Pagėgių savivaldybės taryba
SPRENDIMAS
DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS NUOSTATŲ
PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 20 d. Nr. T-72
Pagėgiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, 33 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 2 ir 5 dalimis, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.47 straipsniu, Pagėgių savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įpareigoti Pagėgių savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti Pagėgių savivaldybės administracijos nuostatus ir juos pateikti Juridinių asmenų registrui teisės aktų nustatyta tvarka.
3. Nustatyti, kad šio sprendimo nuostatos pradedamos taikyti, kai naujai išrinkta 2023 – 2027 m. kadencijos Pagėgių savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.
4. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. lapkričio 28 d. sprendimą Nr. T-191 „Dėl Pagėgių savivaldybės administracijos veiklos nuostatų patvirtinimo“, kai naujai išrinkta Pagėgių savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.
5. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.
PATVIRTINTA
Pagėgių savivaldybės tarybos
2023 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr. T-72
PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pagėgių savivaldybės administracijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja veiklos tikslus, uždavinius ir funkcijas, savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetenciją, valdymą, darbo organizavimą, lėšų ir turto naudojimo tvarką, kontrolę bei nuostatų keitimo ir įsigaliojimo tvarką.
2. Pagėgių savivaldybės administracija (toliau – Administracija) yra biudžetinė įstaiga, ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo (juridinio asmens kodas 188746659), turintis herbinį antspaudą su pavadinimu „Pagėgių savivaldybės administracija“ ir Pagėgių savivaldybės (toliau – Savivaldybė) herbu bei blanką su savo pavadinimu ir Savivaldybės herbu, sąskaitas bankuose ir kitose kredito įstaigose. Administracijos struktūriniai padaliniai ir administracijos filialai – seniūnijos (Administracijos struktūriniai teritoriniai padaliniai; toliau – Seniūnijos) taip pat gali turėti antspaudus, blankus ir Seniūnijos – sąskaitas bankuose ir kitose kredito įstaigose.
5. Administracijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės taryba. Jos kompetencija:
5.1. Savivaldybės mero teikimu tvirtina ir keičia Administracijos struktūrą, jos nuostatus, darbo užmokesčio fondą, nustato didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), pareigybių skaičių;
5.5. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
7. Administracijos įgaliojimai nėra susiję su Savivaldybės tarybos ir Savivaldybės mero įgaliojimų pabaiga. Administracijos veiklos laikotarpis neribojamas. Administracijos finansiniai metai yra kalendoriniai metai.
8. Administracija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Savivaldybės mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais, šiais nuostatais bei kitais teisės aktais.
II SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
11. Administracijos vykdomos veiklos rūšys atitinka veiklą, nustatytą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (EVRK 2 red.), patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“:
12. Administracijos veiklos tikslas – įgyvendinti teisės aktų nustatytas funkcijas kuo efektyviau tenkinant bendruomenės interesus.
13. Administracijos veiklos uždaviniai, siekiant iškeltų tikslų, yra užtikrinti:
14. Administracija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
14.1. Savivaldybės teritorijoje organizuoja ir kontroliuoja Savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimą arba pati juos įgyvendina;
14.2. įgyvendina įstatymus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, nereikalaujančius Savivaldybės tarybos sprendimų;
14.3. įstatymų nustatyta tvarka organizuoja Savivaldybės biudžeto pajamų, išlaidų ir kitų piniginių išteklių buhalterinės apskaitos tvarkymą, organizuoja ir kontroliuoja Savivaldybės turto valdymą ir naudojimą;
14.5. rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus, Savivaldybės institucijų sprendimų ir potvarkių projektus;
14.6. dėl Savivaldybės tarybos sprendimo projekto, išskyrus Nuostatų 14.5 papunktyje nurodytus spendimų projektus, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatyta tvarka ir terminais pateikia išvadas;
14.7. atlieka Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriaus (-ių), mero, tarybos narių ir Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos finansinį, ūkinį ir materialinį aptarnavimą;
III SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRA, VALDYMAS, DARBO ORGANIZAVIMAS
15. Administraciją sudaro struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai ir Seniūnijos.
16. Administracijos struktūrą, jos veiklos nuostatus ir darbo užmokesčio fondą, didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių užmokestį iš Savivaldybės biudžeto, pareigybių skaičių Savivaldybės mero teikimu tvirtina ir keičia Savivaldybės taryba, o pareigybes tvirtina Administracijos direktorius.
17. Administracijai vadovauja Administracijos direktorius (išimtis – Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba pavaldi Administracijos direktoriui, atskaitinga Savivaldybės merui). Jis yra įstaigos vadovas. Administracijos direktorius tiesiogiai ir asmeniškai atsako Savivaldybės merui už įstatymų, įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Savivaldybės tarybos, Savivaldybės mero sprendimų įgyvendinimą Savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais.
18. Administracijos direktorių į pareigas skiria ir atleidžia Savivaldybės meras. Administracijos direktorius skiriamas Savivaldybės mero įgaliojimų laikui, jis yra politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas.
19. Asmuo, skiriamas į Administracijos direktoriaus pareigas, turi atitikti įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus, taikomus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.
20. Administracijos direktorius veiklą organizuoja ir veikia Administracijos vardu, bendradarbiaudamas su kitais juridiniais asmenimis, vadovaudamasis šiais nuostatais, pareigybės aprašymu bei Savivaldybės institucijų priimtais teisės aktais.
21. Administracijos direktoriaus pareigybės aprašymą tvirtina, įgyvendina kitas personalo valdymo funkcijas šio vadovo atžvilgiu (suteikia atostogas, siunčia į komandiruotes ir pan.) Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, kitų teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės meras. Administracijos direktoriaus atostogų ar ligos metu, taip pat kai jis laikinai negali eiti pareigų dėl kitų priežasčių, Administracijos direktoriaus funkcijos Savivaldybės mero potvarkiu pavedamos atlikti kitam Administracijos valstybės tarnautojui.
22. Administracijos direktorius:
22.2. organizuoja Administracijos darbą, tvirtina Administracijos struktūrinių padalinių ir Seniūnijų veiklos nuostatus, tvirtina Administracijos, Seniūnijų metinius veiklos planus ir kitus strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimą detalizuojančius dokumentus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, atsako už vidaus administravimą Administracijoje;
22.3. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, Seniūnijų seniūnus, atlieka kitas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Savivaldybės mero jam priskirtas personalo valdymo funkcijas;
22.5. įstatymų nustatytais atvejais organizuoja Savivaldybės bendrojo plano arba Savivaldybės dalių bendrųjų planų, detaliųjų planų ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų rengimą;
22.6. teikia Savivaldybės merui tvirtinti gyvenamųjų vietovių ar jų dalių suskirstymą (sugrupavimą) į seniūnaitijas;
22.7. išduoda leidimus naudoti žūklės plotus vandens telkiniuose, tvirtina žuvų išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos žuvininkystės vandens telkiniuose priemonių planus teisės aktų nustatyta tvarka;
22.8. suteikia patalpas Lietuvos Respublikos Seimo nariams pagal Lietuvos Respublikos Seimo statutą;
22.9. karo komendanto prašymu teikia jam dokumentus ir informaciją, būtiną pasirengti Lietuvos Respublikos karo padėties įstatyme nustatytoms karo komendanto funkcijoms atlikti ir jas atliekant;
22.11. atstovauja ar įgalioja kitus asmenis atstovauti Administracijai teismuose, valstybės institucijose, santykiuose su fiziniais ir juridiniais asmenimis;
23. Kai Savivaldybės teritorijoje įvedamas tiesioginis valdymas, Administracijos direktoriaus įgaliojimų klausimas sprendžiamas Tiesioginio valdymo savivaldybės teritorijoje įstatymo nustatyta tvarka.
24. Darbas Administracijoje organizuojamas vadovaujantis Administracijos direktoriaus patvirtintais struktūrinių padalinių ir Seniūnijų veiklos nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymais, Administracijos darbo tvarkos taisyklėmis, kitais teisės aktais.
25. Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų teisinius santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti įstatymai ir teisės aktai. Administracijos valstybės tarnautojai (išskyrus Savivaldybės centralizuotos vidaus audito tarnybos valstybės tarnautojus) ir darbuotojai atskaitingi Administracijos direktoriui.
Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba, Administracijos struktūrinis padalinys, įsteigtas Administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų ar kitų Savivaldybės viešųjų juridinių asmenų vidaus auditui atlikti, atskaitinga Savivaldybės merui.
26. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai negali būti Savivaldybės, kurioje jie dirba, tarybos nariais.
27. Atostogos Administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
28. Administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai prašymus dėl numatomų kasmetinių atostogų suteikimo teikia Administracijos direktoriui. Kasmetinių atostogų grafikas sudaromas Personalo valdymo informacinėje sistemoje ir per Dokumentų valdymo sistemą teikiamas tvirtinti Administracijos direktoriui. Kasmetinės atostogos perkeliamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
29. Administracijos direktorius veiklos klausimais organizuoja Administracijos struktūrinių padalinių vadovų ir į šiuos padalinius neįeinančių valstybės tarnautojų bei Seniūnijų seniūnų pasitarimus, kurie yra protokoluojami.
30. Administracijos pasitarimų datą, laiką ir vietą, kviestinų asmenų sąrašą nustato Administracijos direktorius.
31. Savivaldybės merui priėmus sprendimą dėl Administracijos direktoriaus atleidimo iš pareigų, buvęs Administracijos direktorius Savivaldybės mero sprendime nurodytu laiku, dalyvaujant Savivaldybės merui, turi perduoti reikalus naujam Administracijos direktoriui ar kitam Savivaldybės mero įgaliotam asmeniui, pasirašant reikalų perdavimo ir priėmimo aktą. Reikalų perdavimo ir priėmimo akte pateikiami svarbiausi duomenys, apibūdinantys faktinę Administracijos būklę bei kita informacija.
32. Atleidžiamų iš pareigų Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų reikalai ir materialinės vertybės perduodami ir priimami surašant reikalų perdavimo ir priėmimo aktą, kurį pasirašo perduodantis ir priimantis asmenys.
33. Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų funkcijas jų atostogų, komandiruočių, mokymosi ar laikinojo nedarbingumo metu atlieka valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymuose nurodyti arba Administracijos direktoriaus įsakymu paskirti valstybės tarnautojai ir darbuotojai.
34. Administracijos raštvedybą tvarko Dokumentų valdymo ir teisės skyrius, vadovaudamasis skyriaus veiklos nuostatais, Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu patvirtintomis Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, metodiniais nurodymais raštvedybos ir archyvo darbo klausimais.
IV SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS TEISĖS
35. Administracija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
35.1. gauti iš visų Savivaldybės institucijų ir kitų įstaigų ir organizacijų, kurių Savininkė yra Savivaldybė, Savivaldybės valdomų įmonių informaciją ir pasiūlymus Administracijos kompetencijai priskirtais klausimais;
35.2. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip Savivaldybės valdomos įmonės, įstaigos ir organizacijos laikosi Lietuvos Respublikos įstatymų, vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, taip pat Savivaldybės institucijų teisės aktus, duoti privalomus nurodymus šalinti nustatytus įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus;
35.3. pasitelkti Savivaldybės valdomų įmonių, Savivaldybės, taip pat kitų įstaigų bei organizacijų atstovus ir specialistus Savivaldybės institucijų sprendžiamoms problemoms nagrinėti;
35.4. pagal savo kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su juridiniais ir fiziniais asmenimis;
35.5. inicijuoti darbo grupių, komisijų sudarymą Savivaldybės institucijų teisės aktams ir kitiems klausimams, susijusiems su Administracijos veikla, nagrinėti ir rengti;
35.6. organizuoti seminarus, dalyvauti juose, rūpintis Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų tobulinimosi ir kvalifikacijos kėlimu;
V SKYRIUS
LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA. TURTAS
36. Administracijos lėšų šaltinius sudaro:
37. Savivaldybės tarybos Administracijai skirtus biudžeto asignavimus valdo Administracijos direktorius. Administracija skirtas lėšas naudoja nuostatuose numatytai veiklai įstatymų nustatyta tvarka.
38. Administracija Lietuvos Respublikos teisės aktų, Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka organizuoja ir kontroliuoja Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto bei Savivaldybei patikėjimo teise perduoto valstybės turto valdymą ir naudojimą.
39. Administracija finansinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
ADMINISTRACIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA IR KONTROLĖ
41. Administracijos struktūrinių padalinių, į struktūrinius padalinius neįeinančių valstybės tarnautojų ir darbuotojų bei Seniūnijų veiklą kontroliuoja ir už ją atsako Administracijos direktorius.
44. Administracijos vidaus auditą atlieka Savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito tarnyba.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
46. Administracijos valstybės tarnautojų aktai ir veiksmai, pažeidžiantys gyventojų, institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų teises, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
47. Šiuose Nuostatuose neaptarti Administracijos veiklos klausimai sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais.
48. Jei pasikeičia teisės aktai, reglamentuojantys Administracijos veiklą, ir jei aukštesnės galios teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip, nei šie Nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.
49. Administracijos nuostatai keičiami Administracijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos – Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu.
50. Administracija reorganizuojama, likviduojama arba pertvarkoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
51. Administracijos vieši pranešimai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje, adresu: www.pagegiai.lt.