LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PROJEKTŲ ATRANKOS
2019 m. kovo 28 d. Nr. 1K-98
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos 2019 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktu:
2. Nustatau, kad šio įsakymo 1 punkte nurodytu tvarkos aprašu vadovaujamasi atrenkant projektus 2019 metais.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų
ministro 2019 m. kovo 27 d.
įsakymu Nr. 1K-98
PROJEKTŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projektų atrankos tvarkos apraše (toliau – Aprašas) reglamentuojama projektų, kuriais prisidedama prie regiono ir (arba) savivaldybės socialinės ir ekonominės plėtros tikslų, nustatytų savivaldybės strateginio planavimo dokumentuose, ir mažinamos savivaldybės biudžeto išlaidos ir (arba) didinamos savivaldybės biudžeto pajamos, ir kuriems finansuoti savivaldybė planuoja skolintis lėšų, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos 2019 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo (toliau – Biudžeto rodiklių įstatymas) 12 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atrankos tvarka.
II SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
2. Savivaldybė, norėdama finansuoti planuojamą įgyvendinti arba jau įgyvendinamą (bet dar neužbaigtą) projektą iš pasiskolintų lėšų pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą, iki 2019 m. balandžio 30 d. 17 val. pateikia viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) paraišką – projekto aprašymą pagal Aprašo 1 priede pateiktą formą – el. pašto adresu savivaldybes@cpva.lt. Paraiškos, gautos po nustatyto termino, nevertinamos.
3. Savivaldybė gali teikti atrankai projektus, kurių išlaidos nebuvo pripažintos netinkamomis finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų pažeidimų tyrimo metu.
4. Bendra savivaldybės pateiktiems atrankai projektams įgyvendinti planuojama skolintis lėšų suma turi būti mažesnė negu Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodyti skolinimosi limitai arba lygi jiems.
6. Kartu su paraiška savivaldybė pateikia patvirtintus vidutinio laikotarpio (ketverių metų laikotarpio, skaičiuojant nuo pirmų metų, kai pradedama naudoti metinio grynojo skolinimosi suma, duomenys) biudžeto pajamų ir išlaidų bei kitus rodiklius pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą.
7. Tuo atveju, jeigu projektas įgyvendinamas 2 ar daugiau savivaldybių, visos savivaldybės bendru sutarimu paskiria koordinuojančią savivaldybę, kuri atstovauja visoms savivaldybėms projekto įgyvendinimo klausimais. Kartu su paraiška pateikiamas ir savivaldybių susitarimas, kuriame nustatytos jų tarpusavio teisės ir pareigos įgyvendinant projektą.
III SKYRIUS
PROJEKTŲ ATRANKA
8. CPVA iki 2019 m. gegužės 30 d. įvertina savivaldybių paraiškose nurodytų projektų tinkamumą finansuoti savivaldybių pasiskolintomis lėšomis pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą (toliau – projektų tinkamumas finansuoti) pagal Aprašo 9 punkte nurodytus projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus ir Aprašo 11 punkte nurodytus projektų naudos kokybės vertinimo kriterijus. CPVA gali kreiptis į Finansų ministeriją dėl projektų tinkamumo finansuoti ir projektų naudos kokybės vertinimo (toliau kartu – vertinimas) termino pratęsimo, motyvuotai pagrįsdama tokio pratęsimo būtinumą. Vertinimo terminas gali būti pratęstas ne ilgesniam nei 30 dienų laikotarpiui.
9. Projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijai detalizuoti Aprašo 3 priede ir yra tokie:
9.1. projektu prisidedama prie regiono ir (arba) savivaldybės socialinės ir ekonominės plėtros tikslų, nustatytų regiono ir (arba) savivaldybės strateginio planavimo dokumentuose;
9.2. savivaldybės pasiskolintų lėšų dydis atitinka Biudžeto rodiklių įstatymo nustatytus 2019 m. skolinimosi limitus;
9.3. savivaldybės biudžetas atitinka Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo (toliau – Konstitucinis įstatymas) 4 straipsnio 2 ir 4 dalių nuostatas per ketverių metų laikotarpį;
9.4. projektas surinko minimalų balų skaičių pagal projektų naudos kokybės vertinimo kriterijų, nurodytą Aprašo 11.5 ir (arba) 11.6 papunkčiuose;
10. Jeigu projektas neatitinka bent vieno iš Aprašo 9.1 ir 9.4 papunkčiuose nurodytų projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų ir (arba) savivaldybė, kuri planuoja skolintis lėšų, neatitinka bent vieno iš Aprašo 9.2, 9.3 ir 9.5 papunkčiuose nurodytų projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (jeigu projektą planuoja įgyvendinti 2 ir daugiau savivaldybių, šis kriterijus taikomas kiekvienai savivaldybei, kuri planuoja skolintis lėšų projektui įgyvendinti), CPVA informuoja savivaldybę, kad projektas yra netinkamas finansuoti iš savivaldybės pasiskolintų lėšų pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą. Vertinimas pagal kitus kriterijus nebeatliekamas.
11. Projektų naudos kokybės vertinimo kriterijai detalizuoti Aprašo 4 priede ir yra tokie:
11.2. trumpalaikių įsipareigojimų (išskyrus skolinius įsipareigojimus) likutis einamųjų metų sausio 1 dieną;
11.3. paskutinių pasibaigusių metų savivaldybės pajamų dydžio ir Lietuvos savivaldybių pajamų vidurkio santykis;
11.5. projekto poveikis savivaldybės išlaidoms (savivaldybės informaciją teikia pagal Aprašo 5 priedą);
12. Jeigu projektą planuoja įgyvendinti 2 ir daugiau savivaldybių, Aprašo 11.1–11.3 papunkčiuose nustatyti projektų naudos kokybės vertinimo kriterijai vertinami ir balai skiriami pagal koordinuojančios savivaldybės duomenis.
13. Jeigu vertinimui atlikti trūksta informacijos, CPVA kreipiasi į savivaldybę, o ši per 5 darbo dienas nuo CPVA prašymo pateikti trūkstamą informaciją gavimo dienos turi pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu savivaldybė informacijos nepateikia arba pateikia ne visą informaciją, vertinimas tęsiamas pagal turimą informaciją. Laikoma, kad savivaldybė gavo prašymą pateikti informaciją tą pačią dieną, kurią buvo išsiųstas prašymas el. paštu savivaldybės nurodytu atsakingo asmens adresu.
14. CPVA per 3 darbo dienas nuo vertinimo termino pabaigos pateikia Finansų ministerijai sąrašą projektų, kurie atitinka Aprašo 9 ir 11 punktuose nurodytus vertinimo kriterijus (toliau – sąrašas). Sąraše:
14.1. nurodomi projektai, kurių visų įgyvendinimui finansuoti visų savivaldybių bendra metinio grynojo skolinimosi suma yra ne didesnė kaip 1 procentas Biudžeto rodiklių įstatyme nurodytų prognozuojamų visų savivaldybių biudžetų pajamų;
15. Finansų ministerija, gavusi iš CPVA sąrašą, jį išanalizuoja per ne ilgesnį negu 10 darbo dienų terminą ir, jeigu turi objektyvios informacijos apie savivaldybės įgyvendinant projektus įgytą patirtį, susijusią su Konstitucinio įstatymo nuostatų nesilaikymu, savivaldybės pateikto projekto nelaiko tinkamu finansuoti savivaldybės pasiskolintomis lėšomis pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą.
16. Finansų ministerija informuoja kiekvieną savivaldybę apie jos pateiktą projektą, kuris laikomas tinkamu finansuoti savivaldybės pasiskolintomis lėšomis pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą.
17. Savivaldybė, gavusi iš Finansų ministerijos informaciją apie savo pateiktą projektą, kuris laikomas tinkamu finansuoti savivaldybės pasiskolintomis lėšomis pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą, sprendžia dėl lėšų skolinimosi tokiam projektui įgyvendinti.
18. Savivaldybė, nusprendusi neįgyvendinti projekto, dėl kurio iš Finansų ministerijos buvo gavusi informaciją, kad toks projektas laikomas tinkamu finansuoti savivaldybės pasiskolintomis lėšomis pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą, nedelsdama apie tai informuoja Finansų ministeriją.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Praėjus ketveriems metams po Aprašo 16 punkte nurodytiems projektams įgyvendinti reikalingų lėšų pasiskolinimo dienos arba, jeigu projektas baigtas įgyvendinti anksčiau, per 30 dienų nuo jo įgyvendinimo pabaigos savivaldybė įvertina projekto įgyvendinimo rezultatus pagal Aprašo 7 priede nustatytą formą ir pateikia juos Finansų ministerijai.