LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KULTŪROS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮRAŠYMO Į PLANUOJAMŲ METŲ VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROGRAMĄ IR LĖŠŲ ILGALAIKIAM MATERIALIAJAM IR NEMATERIALIAJAM TURTUI SUKURTI, ĮSIGYTI AR JO VERTEI PADIDINTI PLANAVIMO, SKYRIMO IR PANAUDOJIMO KONTROLĖS
TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2019 m. liepos 17 d. Nr. ĮV-487
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsniu, Lietuvos Respublikos 2019 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimo Nr. 478 „Dėl valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ 7 punkto nuostatomis ir Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. balandžio 12 d. įsakymo Nr. ĮV-280 „Dėl kultūros srities investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių nustatymo“ 2 dalimi:
1. Tvirtinu Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į planuojamų metų Valstybės investicijų programą ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. vasario 25 d. įsakymą Nr. ĮV-133„Dėl valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skirtų kultūros įstaigų infrastruktūros plėtrai bei kitiems prioritetiniams darbams atlikti, planavimo, kontrolės ir perdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
2.2. Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. birželio 22 d. įsakymą Nr. ĮV-537 „Dėl kultūros srities investicijų projektų įtraukimo į planuojamų metų valstybės investicijų programą tvarkos aprašo patvirtinimo“;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2019 m. liepos 17 d. įsakymo Nr. ĮV-487
KULTŪROS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮRAŠYMO Į PLANUOJAMŲ METŲ VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROGRAMĄ IR LĖŠŲ ILGALAIKIAM MATERIALIAJAM IR NEMATERIALIAJAM TURTUI SUKURTI, ĮSIGYTI AR JO VERTEI PADIDINTI PLANAVIMO, SKYRIMO IR PANAUDOJIMO KONTROLĖS
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į planuojamų metų Valstybės investicijų programą ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja kultūros srities investicijų projektų (toliau – investicijų projektai) (investicijų projektų įgyvendinimo programų) ir išlaidų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, skirtų kultūros įstaigų infrastruktūrai atnaujinti (modernizuoti), planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarką.
2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:
2.2. Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėmis (toliau – Taisyklės), patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“;
2.3. Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašu (toliau – Projektų rengimo aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“;
2.4. Kultūros objektų aktualizavimo 2014–2020 m. programa (toliau – Aktualizavimo programa), patvirtinta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. ĮV-711 „Dėl Kultūros objektų aktualizavimo 2014–2020 m. programos patvirtinimo“;
2.5. Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų rengimo metodika), patvirtinta viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“.
3. Lietuvos Respublikos kultūros ministro valdymo srities ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – Ministerija) tiesioginio pavaldumo įstaigų (toliau – Ministerijos įstaigos), savivaldybių kultūros centrų, bibliotekų ir muziejų investicijų projektai turi atitikti bendruosius ir specialiuosius Aktualizavimo programos reikalavimus ir yra atrenkami vadovaujantis Kultūros srities investicijų projektų atrankos kriterijais ir jų reikšmėmis (toliau – Atrankos kriterijai ir jų reikšmės), patvirtintomis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. balandžio 12 įsakymu Nr. ĮV-280 „Dėl kultūros srities investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių nustatymo“, išskyrus investicijų projektus:
3.1. kurie įgyvendinami atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimus konkretiems kultūros objektams skirti valstybės kapitalo investicijų ar lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti;
3.2. kuriuos įgyvendina viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ (išskyrus reikalavimą surinkti mažiausią reikiamą balą);
3.3. kuriuos įgyvendina Ministerijos įstaigos ir kurių vertė yra iki 360 000 eurų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti arba jo vertei padidinti ir (arba) – iki 100 000 eurų naujoms informacinių ir ryšių technologijoms įsigyti (sukurti) (toliau – mažos vertės investicijų projektai).
4. Aprašo 3.3 papunktyje nurodyti investicijų projektai atrenkami vadovaujantis Aprašo 4.1–4.5 papunkčiuose prioriteto tvarka nustatytais kriterijais, pagal kuriuos investicijų projektai:
4.1. būtini apsaugoti įstaigos turtą (blogos arba avarinės būklės pastato dalys, kurių nesutvarkius, gali atsirasti žala kitam turtui);
5. Ministerijos įstaigos mažos vertės investicijų projektams finansavimas nėra skiriamas, jeigu jis neatitinka bent vieno iš Aprašo 4 punkte nurodytų kriterijų.
6. Ministerijos įstaigų mažos vertės investicijų projektams Kultūros ministerijos investicijų projektų atrankos komisijos, kurios sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymu(toliau – Komisija), siūlymu gali būti skiriama:
6.1. iki 2 proc. nuo bendro Ministerijai skiriamų lėšų valstybės kapitalo investicijoms ir išlaidoms ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti;
6.2. skiriama iki 1 proc. nuo bendro Ministerijai skiriamų lėšų valstybės kapitalo investicijoms ir išlaidoms ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti rengiant valstybinės reikšmės memorialus ar paminklus, jeigu siūlymas įgyvendinti investicijų projektą teikiamas Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu.
7. Finansavimas investicijų projektams užbaigti skiriamas ne ilgesniam kaip per 3 metų laikotarpiui. Jeigu dėl techninių ar su veiklos specifika susijusių priežasčių kultūros projektų užbaigti per 3 metus neįmanoma, tokių investicijų projektų finansavimas planuojamas etapais, vienam etapui numatant ne ilgesnį kaip 3 metų terminą. Prašymų atskiroms investicijų projekto dalims finansuoti Ministerija nenagrinėja.
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ FINANSUOTI INVESTICIJŲ PROJEKTUS TEIKIMAS,
NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
8. Prašymus finansuoti investicijų projektus (toliau – Prašymai) Ministerijai gali teikti Ministerijos įstaigos ir savivaldybės (toliau – Įstaigos).
9. Prašyme turi būti nurodoma:
9.2 finansavimo pagrindimas, t. y. atitiktis Aprašo 4 punkte nustatytiems prioritetiniams kriterijams ir Aktualizavimo programoje nustatytiems bendriesiems ir specialiesiems reikalavimams (mažos vertės investicijų projektų atveju investicijų projekto finansavimas grindžiamas tik vadovaujantis Aprašo 4 punkte nurodytais prioritetiniais kriterijais);
9.3. bendra informacija apie numatomą investicijų projektą (pvz., kas projektuojama, kokia apimtimi, kokios pastato (-ų) ar inžinerinių sistemų dalys bus statomos (įrengiamos), rekonstruojamos, renovuojamos ar remontuojamos (pvz., stogas, sienos ar kt.), koks turtas numatomas įsigyti ir kt.);
9.4. kita finansavimo poreikį pagrindžianti informacija (nurodomas papildomų asignavimų poreikis infrastruktūros ir įstaigos išlaikymui įgyvendinus investicijų projektą, taip pat, kiek lėšų planuojama darbams ir atskiroms jų dalims (jei darbai išskaidyti į dalis), pateikiamos sąmatos, rangovų / tiekėjų / teikėjų pasiūlymai, apklausų kopijos ir pan.).
11. Kartu su Prašymu Įstaigos Ministerijai turi pateikti:
11.1. Kai teikiami investicijų projektai, kurie atitinka Taisyklių 1 punkte nurodytas investicijas ir yra įrašomi į Valstybės investicijų programą:
11.1.1. Kultūros srities investicijų projektų atitikties investicijų projektų atrankos kriterijams lentelę, patvirtiną Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. balandžio 12 įsakymu Nr. ĮV-280 „Dėl kultūros srities investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių nustatymo“;
11.1.2. rinkodaros planą (jeigu projektas neįrašytas į Aktualizavimo programos priedus arba didinama Aktualizavimo programos priede įrašyto projekto vertė), parengtą vadovaujantis Kultūros rinkodaros metodinėmis rekomendacijomis (toliau – Rinkodaros metodinės rekomendacijos) (Aktualizavimo programos 3 priedas);
11.1.3. investicijų projektą, parengtą vadovaujantis Investicijų rengimo metodika, išskyrus Aprašo 3.1 papunktyje numatytus atvejus (šiuo atveju investicijų projektas teikiamas per Ministerijos nustatytą terminą, iki Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba kultūros ministro sprendimo skirti lėšas patvirtinimo);
11.1.5. Informaciją apie investicijų projektu siekiamus rodiklius, jų pasiekimo momentą, skaičiavimą, stebėseną ir atsiskaitymą;
11.1.6. Savivaldybių tarybų sprendimą apie prisidėjimą prie investicijų projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis;
11.1.7. Uždarosios akcinės bendrovės Viešųjų investicijų plėtros agentūra (toliau – VIPA) investicijų projekto vertinimo išvadą dėl energijos vartojimo efektyvumą didinančių priemonių projekto (ne)finansavimo (šiuo atveju Ministerijos įstaigos kartu su Centrinės valdžios viešojo pastato atnaujinimo didinant energijos vartojimo efektyvumą paskolos paraiška teikia VIPA pastato energinio naudingumo sertifikatą ir energetinį auditą (šis reikalavimas netaikomas savivaldybių, taip pat C ir aukštesnės nei C energinio naudingumo klasės Ministerijos įstaigų valdomiems pastatams);
11.2. Kai teikiami investicijų projektai, kurie neatitinka Taisyklių 1 punkte apibrėžtų investicijų, t. y. nėra įrašomi į Valstybės investicijų programą, ir kurių vertė viršija Taisyklių 6 punkte nurodytas investicijų projektų vertes:
11.2.1. supaprastintą investicijų projektą, atitinkantį Investicijų projektų, kurie nėra teikiami įtraukti į tam tikrų metų valstybės investicijų programą, rengimo reikalavimus (Aprašo 1 priedas);
11.2.2. Kultūros srities investicijų projektų atitikties investicijų projektų atrankos kriterijams lentelę;
11.2.3. rinkodaros planą (jeigu projektas neįrašytas į Aktualizavimo programos priedus arba didinama Aktualizavimo programos priede įrašyto projekto vertė), parengtą vadovaujantis Rinkodaros metodinės rekomendacijomis;
12. Prašymai teikiami Ministerijos interneto svetainėje paskelbtais ir (arba) raštu nurodytais terminais, kurie nustatomi atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytus terminus.
13. Prašymai, pateikti praleidus Aprašo 12 punkte nustatytus terminus, nenagrinėjami, išskyrus Aprašo 3.1 papunktyje numatytus atvejus.
14. Ministerijos Investicijų valdymo skyrius, pasitelkdamas kitus Ministerijos struktūrinių padalinių atitinkamų veiklos sričių specialistus, kurie skiriami Ministerijos kanclerio potvarkiu, nustatant jiems konkrečias užduotis, atlieka pirminį Prašymų ir Aprašo 11 punkte nurodytų priedų vertinimą.
15. Ministerijos gauti ir pagal atrankos kriterijus susisteminti Prašymai atskirais Įstaigų sąrašais teikiami svarstyti Komisijai, kuriai taip pat pateikiama:
15.2 informacija apie tęstinius investicijų projektus ir siūlymai skirti finansavimą ateinantiems 3 metams;
15.4. informacija apie Prašymus, pateiktus praleidus Aprašo 12 punkte nustatytus terminus ir (ar) investicijų projektus, kurie neatitiko Kultūros srities investicijų naujų investicijų projektų bendrųjų reikalavimų, patvirtintų Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. balandžio 12 d. įsakymu, Nr. ĮV-280 „Dėl kultūros srities investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių nustatymo“ ir Atrankos kriterijų ir jų reikšmių.
16. Jeigu Prašymai pateikti vėliau nei nustatyta Ministerijos raštu išsiųstame kvietime teikti Prašymus, taip pat rinkodaros planai neatitinka Aktualizavimo programos nuostatų arba teikiami investicijų projektai vadovaujantis Atrankos kriterijais ir jų reikšmėmis neatitinka nustatytų minimalių reikalavimų, įskaitant surenkamą balų skaičių, tokių Prašymų Komisija nesvarsto.
17. Komisija svarsto ir vertina Prašymus vadovaudamasi Atrankos kriterijais ir jų reikšmėmis Komisijos darbo reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2017 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. ĮV-621 „Dėl kultūros srities investicijų projektų atrankos komisijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka, o finansavimas siūlomas pagal Atrankos kriterijus ir jų reikšmes daugiausia balų surinkusiems investicijų projektams.
18. Skiriant lėšas investicijų projektams, kurie ankstesniais metais nebuvo finansuoti valstybės biudžeto lėšomis, vertinamas jų parengtumas (rangos, prekių, paslaugų pirkimo sutartys, projektinė dokumentacija ir kt.).
19. Atsižvelgdama į Komisijai pateiktą informaciją, Komisija svarsto pagal Aprašo 11.1–11.3 papunkčius Įstaigų pateiktus Prašymus. Prioritetine tvarka pagal investicijų projektams suteiktus balus sudaromas 3 metų finansuojamų investicijų projektų sąrašas.
20. Komisija taip pat svarsto einamųjų metų lėšų perskirstymo, investicijų projektų tikslinimo, stabdymo ar išbraukimo iš finansuojamų investicijų projektų sąrašo klausimus Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka.
21. Sprendimus dėl lėšų paskirstymo, investicijų projektų tikslinimo, finansavimo jiems skyrimo, stabdymo ar jų išbraukimo iš finansuojamų investicijų projektų sąrašo, atsižvelgdamas į Komisijos išvadas ir siūlymus, tvirtina kultūros ministras.
22. Susisteminta informacija apie Komisijos atrinktus investicijų projektus, nurodant taikytus atrankos kriterijus, suteiktus balus ir trumpus investicijų projektų aprašymus, per 10 darbo dienų po įvykusio Komisijos posėdžio skelbiama Kultūros ministerijos interneto svetainėje.
23. Kultūros srities naujų informacinių ir ryšių technologijų investicijų projektai turi būti suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos.
24. Investicijų valdymo skyrius, įvertinęs Ministerijai kartu su Prašymais pateiktus investicijų projektus, parengia siūlymus dėl investicijų projektų įrašymo į Valstybės investicijų programą, kurie Lietuvos Respublikos finansų ministerijai teikiami tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių įstatymo projektų rengimo plane, kurį kasmet tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė, nustatytais terminais.
III SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS INVESTICIJŲ SRITIES PROJEKTAMS
26. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, Ministerija:
26.1. tvirtina išlaidų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti paskirstymą;
26.2. kartu su Valstybės investicijų programos sąmatomis teikia Finansų ministerijai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu tvirtinamo valstybės kapitalo investicijoms numatytų lėšų paskirstymo pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas).
27. Valstybės biudžeto lėšos (dotacijos) savivaldybių investicijų projektams įgyvendinti ir išlaidoms ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti skiriamos pasirašant lėšų pervedimo sutartis (Aprašo 2 priedas).
28. Ministerijos tiesioginio pavaldumo įstaigoms, įgyvendinančioms investicijų projektus, taip pat gaunančioms valstybės biudžeto lėšas ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, finansavimas skiriamas pagal atitinkamai Ministerijos tiesioginio pavaldumo įstaigai tam tikslui metinėje sąmatoje numatytus valstybės biudžeto asignavimus.
29. Kultūros ministro valdymo srities įstaigoms, įgyvendinančioms investicijų projektus, taip pat gaunančioms valstybės biudžeto lėšas ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, finansavimas skiriamas teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Įstaigos per 10 darbo dienų nuo informavimo apie kultūros ministro patvirtintas atitinkamiems metams valstybės kapitalo investicijoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti numatytas valstybės biudžeto lėšas turi pateikti Investicijų valdymo skyriui informaciją apie metinį investicijų projektui skirtų lėšų paskirstymą ketvirčiais pagal planuojamus darbus, numatomas įsigyti paslaugas ir prekes (Aprašo 3 priedas).
IV SKYRIUS
DOKUMENTŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMS GAUTI PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR ĮSIPAREIGOJIMAI
31. Lėšų pervedimo sutartis savivaldybės pasirašo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo pervedimo sutarčių projektų pateikimo dienos ir grąžina jas Ministerijai. Ministerija gali nepasirašyti lėšų pervedimo sutarčių tol, kol nepateikiama informacija apie ankstesniais metais finansuotam investicijų projektui panaudotas savivaldybės biudžeto lėšas.
32. Savivaldybė, pasirašydama lėšų pervedimo sutartį, įsipareigoja vykdyti šias funkcijas:
32.3. vadovaujantis teisės aktų reikalavimais organizuoti projektavimo darbus (jeigu privaloma pagal teisės aktus);
32.4. vadovaudamasi teisės aktų nustatyta tvarka parinkti rangovą (-us), prekių teikėją (-us), paslaugų tiekėją (-us);
32.5. priimti faktiškai atliktus darbus ir (ar) įsigytas prekes, ir (ar) suteiktas paslaugas, teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti statybos užbaigimą ir apie tai informuoti Ministeriją;
32.6. derinti su Ministerija ir gauti jos sutikimą dėl:
32.6.1. investicijų projekto vertės padidėjimo, jeigu prašoma papildomai skirti valstybės biudžeto lėšų. Ministerijai pritarus padidinti investicijų projekto vertę, savivaldybė privalo pateikti patikslintą investicijų projektą;
32.7. užtikrinti, kad per 5 (penkis) mėnesius nuo lėšų pervedimo sutarties pasirašymo dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugpjūčio 1 d., būtų įvykdyti lėšų pervedimo sutartyje nurodytam investicijų projektui įgyvendinimui reikalingų darbų, prekių ar paslaugų viešieji pirkimai ir pasirašytos sutartys. Mažesnės nei 50 (penkiasdešimt) tūkst. eurų vertės darbų, prekių ar paslaugų viešieji pirkimai turi būti įvykdyti ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 1 d.;
32.8. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas, oficialiu raštu informuoti Ministeriją apie:
32.8.1. paaiškėjusias aplinkybes dėl rangovo galimo bankroto ir (ar) atsiradus kitoms svarbioms aplinkybėms dėl galimų rangovo finansinių sunkumų, vykdant prisiimtus įsipareigojimus;
32.9. valstybės biudžeto lėšas išlaidoms naudoti tik lėšų pervedimo sutartyje nurodytam investicijų projektui;
32.10. įstaigos apskaitoje registruoti finansuojamo investicijų projekto nebaigtos statybos išlaidas pagal kiekvieną investicijų projektą;
32.11. užtikrinti, kad būtų įgyvendintas savivaldybės tarybos sprendimas dėl lėšų skyrimo savivaldybės vykdomam investicijų projektui iš savivaldybės biudžeto, jei toks sprendimas buvo priimtas;
33. Lėšos savivaldybei pervedamos už faktiškai atliktus darbus ir (ar) įsigytas prekes ir (ar) paslaugas, nurodytus Ministerijai savivaldybių teikiamose paraiškose gauti lėšų iš tikslinės dotacijos, patvirtintos savivaldybių biudžetams, skirtų savivaldybės investicijų projektui (-ams) įgyvendinti arba savivaldybės kultūros įstaigos infrastruktūros plėtrai, turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti (toliau – Paraiška) (Aprašo 4 priedas).
34. Savivaldybės, norėdamos gauti jų investicijų projektams įgyvendinti numatytas valstybės biudžeto lėšas, Ministerijai iki einamųjų metų gruodžio 1 d. raštu teikia Paraiškas kartu su dokumentų, patvirtinančių faktiškai atliktus darbus, įsigytus turtą (ir) ar paslaugas, kopijomis.
35. Ministerijai pateikiami ir lėšų poreikį patvirtinančių dokumentų suvestinėje įrašomi šie dokumentai:
35.1. pagrindžiantys darbų atlikimą ir (ar) prekių įsigijimą, ir (ar) paslaugų suteikimą (techninio prižiūrėtojo (jeigu techninė priežiūra privaloma) ir už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo savivaldybės darbuotojo patvirtintos rangovų (tiekėjų) darbų perdavimo aktų kopijos;
35.2. techninio prižiūrėtojo (jeigu techninė priežiūra privaloma) ir už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo savivaldybės darbuotojo patvirtintos rangovų (tiekėjų) sąskaitų faktūrų kopijos;
35.3. viešojo pirkimo procedūrų ataskaitų ir (ar) protokolų kopijos (kartu su rangos darbų ir (ar) prekių, ir (ar) ar paslaugų įsigijimo sutartimis ir visais sutarčių priedais);
35.4. rangos ir (ar) prekių tiekimo, ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių ir jų pakeitimų (jei tokių buvo) kopijos (šie dokumentai Ministerijai turi būti patekti per 5 darbo dienas nuo jų pasirašymo dienos);
35.5. Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimai dėl sutarčių pakeitimų ir papildomų darbų, prekių ar paslaugų įsigijimo (jei tokie sutikimai privalomai turėjo būti gauti vadovaujantis teisės aktais);
36. Tinkamomis išlaidomis negali būti pripažįstamos ir apmokamos:
36.2. kitos išlaidos, iš anksto nesuderintos su Ministerija (pvz., išlaidos, atsiradusios dėl pasikeitusios projekto vertės, atsiradus papildomiems darbams, pasikeitus rangovui ir (ar) prekių tiekėjui, ir (ar) paslaugų teikėjui ir pan.);
36.3. Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros netinkamomis finansuoti pripažintos išlaidos, įgyvendinant iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonę Nr. 07.1.1-CPVA-R-305 „Modernizuoti savivaldybių kultūros infrastruktūrą“;
36.5. kitos išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti, kurios nebuvo suderintos su Ministerija Prašymo nagrinėjimo metu;
37. Praėjusių metų sąskaitos faktūros gali būti apmokamos neviršijant einamaisiais metais lėšų pervedimo sutartyje su savivaldybe nustatytos valstybės biudžeto lėšų išlaidoms sumos.
39. Ministerija turi teisę nepriimti arba neregistruoti pateiktų Paraiškų ir jų neapmokėti, apie tai per 5 darbo dienas raštu informuodama savivaldybę, jeigu Paraiškos:
40. Investicijų valdymo skyrius registruoja Paraiškas ir teikia valstybės biudžeto lėšų išlaidoms prognozę Ministerijos asmeniui, atsakingam už finansų kontrolę, kuris koordinuoja reikalingos informacijos pateikimą laiku Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui. Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras, gavęs Paraišką iš Ministerijos, teikia ją apmokėjimui Lietuvos Respublikos finansų ministerijai valstybės biudžeto lėšų poreikio prognozėse numatytą dieną. Savivaldybėms pagal Paraiškas prašomos lėšos pervedamos ne anksčiau nei per 20 darbo dienų nuo Aprašo reikalavimus atitinkančios Paraiškos pateikimo Ministerijai dienos. Ministerija valstybės biudžeto lėšų išlaidoms prognozes gali teikti asmeniui, atsakingam už finansų kontrolę ir savo pačios sprendimu, atsižvelgdama į numatomą savivaldybių lėšų poreikį. Tuo atveju, jeigu suplanuotų valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti nepakanka, Paraiška apmokama kitą ataskaitinių metų ketvirtį, einantį po valstybės biudžeto lėšų poreikio prognozės numatyto ketvirčio. Investicijų valdymo skyrius lėšų poreikio srautus planuoja pagal savivaldybių pateiktus metinius investicijų projektui skirtų lėšų paskirstymo ketvirčiais duomenis (Aprašo 3 priedas).
V SKYRIUS
VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ PERVEDIMAS, APSKAITA IR ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ
42. Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras, pateikęs Paraišką Finansų ministerijai ir gavęs informaciją, kad Paraiška apmokėta, buhalterinėje apskaitoje registruoja finansavimo sumų perdavimą.
43. Įstaigos Investicijų valdymo skyriui teikia informaciją:
43.1. apie investicijų projektų įgyvendinimą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. 1K-037 „Dėl Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka (taikoma į Valstybės investicijų programą įrašomų ir neįrašomų investicijų projektams);
43.2. kas ketvirtį iki sekančio ketvirčio 10 d. – apie investicijų projektų įgyvendinimą, pagal Aprašo 5 priede nustatytą formą (taikoma į Valstybės investicijų programą įrašomų ir neįrašomų investicijų projektams);
43.3. pasibaigus ataskaitiniams metams iki sekančių metų vasario 1 d. – apie investicijų projekto vertinimo kriterijų vykdymą – 5 metus po investicijų projekto įgyvendinimo (taikoma Aprašo 11.1 papunktyje nurodytiems, t. y. į Valstybės investicijų programą įrašomiems, investicijų projektams);
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
44. Įstaigos teisės aktų nustatyta tvarka atsako už investicijų projektų įgyvendinimą, viešųjų pirkimų organizavimą ir jų atitiktį Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimams, taip pat investicijų projektams skirtų lėšų skaidrų, ekonomišką ir efektyvų panaudojimą pagal paskirtį, investicijų projekto vertės didėjimo ar mažėjimo kontrolę ir sutartyse su rangovais (prekių tiekėjais / paslaugų teikėjais) numatytų kainų kitimą.
45. Ministerija bet kuriame investicijų projekto įgyvendinimo etape turi teisę:
45.1. pareikalauti iš Įstaigų pateikti papildomą informaciją apie investicijų projekte numatytų darbų eigą ir skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą;
45.2. kilus abejonėms dėl viešųjų pirkimų procedūrų ar rangos sutarčių vykdymo teisėtumo, kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą ir kitas institucijas;
45.3. vadovaujantis teisės aktais, savivaldybei suplanuotas lėšas perskirstyti kitų savivaldybių investicijų projektų finansavimui, jei savivaldybės:
45.4. nutraukti lėšų pervedimo sutartis ir nepanaudotas lėšas perskirstyti kitų savivaldybių investicijų projektų finansavimui, jeigu:
45.4.1. per Aprašo 32.7 papunktyje nustatytus terminus savivaldybė nepasirašo rangos, prekių tiekimo ar paslaugų teikimo sutarčių;
45.4.3. Kultūros ministerija nustatė, kad rangos ir (ar) prekių, ir (ar) paslaugų pirkimo sutartys iki Aprašo 34 punkte nustatyto termino nebus įgyvendintos visa apimtimi ar iš dalies einamiesiems metams skirtai valstybės biudžeto lėšų išlaidoms sumai;
45.4.4. Ministerija nustatė, kad savivaldybė pažeidė teisės aktus, reglamentuojančius investicijų projektų vykdymą;
46. Įstaigos, įgyvendinančios kelis investicijų projektus, nepriklausomai nuo Ministerijos skiriamų asignavimų šaltinio, turi teisę inicijuoti lėšų perskirstymą tarp jų, neviršijant bendros Įstaigų įgyvendinamiems investicijų projektams skirto finansavimo lėšų sumos, pateikus motyvuotą prašymą, jeigu tai numato teisės aktai.
47. Aprašo 46 punkte nurodytas prašymas laikomas motyvuotu, jei:
47.1. prašoma perskirstyti lėšas investicijų projektui, kuriam jau skirtos Ministerijos valstybės biudžeto arba Europos Sąjungos investicijų programos lėšos;
47.2. pagrindžiama tokio perskirstymo finansinė, ekonominė nauda ir pridėtinė vertė visuomenei ar bendruomenei;
47.3. pateikiamos garantijos dėl vieno ar visų Aprašo 47.3.1–47.3.3 papunkčiuose įvardintų finansavimo šaltinių, kad perskirsčius valstybės biudžeto lėšas investicijų projektas bus visiškai užbaigtas:
48. Pritarus lėšų perskirstymui tarp finansuotų ir numatomų įgyvendinti naujų savivaldybės investicijų projektų, ankstesniais metais finansuotiems savivaldybės investicijų projektams Ministerijos lėšos neplanuojamos ir tokie investicijų projektai užbaigiami pačių savivaldybių biudžetų lėšomis.
49. Naujai numatytiems įgyvendinti savivaldybių investicijų projektams pagal Aprašo 46 punkto nuostatas finansavimas skiriamas neviršijant anksčiau finansuotam projektui suplanuotų lėšų.
Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į planuojamų metų valstybės investicijų programą ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašo
1 priedas
INVESTICIJŲ PROJEKTŲ, KURIE NĖRA TEIKIAMI ĮTRAUKTI Į TAM TIKRŲ METŲ VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROGRAMĄ, RENGIMO REIKALAVIMAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Investicijų projektų, kurie nėra teikiami įtraukti į tam tikrų metų valstybės investicijų programą, rengimo reikalavimai (toliau – Reikalavimų) nustato reikalavimus, taikomus rengiamiems investicijų projektams, kurie nėra teikiami įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą.
2. Įstaigos atsako už pateiktų faktinių duomenų teisingumą, už numatomus pasiekti rezultatus įgyvendinus investicijų projektą, taip pat už parengtų investicijų projektų pateikimą nustatytu laiku.
3. Įstaigoms, rengiant investicijų projektus, apskaičiuojant investicijų poreikį, rekomenduojama vadovautis statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijomis, skaičiuojamosiomis resursų rinkos kainomis ir ekonominiais normatyvais, parengtais pagal šių kainų nustatymo principus, išdėstytus statybos techniniame reglamente STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“.
Informaciją apie juridinius, fizinius asmenis ir mokslo įstaigas, rengiančius minėtas rekomendacijas, kainas, normatyvus, registruoja, kaupia ir skelbia valstybės įmonė Statybos produkcijos sertifikavimo centras.
II. INVESTICIJŲ PROJEKTŲ RENGIMO TVARKA IR ETAPAI
4. Investicijų projekto rengimo etapai yra šie:
4.1. Įstaigos investicijų projekto ryšio su Įstaigos atitinkamoje programoje, kurią vykdant numatoma įgyvendinti investicijų projektą, nustatytais uždaviniais apibūdinimas, kuriame reikia:
4.1.2. nustatyti kiekvieno investicijų projekto vertinimo kriterijus pagal Atrankos kriterijus ir jų reikšmes;
4.1.3. palyginti numatomus pasiekti, įgyvendinus investicijų projektą, rezultatus su tam pačiam laikotarpiui nustatytais uždavinio įgyvendinimo rezultatais;
4.1.4. parodyti, kokį poveikį Įstaigos veiklai turės kiekvienas įgyvendintas investicijų projektas arba jeigu bus atsisakyta jį įgyvendinti;
4.2. investicijų projekto analizė ir alternatyvų numatymas, atsakant į tokius klausimus:
4.2.1. ar investicija užtikrina tokios paslaugos, kurią privalo teikti valstybė (savivaldybė), teikimą;
4.2.2. ar negalima pageidaujamų tikslų pasiekti tobulinant teikiamos paslaugos teisinį reguliavimą (pvz., apmokestinti vartotojus už teikiamas paslaugas, kai kurias paslaugas perduoti privačiam sektoriui);
4.4. geriausios investicijos parinkimas, kurio metu reikia nustatyti investicijų projektų alternatyvų sąrašą, atlikti jų sąnaudų ir naudos (rezultatų) analizę, prireikus investicijų projektai gali būti įvertinti sąnaudų efektyvumo požiūriu, kartu gali būti taikomi ir kiti finansiniai (ekonominiai) ir socialiniai investicijų projektų pagrindimo būdai bei atliekami kiti veiksmai, reikalingi geriausiai alternatyvai atrinkti.
III. INVESTICIJŲ PROJEKTŲ SĄNAUDŲ IR NAUDOS (REZULTATŲ) ANALIZĖ
5. Investicijų projektų sąnaudų ir naudos (rezultatų) analizė atliekama norint nustatyti geriausią investicijų projektą iš visų galimų alternatyvų. Tam reikia diskontuoti numatomų sąnaudų (ilgalaikio turto kūrimo (įsigijimo) ir eksploatavimo), taip pat numatomos naudos vertes ekonomiškai pagrįstai sukurto (įsigyto) ilgalaikio turto (investicijos) naudojimo trukmei ir apskaičiuoti kiekvienos alternatyvos grynąją dabartinę vertę.
Investicijų projekto sąnaudų ir naudos (rezultatų) analizės etapai yra šie:
5.1. prielaidų nustatymas. Prielaidos – teiginiai, kurie nusako sąlygas, kuriomis remiantis bus atliekama sąnaudų ir naudos (rezultatų) analizė. Prielaidos gali būti:
5.1.2. pagrįstos sąnaudomis (šios prielaidos turi apibūdinti, kiek įvairių sąnaudų prireiks siekiant įgyvendinti numatytus rezultatus);
5.2. apribojimų nustatymas. Apribojimai – reikalavimai arba veiksniai, kurie negali būti sumažinti siekiant geresnių sąnaudų ir naudos (rezultatų) rodiklių. Apribojimai dažniausiai susiję su kuriamo (įsigyjamo) ilgalaikio turto našumu (pavyzdžiui, laikas, būtinas vieno ligonio apžiūrai medicinos aparatu ir pan.);
5.3. nustatant sąnaudas ir naudą (rezultatus) ir jų apimtį vertine išraiška apskaičiuojama:
5.3.1. išlaidų sandoriams dėl materialiojo ir nematerialiojo turto apimtis, būtina investicijų projektui įgyvendinti, pagal ekonominės biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikacijos straipsnius;
5.3.2. išlaidos, susijusios su trumpalaikio turto ir materialinių atsargų likučių padidėjimu (sumažėjimu), būtinu įgyvendinant investicijų projektą;
6. Investicijų projekto socialinė-ekonominė analizė atliekama vadovaujantis Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų[1] 5 dalyje nurodytais reikalavimais.
Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į planuojamų metų valstybės investicijų programą ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašo
3 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIŲJŲ TIKSLINIŲ DOTACIJŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS, SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS INVESTICIJŲ PROJEKTUI (-AMS) ĮGYVENDINTI ARBA SAVIVALDYBĖS KULTŪROS ĮSTAIGOS INFRASTRUKTŪROS PLĖTRAI, TURTUI SUKURTI, ĮSIGYTI AR JO VERTEI PADIDINTI, PERVEDIMO SUTARTIS
20 m. ______________ d. Nr. _______
(Vilnius)
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija), atstovaujama Ministerijos kanclerio _________________________________, veikiančio pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministro 20... m. ....................................d. įsakymą Nr. ĮV-.......... (nurodyti įsakymo pavadinimą),
ir ____________________________________________________________ (toliau – Savivaldybė),
(savivaldybės administracijos pavadinimas)
atstovaujama________________________________________, veikiančio pagal (nurodyti dokumentą,
(pareigos, vardas, pavardė)
kurio pagrindu suteikiami galiojimai), toliau kartu Sutartyje vadinami „Šalimis“ arba kiekviena atskirai „Šalimi“, vadovaujantis Lietuvos Respublikos kultūros ministro 20 m. d. įsakymo Nr. ĮV- (įsakymo pavadinimas) .......(įrašyti priedo numerį).priedo ____ punktu, sudarė šią Lietuvos Respublikos Valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, skirtų kultūros įstaigų infrastruktūros plėtrai, turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti, pervedimo sutartį (toliau – Sutartis).
I. SUTARTIES OBJEKTAS IR DALYKAS
1. Sutarties objektas ir dalykas:
1.1. Ministerija įsipareigoja teisės aktų ir šios Sutarties nustatytomis sąlygomis ir tvarka užtikrinti specialios tikslinės dotacijos (specialiosios tikslinės dotacijos pavadinimas) (kodas .......), skirtos kultūros įstaigų infrastruktūros plėtrai ir kitiems prioritetiniams darbams atlikti, skyrimą 20....... m. investicijų projektui (investicijų projekto pavadinimas) (toliau – investicijų projektas), o Savivaldybė įsipareigoja vykdyti šios specialiosios tikslinės dotacijos valdytojo funkcijas, atsiskaityti su rangovais, prekių tiekėjais ir paslaugų teikėjais skirtos specialiosios tikslinės dotacijos lėšomis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po lėšų pervedimo Savivaldybei.
1.2. Sutarties suma, skiriama investicijų projektui įgyvendinti 20.... m. __________ (suma žodžiais) Eur.
II. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
2. Savivaldybė įsipareigoja:
2.1. vykdyti investicijų projekto (-ų) valdytojo funkcijas:
2.3. priimti faktiškai atliktus darbus ir (ar) pristatytas prekes ir (ar) suteiktas paslaugas ir teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti objektų statybos užbaigimą. Informuoti Ministeriją apie pradėtas statybos užbaigimo procedūras;
2.4. pateikti sekančio mėnesio valstybės biudžeto lėšų išlaidoms poreikio prognozę (Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į planuojamų metų valstybės investicijų programą ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 2 priedas) ir tai sumai planuojamų atlikti darbų aprašymą;
2.5. derinti su Ministerija ir gauti jos sutikimą dėl investicijų projekto vertės didinimo (vertės perskaičiavimo, papildomų darbų, prekių ar paslaugų įsigijimo ir pan.). Ministerijai pritarus investicijų projekto vertės didinimui, Savivaldybė ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų privalo Ministerijai pateikti patikslintą investicijų projektą;
2.6. užtikrinti, kad per 5 (penkis) mėnesius nuo Sutarties pasirašymo dienos, bet ne vėliau kaip iki rugpjūčio 1 d., būtų įvykdyti Sutarties objekto įgyvendinimui reikalingų paslaugų, prekių ar darbų viešieji pirkimai. Mažesnės nei 50 (penkiasdešimt) tūkst. eurų vertės paslaugų, prekių ar darbų viešieji pirkimai turi būti įvykdyti ne vėliau kaip iki rugsėjo 1 d.;
2.7. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas, oficialiu raštu informuoti Ministeriją apie:
27.1 paaiškėjusias aplinkybėms dėl rangovo galimo bankroto ir (ar) atsiradus kitoms svarbioms aplinkybėms dėl galimų rangovo finansinių sunkumų, vykdant prisiimtus įsipareigojimus;
2.8. užtikrinti, kad perkant rangos darbus, prekes, paslaugas, valstybės biudžeto lėšomis būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, kitų įstatymų bei teisės aktų nustatytos tvarkos;
2.10. apskaitoje kaupti investicijų projekto nebaigtos statybos išlaidas pagal kiekvieną investicijų projektą;
2.11. užtikrinti, kad būtų įgyvendintas(-i) Savivaldybės tarybos sprendimas(-ai) dėl lėšų skyrimo Savivaldybės vykdomam(-iems) investicijų projektui(-ams) iš savivaldybės biudžeto, jei toks sprendimas buvo priimtas;
2.12. iki Sutarties pasirašymo Ministerijai pateikti informaciją apie metinį investicijų projektui skirtų lėšų paskirstymą ketvirčiais, atsižvelgiant į investicijų projekto vykdymo eigą ir planuojamus darbus (Aprašo 3 priedas);
2.13. pasirašyti Sutartį ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Sutarties projekto pateikimo dienos ir grąžinti ją Ministerijai;
2.15. teikti paraiškas gauti lėšų iš tikslinės dotacijos, patvirtintos savivaldybių biudžetams, skirtų savivaldybės investicijų projektui (-ams) įgyvendinti arba savivaldybės kultūros įstaigos infrastruktūros plėtrai, turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti (Aprašo 4 priedas) (Toliau – Paraiška) už faktiškai atliktus darbus Ministerijos Investicijų valdymo skyriui raštu iki einamųjų metų gruodžio 1 d. kartu su faktiškai atliktus darbus patvirtinančių dokumentų kopijomis, sunumeruotomis eilės tvarka;
2.16. Ministerijai pateikti ir lėšų poreikį patvirtinančių dokumentų suvestinėje įrašyti:
2.16.1. dokumentus, pagrindžiančius darbų atlikimą ir (ar) prekių įsigijimą, ir (ar) paslaugų suteikimą (techninio prižiūrėtojo ir už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo Savivaldybės darbuotojo (jeigu tai ne tas pats asmuo) patvirtintus rangovų darbų ir (ar) prekių tiekėjų, ir (ar) paslaugų teikėjų priėmimo–perdavimo aktus;
2.16.2. techninio prižiūrėtojo ir už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo Savivaldybės darbuotojo (jeigu tai ne tas pats asmuo) patvirtintas rangovų ir (ar) prekių tiekėjų, ir (ar) paslaugų teikėjų sąskaitų faktūrų kopijas;
2.16.3. rangos sutarčių ir (ar) prekių tiekimo, ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių ir jų pakeitimų (jei tokių buvo) su visais sutarčių priedais kopijas;
2.16.4. lokalines sąmatas, jeigu tai numatyta rangos sutartyje, patvirtintas už investicijų projekto įgyvendinimą atsakingo Savivaldybės darbuotojo parašu;
2.17. Teikiant Paraiškas investicijų projektams, kurie bendrai finansuojami 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.1.1-CPVA-R-305 „Modernizuoti savivaldybių kultūros infrastruktūrą“ (toliau – Kultūros infrastruktūros priemonė) lėšomis, suderinti išlaidas patvirtinančius dokumentus su Centrinės projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA);
2.18. Paraiškas su joje nurodytais dokumentais pateikti ne vėliau nei likus 10 (dešimt) darbo dienų iki lėšų pervedimo termino. Paraiškos apmokamos Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse[2] nustatyta tvarka;
2.19. prie Paraiškų neteikti išankstinio apmokėjimo sąskaitų, kitų nesuderintų su Ministerija dokumentų (pvz.: pasikeitus projekto vertei, atsiradus papildomiems darbams, kurie nėra numatyti investicijų projekte ir pan.). Taip pat neteikti dokumentų, kuriuose nurodytos išlaidos CPVA vertinimu yra pripažintos netinkamomis finansuoti išlaidomis įgyvendinant Kultūros infrastruktūros priemonę;
2.20. per 5 (penkias) darbo dienas nuo valstybės biudžeto lėšų išlaidoms gavimo dienos atsiskaityti su rangovais ir (ar) prekių tiekėjais, ir (ar) paslaugų teikėjais;
2.21. Ministerijos Investicijų valdymo skyriui teikti ataskaitas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. 1K-037 „Dėl Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka.
2.22. užtikrinti Savivaldybės finansavimą investicijų projektui 1.3 papunktyje nurodyta lėšų dalimi.
3. Ministerija įsipareigoja:
3.1. Savivaldybei pateikus nustatytos formos paraišką valstybės iždo procedūrų nustatytais terminais perduoti Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (toliau – NBFC) apmokėjimui. NBFC 1.2 papunktyje numatytas lėšas (priemonės kodas - _________________, finansavimo šaltinio kodas - ____________, funkcinės klasifikacijos kodas – _____________, ekonominės klasifikacijos straipsnio kodas - _______________) perveda į
(savivaldybės pavadinimas ir kodas)
nurodytą valstybės biudžeto lėšoms skirtą sąskaitą:
3.2. kontroliuoti, ar Sutarties 1.1 papunktyje nurodytam investicijų projektui skirtos lėšos naudojamos pagal paskirtį ir, nenustačius pažeidimų, pateikti NBFC apmokėti už atliktus darbus;
4. Ministerija turi teisę:
4.1. kontroliuoti, ar Savivaldybė šios Sutarties 1 punkte nurodytam projektui (-ams) skirtas lėšas naudoja pagal paskirtį, organizuodama patikras objektuose;
4.2. pareikalauti bet kuriame investicijų projekto įgyvendinimo etape iš investicijų projektą įgyvendinančios Savivaldybės papildomos informacijos apie darbų eigą ir skirtų valstybės biudžeto lėšų išlaidoms panaudojimą bei su Sutarties vykdymu susijusią papildomą dokumentaciją;
4.3. kilus abejonėms dėl viešųjų pirkimų procedūrų ir (ar) rangos ir (ar) prekių tiekimo ir (ar) paslaugų teikimo sutarčių vykdymo teisėtumo, kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą ir (ar) kitas institucijas;
4.4. lankytis statomame, rekonstruojamame, remontuojamame objekte, pasirinktinai patikrinti atliktus darbus, jų kiekius, vykdymo dokumentus, surašyti patikrinimo aktus;
4.5. grąžinti Savivaldybei papildyti ir (ar) pataisyti pateiktą dokumentaciją, jei ji neatitinka šios Sutarties reikalavimų;
4.6. nustačius teisės aktų pažeidimus neapmokėti už rangos darbus ir (ar) įsigytas prekes, ir (ar) paslaugas patirtų išlaidų;
4.7. nepriimti arba neregistruoti ir neapmokėti pateiktų Paraiškų, jeigu:
4.8. Savivaldybei suplanuotas lėšas perskirstyti kitų savivaldybių investicijų projektų finansavimui, jei Savivaldybė:
4.9. nutraukti Sutartį ir nepanaudotas lėšas perskirstyti kitų savivaldybių investicijų projektų finansavimui, jeigu:
4.9.1. per Sutarties 12.6 punkte nustatytus terminus Savivaldybė nepasirašo prekių ir (ar), paslaugų ir (ar) darbų sutarčių;
4.9.3. nustatė, kad paslaugų, prekių ar darbų sutartys iki Sutarties 2.15 punkte nustatyto termino nebus įgyvendintos visa apimtimi ar iš dalies einamiesiems metams skirtai valstybės biudžeto lėšų išlaidoms sumai;
4.9.4. nustatė, kad Savivaldybė pažeidė teisės aktus, reglamentuojančius investicijų projekto(-ų) vykdymą;
III. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS
5. Savivaldybės teisės aktų nustatyta tvarka atsako už vykdomų investicijų projektų įgyvendinimą, viešųjų pirkimų organizavimą ir jų atitikimą teisės aktų reikalavimams, investicijų projektams skirtų lėšų skaidrų, ekonomišką bei efektyvų panaudojimą pagal paskirtį, investuojamo objekto vertės didėjimo ar mažėjimo kontrolę bei sutartyse su rangovais (tiekėjais) numatytų kainų kitimą.
6. Ministerija neatsako už Sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl Sutartyje neteisingai nurodytų Savivaldybės rekvizitų bei kitų duomenų. Už jų tikslumą ir teisingumą atsako Savivaldybės administracija.
8. Sutartis gali būti nutraukta:
9. Ginčai dėl šios Sutarties vykdymo sprendžiami Šalių susitarimu, o nesusitarus – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
10. Sutartis sudaryta dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.
Šalių adresai ir rekvizitai:
Ministerija |
Savivaldybė |
Juridinio asmens kodas 188683671 |
Juridinio asmens kodas |
Adresas J. Basanavičiaus g. 5, LT-01118 Vilnius |
Adresas |
Bankas |
Bankas |
LT |
LT |
Banko kodas |
Banko kodas |
Telefonas (8 5) 219 3400 |
Telefonas |
|
Faksas |
El. pašto adresas dmm@lrkm.lt |
El. pašto adresas |
|
|
(Pareigų pavadinimas) A. V. _________________ (Parašas) _________________ (Vardas ir pavardė) |
(Pareigų pavadinimas) A. V. _________________ (Parašas) _________________ (Vardas ir pavardė) |
Kultūros srities investicijų projektų įrašymo
į planuojamų metų valstybės investicijų programą
ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam
turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo,
skyrimo ir įgyvendinimo kontrolės tvarkos aprašo
3 priedas
METINIS investicijų projektui skirtų lėšų paskirstymAS ketvirčiais
(Kultūros ministerijos Investicijų valdymo skyriui) |
||||||
(data) |
||||||
Įstaigos pavadinimas |
||||||
Kultūros projekto pavadinimas |
||||||
Planuojamų darbų, paslaugų, numatomų įsigyti prekių grupės |
KM strateginiame plane numatytos lėšos |
Pastabos |
||||
(Eur) |
||||||
Patvirtina _______ metams |
iš jų: |
|||||
I ketv. |
II ketv. |
III ketv. |
IV ketv. |
|||
Projektavimui atlikti, techninei dokumentacijai parengti |
||||||
Statybos ir montavimo darbams |
||||||
Materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti |
||||||
Kitiems darbams, paslaugoms |
||||||
Iš viso |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
PASTABA: Lentelė pildoma kiekvienam kultūros projektui atskirai |
||||||
(Įstaigos vadovas arba jo įgaliotas asmuo) |
(parašas) |
(vardas, pavardė) |
_________________
Kultūros srities investicijų projektų įrašymo į planuojamų metų valstybės investicijų programą ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarkos aprašo
4 priedas
savivaldybė |
kodas VSAKIS |
Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos Investicijų valdymo skyriui
PARAIŠKA |
Nr. |
PR39- |
20...-....- |
(Pildo KM atsakingas darbuotojas)
|
PR39- |
20...-....- |
(Sutarties Nr. ir data)
GAUTI LĖŠŲ IŠ TIKSLINĖS DOTACIJOS, PATVIRTINTOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS, SKIRTŲ SAVIVALDYBĖS INVESTICIJŲ PROJEKTUI (-AMS) ĮGYVENDINTI ARBA SAVIVALDYBĖS KULTŪROS ĮSTAIGOS INFRASTRUKTŪROS PLĖTRAI, TURTUI SUKURTI, ĮSIGYTI AR JO VERTEI PADIDINTI, PERVEDIMO SUTARTIS
20___ ______ ____
Pagrindas: 20_________ kultūros ministro įsakymas Nr._
|
||
Investicijų projekto pavadinimas* |
|
|
Investicijų projektui skirta suma iš valstybės biudžeto – Eur* |
|
|
|
|
|
Prašome skirtas specialiosios tikslinės dotacijos lėšas pervesti į nurodytą banko sąskaitą:
Gavėjo kodas |
AB bankas |
LT |
|||||||||||
|
|
|
|||||||||||
Eil. Nr. |
LĖŠŲ POREIKĮ PATVIRTINANČIŲ DOKUMENTŲ SUVESTINĖ (eurais) |
||||||||||||
(sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos, PVM sąskaitos-faktūros, protokolai, viešųjų pirkimų dokumentai) |
|||||||||||||
prekių/paslaugų teikėjas |
dokumento pavadinimas |
numeris |
data |
suma |
Paraiška |
||||||||
1. |
|
PVM sąskaita-faktūra |
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
2. |
Kiti dokumentai |
Darbų aktai |
|
|
|
|
|||||||
|
|
Sutartis |
|
|
|
|
|||||||
|
|
Papildomas susitarimas |
|
|
|
|
|||||||
|
|
Lokalinė sąmata |
|
|
|
|
|||||||
|
|
Tarybos sprendimai |
|
|
|
|
|||||||
|
|
ir kt. |
|
|
|
|
|||||||
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|||||||
* – turi atitikti kultūros ministro įsakyme nurodytos dotacijos (savivaldybės) pavadinimą ir lėšų sumas.
Vadovas arba įgaliotas asmuo |
______________________________ (pareigos, parašas, vardas, pavardė) |
|
||||
Vyriausiasis finansininkas |
______________________________ (pareigos, parašas, vardas, pavardė) |
A. V. |
||||
Savivaldybės kontaktinis asmuo: |
_______________________________ (pareigos, parašas, vardas, pavardė, tel. Nr., el. p.)
|
|
||||
|
Investicijų projektui skirta suma* (Eur) |
Nuo metų pradžios investicijų projektui apmokėti pateiktų paraiškų suma (Eur) |
Teikiamos paraiškos investicijų projektui apmokėti suma (Eur) |
Investicijų projektui skirtų lėšų nepanaudotas likutis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PARAIŠKĄ PRIĖMĖ IR PATIKRINO PATEIKTŲ DOKUMENTŲ ATITIKTĮ SAVIVALDYBĖS PATEIKTAI PARAIŠKAI |
|
Investicijų valdymo skyriaus darbuotojas
__________________________________ (Pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)
Investicijų valdymo skyriaus vedėjas
________________________________ (Pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)
Paraiškos pateikimo apmokėjimui data 20... -
|
|
____________________
Kultūros srities investicijų projektų įrašymo
į planuojamų metų valstybės investicijų programą
ir lėšų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam
turtui sukurti, įsigyti ar jo vertei padidinti planavimo,
skyrimo ir įgyvendinimo kontrolės tvarkos aprašo
5 priedas
EINAMŲJŲ METŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMAS
PER __________ KETVIRTĮ (-ČIUS)
(Kultūros ministerijos Investicijų valdymo skyriui)
_________________________
(data)
Įstaigos pavadinimas |
|
Kultūros projekto pavadinimas |
|
Duomenys apie lėšų panaudojimą |
|||||
Atlikta darbų, įsigyta prekių, paslaugų, ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto |
Suma (eurais) |
Pastabos |
|||
Patvirtinta metams |
Per ataskaitinį laikotarpį |
Nepanaudotų lėšų likutis |
|
||
Planuota |
Panaudota |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
Patvirtiname, kad šioje ataskaitoje nurodytos lėšų sumos atitinka įstaigos išlaidas pateisinančius dokumentus ir buhalterinėse ataskaitose nurodytus duomenis.
|
|
|
|
|
(Institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
_________________
[1] Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (interneto nuoroda: http://ppplietuva.lt/lt/docview/?file=%2Fpublications%2Fdocs%2F230_056fdcdf5e8efb9a2aa7fd7162c4749b.pdf).
[2] Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymas Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“.