LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
dėl Lietuvos respublikos kultūros ministro 2011 m. kovo 21 d. įsakymo Nr. ĮV-251 „dėl KONCERTINĖS ĮSTAIGOS Lietuvos nacionalinĖS FILHARMONIJOS nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
2018 m. rugsėjo 7 d. Nr. ĮV-656
Vilnius
1. P a k e i č i u Koncertinės įstaigos Lietuvos nacionalinės filharmonijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. ĮV-251 „Dėl Koncertinės įstaigos Lietuvos nacionalinės filharmonijos nuostatų patvirtinimo“ ir juos išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2. P a v e d u Koncertinės įstaigos Lietuvos nacionalinės filharmonijos generalinei direktorei Rūtai Prusevičienei per 30 dienų nuo šio įsakymo pasirašymo teisės aktų nustatyta tvarka pateikti Koncertinės įstaigos Lietuvos nacionalinės filharmonijos nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2011 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. ĮV- 251
(Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2018 m. rugsėjo 7 d. įsakymo Nr. ĮV-656 redakcija)
KONCERTINĖS ĮSTAIGOS LIETUVOS NACIONALINĖS FILHARMONIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija (toliau – Filharmonija) yra biudžetinė įstaiga, kurios paskirtis – įgyvendinti valstybės politiką profesionaliojo scenos meno srityje: savo kūrybine veikla pristatyti visuomenei iškiliausius nacionalinius ir užsienio muzikos meno pasiekimus, reprezentuoti aukštos meninės vertės kūrybą, formuoti Lietuvos kultūros įvaizdį, nuosekliai plėtoti tarptautinę kūrybinę partnerystę, ugdyti profesionaliajam scenos menui imlią visuomenę ir užtikrinti profesionaliojo scenos meno prieinamumą visoms šalies visuomenės grupėms.
2. Filharmonijos savininkas yra valstybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Lietuvos Respublikos kultūros ministerija.
3. Filharmonija yra viešasis juridinis asmuo, turintis nuostatus, antspaudą su savo pavadinimu, sąskaitas banke.
4. Filharmonija turi interneto svetainę www.filharmonija.lt, kurioje nurodomas Filharmonijos pavadinimas, teisinė forma, buveinė, kodas bei registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie Filharmoniją.
6. Filharmonijos veikla grindžiama Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos profesionaliojo scenos meno įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos kultūros ministro įsakymais, šiais nuostatais bei kitais teisės aktais reglamentuojančiais profesionaliojo scenos meno įstaigų veiklą.
II SKYRIUS
KULTŪROS MINISTERIJOS KOMPETENCIJA
8. Kultūros ministerija:
8.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
8.7. derina Filharmonijos struktūrą ir pareigybių sąrašą, nustato didžiausią leistiną pareigybių skaičių;
III SKYRIUS
FILHARMONIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
9. Pagrindinė Filharmonijos veiklos sritis – profesionalusis scenos menas. Scenos meno rūšis – muzika.
10. Filharmonijos veiklos tikslai:
10.1. savo, kaip Lietuvos didžiausios koncertinės organizacijos, veikla bei dirbančių kūrybinių darbuotojų kūrybine veikla aukščiausiu meniniu lygiu pristatyti iškiliausius nacionalinės muzikinės kūrybos laimėjimus, puoselėti, plėtoti ir skleisti Lietuvos profesionaliąją muziką, formų ir žanrų įvairove kūrybiškai interpretuoti ir perteikti užsienio muzikos meno laimėjimus, kurti šiuolaikinio muzikos atlikimo meno tradicijas;
10.2. sudaryti sąlygas talentingiems jauniems ir pripažintiems Lietuvos bei užsienio scenos meno atlikėjams pristatyti savo kūrybą Filharmonijos kūrybinėje veikloje;
10.3. užtikrinti visavertę Lietuvos nacionalinės scenos meno kūrybos sklaidą šalyje ir užsienyje, siekti tarptautinių kūrybinių partnerysčių, formuoti Lietuvos scenos meno įvaizdį;
11. Filharmonija, įgyvendindama tikslus, atlieka šias funkcijas:
11.5. bendradarbiauja su užsienio koncertinėmis organizacijomis kartu rengiant profesionaliojo scenos meno pristatymą Lietuvos visuomenei;
11.6. plėtoja šalies koncertinių įstaigų darbuotojų kompetencijų modelį, rengia, vykdo ir koordinuoja koncertininių įstaigų darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo programas;
IV SKYRIUS
FILHARMONIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
12. Filharmonija, atlikdama savo funkcijas, turi teisę:
12.1. pasirinkti kūrybinės veiklos kryptį, kūrybinius darbuotojus, atlikėjus, autorius ir formuoti įvairių stilių, formų ir žanrų repertuarą, aprėpiantį šiuolaikinius ir klasikinius nacionalinių ir užsienio autorių kūrinius ir atitinkantį jos veiklos tikslus;
12.2. savarankiškai nustatyti bilietų, kitų teikiamų mokamų paslaugų kainas, įkainius, tarifus, išskyrus tuos atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus kainas ir kitus normatyvus reguliuoja valstybė ar Europos Sąjungos teisės aktai;
12.6. vadovaujantis kultūros ministro patvirtinta metine kūrybinės veiklos programa savarankiškai sudaryti repertuarą;
12.7. verstis kita menine, ūkine komercine veikla, kuri neprieštarauja įstatymams ir Filharmonijos veiklos tikslams ir uždaviniams;
12.8. teisės aktų nustatyta tvarka įsigyti autorių turtines teises į kūrinius, užsakyti kūrinius ir juos viešai atlikti;
13. Filharmonija, įgyvendindama savo tikslus, privalo:
13.4. teikti Kultūros ministerijai ir kitoms teisės aktų numatytoms institucijoms veiklos ir finansines ataskaitas;
13.5. teikti kultūros ministrui tvirtinti Filharmonijos metinės kūrybinės veiklos programas ir, suderinusi su Kultūros ministerija, tvirtinti strateginius veiklos planus;
13.6. naudoti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto gaunamas lėšas tik šiuose nuostatuose nurodytiems tikslams įgyvendinti;
13.7. kultūros ministro nustatyta tvarka mokėti kūrybiniams darbuotojams kompensacijas už kūrybinei veiklai naudojamus asmenine nuosavybės teise jiems priklausančius muzikos instrumentus;
V SKYRIUS
FILHARMONIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
15. Filharmonijai vadovauja generalinis direktorius, kurį Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia kultūros ministras. Kultūros ministerija sudaro su generaliniu direktoriumi terminuotą 5 metų darbo sutartį. Generalinis direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas kultūros ministrui.
16. Filharmonijos veikla organizuojama remiantis kultūros ministro patvirtinta metine kūrybinės veiklos programa bei metiniu veiklos planu, rengiamu vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“.
17. Filharmonijos generalinio direktoriaus ir darbuotojų darbo santykius ir darbo apmokėjimą reglamentuoja Darbo kodeksas, Profesionaliojo scenos meno įstatymas, šie nuostatai, darbo tvarkos taisyklės ir kiti teisės aktai.
18. Filharmonijos generalinis direktorius:
18.1. vadovauja Filharmonijai, organizuoja jo darbą, užtikrina Filharmonijos tikslų įgyvendinimą, nustatytų funkcijų atlikimą, pavestų uždavinių vykdymą;
18.2. tvirtina Filharmonijos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršydamas kultūros ministro nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
18.3. priima į pareigas ir atleidžia iš jų darbuotojus, juos skatina bei skiria jiems drausmines nuobaudas;
18.4. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, nustato pareigybių lygį ir pareiginę algą (pastoviąją ir kintamąją dalis);
18.6. garantuoja pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme įtvirtintų teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;
18.7. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Filharmonijos vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolę, įgyvendinimą, jos veikimą ir tobulinimą;
18.9. pagal kompetenciją leidžia įsakymus, nurodymus, pasirašo sutartis, siunčiamus ir kitus dokumentus, nagrinėja ir vizuoja gautą korespondenciją bei kontroliuoja jų vykdymą;
18.11. teisės aktų nustatyta tvarka atstovauja Filharmonijai valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose bei kitose institucijose;
18.13. teisės aktų nustatyta tvarka teikia reikalingus duomenis Juridinių asmenų registro tvarkytojui;
VI SKYRIUS
MENO TARYBOS SUDARYMAS, JOS KOMPETENCIJA IR VEIKLA
19. Filharmonijoje dvejų metų laikotarpiui sudaroma kolegiali patariamojo balso teisę turinti 9–11 narių meno taryba, kurios sudėtį Filharmonijos generalinio direktoriaus teikimu tvirtina kultūros ministras. Meno tarybos darbo reglamentą tvirtina Filharmonijos generalinis direktorius, suderinęs su kultūros ministru.
20. Meno tarybą sudaro trys–keturi (3–4) Filharmonijos darbuotojų atstovai, trys–keturi (3–4) Filharmonijos generalinio direktoriaus paskirti atstovai ir trys (3) kultūros ministro paskirti atstovai. Meno tarybos nariais gali būti skiriami iškilūs šalies ir užsienio muzikai ir kitų sričių menininkai, mokslininkai, meno kritikai, visuomenės atstovai. Meno tarybai negali vadovauti Filharmonijos generalinis direktorius.
21. Meno taryba:
21.2. aptaria naujausias koncertines programas, kūrybinei veiklai reikšmingus kitus renginius bei kultūrinės edukacijos programas ir teikia pasiūlymus dėl jų meninės kokybės ir priežiūros;
22. Meno taryba, apsvarsčiusi 21 punkte nurodytus klausimus, teikia siūlymus Filharmonijos generaliniam direktoriui.
23. Meno taryba iš savo narių išsirenka pirmininką. Meno tarybos pirmininkas organizuoja Meno tarybos darbą ir atsako už jos veiklą.
25. Jeigu Meno tarybos narys atlieka savo pareigas netinkamai arba dėl pateisinamų priežasčių tinkamai jų atlikti negali, į jo vietą Filharmonijos generalinio direktoriaus teikimu kultūros ministras skiria kitą narį likusiam kadencijos laikui.
26. Jeigu nepasibaigus kadencijai pasikeičia daugiau nei 2/3 Meno tarybos narių, tvirtinama nauja Meno tarybos sudėtis.
VII SKYRIUS
FILHARMONIJOS TURTAS IR LĖŠOS
28. Filharmonijos turtas nuosavybės teise priklauso valstybei. Filharmonija šį turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
30. Filharmonijos finansinės veiklos kontrolę Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė ir kitos institucijos.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS