IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2020 M. RUGSĖJO 17 D. SPRENDIMO NR. T-206 „DĖL IGNALINOS rajono savivaldybės tarybos VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. gruodžio 22 d. Nr. T-288
Ignalina
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 4, 7, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 24, 26, 27, 29, 32, 321, 33, 351, 53 straipsnių, devintojo skirsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymu, Ignalinos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Pakeisti Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-206 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (toliau – reglamentas):
1.1. Pakeisti reglamento 36 punktą ir jį išdėstyti taip:
„36. Tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių yra pateikti sprendimų projektai reglamento XIII skyriuje nustatyta tvarka ir pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai. Sprendimų projektų svarstymas komitetuose nėra privalomas šio reglamento 461 punkte nustatytu atveju. Pateikti sprendimų projektai registruojami reglamento XIII skyriuje nustatyta tvarka ir paskelbiami savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.
1.2. Papildyti reglamentą 461 punktu ir jį išdėstyti taip:
„461. Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus ir sprendimo nepriėmimas ar delsimas jį priimti nedelsiant lemtų neigiamus padarinius savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, mero sprendimu savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti sudaroma ir paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje per trumpesnį, negu reglamento 233 punkte numatyta, terminą, o apie savivaldybės tarybos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus ir ne vėliau kaip prieš 36 valandas įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais visais šiais atvejais gali būti pranešama per trumpesnį, negu reglamento 233 punkte numatyta, terminą, bet ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki savivaldybės tarybos posėdžio pradžios.“.
1.3. Papildyti reglamentą 961 punktu ir jį išdėstyti taip:
1.4. Pakeisti reglamento 109 punktą ir jį išdėstyti taip:
„109. Merui, mero pavaduotojui netaikomos Darbo kodekso nuostatos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias darbo ir poilsio laiką, atostogas ir lengvatas, nurodytas šiame punkte, materialinę atsakomybę, žalos atlyginimą ir darbuotojų saugą ir sveikatą. Meras priima potvarkius dėl mero pavaduotojo atostogų ir komandiruočių, mero pavaduotojas – dėl mero atostogų ir komandiruočių. Atostogų metu meras ir mero pavaduotojas neatlieka mero ir mero pavaduotojo pareigų, tačiau gali atlikti tarybos nario pareigas. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į 20 darbo dienų trukmės kasmetines atostogas. Vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis, merui ir mero pavaduotojui gali būti suteikiamos šios tikslinės atostogos: nėštumo ir gimdymo, tėvystės, mokymosi, nemokamos. Meras ir mero pavaduotojas turi teisę į Darbo kodekse nustatytas lengvatas asmenims, auginantiems vaikus, ir į lengvatas neįgaliems darbuotojams.“.
1.5. Papildyti reglamentą 1121 punktu ir jį išdėstyti taip:
„1121. Meras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie mero prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Mero visuomeniniu konsultantu gali būti pilnametis asmuo. Mero visuomeniniu konsultantu negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat esantis įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos nariu. Informacija apie asmenį, mero paskirtą jo visuomeniniu konsultantu (asmens vardas, pavardė, paskyrimo ir atšaukimo datos), nedelsiant paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt. Asmenį, atitinkantį keliamus reikalavimus, į visuomeninių konsultantų sąrašą įtraukia ar išbraukia iš jo sekretoriatas arba mero įgaliotas politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas, gavęs raštišką mero prašymą. Mero visuomeniniam konsultantui įteikiamas tarybos patvirtinto pavyzdžio mero visuomeninio konsultanto pažymėjimas, kurį pasirašo meras (4 priedas).“.
1.6. Pakeisti reglamento 125.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.7. Pakeisti reglamento 125.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„125.6. savo įgaliojimų laikotarpiu Vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka gali turėti visuomeninių padėjėjų, kurie tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Asmenį, atitinkantį keliamus reikalavimus, į visuomeninių padėjėjų sąrašą įtraukia ar išbraukia iš jo sekretoriatas arba mero įgaliotas politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas, gavęs raštišką tarybos nario prašymą. Tarybos nario visuomeniniam padėjėjui įteikiamas tarybos patvirtinto pavyzdžio tarybos nario visuomeninio padėjėjo pažymėjimas, kurį pasirašo meras (1 priedas). Informacija apie asmenį, savivaldybės tarybos nario paskirtą jo visuomeniniu padėjėju (asmens vardas, pavardė, paskyrimo ir atšaukimo datos), nedelsiant paskelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt;“.
1.8. Pakeisti reglamento 143 punktą ir jį išdėstyti taip:
„143. Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžių laiku, taip pat komandiruočių metu bei kitais atvejais (tarybos sprendimu ar mero potvarkiu įgaliotas vykdyti kitas tarybos nario pareigas) tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jam darbo vietą.“.
1.9. Pakeisti reglamento 171 punktą ir jį išdėstyti taip:
„171. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 tarybos narių tarybos sprendimu. Privaloma sudaryti Kontrolės komitetą. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų tarybos narių frakcijų ir tarybos narių grupės, jeigu ją sudaro ne mažiau kaip 3 tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos narių frakcijų ar savivaldybės tarybos narių grupių ar jų skaičiaus pasikeitimo. Sudarant kitus komitetus, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komitetų ir jų narių skaičių bei įgaliojimus, išskyrus Kontrolės komiteto, nustato taryba. Kontrolės komiteto įgaliojimus taryba nustato atsižvelgdama į Vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 4 dalį.“.
1.10. Pakeisti reglamento 172 punktą ir jį išdėstyti taip:
„172. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu skiria komitetai.
Kontrolės komiteto pirmininką iš komiteto narių deleguoja tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria taryba. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Kontrolės komiteto pirmininko arba deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką skiria savivaldybės taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Mero siūlymas įforminamas mero potvarkiu. Iki potvarkio priėmimo meras raštu informuoja frakcijos (grupės) paskirtus atstovus apie numatytą siūlyti kandidatūrą. Frakcijos (grupės) nuomonė dėl siūlomo kandidato turi būti pateikiama merui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.
1.11. Pakeisti reglamento 174 punktą ir jį išdėstyti taip:
„174. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu neatitinka Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Kontrolės komiteto pirmininkas šioje dalyje nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Kontrolės komiteto pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Kontrolės komiteto pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito savivaldybės tarybos nario ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį šio Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.“.
1.12. Pakeisti reglamento 175 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.13. Pripažinti netekusiais galios reglamento 175.1, 175.2, 175.3, 175.4, 175.5, 175.6, 175.7, 175.8, 175.9 papunkčius.
1.14. Papildyti reglamentą 1751 punktu ir jį išdėstyti taip:
„1751. Kontrolės komitetas svarsto Ignalinos rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą ir teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo. Iki einamųjų metų spalio 5 d. Ignalinos rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba pateikia veiklos plano projektą Kontrolės komiteto pirmininkui, kuris kviečia Kontrolės komiteto narius į posėdį. Savivaldybės kontrolierius Kontrolės komiteto kvietimu turi dalyvauti Kontrolės komiteto posėdyje svarstant Ignalinos rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą. Komiteto nariai, apsvarstę veiklos plano projektą, ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 25 dienos teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo, pakeitimo arba jam pritaria. Jei buvo pateikta pasiūlymų dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo, Kontrolės komitetas vėlesniame posėdyje apsvarsto Ignalinos rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos patikslintą (papildytą ar pakeistą) veiklos plano projektą arba išklauso savivaldybės kontrolieriaus nesutikimo motyvus, jeigu į Kontrolės komiteto pateiktus pasiūlymus nebuvo atsižvelgta. Kontrolės komitetas iki einamųjų metų lapkričio 5 dienos grąžina šį plano projektą Ignalinos rajono savivaldybės kontrolieriui tvirtinti.“.
1.15. Pakeisti reglamento 196 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.16. Pakeisti reglamento 205 punktą ir jį išdėstyti taip:
„205. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Tarybos sudaromų komisijų kompetenciją, pirmininko skyrimą ir komisijos sudarymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas.
Mero siūlymas įforminamas potvarkiu. Iki potvarkio dėl siūlymo priėmimo meras raštu informuoja frakcijos (grupės) paskirtus atstovus apie numatytas siūlyti kandidatūras į Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkų pareigas. Frakcijos (grupės) nuomonė dėl siūlomo kandidato turi būti pateikiama merui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas laikomi paskirtais, kai už jų kandidatūras balsavo posėdyje dalyvaujančių tarybos narių dauguma.“.
1.17. Pakeisti reglamento 206 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.18. Pakeisti reglamento 210 punktą ir jį išdėstyti taip:
„210. Savivaldybės tarybos sudaromos komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje, savivaldybės tarybos narys. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis pripažįstamas šiukščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Etikos komisijos pirmininkas ar Antikorupcijos komisijos pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.“.
1.19. Papildyti reglamentą 2151 punktu ir jį išdėstyti taip:
„2151. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino komisijų posėdžiai negali vykti komisijų nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdžiai gali vykti nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vyksiančių savivaldybės tarybos komisijų posėdžių klausimai rengiami ir posėdžiai vyksta laikantis reglamente nustatytų savivaldybės tarybos nario teisių. Nuotoliniu būdu priimant komisijų sprendimus, turi būti užtikrintas komisijos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas.“.
1.20. Pakeisti reglamento 222 punktą ir jį išdėstyti taip:
„222. Prie sprendimo projekto pridedama su tuo sprendimu susijusi medžiaga, aiškinamasis raštas (3 priedas), kuriame nurodomi sprendimo projekto tikslai, uždaviniai, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai, lėšų poreikis ir šaltiniai, kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai.“.
1.21. Pakeisti reglamento 223 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.22. Pakeisti reglamento 293 punktą ir jį išdėstyti taip:
„293. Savivaldybės taryba ne rečiau kaip vieną kartą per metus iki birželio 1 d. savivaldybės bendruomenei teikia viešą tarybos veiklos ataskaitą, kurios sudedamoji dalis yra mero veiklos ataskaita. Savivaldybės veiklos ataskaitą savivaldybės tarybos vardu pateikia meras. Savivaldybės veiklos ataskaita turi būti paskelbta laikantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų.“.
1.23. Pakeisti reglamento 307.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.24. Pakeisti reglamento 307.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„307.3. Taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 tarybos narių grupės reikalavimu tokia tvarka:
307.3.1. apklausą inicijuojanti tarybos narių grupė pateikia merui prašymą dėl apklausos organizavimo. Prašymą pasirašo visi iniciatyvinės grupės nariai;
307.3.2. prašyme turi būti nurodyta: apklausai teikiamo klausimo tekstas, siūlomi apklausos būdas ir jos teritorija, taip pat tarybai sprendimo projektą pristatyti įpareigotas grupės narys. Prie prašymo privalu pridėti reglamento nustatyta tvarka parengto tarybos sprendimo projektą. Sprendimo projekte dėl apklausos paskelbimo turi būti nustatyta: apklausai teikiamo(-ų) klausimo(-ų) tekstas, apklausos teritorija, apklausos būdas, apklausos data ir vieta, taip pat apklausos komisijos sudėtis. Iniciatyvinė grupė turi teisę į apklausos komisiją deleguoti savo atstovą;
1.26. Pakeisti reglamento 309 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.27. Pakeisti reglamento 310 punktą ir jį išdėstyti taip:
„310. Apklausos rezultatai turi būti svarstomi artimiausiame tarybos posėdyje. Juos tarybai pristato apklausos komisijos pirmininkas. Jeigu nusprendžiama atsižvelgti į apklausos rezultatus, priimdama sprendimą dėl apklausai teikto(-ų) klausimo(-ų), taryba:
1.28. Pakeisti reglamento 311 punktą ir jį išdėstyti taip:
„311. Seniūnas seniūnaičių sueigos pritarimu seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje gali inicijuoti apklausą dėl jo kompetencijai priskirtų klausimų. Seniūnas, įgyvendindamas apklausos iniciatyvos teisę, pateikia administracijos direktoriui prašymą dėl vietos gyventojų apklausos organizavimo. Prašyme turi būti nurodytas vietos gyventojų apklausai teikiamas tekstas, siūlomas vietos gyventojų apklausos būdas ir jos teritorija.“.
1.29. Pakeisti reglamento 312 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.30. Pakeisti reglamento 313 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.31. Pakeisti reglamento 314 punktą ir jį išdėstyti taip:
„314. Po vietos gyventojų apklausos reglamento nustatyta tvarka artimiausiame tarybos posėdyje turi būti pateiktas tarybos sprendimo projektas dėl apklausai pateiktų klausimų, jeigu savo nuomonę pareiškė ne mažiau kaip 10 procentų apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę dalyvauti apklausoje, išskyrus atrankinės apklausos atvejus.“.
1.33. Pakeisti reglamento 327 punktą ir jį išdėstyti taip:
„327. Jeigu seniūnaičių sueigos sprendimo vertinimas yra administracijos direktoriaus kompetencija, jis įvertina šį sprendimą ir paveda atitinkamam administracijos skyriui parengti administracijos direktoriaus įsakymo projektą. Administracijos direktorius sprendimą priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo.“.
1.34. Pakeisti reglamento 328 punktą ir jį išdėstyti taip:
1.35. Pakeisti reglamento 329 punktą ir jį išdėstyti taip:
3. Nustatyti, kad šio sprendimo nuostatos taikomos po šio sprendimo įsigaliojimo sudaromiems savivaldybės tarybos komitetams, komisijoms, naujai renkamiems seniūnaičiams.
4. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos
veiklos reglamento
3 priedas
IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO „DĖL <...>“
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Data
Ignalina
7. Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai (prireikus skaičiavimai ir išlaidų sąmatos).
11. Informacija apie administracinės naštos mažinimo vertinimą:
Administracinės naštos asmenims ir ūkio subjektams vertinimas (tik norminio pobūdžio projektams) |
11.1. Ar projekte numatomi papildomi informaciniai įpareigojimai asmenims ar ūkio subjektams? Nurodykite numatomą jų poveikį. |
|
11.2. Ar projekte numatant papildomus informacinius įpareigojimus vieniems subjektams, jie mažės kitiems? Nurodykite numatomą poveikį. |
|
|
11.3. Ar projektu numatoma atsisakyti informacinių įpareigojimų asmenims ar ūkio subjektams? Nurodykite numatomą jų poveikį. |
|
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos
veiklos reglamento
4 priedas
IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERO VISUOMENINIO KONSULTANTO PAŽYMĖJIMAS
Pirma pusė
(herbas) IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖ |
PAŽYMĖJIMAS Nr.
VARDENIS PAVARDENIS
Ignalinos rajono savivaldybės mero __________________ (vardas, pavardė) visuomeninis konsultantas
(nuotraukos vieta)
Meras ____________________________ A. V. (parašas) ____________________________ (vardas, pavardė)
|
Išdavimo data 20... - .....- ....... |
Antra pusė
|
|
Ignalinos rajono savivaldybės mero
(kadencijos laikotarpis)
kadencija
|