ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖs ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. RUGPJŪČIO 7 D. ĮSAKYMO NR. I(6.6 E)-484 „DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS VEIKLOS DOKUMENTŲ VALDYMO PROCEDŪRŲ APRAŠŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. rugpjūčio 1 d. Nr. I(6.6 E)-441

Zarasai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 1, 2 punktais:

1.    K e i č i u Zarasų rajono savivaldybės teisės aktų rengimo, skelbimo, vykdymo kontrolės aprašą, patvirtintą Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. rugpjūčio 7 d. įsakymu Nr. I(6.6 E)-484 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės veiklos dokumentų valdymo procedūrų aprašų patvirtinimo“:

1.1. Išdėstau 15.2 papunktį taip:

15.2. ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų atžvilgiu;“

1.2. išdėstau 16 punktą taip:

16. Administracinės naštos piliečiams ir kitiems asmenims bei ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų atžvilgiu vertinami ir priimti Savivaldybės teisės aktai.“

1.3. išdėstau 17.1 papunktį taip:

17.1. vertinti ketinamuose keisti teisės aktuose nustatytus ar teisės aktų projektuose siūlomus nustatyti naujus, naikinti ir (ar) keisti galiojančius įpareigojimus ūkio subjektams, galimas sukelti prisitaikymo prie reguliavimo išlaidas ūkio subjektams; vertinti numatomą prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų pokytį, lyginant galimas sukelti prisitaikymo prie reguliavimo išlaidas su numatomų keisti ir (ar) naikinti galiojančių įpareigojimų jau sukeliamomis prisitaikymo prie reguliavimo išlaidomis, kurias patiria ūkio subjektai vadovaujantis Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodika,  patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 4 „Dėl Ūkio subjektų administracinės naštos ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų vertinimo metodikos patvirtinimo“;“

1.4. išdėstau 18 punktą taip:

18. Savivaldybės teisės akto projekto rengėjo struktūrinio padalinio vadovas, o kai sprendimo projektą rengia darbuotojas, neįeinantis į struktūrinį padalinį, pats darbuotojas nustato poreikį vertinti administracinės naštos ir ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų aspektu teisės akto projektus bei poreikį vertinti antikorupciniu aspektu Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.“

1.5. išdėstau 19 punktą taip:

19. Savivaldybės teisės akto projekto rengėjas (toliau – rengėjas) atlieka teisės akto projekto vertinimą administracinės naštos bei ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų atžvilgiu bei parengia Administracinės naštos piliečiams ir kitiems asmenims apskaičiavimo ataskaitą arba Teisės aktu sukeliamų arba teisės akto projektu galimų sukelti ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų apskaičiavimo ataskaitą (toliau – Ataskaita), priklausomai kuriai grupei sukeliamą administracinę naštą vertina ir prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų apskaičiavimą atlieka. Ataskaitų formos pateiktos Aprašo 17.1 ir 17.2 papunkčiuose nurodytuose teisės aktuose. Jei teisės aktų projektai nebuvo įvertinti, jie įvertinami per 10 darbo dienų nuo jų priėmimo dienos.“

1.6. išdėstau 20 punktą taip:

20. Parengtas Ataskaitas rengėjai teikia kartu su rengiamų šio Aprašo II skyriaus ketvirtajame, penktajame ir šeštajame skirsniuose aptartų teisės aktų projektais bei kitais jų rengimo dokumentais EDVS @vilys pagalba derinti minėtuose skirsniuose nustatyta eilės tvarka. Jeigu teisės aktai vertinami per 10 darbo dienų po jų priėmimo dienos, parengtos ir užregistruotos Ataskaitos pateikiamos Dokumentų valdymo skyriaus vedėjui susipažinti EDVS @vilys priemonėmis.“

1.7. išdėstau 21 punktą taip:

21. Dokumentų valdymo skyriaus vedėjas, teisės akto projekto derinimo metu atsakingas už teisės akto projekto atitikimą Dokumentų rengimo taisyklėms, kontroliuoja, kad teisės aktų projektai būtų įvertinti administracinės naštos bei ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų atžvilgiu Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Jeigu teisės akto projekto rengėjas nepateikia Ataskaitos, teisės akto projektas jam grąžinamas nederintas, išskyrus atvejus, jeigu Savivaldybės tarybos sprendimo projekto paaiškinamajame rašte arba administracijos direktoriaus įsakymo projekto EDVS @vilys pastabų lauke nurodoma, kad Ataskaita bus teikiama per 10 darbo dienų nuo teisės akto priėmimo dienos.“

1.8. išdėstau 47.1.8 papunktį taip:

47.1.8. aptartas administracinės naštos asmenims ir ūkio subjektams vertinimas bei prisitaikymas prie reguliavimo išlaidų (tik norminio pobūdžio projektams) Vyriausybės nustatyta tvarka;“

1.9. išdėstau 49.3 papunktį taip:

49.3. administracinės naštos piliečiams ir kitiems asmenims ir ūkio subjektams vertinimą bei ūkio subjektų prisitaikymą prie reguliavimo išlaidų (tik norminio pobūdžio projektams) Vyriausybės nustatyta tvarka bei reikiamos Ataskaitos pateikimą kartu su įsakymo projektu (Ataskaitos forma nustatyta Aprašo 17 punkte aptartuose teisės aktuose);“

1.10išdėstau 80.3 papunktį taip:

80.3.  administracinės naštos piliečiams ir kitiems asmenims bei ūkio subjektams vertinimą bei ūkio subjektų prisitaikymą prie reguliavimo išlaidų (tik norminio pobūdžio projektams) Vyriausybės nustatyta tvarka bei reikiamos Ataskaitos pateikimą kartu su įsakymo projektu (Ataskaitos forma nustatyta Aprašo 17 punkte aptartuose teisės aktuose);

1.11išdėstau 98.3 papunktį taip:

98.3.  administracinės naštos piliečiams ir kitiems asmenims, ūkio subjektams vertinimą bei ūkio subjektų prisitaikymą prie reguliavimo išlaidų (tik norminio pobūdžio projektams) Vyriausybės nustatyta tvarka bei reikiamos Ataskaitos pateikimą kartu su įsakymo projektu (Ataskaitos forma nustatyta Aprašo 17 punkte aptartuose teisės aktuose);“

1.12išdėstau 104.3 papunktį taip:

104.3.  norminiams įsakymams – Ataskaitos, parengtos vadovaujantis Vyriausybės patvirtintomis metodikomis bei pasirašytos rengėjo;

1.13išdėstau 111.2 papunktį taip:

111.2. Savivaldybės tarybos projektų lydimieji dokumentai (projekto lyginamasis variantas, aiškinamasis raštas, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo išvada, jeigu šio vertinimo rezultatai nėra nurodyti aiškinamajame rašte, atlikto projektui parengti reikalingo tyrimo ir kitų tyrimų, kuriais remtasi rengiant projektą, išvados, antikorupcinio vertinimo pažyma, administracinės naštos vertinimo, Teisės aktu sukeliamų arba teisės akto projektu galimų sukelti ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų apskaičiavimo ataskaitos, kiti teisės aktuose nustatyti kartu su projektu privalomi parengti ir pateikti teisės aktą priimančiai Savivaldybės tarybai dokumentai);“

2.    Išdėstau Zarasų rajono savivaldybės teisės aktų rengimo, skelbimo, vykdymo kontrolės aprašo, patvirtinto Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. rugpjūčio 7 d. įsakymu Nr. I(6.6 E)-484 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės veiklos dokumentų valdymo procedūrų aprašų patvirtinimo“ 1 ir 2 priedus nauja redakcija (pridedama).

Įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                            Benjaminas Sakalauskas


 

Zarasų rajono savivaldybės teisės aktų

rengimo, skelbimo, vykdymo kontrolės aprašo

1 priedas

 

(aiškinamojo rašto formos pavyzdys)

 

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DOKUMENTŲ VALDYMO skyrius

 

Biudžetinė įstaiga, Sėlių a. 22, 32110 Zarasai.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188753461.

Skyriaus duomenys: tel. (8 385) 00 000, faks. (8 385) 00 000, el. p. dvs@zarasai.lt

 

Zarasų rajono savivaldybės tarybai

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

DĖL RAJONO SAVIVALDYBĖS SPRENDIMO „DĖL

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS ........” PROJEKTO

 

2000-00- Nr.

 

Aiškinamasis raštas, kuriame turi būti privalomai nurodoma: 

1.  Parengto sprendimo projekto tikslai.

2.  Paaiškintas sprendimo projekto šiuo metu esantis teisinis reglamentavimas.

3.  Kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą Savivaldybės tarybos sprendimą.

4.  Biudžeto lėšų poreikis teisės aktui įgyvendinti.

5.  Sprendimo projekto autoriai (rengėjai), iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai bei priimto teisės akto nauda Savivaldybei.

6.  Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

7.  Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas (informacija apie poreikį vertinti antikorupciniu atžvilgiu arba atliktą tokį vertinimą. Prie paaiškinamojo rašto pridedamų dokumentų sąraše privalo būti nuoroda apie pridedamą Antikorupcinio vertinimo pažymą, jei yra poreikis rengiamą sprendimo projektą vertinti).

8.  Sprendimo projekto vertinimas administracinės naštos piliečiams ir kitiems asmenims bei ūkio subjektams, ūkio subjektų prisitaikymas prie reguliavimo išlaidų (tik norminio pobūdžio projektams. Informacija apie poreikį vertinti administracinės naštos asmenims ir ūkio subjektams atžvilgiu bei ūkio subjektų prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų arba vertinimo atlikimą per 10 darbo dienų po teisės akto priėmimo. Prie paaiškinamojo rašto pridedamų dokumentų sąraše privalo būti nuoroda apie pridedamas ataskaitas, jei yra poreikis rengiamą sprendimo projektą vertinti).

9.  Galimos teigiamos ir neigiamos pasekmės priėmus siūlomą Savivaldybės tarybos  sprendimą ir kokių priemonių būtina imtis, siekiant to išvengti.

PRIDEDAMA: būtina išvardyti visus prie sprendimo projekto pridedamus dokumentus (nurodant jų pavadinimą, datą, lapų ir egzempliorių, jeigu yra daugiau negu vienas, skaičių).

Aiškinamasis raštas turi būti pasirašytas atitinkamo struktūrinio padalinio vadovo ar valstybės tarnautojo, rengusio sprendimo projektą, kvalifikuotu arba nekvalifikuotu elektroniniu parašu).

 

Padalinio vadovas                                                                                            (vardas, pavardė)

 

Rengėjo nuoroda: (vardas, pavardė, tel., el. paštas ir pan.)

 

Pastaba. Jei nerašote, kad tai aiškinamasis raštas, o rengiate kaip raštą dėl teikiamo sprendimo projekto, tai įforminama įprastoje rašto formoje.

_________________

part_c4c9a2a4306544e2b7992ca2be391b3b_end


 

Zarasų rajono savivaldybės teisės aktų

rengimo, skelbimo, vykdymo kontrolės aprašo

2 priedas

 

Zarasų rajono savivaldybės tarybos sprendimo projekto

 

DĖL…………………………………………………. …………”

 

derinimo (vizų) lapas

 

20 m.……………..d.

 

Eil Nr.

Derinimo turinys

Derintojo (vizuojančio) pastabos, pasiūlymai, išvados,

vardas, pavardė, parašas ir data

1. 

Dėl sprendimo projekto tikslo, teigiamų ir neigiamų pasekmių, poreikio vertinti administracinės naštos atžvilgiu bei prisitaikymo prie reguliavimo išlaidų norminio pobūdžio projektus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka bei poreikio vertinti antikorupciniu atžvilgiu

 

 

 

 

 

 

2. 

Dėl sprendimo projekte išdėstytų duomenų atitikimo buhalterinės apskaitos duomenims

 

 

 

3  

Dėl atitikimo turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo principams

 

 

4. 

Dėl neprieštaravimo įstatymams bei atitikimo teisės technikos taisyklėms (netikrinamas ir nevertinamas sprendimo projekto faktinis pagrindimas, tikslingumas, naudingumas, ar tinkamai įvykdytos reikalingos procesinės teisės normos) bei poreikio skelbti Teisės aktų registre

 

 

5. 

Dėl atitikimo lietuvių kalbos reikalavimams

 

 

6. 

Dėl lėšų poreikio

 

 

7. 

Dėl teikimo registruoti Savivaldybės tarybos sprendimų projektų registre ir (ar) įtraukti į Savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkę

 

 

 

 

___________________

_____________________________

part_d4dda2d3e2314565a6ac1a22fbaec8cd_end