nebaigtas tyrimas ir nėra Komisijos išvados.

36. Komisijos nariai, Komisiją aptarnaujantys darbuotojai ir pasitelkti specialistai už šiuose Nuostatuose  nustatytų pareigų pažeidimą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

37. Savivaldybės tarybos narys, kurio elgesys tiriamas, turi teisę:

37.1. teikti Komisijai paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

37.2. baigus tyrimą susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga;

37.3. dalyvauti Komisijos posėdžiuose;

38. Savivaldybės tarybos narys, teikiantis Komisijai paaiškinimus, negali būti verčiamas teikti paaiškinimus prieš save, savo šeimos narius ar artimus giminaičius.

39. Komisija per 3 kalendorines dienas nuo tyrimo pradžios surašo laisvos formos pranešimą, kuriuo informuoja Savivaldybės tarybos narį apie pradėtą jo elgesio tyrimą, jo teises, pateikia turimus duomenis apie padarytą pažeidimą ir prašo Savivaldybės tarybos nario iki pranešime nurodytos datos pateikti rašytinį paaiškinimą. Komisija šį pranešimą Savivaldybės tarybos nariui įteikia asmeniškai, išsiunčia paštu arba jo nurodytu elektroniniu paštu.

40. Komisija, atlikusi tyrimą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tyrimo pabaigos savo posėdyje vertina tyrimo metu surinktus duomenis ir priima šių Nuostatų 45 punkte numatytus sprendimus. Apie Komisijos posėdžio vietą ir laiką ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas iki posėdžio pradžios turi būti pranešta Savivaldybės tarybos nariui. Jo neatvykimas į Komisijos posėdį ar paaiškinimo nepateikimas nekliudo Komisijai priimti sprendimą.

41. Komisijos sprendimai priimami dalyvaujant tik Komisijos nariams.

42. Pakartotiniai skundai apie galimą Savivaldybės tarybos nario padarytą pažeidimą nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai gautame skunde yra nurodomos naujos aplinkybės, kurios nebuvo ir negalėjo būti žinomos atlikto tyrimo metu, ir dėl to Komisijos priimtas sprendimas yra galimai neteisingas. Dėl pakartotinio tyrimo būtinumo sprendžia Komisija ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo tokio skundo gavimo. Komisijai nusprendus pradėti pakartotinį tyrimą, jis atliekamas pagal šiuose Nuostatuose nustatytas tyrimo procedūras.

43. Po kiekvieno Komisijos posėdžio gali būti parengiamas pranešimas visuomenės informavimo priemonėms. Pranešimą raštu arba žodžiu gali pateikti tik Komisijos pirmininkas ar Komisijos įgaliotas jos narys ir tik tokį, kokį įgalioja pateikti Komisija.

44. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl tyrimo išvadų, turi teisę apie tai pateikti informaciją Tarybai.

45. Savivaldybės tarybos nario elgesio tyrimą atlikusi Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

45.1. konstatuoti, kad Savivaldybės tarybos narys nepažeidė Valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytų valstybės politiko elgesio principų ar reikalavimų;

45.2. konstatuoti, kad Savivaldybės tarybos narys pažeidė Valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus valstybės politiko elgesio principus ar reikalavimus;

45.3. rekomenduoti Savivaldybės tarybos nariui suderinti savo elgesį ar veiklą su Valstybės politikų elgesio kodekse ar Savivaldybės veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytais valstybės politiko elgesio principais ar reikalavimais;

45.4. rekomenduoti viešai atsiprašyti per 30 kalendorinių dienų nuo Komisijos sprendimo priėmimo datos tokiu būdu, kokiu buvo įžeista, pvz., jeigu per visuomenės informavimo priemones, tai savo lėšomis paskelbti (išspausdinti) atsiprašymą, jei Savivaldybės tarybos posėdyje – žodžiu viešai atsiprašyti (atsiprašymas turi būti užprotokoluotas) Savivaldybės tarybos posėdyje ir kt.;

45.5. įtarus esant nusikalstamos veikos požymių, perduoti medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigoms ar prokuratūrai;

45.6. konstatuoti, kad Savivaldybės tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris Savivaldybės tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties, ir teikti Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl Savivaldybės tarybos nario įgaliojimų nutraukimo.

46. Komisija gali nutraukti tyrimą, jeigu iki tyrimo pabaigos Savivaldybės tarybos narys savo elgesį ar veiklą pripažino neetiškais, nesuderinamais su savo pareigomis ar institucija, kurioje jis eina pareigas, ir dėl to viešai atsiprašė.

47. Apie Komisijos atliktą tyrimą ir priimtą sprendimą raštu pranešama asmeniui, pateikusiam skundą Komisijai, Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas,  ir Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai.

48.  Komisijos sprendimai priimami dalyvaujant tik Komisijos nariams.

49. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo Tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

50. Komisijos priimami sprendimai yra vieši ir yra skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje, o Komisijai nusprendus, ir rajono visuomenės informavimo priemonėms.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

51. Komisijos atliktas tyrimas yra įforminamas sprendimu, jame turi būti nurodyta sprendimo priėmimo data ir vieta, komisijos pavadinimas, posėdyje dalyvaujantys asmenys, komisijos sekretorius; asmenų, kurių veikla tiriama, vardas, pavardė ir pareigos; tiriamų asmenų veiksmai.

52. Komisijos sprendimo aprašomojoje dalyje privalu nurodyti: komisijos nustatytas faktines aplinkybes; asmens, kurio veikla tiriama, paaiškinimą; įrodymus, kuriais grindžiamos komisijos išvados, argumentus, dėl kurių atmetami tam tikri teiginiai; nuorodas į konkrečias teisines normas, kurios bus taikomos tiriant faktą. Būtina nurodyti vieną iš šių Nuostatų 45 punkte nurodytų sprendimų dėl svarstomo asmens veiksmų ir teisės aktą, kuriuo vadovaujantis priimtas sprendimas.

53. Komisijos sprendimą pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas ir Komisijos atsakingasis sekretorius.

54. Komisijos sprendimai yra saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Vyriausioje tarnybinės etikos komisijoje ir kitose institucijose atstovauja Komisijos pirmininkas arba Komisijos pirmininko įgaliotas Komisijos narys.

56. Komisijos nariai, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje Komisijos nariams, kurie nėra Tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.

57. Už Komisijos sprendimus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka pagal įgaliojimus atsako Komisijos pirmininkas ir nariai.

58. Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo sprendimo paskelbimo arba jo įteikimo Savivaldybės tarybos nariui, dėl kurio yra priimtas sprendimas, dienos.

59. Šie Nuostatai tvirtinami, keičiami ir pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

___________________________

part_74e0c4954f134aac998b0c9ccfbba52b_end