VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2019 m. gegužės 28 d. Nr. T-IX-28
Varėna
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą, Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, bei Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašą, patvirtiną Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 135 „Dėl Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Varėnos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Varėnos rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 24 d. sprendimą Nr. T-VII-1156 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 28 d. sprendimu
Nr. T-IX-28
VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
Bendrosios nuostatos
1. Varėnos rajono savivaldybės strateginio planavimo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja Varėnos rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą ir tvirtinimą, įgyvendinimo stebėseną, ataskaitų dėl planavimo dokumentų įgyvendinimo rengimą ir svarstymą, savivaldybės gyventojų įtraukimą į jų rengimą, svarstymą ir įgyvendinimo priežiūrą, viešinimą.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
Padaliniai – savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai.
Programų koordinatoriai – savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti savivaldybės administracijos darbuotojai, atsakingi už tam tikrų savivaldybės strateginio veiklos plano programų rengimo ir įgyvendinimo koordinavimą.
Savivaldybės administracijos, seniūnijos, savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – metinis veiklos planas) – savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga savivaldybės administracija, seniūnija, savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į savivaldybės biudžete numatomus joms skirti asignavimus.
Strateginio planavimo komisija – savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta komisija, sudaryta iš savivaldybės tarybos narių, atstovaujančių visoms savivaldybės tarybos sudėtyje esančioms politinėms partijoms ir visuomeniniams rinkimų komitetams, kuri svarsto, rengia ir teikia išvadas, pasiūlymus dėl savivaldybės strateginių planų tvirtinimo, jų pakeitimo ir įgyvendinimo ataskaitų bei svarsto kitus su strateginiu planavimu susijusius klausimus.
Strateginio plėtros plano priemonių koordinatoriai – savivaldybės strateginiame plėtros plane numatyti padaliniai, atsakingi už tam tikrų šio plano priemonių įgyvendinimo koordinavimą.
Kitos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose strateginį planavimą.
II SKYRIUS
STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA
3. Savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai bei savivaldybės institucijos ir įstaigos, atsakingos už šių dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą, atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.
4. Strateginio planavimo dokumentų rengimo principai:
4.1. kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai;
4.2. orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;
4.3. efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų ir naujų veiklos tobulinimo būdų;
5. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimą detalizuojantys planavimo dokumentai:
III SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLĖTROS PLANO RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
7. Savivaldybės strateginis plėtros planas turi būti pradėtas rengti ne vėliau nei likus metams iki jo galiojimo pabaigos.
8. Už savivaldybės strateginio plėtros plano rengimą, viešą svarstymą, įgyvendinimo stebėseną ir ataskaitų rengimą atsakingas savivaldybės administracijos Finansų ir investicijų skyrius (toliau – Finansų ir investicijų skyrius), už šių darbų organizavimą – savivaldybės administracijos direktorius.
9. Rengiant savivaldybės strateginį plėtros planą turi būti:
9.1. atlikta vidaus ir išorės aplinkos analizė (savivaldybės ekonominės-socialinės būklės analizė ir išvados, pagrindžiančios savivaldybės strateginio plėtros plano prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą);
9.2. suformuluota savivaldybės plėtros vizija (idealus ateities paveikslas arba įsivaizduojama būklė, kuri gali būti pasiekta pačiomis palankiausiomis sąlygomis);
9.3. nustatyti savivaldybės plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda savivaldybės bendruomenei;
9.4. numatytos savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo svarbiausios nuostatos (strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimą, preliminarus lėšų, reikalingų užsibrėžtiems tikslams pasiekti, poreikis, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka ir terminai, kita aktuali informacija).
10. Savivaldybės strateginiame plėtros plane gali būti numatytos ir konkrečios priemonės tikslams ir uždaviniams įgyvendinti.
11. Savivaldybės strateginio plėtros plano projektui parengti sudaroma viena arba kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės, kurias sudaro savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos darbuotojai, savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų ir kitų Varėnos rajone veikiančių organizacijų atstovai bei savivaldybės bendruomenės nariai.
12. Parengtas savivaldybės strateginio plėtros plano projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas viešas jo svarstymas.
13. Pasibaigus viešam svarstymui, patikslintas savivaldybės strateginio plėtros plano projektas svarstomas Strateginio planavimo komisijos posėdyje ir teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai.
14. Savivaldybės strateginio plėtros plano uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami. Pasiūlymai dėl šio plano pakeitimo raštu pateikiami savivaldybės administracijos direktoriui.
15. Finansų ir investicijų skyrius rengia savivaldybės strateginio plėtros plano pakeitimo projektą ir organizuoja jo svarstymą Strateginio planavimo komisijos posėdyje.
17. Savivaldybės strateginį plėtros planą ir jo pakeitimus savivaldybės interneto svetainėje skelbia Finansų ir investicijų skyrius.
18. Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitos rengiamos kas dveji metai. Jų rengimą organizuoja Finansų ir investicijų skyrius.
19. Finansų ir investicijų skyrius, surinkęs informaciją iš savivaldybės strateginio plėtros plano priemonių koordinatorių, Oficialiosios statistikos portalo, ją apibendrina ir parengia laisvos formos savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie plane numatytų priemonių įgyvendinimą ir rodiklių pasiekimą.
20. Parengęs savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo ataskaitą, Finansų ir investicijų skyrius organizuoja jos svarstymą Strateginio planavimo komisijos posėdyje ir teikia ją savivaldybės tarybai iki atitinkamų metų rugsėjo 30 d.
IV SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS ATSKIRŲ ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
22. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programos rengiamos tik tais atvejais, kai tokių planavimo dokumentų rengimas numatytas įstatyme arba sprendimą dėl jų rengimo priima savivaldybės taryba.
23. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programose pateikiamos aplinkos analizės išvados, nustatomi tikslai, uždaviniai, jų vertinimo kriterijai ir siekiamos reikšmės. Atsižvelgiant į poreikius, savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma savivaldybės strateginio plėtros plano arba savivaldybės strateginio veiklos plano programos struktūra.
25. Už savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą, stebėseną ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus atsakingi atitinkamas ūkio šakas (sektorius) kuruojantys padaliniai arba savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų vadovai.
26. Informacija apie savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą teikiama padalinių, savivaldybės administracijos direktoriaus ar savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų metinėse veiklos ataskaitose arba, atsiradus poreikiui, rengiamos ir teikiamos svarstyti savivaldybės tarybai atskiros šių dokumentų įgyvendinimo ataskaitos.
V SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
27. Savivaldybės strateginiai veiklos planai rengiami kasmet rugsėjo–lapkričio mėnesiais, planuojant savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams.
28. Už savivaldybės strateginių veiklos planų parengimą ir įgyvendinimą atsakingas savivaldybės administracijos direktorius.
29. Savivaldybės administracijos direktorius skiria darbuotojus, atsakingus už savivaldybės strateginių veiklos planų programų parengimą.
31. Savivaldybės strateginių veiklos planų rengimo formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
32. Savivaldybės strateginiai veiklos planai rengiami vadovaujantis savivaldybės strateginiu plėtros planu, savivaldybės teritorijų planavimo ir kitais su strateginiu planavimu bei numatomu finansavimu susijusiais dokumentais.
33. Kasmet savivaldybės strateginio veiklos plano projekto rengimas pradedamas aplinkos analize ir vykdomų programų peržiūra.
34. Programų koordinatoriai peržiūri vykdomas programas, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti, surenka iš padalinių informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus.
35. Planuodami išlaidas, padaliniai privalo griežtai laikytis Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės tarybos sprendimais ir administracijos direktoriaus įsakymais patvirtintų piniginių ir natūrinių normų bei limitų, skaičiuodami darbo užmokesčio poreikį – vadovautis Lietuvos Respublikos teisės aktais, savivaldybės tarybos sprendimais ir administracijos direktoriaus įsakymais patvirtintais įstaigų etatų skaičiais, pareigybių pavadinimais ir darbo užmokesčio koeficientais.
36. Įvertinę padalinių pateiktą informaciją, programų koordinatoriai:
37. Finansų ir investicijų skyrius:
38. Parengtas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu savivaldybės administracijoje.
39. Finansų ir investicijų skyrius kartu su atitinkamų programų koordinatoriais išnagrinėja gautus pasiūlymus, prireikus projektas patikslinamas.
40. Patikslintas savivaldybės strateginio veiklos plano projektas svarstomas Strateginio planavimo komisijos posėdyje bei teikiamas tvirtinti savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų lapkričio 30 d.
41. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginį veiklos planą, Finansų ir investicijų skyrius jį paskelbia savivaldybės interneto svetainėje.
42. Savivaldybės tarybos patvirtintas savivaldybės strateginis veiklos planas yra savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas.
43. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginį veiklos planą, pradedama nuolatinė jo įgyvendinimo priežiūra – pasiektų rezultatų stebėsena. Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems padaliniams, programų koordinatoriams, savivaldybės administracijos direktoriui ir jo pavaduotojui stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.
44. Pasiūlymus dėl savivaldybės strateginių veiklos planų pakeitimo gali teikti savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos direktorius ir jo pavaduotojas, padalinių ir savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų vadovai bei kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.
46. Finansų ir investicijų skyrius atlieka siūlomų pakeitimų analizę ir parengia savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimo projektą.
47. Parengęs strateginio veiklos plano pakeitimo projektą, Finansų ir investicijų skyrius organizuoja jo svarstymą Strateginio planavimo komisijos posėdyje ir teikia tvirtinti savivaldybės tarybai.
48. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės strateginio veiklos plano pakeitimus, Finansų ir investicijų skyrius juos paskelbia savivaldybės interneto svetainėje.
49. Pasibaigus biudžetiniams metams, iki kiekvienų metų balandžio 30 d. programų koordinatoriai parengia ir Finansų ir investicijų skyriui pateikia strateginio veiklos plano programų įgyvendinimo ataskaitas. Programų įgyvendinimo ataskaitų formos ir jų pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
50. Informacija apie strateginio veiklos plano programų įgyvendinimą pateikiama atitinkamų metų savivaldybės metinėje veiklos ataskaitoje, kuri rengiama vadovaujantis Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašu, patvirtinu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 135 „Dėl Viešojo sektoriaus subjekto metinės veiklos ataskaitos ir viešojo sektoriaus subjektų grupės metinės veiklos ataskaitos rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
51. Finansų ir investicijų skyrius organizuoja savivaldybės metinės veiklos ataskaitos svarstymą Strateginio planavimo komisijos posėdyje ir teikia ją tvirtinti savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų rugsėjo 30 d.
52. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės metinę veiklos ataskaitą, Finansų ir investicijų skyrius ją paskelbia savivaldybės interneto svetainėje.
VI SKYRIUS
METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS, SVARSTYMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS
54. Vadovaujantis patvirtintu savivaldybės strateginiu veiklos planu, rengiami savivaldybės administracijos, seniūnijų, savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai.
55. Metiniai veiklos planai turi užtikrinti savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.
56. Metinių veiklos planų forma ir jos pildymo rekomendacijos tvirtinamos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
57. Rengiant savivaldybės administracijos metinį veiklos planą, padaliniai parengia savo metinius veiklos planus ir pateikia juos Finansų ir investicijų skyriui iki kiekvienų metų sausio 31 d.
58. Finansų ir investicijų skyrius apibendrina gautą informaciją, parengia savivaldybės administracijos metinio veiklos plano projektą ir teikia jį tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui.
59. Seniūnai rengia seniūnijų metinių veiklos planų projektus ir teikia juos svarstyti seniūnijų seniūnaičių sueigose.
60. Seniūnijų metiniai veiklos planai tvirtinami savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais.
61. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus rengia ir tvirtina biudžetinių įstaigų vadovai, suderinę su jų veiklą koordinuojančiais padaliniais.
63. Patvirtinus metinius veiklos planus, jie skelbiami interneto svetainėse. Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą savivaldybės interneto svetainėje paskelbia Finansų ir investicijų skyrius, seniūnijų metinius veiklos planus – seniūnai, savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus šių įstaigų interneto svetainėse – savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai.
64. Seniūnai supažindina seniūnaičius ir vietos gyventojus su patvirtintais seniūnijų metiniais veiklos planais.
65. Informacija apie metinių veiklos planų įgyvendinimą teikiama padalinių, seniūnijų, savivaldybės administracijos direktoriaus ir administracijos, savivaldybės biudžetinių įstaigų metinėse veiklos ataskaitose.