TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL tELŠIŲ „SAULĖTEKIO“ PRADINĖS MOKYKLos ir Telšių „ATEITIES“ PROGIMNAZIJOS reorganizavimo sąlygų aprašo IR telšių „ATEITIES“ PROGIMNAZIJOS nuostatų patvirtinimo
2020 m. gegužės 28 d. Nr. T1-159
Telšiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, 14 straipsnio 12 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 2 dalimi, Telšių rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano, patvirtinto Telšių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gruodžio 28 d. sprendimu Nr. T1-445 „Dėl Telšių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 metų bendrojo plano patvirtinimo“, 1 priedo 5 ir 11 punktais bei atsižvelgdama į Telšių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 16 d. sprendimą Nr. T1-85 „Dėl Telšių „Saulėtekio“ pradinės mokyklos vidaus struktūros pertvarkymo ir sutikimo reorganizuoti, prijungiant ją prie Telšių „Ateities“ progimnazijos“, Telšių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti:
1.1. Telšių „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir Telšių „Ateities“ progimnazijos reorganizavimo sąlygų aprašą (pridedama).
2. Įgalioti Ritą Motiejūnienę, Telšių „Ateities“ progimnazijos direktorę, pasirašyti patvirtintus Telšių „Ateities“ progimnazijos nuostatus ir juos įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
3. Įpareigoti Jadvygą Vaitkienę, Telšių „Saulėtekio“ pradinės mokyklos direktorę, iki 2020 m. rugpjūčio 31 d. išregistruoti mokyklą Juridinių asmenų registre ir atlikti visus kitus su tuo susijusius veiksmus.
4. Pripažinti netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. birželio 30 d. sprendimo Nr. T1-279 „Dėl Telšių „Ateities“ progimnazijos nuostatų patvirtinimo“ 1 punktą.
5. Nustatyti, kad šio sprendimo 4 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1.2 papunkčiu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
PATVIRTINTA
Telšių rajono savivaldybės tarybos
2020 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. T1-159
TELŠIŲ „SAULĖTEKIO“ PRADINĖS MOKYKLOS IR TELŠIŲ „ATEITIES“ PROGIMNAZIJOS REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Telšių „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir Telšių „Ateities“ progimnazijos reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato Telšių „Saulėtekio“ pradinės mokyklos reorganizavimo prijungimo būdu prie Telšių „Ateities“ progimnazijos tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.96 straipsniu, 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 2.101 ir 2.103 straipsniais, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsniu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 44 straipsnio 2 ir 6 dalimis, Telšių rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 16 d. sprendimu Nr. T1-85 „Dėl sutikimo reorganizuoti Telšių „Saulėtekio“ pradinę mokyklą, prijungiant ją prie Telšių „Ateities“ progimnazijos“.
II SKYRIUS
INFORMACIJA APIE REORGANIZUOJAMĄ IR REORGANIZAVIME DALYVAUJANTĮ JURIDINĮ ASMENĮ
4. Reorganizuojamas juridinis asmuo – Telšių „Saulėtekio“ pradinė mokykla (toliau – „Saulėtekio“ pradinė mokykla), kurios:
5. Reorganizavime dalyvaujantis juridinis asmuo – Telšių „Ateities“ progimnazija (toliau – „Ateities“ progimnazija), kurios:
III SKYRIUS
REORGANIZAVIMO BŪDAS, PASIBAIGSIANTIS JURIDINIS ASMUO IR TĘSIANTIS VEIKLĄ PO REORGANIZAVIMO JURIDINIS ASMUO
6. Reorganizavimo būdas – prijungimas: „Saulėtekio“ pradinė mokykla prijungiama prie „Ateities“ progimnazijos.
8. Po reorganizavimo veiksiantis juridinis asmuo – Telšių „Ateities“ progimnazija (buveinė – Lygumų g. 47, Telšiuose), turinti Degaičių skyrių (buveinė – Degaičių g. 5, Degaičių k., Telšių r.), vykdantį ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, ir „Saulėtekio“ skyrių (buveinė – Kepyklos g. 30, Telšiuose), vykdantį ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas.
IV SKYRIUS
PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANČIO JURIDINIO ASMENS TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANTI INSTITUCIJA
V SKYRIUS
JURIDINIŲ ASMENŲ TEISĖS, PAREIGOS REORGANIZAVIMO LAIKOTARPIU
11. Iki 2020 m. balandžio 24 d. parengiamas Aprašas ir pranešimas apie Aprašo parengimą (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
12. Ne vėliau kaip iki 2020 m. balandžio 28 d. pranešimas apie Aprašo parengimą kartu su Aprašu vieną kartą viešai paskelbiamas įstaigų interneto svetainėse bei vieną kartą raštu pranešama visiems kreditoriams (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
13. Ne vėliau kaip pirmą viešo paskelbimo apie Aprašo parengimą dieną dokumentai (prašymas įregistruoti juridinio asmens teisinį statusą, Aprašas ir dokumentas, patvirtinantis, kad sumokėtas atlygis už įregistravimą) pateikiami Juridinių asmenų registrui. „Saulėtekio“ pradinė mokykla įgyja reorganizuojamos įstaigos statusą, o „Ateities“ progimnazija – dalyvaujančios reorganizavime įstaigos statusą (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
14. Per 3 dienas nuo juridinio asmens teisinio statuso „reorganizuojamas“ įregistravimo Juridinių asmenų registre Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Mažeikių skyriui pateikiamas 6-SD formos pranešimas (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
15. Apie mokyklų reorganizavimą pranešama Klaipėdos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Telšių poskyriui (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
16. Iki 2020 m. balandžio 30 d. Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui pateikiamas su „Ateities“ progimnazijos taryba suderintas „Ateities“ progimnazijos nuostatų projektas (atsakingas – „Ateities“ progimnazijos direktorius).
17. Iki 2020 m. gegužės 13 d. parengiamas Telšių rajono savivaldybės tarybos sprendimo projektas dėl Aprašo ir „Ateities“ progimnazijos nuostatų patvirtinimo (atsakingas – Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius).
18. Per 5 dienas nuo Telšių rajono savivaldybės tarybos priimto sprendimo, patvirtinusio Aprašą, Juridinio asmenų registrui pateikiama sprendimo kopija (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
19. Iki 2020 m. gegužės 13 d. suderinamas perkeliamų „Saulėtekio“ pradinės mokyklos pareigybių sąrašas ir etatų skaičius į „Ateities“ progimnaziją (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
20. Iki 2020 m. liepos 1 d., neviršijant Telšių rajono savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus, patvirtinamas „Ateities“ progimnazijos pareigybių sąrašas, įstaigos struktūra, įsigaliosiantys nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. (atsakingas –„Ateities“ progimnazijos direktorius).
21. Rengiamos konsultacijos su mokyklos darbuotojų atstovais apie darbo sąlygų pasikeitimą ir galimą atleidimą iš darbo, kad būtų išvengta neigiamų pasekmių arba jos būtų sušvelnintos (atsakingas – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos direktorius).
22. Teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais įspėjami darbuotojai apie darbo sutarties sąlygų pasikeitimą, atliekami visi su darbo santykiais susiję juridiniai veiksmai (atsakingas – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos direktorius).
23. Teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos Mažeikių skyriui pateikiama reikiama informacija apie apdraustųjų valstybinio socialinio draudimo pabaigą, nurodant apdraustuosius, kurių valstybinis socialinis draudimas nutraukiamas „Saulėtekio“ pradinėje mokykloje ir bus tęsiamas „Ateities“ progimnazijoje (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
24. Teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais pranešama „Saulėtekio“ pradinės mokyklos direktoriui apie darbo sutarties sąlygų pasikeitimą ir (arba) darbo sutarties nutraukimą (atsakingas – Telšių rajono savivaldybės Teisės ir administravimo skyrius).
25. Į „Saulėtekio“ pradinę mokyklą nauji darbuotojai priimami tik suderinus su „Ateities“ progimnazijos direktoriumi ir apie tai informavus Telšių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrių (atsakingas – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos direktorius).
26. Ne vėliau kaip iki 2020 m. gegužės 16 d. raštu pranešama mokiniams, mokinių ir ugdytinių tėvams (globėjams, rūpintojams) apie numatomą reorganizavimą ir pasiūloma 4 klasių mokiniams mokymąsi tęsti „Ateities“ progimnazijoje (atsakingas – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos direktorius).
27. Reorganizavimo laikotarpiu užtikrinama nepertraukiama įstaigos veikla ir įsipareigojimų vykdymas (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
28. Sandoriai sudaromi tik tie, kurie būtini įstaigos veiklai užtikrinti iki reorganizavimo pabaigos. Sandorių šalys informuojamos apie įstaigos reorganizavimą (atsakingas – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos direktorius).
29. Bendradarbiaujant „Ateities“ progimnazijai su „Saulėtekio“ pradine mokykla, gali būti rengiami teisės aktų, susijusių su „Saulėtekio“ pradinės mokyklos reorganizavimu, projektai, sudaromos bendros darbo grupės reorganizavimo metu kilusiems klausimams spręsti (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
30. Reorganizavimas vykdomas iš „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos patvirtintų biudžetinių asignavimų (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
31. Ne vėliau kaip iki rugpjūčio 31 d. teisės aktų nustatyta tvarka „Saulėtekio“ pradinė mokykla išregistruojama iš Juridinių asmenų registro ir Švietimo ir mokslo institucijų registro (atsakingas – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos direktorius).
VI SKYRIUS
TURTO IR DOKUMENTŲ PERDAVIMAS
33. Iki 2020 m. birželio 19 d. teisės aktų nustatyta tvarka inventorizuojamas „Saulėtekio“ pradinės mokyklos turtas, trumpalaikiai ir ilgalaikiai mokėtinų ir gautinų sumų įsipareigojimai, atostoginių kaupiniai, atidėjiniai, banko likučiai, nebaigta statyba ar rekonstrukcija pagal sprendimo reorganizuoti mokyklą priėmimo dienos būklę. (atsakingas – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos direktorius).
34. „Saulėtekio“ pradinės mokyklos turtas (finansinis, ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas ir įsipareigojimai, išskyrus nekilnojamąjį turtą, atsargos ir trumpalaikis materialusis turtas), teisės ir prievolės teisės aktų nustatyta tvarka perduodamos „Ateities“ progimnazijai (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai, Telšių rajono savivaldybės administracijos Centralizuotas biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos skyrius, Telšių rajono savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyrius).
35. „Saulėtekio“ pradinės mokyklos dokumentai ir archyvas perduodami „Ateities“ progimnazijai teisės aktų nustatyta tvarka (atsakingi – „Saulėtekio“ pradinės mokyklos ir „Ateities“ progimnazijos direktoriai).
37. „Saulėtekio“ pradinės mokyklos nekilnojamasis turtas Telšių rajono savivaldybės tarybos sprendimu perduodamas „Ateities“ progimnazijai valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise (atsakingas – Telšių rajono savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyrius).
VII SKYRIUS
JURIDINIO ASMENS PASIBAIGIMO MOMENTAS BEI TEISIŲ
IR PAREIGŲ PERĖJIMAS TĘSIANČIAM VEIKLĄ PO REORGANIZAVIMO
JURIDINIAM ASMENIUI
39. Reorganizavimo pabaiga – „Ateities“ progimnazijos nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre diena. Mokyklos reorganizavimas turi būti baigtas iki 2020 m. rugpjūčio 31 d.
40. Visos „Saulėtekio“ pradinės mokyklos teisės ir pareigos teisės aktų nustatyta tvarka pereina „Ateities“ progimnazijai, kurios savininkas – Telšių rajono savivaldybė, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Telšių rajono savivaldybės taryba.
PATVIRTINTA
Telšių rajono savivaldybės tarybos
2020 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. T1-159
TELŠIŲ „ATEITIES“ PROGIMNAZIJOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Telšių „Ateities“ progimnazijos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Telšių „Ateities“ progimnazijos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, mokyklos veiklos priežiūrą, mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Telšių „Ateities“ progimnazija, trumpasis pavadinimas – „Ateities“ progimnazija.
4. Mokykla įsteigta 1995 m. 2000 m. rugsėjo 26 d. Telšių rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. 202 mokyklai suteiktas „Ateities“ vardas.
6. Savininkas – Telšių rajono savivaldybė, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Telšių rajono savivaldybės taryba, kuri:
11. Mokymo kalba – lietuvių, mokymo formos – grupinio ir pavienio mokymosi. Vykdo pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, neformaliojo švietimo programas, išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pradinio išsilavinimo, pradinio ugdymo pasiekimų, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies ir mokymosi pasiekimų pažymėjimus.
12. Mokykla turi:
12.1. Degaičių skyrių, esantį Degaičių g. 5, Degaičių k., Telšių r., kuris vykdo ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo programas;
13. Telšių „Ateities“ progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
15. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
15.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
15.3. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
16. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti
kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui, sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą.
17. Mokyklos veiklos uždaviniai:
17.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies išsilavinimą;
18. Vykdydama pavestus uždavinius, mokykla:
18.1. konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį, vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos rezultatus, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese gautą informaciją, pasiekimų tyrimų, gimnazijos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis;
18.3. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, individualizuotą ir pritaikytą pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
18.4. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
18.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
18.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą;
18.7. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
18.8. organizuoja, tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu, jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
18.10. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
18.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
18.13. viešai skelbia informaciją apie mokyklos veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
19. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas
funkcijas, turi teisę:
19.4. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
20. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
20.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios mokyklos taryba ir Telšių rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jo įgaliotas asmuo;
21. Mokyklai vadovauja direktorius, nepriekaištingos reputacijos asmuo, skiriamas į pareigas viešo konkurso būdu penkeriems metams ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.
Direktorius:
21.1. tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
21.2. nustato mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, direktoriaus pavaduotojo ūkio ir bendriesiems reikalams, skyriaus vedėjo veiklos sritis;
21.3. tvirtina mokytojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
21.4. priima mokinius į mokyklą Telšių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymosi sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
21.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
21.6. suderinęs su mokyklos taryba ir darbuotojų atstovais, tvirtina mokyklos darbo tvarkos taisykles;
21.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo ir mokymosi sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
21.8. vadovauja mokyklos strateginio ir metinio veiklos planų rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
21.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo, projektines ir metodines grupes, metodinę tarybą;
21.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais;
21.14. užtikrina racionalų ir taupų lėšų, turto naudojimą, veiksmingą mokyklos vidaus kontrolės sistemos kūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
21.15. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
21.18. kiekvienais metais teikia mokyklos bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai paskelbia
savo metų veiklos ataskaitą pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus;
21.21. užtikrina ir atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, už korupcijos prevenciją, demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
22. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia mokyklos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam mokyklos valdymui, padeda spręsti mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems mokyklos interesams.
23. Taryba sudaroma dvejų metų veiklos kadencijai iš mokykloje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir vietos bendruomenės atstovų.
24. Į Tarybą lygiomis dalimis (po penkis asmenis) tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja mokyklos tėvų komitetas, mokytojus – mokytojų taryba ir mokinius – Mokinių prezidentūra. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
26. Taryba:
26.2. pritaria mokyklos strateginiam veiklos planui, mokyklos metinei veiklos programai, mokyklos darbo tvarkos taisyklėms, mokyklos ugdymo planui; perspektyvinei pedagogų atestacijos programai; mokyklos vadovų atestacijai;
26.3. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
26.4. svarsto mokyklos lėšų naudojimo klausimus, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
26.5. išklauso mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos tobulinimo;
26.6. teikia siūlymus Telšių rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotai institucijai dėl mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
26.7. svarsto mokytojų metodinės tarybos, Mokinių prezidentūros ir tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų ar mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui;
29. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, skyriaus vedėjas, visi mokykloje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
30. Mokytojų tarybai vadovauja mokyklos direktorius, sekretorius renkamas atviru balsavimu dvejiems metams.
31. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
32. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.
33. Mokykloje nuolat veikia mokyklos mokinių savivaldos institucija – Mokinių prezidentūra. Jos veikla vykdoma vadovaujantis Mokinių prezidentūros nuostatais, kuriuos įsakymu tvirtina mokyklos direktorius. Mokinių prezidentūra inicijuoja ir padeda organizuoti mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymus dėl mokymo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl Mokinių prezidentūros veiklos organizavimo, deleguoja narius į mokyklos tarybą.
34. Mokykloje veikia klasių tėvų komitetai. Klasės tėvų komitetą sudaro 3–5 nariai, išrinkti dvejiems metams atviru balsavimu klasės tėvų (kitų teisėtų mokinio atstovų) susirinkime. Tėvų komiteto nariai atviru balsavimu renka pirmininką, kuris, kartu su klasės vadovu, šaukia posėdžius ir apie jų laiką, svarstyti parengtus klausimus informuoja narius ne vėliau kaip 3 dienos iki posėdžio pradžios. Klasės tėvų komiteto pirmininkai yra mokyklos tėvų komiteto nariai. Klasės tėvų komitetas mokslo metų pabaigoje atsiskaito juos rinkusiam klasės tėvų (kitų teisėtų mokinio atstovų) susirinkimui.
35. Klasės tėvų komitetas padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacines aplinkas, vykdyti profesinį orientavimą, įgyvendinti kitas iniciatyvas.
36. Mokyklos tėvų komitetas teikia pasiūlymus mokyklos direktoriui, deleguoja narius į mokyklos tarybą.
37. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti klasių, grupių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų vadovų pasitarimus.
38. Mokykloje sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba:
38.1. metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su švietimo pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones ir patirtį, sukauptą ugdymo procese), pritaikyti ją mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja dvejų metų kadencijai metodinės grupės narių išrinktas mokytojas, patvirtintas direktoriaus įsakymu. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja metodinė taryba. Metodinių grupių vadovai yra mokyklos metodinės tarybos nariai;
38.2. metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą mokykloje, teikia mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo. Metodinei tarybai vadovauja metodinės tarybos pirmininkas, jos veiklą koordinuoja mokyklos direktorius.
39. Mokyklos bendruomenės nariai gali dalyvauti švietimo valdyme, burtis į įvairių grupių (mokinių, studentų, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų), mokyklų, švietimo valdymo lygių vadovų) interesų asociacijas, organizacijas, sąjungas, vykdančias jų narių nustatytus švietimo, kultūros, mokslinio tyrimo plėtotės uždavinius ir funkcijas, numatytas jų veiklos įstatuose.
40. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
43. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
44. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
46. Mokykla turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Telšių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
47. Mokyklos lėšų šaltiniai:
47.1. valstybės biudžeto lėšos, skirtos mokytojų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms, kvalifikacijai, mokymo priemonėms ir vadovėliams, mokinių pažintinei veiklai, ugdytinių profesiniam informavimui;
47.2. savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos mokyklos komunaliniams patarnavimams, aptarnaujančio personalo atlyginimui ir socialinio draudimo įmokoms, kvalifikacijai ir komandiruotėms, pirmosios medicininės pagalbos priemonėms, darbuotojų sveikatos medicininiam patikrinimui, mokyklos priešgaisrinei apsaugai, inventoriui įsigyti;
47.4. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
49. Mokykla buhalterinę apskaitą tvarko, finansinės ir biudžeto vykdymo ataskaitas sudaro teisės aktų nustatyta tvarka.
50. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę atlieka Telšių rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba bei kitos valstybės įgaliotos institucijos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Mokykla turi interneto svetainę (http://www.ateitis.eu). Pranešimai ir informacija visuomenei apie mokyklos veiklą skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
54. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi, pasikeitus bendriesiems nuostatams arba mokyklos vadovybės ar mokyklos tarybos iniciatyva. Naują nuostatų redakciją arba pataisas tvirtina Telšių rajono savivaldybės taryba.